Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Etunapoja kunnostaessa ja tietoa etsiessä tuli monesti vastaan kommenttia että uudet nivelet väljistyy nopeasti ja joutuu kiristämään uudelleen jos heittää paketista suoraan kiinni. Nyt kun omat nivelet saapui saarilta muiden osien kanssa, niin en yhtään ihmettele sillä tapit on maalattu kokonaan peittäen kontaktipinnat. Noh, vähän hienoa hiomatahnaa väliin ja pientä pyörittelyä niin saa mukavan jouhean pallonivelen, eikä takeltele mistään enään. Eiköhän näillä pääse jokusen vuoden eteenpäin säännöllisellä rasvauksella, toivottavasti. Onko muilla ollut samaa vikaa varaosien suhteen?
  3. Ei ole käsitystä siitä. Mulla siis 2004 cabriolet eli r52 mutta tossa käsittääkseni uudemmat kahvat kun tilasin uudet kuluneiden tilalle niin kaveri tokas tiskillä että "sulla näkyy jo noi paremmat kahvat ollu" Tossa ainakin se on tosiaan akseloitu silleen että kun jaksaa kovaa puristaa ihan sieltä etupäästä niin se pomppaa ylös se takapää jos ne on jäässä kuten nää yleensä kuluneina jäätyy.
  4. Pre-faceliftin kahvassa tuo ei taida auttaa..? Olen ymmärtänyt että siinä on kahvan "akseli" eri paikassa.
  5. Jukka Rantala

    ovi kii

    Moikka Mini One 03 ovi ei aukea aina sisältä eikä ulkoa.Sisä kahvasta kun tekee varovasti toistoja niin aukee.Koitanut öljytä lukon osii.Ulko kahvan nappi jää pohjaan välillä palautuu hitaasti takasin.Mistä ois helpoin alotaa..
  6. Meidän saman ikäisen R50 Cooperin ovenkahvaogelmat loppuivat (ainakin hetkellisesti), kun vaihdoin ulkopuolen oven kahvat ja sisäkahvojen vaijerit. Tehtävissä oleva homma, jos työkalut pysyvät käsissä.
  7. Yesterday
  8. Joo toikin unohtu itseltä. Sieltä ihan juuresta auton keulan päästä kun painaa niin se kahva yleensä nousee riittävästi ylös. On tosiaan hankala selittää
  9. Jos ei avaudu ulkoa, niin on myös mahdollista, että kahvan sisällä on sen verran lunta/jäätä ettei se saavuta lepotilaansa eikä siten myöskään avaa ovea. Hö, vaikea selittää, mutta kuitenkin. Kahva siis on siis ikäänkuin kokoajan vähän peinettuna. Jos tästä on kyse, niin yleensä auttaa ns "ampumistekniikka", eli painaa kahvan sisään ja vapauttaa sen äkisti, siten että kahva ampuu jousensa voimalla itsensä ulos. Meidän Minissämme tätä täytyy tehdä hyvin säännöllisesti lumikeleillä.
  10. Sisä vai ulkopuolelta? Jos molemmista kyse niin actuator on luultavasti rikki. Jos taas vain jompikumpi ei pelaa niin voi olla vaijerivika sisäkahvassa(tai liukunut kuori kiinnikkeissä) ja ulkokahvassa taas se actuator rikki. Oletuksella siis että lukkopesä itsessään aukeaa eli nappi hyppää ylös? Ei ole montaa vikakohdetta ja kaikki vaativat sisäpahvin irroituksen tutkimuksiin.
  11. Eli tosiaa 2002 r53 kuskin puolen oven kahvat eivät enään tee tehtäviään eli avaa ovea mahtaako joku tietää Millanen homma on vaihtaa tarvittava komponentti?
  12. Last week
  13. Do you have a chrome bonnet trim? Richard. https://images.app.goo.gl/CmuUN4xyPiY4ENFc8
  14. A Cooper

    Projekti Papu

    Papu on pyörillä. Muutama kiinnitys olisi pitänyt osata laittaa ennen moottorin kiinnitystä, nyt on ahdasta työskennellä mutta onnistuu. Papun sulakerasiat on jossakin vaiheessa uusittu. Kuvan johto oli irrallaan niin, että liittimen päässä näyttäisi olevan vanhan sulakerasian ruosteinen liittimen vastakappale. Johdon oikea paikka on kateissa. Vaihtoehto voisi olla imusarjan lämpöjuttu, jonka sisältö mureni purettaessa. Papu pelasi hyvin ilman näitäkin mutta onhan asia selvitettävä. Olen katsellut kuvia muutamien 94-95 -mallisten Minien konehuoneista. Kaikki ovat jotenkin erilaisia. Yritän päästä katsomaan ns. tehdaskuntoista moottoritilaa jossakin Eteläisessä Suomessa. Sen verran on Papua "korjailtu", etten voi täysin luottaa nykyasennuksiin. Etupyörien ja korin välissä on tilaa alkuun 12 cm, takana 14 cm. Saa nähdä, paljonko kori laskeutuu kun päästään tien päälle.
  15. Olis tyrkyllä metallinen liukuikkunan lukko. Vain tämä kyseinen yksilö. Jos jollain on ylitsepääsemätön halu ostaa tämä niin heittäkää yv:llä tarjousta kehiin.
  16. Igor

