Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Olikohan se niin että + tuli siihen lämpöreleen lattaliittimeen ja sen kuoresta lähti jollain kytkentäpannalla releen kytkennän tapahduttua virta johdolla luistinkuvun pannalle ja kurkun vastuslangalle suoraan releen kuoren kautta....??? löytyisikö joltain tietoa tai kuvaa kytkentäkaaviosta jossa nuo lämmittimet on mukana...
  3. Yesterday
  4. Laitan yv. Sent from my iPad using Tapatalk
  5. Terve Joskus selvitin miten ne lämmityselementit ja bi-metalli rele alkujaan kytkettiin...mutta nyt kun sitä katsoin niin en sitten millään tahdo tajuta miten se sähkö siellä kiertää...eli tässä on vastuspanta luistille+ kurkunlämmitin +termostaattirele kurkunlaipassa...miten se sähkö siellä kulkikaan ?? matti
  6. Last week
  7. Okei! Meiltä löytyy myös kattoboksi sitten jos kiinnostusta nämä renkaat tosiaan olleet käytössä vain yhden talven, samaten vanteet tietty, joten hyvässä kunnossa ovat! / Marco
  8. Tarve olis kaikille kattoverhoilun pinneille 6kpl -77 miniin omat kadonnu. Harry/Vaasa YV tai 044/5565819
  9. Hei, kiitos vastauksestasi. Olemme neuvottelemassa kauppaa autosta, josta puuttuu talvipyörät. Jos se toteutuu, niin palaan (:
  10. Apuja ei ole mullakaan antaa, lähinnä seuraan näitä kun tuntuu minissä tota rutinoffin vikaa on eli sähkövikoja löytyy kyllä..... Sen verran on sekava koko juttu(siis viallisesti) että samaa minäkin veikkaan että vika kun löytyy niin tänne olisi mukava siitä kirjoittaa että osaa itsekkin hakea jos ilmenee vastaavaa. Miten toi alakerran laakerivika nyt todettu? Vai epäily öljyistä tms? Mietin vaan ettei turhaa purkamista tulisi.
  11. Kone löytyy. Paljon olet valmis maksamaan

  12. Hei, vieläkö pyörät ovat myynnissä? Arto
  13. Hei, jos mun kommenttia tarkoitat, ei todellakaan ollut tarkoitus "vinoilla" , vaan seuraan mielenkiinnolla näitä keskusteluja, yritän oppia muiden kommenteista ja kokemuksista! Yhteinen hyöty se on , jos sun autosi mystinen käyntihäiriö lopulta selviää, se ei varmana ole ainoa Mini , joka kohtaa ko.ongelman. Kyllä me kaikki kommentoijat ollaan hengessä mukana ja toivotaan , että vika todella löytyy! Toivon, että jatkat yhä foorumilla tarinaa, koska kommenteistasi pystyy kyllä päättelemään , että jokainen kivi käännetään, että selviää...Sorry!
  14. Vinkkinä jos joku kattokiskoja kaipaa. Tilasin omaan R55.een englannista orkkikset paikalliselta Mini diileriltä ( Sytner Coventry BMW ) . Hinta kotiovelle kannettuna 170€.
  15. Kiitokset kommenteista. Niistä asiallisista. Jälkiviisasteluita ja päänaukomisia en kaipaa. Olkoon tässä nyt sitten tarinan opetus muillekkin, kuten aiemminkin jo mainittiin! Hyvää kesää arvon harrastajille. Eiköhän tästä taas selvitä omin avuin eteenpäin.
  16. Laakerivika pitäs kyllä jo kuuluakin, jos se koneen käyntiin vaikuttaa.?
  17. Kyllä siellä todella puristuksia on. Ilmeisesti laakerivikaa alakerrassa.
  18. Tarinan alussa mainittiin -"puristuksia on"...ja luulisi mäntä viallisena tai rengas viallisena savuttavan ja huohottavan... Näissä viestiketjuissa on yleensä aina opetus lopussa, mikä todella oli vikana!
