Jump to content
MINI² foorumi

Sisältö

Syöte päivittyy automaattisesti     

  1. Eilen
  2. Kuuluuko ohjaustehostimen flektin (tuuletin) olla kaikissa Cooper malleissa? Cooper S malleissa on vakona. Entä tavalliset mallit?
  3. Viimeisin viikko
  4. r53 ahtimen pyörän ulosvetäjä kymenlaakso/kaakko

    Terve Multa löytyy ulosvedin jos on vielä tarvetta
  5. M:R53 Tavaraa

    Myytävänä: Takapenkiien kiinnikkeisiin tuleva tukirauta, 20€ 440cc suuttimet, 100€ Bensapumppu aj. 100tkm, 50€ Purge Valve, 20€
  6. Cooper S (2010) - vaihteet ei mene päälle?

    Jep, itsekkin olisin varovainen vauhtipyörän vaihtamisen suhteen kun kyseessä on vakio, käyttisauto.Moottorin värinän vaimennus on todella ajateltu kampiakselin etu-ja takapäähän, kyllä kaksoismassan vaihtaminen singleksi luulisi huomaavan? Ja mikä hyöty, jos taloudellisesti saman hintaisia paketteja ja tehon kestoa ei tarvita? Tietty sitten seuraavalla kerralla ei tarvi vaihtaa kuin kytkin...no,tietty nää meidän "katukilpurit" tarvii sitä tehon/väännön kestoa, missä vakio kytkin setti on jo äärirajoilla....
  7. Kuvia halkaistusta kannesta

    Sen kun lisäät vaan.
  8. Cooper S (2010) - vaihteet ei mene päälle?

    Meillä meni Volvo V50 d5:sta kytkin, alkoi luistamaan. Koko helahoito töineen osineen päivineen 1930 Euroa - ihanan kallista---!"#¤%&... Olisi tuossa voinut 700 Euroa säästää, ettei olisi kaksoismassavauhtipyörää vaihtanut. Ajattelin että väärä paikka säästää, mun säkällä 2-massavauhtipyörä alkaa rallattaa viimeistään kahden seuraavan vuoden aikana joten viimeistään silloin sama työ edessä. Ite en viittinyt ottaa jäykkää vauhtipyörää D5:een - ja firma josta osat ostin sanoivat ettei tuohon versioon edes ole saatavilla ainakaan vielä jäykkää vauhtipyörää. Mutta tulipa ainakin Sachsin Xtend -kytkin jonka kuulema pitäisi kestää oliko 15% enemmän vääntöä kuin vakiokytkimen. Oma mielipide on, että jos kytkinremonttia ruvetaan tekemään, kannattaa ehdottomasti laittaa kaksoismassavauhtipyörä siinä samalla, koska ennemmin tai myöhemmin tulee sen 2-massavauhtipyörän vaihto eteen - ja sama määrä töitä ja Euroja palaa ellet itse tee. Se, että kannattaako laittaa perinteinen massavauhtipyörä vai ei onkin maku- ja mielipidekysymys. Jotkut sanovat että ehdottomasti, jotkut sanovat ettei missään nimessä. Ne jotka ovat vastaan, perustelevat sillä että ilman kaksoismassavauhtipyörää vaihteisto tekee erilaisia tärinöitä ja värinöitä moottoriin ja sitäkautta aiheuttaa itse koneeseen ei-toivottuja tuloksia. Yksi vikaantuva paikka on vaimennettu hihnapyörä josta muutenkin aikaamyötä kuluu tuo massavaimennin joka alkaa pitämään loppupuolella hitonmoista kolinaa tyhjäkäynnillä. Sen onneksi erottaa massavauhtipyörästä koska apulaite hihnapyörineen on koneen ihan toisella puolella. Jos kyseessä vähän ajettu auto jota aikoo pitää pidempään, en ehkä laittaisi jäykkää vauhtipyörää, ettei tulisi noita jälkipyykkejä. Yhden vag -konsernin tuotteen tiedän jossa on dieselkone on oikeasti kailahtanut ja jossa oli ollut jäykkä massavauhtipyörä silloin kun kone kailahti ja jonka joku edellisistä omistajista oli laittanut. Ja tiedän että kone oli jonkinverran kolissut edellisessä öljynvaihtohuollossa, josta huoltomies oli auton omistajalle maininnut ja epäillyt että kaksoismassavauhtipyörä kolisisi siihen malliin että pitäisi jo uusia. Sitä en sitten tiedä, mikä on koneen todellinen hajoamisen syy ollut enkä ota siihen tämän kummemmin kantaa.
  9. Mainittakoon vielä, että pulttijako on 5x112 ja vanteet käy kaikkiin kolmannen sukupolven autoihin (ml. Countryman).
  10. Kuvia halkaistusta kannesta