    IMM 2020

    Plus-jäsenyys on pelastanut tien päällä jo monta kertaa, kerran on auto lähtenyt clubin ratapäiviltäkin Autoliiton kyydillä... Vielä pari vuotta saa tolla omalla "uudella" Minillä apua ulkomaillakin, sitten voinee vaihtaa johonkin halvempaan vain kotimaassa toimivaan vastaavaan palveluun. Motonet esimerkiksi tarjoaa sellaista, hinta alle puolet Autoliiton kultapossukerhon jäsenmaksusta. No, toki Autoliitolla on muitakin etuja. Ja tulee se Moottori-lehtikin aina luettua.
  17. Nämä lähtee ensi viikolla sortti-asemalle, jos ei kenellekään kelpaa.
  18. Ei tule vikakoodit takaisin ja taitaa olla peruja siitä kun käytin akun irti. Lämpötilat ja paineet näyttää ihan järkeviä lukemia. Lambda näyttäs sekin olevan järjissään, 0.95-1.00 välillä seikkailee. Kaikki muutkin mittaukset näyttäs ihan järkeviä, ainoastaan toinen ilmamäärä HFM air mass flow näyttää jotain 1300 kg/h, mutta toinen air mass flow näyttää ihan järkeviä 15 kg/h. Ja yksi lämpötila ceramic temperature of LSU mittaus, mitä en tiedä mistä tulee, on kokoajan 750C. Muuten online datassa ei näy mitään ihmeellistä. Öljyä syö ihan mukavasti. Määrää en osaa oikein sanoa, koska on ollut aika pahoja vuotojakin, mitkä on nyt saatu korjattua. Mutta edelleen kuluu varmaan arviolta 5-10dl / 1000 km. Pitää alkaa seuraavaksi paikantamaan mahdollisia imu tai pakovuotoja. Imuvuotoja yritin aikaisemmin etsiä, mutta eipä tärpännyt. Otetaan pakosarja seuraavaksi tarkasteluun.
  19. Earlier
  20. kemini

    IMM 2020

    Plus-jäsenyydellä apu ulkomailla vain maks. 15 vuotiaille ajoneuvoille, jos ei ole vastikään muuttunut.
  21. Hei, Täällä ois työnalla Vanin takapenkki ja nyt ihmetyttää mikä on liitteen kuvassa näkyvä kehä. Tietäiskö kukaan mitä materiaalia se on ja miten se yhdistyy selkänojan taustavaneriin? t. Julle
  22. Tyhjensin sitruunahappo seoksen lämmitys käytön jälkeen pois, ei ehkä turha homma nesteen värin perusteella. Huuhdoin sen jälkeen, avasin koneen takana olevan tulpan ja vettä sisään niin kauan, että alkoi vesi kirkastua.
  23. Turbo 69

    IMM 2020

    Tuo mustan perjantain hinta tosiaan päihitti Autoliitonkin tarjouksen.. Tosiaan, kellä ei ole autossaan kunnon vakuutusta, kannattais liittyä Autoliiton plus jäseneksi. Et jää tien päällä pulaan ja on vakuutusta halvempi. Ihan sama, millä autolla olet liikkeellä. Nyt meni vissiin mainos puheeksi. Saa sieltä kuitenkin etuja monesta paikasta.
  24. TimoJussi

    IMM 2020

    Vuosikaudeolen käyttänyt Finlinesiä, mitä aikaisemmin tilaat se halvemmalla saa. Kesällä on juhanus rajana hinnalle, hinta nousee. Mustana perjantaina tilasin kaksi aikuista ja Mini edestakaisin, paremmalla hytillä. Ajankohta on kyllä helmikuun alku, hiihtolomat taas nostaa hintaa. Hinta oli karvan päälle 600€. Kesämatkalle tilaan Autoliiton kautta, se on osoittautunut halvimmaksi. Maksu heti eikä voi muuttaa on halvin. Ateriapaketteja ei ole ostettu, saahan siellä muitakin annoksia baareista.
  25. Nämä koodit kyllä viittaisivat EWS ongelmiin, mutta en keksi miten sillä olisi yhteyttä oireisiisi. Auto ei lähtisi käyntiin ollenkaan. Ehkäpä nämä ovat vanhoja koodeja, jotka ovat jääneet nollaamatta. Tulivatko ne takaisin nollaamisen jälkeen? Olivatko nämä tuoreita koodeja (tarkoitan sitä ISTAn näyttämää kilometrilukemaa jolla koodi on tullut)? Sillä testerillä voisi myös katsoa millaisia lukemia nuo anturit antavat? Esimerkiksi se pakosarjan anturiksi kutsumasi imusarjan lämpötila/paineanturi, ovatko lukemat ollenkaan järkeviä? Käyttäytyvätkö lambdat normaalisti? Oletko tutkinut imuvuodot ja Barclayn mainitseman pakosarjan vuodot? Kuluttaako moottori öljyä?
  26. Kone yöntunteina käynnistetty, savua ei paljon tullu. Käynnissä kuitenkin. Laitoin uudet bensat (5 l) reiluilla lisä-aineilla ja oktaanin korottajalla.. 20191204_030844.mp4
  27. Onko tuo alkuperäinen? En ole Minissä ikinä tuommoista relettä nähny.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...