Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Tosiaan tein 6 tammikuuta tilauksen Sparesille ja Sportille. 13 päivä tuli sähköposti DHL:tä et Spareksen kamat on tulossa ja arvioitu toimitusaika on 20 pvä. Siinä meilissä oli linkki DHL:lle mistä valitsin itse tullauksen. Nyt maanantaina 18 päivä tuli ilmoitus, et osat on Suomessa ja tulee tehdä tulliselvitys. Tein tullauksen eilen ja kamat tuli tänään kotiovelle. Kamojen arvo ilman kuljetuskuluja oli just alle 150 euroa joten tullia ei mennyt, ainoastaan alv piti maksaa. Tullaus oli helppo tehdä, 5 min homma. Tieto meni suoraan DHL:lle. Ainoo, et en löytänyt moottorin osil
  3. Today
  4. Evolve mainostaa heidän softallaan vakio N14 koneelle 175 -> 210 nousua. Evolve etäohjelmoi ja tämä vaatii heidän Evolve-R piuhan ja softan, jolla ECU luetaan ja lähetetään heille ohjelmoitavaksi. Oma R56 JCW ohjelmoitiin heidän toimesta ja dynolla lukemat nousivat vakiosta 237 -> 282 Milltekin sporttidownpipen kanssa. https://www.evolveautomotive.com/makes/mini/mini-r56/mini-r56-cooper-s/mini-r56-cooper-s-ecu-tuning.html
  5. Millaisia tehoja saatu ohjelmoinnilla ja mitä ohjelmointi maksaa. Vielä lisä kysymys: millä ohjelmalla ja kaapelilla voi ecun lukea? Sent from my iPad using Tapatalk
  6. Yesterday
  7. Värinä vaimennettu hihnapyörä, 1300/1000. Ehjä, lasikuulapuhallettu. Hp:40€. 0505970345 / Yv.
  8. Rane

    M/O/V osia

    Moi, niille löytyi viime viikonloppuna käyttökohde !
  9. Last week
  10. Eipä ollut autojen kanssa mitään ongelmaa, ei ole tarvinut lämmitellä. Autot lämpimässä tallissa. Vanhan mersun 300E:n akku kesti uudesta 18 vuotta, eivät antaneet uutta takuuseen kyn kysyin marmoritiskiltä.
  11. Terve, mitä mittaa nuo spaxit ovat? Onko paljon käytetty?
  12. Tarpeita päivitetty. Kuva liukuikkunasalpojen pohjalevyistä, mitkä on hakusessa.
  13. Noita vastuksia ei yleensä oo merkkittykään. Esim: Kun jäähdyttäjän flekti polttaa sulaketta, niin pitäs uusia koko vehje, vaikka vastuksen uusimella selviäis. Ehkä helpoin tuo koko penkin vaihto, jos löytyy sopiva.
  14. Kaksiportainen se on normaalisti R50 ja R53:ssa, siis kuuma ja vieläkin kuumempi. Tässä tapauksessa selkänojasta on nyt tullut infernaalisen kuuma, eli verhoiluun ja takkiin paloi reikä. Vastus varmaan menossa. Olen ihmetellyt varaosakuvia, mutta en löydä sieltä mistään erikseen vastuksia. Tunnistinmatto kyllä löytyy. Ja kun hakee osia, joihin istuimenlämmitysoptio vaikuttaa, niin löytyy ainoastaan katkaisija. Tästä päättelin, että vastukset olisivat verhoilussa ja mukana kaikissa autoissa vaikka kyseistä optiota ei autosta löytyisikään. Mutta en ole aivan varma, joten siksi kysymys,
  15. R56:sta kerran avasin yhen penkin ja siinä oli kaikki eri yksiköissä. Lämmitys,Airbag ja painon tunnistus. Kaikki vaihdettavissa.
  16. Ennemmin veikkaisin, että vastus hajonnu. Eikös se ole ainakin kolmeportainen? Eli, työntää virtaa nyt täydellä teholla.
  17. Olikos se nyt niin, että istuimenlämmittimen vastukset on kiinni verhoilussa, eli niitä ei voi vaihtaa vaihtamatta verhoilua? Ja oliko niin, että vastukset oli kaikissa penkeissä vaikka autossa ei istuimenlämmitinoptiota olisikaan? Vai voiko niitä korjata muuten kuin vaihtamalla verhoilun? On nimittäin tuo istuimenlämmitin heittäytynyt sen verran yli-innokkaaksi, että taitaa olla pakko tehdä sille jotain. Siitä on tullut sananmukaisesti persuusgrilli.
  18. Tämä on kyllä hämmästyttävä juttu, kun ottaa huomioon, että tuulilasin huurteenpoisto lienee niitä kaikkein suorimmin turvallisuuteen vaikuttavista asioista. No, aina oppii uutta.
  19. Niinku holkki kirjoitti, noita lisälatureita on nyky autoihin myyty paljon. Ainakin ne, ketkä ajaa lyhyttä matkaa, on nuo hommanneet. Mitenkähän nuo ilman lataus ominaisuutta olevat hydridin omistavat on pärjänneet näillä pakkasilla? Onkohan kulutus ollu, mitä valmistaja luvannu? Tuskin.
  20. koirankoppi

