Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Pitääpäs yrittää löytää kyseiset järjestelmät. Osaatko sanoa saako Carlylla luettua vastaavat diagnostiikat? Kiitos asiantuntevista kommenteista.
  3. Yesterday
  4. Okei, näyttäs sit olevan oma kansi kohallaan. Hyvin tuo kyllä pari vuotta sitten toimi, ei nakuttanu helposti. Tosin paineet oli vaan 0.7.
  5. Vähän ton näköistä briteissä kauppaavat ahdin käyttöön.
  6. Miulla olis pari alkuperäistä peiliäkin...
  7. Alkuperäisille paikoille on tarkoitus laittaa, mutta ei alkuperäisiä peilejä. Tuskin niistä mitään näkee, mutta muodon vuoksi.
  8. Turbo 69

    -65 Austin Mini

    Elikkä kannattaa tehdä nuo lisäykset..
  9. Meinasit siis laittaa alkuperäiset peilit lokasuojaan?
  10. Tuli ylireakoituu noihin Kimin juttuihin, 1000 ja 1300: n venttiili vivut on samanlaiset. Kimi väitti, että 1300:n vasarat on leveämmät. Ei ole, vakio turbon vivutkin menee sivuun venttiileihin nähden. Eli omassa tapauksessa ihan normaalia, että näyttää pahalta. Tulipa samalla venttiilit läpättyä, oli aiheellista. Jousetkin oli ihan oikein, nämä on kierretty toisin päin. Tämä ei ole kierroskone. Tässä vielä kuva palotiloista, ei ilmeisesti toimis vaparissa. Pari kesää ajoin tällä tietämättäni, ei helposti nakuttanu, isommilla paineillakaan. Ilmeisesti puristukset turbo käyttöön sopivat. Hyvin se kuitenkin kulki.
  11. Kannustuksen siivittämänä päätin tavoitella 10” pyöriä 13” sijaan. Siittä saattaisi tulla tyylikkäämpi ja enempi klassikko-tyylinen hieman sivistyneemmillä levityksillä. 7,5” nelimäntäiset jarrusatulat on nyt hommattu, eiköhän niidenkin tehot riitä. Vielä kun minin omat pyörän navat löytäisi. Viimeisimmät askartelut on tehty peltitöiden parissa takakelkan etupuolen kiinnityksen osalta. On nämä pistehitsatut kotelot korjattavia. Lisäksi tein oikean puoleiselle tankille kiinnityspaikat. Lisäksi moottoria on päässyt kasailemaan ja lohkoon lisätty pari pinnapulttia magneettijalkaporakoneella. Kuvassa kannen sovittelua. Ja vielä konepeltiäkin soviteltu, kun tarvikeloksut on mitä on. Seuraavaksi pitäisi tehdä reiät lokasuojaan peileille. Olisiko jollakin antaa mittoja lokasuojasta peilien paikoitusta varten? Mitä moottorimaalia olette käyttäneet?
  12. club75

    -65 Austin Mini

    joo poikittain on
  13. Kannattaa lukea ne koodit BMW-diagnoosijärjestelmällä, esim INPA tai ISTA/D. Niitä löytyy harrastajilta ja BMW:hen erikoistuneista liikkeistä, varmasti myös sinun läheltäsi. Yleismallin lukijat eivät yleensä anna yhtä tarkkaa tietoa tai oikeaa tulkintaa koodista. Ne kun käyttävät OBD-standardin mukaisia P-koodeja.
  14. Kiitos kun laitoit tuon miten ilmamäärä lasketaan. Olen sitä jonkin aikaa etsinytkin. Voihan se toki olla, että pakosarjan anturi näyttää väärin, kun en sitä vaihtanut vaan puhdistin. Rikki ei ole, koska ei anna mitään vikakoodeja. Imuvuoto tuli itsellekin mieleen ja pitää siihenkin perehtyä seuraavaksi. Ainoa mistä on tullut vikakoodi on ajoitus. En muista ihan tarkkaa koodia enää, kun ei ole enää uusinut viime kesän jälkeen. Tarkastin ja puhdistin Vanos -solenoidin ja päällisin puolin näytti olevan ok. Pitää ajaa vikakoodit uudestaan, kun saa uuden OBD -lukijan.
  15. Itse kyllä epäilen johtosarjaa enemmän, mutta jos vikakoodit jostai saatu niin OK, siis ei aukea sisältä keskuslukituksen napista? Jos kytkin on muuttunut niin vahva veikkaus: asetelma pettää pian. Minin kytkin ei kyllä ole kevyimpiä muutenkaan ja ainakin minulla se narisee helposti
  16. Näyttääkin siltä, että tuo ilmamassa-anturi on käytössä enää vain erityismarkkinoilla, ainakin USA ja Korea. TIS:n mukaan meilläpäin ilmamassaa ei mitata suoraan, vaan lasketaan kuormituksen, imuilman lämpötilan ja paineen, kierrosnopeuden ja ilman paineen perusteella. "Calculation of the air mass The air mass that is taken in is no longer measured directly with the mass air flow sensor, rather it is calculated by the DME. A filling calculation (filling model) has been programmed in the DME for this calculation. The following signals are included in this calculation: VANOS setting (load identification) Intake-air temperature (correction of air density) Engine speed (cyinder fill levels) Air intake pressure (correction for choke action) Ambient pressure (air density divided by altitude correction) The air mass calculated in this way is synchronised with: Signal of the oxygen sensor (fuel-air ratio) Fuel injection period (volume of fuel) If necessary, the calculated air mass is corrected. In the event of failure of the oxygen sensor, a fault is entered in the fault code memory of the DME (plausibility check of the air mass). In this case, there is no adjustment of the calculated air mass." Linkittämäsi anturi on imusarjassa sijaitseva imuilman paine- ja lämpötila-anturi. Ylläolevan kuvauksen perusteella voisi kuvitella, että mm kyseisen anturin tai lambdan vikaantuminen voisi viedä käynnin rikkaalle. Tai sitten se bemareissa perinteinen imuvuoto. Antaakos se mitään virhekoodeja BMW:n diagnoosijärjestelmällä luettuna?
  17. Myynnissä otsikon mukaiset NOS akselit 22A1151 hintaan 180€ pari + lähetyskulut, mikä toimitustapa lieneekin. Hinta piti vähän vetää hatusta kun en netistä moisia myynnissä olevia löytänyt. Soita o445135o18 tapsa
  18. Turbo 69

