Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 19/11/13 in Posts

  1. 4 points
    Igor

    R53 JCW -06

    Puolan uusiminen korjasi tuon käyntihäiriön, mutta lämpimänä käynnistyy edelleen vähän nihkeästi. Pikkuisen kun polkaisee startatessa kaasua, niin lähtee helpommin tulille. Hiukan myöhemmin käyntihäröjä ilmeni myös isommillla kierroksilla, ja logeissa näkyi että seokset heitteli miten sattuu. Suuttimien käyttöaste heilui 95% päällä, joten pistin isommat tilaukseen. Vanhoja 650cc suuttimia irrottaessa selvisi, että todennäköisempi syy seoksien heittelylle oli suuttimien kärkiä peittävä öljyinen tahmea mönjä. No, ainakaan nuo 1000cc:t ei lopu heti kesken, vaikka overkilliä ovatkin. Maksimi käyttöaste tipahti tuonne 65-67% nurkille. Vanhoja suuttimia peittänyt öljykerros oli todennäköisesti päätynyt sinne huohotusletku(je)n kautta, joten laittelin hyllyllä jo melko pitkään odotelleen oil catch canin pikaisesti paikalleen. Jos nyt säästyis nuo uudet suuttimet samalta käsittelyltä. Varmaan tarttee tuo lisääntyneen huohotuksen syykin jossain kohtaa hoitaa kuntoon... Tuolla setupilla kävin eilen dynossa (kiitokset TuplaPetelle!), ja alkuun vaikutti lukemien saaminen huonolta, kun kärry on vähän matalan puoleinen... tunkin paikkojen alle pienet lankut, niin ei ottanut enää mikään rulliin kiinni, mutta tietysti paino renkailla vähän keveni. Pitoa löytyi onneksi suihkepullosta suunnilleen riittävästi, ja pyöriltä mitattiin 169,1 kW (~227 hv) @ 6960rpm. Laskennalliseksi konetehoksi dyno antoi 197,7 kW, eli noin 265 hepoa. Kaippa tuo on ihan ok 220tkm ajetulle ja itse kadulla säädetylle härvelille.
  2. 3 points
    timot

    Uusi Mini tuli jälleen taloon.

    Nyt tuli kolmas Mini taloon, Mini Countryman S , Paceman S ja Cooper. Tämä tuntuu jo sairaudelta keräillä näitä. Se Paceman on uusin hankinta.
  3. 2 points
    JemenJ

    R53 JCW -04 ostoaikeissa

    Tarjoukset maalaustöistä vaihtelivat 500-1400€ välillä. Mitä enemmän nyrkkipajalta paikka näytti sen halvempi tarjous yleensä oli. Minun kohdalla kustannukset olivat lähempänä tuota ylärajaa. Paikan valintaan vaikuttivat myös muutamat ennakkosuositukset sekä heidän asenne kyseiseen työhön. Halvemmissa paikoissa voivoteltiin ’kun on niin hankala ja saakohan tuosta hyvää millään’, kun taas MH Colorin tyypeillä oli selkeä visio ja ammattimainen asenne kuinka pitää tehdä että tulee hyvä. liitteenä muutama kuva puhtaasta autosta.
  4. 2 points
    sami_espoo

    Valoja mittari täyteen!

    Laturi vaihdettu (olihan varsin ahdas vaihtaa ) ja taas Mini kulkee. Sami
  5. 2 points
    johnny

    Käsijarrun säätö R53

    oliko se löysä ennen kuin aloit tekemään jarruremonttia? jos ei niin jätä vaijeri rauhaan ja tee homma uusiksi.. tässä järjestyksessä, ensin suositeltavaa säätää/pyörittää mäntä niin likeelle kuin pystyy, lyödä kaikki kasaan ja sen jälkeen pumpata jarrupoljinta et saa viimeisetki "löysät" pois ja vasta tämän jälkeen voi/saa kokeilla kässäriä kahvasta. jos taas oli löysä, niin tarkistitko et kaliiperista ei ollu vivut jääny "päälle" asentoon? toi vaijerinsäätö on semmonen et siihen ei oikeastaan tarvitse eikä pidä koskea ku vaiskoja vaihdettaessa, eri juttu sitten esim jotku erillisillä kässärikengillä olevat katiskat joissa säätö saattaa olla pelkästään vaijerissa. eli älkää enää ikinä koskeko siihen vaijerisäätöön ja sanokaa myös kaikille teidän tutuille etteivät koskisi siihen
  6. 2 points
    johnny

