Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 28/01/20 in Posts
-
Morris Mini 850
koirankoppi and 4 others reacted to tailke for a topic
Vähän päivitystä: Melkein tallissa ja sitten tallissa, vähän ylimääräistä roinaa pois tieltä ja osia paikalleen. Ensin vartaassa ja sitten varmaan pukkien päällä.5 points -
Papun työlista on valmiina alkavalle keväälle. Noin 10 kohdan ohjelma on listattuna uuden kojelaudan asennuksesta valojen tarkistamiseen ja vaihteensiirtäjän tiivisteen vaihtoon. Seuraava projekti ei ole Mini, joten siitä ehkä muualla enemmän. Kansainvälisiltä foorumeilta löytyi kyseisen auton rakentelijaporukka, joten sieltä saa tietoja.4 points
-
No niin, kävin auttamassa Mini-harrastajaa ongelman kanssa, ista d lukemaan, ja yllätys! "Modulikuusessa FRM punaisena, "ecu not responsing". Näytti myös faulteja muissa moduleissa vaan ei päässyt lukemaan, kun tuo FRM jyräsi omat ongelmat tauluun. Kirjoittelen tätä sen vuoksi, jotta kun aikasemmin on tullut tuo kyseinen näkymä Istaan, tietää se ongelmia! Nimittäin menee FRM kyykkyyn! Vaihtoehdot on ostaa Marmorilta uusi moduli ja asennuksen yhteydessä ohjelmoida se ko.auton tiedoilla. Toinen vaihtoehto on etsiä vanhalle yksikölle korjaaja. Kyseinen vaiva on tuttu bemari-harrastajille, E-sarja4 points
-
Viime suvena Wilbon onnistui haalimaan maailmalta tänne pohjolan perukoille suhteellisen harvinaiset JCW Sparco -penkit. Olin jo pidempään kuolannut sellaisten perään, mutta niitä näkyy myynnissä lähinnä Briteissä sivuhuomautuksella "collection only", ja sielläkin melko harvoin. Ebayssä on roikkunut myynnissä yhdet nahkaiset ja yhdet kankaiset jo kohta kaksi vuotta, mutta hinta on sellainen, että myyjä ei selvästikään halua päästä penkeistä eroon. Eli kauaa ei tarvinnut miettiä, kun Wilbon ilmoitti että jakkarat olis kaupan. Mahtuivat muuten hienosti Minin kyytiin. Näitä Sparco4 points
-
N14 imukanavien puhdistus.
holkki and 2 others reacted to CooperÄssä for a topic
Moro, Etsiskelin kanssa aikani imukanavien puhalluttajaa Tampereen seudulta, joten päätin sitten itse puhdistaa kanavat. Eikä ollut mikään kovin vaikea temppu. Karstaa oli paljon ja oireet olivat sen mukaiset. Tyhjäkäynti seilas älyttömästi ja kevyellä kiihdytyksellä pientä nypytystä. Liuottimena käytin egr-puhdistusainetta. Kanavien alkuosat pulloharjalla ja venttiilien päällyset omatekoisella "vaijeriharjalla", joka osoittautui korvaamattomaksi apuvälineeksi (liitän kuvan harjasta) Hammasharjoista ei juurikaan ollut apua koska eivät mahdu perille asti. Oireet ovat nyt3 points -
Kyllä tämäkin laite kuntoon on saatettu ja käytivika selätetty. Tässähän kävi lopulta niin, että vikakoodit saatiin pysymään poissa ja käymään nätisti. Testilenkillä alkoi tuntua että kaikki ei ole niin kuin kuuluu. Joutokäyntiä kävi hyvin ja kierroksilla n.2000-2500 paikoillaan tuli männäntappi lohkosta kurkistamaan ulkoilmaa. Seurauksena moottori meni tuhannen pas#!#si. Kaiken taistelun jälkeen voisi sanoa että, tuntui jopa helpottavalta. Hajonnut moottori taisi olla vain totaalisen loppuun ajettu kaikilta osin. Käyntivian syyksi epäilen hydraulinostimia. Nämähän uusitti3 points
-
Tuohan näyttää heti fiksummalta kun siitä on riisuttu kaikki räikeimmät "hei, olen sähkömopo" -koristeet. EDIT: Ja siitähän puuttuu myös se F56 Cooper S:n lerpattava alahuuli. Ilmankos se näyttää niin kivalta.3 points
-
Tässä edullinen ja taatusti toimiva korjaussarja takalasinpyyhkimeen: https://orranje.co.uk/product/orranje-rear-wiper-delete Reilun seitsemän vuoden kokemuksella voin suositella tuota lämpimästi.3 points
-
Eiku Minimiehet on egologisia, vältetään turhan korjattavissa olevan tavaran haaskausta..3 points
-
6-vaihteinen 5-vaihteisen tilalle?
