Jump to content
MINI² foorumi

Sisältö

Syöte päivittyy automaattisesti     

  1. Today
  2. Ostetaan edulliset (halvat) aluvanteet 13", myös 12" huomioidaan. Vastaukset yv tai nollaneljäsataa 424976/ Juha
  3. Kitkalukko

    Kimi tossa jo kertoikin ja lisäksi hyvä video aiheesta. Omista kokemuksista sen verran, että etuvetoisessa (slikseillä) saa vääntää mutkissa ihan tosissaan ainakin radalla, siis asfaltilla. Harrastuksekseen (nauttimalla) kun ajelee niin ajaisin ihan ilman lukkoa :)
  4. Eilen
  5. -65 Austin Mini

    Kyllä nuo kaaret ei satu sinnepäinkään, ja se per#### tiiviste on ihan syvältä. Olisko tuohon toista tiiviste vaihtoehtoa.
  6. Kitkalukko

    Minullla oil aikoinaan jokkis kuskin rakentama kitkalukko.Hyvin se toimi,veti molemmilla pyörillä melkein jatkuvasti,siinä oli aika tiukka systeemi.En pitänyt sitä kuin pari kesää,en tykännyt.Ministä tuli liian yliohjautuva ja aika raskas ajettava.Silloin oli n.100 heppanen vapari.
  7. Kitkalukko

    Moi, Perän vetoakseleiden välissä, keskellä perää on jousi joka painaa perän vetorattaita ulospäin, akseleissa on kitkalevyt. Kun voimaa on vähän, kitka jaksaa pitää perän vetoakselit samassa pidossa. Kun voimaa tulee lisää, kitka petää ja perä rupee luistamaan. Käytännössä idea on sama kuin huonossa kytkimessä, kun antaa kenkää kunnolla niin kytkin rupee luistamaan. Kun perän rattaa pyörii eri nopetta, niin perän planeettarattaat rupee painamaan vetarin rattaita ulospäin ja tämä taas tuottaa enempi kitkaa levyihin ja perä rupeaa taas pitämään enempi ja menee lukkoon. Kun vetareiden nopeus tasaantuu kytkin vapautuu ja taas ollaan normaalissa tilanteessa. Tuossa hyvä video.
  8. Kitkalukko

    Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa kitkalukosta että millainen se on?
  9. Viimeisin viikko
  10. Testerit

    Torque olemassa jo ennestään, mutta ei ole tullut tutkailtua sen kykyä hallita erroreita. Softa taitaakin olla se pointti, ei niinkään OBD adapteri?
  11. Testerit

    Oon ollu ite ihan tyytyväinen tohon. Saanu tarpeen vaatiessa kuitattua vikakoodit ja seurattua jotain tarvitsemia reaaliaikaisia tietoja. Siinä tuli mukana oma appsi kännykkään, mutta myös tota torgueta vissiinkin voi käyttää sillä jos muistan oikeen kun joskus kokeilin Kokemuksia muista laitteista ei ole
  12. M: Tuulilasi 8/77

    Ostaisin tämän. Laittaisitko tilinumeron yv:llä? Kiitos -Janne
  13. Mini- 66:n turbo päivitys

    Viime yön tekosia,tuommosen mutkan joutui tekemään.Muut kuvat vähän valehtelee,tilaa on putken ympärillä n.1 cm joka puolella ja kokemuksen mukaan se riittää.Putki ei tosin ole 2",vaan 48,2 mm "vapaa-ajan" terästä eli hapokasta.Koneen paikalla ollessa,menee alakautta nätisti sijoilleen.Tuo laippa turbon jälkeen on Motonetin hyllystä,vähän reikien muokkausta tosin vaati.
  14. Mini- 66:n turbo päivitys

    Ei miulla ole siinä kuin 1 cm rako,ei ole kumi sulanu.2" putki.
  15. Mini- 66:n turbo päivitys

    Onko sulla lähtö turbolta kuinka suurta putkea kun mulla ainakin tosi ahdas 2" putki saada alas kelkan ja vetarin välistä. Joutui puristamaan ovaaliksi että jäi vetarin suojakumin väliin edes 20mm rakoa.
  16. Vetoakselien suojakumit

    Sparesilta löytyy metallipannat edelleen ja kumissa on pyöreä kohouma urakohtaan. Kumiseos,no ei vanhanveroinen,hieman muovisen oloinen.
  17. Testerit

