Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 23.08.2018 in all areas

  1. 2 points
    Tässä incar kameran kuvaa https://youtu.be/-SNy4MxXpAg
  2. 1 point
    Olli Pylsy

    Cooper R53

    Noniin aloitampa minäkin tämän oman projektin pikku hiljaan kun olen autoon paremmin perehtynyt. Eli vuoden 2003 Cooper s R53 tuli ostettua reilu viikko sitten. Autolla ajettu 155tkm ja alunperin tuontiauto Italiasta. Tämähän oli täysi mysteeri itselle kun mitään huoltokirjoja ei ollut ja konepellin alle kun kurkkasi niin näki heti että konetta on mahdollisesti piristetty hiukan. Koeajossa huomasi heti että puhtia on enemmän kuin 160+hv mutta tarkkaa ei osaa sanoa paljon löylyä löytyy. Auto on kokonaan plastidipattu yli ja oikealta väriltään keltainen. Hieman oli riski ostaa koska ei ollut hajuakaan kuinka monta kerrosta maalia on ja onko se kuinka pahasti jämähtänyt. Todella hyvällä tuurilla löysin Facebookin kautta yhdestä ryhmästä maalaajan joka muisti ja osasi kertoa että auto on maalattu 3-4 vuotta sitten ja on vedetty 5 kerrosta pohjaa ja 6 pintaa eli riittävästi. Mitä olen hieman sieltä täältä kokeillut (bensatankin luota mm.) Niin maalit lähtee tosi helposti pois ja tarkoitus onkin repiä kaikki lähitulevaisuudessa pois. Autossa on kyllä todella hyvät varusteet ja löytyy mm. Täysin nahkasisusta, kattoikkuna, vakkarit, ajotietokone/navi, soitin vaihdettu nykyaikaiseen yms yms. Kaikki muut paitsi tuulilasi myös tummennettu ja autoa on todennäköisesti madallettu hieman mistä sataa kyllä miinusta. Hienon näköinen mutta hampaat putoo pienestäkin töyssystä. Alta löytyy myös mustat 17" vanteet. Autoon on myös jälkikäteen asennettu ratin vasemmalle puolelle puhallus kanavaan jonkinlainen "ajotietokone" mikä kertoo mm. koneen lämpötila, tarkan kierrosluvun, 0-100km/h kellotus, kaasun määrän ja vissiin vielä ahtopaineitakin jos oikein ymmärsin. Mitä sitten autolle tulee tapahtumaan? No seuraavanlaista on ainakin mielessä: - Plastidippien poisto ja maalipinnan myllytys mikäli lakkapinta on ok kuntoinen. - Sisustan koristelistojen maalausta mm. ovipahvit menee maalaukseen, maalit kuluneet käsikahvoista. Samalla kun purkaa ovipahvit niin käyn läpi apukuskin ikkunan nostimen liittimet läpi ja putsaa koko oven, sillä ikkuna ei toimi ja kuulemma tuo saattaisi auttaa. - Nahkapenkit on ajan myötä jäänyt hoitamatta ja kokeilen ainakin halkeamien täyttöä ja muutenkin penkkien eheyttämistä. Samoin ratti. - Selvitettävä jostain mitä huoltoja autoon on tehty ja tehtävä kriittisimmät ainakin pois alta ja myös vaihtaa kuluvia osia uusiin. - Etulasien tummennuksien poisto sillä ne on revennyt toisesta ikkunasta kulmasta ja ei kauheesti ole edes niille tarvetta. - Muutamia pikku nappeleita sieltä täältä kadonnut ja niitä paikkailtava. Takaluukun pumput vaihdettava sillä ne oli melko väsyneen oloiset ja takaluukku pysyy juuri ja juuri ylhäällä. Siinä nyt alkuun puuhattavaa! Mikäli tulee kysyttävää, ideoita, yms sanottavaa niin sanokaa. Loppuun vielä pari fiilistely kuvaa.
  3. 1 point
    Jäi sitten nämä välistä kuumeilun vuoksi. Menossa mukana kuitenkin nettikameran välityksellä!
  4. 1 point
    Tommik

