Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 25/03/19 in all areas

  1. 4 points
    Igor

    R53 JCW -06

    Puolan uusiminen korjasi tuon käyntihäiriön, mutta lämpimänä käynnistyy edelleen vähän nihkeästi. Pikkuisen kun polkaisee startatessa kaasua, niin lähtee helpommin tulille. Hiukan myöhemmin käyntihäröjä ilmeni myös isommillla kierroksilla, ja logeissa näkyi että seokset heitteli miten sattuu. Suuttimien käyttöaste heilui 95% päällä, joten pistin isommat tilaukseen. Vanhoja 650cc suuttimia irrottaessa selvisi, että todennäköisempi syy seoksien heittelylle oli suuttimien kärkiä peittävä öljyinen tahmea mönjä. No, ainakaan nuo 1000cc:t ei lopu heti kesken, vaikka overkilliä ovatkin. Maksimi käyttöaste tipahti tuonne 65-67% nurkille. Vanhoja suuttimia peittänyt öljykerros oli todennäköisesti päätynyt sinne huohotusletku(je)n kautta, joten laittelin hyllyllä jo melko pitkään odotelleen oil catch canin pikaisesti paikalleen. Jos nyt säästyis nuo uudet suuttimet samalta käsittelyltä. Varmaan tarttee tuo lisääntyneen huohotuksen syykin jossain kohtaa hoitaa kuntoon... Tuolla setupilla kävin eilen dynossa (kiitokset TuplaPetelle!), ja alkuun vaikutti lukemien saaminen huonolta, kun kärry on vähän matalan puoleinen... tunkin paikkojen alle pienet lankut, niin ei ottanut enää mikään rulliin kiinni, mutta tietysti paino renkailla vähän keveni. Pitoa löytyi onneksi suihkepullosta suunnilleen riittävästi, ja pyöriltä mitattiin 169,1 kW (~227 hv) @ 6960rpm. Laskennalliseksi konetehoksi dyno antoi 197,7 kW, eli noin 265 hepoa. Kaippa tuo on ihan ok 220tkm ajetulle ja itse kadulla säädetylle härvelille.
  2. 3 points
    R56:n JCW-käsijarrukahva sopii myös R53:een. Ihan vaan vinkkinä.
  3. 2 points
    sami_espoo

    Valoja mittari täyteen!

    Laturi vaihdettu (olihan varsin ahdas vaihtaa ) ja taas Mini kulkee. Sami
  4. 2 points
    johnny

    Käsijarrun säätö R53

    oliko se löysä ennen kuin aloit tekemään jarruremonttia? jos ei niin jätä vaijeri rauhaan ja tee homma uusiksi.. tässä järjestyksessä, ensin suositeltavaa säätää/pyörittää mäntä niin likeelle kuin pystyy, lyödä kaikki kasaan ja sen jälkeen pumpata jarrupoljinta et saa viimeisetki "löysät" pois ja vasta tämän jälkeen voi/saa kokeilla kässäriä kahvasta. jos taas oli löysä, niin tarkistitko et kaliiperista ei ollu vivut jääny "päälle" asentoon? toi vaijerinsäätö on semmonen et siihen ei oikeastaan tarvitse eikä pidä koskea ku vaiskoja vaihdettaessa, eri juttu sitten esim jotku erillisillä kässärikengillä olevat katiskat joissa säätö saattaa olla pelkästään vaijerissa. eli älkää enää ikinä koskeko siihen vaijerisäätöön ja sanokaa myös kaikille teidän tutuille etteivät koskisi siihen
  5. 2 points
    johnny

    Jarruvalot jää palamaan

    .. ja diodit. sellainen sieltä ilmeisesti myös pamahtaa. tässä joku linkki
  6. 1 point
    Purtsi

    IMM 2020

    Perjantaina on Finnlinesillä black friday tarjoukset. Winkwink. Sent from my SM-G970F using Tapatalk
  7. 1 point
    club75

    -65 Austin Mini

    siinäpä olis penkit, jos olet myymässä niin laita viestillä hintaa
  8. 1 point
    club75

    -65 Austin Mini

    joo poikittain on
  9. 1 point
    timot

    Mistä tunnistan viallisen jakopään?

