Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Today
  2. Mä uusin jakopään omaani 183tkm kohdilla, kun oli kone muutenkin levällään. Kyllähän se käyntiääni pikkuisen muuttui sivistyneemmäksi, ainakin tyhjäkäynnillä. Ajossa tuossa on sitten kaikkea muuta meteliä.
  3. Tänään vaihdettu uusi kiristin .Mut täysin äänettömäksi ei sitä taida saadakaan.kun uusimalla kaikki hilpeet jos silläkään.Kysyin Autokeskuksen huoltomieheltä kehu et pikemmin ominaisuus kun vika.Raision Autokeskuksen Mini Services ei kuulemma ole koskaan vaihdettu ketjua näihin eka koppasiin.(uus Mini)
  4. Yesterday
  5. Puskuri ostettu. Osia lisätty ostoslistaan. -1275 pakosarja -potkupellit ovikoteloihin -kuskin oven alempi sarana tai osa nro 7
  6. Mp pakosarjan maalasin kanssa, siihen tuli lämpökääre päälle. Siellä välissä tuo maali ei oikein toiminut. Ja jos toki karhentaa hyvin niin voi toimia vielä paremmin
  7. Kimi

MK2 Beiget

Vein coravärille takaluukun ja ottivat siitä värimittarilla arvot. Laite listasi todennäköisimmät valmisvärit ja hyvä tuli. /kimi
  8. Vieläkös joltain löytyisi kuljettajan ovi ADO 16 neli oviseen malliin, itsellä työn alla MG 1100 -64 ja kuskin ovi sen verran laho ettei siitä oikein saa enää hyvää. Hyvästä saa jo paperirahaa ... p.040 7525027
  9. Moroo! Kaverin puolesta laitoin ilmoituksen, joten ota suoraan yhteyttä häneen, yhteystiedot ilmoituksessa.
  10. koirankoppi

MK2 Beiget

Jos löydät jostain varmasti alkuperäistä haalistumatonta pintaa, niin mitään värikoodia ei tarvita. Ainakin nykyaikaisimmissa automaalaamoissa on konstit millä löydetään juurikin oikea sävy. Juurikin tuolla harrastepiireissä puhuttiin eräästä esimerkistä jossa automaalien edustaja oli kehunut että häneltä löytyy kaikki vanhatkin oikeat koodit. Ei löytynyt ja pyysi palan alkuperäistä pintaa, siitä tehtiin uusi koodi, jolla jatkossa maalia löytyy
  11. Kimi

MK2 Beiget

Minä en näistä väreistä tiedä, mutta kuvasta näkyy että tuossa on valumaa ja appelsiiniä siihen malliin että en usko että on edes enklanntilaisessa tehtaalla tehty noin huonosti. Kaikissa mun neljässä mitä olen purkanut on ollut sisäpuolella tosi ohkasesti maalia. Vihreässä metallihohtosessa ei ollut kuin pohjavihreä. http://www.love-mini.co.uk/resources/mini-colours /kimi
  12. Last week
  13. imperial

MK2 Beiget

Beige sisustus nyt kuitenkin viittaisi pintaväriksi El Paso Beige. Beige sisustus oli tuolloin aika harvinainen ja poikkeaakin muista siinä, että painojäljen pohjalla urissa oli hivenen tummempaa, jota ei muissa väreissä huomaa. Samaa beigeä sisustuksessa oli myös vain vihreässä pintavärissä Almond Green. Ja nyt siis on puhe MK 2 standard saloon mallista vihreänä. Super De-Luxe ja Export-mallissa saattoi olla myös vihreä Porcelain Green verhoiluna. Sekavaa vai mitä ? Yksi iso maalitoimittaja BMC:lle oli ICI. Imperial Chemical Industries. Nykyään osa hollantilaista AkzoNobel konsernia. Cora Väri Oy saattaa tuntea ICI:n koodit parhaiten, jos nyt jotain merkitystä. Vielä linkki alla jossa vähän vertailuja. Valaistus vaikuttaa paljon. http://mk1-forum.net/viewtopic.php?t=2838
  14. Ok, thanks! Toi on jo paljon jos muutaman vuoden on pysyny.
  15. FD100L

MK2 Beiget

Ei sittenkään mtn.
  16. hep, jos ei ole vielä menny voisin tulla joku päivä hakkeen pois, kunhan parin päivän päästä palaan kotia reisusta.
  17. SE7EN

MK2 Beiget

Minäkin kallistuisin kyllä tuon Sandy beigen suuntaan ellen olisi melko varma että verhoilu on ollut alunperin ruskea. Ainakin se on sen 32 vuotta ollut jonka minä olen tuon ajopelin omistanut. Voisko olla Sandy beige beigellä verhoilulla, vaikka kortit toisin sanoo.. Pitää varmaan pyytää toinen värimalli jostain muualta. Minkähän valmistajan värillä nuo aikoinaan tehtaalla maalattiin.? Onko sellaista tietoa kenenkään silmiin osunut..
  18. imperial