  19. Elikkä 2 tai 3 männässä sanomista? Renkaat ehkä poikki tai mäntä rikki? Tuli tuosta mieleen oma classikon turbo koneen vika, oli mäntä tohjona renkaitten välistä. Ei kunnolla savuttanu edes, mutta kävi ihmeellisesti.
  20. Ostetaan alakerta tai kokonainen kone.
  21. Tämänhetkinen tuomio on alkerta ja mekaaninen vika.
  22. Alkuvuoden kuulumisia Miniin liittyen ... huhtikuussa innostuin koeajamaan erästä yksilöä joka oli myynnissä Raision AutoBaijerissa ja kyseessä oli MINI Cooper S JCW -06. Annoin koeajossa autolle "kunnolla kenkää" ja ihmetykseksi eroa tehossa ja suorituskyvyssä omaan -03 malliseen Cooper S:n ei tuntunut olevan ollenkaan .. auto oli katsastettu ja maalipinnaltaan hyvä ( takapuskurissa pieni jälki). Omitusta jotain vikaa autossa ?? Otin kyytiin myös siipan jonka huomio oli sama ei mitään tuntuvaa eroa siispä kauppoja ei syntynyt ainakaan siitä yksilöstä. Ainoa ero jonka "perstuntumalta" huomasin oli jämäkämmän tuntuinen kytkin. Toukokuun lopulla huomasin sattumalta oman auton moottoritilaa tarkemmin syynäten laturin valukuoren olevan halki ja vääntyneen auki ainakin toista senttiä siispä ajanvaraus paikalliseen korjaamoon. Laturin vaihto osottautuikin varsin työlääksi operaatioksi kun auton nokka piti purkaa edestä poijes. Autosta oli kuulunut outo sivuääni jonka lähdettä ei edes merkkikorjaamossa Raision Autokeskuksessa pystytty löytämään syksyllä 2014 käskivät vaan ajaa kunnes vika suurenisi ja vika löytyisi. Niinpä oli jo varma, että vika löytyi mutta uuden laturin vaihdon jälkeen ei tuo outo sivuääni kuitenkaan poistunut. Nyt kuukauden vaihteessa yhtä-äkkiä auton mittariston varoitusvalot syttyivät palamaan ja polttoaine sekä lämpömittari iskeytyivät "nollille" samalla kierroslukumittarin neula jumiutui. Tätä kummastellessa arvelin akun "kyrvähtäneen" ja sammutin auton sekä kokeilin käynnistää sen uudestaan jolloin käynistyi normaalisti ja pienellä kaasulla kaikki vaikutti olevan OK, mutta kaasua lisätessä n.4000 r/min kohdilla mittaristo teki taas "temput kaikkilaiset" ja tämän jälkeen äkisti kaikki muu palautui ennalleen, mutta latauksen merkkivalo jäi palamaan. Mittasin yleismittarilla akun napajännitteen auton käydessä ja se oli luokkaa 11V eli auto ei tosiaan ladannut ollenkaan. Kokeilin tilalle vielä toista akkua, mutta tilanne oli sama - akussa ei ainakaan ole vikaa. Huomasin myös ettei sähköisen ohjaustehostimen pumppu toimi ollenkaan. Aloin tutkimaan Haynesin korjausoppaasta Minin sähköjärjestelmää ja löysin kuskin jalkatilan sulakeboksista sulakkeen F37 5A "alternator and power steering pump" jolloin jo toivonkipinä heräsi .. sulake ei ollut kuitenkaan palanut .. auto lähtee taas tuttuun korjaamoon keskiviikkona tutkittavaksi.