    Itsellä kaksi N18 koneella olevaa Miniä Paceman ja Countryman. Kumpaankin vaihdettu vuonna 2015 valmistajan takuuseen jakopää, eli on niissä ollut ongelmia varsinkin alkupään tuotannossa 2010-2012. Öljyt vaihdan 10 tkm välein ja joka toinen öljynvaihto moottoripesu ennen öljynvaihtoa. Halvinta remonttia öljynvaihto.
  10. 1 point
    karvalakki

    Valovika/ R56 one 2010

    Jos vikailmoitus tulee niin kyllä sieltä joku vikakoodikin löytyy. Johdot näyttäisi menevän suoraan GM:lle umpiosta. Mitä tarkoittaa, että umpion nastasta eteenpäin virrat kulkee normaalisti? Tuleeko sinne umpiolle siis jännite? Eikä se polttimo ole varmasti palanut?
  11. 1 point
    Turbo 69

    O: Osia Cooper kilpuriin

    No jos EBAY:hin on laittanu, kai se myös lähettää.
  12. 1 point
    Larry

    OSTETTU: HS4 kaasutin, kotelo ja kaula

    Kaasari löytyi
  13. 1 point
    Vielä näillä näkymin on tarkoitus kunnostaa kone omaan käyttöön, mutta jos matkalla ajatus muuttu niin pietään mielssä Lähtihän se vauhtipyörä irti kun jaksoi lämmittää ja vääntää. Pitää hommata itelle joku rautatanko näitä hommia varten. Parin työkalusetin hylsyjen molemmat jatkovarret kun pisti peräkkäin nii lähti, halvemman sarjan pitempi jatkovarsi tosin vähän vääntyi lisää mutta eipä sillä väliä
  14. 1 point
    Mini1380

    Mikä kampiakseli

    Tos ois aihio: http://www.minispares.com/product/Classic/CAM6292.aspx
  15. 1 point
    Kiitti, täytyy kysyä tuoltakin, jos intoonnun optimointihommiin. Peruutustutka lakkasi toimimasta. Myyjäliikkeen mielestä tutkan anturit ovat kulutusosia. En jaksanut alkaa asiasta kinaamaan, vaan tilasin uuden anturin Ebaystä. Tuli kotiin kannettuna alle viikossa ja maksoi alle 15 euroa. Oli vieläpä oikea osa. Anturi olikin sitten tosi helppo vaihtaa Clubmaniin! Tutkan anturit ovat aivan puskurin alareunassa. Käsiksi pääsee helposti ihan parkkipaikalla, ei tarvinnut tunkata autoa ylös eikä mitään. En tosin keksinyt, että miten Minissä saisi testattua, mikä antureista on pimeänä. Virrat ja pakki päällä ei kuulunut mitään nakutusta antureista. No, päätin kokeilla yksi kerrallaan. Vastoin Murphyn lakia osuin vieläpä ekalla oikeaan.
  16. 1 point
    Larry

    Ylimääräinen pultti moottorissa

    Mulla on ebaysta tilattu muutaman metrin kaapeli joka kiinni läppärissä, sais kans kiinni Android puhelimeen. Ihan toimiva peli, kuvanlaatu ei huippu mutta tarvittava ja hinta 5€ luokkaa, ollut ihan riittävä kun harvoin tarvitsee.
  17. 1 point
    Kimi

    Ylimääräinen pultti moottorissa

    Kyllä se siellä pysyy! Ei mahdu tulemaan pois mitään kautta missään asennossa, paitsi jos ajaa vehkeen katolleen
  18. 1 point
    next

    R55/56 ostajan opas ja tunnetut viat

    Sillä mullakin on korkkiin porattu 4mm reikä
  19. 1 point
    next

    Jakopää remontti

    Ja siitä tulee oikeasti tykki kun vertaa siihen one malliin 3 heppaa ja olikohan 7nm enemmän kuin vakio cooperissa tuli tosta omasta mitattuna w dynolla Parolassa. Mulla siis one jossa koodattu bluechip kautta uus ohjelma jossa aukeaa kaasuläppä jne.
  20. 1 point
    next

    Valoja mittari täyteen!

