Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Polkimen säätöihin en ole koskenut, enkä kyllä koskekaan niin kauan kun ei ole tarvis, eli toivottavasti ei koskaan. (Tai no sekin päivä tulee ehkä mahdollisesti eteen vielä) Eli vain jarrujen säätöruuvit ovat ainoita mitä on tarvinnut käännellä tähän asti.
  3. A Cooper

    Projekti Papu

    G-4062 Eezibleed jarrujen ilmanpoistolaite on nyt tilattu, kiitos vinkistä. Tänään yritettiin aamusella ilmausta ilman onnistumista. Taas piti turvautua Muijala Mini Akatemian apuun. Jarruja alkoi ilmaantua mutta vielä on tarkistettavaa etupään kaliibereissa. Neste tulee läpi heikosti, joten avaan ja tarkistan reitit. Järkevä olisi tietenkin tehnyt tarkistukset oikeaan aikaan mutta seuraavalla kerralla osaan. Jos muistan. Takapyörät krahnaavat pyöritettäessä jossakin kohdassa vaikka jarrukenkien uskoisin olevan oikein. Ne on ensin vedetty kiinni ja sitten löysätty pieneen kitkaan. Tätäkin täytyy ihmetellä.
  4. Moi, Lisäksi niitä säätöruuveja taitaa olla 2kpl, eli molemmille kengille on omat säätönsä. Ethän myöskään ole säätänyt poljinta alaspäin? Silloin jää säiliön reikä kiinni sylkään päin ja koko systeemi ei pelaa. Esim. Ilmaaminen on vaikeeta. /kimi
  5. Yleensä niitä saa vääntää ihan kunnolla, vaikka on öljytty. Niitä muistaakseni pystyy jotenkin tiukkaamaan, lyömällä sisäpuolelta sitä pidike renkasta tiukemmalle. Noita hyväkuntoisia kilpiä käytettynäkin löytyy pilvin pimein, ei välttämättä tarvii uusia ostaa.
  6. Hmm, ovat ehkä aavistuksen löysän tuntuiset, ei mitenkään hirveän tiukan tuntuiset ainakaan. Kun tuossa kattelin Minitronin sivuja niin ilmeisesti ruuveja ei saa erikseen vaan tulevat jarrukilven mukana?
  7. Onko ruuvit tiukan tuntuiset vai löysät? Jos ovat löysät, saattaa johtua siitä. Ja ne tiukataan aina pyörimis suuntaan päin.
  8. Tervehdys, olen yrittänyt haulla etsiä tätä jos jollakulla olisi ollut vastaavaa ongelmaa, mutta en onnistunut löytämään. Ongelma on siis etujarrujen säädön kanssa, kun jarrut säätää ne pysyvät hetken aikaa hyvänä, sitten rupeaa taas poljin painumaan liikaa pohjaan eli kengät siirtyvät liian kauas rummuista, ja taas säätää uudestaan ja hetken aikaa pysyy hyvänä jälleen kunnes tulee taas sama juttu. Onko nyt siis ongelma niitten säätöruuvien kanssa, vai onko joku muu juttu tuossa mitä en ole hoksannut mikä tuon aiheuttaa että säädöt ei tahdo pysyä. Alkaa kieltämättä ottaa kaaliin jo noitten jarrujen kanssa jumppaaminen.
  9. Jep, itse olen myös suosinut tapaa, että käytetyn auton oston jälkeen teen "ison öljyhuollon". Tietää, mitä öljyä on varmasri oikeissa paikoissa ja oikea määrä....ei ole kiva huomata, esim. vuoden päästä, että vaihteisto alkaessa jollottamaan tai tempuilemaan syynä olleen liian vähän öljyä tai väärät öljyt. On tullut aikaan ostettua mm. 3-sarjan bemu, myyjä kertoi avoimesti kaupanteko hetkellä perän ääntävän välillä rajusti....kaupat tehtyäni vaihdoin perään oikean tyyppiset lukkoperä-öljyt ja perä hiljeni...kyllä se öljyhuolto on yksi halvimmista huolloista pitkässä juoksussa, varsinkin esim. R56 MCS en juuri ajaisi yli 10tkm moottorin öljyillä, lyhyttä ajoa, alkaa olemaan silmämääräisesti aika paskaisen näköistä näköistä... joku joskus kirjoitteli, että parasta moottorin sisäpesua on riittävän usein vaihdetut öljyt...nämä vaan omia mielipiteitä, ei empiirisiä faktoja...
  10. Last week
  11. Perkele! Nyt ei oikein hommat kulje. Nyt sain muuten toimimaan hyvin, mutta kun antoi vähän paineita kehiin, 0,7 bar, niin rupes haisemaan bensa. Paikallaan kaasutettaessakin puski bensaa ryyppyvivustosta, ei muuta kuin taas purkamaan. Oli pettäny 0 rengas ryyppyakselilta, senkin olin pari talvea sitten vaihtanu. Nyt taas pelittää..
  12. Se onkin näissä nykyvehkeissä jännä, että maahantuojakin antaa ohjeet, että näissä on "ikiöljyt". Ei tarvii vaihtaa, kyllä ne sen laatikon ja perän iän kestää.. Tästä päästään siihen asiaan, eli huoltokirjan merkintöihin ei ole mitään luottamista. Jos meinaa autoa pitempään pitää, kannattaa aina vaihtaa nuokin öljyt. Yleensä aina kun olen jonkun kulkineen hommannu, vaihtanu ainakin koneen öljyt.
  13. Kimi

