Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/11/21 in Posts

  1. Esko

    N14 imukanavien puhdistus.

    Tuossa pari kuvaa viimeisimmästä tehdystä puhalluksesta N14 koneisesta. Karstaa löytyi jo kunnon kerros venttiilien päältä ja oli myös alkanut kertyä imukanavien seinille.
    4 points
  2. next

    Mini R53 ropausta

    Juurikin näin. Tästä syystä esimerkiksi mun faijan Alfa 159 ei mene ikinä läpi siitä testistä nykylain aikana koska sen jarrujen voima ei riitä auton massaan nähden. Tähän toimitti Alfan maahantuoja paperin millä piti tänä vuonna leimata kun vaikka autossa oli kaikki jarrut uudet ei pito jarruissa ollut riittävä siihen mitä ne vaatii.
    2 points
  3. Jykkepoika

    Täyssähkö MINI

    Kesällä hommatusta Maximisesta on nyt n. 4000 km verran kokemusta ja kuten tuolla ylempänäkin kirjoittelin, ei mitään vikoja/ongelmia. Mun yksilö on rekisteröity ekan kerran saksaan 11/20 ja olen yrittänyt googlailla onko tuohon mitään päivityksiä tullut mutta enpä ole sellaisiin törmännyt. Varmaan maahantuoja tietäisi mutta kun mitään tarvetta ei ole sinne ollut niin enpä ole kysellyt. Tossahan on kyllä ns. OTA päivitykset mutta niiden kautta taitaa vaan tulla navin kartat? Pelkästään positiiviset on fiilikset edelleen, lämpöäkin tuntuu riittävän ainakin näihin vajaan kympin pakkasiin mitä etelässä on nyt muutaman kerran päässyt maistelemaan. Rangekaan ei ole tuottanut mitään ongelmia mun ajoihin, kotilataukset on riittänyt tähän asti.
    2 points
  4. matikju

    Täyssähkö MINI

    Moi, oon ajanu SE:llä 17000 km, ja ei mitään vikoja tai ongelmia, todella hyvä ajettava.
    2 points
  5. Ei löytynyt vikaa motin vikinään vaikka purin koko koneen. Nyt on kone hoonattu, laakeroitu ja nokkaketjuasiat vaihdettu uusiin. Eli täys remontti vanhoilla männillä. Karvan päälle tonnin maksoi osat ja koneistukset mutta nyt toimii hienosti. Remontti kesti vaan vähän turhan kauan kun oli ulkomaanreissuja melkein kuukausi tossa samalla.
    2 points
  6. minapamina

    Mini R53 ropausta

    Mitäs tällä kertaa, ei mennyt katsastuksesta läpi. Vasen raidetangonpää löysä, pistin molemmat samalla vaihtoon. Itse pää irtosi helposti, mutta varsi oli niin saatanan tiukassa. Tila oli myös aika ahdas (mikä toimenpide ei mineissä olisi), joten vähän työmaa saada työkaluja mahtumaan. Onneksi hätä keinot keksii: Tuohon ei pitkä lenkki mahtunut, joten pienellä jakarilla kiinni ja tunkilla vääntäen, nätisti lähti irti. Seuraavaksi pyörien suuntaukseen ja katsastukseen, eiköhän se nyt mene läpi. Kaikki kuluvat osat kohta vaihdettu, joten huolettomia kilometrejä
    2 points
  7. drmrfi

    N14 imukanavien puhdistus.

    Nämä kuvat taitaa olla meidän mamman Ministä. Ajettu 122tkm. Iso kiitos Eskolle, homma toimi todella ammattimaisesti ja juuri niin kuin sovittiin. Suorituskykyä tuli perstuntumalla havaittavasti lisää ja nykiminen sekä tyhjäkäynnin vaeltaminen hävisivät. Suosittelen!
    2 points
  8. Turbo 69

    Morris -69.

