Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Niin joo, eli ilmeisesti Metron pitäisi olla n. 10 mm lyhempi?
  3. Today
  4. Kait se enempi on niin päin että Minin peltisarja sopii Metroon mutta Metron ei Miniin
  5. Moi, oon tilaamassa LCB -pakosarjaa Metroon. Missähän kohtaa sitä voi joutua muokkaamaan ( jos joutuu) sopivaksi ..en nyt itse keksi?
  6. Saako minin ovi verhoilua irti jos ovi on kiinni asennossa? Ei tänään auennut ovi ja pitäisi vaijeria päästä katsomaan.
  7. Otsikon mukaisesti 3 kpl pohjapanssareita. 2 on tehty lattaraudasta ja 1 teräslevystä. Valmistettu ~60-70-luvulla. Saa noutaa pois ilmaiseksi. Menee muuten romunkeräykseen parin viikon sisällä. VAIN nouto ! Painaa meinaan jonkun verran. Forssan läheltä löytää. Timo 050 5711 445
  8. Yesterday
  9. Hosumalla ei tule kuin ku*ipäisiä lapsia...
  10. Last week
  11. En tiiä et ilkeekö tätä enää yrittää museona katsastaa, joku häpy pitää olla ja tieto lisää tuskaa. Tekis mieli laittaa eteen HI-LO:t nyt kun joutuu jokatapauksessa purkamaan trumpetit pois. Se ois taas vaan kauemmaksi alkuperäisestä... Oli varmaan liian kova ostokiima, kun kävin tään hakemassa Ois ehkä joku asioista tietävä pitäny ottaa mukaan... Kyllä tästä vielä hyvä tai ainakin siedettävä ajopeli tulee, kun jaksaa väkertää
  12. Ahaa,se oli sit tuo sama. Tosiaan,ei ole museo katsastaja ollu yhtään Mineistä tietoinen.Ei ole varmaan alta edes katsonu. Sen takia mie en yhtään arvosta nykyään MITÄÄN museorekisteröityä autoa,ne on mitä sattuu.Merkistä riippumatta. Rakennetut ja käyttö kunnostetut on taas eri juttu. Nyt meni vissiin Offtopiciksi..
  13. Vaihdetaan 8,4” jarrut napoineen vastaavaan 7,5” minin jarrusettiin. -Metron 8,4” 4-mäntäiset satulat uusilla männillä, männäntiivisteillä ja ilmausruuveilla. Metron navat, vetolaipat ja pölypellit. -Etsitään 7,5” jarrusettiä minin navoilla, lähinnä 4-mäntäisiä satuloita jäähdytetyille levyille. Muitakin voi ehdottaa. Ensisijaisesti vaihto, mutta voidaan harkita myyntiä/ostoa. Lauri/nolviisnol 3013085 tai yv
  14. Oon varmaan täällä jo aiemminkin maininnut tästä aiheesta. Viime kesänä oli jo tiedossa, kun ihmettelin että miten voi vuotaa öljyä nivelen läpi. Eli lyötävä tulppa oli silikonilla liimattuna tulpaksi. Turasin sen uudelleen kiinni ja ei oo vuotanut sen jälkeen. En oo kyllä paljoo uskaltanut tään löydön jälkeen ajella Hommasin foorumilta käytetyt vetarit ja kohta ne on kasassa, Sparesin kuormassa vaan yks haitarikumi vielä matkalla... Tää projekti vaan paisuu, näköjään etu trumpettien kuulanivelten kumit sökönä. Nää on varsin kiva vaihtaa... Kohta vois jo tehä uuden projekti topicin
  15. Jos tätäkin vähän päivittäs.Talvi on Suomessa kuitenkin pirun lyhyt:Odottelin osia koneistamosta ja remppasin siinä odotellessa yhden 1275:n koneen myyntiin.Tosin siintäkin oli osia samassa koneistamossa.. Osat tuli, ensin myynti motti,sitten oma. Uusi versio turbon hukkaportin kellosta ja asensin nyt sen hyllyssä olleen Verto mallin kytkimen vauhtipyörineen(Turbo).Samalla piti vielä vähän muuttaa laturin kiinnityksiä. Mutta,vappuna ei vielä ajeta,motti yhä lattialla ja To lähdetään ulkomaille.. Vielä lisää selityksiä:Molemmat käyttöpelit,Coupe sekä Vag konsernin tuote vielä temppuilivat.Ja lumihommia joka toinen päivä.. Selityksiähän nää vaan on....