    Tiiviste kumit.

    Tuossa kalenteri, näyttää ihan hyvältä. Ahveniston kisaan tulee rajoituksia kun katsojia tuhansia. Kilpailukalenteri 2020 Historic Race, Botniaring Jurva 04.–05.07 Historic Race Kemora Veteli 25.–26.7 Historic Grand Race Ahvenisto Hämeenlinna 14.–16.08 Historic Race Kymiring Kausala (Tillola) 05.–06.09 /kimi
  14. Minun mielipiteeni on, että kannattaa vaihtaa molemmat. Öljynvaihto on sitä halvinta huoltoa. Omiin Countrymaneihin olen kyllä vaihtanut 60-80 tkm välillä öljyt vaihteistoon ja perään. Jos automaatti niin suodatin myös ehdottomasti. Saa ainakin mielenrauhan, että on vaihdettu. Melko suurella todennäköisyydellä ei ole vielä vaihdettu kertaakaan.
  15. Kuvan osat jääny Mini harrastuksesta . Pyyhkijän moottori uusi Kytkimen pääsylinteri käynyt kerran paikoillaan, ei ajettu Spacerit hyvät . 3cm korkeat Mielellään kaikki kerralla Hinta kaikille kuvan osille 50e 0405840053 tavoittaa hyvin
  16. Asiaan liittymätön kysymys, onkos teillä tänä kesänä kisoja yhtään?
  17. Kimi

    Tiiviste kumit.

    Moi, Kyllä tiedän ettei noi ole maailman parhaita, yhet menee per auto kauden aikana. Ja me ruuvaillaan noita koko ajan.
  18. Kuvien mukainen käsikirja 12€ postikuluineen.
  19. Ota tästä vaikka Miniin polttoainemittari, jos et Maileria omista. Mittari uuden veroinen. Hinta 25€ postikuluineen.
  20. Luuletko etten ole sovittanu? Eikä ole kumitiivistettä. Eikä tosiaan ole menny lyttyyn. Vanhat kunnon kumit pystyi kiertämään lyttyyn ja silloinkin ne vaan halkeili.
  21. Kimi

    Tiiviste kumit.

    Moi, Ei se oo kumista kiinni. Niissä kromisissa ruuveissa on se prikka joka pitää sovittaa oikean mittaseksi. Muuten menee ihan lyttyyn ja noi on halki. Lisäksi kun hipomiehet käyttää kumista kopan tiivistettä ja alukoppaa niin siitä tulee koroa taas pari milliä lisää ja varmistetaan että toi menee varmasti rikki. Ei tuon tarvii puristua kuin 1mm verran niin pysyy tiivinä. /kimi
  22. Tästä nykykumien laadusta oon maininnu aikasemminkin, yritä näillä sit pitää kone vuodottomana. Tammikuussa laitoin uudet venttiilikopan kiinnikkeiden kumit, otin nyt auki, venttiilien säätöä varten. Toisesta tipahti pala irti, miten löysälle nää pitäs jättää, jottei heti hajois ja pitäs kuitenkin öljyt koneessa?
  23. Kyllä siinä kannattaisi siSältä tuKevia holkkeja käyttää eikä pelkkiä prikkoja. googletelkaapa vaikka piruuttanne minkälainen se oikea työkalu asiaan on....
  24. Moi, Ei saa missän nimessä lyödä! Nyrjähtää kylki heti. Itse käytän kaks isoa prikkaa ja 10mm kierretanko lohkon läpi ja sitten vetää noi sisään. Keskelle vähän sopivampi prikka. /kimi
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...