Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Asia OK,on kuulema jo Jämsässä. tv.kb
  3. Yesterday
  4. Itsellä ollut aivan sama vika R53 Cooper S, alkuperäiset lambdat vaihdettu. Alkuperäisillä meni läpi päästöistä myös vaikka antoi vika koodia. Sen jälkeen antoi taka lambda vika koodia. Vaihdoin sinne alkuoperäisen takas, ei vaikutusta. Tilasin sitten vähänerilaisen lambdan niin ratkesi tuo ongelma. Itse mittasin oskiloskoopilla lambdoja myös, tuleeko sinkkua. Skoopilla ainakin näkee onko vika lambdassa vai liittimissä yms.
  5. Moi, vähän hiljasta täällä. Tuossa katsottavaa. Action in Finland.
  6. Last week
  7. siistikuntoinen imusarja MG tai MGB moottoriin 80e 0400-763043 kari
  8. Igor

    R53 JCW -06

    Sitä mustaa muovipölyä sai niistää nenästä vielä seuraavanakin päivänä... mutta pc-koteloita modanneena tohon käryyn on jo tottunut. Onhan ne ledivalot ainakin erilaiset...
  9. Micke

    R53 JCW -06

    Vinkki, avaa ne ulkona jos et halua että muovin haju on ilmassa seuraavat 12t jo paloja on joka paikassa Tuo on modaus jota en enää tee, se muovin leikkaaminen ei houkuttele yhtään. Nyt valitsin tuuninki ledit, niistä @Igor antoi jo palautetta
  10. karvalakki

    R53 JCW -06

    Tuo takavalotuunaus oli kyllä hyvä idea. Joudun varmaan itsekin irroittelemaan ne keväällä muista syistä (ehkä arvaattekin ) , joten täytyy laittaa tuo upgrade harkintaan samalla!
  11. Micke

    R53 JCW -06

    Hienosti toteutettu ne takavalot, toivottavasti kestävät vähän pidempään kun minulla
  12. Igor

    R53 JCW -06

    Takavalot piti irroitella muista syistä (ehkä arvaattekin, siitä lisää myöhemmin...), joten päätin toteuttaa niille samalla krominpoisto-operaation. Eli dremeli kauniiseen käteen ja hengitellään hetki käryävää muovia. Sitten otetaan vähän IPAa (ei sitä olutta) ja hinkutellaan kromintapainen maali/pinnoite irti. Alta paljastuu kaunis kiiltävä punainen muovi. Jos käyttää IPAn tilalla asetonia, silloin alta paljastuu mattapintaiseksi sulanut muovi. Arvatkaa mistä tiedän? Onneksi oli sitikan umpioiden kiillotuksen jäljiltä vesihiomapaperia ja Fareclaa... Eräästä toisesta projektista oli jäänyt tuollainen pieni käläkälä-purkki takavalomaalia, joten venyttelin maskausteippiä ympyräksi ja suihkautin vilkkujen linssit punaisiksi. Ei tullut maailman siistein pinta, mutta sovitaan että sen kuuluukin olla vähän matta... jälkeenpäin tuli mieleen, että ehkä siihen olisi voinut vetää vielä lakan päälle. Linssit silikonilla takaisin kiinni ja seuraavana päivänä koesovitus (ja sitten toinen kierros silikonia että on varmasti tiiviit). Akku oli irti, joten kuvia valot päällä (ja auto pestynä ja kokonaisena jne jne) sitten keväämmällä.
  13. Komeaa työn jälkeä: Suomen Newton Commersial, laatu voittaa varmasti brittifirman.
  14. Igor

