Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Larry

    Tunnelin oikea väri?

    Ok, kiitos tiedosta, säästyy siis maalit ja vaiva
  3. Kyllä ne on olleet maalaamattomia
  4. Onko tunnelivaihteen itse tunneli maalattu alunperin moottorin vihreällä tai vastaavalla vai onko ihan vain alumiinin värinen? Omassani montaa sävyä ja nyt soodapuhalluksessa niin mielenkiinnosta kyselen.
  5. Last week
  6. Oma auto tuli reilut pari viikkoa sitten ja ihan hyvältä vaikutta tähän asti. 42km edestakaista työmatkaa ei ihan pääse pelkällä sähköllä paitsi kerran kun oli vähän lämpöisempää. Bensankulutus on ilahduttavasti jäänyt pienemmäksi mitä etukäteen ajattelin.
  7. Uudet halogeeniumpiot paikoillaan, toimivat kuin Buick. Hyvin näkee !
  8. Purtsi

    IMM 2020

    Noniin, nyt on Finnlinesin tarjous voimassa klubille: https://www.mcff.net/event/imm-2020/
  9. Läpihönkivään kanteen Miniin. Olis tyyliä
  10. Mailerin keulalla on kyllä tilaa enempi sovitella jotain muutakin myllyä Kannatan ajatusta. Ei varmasti ole kenelläkään muulla, Suomessa ainakaan
  11. jyppe

    Austin 1100 MK2

    Soitettu tonne torin ilmoitukseen ja tulipas varattua vara maileri. Kiitos varaosavinkistä ja tekniikka hommaa kevää mittaa miettiä.
  12. minorv8

    Austin 1100 MK2

    Mailereista on "tehoversioita" esim. 1300 GT ja MG 1300 mikä meikäläisellä oli juniorina. Parempi kansi, tuplakaasarit ja peltipakosarja. 70 heppaa tehoa. Ei ollenkaan hassumpi vehje ajaa. Noista on suurin osa hyödynnetty Minien tuunaamiseen.
  13. Larry

    Austin 1100 MK2

    Tässä kun aikaa tapan niin joutessani kaivoin linkin ilmoitukseen https://www.tori.fi/vi/26458502.htm
  14. minorv8

    Austin 1100 MK2

    1300 on helppo ratkaisu ja siitä saa pirtsakan suht pienellä vaivalla. Jos ei halua helppoa vaihtoehtoa niin sitten pitää miettiä hankalampia vaihtoehtoja. Tekniikkamuutosten pykäliin pitäisi tulla tämän kevään aikana. Teho- ja iskutilavuusrajat poistuvat ja tilalle tulee maksimi teho/painosuhde. Periaatteessa tämä on hyvä juttu. Vastuu siirtyy enemmän katsastuskonttorille, miten siellä sitten kavereilla kivet kestää hyväksyä muutoksia on oma juttunsa. Eli Miniin ja Maileriin saa laittaa isomman mosan kuin ennen (1275 cc + 25 %). Tehoista ei tarvi murehtia kunhan teho/painorajaa ei ylitetä. Sitten ne käytännön murheet. Minien vierasmoottorien tapauksissa helpoin tapa saada nykymääräyksillä on tehdastekoinen apurunko. Muussa tapauksissa tarvitaan lujuuslaskut yms. Vankka veikkaus on että niistä ei todellakaan kukaan ymmärrä pätkän vertaa muutosta leimatessa . Maileriin ei tehdastekoista apurunkoa vierasmoottorille saa ja omaa apurunkoa joutunee ronkkimaan kovalla kädellä. Tosta kannattaa keskustella konttorilla ennen kuin tekee mitään radikaalia. Aussiversion osalta en ole ihan satavarma. Aikaisemmin Trafi linjasi että vertailumalli piti olla Euroopan tai pohjois-Amerikan alueelta. Australia ja etelä-Afrikka ei kelvannut, harmi sinänsä koska heillä oli mielenkiintoisia malleja. Kuulin taannoin huhua että tämä olisi poistunut ja esim. XR8 Sierra kelpaisi yhtäkkiä verrokiksi. En ole löytänyt tästä mitään faktaa Trafin sivulta. Uudessa muutosohjeluonnoksessa taisi olla viittaus vertailumallin osalta "samaan markkina-alueeseen". Jos näin on niin eurovehkeille pitää vertailumallin olla eurooppalainen.
  15. mini850

    Austin 1100 MK2

    Tässä miten löydät mailerin osia Tori.fi - auton varaosat ja tarvikkeet - koko Suomi - minin- tolla pitäis löytyä eli hakusana MININ Tässä vielä myyjän numero 0445451593
  16. cmro85

    Austin 1100 MK2

    Morris nomad 1500 (austraalian malli) Nykysäännöksillä pitäisi kelvata vertailumalliksi. En äkkiä löytänyt tehokkaampaa versiota netistä, sillä nämä ado16 mallit on minulle aika hepreaa.. Miinuksena huomasin, että ovat sae/cross hevosia.. Eli, tais olla nykyään teho saa kasvaa 20% ja vääntö 20% ilman poikkeuslupaa. Voi olla haastavaa hondan moottorille, koska tehot/väännöt menee uudemmissa reippasti yli. Kannattaa kysyä katsastusasemilta tai suoraan trafilta. Eivät kaikki konttorit ole itsekkään oikein ajantasalla tästä uudesta muutoksesta. Joku kertokoon paremmin lisää..
  17. jyppe

    Austin 1100 MK2

    pikkuhiljaa alkaa auto olla purettu kokonaan ja aloin miettimään millainen homma olisi saada liikenteeseen suomessa.,esim hondan moottorilla, mitä ovat paljon maailmassa mineihin laittaneet tai onko muuta moottori tekniikkaa myös laittaneet mutta austinista joutuu aika paljon keulasta hitsailemaan niin vois suunitella tekniikan vaihtoa tai laittaa varastosta 1300 moottorin.
  18. Turbo 69

    Kansi.

    Viime kesänä ihmeteltiin yhden koneen (1275) savuttamista, puristukset ok. Kone rempattu täydellisesti n.3 v sitten, ajettu vajaa 10 tonni. Epäiltiin venttiili varren kumeja. Kansi auki ja paljastui, että yksi venttiilin ohjuri irti. Sama koneistamo laittoi sen uudestaan ja "takuuseen". Kannattaa näköjään aina ottaa yhteyttä tekijä firmaan, ei nekään halua mainettaan menettää. Kansi korjattuna takaisin paikalleen, eipä savuttanu enää..
  19. Tilasin omaani jostain netinsyövereistä muutamalla eurolla pelkät kuoret.
  20. Olisiko kenelläkään myytävänä tuollaista ehjää koko avainta tai pelkkä kansikin riittää.
  21. jyppe

    Austin 1100 MK2

    En ole huomannut, pitää katsoa ilmoitusta.
  22. Hei

    Säköposti osoitteeni on juha.kemppainen@om.fi jos siihen saisi kuvia nokkapellistä ja takaluukusta Mini on vm 67 takalukkussa on kääntyvä rekisterikilven läppä.Laitatko myös hintoja se uusi nokkapelti kiinnostaa myös.

    T.Juha

  23. minorv8

    Jakoketju

    Eiköhän tuo ole aika hyvä, tollai olen omat laittanut (tosin 2-rivisenä).
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...