    Harrasteajoneuvoparkki Hyvinkää

    nonniin nyt päästään arvuuttelemaan.. mä voin aloittaa. ensimmäinen rivi.. ekasta ei oo mitään hajua, joku omavalmiste? x) okei veikataan vaik sussukkii, sitten on pari trumppaa, kupla, chopattu vito ja punainen laguna. toinen rivi.. jawa, heraldi, mg a, ysisatkusaappi, viva, e30 kupee ja isohytti silverado. kolmas rivi.. 142 volvo, c4, g astra, saab 9-5 ja v50nen ja ihan reunimmaisena tietysti v10 touareg aamen
  7. 2 points
    johnny

    Jarruvalot jää palamaan

    .. ja diodit. sellainen sieltä ilmeisesti myös pamahtaa. tässä joku linkki
  8. 2 points
    Aki

    -93 cooperin kulku ongelma

    Mulla on spi mpi yhteensopiva testeri.
  9. 2 points
    Mini1380

    -93 cooperin kulku ongelma

    Turussa Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkisellä on muistaakseni SPi Miniin sopiva Snap-On:in testeri ja ohjelmistot.
  10. 2 points
    Tervetuloa takaisin. Kiitos kiitos :) Näin kävi, ekaa kertaa ikinä, otin exän takaisin ja aloin uuteen suhteeseen... Nuo valkoiset vanteet on tuhoutuneet matkalla ja pientä sipistelyä vaatii, mutta erittäin siististi ajetut 3,5 vuotta / 50tkm takana. Voi sitä hymyn määrää, kun pedaalia painaa...
  11. 2 points
    Igor

    R53 Cooper S optimointi

    Sen pultin oikea momentti on 115Nm.
  12. 2 points
    "Täysin alkuperäinen yksilö"
  13. 2 points
    Taky

    AirBagin valo

    No niin Airbag merkkivalo sammutettu.... Purkuautosta hakittu MSR4 moduli ja vaihdettu orggiksen tilalle, INPA;lla koodattu autolle tiettäväksi ja poistettu vikakoodit. Koodaukset asiantuntijan toimesta etänä sivusta seuraanneena - muutama minuutti meni koko hommaan. Koodauksessa ei tavitse Minissä VIN purkkiin kirjottaa kuten BMW:ssä , sen vain kerrotaan autolle näkyväksi.
  14. 2 points
    Igor

    F5X ECU piristystä

    Vastaavia löytyy myös muilta valmistajilta, kuten Bytetronik: https://www.bytetronik.com/services/f-series-ecu-tuning/ R53:een saa Bytetronikilta kustomoidun etäohjelmoinnin, mutta se vaatii että autoon asennetaan laajakaista-lambda ja lähetetään logit määritellyistä ajosykleistä. Sitä en tiedä onko heidän F-sarjan ohjelmoinnit mallia purkki vai kustom. Mulla on R53:ssa Bytetronikin FullAccess, jolla olen tehnyt ohjelmoinnit ihan itse kustomoiden. Yllättävän vähän olen saanut sillä mitään hajalle. :D
  15. 2 points
    Juge

    Miten Countryman nostetaan?

    Siitä renkaiden ihan välittömässä läheisyydessä on tunkalle paikat. Ne on yleensä kerrottu myös ohjekirjassa. Ihan tavallisella, noin parin kymmenen euron tunkalla on pärjännyt. Tosin, kun noita hommia tekee vähänkin useammin niin olisi varmaan hyvä satsata noin satasen hallitunkkaan jolloin ite tunkan laatu on vähän toista luokkaa kuin noissa parin kympin tunkissa. Ite oon ainakin niistä aina nostellut eikä ikään ole ollut ongelmia. Toinen vaihtoehto on ajaa Countrymani ristiriipuntaan tarpeeksi ison ojan päälle...:
  16. 1 point
    Micke

    Raitisilmansuodatin

    Moikka, täältä löytyy ohjeet: https://www.pelicanparts.com/techarticles/MINI/58-BODY-Cabin_Air_Filter_Replacement/58-BODY-Cabin_Air_Filter_Replacement.htm
  17. 1 point
    Mini1380

    Mikä kampiakseli

    Tos ois aihio: http://www.minispares.com/product/Classic/CAM6292.aspx
  18. 1 point
    Igor

    Jakopää remontti

    Mä uusin jakopään omaani 183tkm kohdilla, kun oli kone muutenkin levällään. Kyllähän se käyntiääni pikkuisen muuttui sivistyneemmäksi, ainakin tyhjäkäynnillä. Ajossa tuossa on sitten kaikkea muuta meteliä.
  19. 1 point
    Jukka Rantala