    R53 JCW -06

    Taitaakin olla RMW:n paisari mikä blokkaa pääsyn tohon takimmaisen letkun (eli paluuletkun) yläpään klemmariin. Eli pitää varmaan nypätä se paisari ensin irti. Ja jotta sen saa irti, pitää ensin ottaa puola irti. Pikaisella vilkaisulla edes erottanut mihin se letku päättyy alapäässä, sen verran paljon siellä on mustaa öljynsekaista töhnää. No, tilaillaan nyt ensin toi letku, ja ihmetellään sitten lisää. Aloitin talven hommat näpertelemällä valojen kanssa. Mulla oli sivuvilkkuina alkuperäisten S-kromiläpysköiden tilalla semmoiset kiiltävän mustat ja pinkillä Supercharged-tekstillä varustetut härpäkkeet. Tai punainen sen tekstin piti olla, mutta pinkiltä se näytti. Asialle piti tehdä jotain. Eikä se kiiltävän musta taustakaan oikein istunut omaan silmään. Meretekin muuttoalesta löytyi kaikkea kivaa pilkkahintaan, kuten nämä R50:n lokasuojat, joissa oli aika paljon elämää nähneet vilkkuhärpäkkeet. Ne sai pesuaineilla, kuumailmapistoolilla ja Autoglymin Bumper Carella elvytettyä ihan siedettävän näköisiksi. Supercharged-tekstien sovittaminen auton väriin vaikutti sen verran työläältä operaatiolta, että en edes yrittänyt, vaan lähdin värikartalla tangentin suuntaan. Valmis tuote tummilla vilkun laseilla näyttääpi tältä.
  15. Ovat kyllä komeet, kelpaa istuskella!
  16. Tässä joutessani tehä näppäsin - 79 Miniin penkkien verhoilut puretun sohvan nahkasta. Etupenkit on vanhemmasta mallista, ja niihin jouduin tekemään myös uudet patjat. Oon tehnyt näitä harrastuksena parinkymmenen vuoden ajan, kenkien ja muiden nahkatöiden ohella. Seuraavana työnä Miniin on sitten ratti, jonka aion päällystää myös samalla nahkalla. Kuuspulttinen keskiö on jo valmiina. Rungon teen rosterilevystä ja - putkesta. Sellaisen tein jo ensimmäiseen autooni, joka myös oli Mini, seitkytluvun puolessavälissä.
  17. Voin kehua myös minitronia!! Mitä ittelle hommaillu osaa niin nopeasti on tulleet ja ollu mitä sovittu. Tykkään myös tuosta verkkokaupasta pystyy keräämään tavaraa ja tekemään loppu pähkäilyt kun lista valmiina. Ja ennen kaikkea jos joku viitsii täällä suomessa vielä perustaa ja pyörittää moista erikoisliikettä niin pyrin kannattamaan sitä!
  18. Elikkä tankomallinen vivusto. Ei tarvii olla edes kunnossa, pelkät tangotkin kelpaa. Tarjoa jotain.
  19. Kiitos hyvistä vinkeistä. Pitää ottaa viikonloppuna tutkinnan alle.
  20. Igor

    R53 JCW -06

    Noi kyseiset öljylammikot vaikuttaa olevan lähtöisin ohjaustehostimen säiliöstä, siellä oli pinta vajonnut aika reippaasti. Säiliöltä alaspäin menevistä letkuista se taaempi näyttää märältä, ja öljy on valunut apurungon päältä lattialle paria eri reittiä. Se etummainen letku mulla olisikin ollut valmiina hyllyssä... Hyviä vinkkejä ton letkun vaihtamiseen? Tilaahan tuolla on ruhtinaalisesti joka suunnassa.
  21. Kunnossa olevat navat BTA187 L/H (FAM2391) ja BTA186 R/H (FAM2390). Hintatoive 120€ + lähetyskulut. o44-5135o18 tai YV
  22. Earlier
  23. Tervetuloa vaan! Juu, tuolla koneelle on ollut tuota "2885" vaivaa, usein se johtuu turbon ongelmista, hukkaportin tanko jumittaa, kalvo sökö, alipaine vuoto hukkaportin letkuissa tai sitä ohjaava venttiili sökö. Myös hukkaportin tangon mitalla on vaikutusta tai oikeastaan liikeradan pituudella. liian pitkä liike aiheuttaa vääräaikaista toimintaa, ja hukkaportti ei sulkeudu riittävän tiiviisti. Oikea liike on muistin mukaan alle 10mm, tarkista jostain! Ja usein koodia antaa sähköinen divert-venttiili, jumittaa tai muovisesta venttiililautasesta puuttuu palanen, murtuminen. Tuolta lähtisin tutkimaan, kuuklettamalla lisää infoa, esim. North american motoring - minifoorumilta...
  24. Terve Ensimmäistä viestiä kirjoittelen foorumille, mutta ei varmaan viimeistä… Minulla tulee otsikon vikakoodi 2885 Boost-pressure control deviation, plausibility kun vedättää hetken kaasu pohjassa. Siis esim. 0-100 km/h kiihdytys. Autoon vaihdettu edellisen omistajan aikana mm. turbo ja katalysaattori ja sen jälkeen ajettu vain pari tuhatta. Nyt vaihdettiin mm. venttiilikopan kansi, männänrenkaat ja jakoketju koska vei pari litraa öljyä tuhannella. Vaikuttaisi että tuli muuten kuntoon mutta tuota edellä mainittua vikakoodia antaa. Onko kellään kokemuksia tästä. Voisiko olla esim imukanavat tukossa? Auto n14 koneella ja siihen on aikanaan tehty JCW muunnos. Vuosimalli 2008 ja ajettu 185tkm.
  25. Käy kysymässä Alavieskan lasiasennus. Sitä kautta saisit lasin.
  26. Minitronilta ihan Suomesta saa melkein mitä vaan tuon ikäiseen Miniin Esim. Jos päädyt vaihtamaan molemmat helmapellit, joka ilman muuta kannattaa jos pientäkin reikään havaittavissa, niin sieltä löytyy parhaat/laadukkaat pellit Ovat helpot vaihtaakin Verhoiluja saa uustuotantona. Minitronin sivuilla on muistaakseni linkki siihenkin firmaan? ja varmaan hommaavat jos ei itse halua tilailla Urjalassa on myös erittäin hyvä varaosalähde Miniin. Löytyy kaikenlaista hyllystä ja Minejä harrastava omistaja auttaa kaikenlaisissa hankinnoissa Peltorinteentie 14 31760 Urjala Puh: Olli 044-5551318 varaosa.myynti@gmail.com
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...