    Hyvä Kimi!Rautaisannos kaikille koneen rakentajille.
  11. Miten Countryman nostetaan?

    Tuli vaihdettua Countryyn talvirenkaat. Tässä se oikea nostopaikka. Ja hyvin toimii.
  12. Cooper S (2010) - vaihteet ei mene päälle?

    No,tämä on "puukon pyörittämistä haavassa",orggis kytkinsetti maksaa Autohus Langerilla sakuissa n.250 euroa +kulut,mutta sun aikataulut sallii osien varttumisen saksasta.Ja se kaksoismassa maksaa ilman kuluja saksassa n.930 euroa, aika arvokasta! Nää osat luulis kelpaavan sille pajalle...tietty stefoista tullee hieman lisäkuluja, ja vaihteistoöljy kannattaa samalla vaihtaa...Mutta foorumilla vielä ketään,joka ois laittanut R56 MCS sen Valeon tms. singlemass setin ,kokemukset kiinnostais...
  13. Kuvia halkaistusta kannesta

    Moi ja kiitokset, Kuvissa on just se tieto mitä kaipaan. Saan varmaan lisätä kuvat mun opukseen. Linkki ohessa jossa pdf. http://minitonni.fi/minitonnimoottori-ohje/
  14. Tästä tarpeettomana hienot kiiltävän mustat alkuperäisvanteet. Kunto uutta vastaavat. 8x18 ET57, alkuperäinen osanumero 36116856053 Kuva Hp: 400 euroa. Yv:llä tavoittaa Loppi/Vantaa
  15. Cooper S (2010) - vaihteet ei mene päälle?

    Kuulemma Valeon paketti ei oo tarjolla ja etämä korjaamo ei vaihda tuotuja "omia osia". Vastuukysymys. 1500 kytkineremontti ilman massapyörää. Mjaah. Jos koittais ensin työsylinteriä, jos ei auta niin joutuu siitä maksamaan vain varosan hinnan... Sitten ois kytkinremppa ilman massapyörän vaihtoa. Oisko ok pläni? :-/
  16. cooper -02

    Minulla olisi lämmitettävä tuulilasi R53:ssa tässä Vantaalla, jos se auttaa asiaa?
  17. Cooper S (2010) - vaihteet ei mene päälle?

    Ei se paketti maksa asentaa yhtään enempää, kun normi kytkinremppakaan. Sama vaiva molemmissa.
  18. Kuvia halkaistusta kannesta

    No just! Pitääkin kaivaa omat esiin jos vielä on olemassa. Varauksella, vuosien saatossa on toisinaan saanu "hävityskohtauksen"! :D
  19. cooper -02

    Heidin Clubmaniin kysyin peilinlämmön jälkiasentamista ja oli vastaukset samaa luokkaa, ei tiedä voi onnistua voi olla että ei onnistu ja saattaa vaatia enempi osia tai vähempi......
  20. Cooper S (2010) - vaihteet ei mene päälle?

