Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Ylimääräisenä säädettävät alatukivarret ja niille "black poly type" puslat, säädettävät reaktiotangot, niille mutterit, aluslevyt, puslia on jäykempää ja pehmeempää. Kaikki osat on uusia ja käyttämättömiä, mieluiten noutona kaikki kerralla pois, mutta tarvittaessa postikin saattaa nämä perille tuoda, kunhan lisätään kulut hintaan ja rahat ensin tilille. Kaikki 100€ Osat Karjaalla, Raaseporissa Nollaneljäviis 1260905
  3. Tuo onkin hyvä tietää, jos sopivuus on tosiaan noin rajattu? esim https://www.ebay.com/itm/For-BMW-E90-E82-Antenna-Mast-w-o-Mobile-Phone-Genuine-65-20-9-170-350-/352241073261 antaa tosin ymmärtää muuta. Kierrekanta tässä on ja näyttää/on siis tällainen https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/antenna-rod/65209170350/
  4. Itselläni Clubman one bensalla. Todella mielyttävä ajo kokemus.
  5. Siltä varalta, että joku muukin arpoo antennin sopivuutta omaan autoonsa, niin kyseinen osa sopii BMW:n osaluettelon mukaan R58 Coupe ja R59 Roadster mallisiin Cooper, Cooper S, Cooper S JCW ja Cooper SD autoihin. Ikävä kyllä ei sovi minun autooni
  6. Eräs kaverini vei Minin korinsa tutulleen missä sopivat että "välihommina" tulee kuntoon "talven " aikana. Taisi kestää n. 10 vuotta
  7. https://samzon.kuvat.fi/kuvat/Ylistaron+Harrasteauto+tapahtuma+05.19/
  8. minorv8

    Projekti Papu

    Ai niin, ekös ne peltityöt pitänyt valmistua jo viikkoja sitten tai sitten ne oli ilmaiset ???
  9. minorv8

    Projekti Papu

    Kaikki isot merkit on todennäköisesti varmoja ostoksia. Itsellä on isäukon perintonä Kempin superkempomat valovirtakone, Esabin 150A valovirta TIG ja sitten kiinalainen 200A AC/DC tig alsahommiin. Jos nyt ostaisin migin niin se olisi voimavirtakone. Välillä kuitenkin tarvii jotain tukevampaa kamaa hitsata ja valovirtavärkki voi jäädä vähän kesyksi. Ne olenkin sitten hitsannut tigillä. Normi peltihommissa välttää valovirtakone, ne ei nykyään ole ollenkaan hassumpia. Mutta makuasia, minkä merkin valitsee. Mutta moneen hommaan päteee vanha viisaus että kantsii kerralla ostaa riittävän hyvä ja tehokas.
  10. Mulla on ollut Kempin Kempomaatti n. 35 vuotta ja hyvä peli on ollut. Pistoolin/kaapelin olen uusinut, muuten ongelmaton. Hitsattu paljon
  11. Yesterday
  12. Vielä löytyisi! Nyt olisi halvalla (20e) täysin uusi tarjolla. Eikö ole tarvetta vanhan/huonon tilalle tai varalle jos/kun nykyinen hyvä lähtee jonkun mukaan? Tämän jälkeen tuskin enää ilmoituksen perään kyselen.
  13. cmro85

    Projekti Papu

    Kannattaa myös muistaa motonetissä tämä jos telwiniin päädyt ( Liittymisetuna kanta-asiakas saa 10 % alennuksen valitsemansa kertaostoksen loppusummasta ). Ja tämä.. https://www.motonet.fi/fi/sivut/tyokalukiertue
  14. MikaJ

    Projekti Papu

    Pienempi Kempin evo 170 on manuaalikone, ei ole mitään hienouksia kuin 200:ssa. Vertautuu siis tuohon ennemmin Telwinin 150 malliin eikä 210, jolloin hintaeroa on aika paljon. Tosin Telwinin 150 mallissa on synerginen/adaptiivinen toiminto mitä ei Kempin 170:ssä vissiin ole lainkaan.
  15. cmro85

