Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 19/11/13 in Posts

  1. 4 points
    Igor

    R53 JCW -06

    Puolan uusiminen korjasi tuon käyntihäiriön, mutta lämpimänä käynnistyy edelleen vähän nihkeästi. Pikkuisen kun polkaisee startatessa kaasua, niin lähtee helpommin tulille. Hiukan myöhemmin käyntihäröjä ilmeni myös isommillla kierroksilla, ja logeissa näkyi että seokset heitteli miten sattuu. Suuttimien käyttöaste heilui 95% päällä, joten pistin isommat tilaukseen. Vanhoja 650cc suuttimia irrottaessa selvisi, että todennäköisempi syy seoksien heittelylle oli suuttimien kärkiä peittävä öljyinen tahmea mönjä. No, ainakaan nuo 1000cc:t ei lopu heti kesken, vaikka overkilliä ovatkin. Maksimi käyttöaste tipahti tuonne 65-67% nurkille. Vanhoja suuttimia peittänyt öljykerros oli todennäköisesti päätynyt sinne huohotusletku(je)n kautta, joten laittelin hyllyllä jo melko pitkään odotelleen oil catch canin pikaisesti paikalleen. Jos nyt säästyis nuo uudet suuttimet samalta käsittelyltä. Varmaan tarttee tuo lisääntyneen huohotuksen syykin jossain kohtaa hoitaa kuntoon... Tuolla setupilla kävin eilen dynossa (kiitokset TuplaPetelle!), ja alkuun vaikutti lukemien saaminen huonolta, kun kärry on vähän matalan puoleinen... tunkin paikkojen alle pienet lankut, niin ei ottanut enää mikään rulliin kiinni, mutta tietysti paino renkailla vähän keveni. Pitoa löytyi onneksi suihkepullosta suunnilleen riittävästi, ja pyöriltä mitattiin 169,1 kW (~227 hv) @ 6960rpm. Laskennalliseksi konetehoksi dyno antoi 197,7 kW, eli noin 265 hepoa. Kaippa tuo on ihan ok 220tkm ajetulle ja itse kadulla säädetylle härvelille.
  2. 3 points
    timot

    Uusi Mini tuli jälleen taloon.

    Nyt tuli kolmas Mini taloon, Mini Countryman S , Paceman S ja Cooper. Tämä tuntuu jo sairaudelta keräillä näitä. Se Paceman on uusin hankinta.
  3. 2 points
    JemenJ

    R53 JCW -04 ostoaikeissa

    Tarjoukset maalaustöistä vaihtelivat 500-1400€ välillä. Mitä enemmän nyrkkipajalta paikka näytti sen halvempi tarjous yleensä oli. Minun kohdalla kustannukset olivat lähempänä tuota ylärajaa. Paikan valintaan vaikuttivat myös muutamat ennakkosuositukset sekä heidän asenne kyseiseen työhön. Halvemmissa paikoissa voivoteltiin ’kun on niin hankala ja saakohan tuosta hyvää millään’, kun taas MH Colorin tyypeillä oli selkeä visio ja ammattimainen asenne kuinka pitää tehdä että tulee hyvä. liitteenä muutama kuva puhtaasta autosta.
  4. 2 points
    sami_espoo

    Valoja mittari täyteen!

    Laturi vaihdettu (olihan varsin ahdas vaihtaa ) ja taas Mini kulkee. Sami
  5. 2 points
    johnny

