Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 27/01/20 in Posts

  1. 3 points
    Micke

    6-vaihteinen 5-vaihteisen tilalle?

    Tässä olisi vähän enemmän tietoa mitä kaikkea tuo muutos vaatii. https://web.archive.org/web/20150404150529/http://personal.stevens.edu/~jdunn/FixingtheWeakLink.pdf FixingtheWeakLink.pdf
  2. 2 points
    Igor

    R53 JCW -06

    Kärry pääsi lokakuussa sisätiloihin talvea pakoon, vaikkei tässä kovin kummoista talvea ole ollutkaan. Viime kesän ajelut meni lopulta ilman isompia murheita. Öljyä tuntuu menevän edelleen mukavaan tahtiin, eikä sitä kuitenkaan päädy ihan hirveästi tuonne öljynkeräyssäiliöön. Ilmeisesti sitä poistuu palamalla enemmän sylinterien seinämistä kuin huohotuksen kautta. Black Friday -tarjouksesta nappasin RVS-satsit aika sopivaan hintaan, ja ajattelin tehdä käsittelyt koneeseen keväällä ajokauden alkajaisiksi. Saas nähdä saako sillä tekohengitettyä tuota yhtään. Männänrengasjumppa on joka tapauksessa edessä jossain vaiheessa. Keräyssäiliön siirsin venakopan vierestä viileämpään paikkaan ABS/DSC -pömpelin viereen, ja sen jälkeen sinne alkoi kertymään (tiivistymään) myös veden ja etanolin sekoitusta. Kesällä tehtiin Minillä pieni road trip etelänaapuriin Pärnuun ja Tarttoon. Alkukesästä tein tuota reissua silmällä pitäen koneeseen bensasäädöt, kun Virosta ei etanolia saa. Mutta lopulta reissusta selvisikin ottamalla Helsingissä tankin täyteen viinaa, ja tankkaamalla kymmenen litraa bensaa sekaan Pärnussa. Viro on lyhyiden etäisyyksien maa. No, onpahan säädöt valmiina ensi kesän IMM-reissua varten. Radallakin tuli käytyä muutamaan otteeseen, ja tietenkin myös MCFF:n ratapäivillä Ahvenistolla. Kannattaa käydä tsekkaamassa kuvat tapahtumasta clubin nettisivuilta: https://www.mcff.net/syysratapaiva-2019-ahvenisto-galleria/ Alastarossa siirrytiin uusitun asvaltin myötä ajamaan autoillakin ns. mopolenkki, eli viimeinen kurvi mennään hieman eri reittiä kuin aikaisemmin. Tuo lisää kierrosaikaan ilmeisesti joitain sekunteja, joten vertailua vanhoihin aikoihin on vaikea tehdä. Suoranopeudet oli logien mukaan kuitenkin kovempia kuin aikaisemmin, joten jossain on tapahtunut jotain kehitystä. Paras kierrosaika oli 1:37,22, joka on n. 2,7sek hitaampi kuin aikaisempi personal best lyhyemmällä lenkillä. Alla kyseinen kierros videon muodossa. https://youtu.be/2_pucMjfzfM
  3. 1 point
    Micke

    suodattimen jalka

    Oma aukes kun käytin n. 1 metrin pituista putkea, en tiedä kuka sen oli aiemmin laittanut kiinni... Onneksi mikään en hajonnut vaikka siltä se kuulosti.
  4. 1 point
    karvalakki

    suodattimen jalka

    Tuommoinen kiristäminen on kyllä jo rikollista toimintaa. Vie se sinne nyrkkipajalle, joka sen viimeksi kiristi ja vaadi hankkimaan uusi kansi, jalka ja tiivisteet jo valmiiksi. Hajosi se näkyvästi tai ei, niin kyllä siinä alumiinisessa osassa jo on hiusmurtumia tuommoisen runnomisen jälkeen. Ihan älytöntä. Ohjearvo tosiaan 25Nm, siis ei paljon sormitiukkuutta enempää.
  5. 1 point
    holkki

    suodattimen jalka

    R56 MCS omistajaa harmittaa aivan pirusti, jos onnistuu rikkomaan edes tiivisteet siitä suodatin jalasta...on nimittäin v-mäinen irroitella ja vaihtaa ne tiivisteet...ei kai kukaan niitä suodatin kansia millään pulttipyssyllä kiinni ammu? mulla on tullut vastaan vuotava kansi, kun se tiivisterengas oli asennettu väärään paikkaan kannessa ja kiinnittäessä ei oikein asettunut...
  6. 1 point
    Igor