    Laturiahan se huutaa ettei lataisi äkkiseltään. Sitä kautta sitten varmaan abs putoaa pelistä. Tai sitten isompaa vikaa siinä bcu yksikössä.
  21. 1 point
    Igor

    Jakopää remontti

    Mä uusin jakopään omaani 183tkm kohdilla, kun oli kone muutenkin levällään. Kyllähän se käyntiääni pikkuisen muuttui sivistyneemmäksi, ainakin tyhjäkäynnillä. Ajossa tuossa on sitten kaikkea muuta meteliä.
  22. 1 point
    Jukka Rantala

    Jakopää remontti

    Tänään vaihdettu uusi kiristin .Mut täysin äänettömäksi ei sitä taida saadakaan.kun uusimalla kaikki hilpeet jos silläkään.Kysyin Autokeskuksen huoltomieheltä kehu et pikemmin ominaisuus kun vika.Raision Autokeskuksen Mini Services ei kuulemma ole koskaan vaihdettu ketjua näihin eka koppasiin.(uus Mini)
  23. 1 point
    next

    Jakopää remontti

    Olen samaa mieltä kuin Barclay. Se menee kasaan juuri kasatessa sen takia kun on tyhjä itse öljystä. Voi olla tekemätön jos täyttää.
  24. 1 point
    Barclay

    Jakopää remontti

    Juuh, ei ainakaan mieleen ole jäänyt, että olisi kovasti saanut taistella. Eihän se kiristimen jousi kovin jäykkä ole.
  25. 1 point
    Barclay

    Jakopää remontti

    Tuohon kiristimen aukeamiseen, niin tuota itse kun vaihdoin 04 R50:een tuon kiristimen ja juurikin luin, että pitäisi laahainta painamalla vapauttaa se kiristin, niin tein ihan vaan niin, että vapautin sen kiristimen, kun se oli irti ja sitten pistin paikoilleen. En tiedä onko se hyvä idea mutta ei ainakaan levinnyt kiristin eikä moottorikaan eikä muistaakseni tarvinnut juurikaan jännittää rallatusta. Ideana oli juurikin se, että välttäisi sen rallatuksen ja ketjun löysällä käymisen.
  26. 1 point
    Mini1380

    R53 Cooper S 2004 ilmansuodatin

    Taitaa olla. Saksasta tosin sai originaalia aika edukkaasti noin 1/3 suomen hinnasta. Itse vaan luotan originaalin parempaan suodattavuuteen verrattuna noi "vapaavirtaussuodattimet".
  27. 1 point
    Igor

    Jakopää remontti

    Kiristin on tosiaan tulpan alla, koneen takana öljynsuodattimen jalan vieressä. Ainoa 19mm kanta konepellin alla, vaikea erehtyä. Tulppa auki, ja kiristimen saa vedettyä sormin ulos. Uusi kiristin paikalleen ja tulppa takaisin. Ekalla kerralla hommassa saattaa tosiaan mennä vartti tai pari kun sen joutuu tekemään sormituntumalla sokkona. Tulpan näkee parhaiten repsikan puolen eturenkaan takaa kurkkimalla (en muista näkeekö irrottamatta rengasta), mutta ainakaan mun kädet ja työkalut ei sitä kautta taivu kyseiseen hommaan. Eli yläkautta olen sen vaihtanut 19mm piippuavaimen kanssa. Kuulemma 3/8" räikkä matalalla 19mm hylsyllä sopii myös hommaan. Kun koneen räjäyttää käymään, kestää hetken että uusi kiristin "aukeaa", joten voi rallattaa hetken aika railakkaasti. Korjaamokäsikirjan neuvoma virallinen metodi onkin vapauttaa kiristin painamalla jollain työkalulla jakoketjun laahainta ulospäin ennen käynnistystä, mutta tuo vaatii venttiilikopan irroittamisen.
  28. 1 point
    Tim

    M: Bilstein B14 Coilovers /R53

    I have for sale, a used set of Bilstein B14 coilovers in good condition, no leaks, no knocks. Height adjustable. TUV approval for katsastus. They come with some old front top mounts which need replacement. if you like track days these are excellent! They are available in Espoo. EUR 450 (cost new > EUR 900)
  29. 1 point
    minorv8

    "Quickrack" hammastanko

    En ole koskaan kokenut että Minin vakio ohjaus olisi tavallisessa katukäytössä liian hidas.
  30. 1 point
    tailke

    Mini Tonni historiaa

    Pari kuvaa 1978 Sadan Auton Ajojen ohjelmalehtisestä. Katso myytävänä osasto.
  31. 1 point
    next