    Jakopää remontti

    Tänään vaihdettu uusi kiristin .Mut täysin äänettömäksi ei sitä taida saadakaan.kun uusimalla kaikki hilpeet jos silläkään.Kysyin Autokeskuksen huoltomieheltä kehu et pikemmin ominaisuus kun vika.Raision Autokeskuksen Mini Services ei kuulemma ole koskaan vaihdettu ketjua näihin eka koppasiin.(uus Mini)
  20. 1 point
    Mini1380

    R53 Cooper S 2004 ilmansuodatin

    Taitaa olla. Saksasta tosin sai originaalia aika edukkaasti noin 1/3 suomen hinnasta. Itse vaan luotan originaalin parempaan suodattavuuteen verrattuna noi "vapaavirtaussuodattimet".
  21. 1 point
    Toki löytyisi jos olisi malli mukana, mutta se tarkoittaisi sitä että: - Liikkellä olisi jotain osia joskus hyllyssä - Palat olis mahdollista viedä sinne Itsellä ei ole ropaustilaa, eikä toista autoa (tai no kesäisin on), joten se että olisin saanut palat irti ja vietyä liikkeesen ei ollut nyt optio... Hommalla oli kiire muutenkin kun oli matkoja ja kaikkea, mutte tämä ratkesi sillä että unohdin paskat varaosaliikkeet ja vein Minin läheiseen Fixus-huoltoon joka on myymälän yhteydessä. Sinne varattiin etukäteen palat jotka mekatsu arveli olevan oikeat, mutta hankkisi sopivat jos irrotettaessa kävisi ilmi etteivät olekaan. Vein auton aamulla, ja hain sen saman päivänä pois, palat olivat sopivat. Samalla vaihdettiin levyt joka nurkkaan ja taka-anturi, etuanturi oli kunnossa joten sitä ei vaihdettu. Kolme tuntia töitä a 63€, osineen kaikkineen 450€.
  22. 1 point
    Alkaa tuntuun noi R53:n ongelmat aika pieniltä kun näitä lukee...
  23. 1 point
    holkki

    R55, 1,6Bensa 2009: TUULETIN huutaa

    No, jos on samanlainen kuin R56 MCS , kylmään moottorin kun vaihdat jäähdytinnestettä tulee ulos tyyliin kahvikupin verran. On kiinni metalli klipsillä, pitkä ohut ruuvimeisseli tms. Vedät lukko klipsin sivuun ja nostat vanhan anturin, tiivisteineen pois. Uusi tiivisteineen termarikoteloon ja klipsillä lukitus ,johto kiinni ja koekäyttö. Jos ja kun tarvetta järjestelmän ilmaukseen, muovinen ristipää kantainen ilmausruuvi sijaitsee aivan siinä vieressä. Varovasti auki/kiinni, ettei mene päreiksi.... ja vuotava,rikkinäinen termarikotelo kuuluu R56 tyyppivikoihin, sisältää usein uuden anturin...kerro sitten,oliko anturivika...
  24. 1 point
    Ups! No, mun vaiva taisi selvitä! Hävettää ihan perkeleesti, ajelin jonkun hetken ja luetun datan perusteella oli pakko uskoa, mulla on yksi puola sökönä! Alkuun taas ei mitaan koodeja( Istalla) , mutta hetken tovi alkoi työntämään 2775, 3.pytyn misfireä. No puolan paikka ykköseen ja yllätys 1.sylinterin misfire!!! Ei kun kurvaus mätänettiin ja boschin tilalle 1. sylinteriin hyllystä löytynyt Beru ja testaamaan....Ei nykimistä! Ja laulu raikaa, voima on taas kotona! No onhan nämä jo reilu 10tkm ajetut puolat tiensä päässä...pitää vissii jatkossa vaihtaa puolat&tulpat huoltaessa...
  25. 1 point
    Ritke

    Jarruvalot jää palamaan

    KIITOS johnny! Ohjeen mukaan revin apukuskinpuolen muovin auki, siellä lattianrajassa valkoinen "möykky" näkyi ja kas kummaa kosteutta myös. Diodi oli poikki, juotin tilalle minkälie diodin ja kas kummaa jarruvalot toimii! Ehkä tarvii hankkia samoilla arvoilla oleva komponetti vielä, mutta ongelma ratkaistu.
  26. 1 point
    Mini1380

    Mini tulee taloon / Gen1 vs. Gen2

    Mulla on Classicissa oikein vanha kunnon Salisburyn kitkalukko, se pitää minkä lupaa mut on kyl välil "vähän" äkänen, toisaalta taas se on aito rehellinen lukko on keli mikä tahansa
  27. 1 point
    MikaJ

    -93 cooperin kulku ongelma

    Sama mulla, tai Mini1380:lle se on jo vuosia ollut matkalla kun ei itselläni ole enää tarvetta Briteistä noita löytyy ihan hyvin.
  28. 1 point
    minorv8

    Stage 1 kit, kannattaako hommata?

