Jump to content

Sisältö

Syöte päivittyy automaattisesti     

  1. Today
  2. inno75

    1275 männistä kysymys

    Hämärä kuva, että jonkun Triumphin männät sopi tohon ylikokoon. Mutta tämä varauksella ...
  3. cmro85

    1275 männistä kysymys

    Kävin eräällä vanhalla purkaamolla irroittamassa allegrosta moottorin omaan käyttöön ja omistaja sanoi, että on hänellä yksi mininkin moottori jos kiinnostaa. No, sieltähän löytyi kaluttu kuppainen ilmeisesti jääratakäytössä ollut kaarellinen mk3 mini joka seissyt sammaleista päätellen -80 luvulta asti. Alakerta vahteistoineen siellä jöllötti ja ensin ajattelin sen olevan ihan vakio moottori, mutta lohkossa jöpötti 11 kannenpulttia. Lohkon takana ei ollut luukkuja joten oletin olevan gt 1275 moottori. Kun senkin sai edukkaasti sieltä ottaa, niin "pakkohan" se oli sieltä mättäiköstä pyöritellä puolikilometriä lähimmälle tielle. Raahasin moottorit kotiin ja nyt levähtelen selkäkipujen takia.. Kävin tuossa äsken katsomassa tuota gt moottoria ja hoksasin siellä olevan tasalakiset männät joiden halkaisija 73.5mm. Mäntien reunassa on pieni viiste toisella laitaa viittaisi venttiilikoloon joka jäänyt jäljelle, kun männän laesta on sorvattu tavaraa pois. Porauksen takia lohko menee metallinkeräykseen, mutta kiinnostaa hieman nuo männät joita tässä on käytetty. Onko jollain muistikuvaa mitä mäntiä näissä -70-80 luvun kotivirimoottoreissa on käytetty? Vauhtipyörä on sorvattu aika ohkaiseksi joten kaippa sieltä joku virinokkakin löytyy. (Löytyi AE19 nokka. Autohiomo.)
  4. Eilen
  5. cam700

    O: -04 Mini korjaus

    Tämän voi poistaa. Uskoisin, että löytyi oikea tyyppi tähän hommaan.
  6. Jt91

    M: Mini25 penkit

    Minin 25v juhlamallin etu ja takapenkit, patinaa on, ja takapenkin selkänoja kulunut yhdestä kulmasta puhki, takapenkin istuinosassa vähän paikkailia, mutta ei näy kun asennettuna autoon. 50 € tai vaihto rungoltaan ja pehmusteiltaan hyväkuntoiseen takapenkkiin. Penkit Helsingissä. -Jaakko
  7. Mini1380

    Moottoriöljyn mittatikku katkesi

    Saako sen mittatikun putken helpolla irti R50:ssä kun on vähempi roinaa tiellä kuin R53:ssa ?
  8. Taky

    Moottoriöljyn mittatikku katkesi

    One R50 -01, ei tehostimen tuuletinta, ei ilmastointia - riittää moottorin tuen irroitus öljypohjan irroitukseen tiivisteen vaihtoon? Siis vaihteistoa ei tarvitse irroitella? Pahuksen tiiviste kun laskee öljyä.
  9. Viimeisin viikko
  10. Nappula

    R56 harkinnassa

    Moro, mahdollisesti tuleva Ministi esittäytyy. Harkinnassa Laakkosella myynnissä oleva IJV-422, jota olisi tarkoitus käydä katsomassa. Auto on vaihtanut omistajaa melko tiheään parin viimme vuoden aikana, sattuuko kellään olla tietoa kyseisestä yksilöstä. Entäs ne pahimmat sudenkuopat 140tkm ajetussa -07 r56, jakopää, kytkin? Eli linkin auto olisi kyseessä. https://m.nettiauto.com/mini/cooper-s/9867876
  11. Olli Pylsy

    Cooper R53

    Joo tää on jo projektin alla kilvet otin jo pois kun oli tuota kumimaalia siellä alla ja ajattelin samalla että en ole mikään kamuxin ajava mainos.
  12. inno75

    M: Ikkunan ja oven kahvoja yms

    M: Kuvan mukaiset kahvat, lukot, tiivisteet yms löytyi "ylähyllystä". "2 kpl ulkopuolisia saranoita tiivisteineen ja lukkopesä avaimella varattu. Oxfordin ikkunaveivit varattu. Timo 0505711 445 ja mieluusti nouto !
  13. mini850

    O: Moottori vaihteistolla

    Nyt tarviin Minin koneen koolla ja kunnolla ei väliä, eikä tarvii olla edes apulaitteita, kunhan on muut osat mieluusti Turun seudulta ja" halpa" t.Matti o4oo 123567 tai yv
  14. cam700

    Cooper R53

    On kyllä nätti laite! Mutta vaihda heti tuo Kamuxin kilpi. Löytyy paremman näköinen vaihtoehto alle kympin suunnilleen joka paikasta.
  15. cam700