    Onhan tossa vaihtoehtona painelaakerin pettäminen, aiheuttaa samanlaiset oireet kuin työsylinterin pettäminen; vaihteet ei mene päälle. Mutta kai ton työsylinterin kunnon voi jotenkin testata ilman että sen vaihtaa? Jos se pelaa, niin sitten kytkimen kimppuun. Pelkän hajun perusteella en lähtis osia vaihtelemaan... Itellä painelaakerin pettäminen (R53:ssa 190tkm tienoilla) kuului rahinana kun kytkinpolkimen paino pohjaan.
  21. Kuvia halkaistusta kannesta

    Tossa muutama kuva mun vanhasta kannesta. Leikkeilin sen palasiksi kun se oli saanut sen verran kipeää ettei kannattanu enää ehostaa.
  22. Mini one

    ei mulla vaan.. codesta tulisi mieleen ajonesto ?? mut kaipa se lähtee käyntiin kun kerta kaikki valotkin palavat. nopealla googlauksella tuli esiin tämmöinen.. linkki veikkaavat ilmeisesti akkua tai laturia. en lukenut kovin pitkälle.
  23. Cooper S (2010) - vaihteet ei mene päälle?

    Ja iso kiitos vastauksista jo nyt, iso apu!
  24. Cooper S (2010) - vaihteet ei mene päälle?

    Paljonkohan Valeon paketin asentaminen kokonaisuutena maksaa, tai minkä verran lisäkustannusta verrattuna peruskytkinremppaan..?
  25. Jarrut ottaa alhaalla

    kotikonstein saa ilmattua kunhan sitä ilmaa ei ole itse abs-yksikössä.. eli jos esim yksikköä tai pääsylinteriä ei ole vaihdettu tai järjestelmä ei ole muuten vaan vuotanu kuiviin, niin perinteinen ilmaus pitäisi onnistua. niin ja mä veikkaan vaik pääsylinteriä.
  26. cooper -02

    nyt on pitkä leima.. yleensä jätän ihan vikoille päiville, nyt kolmisen kk "etuajassa". kaikki nää stancehommat jää nyt varmaankin kevääseen vaikka ehtisi täs hetken vielä kesäkumeilla ajella, mut jos talvella sillä joutuu ajamaan nii sit pitäisi taas alkaa riehumaan renkaiden ja säätöjen kanssa. ei jaksa. kojelauta ja ne lämpösäätimet on yhä purettuna, sen tuulilasilämmityskatkaisijan takia. se ei ollutkaan kovin iisi homma toteuttaa, ainakaan minulle. pitäisi kai olla ohajusrelettä ja vaihtorelettä, alkup. johtoja pitäisi laittaa poikki. ei huvittaisi. helpointa olisi käyttää niitä valmiina olevia releitä ja johtoja, mutta kun ei tiedä onko näissä, tuulilasilämmittömissä millaiset valmiudet sellaiseen hommaan. sulakepaikka on tietysti siellä rasiassa mut relettä tai paikkaa sille en minä ainakaan löytänyt. aloin epäillä et tässä olisi erilainen johtosarja mikä tuntuisi kyllä vähän oudolta. laakkosella kävin kysymässä, mut eihän ne siellä ymmärrä mitään.. mistään. levitteli vaan käsiä kun kysyin missä rele sijaitsee. kun kysyin onko näissä samat johtosarjat, sit kuului vaa et jaa a sanoppa se. :D mitään eivät kuulemma näe niistä luetteloista. siis jos et itse näytä sitä osaa sieltä ruudulta, jonka jälkeen tulostat kuvan paperille ja värität sen, niin eivät tajua. mitä tomppeleita. täytyy kai laittaa reklamaatiota. onkohan täällä kellään r50 lämmitettävällä tuulilasilla? voisi vähän vertailla. pitäisi saada hommaa eteenpäin kun lasit alkaa huurtua sen verran helposti näillä keleillä, et olis kiva saada ne säätimet takaisin paikalleen. :b
  27. Miniin Nissanin kone?

    Tuo on näköjään 1.3,niitäkään ei Suomessa liikaa ole tarjolla. Alkaa nääs olla nuo 1300:t Suzukitkin harvinaisia.
  1. Lataa lisää sisältöä
×