    Käsijarrun säätö R53

    oliko se löysä ennen kuin aloit tekemään jarruremonttia? jos ei niin jätä vaijeri rauhaan ja tee homma uusiksi.. tässä järjestyksessä, ensin suositeltavaa säätää/pyörittää mäntä niin likeelle kuin pystyy, lyödä kaikki kasaan ja sen jälkeen pumpata jarrupoljinta et saa viimeisetki "löysät" pois ja vasta tämän jälkeen voi/saa kokeilla kässäriä kahvasta. jos taas oli löysä, niin tarkistitko et kaliiperista ei ollu vivut jääny "päälle" asentoon? toi vaijerinsäätö on semmonen et siihen ei oikeastaan tarvitse eikä pidä koskea ku vaiskoja vaihdettaessa, eri juttu sitten esim jotku erillisillä kässärikengillä olevat katiskat joissa säätö saattaa olla pelkästään vaijerissa. eli älkää enää ikinä koskeko siihen vaijerisäätöön ja sanokaa myös kaikille teidän tutuille etteivät koskisi siihen
  6. 2 points
    johnny

    Jarruvalot jää palamaan

    .. ja diodit. sellainen sieltä ilmeisesti myös pamahtaa. tässä joku linkki
  7. 2 points
    Aki

    -93 cooperin kulku ongelma

    Mulla on spi mpi yhteensopiva testeri.
  8. 2 points
    Mini1380

    -93 cooperin kulku ongelma

    Turussa Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkisellä on muistaakseni SPi Miniin sopiva Snap-On:in testeri ja ohjelmistot.
  9. 2 points
    Tervetuloa takaisin. Kiitos kiitos :) Näin kävi, ekaa kertaa ikinä, otin exän takaisin ja aloin uuteen suhteeseen... Nuo valkoiset vanteet on tuhoutuneet matkalla ja pientä sipistelyä vaatii, mutta erittäin siististi ajetut 3,5 vuotta / 50tkm takana. Voi sitä hymyn määrää, kun pedaalia painaa...
  10. 2 points
    Igor

    R53 Cooper S optimointi

    Sen pultin oikea momentti on 115Nm.
  11. 2 points
    "Täysin alkuperäinen yksilö"
  12. 2 points
    Igor

    F5X ECU piristystä

    Vastaavia löytyy myös muilta valmistajilta, kuten Bytetronik: https://www.bytetronik.com/services/f-series-ecu-tuning/ R53:een saa Bytetronikilta kustomoidun etäohjelmoinnin, mutta se vaatii että autoon asennetaan laajakaista-lambda ja lähetetään logit määritellyistä ajosykleistä. Sitä en tiedä onko heidän F-sarjan ohjelmoinnit mallia purkki vai kustom. Mulla on R53:ssa Bytetronikin FullAccess, jolla olen tehnyt ohjelmoinnit ihan itse kustomoiden. Yllättävän vähän olen saanut sillä mitään hajalle. :D
  13. 2 points
    Juge

    Miten Countryman nostetaan?

    Siitä renkaiden ihan välittömässä läheisyydessä on tunkalle paikat. Ne on yleensä kerrottu myös ohjekirjassa. Ihan tavallisella, noin parin kymmenen euron tunkalla on pärjännyt. Tosin, kun noita hommia tekee vähänkin useammin niin olisi varmaan hyvä satsata noin satasen hallitunkkaan jolloin ite tunkan laatu on vähän toista luokkaa kuin noissa parin kympin tunkissa. Ite oon ainakin niistä aina nostellut eikä ikään ole ollut ongelmia. Toinen vaihtoehto on ajaa Countrymani ristiriipuntaan tarpeeksi ison ojan päälle...:
  14. 1 point
    karvalakki

    Valovika/ R56 one 2010

    Jos vikailmoitus tulee niin kyllä sieltä joku vikakoodikin löytyy. Johdot näyttäisi menevän suoraan GM:lle umpiosta. Mitä tarkoittaa, että umpion nastasta eteenpäin virrat kulkee normaalisti? Tuleeko sinne umpiolle siis jännite? Eikä se polttimo ole varmasti palanut?
  15. 1 point
    Vielä näillä näkymin on tarkoitus kunnostaa kone omaan käyttöön, mutta jos matkalla ajatus muuttu niin pietään mielssä Lähtihän se vauhtipyörä irti kun jaksoi lämmittää ja vääntää. Pitää hommata itelle joku rautatanko näitä hommia varten. Parin työkalusetin hylsyjen molemmat jatkovarret kun pisti peräkkäin nii lähti, halvemman sarjan pitempi jatkovarsi tosin vähän vääntyi lisää mutta eipä sillä väliä
  16. 1 point
    Larry