    Dashboardeja pystyy tekemään myös noilla halvemmilla OBD2-lukijoilla. Torque-niminen softa on siihen aika hyvä. Mutta toi sun linkkaama on toki siinä hommassa nopeutensa vuoksi parempi.
  18. Testerit

    Meikäläisellä sitten taas tällainen laite. Sillä pystyy lukemaan, kuittaamaan sekä tekemään dashboardin haluamillaan näytöillä Etc. http://www.obdlink.com/lxbt/ Lähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla
  19. Mini- 66:n turbo päivitys

    Tuo on 0,8 barin kello,ei tuo tanko niin paljon jousta,muista että sillä on kierretty muttereitakin auki.
  20. Vetoakselien suojakumit

    Kyllä se sinne just ja just mahtuu.Nyky metalliset ei mahdu,rauta lankakin on hyvä.
  21. Vetoakselien suojakumit

    Joo, ei taida nippuside mahtua. Pitää hakea samanlaiset kuin vanhoissa.
  22. Vetoakselien suojakumit

    Alkuperäisten kunnollisten kumien mukana tuli ihan asialliset metallipannat, jotka ainakin pöydällä sai hienosti kiinni ja on myös pysyneet. Se tieto ei tosin auta tätä päivää. Täytyy olla aika matala lukko-osa nippusiteessä ettei ota kiinni. Rosteri lanka on hyvää tähän. Nykykumeissa on isoja eroja. Hyviäkin kyllä on olemassa/saa. Luhtasaaren Jokke ne merkit ainakin joskus tiesi. Ei ihan tuoretta tietoa kait sekään...
  23. Mini- 66:n turbo päivitys

    Saisko painekellon sopimaan tuohon koriin tehtyyn koteloon ? Silloin vois tehdä mutkalla olevan tankon. Kiinnitys ahtimeen tietenkin vaatii näpertelyä mutta se tuskin on ongelma.
  24. Vetoakselien suojakumit

    Kato sitten että noissa suojakumeissa on pyöreäprofiilinen kohouma sisäpuolella. Vetonivelessä on pyöreä ura reilu sentti sisäreunasta mihin tuo kohouma asettuu. Mulla pomppi pikkiksen nivelistä kumit irti ja tietty myös leimalla. Onneksi oli joviaali katsastusmies joka totesi etää kantsii varmaan laittaa noi paikoileen... Aikani kun ihmettelin niin noissa kumeissa olikin neliskanttinen profiili joka ei istunut millään pyöreässä urassa. Vaikka siis oli nippusiteellä kiinni. Eikä tarvinnut kuin muutaman kerran kääntää niveltä niin irti oli. Mulla oli jotkut vanhemmat kumit jemmassa ja ne oli oikean sorttiset. Ne ovatkin sitten pysyneet paikoillaan. Biltemalla on nättejä teräsnippusiteitä mutta ne ei pysy kireällä. Jotkut nippusiteet voi ottaa napaan kiinni. Mä laitoin rosteri varmistuslangalla omani.
  25. Vetoakselien suojakumit

    Juu, taitaa nykyiset suojakumit olla ainakin osa ihan "muovia". :D Nippusiteitä oon kans käyttäny jo vuosikymmeniä kaikissa autoissa. Jossain paikoin tosin ollu niinkin ahtaat paikat, ettei nippusidettä voinu käyttää, En muista oliko Minissä?
  26. Mini- 66:n turbo päivitys

    Ei se kyllä pelaa tuollaisella joustavalla tangolla. Voi ahtopaineet olla ihan mitä sattuun. Jäykkä tilalle... Mille paineelle tuo kello on?
  27. Mini- 66:n turbo päivitys

    Nonni,yön tunteina tommonen aikaan saannos.Ainakin paine-ilmalla 0,5 barin paineella toimi.Nyt vaan kone pois ja mallaamaan kiinnike koneen kylkeen.Vielä pitää downpipe tehdä samalla loppuun.
  28. Mini- 66:n turbo päivitys

    Tuo on melkein samassa kohdassa,lohkon ja imupuolen väliin jää n.1cm.Kääntäminen ei auta,on pyöreä.Eikä pysty tuosta kääntämään muutenkaan enempää kumpaankaan suuntaan.Se ei nyttenkään oli ihan suorassa öljyn tulon ja paluun suhteen.25 ja 28 on vissiin ihan samankokoiset.Lisäksi t28 on enemmän oikealla,eli downpipe on enemmän kytkimen puolella,joutuu tekemään lisämutkan.Vastaavasti painepuoli ei ole niin ahtaassa paikassa.
  1. Lataa lisää sisältöä
×