Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/06/20 in all areas

  1. 3 points
    Igor

    Täyssähkö MINI

    Tuohan näyttää heti fiksummalta kun siitä on riisuttu kaikki räikeimmät "hei, olen sähkömopo" -koristeet. EDIT: Ja siitähän puuttuu myös se F56 Cooper S:n lerpattava alahuuli. Ilmankos se näyttää niin kivalta.
  2. 3 points
    Igor

    R50 sähkökummajaisia

    Tässä edullinen ja taatusti toimiva korjaussarja takalasinpyyhkimeen: https://orranje.co.uk/product/orranje-rear-wiper-delete Reilun seitsemän vuoden kokemuksella voin suositella tuota lämpimästi.
  3. 3 points
    Turbo 69

    O: R50 lisäjarruvalo

    Eiku Minimiehet on egologisia, vältetään turhan korjattavissa olevan tavaran haaskausta..
  4. 2 points
    Toivottavasti näissä on syy airbag valoon...
  5. 2 points
    Tuo harmaa Mini läx innokkaalle "aikuisikäiselle" harrastajalle puhtaaksi harrastepeliksi, mutta ei tarina päättynytkään siihen... Näköjään Ministä on tullut joku pakkomielle Käyttikseen Audi A3:een tarjoutui ottaa vaihdossa R53 joten eihän siin.... Eihän siinä mitään järkeä ollut, mutta kyllä tätä ajaessa hymy on herkemmässä... Edellisestä jäi (onneksi) kattotelineetkin varastoon niin fillarinkin on saanut jo siirrettyä kertaalleen alamäkeen tällä...
  6. 2 points
    johansson

    O: R50 lisäjarruvalo

    No nimenomaan Sehän tulikin Karvalakin ohjeilla kuntoon, silkkaa säästöä tämäkin päivä.
  7. 1 point
    holkki

    Mini R53 2002 P0303 vikakoodiin apuja

    Hei, jos mun kommenttia tarkoitat, ei todellakaan ollut tarkoitus "vinoilla" , vaan seuraan mielenkiinnolla näitä keskusteluja, yritän oppia muiden kommenteista ja kokemuksista! Yhteinen hyöty se on , jos sun autosi mystinen käyntihäiriö lopulta selviää, se ei varmana ole ainoa Mini , joka kohtaa ko.ongelman. Kyllä me kaikki kommentoijat ollaan hengessä mukana ja toivotaan , että vika todella löytyy! Toivon, että jatkat yhä foorumilla tarinaa, koska kommenteistasi pystyy kyllä päättelemään , että jokainen kivi käännetään, että selviää...Sorry!
  8. 1 point
    Laza

    Täyssähkö MINI

    Vielä, kun saisi tuon "tupon" pois auton suusta niin alkaisi ulkonäkö olemaan lähellä täydellistä Tietty tuo scooppikin voisi ehkä lähteä, turhaa ilmanvastusta vaan...
  9. 1 point
    Todennäköisesti. Tuo nuolen kohta oli enää muutamalla langalla kiinni, johdin oli käytännössä poikki, saas nähdä oliko siinä syy... Huomenna aamusta viimeiset ruuvit kiinni ja penkki on takaisin käytössä. Ja pääsee asentamaan opetuspoljinta...
  10. 1 point
    johansson

    Täyssähkö MINI

    Kävin tänään parin tunnin koeajolle, mukavahan se oli. Plussaa tosiaan tuo lähes täysin polttiksen mukainen ulkonäkö, ihan ok suorituskyky ja yleinen tuttuus kun on Minit ja BMW:t entuudestaan tuttuja. Miinusta oletuksena kovin ärhäkkä rekuperaatio (jota saa kyllä rukattua pienemmäksi joskaan ei kai pysyvästi), rengasäänet jotka tosin saattoivat tuntua todellista kovemmilta moottoriäänien puuttuessa ja pienihän se on. Täydellä akulla rangea näytti hiukan vajaat 200 km kesäisessä 21 C kelissä, palautettaessa jäljellä ~160 km, mutta en tullut sen tarkemmin seuranneeksi kilometrejä ja kulutusta. Green+ -tila nosti rangea jonkun 25...30 km, mutta silloin ei ole edes ilmastointi päällä. Saattaisi jäädä käyttämättä. Hinnat alkaen -mallikin on riittävästi varusteltu, mm lämpöpumppu, comfort access, pikku navi, langaton CarPlay-tuki jne. Seuraavan varustetason (=Experience) 2600 euron lisähinnalla isomman navin, adaptiiviset ledit, Harman/Kardonin äänentoiston ja HUDin. Kolmostasoon taisi tulla vielä nahkat ja panoraamakatto. Yhtään lisävarustetta ei ole sellaisenaan valittavissa, vain nuo kolme varustetasoa. Yksityisleasing on tosiaan 353 e/kk 30 tkm:n kilometreillä per 36 kk sopimuskausi. Ajomäärää voi säätää 5000 km pätkissä, lisäkustannus abt 16 e/kk: 40 tkm olisi 384 e/kk. Experience vastaavasti 432 e/kk (30 tkm) ja 465 e/kk (40 tkm). Nyt jos tilaisi, voisi vielä elokuun tuotantoon ehtiä. Hmmm...
  11. 1 point
    Jykä

    O: vuosimallin 1969 Mini ...

    https://m.nettiauto.com/austin/mini/11325958?vifAdCount=6&vifNav=Y Ja vielä kuus’ysi..
  12. 1 point
    karvalakki