    Ylimääräinen pultti moottorissa

    Mulla on ebaysta tilattu muutaman metrin kaapeli joka kiinni läppärissä, sais kans kiinni Android puhelimeen. Ihan toimiva peli, kuvanlaatu ei huippu mutta tarvittava ja hinta 5€ luokkaa, ollut ihan riittävä kun harvoin tarvitsee.
  17. 1 point
    Kimi

    Ylimääräinen pultti moottorissa

    Kyllä se siellä pysyy! Ei mahdu tulemaan pois mitään kautta missään asennossa, paitsi jos ajaa vehkeen katolleen
  18. 1 point
    next

    Jakopää remontti

    Ja siitä tulee oikeasti tykki kun vertaa siihen one malliin 3 heppaa ja olikohan 7nm enemmän kuin vakio cooperissa tuli tosta omasta mitattuna w dynolla Parolassa. Mulla siis one jossa koodattu bluechip kautta uus ohjelma jossa aukeaa kaasuläppä jne.
  19. 1 point
    Igor

    Jakopää remontti

    Mä uusin jakopään omaani 183tkm kohdilla, kun oli kone muutenkin levällään. Kyllähän se käyntiääni pikkuisen muuttui sivistyneemmäksi, ainakin tyhjäkäynnillä. Ajossa tuossa on sitten kaikkea muuta meteliä.
  20. 1 point
    next

    Jakopää remontti

    Olen samaa mieltä kuin Barclay. Se menee kasaan juuri kasatessa sen takia kun on tyhjä itse öljystä. Voi olla tekemätön jos täyttää.
  21. 1 point
    Kimi

    Minitonni versio 4

    Marraskuun alussa noudettu green driim ja nyt se on bläkk bjuuti. Aikaa paloi taas sellanen 200h ja rahaa budjetoimaton määrä. Tää silleen tiedoksi että oon tehnyt muutakin kuin pollannut foorumia Kisat alkaa kemoralla toukokuun viimeinen viikonloppu. 25 miniå viivalla. Tervetuloa katsomaan.
  22. 1 point
    inno75

    Annettu pois ( 3 pohjapanssaria)

    No romunkerääjältä Kari saa 0,50€/kg
  23. 1 point
    Igor

    Mini tulee taloon / Gen1 vs. Gen2

    Millähän eväillä tuossa on yli 250hv... Pelkkä ahtimen rulla ei taida nostaa JCW:n huipputehoja montaakaan hepoa. Softalla pääsee sinne GP:n 218 heppaan.
  24. 1 point
    johnny

    Cooper S -05 "BRG"

    tai sitten tilaat heti kaks(vasen+oikea) laitat sellaisenaan autoon kiinni ja myyt sen valkoisen mikä sinulla on ja näin sinulla on molemmat peilit samoissa väreissä ja teet mahdollisesti jopa profiittia. jaaa sitten kun joskus joudut tarkkana kaverina katon maalauttamaan nii sanot et vetävät samalla myös sivupeilit.. eihän se ole tämän vaikeampaa?
  25. 1 point
    Kimi

    Myydään hyvä ja halpa pickup

    Very rare ecologic and smooth green seat covers. Already work done in dismanting the doors and interior. Not extra charged. Chopped design roof and lowered doors. Bonnet air intake increased. Flowtested at McLaren woking facilities. Sporty camber and toe settings Very rare historic tyres. Andy Warhol designed front and rear fenders. Only real buyers contact accepted. No price negotiations. Preferrely sold to good home
  26. 1 point
    minorv8

    Stage 1 kit, kannattaako hommata?