    O: -04 Mini korjaus

    Kiitokset taas. Osaan nyt edetä tämän kanssa paljon paremmin! Olet ollut aikamoinen apu. Harmi kun Tampere hiukka liian kaukana.
  16. cam700

    Moottoriöljyn mittatikku katkesi

    Kiitos tosi paljon Igor! Tuo auttaa hyvin kun keskustelen korjaajan kanssa miten toimia. Pari korjaamoa jo kieltäytyi hommasta, koska eivät olleet varmoja miten toimia.
  17. Kartsahhh

    Ostetaan käytetty HPFP N14

    minulta saat hpfp:n enskerralla kun pyörin sielläpäin!!
  18. Larry

    O: Kuppipenkit tai vastaavat

    Vieläkin tarvetta penkeille L
  19. Weikko

    Minin kori -72

    Sain hommattua kyseiseen koriin paperit joten tästä joku nyt saisi hyvän aihion, kori ollut sisätiloissa lähes koko 90-luvun mm.. rosson mainosautona. Lokarit ja maski puuttuu, korissa runkonumero, vasen sisälokari revitty auki. Muutama paikka taitaa löytyä, mutta pääosin hyvässä kunnossa. Kuvia lisäilen myöhemmin.. Saa tarjota, jos on tarvetta..
  20. imperial

    Allegron kone.

    No jaa. Kaikissa 1300 maileri MkII:sissa oli kaksirivinen jakopää. MkIII:sista, joita ehti Suomeen tulla noin puoli tusinaa, ei ole varmuutta. Tarkistan jos jotain kiinnostaa.. Allegro 1300:ssa kaksirivinen jakopää ilman kiristintä moottorinumeroon 12H 515 AA 96362 asti. Eli koneet ovat mallivuosilta 73 - 74 ehkä..
  21. Aukka

    Narina ohjauksessa

    2006 cooper S, alkanut pitää hirveää narinaa, kuuluu oikealta eturenkaan kohdalta , ei siis ratin alta niinkuin jossain postauksessa täällä oli, täytyy ottaa rengas irti ja katsoa mikä nivel siellä on niin kuivana. Muita oireita ei ole.
  22. TuplaPete

    650cc suuttimet

    Myydään otsikon mukaiset Bosch EV6 650cc suuttimet. Sopii ainakin r53 ilman adaptereita Olleet käytössä yhden kesän, noin 5000km Jos suunnittelet muutosta e85 tai muuten hieman korkeampaa viritysastetta, nämä varmistavat että kone saa tarpeeksi tavaraa eikä männät pala liian laihasta seoksesta Hinta 200€
  23. Micke

    R53 sisustan irrotus ongelmia

    Tässä olisi ohjeet https://www.mini2.com/forum/first-generation-interior-ice/153983-5-piece-dash-removal-diy.html
  24. Olli Pylsy

    R53 sisustan irrotus ongelmia

    Projekti edennyt siihen pisteeseen että pitäisi sisustaa purkaa ja maalata, mutta! Saako tätä ollenkaan pois vai maalaanko paikallaan Alareunasta irtoaa mut ylhäältä tuntuisi olevan kiinni.
  25. Igor

    Moottoriöljyn mittatikku katkesi

    Minusta se öljytikku tulee kampikammioon sellaisessa kulmassa, ettei sen pitäisi osua kuin korkeintaan öljypohjan pohjaan. Voin toki olla väärässäkin... Tikun reikä (johon se putki kiinnittyy) näkyy tuossa yläreunassa, keskeltä hieman oikealle. Öljypohjan irroittaminen vaatii ilmastoinnin kompuran irroittamisen, koska se kiinnittyy öljypohjaan. Sitä varten pitää tietysti ensin ottaa apulaitehihna irti (ja sit uusi tilalle jos ei ole ihan hiljattain vaihdettu). Kompuran voi ripustaa jonnekin sivuun pois tieltä, ja letkut voi jättää kiinni, joten ilmastointia ei tarvitse tyhjentää. Myös moottorin alatuki ja ohjaustehostimen tuuletin pitää irroittaa. Sitten vain pohjasta pultit auki...
  26. Igor

    O: -04 Mini korjaus

    Jos korjaamo ei osaa/viitsi tuon paremmin selvittää miten öljypohja lähtee irti, niin kannattaa tosiaan etsiä pätevämpi paikka. Tampereelta osaisin vinkata korjaamon, mutta pk-seudulta valitettavasti en. Tuolla toisessa keskustelussa mainittu tikun kaivaminen yläkautta kannattaa tietysti kokeilla ensin.
  27. cam700

    O: -04 Mini korjaus

    Kyselin parista paikasta. Eivät mielellään tee. Toinen pelkää, että täytyy purkaa puskuri, jäähdytin yms. Toinen ei osannut sanoa, lähteekö öljypohja irti ilman vaihteiston irrottelua. Ei tämä mitenkään liity Googleen tai mihinkään. Olisi vain kiva saada hauskin omistamani auto kuntoon. edit: Ei huvittaisi aivan älyttömiä maksaa.
  1. Lataa lisää sisältöä
×