    -65 Austin Mini

    Eikös tuo Bemarin kone ole alunperin kyljellään? Sen takia venakopan kannessa ei ole huohotin putkea.
  19. Kiitos vastauksesta. Itsellä on versio missä ei ole tuota ilmassamittaria: http://minifans.info/parts-catalog/R56/Europe/Cooper-N12/L-N/browse/fuel_preparation_system/suction_silencer_filter_cartridge/ Pakosarjan anturilla tarkoitin Differential pressure sensoria, joka on pakosarjan kyljessä. http://minifans.info/parts-catalog/R56/Europe/Cooper-N12/L-N/browse/engine/intake_manifold_system/ Lamda-anturikin on vaihdettu. unohtu vain mainita edellisessä viestissä.
  20. Ilmamassamittari : http://minifans.info/parts-catalog/R56/Europe/Cooper-N12/L-N/search?s=13627542418 Pakosarjan anturilla tarkoittanet jäännöshappi- eli lambda-anturia.
  21. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeellisia! Hankin reilu vuosi takaperin Mini Cooper R56 2007 N12 koneella. Autossa ollut kaikennäköistä pikku vikaa, mutta yksi ongelma on edelleen päällä johon ei ole löytynyt syytä. Alussa huomasin, että kun auton käynnistää kylmänä (seisonut yli vuorokauden), niin hetken kuluttua tulee vahva bensan katku. Haisee niin sisällä kuin ulkonakin. Loppuu haisemasta n. 1 min jälkeen. Tarkistettu paineet ja ei pitäisi vuotaa mistään. Kesällä, kun käytin katsastuksessa, niin ei meinannut mennä päästöistä läpi, HC päästöt huitelivat yli 100. Kone oli rummutettu lämpimäksi ennen mittausta. Onneksi oli hyvä hermoinen katsastusmies ja käytti konetta sammuksissa, niin kolmannen startti kerran jälkeen meni alle rajan. Eli kone tuntuisi käyvän rikkaalla seoksella. Ongelmaa olen yrittänyt ratkoa seuraavin toimenpitein: tulpat vaihdettu, suodattimet vaihdettu, putsattu pakosarjan ilmamassa anturi, termostaattikotelo vaihdettu (oli halki ja vuosi nesteet), moottorin LT-anturi näyttäisi olevan järjissään. Foorumeita selatessa, niin aika monesti bensan hajuun ratkaisu on ollut termostaatti/moottorin lämpötilan mittaus tai ilmamäärämittari. Ilmamäärämittausta ei tässä omassa versiossa liene olevan tai ennen ainakaan ole sellaista löytänyt. Onko muilla ollut samaa ongelmaa tai löytyisikö vinkkejä mitä seuraavaksi alkaisi tarkistamaan?
  22. Last week
  23. Kimi

    Mini vm 72

    Oiskohan se tuulilasin pyyhkijän moottori paskana ?
  24. Pekkomopo

    Mini vm 72

    Eilen jo otinmustan johdon siitä pois, mut sulake hehku samanlaisena Vihreässä mikä mustan kanssa oli liitetty on jatkuva virta montako johtoa kytkimeltä lähtee pyyhkimen moottorille.
  25. Turbo 69

    Mini vm 72

    Ota ensimmäiseksi se ryöstetty irti ja kokeile uudelleen. Ja yritä katsoa mihin se menee. Tarkoitus?
  26. Pekkomopo

    Mini vm 72

    Hei Minin tuulilasin pyyhkimen moottori polttaa 35 Ampeerit lasisulakkeen.Heti kun kääntää virran päälle alkaa lasisulake hehkumaan punaisena.Kytkimellä lähtee puna/vaaleanvihreä rusekea/vihreä vihreä johon on ryöstäjällä liitetty musta.Mitenkähän nämä johdot pitäisi olla muutama ilta mennyt ihmetelemisessä.Osaisiko joku auttaa miestä mäessä.T.Jussi
  27. Turbo 69

    -65 Austin Mini

    Joo, yksi kaaveliin ja toinen venakoppaan, niin homman pitäs toimia. Jätä molemmat tekemättä, niin tiivisteet pettää tai kone rupee syömään öljyä.
  28. club75

    -65 Austin Mini

    On mulla clubmanissakin ollu huohotus ongelmia. Ne ratkesi venttiilikopan huohotus reiällä. Tuossa bemarin venttiilin kopassa ei ole muita reikiä ko pultin reiät. Jos ei tee...
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...