    Ööö, mitä järkeä laittaa virisarja ja jättää HS2 paikoilleen. Sun sarjasta ei ole mitään riemua pienellä kaasarilla. Vaihda imusarj ja kaasari samalla. En ole waxstattien kanssa pelannut, vaihtanut ne tavallisiin suutinputkiin. En kyllä ostanut mitään uusia runkoja vaan vaihdoin vain sen waxstat suutinputken veke.
  27. 1 point
    maamies

    Akku

    SS saa koodattua myös muistille sekä Bemarissa että Minissä (ainakin suht tuoreissa). Omista olen sen hoitanut aina JW Servicellä ja toimii muistilla eli jos olen napauttanut pois päältä ajossa ja sammutan auton, niin seuraavan kerran käynnistyy myös pois päältä ja toisinpäin. Jos jossain mielenhäiriössä joku heittää ajoasetuksen green niin silloin menee ss myös automaattisesti päälle vaikka olisikin oletuksena pois eli voi pelastaa maailmaa.
  28. 1 point
    next

    Akku

    Ei pelaa start stop sitten vakio akulla kuin jonkin aikaa. Tai lähinnä tulee ongelmaksi se kun se ei kestä sitä virranpurun suuruutta mitä se tekee kun kaikki laitteet kesällä päällä ja sitten sammutetaan lataus. Sama kuin latella eli kallis AGM tilalle mun kokemuksilla.
  29. 1 point
    Tommik

    Tommin R56

    Kasa odottamassa asennusta Ja toistamineen vaihtoon
  30. 1 point
    Mini1380

    R56 takakontti

    Mielestäni meidän R55:ssa ei ole tuollaista lukkoa, eikä se kyllä koiraverkon kanssa oikein toimisikaan ja onhan R55:ssa muutoinkin valtava tavaratila
  31. 1 point
    Turbo 69

    MK2 - ovesta muutama kysymys

    Niin ja saranat /oven väli kannattaa säätää mahdollisimman lähelle keulasta päin.Kun tappi kuluu,ei ota heti kiinni oven takareunasta.
  32. 1 point
    tailke

    Kampiakselin etu tiiviste

    Ja stefan huuleen rasvaa, kuiva kumi rikkoo itsensä.
  33. 1 point
    Mini1380

    R53 moottorin vikatila

    Mulla antoi muistaakseni tuon koodin kun imusarjan TMAP-anturi oli pskana.
  34. 1 point
    Igor

    R53 mysteeri

    Jeps.Se maksoi tuolla aeromotorsissa SKF:n tekeleenä n. 16€. Aikamoista raksumista piti alkuperäinen 213tkm ajettu vapaarulla...
  35. 1 point
    karvalakki

    cooper -02

    Teepäs tuollainen kun sulla selvästi pysyy työkalut hyppysissä!
  36. 1 point
    Igor

    Vesipumpun vaihto cooper S

    Joo, sit kun ahdin on ensin irti, niin sit se on just noin helppoa. :D Sent from my SGP611 using Tapatalk
  37. 1 point
    jyppe

    austin morris 1300

    Kiitos auton rakennus vaiheessa autaneille ja vinkkiä antaneille.
  38. 1 point
    cabrio

    Uusi mahdollinen Mini-harrastaja kysyy

    Kyllä 1500€ voidaan jo laskea edulliseksi mikäli esittämäsi puutteet/vauriot ovat ainoita mitä siinä on. Ja tietenkin se että kaikki viralliset paperiasiat ovat kunnossa jotta saa normaali kuluilla rekisteröity. Turun ympäristössä muutamia myynnissä ja tosiaan nettiauto hinnat ovat vain pyyntihintoja. Toteutuneet hinnat ovat aivan toisenlaisia. Kyllähän Turun seudulla harrastajia on jonkun verrankin. Facessa on Mini club flying finnsTurku team osaston sivut esim. josta saat paikallisten apuja udeltu. Jani
  39. 1 point
    johnny

    Valojen pesimet veks?

    lyhtyjäkö niillä jäähdytellään vai mihin se tarve perustuu?
  40. 1 point
    hartsa112

    90-luvun Mini, onko pommi?