    suodattimen jalka

    Mä en ole kertaakaan saanut sitä o-rengasta rikki, mutta olen vierestä seurannut öljyn roiskumista lattialle kun noin käy. Hieno konstruktio kyllä. Mulla on omassa kierteet siinä kannessa lämpöanturille, on taatusti metallia. :)
  7. 1 point
    next

    suodattimen jalka

    Ainakin omassa on sitä ongelmaa että pitää todella hyvin rasvata se ylempi o-rengas tai se jalan alumiinireuna leikkaa sen kiertäessä liki poikki. Pari kertaa alkuaikoina tämän tein kunnes tuli ihmeteltyä mikä sen aina rikkoo(se siis alkoi vuotaa kannesta ja vuosi siitä hiljakseen silloin). Jotenkin se ei sinne mennyt sen jalan kartion mukana vaan leikkasi aina kiinni siihen alumiinireunaan jalassa. Öljyllä pitää se valella todella hyvin omassa.
  8. 1 point
    karvalakki

    suodattimen jalka

    Varaosaluettelon perusteella näyttää siltä, että koko öljynsuodattimen jalka kansineen on ollut susi jo syntyessään ja vaihdettu kokonaan toisenlaiseen, ettei jopa jonkun sortin kampanjana. Uudella varaosanumerolla tarjoaa alumiinista kantta.
  9. 1 point
    Turbo 69

    suodattimen jalka

    Onkohan noista hajonnut se muovinen ja laitettu tilalle metallinen?
  10. 1 point
    mini one

    suodattimen jalka

    -04 Onessa kanssa metallinen kansi
  11. 1 point
    Jykä

    suodattimen jalka

    Meidän R50 2003 Cooperissa on alumiininen suodattimen kansi.
  12. 1 point
    next

    suodattimen jalka

    En muistanut katsoa omaa kun kävin hallilla. Huomenna tarkistettava mutta mulla on sellanen muistikuva että olisi muovia kun muistaakseni vielä ihan musta kansi eikä tuollainen alumiinin hopeinen.
  13. 1 point
    Turbo 69

    suodattimen jalka

    Nyt menee mielenkiintoiseksi...kyllä ne on muovisilta vaikuttanu, en kyllä ikinä viilalla tai magneetilla niitä kokeillu.
  14. 1 point
    skithund

    suodattimen jalka

    Kyä mun R53:ssa oli ainakin metallinen.
  15. 1 point
    Turbo 69

    suodattimen jalka

    -02 Cooperissa oli muovia, en ole muissakaan metallisia nähny.
  16. 1 point
    next

    suodattimen jalka

    Muovikansi siinä on ja ei kestä lämpöä yhtään muuten kuin mitä moottorista tulee. Kovaa kuuluukin olla kiinni ja aukeaa kyllä hylsyllä ja pitkällä vääntimellä. Jos nyt tuntuu siltä ettei saa itse auki niin vie korjaamolle, ne tilaa uuden kannen jos se halkeaa.
  17. 1 point
    Igor

    "Kromikoristeet"

    Juu, nuppi lähtee vetämällä. Saattaa olla aika tiukassa. Siinä riuhtoessa kannattaa varoa ettei se irti lähtiessään jatka samaa matkaa omaan nenään/otsaan/silmään...
  18. 1 point
    ZepeteuZ

    Austin mini 850 -69

    Edistyttty on. Takaluukun tiivisteen kanssa harmaita hiuksia. Ei kovin hyvin istu nämä nykyiset muovisekotteiset,ei juurikaan jousta. Lukon kohdalta ok mutta reunoilta irvistää. Takaikkuna ja tuulilasi paikoillaan.
  19. 1 point
    Turbo 69

    Mini juttu.

    Uudessa Mobilistissa hieno juttu vanhasta rallista Minillä ja toinen pienempi : Vaimon ääni osiossa.
  20. 1 point
    MikaJ

    Lämppäri r50.

    Voi olla myös sisäisesti muurautunut umpeen sopivasti vaikka letkut on kuumia, aika yleistäkin jos ei ole jäähdytinesteitä vaihdettu ajoissa tai on sekoitettu eri nesteitä. Tämän saa helpoiten tarkistettua niin että tulikuuman auton antaa hetken käydä korkeilla kierroksilla ilman sisätilanpuhallusta. Sitten puhallus päälle ja jos hetken tulee lämmintä niin kenno on vaihtokunnossa.
  21. 1 point
    minorv8

    Tankin anturin vastusarvot

    Mulla oli jossain muistissa että olisin mitannut luokkaa 270 tyhjänä ja hippasen päälle 30 Ohmia täynnä. Vanhemmissa taisi olla jotan 0 tyhjänä ja 90-100 täynnä.
×
×
  • Create New...