Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Moro, Onko sulla näistä jotain vielä myymättä? Marko
  3. Eli olet laikannut hitsisauman pois, nyt vaan laikkaat lisää ja sitten hitsaat sen kasaan keskeltä asti. Tästä lähtee vellomaan keskustelu paskasta laaadusta jne, mutta tuosta ei ole tarkoitus ottaa mitään pois. /kimi
  4. Minisportin Quickshiftiä asentelin ja totesin etteivät kaikki vaihteet kytkeydy. Olin asiasta kepin tilaamisen jälkeen netistä lukenutkin ja sillä ajattelin hieman poistaa materiaalia kriittiseltä kohdalta. Vaihteet alkoivat löytyä, mutta pakki vielä puuttui. Lisää ainetta pois ympäri kepin ja naps, poikki. Kuvassa liityntä pinnat jotka paljastuivat kepin sisältä. Jotenkin tuntuu, että tuohan voisi katketa vaikka vaihtamisen tohinassa, ilmankin hiomista.
  5. Yesterday
  6. Tänne myös linkki jos enemmän aikaa omaava löytyy? Helsinki ja 2800€ https://m.tori.fi/vi/64291065.htm
  7. Jaaha, enpä ole koskaa moisesta hionnasta kuullutkaan pallonivelien yhtydessä. Viimeksi uusia asentanu n. 5 vuotta sitten ja ihan hyvin shimmit riitti, tosin niitä olis kyllä varastossakin ollu jos olis tarvittu. Tollasen hionnan jälkeen kannattaa sitten kullä osat pestä hyvin, ettei hiomathnaa jää minnekään. E: Nivelethän kannattaa vuosittain tarkistaa, vaikka renkaanvaihdon yhteydessä.
  8. Nyt vaikka pukinkonttiin erittäin siisti ässä !!
  9. Last week
  10. Eräs tuttava jokunen vuosi sitten ehosti yhden projektin ajokuntoon ja siihen tulin rumpujen tilalle levyjarru paketti enkusta. ihmetteli kovasti kun mukana tulleet shimmit ei riittäneet vaan nivelet oli liian piukat. Oli lähettäneeltä firmalta asiaa kysellyt ja saanut vastauksen että pallot pitää hioa kuppeihin hienolla hiomatahnalla. Kaveri teki näin ja avot rupesi shimmit riittämään ja nivel liikkumaan.
  11. Tarjoa. Kaikki huomiodaan. 4x100 Mielellään 16"-> Renkaineen tai ilman. Myös kunnostusta vaativat vanteet huomioidaan Kiinni saat priva viestillä.
  12. Toi musta on pelkästään sinkityksen suojaus. Kovuus tulee sinkityksestä, joka on noin 25-30 mikrom. paksu. /kimi
  13. Jep, tuota meinasin. Vanhemmassa se kahva on akseloitu ihan sieltä auton keulan päästä, joten tuo kikka ei toimi. R52:t on kaikki faceliftejä.
  14. Nykyisten nivelten laatu vaihtelee niin, että tuollainen tarkistus/mahdollinen viimeistely on kyllä usein tarpeen sekä tappiin että mutterin liukupinnalla. Kesäisessä käytössä kun säännöllisesti rasvaa, niin kestää kyllä pitkään. Itellä nyt n. 65 tkm:iä, eikä vielä ainakaan välystä
  15. Kiitos tiedosta. Eipä se kovin paksu pinta ollut, mutta sen verran kuitenkin että takelsi liikettä huomattavasti.
  16. Tosta oli aikoinaan vinkki että ison pallopinnan ja mutterin välinkin voisi hioa kevyesti tahnalla.
  17. Kahvojen voima välittyy vaijereilla itse lukkoon. Vanhemmiten kuoren ja vaijerin väliin kertyy kosteutta. Talven tullen ne sitten jäätyvät. Minusta se on juurisyy tälle Minien ja muidenkin nykyautojen lukkojen jäätymisongelmalle.
  18. Noi on mustapassivoitu, ei ole maalia. Ei haittaa vaikka olet ottanut pinnan pois.. /kimi
  19. Etunapoja kunnostaessa ja tietoa etsiessä tuli monesti vastaan kommenttia että uudet nivelet väljistyy nopeasti ja joutuu kiristämään uudelleen jos heittää paketista suoraan kiinni. Nyt kun omat nivelet saapui saarilta muiden osien kanssa, niin en yhtään ihmettele sillä tapit on maalattu kokonaan peittäen kontaktipinnat. Noh, vähän hienoa hiomatahnaa väliin ja pientä pyörittelyä niin saa mukavan jouhean pallonivelen, eikä takeltele mistään enään. Eiköhän näillä pääse jokusen vuoden eteenpäin säännöllisellä rasvauksella, toivottavasti. Onko muilla ollut samaa vikaa varaosien suhteen?
  20. Ei ole käsitystä siitä. Mulla siis 2004 cabriolet eli r52 mutta tossa käsittääkseni uudemmat kahvat kun tilasin uudet kuluneiden tilalle niin kaveri tokas tiskillä että "sulla näkyy jo noi paremmat kahvat ollu" Tossa ainakin se on tosiaan akseloitu silleen että kun jaksaa kovaa puristaa ihan sieltä etupäästä niin se pomppaa ylös se takapää jos ne on jäässä kuten nää yleensä kuluneina jäätyy.
  21. Pre-faceliftin kahvassa tuo ei taida auttaa..? Olen ymmärtänyt että siinä on kahvan "akseli" eri paikassa.
  22. Jukka Rantala

    ovi kii

    Moikka Mini One 03 ovi ei aukea aina sisältä eikä ulkoa.Sisä kahvasta kun tekee varovasti toistoja niin aukee.Koitanut öljytä lukon osii.Ulko kahvan nappi jää pohjaan välillä palautuu hitaasti takasin.Mistä ois helpoin alotaa..
  23. Meidän saman ikäisen R50 Cooperin ovenkahvaogelmat loppuivat (ainakin hetkellisesti), kun vaihdoin ulkopuolen oven kahvat ja sisäkahvojen vaijerit. Tehtävissä oleva homma, jos työkalut pysyvät käsissä.
  24. Joo toikin unohtu itseltä. Sieltä ihan juuresta auton keulan päästä kun painaa niin se kahva yleensä nousee riittävästi ylös. On tosiaan hankala selittää
  25. Jos ei avaudu ulkoa, niin on myös mahdollista, että kahvan sisällä on sen verran lunta/jäätä ettei se saavuta lepotilaansa eikä siten myöskään avaa ovea. Hö, vaikea selittää, mutta kuitenkin. Kahva siis on siis ikäänkuin kokoajan vähän peinettuna. Jos tästä on kyse, niin yleensä auttaa ns "ampumistekniikka", eli painaa kahvan sisään ja vapauttaa sen äkisti, siten että kahva ampuu jousensa voimalla itsensä ulos. Meidän Minissämme tätä täytyy tehdä hyvin säännöllisesti lumikeleillä.
  26. Sisä vai ulkopuolelta? Jos molemmista kyse niin actuator on luultavasti rikki. Jos taas vain jompikumpi ei pelaa niin voi olla vaijerivika sisäkahvassa(tai liukunut kuori kiinnikkeissä) ja ulkokahvassa taas se actuator rikki. Oletuksella siis että lukkopesä itsessään aukeaa eli nappi hyppää ylös? Ei ole montaa vikakohdetta ja kaikki vaativat sisäpahvin irroituksen tutkimuksiin.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...