    Moottoriöljy + laatikkoöljy = Sama Minissä
  41. 1 point
    Turbo 69

    90-luvun Mini, onko pommi?

    Sama vanhemmissa,hitsattuja.
  42. 1 point
    Turbo 69

    R55 akun lataus

    Harvempaan nyky akkuun pystyy enää vettä lisämään.
  43. 1 point
    claymad

    Mini 69, Käy!

    no nyt mahtuu penkki ja takatuki tulee ylös...
  44. 1 point
    Mikko Koivusalo

    Mini 1000 -78

    Sen takia että ulkopuolelta oli jo maalauskunnos, sisältä ei. Tuolla järjestyksellä maalari pääsi töihin eikä tullut odottelua. Nyt isä saa touhuta ulkokuoren kans ja mä saan rauhas viimeistellä sisustan hitsausta.
  45. 1 point
    Mini1380

    Cooperin sähköt

    Jos edellä minitut valot palaa samanaikaisesti on yleensä joku ABS:in pyöräsensoreista rikki.
  46. 1 point
    Turbo 69

    Mini- 66:n turbo päivitys

    Ei tietoa,miulla on tuohon mittatilauksena teetetty AMW:llä.Mahtuu pellin alle.Ollu pari kesää jo käytössä.
  47. 1 point
    Jonte

    Mikä hihnapyörä soi?

    Tein tällaisen työkalun ja hyvin toimi. Hihna tuli vaihdettua. Työkalun mitat pdf-tiedostoissa, jos joku muukin haluaa tehdä itse. Ohjurirullan laakeri kuulosti hieman kuivalta, joten täytyy vaihtaa se. Josko "soiminen" tai kiljunta loppuu siihen. Hihnatyökalu.PDF Lapa.PDF Varsi.PDF
  48. 1 point
    Kimi

    Mini 1000 -77

    Olen samaamieltä turkkulaisen kanssa, mutta aina noita tupsahtaa jostain. Jos teet irtokeulan niin suosittelen että hankit ihan uudet osat. Jos joudut spaklaamaan paljon esim nokkapellin rakoa umpeen niin spakkelit murtuu pois kun irrottelet keulaa ja se vääntyy. Tuota auton kuvaa kun katsoo tarkkaan niin näyttää siltä että on jatkettu loksua alaspäin jollain tapaa. Viimesimmän irtokeulan tein siten että leikkasin suoraan alaspäin nokkapellin takareunasta. Tuli huomattavasti siistimpi ja tukevampi kuin loksun muotoisesta. Hyväksyttiin tämä myös minitonni sääntöihin viime vuonna. /kimi
  49. 1 point
    skithund

    Foorumin päivitys ja muutto

    Ja tämän pitäisi olla korjattu palvelimen keksisäätöjen kautta. En saanut ainakaan itse enää toistettua ongelmaa.
  50. 1 point
    Nappasin ovipahvin, sen uloimman kehän irti, mutta en minä nyt suoraan siellä mitään korkeussäätöjä näe? Pitääkö se keskiosakin vielä ottaa edestä pois? Kurkistelemalla oven sisään näin etu- ja takapäässä olevat säädöt mutta ne vissiin ohjaavat lasia sisemmäksi/ulommaksi? minun tarvitsisi saada vain lasia takapäästä ylemmäksi, että lasin yläosa tulee vaakaan ja siten nousee tarpeeksi korkealle. Hiton hankala selittää :D EDIT: Piti vaan näköjään ottaa silmä käteen ja katsoa uudelleen... Korkeussäätöhän on näköjään lasin kiinnityksessä nostimeen :) Nyt on säädetty ja ikkuna nousee sinne minne pitääkin.
×
×
  • Create New...