karvalakki and 2 others reacted to Micke for a topic
Tässä olisi vähän enemmän tietoa mitä kaikkea tuo muutos vaatii. https://web.archive.org/web/20150404150529/http://personal.stevens.edu/~jdunn/FixingtheWeakLink.pdf FixingtheWeakLink.pdf3 points -
2 points
-
Miltekin putkistossa tulee molemmat vaihtoehdot mukana.2 points
-
Hei. Terveiset täältä Norjan Jäämeren rannalta. Tänään sain Minin katsastettua, tosin vasta toisella kertaa. Täällä autot katsastetaan 2v.n välein + 2kk jos tarvii lisäaikaa mahdollisiin jälkikorjauksiin. Iso kiitos Suomessa toimivalle: Anglo parts = https://www.gripsgarage.com/ Sekä Brittiosat = https://www.brittiosa.com/en2 points
-
No jos yhden ihan pienen pienen asian unohdin tuosta.... Sent from my SM-G970F using Tapatalk2 points
-
TÄTÄ TAPAHTUMAA EI OLE PERUTTU! Mutta pidetään huoli turvaväleistä eikä tulla kipeänä paikalle! Tapahtumapaikkana Ahveniston moottorirata ja illanvietto Aulangon rantahuvilalla. Rata on varattuna 12.9.2020 klo:12-17:00 välisen ajan. Ratavuorot jaetaan tuttuun tapaan hitaiden ja nopeiden vuoroihin jolloin jokainen pääsee ajamaan itselleen ja kalustolleen sopivalla vauhdilla. Nopeiden vuorolla kypäräpakko! HUOM. Valitettavasti emme saaneet melupäivää, joten desibeliraja on 95dB. Totuttuun tapaan valitaan myös varikkoruusu joten autotietolomake kannattaa täyttää Rat2 points
-
2 points
-
Toivottavasti näissä on syy airbag valoon...2 points
-
Tuo harmaa Mini läx innokkaalle "aikuisikäiselle" harrastajalle puhtaaksi harrastepeliksi, mutta ei tarina päättynytkään siihen... Näköjään Ministä on tullut joku pakkomielle Käyttikseen Audi A3:een tarjoutui ottaa vaihdossa R53 joten eihän siin.... Eihän siinä mitään järkeä ollut, mutta kyllä tätä ajaessa hymy on herkemmässä... Edellisestä jäi (onneksi) kattotelineetkin varastoon niin fillarinkin on saanut jo siirrettyä kertaalleen alamäkeen tällä...2 points
-
No nimenomaan Sehän tulikin Karvalakin ohjeilla kuntoon, silkkaa säästöä tämäkin päivä.2 points
-
Taka Jarru levyt
Jukka Rantala and one other reacted to Igor for a topic
Tuolla yllä jo linkkasin toiseen ketjuun jossa nämä työkalut käytiin läpi... sieltä olisi löytynyt tämäkin "erikoistyökalu".2 points -
Taka Jarru levyt
Jukka Rantala and one other reacted to timot for a topic
Se nätti homma vaihtaa Miniin levyt ja palat, mutta mielellään (melkein pakko) olla se erikoistyökalu jolla saa männän sisään nätisti.2 points -
Käytiin MINIn kanssa ajelulla :)2 points
-
Sisäkaton asennus viimeistelyä vaille. Laatu mennee persoonallisen tyylin puolelle vaikka saankin apua viereisestä tallista. Sitten lasitukseen. Ihmettelin jo etupään sähköjohtojen liitoksia. Etuvalojen tasosäätöjen johdot on katkaistu etupään kolarikorjauksen yhteydessä. Säätimet asensin, joten täytynee sinne sähköjäkin kokeilla. Etuvalojen konehuoneen sisäpeltien toinen läpivientireikä näyttää nyt puuttuvan - porataan uusi. Vanha reikä oli ehkä uusitussa pienessä etupellin liitoslevyssä. Papu eli UOI-999 on omaa sukua GT-KG639 ja kotoisin Güterslochista Saksasta. Suomeksi tulkittun2 points
-
R50/R53 himmeät Xenon valot ...