    Tommin R56

    Ja vuosi taas kulunut viimeisestä. Tässä sitten päivitystä. Talven auto oli seisonnassa ja vasta huhtikuussa heräsin että jotain olis tehtävä. Edellistalvena jäätynyt ja korkannut iskari tuli vaihdettua. Redstaffin palat osoittautui Honkajoen radalla 3 kierrosta kestäväksi. Tilalle vaihtui Carpotecin XP8 palat. Kemorassa ja Ahvenistolla testattu kunnialla. Se onko kovalla hinnalla parempaa katetta kuin Ferodon DS2500 jäänee tulevaisuudessa selvitettäväksi. Siviilissä ok.Ei juurikaan vingu. Pinnasta tuli kuorittua kaikki plastidipit. Osa oli jo parhaat päivänsä nähnyt. Poisto ei onnistunut ihan ongelmitta. Liian ohuelti olin aikaisemmin tehnyt. Poistossa Mineraalitärpätti toimi ok. Auto tuli vedettyä hionta, kllineri ja kestovahalla. Uudet värit tuli tehtyä Mastonin Robberilla vanhaa kaavaa noudattaen. Nyt kylläkin kerroksissa ei säästetty. Lokasuojaan kokeilin toimivuutta isomaalle alalle. Plastidip kyllä parempi vaikka puolet kalliimpi. Ensikerralla sitten. Autoshampoota on tullut kokeiltua monia mutta ongelmana on ollut muoviosien ja varsinkin kumimaalin himmeneminen. Nyt löysin Turtlelta Streak Free wash & Wax shampoon jonka käytön jälkeen en ole kertaakaan erikseen kiiloitetta käyttänyt. Lampun pesurin suojan onnistuin hupuloimaan rikki. Onneksi tuon sai korjattua pikku jipolla. Tapletin asennus ollut jo pitempään mielessä. Nyt kun löytyi kohtalaisen toimiva ohjelma GarWebguru. Johdotuksessa + ja - löytyi. Jännite katkeaa n. 30 min auton sammutuksesta. Asensin kytkimen kuitenkin virtakytkimen ennen kuin huomasin tämän "ominaisuuden". Virransyöttöön käytin Deal extremen sku 428274 tuotetta. Sain samasta autokameralle syötön. Äänijohdon vedin pilarista alas kumilistan alla. Johdon pujotukseen näppärä apu on muuten lasinpyyhkijän sulasta löytyvä vahvikerauta. Sivupaneeli lähti aika kivuttomasti irti rikkoutumatta. Telineen tekemiseen käytettiin muutama naulauslevy ja tarranauhaa. Telineestä tuli tukeva ja toimiva.
  5. 1 point
    LeeHarvey

    Kannentiiviste

    Unohda halvin ja osta Payen tai muu merkkitiiviste. Viime talven kansirempan ensimmäinen "kiinalainen" tiiviste ei tiivistänyt ja oli vaihdettava. Eli ekan tiivisteen laatu ei vain riittänyt suunniteltuun tehtävään. Kyseessä oli 850 vakio kone.
  6. 1 point
    Mini1380

    R53 mysteeri

    Idler pulley aika usein
  7. 1 point
    Igor

    R53 mysteeri

    Jeps.Se maksoi tuolla aeromotorsissa SKF:n tekeleenä n. 16€. Aikamoista raksumista piti alkuperäinen 213tkm ajettu vapaarulla...
  8. 1 point
    Itse olen rakentamassa etuvetoista vm 1977 Miniä Hondan D16Z2 moottorilla. Apurunko on englantilaisen Allspeed engineering valmistama. Moottorin iskutilavuus on 1590,43 cm³ ja teho 81 kW. Jos vertailumoottorina käytetään ERA turboa, saa iskutilavuus olla 1275 cm³ x 1,25 = 1593,75 cm³ ja teho 69 kW x 1,20 = 82,8 kW. Hondan moottorin paino on korjausoppaan mukaan 107 kg ja vaihteiston 27 kg. Minin moottori (1275 GT) painaa vaihteistoineen 151 kg. Näiden tietojen perusteella laite pitäisi saada (helposti) kilpiin. Kirjoitan lisää aiheesta, kun olen saanut laitteen kilpiin.
  9. 1 point
    20 min ja 1 olut ni tuli tollane soviterengas
  10. 1 point
    Siellä joo on sitten se koko tappi poissa. Noin 40-50mm alumiininen akseli joka lukkopesässä ulkopuolelta ja sisempi pää vain työnnettynä vasten sitä actuatoria. Sieltä voi olla myös sen ne tapit poikki. Helppo fiksata, älytön purkaa.
×