  16. Siis ihan tosi,että oli kumiristikot?Olen joskus täällä lukenu samanlaisesta virityksestä. Tuohon kuuluu alunperi "Pot Jointit",niitäkö tarkoitat?Johan tuo on vuotanu öljyäkin reippaasti,noilla kumiristikon nivelillä.Tarviit lisäksi vielä toisenlaiset vetaritkin. Laita vielä kuva siitä toisesta purkamattomasta puolesta. Ei ne vetarit pääse tippumaan,liikkuu vaan enemmän,väärästä kohtaa.
  17. Hommaan näillä näkymin sen alkuperäisen vivuston ja kokeilen passailla sen kohdilleen vaikka kiinnikettä muokkaamalla. Jotain alkuperäistä sentään sitten autossa, paitsi ei ookkaan, kun täänhän pitäs olla tunnelilla Eipä siinä, mukaavaahan tämä minin laittelu on, kun ois vaan paremmin aikaa. Purin toisen vetarin pois ja tarvitsin näköjään pidätin renkaat boori akseleille. Ei näköjään vetarit putoo vaikka ei ookkaan mitään lukitusta Tässä siis oli kumiristikoilla ja muutan CV nivelille.
  18. Moi Hakusessa olisi muutamat osat miniin ja ulkomailtahan näitä saa, mutta kokeillaan jos jollain olisi ylimääräisenä täällä. Ahtimen pyörä 15% tai 17% + hihna jos löytyy. Intercooler (airtec, alta, ym.) idler pulley intake hose (silicon tai vakio) Ilmastoinnin kompuran magneetti kytkin moottorin apukuskin puoleinen ylempi kiinnike autona siis Mini Cooper S vm.2003 tarjoa yv.
  19. Tuo on nyt kyllä hankala,et voi noita oikein lyhentääkään,sitten joutuis laittamaan poikkipalkin eteen lisää tavaraa.Ilmeisesti poikkipalkki on vähän liian takana,jos keppi ottaa kiinni käsijarruun.Kokeile ensin,mitä tapahtuu,kun vivuston takapään saa joustavaksi.Alkuperäisellä vivustolla joudut ainakin lisäämään peltiä palkin eteen,sen verran lyhyempi se on.
  20. Ostetaan edullinen Minin peltisarja. Kävi huono tuuri ja peruutin Metroa kotipihassa, pakoputki ja pakosarja vääntyi kieroon! ..
  21. Siistit ja vähän käytetyt alu.vanteet. Hinta: 150€ 044-5565819 Harry, Vaasa tai cafeohlis@netikka.fi
  22. Itsekin sitä mielepuolta, että peseviä aineita (edes peseviä öljyjä) en laittaisi wanhaan moottoriin missä käytetty esim.mineraaliöljyjä! Oma käsitys.
  23. Voi olla että kone on muutenkin remontin tarpeessa ja kuitenkin täytyisi vaihtaa vaihdelaatikko tunnelimalliin. Luulen että kone on kuitenkin suhteellisen puhdas ettei mitään hirveyksiä tapahdu kun hetken käyttää puhtailla öljyillä ja pesuaineella.
  24. Itselle tarpeettomana,uudet 165 leveät bläkkärit + 5x10 GB alut ( ei keskimerkkejä/pultteja) Hp.250€ ( uusi rengas n.70€/kpl) O5O 33O 4132
  25. Ei ollut kyllä Mini vaan harraste Fiuden kone huuhdeltiin aikanaan Fortella ja sen jälkeen alkoi kone kilkattamaan kun kiertokangenlaakeri tippui paikoiltaan. Lie sitten ollut Forte huuhtelun syy vai sattumaa.
  26. No joo, pieniä ja pieniä kanavia. Ei ne Mini lohkossakaan mitään hervottomia kanavia ole. Jokainen tekee koneellaan mitä haluaa. Jos siellä on ihan oikeasti paksut tervat sisällä niin en kyllä uskaltaisi laittaa peseviä litkuja. Roverin kaseissa esim. voi kansissa olla parin sentin paksuudelta semmoinen mönjä joka ei lähde koneistamon pesukoneilla. Ainoa konsti on mekaaninen raapiminen ja pesu esim. bensalla. Jos tommoinen töhjä lähtee liikkeelle niin laakerit voi sanoa moron. Mä olen koneremppojen yhteydessä avannut lohkon pituussuuntaiset öljykanavat. Yleensä ollut tarpeellinen toimenpide
  27. Juuri näin, ajattelin korjata otsikon ettei tule lisää väärinkäsityksiä.
  28. Tais otsikko ja sisältö muuttua, kun eilen itekki ymmärsin että puhutaan jäähdytyssysteemistä
  29. Tosiaan öljyn sekaan laitettavaa ainetta tarkoitin, en tajunnut mainita. :D Kumminkin tuli tänään vaihdettua öljyt ja sutari ja lisäsin aineen joukkoon, sitten pitäisi vielä saada kone käyntiin ja toistaa prosessi.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...