    Projekti Papu

    Minulla kanssa wallius 180 jolla jo ikääkin reilunlaisesti, mutta hyvin toimii ja ollut hyvä peltihommissakin. Mutta.. Töissä on kemppejä ja hinta/laatu on ollut verraton. MINARCMIG-EVO-200 on seuraava kone jonka vielä joskus hankin. Sitten kun wallius lopettaa yhteistyön... Tuo pikku kemppi on paljon tehokkaampi kuin moni voimavirtakone ja on sipevän kokoinen. Paljon toimintoja joita ei useinkaan tarvitse. Jos peltihommia tekee ei koneen tarvi olla hirmu tehokas ja näissä pienemmissä on näppärämpi kolvikin joka sopii ahtaaseenkin paikkaan.. Eihän tuo Telvin ole paljoa halvempi kuin pienempi evokaan.. Osta kuitenkin sellainen kone joka tuntuu sinulle passelilta.
  16. MikaJ

    Projekti Papu

    Testien mukaan mitä itte oon nähnyt, niin kaikki nykyiset "merkki" laitteet synergissä inverttereissä on suht identtisiä hitsaukseltaan. Eroja sitten tulee esim virtalähteen koossa -> kuinka monta minuuttia voi polttaa täydellä teholla. Itse ostin Telwinin, kun pari vuotta sitten Kemppi olis maksanut kolme kertaa enemmän. Toki Kempissä on järeempi virtalähde, mutta ei mun käyttö ole tolla laitteella 100% teholla urakkaa joten Telwin ei häviä siinä mun käytössä lainkaan. Jos vedellään 6mm peltiä urakalla niin sitten tilanne olis toinen. Lisäksi Telwinissä oli pikaliitoksella kolvi, mitä ei Kemppi/Esabeissa ole. Siihen on ihan syynsä, keikkalaitteiksi kun on ammattikäytössä suunniteltu ja kolvin liitin tuo 30cm lisää pituutta laitteeseen. Mutta jos laitteella hitsuutellaan Rautaa, Alumiinia, Rosteria ja CuSia, niin näppärää kun vaihtaa vain oikeen kolvin aina paikoilleen pikaliittimestä. Tosin, esim Telwin 150 ei ole synerginen/adaptiivinen, mutta ihan asiallinen laite kunhan osaa laittaa hitsausasetukset kuntoon. Suosittelen Telwinistä ennemmin 210 mallia. Kaksi kaveria osti ensin tuon 150mallin ja sitten kun tutustui synergiseen 210 malliin niin vaihtoi siihen (kummatkin aloittelivia hitsaajia). Motonetissakin tosin hintaero on jonkunmoinen 500 - 800euroa, mutta suosittelen 300euron lisäsijoitusta. Tolla 210mallilla osaa apinakin hitsata. 500e enempi sitten Kempin 200evo vielä Telwin 210 päälle, ei sekään raha hukkaan varmasti mene kestävyyden ja jälleenmyyntiarvon kanssa. Mutta ihan identtinen on hitsuutella laitteet.
  17. johnny

