Jump to content

Sisältö

Syöte päivittyy automaattisesti     

  1. Viimeisin tunti
  2. Kerätkäämme tänne hyviä kokemuksia ja suosituksia pääkaupunkiseudun huolloista! Avaan pelin antamalla propsit 123tuulilasi.fi:lle Minin klasin vaihdosta nopeasti ja hyvällä hinnalla Helsingin Konalassa
  3. Takamisakari

    Cooper S -05 "BRG"

    Repa 700€ ilman osia. Jos jakaisi vaikka 80€ /tunti niin suurinpiirtein yhden ihmisen päivän työ. Pyysin kyllä pari muutakin tarjousta, pitää katsoa mitä sieltä putoilee.. E: Autojerryn kautta löytyisi 450€:llä lähimaastosta, eli kilpailuttaminen näköjään auttaa. Toki merkkiasiantuntemuksellekin pitää antaa joku arvo. Tai ottaa riski.
  4. Today
  5. next

    Cooper S -05 "BRG"

    Ei hajua mistä olisi halpa mutta se pyörii osineen noin 1300€ paikassa kuin paikassa. Itse tehden meni osiin 300€ kun uusin samalla vetarin stefoja jne ja koko päivä yksin tehden. Kaksin tekee varmaan 4 tuntiin kiireellä. Paljonko oli tarjous? PS. Mikä vaan pulju vaihtaa sen, ei vaadi erikoistyökaluja.
  6. Takamisakari

    Cooper S -05 "BRG"

    Olisiko jollain suositusta hyvästä ja halvasta paikasta vaihtaa kytkin? (toki useimmiten noista voi valita vain toisen..) Helsinkimotorilta on tarjous mutta tuntuu pikkasen suolaiselta hinnalta, puhutaan kuitenkin aikalailla BMW-hinnoista..
  7. Eilen
  8. Mini1380

    Laturi vai ohjaustehostin

    Ettei olisi kampiakselin siimapyörän kumivulkanointi pettänyt eikä laturi pyörisi täysillä kierroksilla? Silloin kyllä yleensä tulee vitinääkin mutta niitä ainakin on mennyt ja sen luistaminen aiheuttaisi käryäkin.
  9. johsar

    Laturi vai ohjaustehostin

    Nyt olisi apu tarpeen, vanhoja viestejä kahlasin mutta vastaavaa en löytänyt. Kyseessä R50 2004, jossa akun latausvalo syttyi ajossa ja samalla ohjaustehostin lopetti toimintansa. Lisäksi tuli voimakas palaneen käry, mutta mitään vaurioita ei kuitenkaan missään näkynyt. Haju tuntui leijuvan laturin tienoilla, mutta vaikea sanoa missä hajun lähde oli. Onneksi oltiin melkein kotipihassa. Kun auto oli jokusen tunnin seissyt niin auto käyntiin, jolloin latausvalo välillä paloi ja välillä sammui. Mitään käryä ei enää tullut, ohjaustehostin ei edelleenkään toiminut ja latausvalo alkoi palamaan pysyvästi. Käynnissä ollessa jännite oli akun navoista mitattuna 14.10-14.20V. Auto käytettiin normaalilämpöihin eikä tilanne miksikään muuttunut. Voiko kyseessä olla latausvika jolloin joku automatiikka pysäyttää ohjaustehostimen toiminnan? Vai onko ohjaustehostin hajonnut ja aiheuttanut latausvalon palamisen?
  10. skithund

    Mini tulee taloon / Gen1 vs. Gen2

    Onnea uudelle! Ei muuta kuin metsästys- ja puuhasteluonnea MFSW.PDF
  11. LeeHarvey

    Jarruputkien vedot

    Hei, Onko MK 1 Minin 1-piirijarrujen putkivedoissa logiikka? Eli kun pääsylinterien putket menee tulipellissä mittarin alapuolelta, niin onko kytkin aina ollut ylempi vai onko noissa eroja? Löytyykö keltään kuvia tarkoista linjoista?
  12. Turbo 69

    Käynnistys kuumana

    Kannattaa tarkistaa sytkä vehkeetkin.Puola,konkka ja tulpat.Onko kärjellinen sytkä? Puola voi tehdä tuota kuumana,on kuolemassa.Samoin tulpat.
  13. Viimeisin viikko
  14. imperial