MK2 Beiget

Kumpikin Glasuritin värimalli näyttää olevan pahasti pielessä. Ainakin minun näytöllä. Alkuperäinen väri on Sandy Beige. Verhoilun punainen väri, Tartan Red, varmistaa asian. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole.
  19. SE7EN

MK2 Beiget

Tuoltakin jo kyselin, mutta ei löytynyt värikoodia. Jostain lukemastani ymmärsin että yksittäisten ajoneuvojen värikooditietojen tallentaminen on lopetettu juuri vuonna 1969.
  20. LeeHarvey

MK2 Beiget

https://www.britishmotormuseum.co.uk/archive/heritage-certificates
  21. Kyllä tuo VHT pysyy jos käsittelee varoen, herkästi tulee naarmuja -> ja siitä ruostumaan. Auton alta on peltisarjasta lähtenyt mutta konehuoneen puolella pakosarja muistuttaa mustaa enemmän kuin ruosteista. On ollut jokusen vuoden.. Mutta varmasti tuo Mini1380 pinnoite on paljon parempi
  22. Olen samaa mieltä kuin Barclay. Se menee kasaan juuri kasatessa sen takia kun on tyhjä itse öljystä. Voi olla tekemätön jos täyttää.
  23. Ruiskuttelee tyhjäkäynnillä jotain palavaa ainetta potenttiaalisiin vuotokohteisiin niin huomaa onko vuotoa, startti pilottia, brake clean yms. Happianturi tosiaan pitäis vaihtaa parin vuoden välein, mutta riippuen mallista niin virhe ei ihan älyttömästi äkkiä kasva. Kun alempaa kuvaa kattoo niin jotain on tosi paljon pielessä vaikka HC ja CO on about kohdallaan. CO + CO2 pitäis olla yhteensä noin 15% kun seos on sinnepäin kunnossa, kuten ylemmässä kuvassa. Varmista vielä sytkäennakkokin uudestaan. Tarkista ihan ensin että sun merkit kampuralla on varmasti oikein. Ykkönen tulpanreidästä rautalanka sisään ja pyörittää konetta niin että se on yläkuolokohdassa. Sitten merkin tarkistus kampuralta ja vaikka tussilla se uusiksi/näkyväksi.
  24. Sitä en ehkä itse tekisi, koska näissä 1gen kiristimissä on sellainen takaiskuventtiili, että öljy menee sisään mutta ei kovin helposti tule ulos. Sitten kun siellä on öljyt sisällä niin sitä ei enää käsin saa painettua kasaan.
  25. SE7EN

MK2 Beiget

Osaisiko foorumilaiset kertoa MK2 vuosimallin 1969 alkuperäisen ruskean värin joka näkyy alla olevassa kuvassa värimallien taustalla. Nuo kuvan värimallit on Clasuritin sekoituskoodien mukaan tehtyjä malleja, vasemmanpuoleinen BG 15 Sandy Beige ja oikeanpuoleinen BG 17 El Paso Beige. Kumpikaan ei oikein näytä osuvan alkuperäisen maalin kanssa. Tuosta värikartasta tulkitsen että ainoastaan noita kahta beigeä on käytetty MK2-mallin mineissä. Austinin vanhoissa värikartoissa on väri nimeltä BG 21 Armadillo Beige, joka näyttää tietokoneen ruudulta melko samalta, mutta todellisesta väristä on vaikea sanoa. Tuota sävyä ei Glasuritilta valmiina löytynyt. Ja aikakauden värikartoissa ei tuota sävyä minin kohdalla edes mainita, lieko semmoista miniin koskaan tehtaalla ruiskuteltukaan.
  26. Kokeilin säätää myös rikkaammalle, mut sit varsinkin HC lähti nousuun. Kaasarista kun otti kellolle menevän letkun pois ja jätti letkun paikan auki, ni laski silloin myös HC ja CO rajojen alle. Kaasari on huollettu ja imusarjast kaikki tiivisteet uusittu, et uskoisin ettei olis vuotoja, mut en sen tarkemmin oo tutkinu mahdollisii vuotoi. Täytyypä mitata noi puristuspaineet. Kone pitäis olla juur remontoitu, mut toki en tiä mitä sil sit on tehty. Ja toki noist analysaattorin happiarvoist en oo ihan varma pitävätkö paikkaansa, ku happianturi on useemman vuoden vanha. Täytyy sekin viel mitata et onks se kunnos viel.
  27. Tarpeettomaksi jääneet ehjät ja hyväkuntoiset vakiojouset R56 Miniin. Hinta 30€.
  1. Load more activity
  • Create New...