    Projekti Papu

    kemppi on aina kemppi mut vanteet hitsasin tutulla ja turvallisella walliuksella.. se on kai näissäkin vähän niin et mihin tottuu.
  18. oliko se löysä ennen kuin aloit tekemään jarruremonttia? jos ei niin jätä vaijeri rauhaan ja tee homma uusiksi.. tässä järjestyksessä, ensin suositeltavaa säätää/pyörittää mäntä niin likeelle kuin pystyy, lyödä kaikki kasaan ja sen jälkeen pumpata jarrupoljinta et saa viimeisetki "löysät" pois ja vasta tämän jälkeen voi/saa kokeilla kässäriä kahvasta. jos taas oli löysä, niin tarkistitko et kaliiperista ei ollu vivut jääny "päälle" asentoon? toi vaijerinsäätö on semmonen et siihen ei oikeastaan tarvitse eikä pidä koskea ku vaiskoja vaihdettaessa, eri juttu sitten esim jotku erillisillä kässärikengillä olevat katiskat joissa säätö saattaa olla pelkästään vaijerissa. eli älkää enää ikinä koskeko siihen vaijerisäätöön ja sanokaa myös kaikille teidän tutuille etteivät koskisi siihen
  19. aijaiaiai.. olipa helppoja virheitä mut siis toi mustako on saab?? eei voi olla, sehän on joku kaksiovinen porrasperä? okei kokeillaanpas tätä toista eli ihan reunimmaisina.. vinyylikattoinen tanari, a6 c6 ja valkoinen b manta. toinen rivi.. lada, pari kuplaa, civicci, corolla, tän kohdalla lyö tyhjää vaikka on tutunoloinen nokka mutmut.. sanotaan ny vaik JDM celica sitten on rellu, apassi ja.. sisu ? välissä manni umpikopilla vika rivi.. vani, transiitti, rooveri, mini lavalla, volvo 400 sarja?, datsun, wartburgi, cadillaci, joku paloauto, cj jeeppi, pulla austini, orvokkeja ja ruusubegonioita sekä volvo 9700
  20. No niin,ois vihdoinkin katsastettu kesän ajoihin.Hyvin toimii,vetoja löytyis.Taidan kuitenkin tämän kesän yrittää ajaa "maltillillisesti",enkä rupee etsimään huipputehoja.Jarruista ei vielä voi sanoa,ovatko paremmat. Vielä joutui ennen syyniä vaihtamaan jarruvalokatkaisijan.Alkuperäinen vm:66 hajosi nyt jo!! Ei näillä alkuperäis osillakaan mitään tee..
  21. Last week
  22. Löytyykö MCS R56 2007 jarrukilpiä (dust shield) eteen mistään muualta kuin schmiedmanilta (ja marmoritiskiltä)? Aika ruosteessa nykyiset...
  23. Oliskos jollain joutilaana alla olevan kuvan mukaiset puskurinkävyt eteen (2kpl tai kokosetti 4kpl) tai sitten kokonainen puskurikin käy jossa jo valmiina. Uusia en viitsisi hommata kun ovat sen verran eriparia patinoituneen puskurin kanssa YV tai soitto/tekstari/whatsuppi O4O 514374nolla
  24. Optimoinneista on täällä jo melko monta ketjua... pelkällä softalla vakiokoneesta +5hp on jo aika hyvin. -17% rullan kanssa softalla saattaa saada muutaman hevosen enemmänkin. Suurin kasvu tulee siitä itse rullasta, eli ahtopaineiden noususta. Yhden jenkkivirittäjän (RMW) mukaan +1psi vastais noin +8hp näissä koneissa, ja tolla rullalla tulee vakioon kai +4psi..? Puhutaanko nyt veden lämmöistä vai imuilman lämmöistä? Veden lämpöihin rulla ei tee mitattavissa olevaa eroa (varsinkaan jos katsoo auton omaa mittaria), mutta imuilmaan vaikutus on aika radikaali... mutta harvoin sitä silti näkee kadulla yli 60 asteen lämpöjä -17% rullalla ja vakiojäähyllä. Ruuhkissa seistessä tilanne on pahin, ja siihen ei mikään koneen päälle tuleva jäähy auta. Viime launtaina Ahvenistolla imuilman lämmöt nousi hetkellisesti 66 asteeseen siihen pääsuoran jarrutukseen tultaessa. Varikolla tyhjäkäynnillä 72 astetta...
  25. Täytyy koittaa itsekkin tuonne joku kerta päästä kun on sentään noin liki.
  26. Vähän tarkennusta: ekana H-D V-Rod, pari Thunderbird Trumppaa, '62 kupla, Jawa, Herald, Austin Healey, Escort '73, Saab 15.5. olikin jo vähän tungosta ja vähän lisää arvuuteltavaa
  27. 75 ei oo sitä tunnelia , eikä kumitiivistettä , eikä oo sen jälkeenkään.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...