    Joo, tämän omistaja purki koneen pois pikku tallissa ja hommasi ehjän koneen tilalle. Teki homman alku keväästä, sitten pyysi minua kaveriksi laittamaan uuden koneen paikalleen. Kieltäydyin tekemästä hommaa hänen tallissaan, ei edes monttua. Lisäksi vielä muutos vaihteistossa, tunneli muuttuu tankoon. No, nyt viimein auto miun pajalla. Koneeseen tehtävät tarkistukset: jakopää ja kytkin uusiksi, sekä kannen tarkistus. Kone on jo väriä vaille valmis. Koppaan vielä vetarien vaihto odottaa. Purkuhan onnistui hyvin, irrotettavan keulan ansiosta, kasaus ei niin helppoa muutoksineen ois ollutkaan. .
    1 point
  9. minapamina

    Mini R53 ropausta

    Kirkkaasti läpi Vuosi aikaa taas haalia vikoja, katsotaan mitä ensi katsastukseen keksitään.
    1 point
  10. karvalakki

    Mini R53 ropausta

    Uskallan väittää, että kyllä se jarrudynamometri mittaa nimenomaan absoluuttista jarruvoimaa; ehkäpä inssi tarkoitti, ettei se oikeastaan häntä kiinnosta, jos etujarrut lukittuvat testissä, kuten useimmiten käy. Tällöin tarkastellaan vain jarrujen tasaisuutta. Jos jarrut ei lukitu, niin silloin katsastuksessa pitäisi tarkastaa, että kokonaisjarruvoima on riittävä suhteessa kokonaismassaan. Tämä tarkastetaan nimenomaan jarrudynamometrillä (tai hidastuvuusmittarilla). Iskunvaimennintesti sen sijaan ei mittaa mitään todellista fysikaalista suuretta, ja hyväksyntä tulee kunhan lukemat ovat tasaiset.
    1 point
  11. Turbo 69

    Mini R53 ropausta

    Tosiaan, osat löytyy ihan AD vara-osa liikkeestä, eikä oo kalliita verrattuna marmori tiskin hintoihin. R 53 malli on jo 20 v vanha, kyllä löytyy satulatkin sieltä.
    1 point
  12. Igor

    Mini R53 ropausta

    No ei todellakaan toimi jarrut normaalisti ton näkösillä levyillä. Mutta eipä näissä takajarrut ihan mahdottomasti osallistu jarrutukseen, tärkeämpää on ettei etujarrut pääse tohon kuntoon. Käyttiksestä just vaihdoin ton näköset levyt pois joka nurkasta, vaikkei niistä leimalla sanomista tullutkaan. Pysähtyy nyt ihan eri tavalla.
    1 point
  13. OsboFIN

    Täyssähkö MINI

    Terve ministit. Tuli sitten tehtyä heräteostos ja liisattua kuvankaltainen Cooper SE black friday’sta vaimolle. Maximise-malli miltei kaikilla myrkyillä. En ole vieläkään koskaan ajanut Minillä enkä edes istunut moisessa ennen perjantaita, mutta laadun tuntu vakuutti nopeasti. Tuon on pakko olla hyvä vaikka range onkin pieni. Mutta itse kysymykseen. Lähipiirissä on ID4, joka on ollut todellinen pommi alusta alkaen eivätkä saa sitä kuntoon. Sijaisautossakin on jo 10tkm kellossa. Onkohan Mineissä ollut vastaavaa ”sähköautovikaa” edes pienessä määrin? Muutenkin kokemukset SE:stä kiinnostavat. Kiitti!
    1 point
  14. skithund

    Täyssähkö MINI

    Ei muuta kuin odottamaan seuraavaa sukupolvea Ymmärtääkseni 2023 ja rendauksen/spykuvien perusteella vaikuttais olevan inhimillisemmän kokoinen.
    1 point
  15. Flippikeulaa näihin uusiin ei ikävä kyllä pysty rakentamaan lain takia, toisin kuin vanhoihin. Tosin kuvassa olevassa ei ole flippi, vaan irrotettava. Joutuu tästäkin yli 20 pulttia aukomaan. . Tehty n.15v sitten, omistaja ei halunnu flippiä. Nyt pajalla moottori rempan takia.
    1 point
  16. Siis huoltomoodihan on vähän sillä ajatuksella suunniteltu. Kun se on kerran aiemmin tehnyt, niin seuraavalla kerralla keula onkin auki yhdessä hujauksessa. Hienoa insinöörityötä. Ei se tietenkään mikään sellainen pit-stop juttu ole, mutta silitikin nerokas ratkaisu. Saisi olla muissakin autoissa! Onkohan yleiskorjaamot muuten tietoisia koko hiltomoodin olemassolosta?
    1 point
  17. Joo näin ilmeisesti. Englantilaisilta sivustoilla löytyikin vastaavia ongelmia, eikä tosiaan mikään harvinainen vika. Onneksi aika helppo homma vaihtaa tuo lukko. Laitan tähän perään youtube-linkin, jos joku tulevaisuudessa kamppailee saman ongelman kanssa.
    1 point
  18. skithund