    Cooper s 2002 pyörän pultit

    M12 on ainakin R52 korisessa 04 vuosimallin cabriossa. Muutenhan ei ole väliä mutta ne M14 pultit ei mene osasta vanteista läpi. Sanoisin että ilman muuta m12
  32. 1 point
    Jos syylärin korkki on rikki niin liian pieni paine jäähdytysjärjestelmässä aiheuttaa kiehumista ennenkuin se mittarissa näkee. Se "90" astetta mittareiden keskiosassa kun voi autovalmistajasta riippuen olla 65-115astetta. "90" keski - "110" punainen väli sitten ei välttämättä oikeasti ole kuin 5astetta. Lämpömittari ei tosiaan ole enää useinkaan mikään tarkkuuslaite kuljettajalle, vaan kertoo että kaikki on hyvin (ja sehän riittää, ei sillä jäähdytysnesteen lämpötilatiedolla mitään yleensä tee kunhan kaikki on ok) Menisi hermot itsellänikin jos aktiivisen jäähdytyslämpötilasäätöisen auton lämpömittari heiluisi koko ajan ajossa, saatikka sitten normikuskit jotka veisi autoja huoltoon kun viisari ei pysy tasalämmössä. 50% jäähdytinnesteen kiehumispiste on siinä 108asteen nurkilla ilman painetta. 0,5bar paineessa 120astetta ja 1bar paineessa 129astetta.
  33. 1 point
    Mun kuvassa myös 165/70 10, Dunlopit
  34. 1 point
    Ota laakerista merkinnät ylös ja käy laakeriliikkeessä. Pitäisi löytyä aika kivutta.
  35. 1 point
    On niitä läjäpäin ollut mutta eioo ny viimesee 4vuotee tullut Isälle koitan ettiä kyseistä auto kun on nuoruudessaan omistanut ja aina puhunut siitä
  36. 1 point
    Kimi

    Minitonni versio 4

    Marraskuun alussa noudettu green driim ja nyt se on bläkk bjuuti. Aikaa paloi taas sellanen 200h ja rahaa budjetoimaton määrä. Tää silleen tiedoksi että oon tehnyt muutakin kuin pollannut foorumia Kisat alkaa kemoralla toukokuun viimeinen viikonloppu. 25 miniå viivalla. Tervetuloa katsomaan.
  37. 1 point
    Toki löytyisi jos olisi malli mukana, mutta se tarkoittaisi sitä että: - Liikkellä olisi jotain osia joskus hyllyssä - Palat olis mahdollista viedä sinne Itsellä ei ole ropaustilaa, eikä toista autoa (tai no kesäisin on), joten se että olisin saanut palat irti ja vietyä liikkeesen ei ollut nyt optio... Hommalla oli kiire muutenkin kun oli matkoja ja kaikkea, mutte tämä ratkesi sillä että unohdin paskat varaosaliikkeet ja vein Minin läheiseen Fixus-huoltoon joka on myymälän yhteydessä. Sinne varattiin etukäteen palat jotka mekatsu arveli olevan oikeat, mutta hankkisi sopivat jos irrotettaessa kävisi ilmi etteivät olekaan. Vein auton aamulla, ja hain sen saman päivänä pois, palat olivat sopivat. Samalla vaihdettiin levyt joka nurkkaan ja taka-anturi, etuanturi oli kunnossa joten sitä ei vaihdettu. Kolme tuntia töitä a 63€, osineen kaikkineen 450€.
  38. 1 point
    Pitäsköhän näistä "romuista" jo hankkiutua eroon? Ja vi'"t,on näissä kuitenkin jotain tyyliä!!!☝☝☝
  39. 1 point
    Alkaa tuntuun noi R53:n ongelmat aika pieniltä kun näitä lukee...
  40. 1 point
    next

    Flexfuel

    Suodattimen vaihto auttoi asiaan vikakoodien ja menohalujen osalta. Pumppu edelleen pitää vaimeampaa ääntä kuin bensalla mutta kai se pettäisi heti jos olisi pettääkseen. Miinuksena enää edelleen toi Bluetooth yhteyden täydellinen toimimattomuus. Liike lupasi sen purkin testiin jos tuossa olisi vikaa ja tähän joutuukin tarttumaan nyt sitten. Kuitenkin aika merkityksellinen näin alussa että näkee sen duty cyclen että miten suureen seokseen asti ne riittää. Osaisi tankata oikeaa seosta kun epäilen ettei puhtaaseen E85 soppaan riitä kuitenkaan.
  41. 1 point
    inno75

    Annettu pois ( 3 pohjapanssaria)