  23. Allekirjoittaneella on ollu vm. 1969 Morris MKII entisöinti-/kunnostusprojektina jo monta vuotta. Itse asustelen pääkaupunkiseudulla, mutta mini sijaitsee Etelä-Pohjanmaalla Ylihärmässä (nyk. Kauhava). Ymmärrettävästä syystä projekti on edennyt verkkaiseen tahtiin ja nyt on ehtinyt vierähtää jo hyvästi vuosi siitä, kun olen viimeksi ollut kädet rasvassa. Projekti on siinä pisteessä, että olin jo testilenkin päätteeksi varaamassa katsastusaikaa, kunnes havaitsin että vähänkään nopeammassa vauhdissa vaihteet ei putoa pienemmälle - rattaat hakkaa ja välikaasukaan ei auttanut asiaa. Sen seurauksena turhautumisen vallassa onnistuin sössimään oletettavasti vähän kaikki säädöt kaasaria myöten siihen pisteeseen, että enää ei lähde edes käymään. Ennen tuota mitään käynnistysongelmia ei ollut pitkänkään tauon jälkeen ja kone kuulosti vallan terveeltä. Moottorihan ei ole alkuperäinen 850cc, vaan 998cc pre-verto, eli A sarjalainen? Myös kansi on eri koneesta ja laatikko alkuperäisen 850cc vaihteisto. Tän projektin varrella on ollut jos jonkilaista vaistoinkäymistä ja odottelua, koneistuksessa paljastunutta lohkon halkeamista ja mitä näitä nyt on. Taikasauvakin on vaihtunut alumiinitunneliin, joten syitä huonosti vaihtuville vaihteille on varmasti monia. Luultavasti välystä löytyy tunnelivaihtajan liitoksista ja en myöskään tiedä, voiko tuota laatikkoa jotenkin säätää kullosenkin moottorin mukaan? Kaikki on toiminut verstasta ympäri ajaessa ja konetta käyttäessä, joten ihan toivoton tapaus tän ei tulisi olla. Itsellä on vain aika ja motivaatio aika kortilla, joten kaipaisin nyt osaavanpaa apua ja laittajaa, joka voisi tuon koneen nostaa konetilasta ja pistää vaihteiston kuntoon. Myös pakoputken ja imu-pakosarjan liitos kaipaa vähän huomiota, sillä pakosarjan kurkku on niin iso, etten siihen oikein sopivia länkiä löytänyt mistään - on siis pysynyt kiinni lähinnä purkalla ja pyhällä hengellä. En nyt suoraan muista, oliko muita miinoja, mutta monesta muusta selviän kyllä itsekkin. Nestejouset, joten purkaminen on hieman veemäisempi operaatio. En luota enää omaan osaamiseen, joten en kovin mielelläni lähtisi itse taistelemaan tuon kanssa ja työntämään sormea suuhun. Onkos foorumilaisilla hyviä kontakteja otsikossa mainituille alueille tai intoa auttaa mini tien päälle? Trailerillahan tuo kulkeutuu myös talviteloilta pääkaupunkiseudun tai pirkanmaan suuntaan. PS: Toivottavasti tää tuli suht oikealle alueelle.
  24. Katsastuksessa hajosi, onneksi siellä rullilla, 2-piirijarrupääsylinteristä tuo muovinen anturi, siis niin että päästi nestettä pihalle. Paras paikka hajota kun vauhtia nolla Löytysköhän tuohon jostaki oikeaa "tulppaa" jolla voisi korvata. Sitä ei kuitenkaan käytetä missään. Koitin kaivella omiakin keskusteluja jossa oli samaa ongelmaa paine-erohaistelijalla, olevalla vastaavalla anturilla, mutta ei nyt tähän hätään löytynyt. Tai jos joku osaa sanoa minkälainen pultti tuohon sopisi tulppaamaan. Toki tuo kourassa kun menee pulttikauppaan nii varmasti saa sopivan. Uusi pääsylinterikin kävi jo mielessä, minitronissa tais olla 140e.
  25. Vaimo tykkää mahdollisuudesta saada se takalasi pyyhittyä kun se kerää hiekkaa ja sensellaisia joten ratkaisusi on siihen vähän kehno.
  26. Täällä myös tarve imusarjan takaiskuventtiilille.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...