    Täyssähkö MINI

    Tänään tuli itseasiassa Harry's Garagen video autosta. "Flawed but fun"
    1 point
  19. On nämä Minit joskus outoja laitteita,joskus ei saa millään käyntiin.Tämä,joka oli 15vuotta seisonu kylmässä tallissa,lähti melkein heti käyntiin.Vaihdettiin öljyt ja tuoreet bensat,öljyn paineet starttaamalla.Sytkä vehkeisiin ei puututtu.Ja SILTI heti tulille!
    1 point
  20. Igor

    R53 JCW -06

    Kävin tallilla käyttämässä tän vekottimen lämpimäksi, ja alta paljastui kaksi kämmenen kokoista öljyläikkää (siis ennen starttaamista). En jaksanut vielä alkaa tutkimaan mistä kaikkialta se nyt vuotaa. Käyntilämpöisenä se sitten pullautti paisarin ylivuotoletkusta lätäkön alleen. Ilmeisesti järjestelmä ei (taas) pidä painetta, lämmöt kyllä pysyi aisoissa. Eli kaksi tai kolme korjauskohdetta lisää talven työlistalle. Jippii. Onneksi noita kreikkalaisia aakkosia tuntuu riittävän, joten ainakaan sosiaalinen kanssakäyminen ei kärsi auton alla makoilusta.
    0 points
  21. minapamina

    Mini R53 ropausta

    Juu, paskassa kunnossahan nuo ovat, mutta vissiin toimivat suht normaalisti kun jarruista ei valitettu, pelkästään siitä, että kässäri ei toimi oikealla puolella. Jokatapauksessa uusi kaapeli tilauksessa, samaten vissiin se jousisarja. Kaapeli oli ainakin vähän rispaantuneen oloinen takapäästä, eli ajattelin sen kuitenkin vaihtaa. Levyä ja palaa saa sitten tarvittaessa marmoritiskiltä, jos niikseen tulee, pitää katsoa millanen katastrofi huomenna kun mennään potkimaan Ei ihan liikaa napostelis vaihtaa taakse paloja ja levyjä, sen verran mennyt tuohon tänä vuonna jo rahaa Satulat sitten taas vielä isompi vaihtokohde, toki voi olla että pienellä purkamisella ja puhdistamisella saa toimimaan paljon paremmin.
    0 points
  22. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Kuluttaa se, ellei johdosta tule 3,6kW teholla sähköä. Itsellä ei ole latausmahdollisuutta kotona. 10v ajan olen polttista lämmittänyt tolpasta 1600W-1800W teholla ja tolpasta saa auton imuroida vastaavalla teholla, mutta lataushybridin lataus 1300W on kuulemma paloturvallisuusriski... Ei sitten esilämmitetä tai latailla, näin kaupungin vuokrarivitalossa yhdenvertaisuus toteutuu... Veikkaan, että yhtiöllä on intressit ajaa ihmiset eli minut käyttämään toista noista uusista latauspaikoista, joissa virtaa saa 10A sulakkeen takaa, kun lämpöpaikoista saa 8A. Voisihan tuota kieltämättä harkita, mutta autopaikan hinta on 6x lämpöpaikan hinta ja koska tulee virtaa vain noin niukasti, tarkoittaisi se, että saa akullisen ajettua päivässä. Etätyöläisenä ajan 2x viikossa, joten ajan hybridinä ja latailen asiointien yhteydessä milloin voin.
    0 points
×
×
  • Create New...