    Mini R53 2002 P0303 vikakoodiin apuja

    Suihkiiko se kolmospytyn suutin bensaa? Onkohan sen ohjaus kunnossa? Muistaakseni se on maaohjattu, eli toinen pinni suuttimen liittimessä on virrat päällä aina +12V ja ECU maadoittaa toisen pinnin kun bensaa olisi tarkoitus ruiskia. Itse tsekkaisin seuraavaksi irrallisella suuttimella suihkiiko se auton käydessä bensaa lainkaan. Jos ei, niin tutkisin kolmossuuttimen johdotukset.
  13. 1 point
    Näillä mentiin ja hyvä tuli. Seuraavalle tiedoksi, että noita 34.52x3.53 tarvitaan kaksi kpl vesipumpun vaihdon yhteydessä. Toinen pumpun lähtöön ja toinen laipan tiivistämiseen.
  14. 1 point
    karvalakki

    Ratissa klappia

    Olikos se niin, että näissä väljenee ne ohjauspylvään murrosnivelet? Googlaamalla steering spindle saa aiheesta osviittaa. Tokihan vika voi olla myös ohjausvaihteessa. Minullakin on kyseinen väljyys toisen Minin ohjauksessa, mutta se on niin pientä, etten ole vielä saanut ajoiksi tutkia asiaa sen enempää.
  15. 1 point
    Tuolla tyylillä olen itsekin tehnyt. Siellä on ylävesiletkun lisäksi toinenkin ilmausruuvi termarin lähettyvillä, muistaakseni lämppärin kennolle menevässä putkessa, mutta sitä en ole onnistunut avaamaan, sen verran jumissa tuntuu olevan. Eipä ole haitannut menoa. Niin ja Minin lämppärin kennossa kiertää mun käsittääkseni aina vesi, joten sitä varmaankaan tartte vääntää kuumalle ilmausta varten..?
  16. 1 point
    Ainakin mulla on riittänyt aijemmin just noin. Ainakin kolmesti tullut tehtyä ja ei ole ollut ongelmaa oli remmi tai ei.
  17. 1 point
    Alakautta mahtui flekti pois, ainakin diesel Minissä. Pohjasuojus pois. Ei tarvinnu pelata nesteitten kanssa.
  18. 1 point
    MINIC

    Cooper s -03 jäähdytin jäi huriseen

    Moi Vähän aiheeseen, vastuksen rikkoutuminen aiheuttaa tosiaan hitaan nopeuden katoamisen. Tässä muutama kuva flektin vastuksen korvaamisesta uuteen. Irroitin syylärin jotta sain vastuksen esiin, poistin rikkoutuneen vastuksen ja juotin johdot vastuksen tilalle (en muista saako vastuksen näkyviin ilman syylärin poistoa). Uuden vastuksen vein syylärin eteen jossa jäähtyy paremmin ja on helppo vaihtaa jos hajoaa. Vastus on tilattu Suomesta eikä ollut kuin ehkä pari kymppiä, luotan tähän vastukseen enempi kuin halppis kamaan.
  19. 1 point
    karvalakki

    O: R50 lisäjarruvalo

    SIellä lisäjarrun sisällä on sellainen huono rakenne, että virtajohto pääsee hapettumaan piirilevyn liittimestä. Se on varsin helppo irroittaa, purkaa, puhdistaa ja testata. Ainakaan itselläni ei muuta kaivannut. Tekisin tuon ensin ennen kuin ostaisin uuden.
  20. 1 point
    Jykä

    O: R50 lisäjarruvalo

    Ostin ebaysta, ei ollu kallis..
  21. 1 point
    koirankoppi

    Projekti Papu

    "Huomasin takapyörien laakereissa olevan pientä klappia. Kiristin pultin aikaisempaa tiukemmalle ja otin yhden pykälän löysemmäksi. Mikä on oikea kiristystapa, pitäisikö olla pientä klappia? " Ei kuulu olla klappia Kiristystapasi kuulostaa oikealle Laakerin pitää pyöriä äänettömästi ja välyksettömästi Sen huomaa kyllä äänestä/pyörintäherkkyydestä jos kiristää liikaa. Välys pois Olen kuullut että monet eivät ole saaneet takaluukkua pelaamaan ollenkaan uudella uustuotantotiivisteellä Juurikin löysin yhden vanhan ok käytetyn romuista ja pelastin erään ministin päivän. Ei valitettavasti ole enää jemmassa kunnollisia vanhoja alkup
  22. 1 point
    TKG

    Jakohihna

    Esim: https://www.trodo.fi/jakoketjun-kiristin/mini-mini-r50-r53-cooper-s-125kw-34343-cid
  23. 1 point
    koirankoppi

    Hydrolastic

    Laitteen millä voi paineita pumpata pystyy kyhäämään helposti, mutta jos hydrosta haluaa sellaisen kuin sen on ajateltu olevan, niin varsinkin jos järjestelmä on tyhjä pitäisi pystyä varmistamaan ettei siellä ole ilmaa. Oikealla pumpullahan tehdään systeemiin ensin tyhjiö ja sitten annetaan vapaasti täyttyä ja sen jälkeen pumpataan paine.
  24. 0 points
    Rytkis

    Mini R53 2002 P0303 vikakoodiin apuja

    Kiitokset kommenteista. Niistä asiallisista. Jälkiviisasteluita ja päänaukomisia en kaipaa. Olkoon tässä nyt sitten tarinan opetus muillekkin, kuten aiemminkin jo mainittiin! Hyvää kesää arvon harrastajille. Eiköhän tästä taas selvitä omin avuin eteenpäin.
×
×
  • Create New...