    Mini 1000

    Ilmeisesti vanteitakin on erilaisia kuten tiedotteessa oli. Senverran olen erilaisiin törmännyt, että on vakiovanteita jotka sopii pyörimään edessä levyjarrujen kanssa ja niitä jotka ei sovi. Mutta olen ajatellut että menee valmistuksen piikkiin. Hydrossahan ei ollut iskaria, joten siinä on enemmän tilaa. Tutki/vertaile vanteita
  21. Ei pysty sanomaan varmaksi, kun pirssi oli ennen käynnistystään roikassa ja emäntä lähti sillä kauppareissulle ja pyynnöstä ajoi pitkän kautta kunnes matkalta soitti hädissään että autoon ei tule lämmintä ja että lasit menee huuruun. Käskin tulemaan samantien kotia, ja emännän kotiin tullessa huomasin että takalasinlämmittimessä ja penkinlämmittimessä palaa valot. Penkki oli kuitenkin väkisinkin lämmin kun emäntä siinä ehti jo jonkunaikaa istumaan. Ei takalasi kyllä jäässä / pöllynneen lumen peittämä ollu, siitä oon varma. Eli voisi olettaa että takalasinlämmitin ainakin toimi. No pääasia
  22. Hakusessa parempikuntoiset takakelkan kiinnityspalikat. Omissa paikoin jopa kolmasosa paksuudesta syöpynyt pois, kuvassa olevasta silmä vielä venähtänyt millin verran soikeaksi! Ilmeisesti uudempi versio kahdella pitkällä kiinnityspultilla käy myös mk1:seen, semmoisiakin voi tarjota. YV tavoittaa.
  23. Tuo jarruenergian talteenottoa varten varattu 20% marginaali taitaa olla käytössä ainoastaan lämpimällä kelillä, eli talvella autokin lataa akun täyteen.
  24. Kannattaa laittaa lohkolämmittimellä olevaan autoon kiinteä akkulaturi. Se pari tunnin lämmittämisen yhteydessä lataa akkua, ja vaikka asentaisi se pienemmän version(4A) hyöty tulee juurikin siitä, että kun akkua ladataan, alkaa se hieman lämmetä latauksen yhteydessä ja kun varsinainen ajo alkaa, on akku paljon valmiinpi ottamaan latausta vastaan. Kyllä se myrkkyä akulle, kun ajetaan lyhyitä matkoja ja kuormtusta on hetkellisesti paljon , on akku koko ajan hieman "köysissä". Lisäksi näissä BMW leirin autoissa, ainakin omassa F31 on autuaaksi tekevä toiminto, jotta laturi ei lataa akkua kuin 80
  25. Näytti olevan useammassa firmassa ei-oo:na. Voi olla aika vähäinen kysyntä jos ajattelee että 60-luvun nokat on tähän päivään mennessä jo loppuunajettuja. Uudemmatkin aihiot (spider ja slot-mallit) hiipuvat eikä niistä välttämättä ole enää hiottavaksi. Moni uusi nokka onkin billet tai new blank eli tankosta värkätty. Valmistusteknisesti slot drive on nopein ja halvin tehdä. Pikaisesti vilkaisin Minisparesin tarjonnan ja spiderina oli vain 8-reikäisen nokkia. Niissäkin oli huomautuksena ettei sitä 3-lapaista pumpun vetokikkaretta enää ole saatavissa. Kaikki muut nokat ovat slot drive (A+) mall
  26. BMS eli Battery Management System toimii. Mini eli BMW on perinteisesti rakentanut sen BMS systeemin siten,että mukavuus puoli kärsii ekana. Siinä softassa on juuri se suojaus, että lämppärin puhallin ei putoa kokonaan pois vaan jää pyörimään vain hitaalla nopeudella. Se onko BMS:n järjestys fixu on taas eri juttu. Oliko muuten takalasi tai penkki lämmennyt vai olikovain pelkkä napin valo päällä?
  27. Gs5-52bg se on. On siinä muutakin kuin poskilaakerit menneet, kun nyt auki. Ehjä vaihtolaatikko hakusessa. Kyselyä tuontifirmoille laittanut. Jos jollain sopiva vaikka lievä projekti, niin kelpaa.
  28. tyhtis

    Mini 1000

    Tuohon on edellinen tehny taka-akselin täys remontin. Ei syö renkaita. Ja kesärenkaat on 10 tuumaiset. Kulmista en osaa sanoa kuskin puolella on ratas myös lähellä mutta ei vastaa. Pitää alkaa tutkimaan asiaa aloin miettimään että jos pyörän laakerissa väljää silloin tieten voisi juuri tuon verran mutkassa hiuttaa? Kesällä ei mikään vastannu mihkähän vaikka 4henkeä kyytisä viiletettii meneen mutkasta tietä. Mutta nämä näyttää että tulevat melko sisään pyöräkoteloon.
  29. Joo kunnossa on. Ennen kun saa Ministä saa kaikki koodit ulos, täytyy mennä olettamuksella, että akkujännitteen ollessa alhainen auto tiputtaa ensimmäisten mukana lämppärin moottorin pois pelistä. No omaa syytähän tuo akun huonoksi päästäminen on, kun ei tule autolla ajettua kunnolla. Mutta aika jännä, että noin kovassa pakkasessa auto päättää tiputtaa puhaltimen moottorin kokonaan pois pelistä. Täytyy alkaa etsimään paikkaa missä saa koodit luettua koko autosta.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...