    Vaihdelaatikossa häikkää

    Hyviä kuvia, mutta laatikko ei ole hyvä. Ykkösen ja kakkosen kytkentähampaat melkolailla loppu. Lisäksi ryhmärattaan hampaan lohkeama on ilmeisen riskialtis. Ja noilla kulumisilla on vaikutus sivuakselinkin ja monen muu osan nopeaan kulumiseen. Vanhemmassa tankomallisessa, 75 - 78, on nuo osat samoja. Sellaisen kun vielä laittaa palasiksi, niin voisi jotain saada aikaiseksi. Kaikki laakerit tietysti pitäisi laittaa uusiksi. Kuvassa joku ratas malliksi eli tuollaiselta kytkentähampaat näyttää uutena.
  15. Turbodiesel

    Vaihdelaatikossa häikkää

    No niin, kesä lähestyy ja ois jo korkea aika alkaa tätä projektia eteenpäin. Nappasin muutaman kuvan laatikosta, jos vaikka joku jo pystyy huomaamaan jotain asiaan kuulumatonta. Pitänee seuraavaksi räjäyttää kappaleiksi ja laittaa osien pesukoneeseen. On tätä jo joskus räpelletty, kun lukituslevyissä pieksämisen jälkiä. Myös yhdestä hammasrattaasta on lohjennut pieni palanen... Kannattaisikohan minun ottaa se paikoillaan oleva rikkinäinen laatikko rinnalle tutkittavaksi, ennen kuin alan tätä purkamaan?
  16. Mikko Koivusalo

    Mini 1000 -78

    Kiitoksia, eikö ne tuolta selviä. En oo ehtinyt tehdä pääsylinterille mitään.
  17. tailke

    Mini 1000 -78

    Kokeiles onko tästä apua: http://www.somerfordmini.co.uk/eshop/index.php?main_page=page&id=127 Hiiri kaaren numeron päälle niin näet kaaren värikoodin. Miten jarrupääsylinteri jaksaa?
  18. Mikko Koivusalo

    Mini 1000 -78

    Minkälainen järjestys on noilla minin kattoverhoilun kiinnityspuikoilla? En sitten tajunnutn kuvata niitä ennenkö purkasin kattoverhoilun.
  19. next

    Mini tulee taloon / Gen1 vs. Gen2

    Heh eipäs sitä pitkälle päässyt testaamaan. Akku tyhjä joten ei toivoakaan saada käyntiin. Muutenkin jotain jäi kaivelemaan mutta ainahan se kun jobbari myy. Käteishinta ihan sopiva mun mielestä mutta täytyisi se saada koeajettua nyt ensiksikin....
  20. Myydään ylimääräiseksi jäänyt uusi hihnankiristin (11287509476). Kyse Litens merkkisestä kiristimestä, sama osa kuin OEM paitsi että tuli Gatesin laatikossa. Hinta 65€ ja nouto Vantaalta. Voin myös lähettää postitse. Yhteydenoto YV:llä
  21. Ampuja

    Mini tulee taloon / Gen1 vs. Gen2

    Nyt se sitten tapahtui. Mini tuli taloon! Kauan sitä etsittiin ja vähän siinä ehti jo turhautumaankin. Tarjonta kun ei ole kovinkaan laaja (johtuen rajauksesta, jonka autolle asetimme). Kolme yksilöä käytiin tätä ennen koeajamassa. Neljäs koeajo johti sitten kauppoihin. Rajasimme auton etsinnän siten, että vaihtoehtona oli vain ja ainoastaan vuosimallin 2005-2006 Cooper mallit. Auto löytyi autoliikkeestä ja on vm.2006 Cooper. Mittarissa oli ostohetkellä 133tkm. Auto on Suomi-auto ja tullut Metro-auton myyntirivistöön 31.03.2006 ja myyty ensimmäiselle omistajalleen 27.04.2007. Ensimmäisenä omistajana ollut naishenkilö, on omistanut auton 12.06.2017 saakka. Tämän jälkeen auto on ollut yhdessä osoitteessa, kahdella eri omistajalla. Kunnes tämä päätyi autoliikkeeseen, josta auton ostimme. Toiveissamme oli, että auto olisi vakionopeudensäätimellä varustettu, mutta tästä vaatimuksesta kuitenkin tingittiin. Tämä on siinä määrin harvinainen varuste ja koska kaikki muu kuitenkin natsasi, niin päätimme tehdä kaupat. Oikeastaan rouva päätti tehdä kaupat, sillä tämä oli ensisijaisesti hänen proggiksensa (kaksi klassikko Miniä joskus omistaneena). Minillä on nyt viikko ajettu ja todettu, että onhan tämä aivan fantastinen ajaa. Huoltoa ja harrastamista on luvassa. Toisessa ovessa on vähän sanomista ja tästä saa maalari urakana tämän kesän aikana. Alkuperäinen soitin saa väistyä ja tilalle asennetaan liitettävyydeltään vähän parempi. Kesärenkaiden mukana tulleet alumiinivanteet, ovat samanlaiset kuin talvivanteet. Näiden tilalle hankitaan jotkin valkoiset vanteet. Jatketaan siltä osin tätä sivivalkoista teemaa. Alla olevat kuvat löytyvät suurempana osoitteesta https://motorsport.kuvat.fi/kuvat/kulkimet/mini2/ Tämä motorsport.kuvat.fi ja kuvaaminen on minun proggikseni.
  22. Mini1380