    Ööö, mitä järkeä laittaa virisarja ja jättää HS2 paikoilleen. Sun sarjasta ei ole mitään riemua pienellä kaasarilla. Vaihda imusarj ja kaasari samalla. En ole waxstattien kanssa pelannut, vaihtanut ne tavallisiin suutinputkiin. En kyllä ostanut mitään uusia runkoja vaan vaihdoin vain sen waxstat suutinputken veke.
  29. 1 point
    Turbo 69

    R53 2002

    Yleensä olen itse pyrkinyt siihen,ettei lunta kerry yhtään mattoihin.Jos kertyy,viskaan ne pois.
  30. 1 point
    next

    Akku

    Ei pelaa start stop sitten vakio akulla kuin jonkin aikaa. Tai lähinnä tulee ongelmaksi se kun se ei kestä sitä virranpurun suuruutta mitä se tekee kun kaikki laitteet kesällä päällä ja sitten sammutetaan lataus. Sama kuin latella eli kallis AGM tilalle mun kokemuksilla.
  31. 1 point
    Turbo 69

    Metron jarrut miniin

    Ulkonäkö ei paljon auta,toivottavasti olis hyötyäkin...Kuten aikasemmin mainitsin,laitoin nää,kun sattu tämmöset edullisesti löytymään.Jos eivät ole yhtään entisiä paremmat,myyn nää ens talvena pois.
  32. 1 point
    Tommik

    Tommin R56

    Kasa odottamassa asennusta Ja toistamineen vaihtoon
  33. 1 point
    tailke

    O: minin osia

    Ihan on tehdastekoiset levikepalat. Ensimmäisissä turbo metroissa oli irtopaloilla tehty tilaa tuuletetuille levyille.
  34. 1 point
    Mini1380

    MCFF Syysratapäivä 15.09.2018

    MCFF syysratapäivä 15.09.2018 Pitkästä aikaa Minit palaavat legendaariselle Ahveniston moottoriradalle syysratapäivän merkeissä! Rata on varattuna klo:12-17:00 väisen ajan. Ratavuorot jaetaan tuttuun tapaan hitaiden ja nopeiden vuoroihin jolloin jokainen pääsee ajamaan itselleen ja kalustolleen sopivalla vauhdilla. Nopeiden vuorolla kypäräpakko! Totuttuun tapaan valitaan myös varikkoruusu joten autotietolomake kannattaa täyttää Ratailun jälkeen siirrymme viettämään useimmille Mineille ajokauden viimeistä yhteistä iltaa Aulangon Rantahuvilalle. Tule Sinäkin mukaan rentoon illanviettoon!!! Majoituspaikkoja on n.20 joten varaathan nukkumapaikkasi ajoissa. Varaukset: Lari Risku p:050-5992830 (mielellään tekstiviestitse) Etäisyyksiä: - Helsinki 105km - Turku 140km - Tampere 77km http://ahvenistoracecircuit.com/esimerkkisivu/ https://www.evonluonto.fi/property/aulangon-rantahuvila/
  35. 1 point
    Igor

    R53 mysteeri

    Jeps.Se maksoi tuolla aeromotorsissa SKF:n tekeleenä n. 16€. Aikamoista raksumista piti alkuperäinen 213tkm ajettu vapaarulla...
  36. 1 point
    karvalakki

    cooper -02

    Teepäs tuollainen kun sulla selvästi pysyy työkalut hyppysissä!
  37. 1 point
    Igor

    Vesipumpun vaihto cooper S

    Joo, sit kun ahdin on ensin irti, niin sit se on just noin helppoa. :D Sent from my SGP611 using Tapatalk
  38. 1 point
    cmro85

    Uusi mahdollinen Mini-harrastaja kysyy

    Ota mahdollinen rekisterinumero ja etsi trafilta tiedot. Myös runkonumerolla löytyy konttorilta. Kadonneet paperit saa kyllä. ja ne pitää myyjän hommata. Onko auto myyjän nimissä? Luovareilla ei enää autoja ole myyty vuosiin. Joillekkin tullut isoja laskuja trafilta, kun ostettu luovareilla. Kysy konttorilta apua jos on epäselvyyksiä. Tee karkea arvio mitä autoon pitää uusia tai korjata.
  39. 1 point
    next