    No romunkerääjältä Kari saa 0,50€/kg
  42. 1 point
    Mini1380

    Pakosarjan ero Mini vs Metro

    Metron mutkat kannesta tulee muistaakseni hiukan taaemmas ja pakosarja ottaisi kiinni tulipeltiin jollen aivan väärin muista. Marteliuksella oli ainakin joskus Metron peltisarjaa ja sen ongelma Minissä oli muistaakseni se että otti tulipeltiin kiinni, tämä muistikuva pienellä varauksella mutta joskus olen moista pidellyt kädesssä.
  43. 1 point
    holkki

    R55, 1,6Bensa 2009: TUULETIN huutaa

    No, jos on samanlainen kuin R56 MCS , kylmään moottorin kun vaihdat jäähdytinnestettä tulee ulos tyyliin kahvikupin verran. On kiinni metalli klipsillä, pitkä ohut ruuvimeisseli tms. Vedät lukko klipsin sivuun ja nostat vanhan anturin, tiivisteineen pois. Uusi tiivisteineen termarikoteloon ja klipsillä lukitus ,johto kiinni ja koekäyttö. Jos ja kun tarvetta järjestelmän ilmaukseen, muovinen ristipää kantainen ilmausruuvi sijaitsee aivan siinä vieressä. Varovasti auki/kiinni, ettei mene päreiksi.... ja vuotava,rikkinäinen termarikotelo kuuluu R56 tyyppivikoihin, sisältää usein uuden anturin...kerro sitten,oliko anturivika...
  44. 1 point
    tailke

    Ostetaan kumikartion puristustyökalu

    Minisparesin sivuilta: Metric thread started in march 1976
  45. 1 point
    Jep! Nyt ajettu konerempan jälkeen n.10 tkm ja mitään kertaalleen korjattua/vaihdettua ei voi pitää"itsestään selvyytenä", kyllä alkaa taas paikat porsia...No, tää on jo saavuttanut "harrasteauto" statuksen....positiivisenä voi tässä viime rempassa pitää sitä,etten ostanut uutta HPFP , vaan Simpeleen-ukolta sain käytetyn ehjän sopivasti...Ja hyvää jakaen, oma' ehjä pumppu joutaa jollekkin ko.ongelman kanssa painivalle lainaa/kokeiltavaksi vian hakuun, löytyy muös bensalinjan työkalu...tää foorumi on vähän niinkuin vertaisryhmä...
  46. 1 point
    Oiskohan lämpötila-anturi sökö? Pyörittää flektiä jonkun aikaa ajon jälkeen, aina,jos lämpötilatiedot on jotenkin epänormaaleja, ecun ohjaama. Tsekkaa lämmöt obd kautta..
  47. 1 point
    Ups! No, mun vaiva taisi selvitä! Hävettää ihan perkeleesti, ajelin jonkun hetken ja luetun datan perusteella oli pakko uskoa, mulla on yksi puola sökönä! Alkuun taas ei mitaan koodeja( Istalla) , mutta hetken tovi alkoi työntämään 2775, 3.pytyn misfireä. No puolan paikka ykköseen ja yllätys 1.sylinterin misfire!!! Ei kun kurvaus mätänettiin ja boschin tilalle 1. sylinteriin hyllystä löytynyt Beru ja testaamaan....Ei nykimistä! Ja laulu raikaa, voima on taas kotona! No onhan nämä jo reilu 10tkm ajetut puolat tiensä päässä...pitää vissii jatkossa vaihtaa puolat&tulpat huoltaessa...
  48. 1 point
    Ritke

    Jarruvalot jää palamaan

    KIITOS johnny! Ohjeen mukaan revin apukuskinpuolen muovin auki, siellä lattianrajassa valkoinen "möykky" näkyi ja kas kummaa kosteutta myös. Diodi oli poikki, juotin tilalle minkälie diodin ja kas kummaa jarruvalot toimii! Ehkä tarvii hankkia samoilla arvoilla oleva komponetti vielä, mutta ongelma ratkaistu.
  49. 1 point
    Mini1380

    Mini tulee taloon / Gen1 vs. Gen2

    Mulla on Classicissa oikein vanha kunnon Salisburyn kitkalukko, se pitää minkä lupaa mut on kyl välil "vähän" äkänen, toisaalta taas se on aito rehellinen lukko on keli mikä tahansa
  50. 1 point
    Aki

    -93 cooperin kulku ongelma

×
×
  • Create New...