    Mini tulee taloon / Gen1 vs. Gen2

    Mulla on Classicissa oikein vanha kunnon Salisburyn kitkalukko, se pitää minkä lupaa mut on kyl välil "vähän" äkänen, toisaalta taas se on aito rehellinen lukko on keli mikä tahansa
  23. Arsk

    Käynnistys kuumana

    Niin joo, neula ja suutin on kyllä vanhoja, vois hyvinkin olla että vuotaa. Eikö neulan vuotaminen aiheuta muita oireita?
  24. holkki

    Mini tulee taloon / Gen1 vs. Gen2

    Quaife takuu vakuuttaa, rekkaamalla ,"ikuinen takuu kilpakäytössä".....muistaakseni... Igor joutuu näemmä vielä kerran päivittämään lukkonsa... Noo, vähän oon talvella Minillä taas ajellut, mutta kyllä se tuntuu paremmin lähtevän valoista kuin ilman lukkoa ja tuo quiafe on kyllä tosi "hajuton & mauton", ei juuri näy arjessa sivumakuna..
  25. Olli Pylsy

    Konehuoneen "kilinä"

    Joo ei päässyt. Heti kun äksidentti oli käynyt niin lämmöt noussut 130 mut puoliso oli kuulemma heti vetänyt sivuun ja sammuttanut.
  26. next

    Konehuoneen "kilinä"

    Jos ei keittämään päässyt niin ei pitäis. Joku viisaampi voisi varmistaa mutta muistelisin että minissä on metallipahvi joka kestää enemmän lämpöä.
  27. Olli Pylsy

    Konehuoneen "kilinä"

    Noh eipä näitäkään tiennyt. Maksetaan oppirahoja. Ulkoisesti ei mitään näkyvää damagea näkynyt mutta eipä sitä välttämättä edes päälle päin huomaa. Pelko on myös kun lämmöt nousee kerralla että onko kannen tiiviste myös entinen.
  28. next

    Konehuoneen "kilinä"

    Itsehän en olisi autolla ajanut ennen sen rullan tarkistamista mutta jokainen tyylillään. Remminhihnahan sieltä silloin on ainakin mennyt kerran lämmöt karkasivat. Apulaitehihna sen on kerran multakin mukanaan vienyt, ihan omaa vika oli kun en ajoissa vaihtanut apulaitehihnaa. Hyvällä lykyllä osat sen 150€ ja työt päälle. Huonolla tuurilla meni se 250€ kiristin sieltä...tai menikin jos akseli pääsi tulemaan ulos kun kone vielä pyöri.
  29. Neuvokaas noviisille miten pitää moottorin jäähdytysjärjestelmä/kanavat huuhdella? Nyt kone kuivana kun piti uusi letkuja kun vanhat puutarhaletkut(!!!) lämmityslaiteelle alkoi olla haperot. Lämppärin kenno ja syyläri samalla irroitettu ja putsattu ultraäänipesurilla ja uusi termostaatti hommattu. Kaikki kasaan, syyläri yms., vettä ja sitruunahappoa tai kidesoodaa sisään ja sit ajelua. Syylärin alapäästä letku irti ja sitten termostaatti irti Vesiletkulla vettä sisään termostaatin reijästä Menneekö noin?
  1. Lataa lisää sisältöä
×
×
  • Luo uusi...