    R53 JCW -06

    Ei tarvinnut ainakaan omassa irrottaa koko puskuria. Alta vaan muovit pois niin sain vaihdettua sitä kautta.
  40. 1 point
    06cooperSr53

    Renkaat

    "Myydään 225/50/17 gummit"
  41. 1 point
    johnny

    cooper -02

    tänään säädin jo kolmatta kertaa kohilleen tuota alustaa.. tai takapäätä nyt lähinnä. enää ei juuri ota kaariin ja on suht matala ja aurauksenkin sain pois. ei pompi enää. keula on liian ylhäällä mut sille ei oikein voi mitään ja fillaritkin on turhan suorassa ja liikaa sisällä. lautasista voisi ehkä niitä reikiä jyrsiä pidemmälle mut ero voi silti olla ihan olematon. vanteet teen ehkä uudet, jos nämä nykyiset ei olisi niin ruosteiset niin olisi voinut siirtää sitä keskiötä vaan pikkasen kauemmas. tänään tuli ajatus rakentaa katolle pieni lippa, siihen tuulilasin päälle. niitä näkee esim just rodeissa ja tämmösissä. pitäisi joko porata reikiä tai hitsata suoraan kattoon. ja sisälle kokeilen virittää sellaista verhon tyyppistä, mut ei kankaasta vaan puuhelmistä. ja tää tulisi myös sinne kattoon tuulilasin rajalle. sellaisen voisi kuvitella olevan jossain intialaisessa taksissa. sitten puskuriin oon ajatellu laittaa pyöreitä vanhoja lisälyhtyjä mahdollisimman alas mut sitä ennen vaan pitäisi tehdä puskurista sellainen suora.. niinkuin joskus silloin suunnittelin.
  42. 1 point
    Khato

    R56 pickup bongaus

    Saattaapi olla ihan elokuvien/videoiden tekoon modifioitu auto. Hieman samalla idealla, kuin tämä:
  43. 1 point
    johnny

    Valojen pesimet veks?

    lyhtyjäkö niillä jäähdytellään vai mihin se tarve perustuu?
  44. 1 point
    Oltsu

    Austin 1300 Mailer -69

    Jaa tuli tämäkin laite leimattua remonttien jälkeen viime vuonna. Nyt on leima tällekin vuodelle, kovaa ajoa vaan!
  45. 1 point
    hartsa112

    Mini sisustuksessa, kotona ja tallissa

    Laitetaanpas tänne tälläinen aihe puhuttamaan harrastajia. Itsellä on yksi huone kotona missä saa (vähän) vapaammin vaikuttaa, niin siellä alkaa oleen (pieniä) viitteitä Mini harrastuksesta. Jos nyt joku haluaa hyviä (tai huonoja) sisustus ideoitaan (päähän pistoja) muille jakaa, niin tehdään se vaikka täällä. Nyt viimeisin idea kehkeytyi kun jäi takan pellistä nuppi käteen. Kuvassa mainio loppu tulos, mukava kun löytyy ihmisiltä nurkista tarpeellisia asioita. Myyjä ihmettelikin mihin sitä kahta nuppia tarvitsee ?
  46. 1 point
    J&Pojat

    90-luvun Mini, onko pommi?

    Saa sitä öljyä ostaa ilman Miniäkin ;)
  47. 1 point
    Turbo 69

    90-luvun Mini, onko pommi?

    Sama vanhemmissa,hitsattuja.
  48. 1 point
    skithund

    R55 akun lataus

    Done and dusted. Kävin akkuliikkeessä varmuuden vuoksi näyttämässä autoa ja myyntimiehen mukaan akku vaihtokunnossa (mitä se ikinä tarkoittaakaan) ja "melkolailla aika pieni varustetasoon nähden". Autossa oli alkuperäinen perus 60Ah akku, eikä tätä oltu edellisen omistajan toimesta vaihdettu, joten automyyjän höpinöitä sekin. JCW malleissahan ei ole start/stoppia ainakaan N14 moottoreilla. Uusi akku Exide EA770 77Ah (tämäkään ei AGM). Ryystin kupposen kaffia sillä välin, kun ukkeli vaihtoi akun ja koodasi akun vaihdon autoon. Akkulaturin verran saa onneksi rahaa takaisin tästä harmista.
  49. 1 point
    Mini1380

    Mini 1000 -77

    Etukelkan etukiinnitys erilainen.
  50. 1 point
    skithund

    Foorumin päivitys ja muutto

    Kyllä maar. Tämä on tutkinnassa. Kirjautuminen myös tuntuu epäonnistuvan ensimmäisellä yrittämällä.
×
×
  • Create New...