holkki and one other reacted to karvalakki for a topic
Ihmettelin, kun uusimmassa hankinnassa xenon valot olivat älyttömän himmeät. Polttimot selvästi paloivat, mutta tallin seinään ei syntynyt minkäänlaista kuviota, niin himmeät valot olivat. Vinkki: syy löytyi väärin asennetuista polttimoista! Asiaa tutkiskellessani huomasin, että polttimon voi asentaa umpioon noin 97 tavalla väärin, ja yhdellä tavalla oikein. Oikein asennetuilla polttimoilla valoista tuli mallikelpoiset! Polttimon oikea asennus: Polttimon asennuksessa täytyy huomioida, että polttimo, kaulus, sytytin ja johto kytketään juuri oikeaan asentoon ja oikeassa järjestyks2 points -
Samaa mieltä. Itsellä Milltekin cat back ilman sitä keskivaimenninta ja sisäänajon jälkeen se on mukavan hiljainen. Uutena piti toki melkoista melua.2 points
-
Itselläni on kiinni Simonsin putkisto. Se on aika hiljainen, muistaakseni 3000rpm kohdalla vain 85db. Sen jälkeen on laitettu vielä Janspeedin pakosarja ja jopa ilman kattia oli alle 90db mutta 4000rpm jälkeen rupee tapahtumaan.2 points
-
GP:n takapenkillä äänet tuskin häiritsee?2 points
-
Takapenkin panther black -eläinkuosi ei nyt sitten enää mätsännyt noiden etupenkkien kanssa, joten asialle tartti tehrä jotain. Päädyin nakkaamaan koko takapenkin pihalle. Suurinpiirtein ainoa syy penkin olemassaololle on ollut se, ettei tavaratilassa olevat kamat lennä pitkin matkustamoa, jos joutuu tallaamaan jarrupolkimen yllättäen pohjaan. Eli takapenkin selkänojan tilalle pitää laittaa kunnollinen verkko pysäyttämään tavarat, jos auto niiden ympärillä yhtäkkiä pysähtyy. Takapaksin äänieristys vaati penkin poistuttua huomiota, että metelin määrä pysyy jatkossakin edes jossain määrin siedet2 points
-
Kärry pääsi lokakuussa sisätiloihin talvea pakoon, vaikkei tässä kovin kummoista talvea ole ollutkaan. Viime kesän ajelut meni lopulta ilman isompia murheita. Öljyä tuntuu menevän edelleen mukavaan tahtiin, eikä sitä kuitenkaan päädy ihan hirveästi tuonne öljynkeräyssäiliöön. Ilmeisesti sitä poistuu palamalla enemmän sylinterien seinämistä kuin huohotuksen kautta. Black Friday -tarjouksesta nappasin RVS-satsit aika sopivaan hintaan, ja ajattelin tehdä käsittelyt koneeseen keväällä ajokauden alkajaisiksi. Saas nähdä saako sillä tekohengitettyä tuota yhtään. Männänrengasjumppa on joka tapauksess2 points
-
Mini R53 varaosat ?
Ropokoppi reacted to karvalakki for a topic
Tuosta näkyy '06 R53:n putkisto: http://minifans.info/parts-catalog/R53/Europe/Cooper_S-W11/2006/browse/exhaust_system/exhaust_system_rear/ Tuolta pohjalta näyttäisi, että tarvitset 2 kpl osa #6, 18 10 1 174 146 (etupään kumikannattimet) 2 kpl osa #5, 18 20 7 535 664 (panta, alapuoli) 1 kpl osa #11, 18 20 7 546 980 (panta, yläpuoli, oikea) 1 kpl osa #12, 18 20 7 546 979 (panta, yläpuoli, vasen) 2 kpl osa #13, 18 20 1 176 013 tai 18 20 7 535 665 (kannatinkumi, osanumero vähän epäselvä, ilmeisesti kumpikin käy) 2 kpl osa #14, 18 20 7 521 427 (kannatinku1 point -
Mini R53 varaosat ?
Ropokoppi reacted to karvalakki for a topic
Jeps, juuri näin. Vakioputkessahan tuolla ei ole väliä, kun kiinnikkeet on pannoissa, mutta rosteriputkissa kiinnikkeet on usein hitsattu pönttöön kiinni, jolloin pääsee helpommalla kun katsoo putken jossa on oikeat kiinnikkeet.1 point -
Moi, Noita sarjoja olen ostanut 2 kpl. Kisapelissä toi vetolaippa kestää yhden kauden. Rihlat menee ja lisäksi kartioprikan ura kuluu. Jarrupalat annoin siviilikäyttöön. Palaute oli että huonot. Levyt ihan ok, kului kisakäytössä parissa kaudessa mutta pito oli hyvä. Sylinterit on hyvät. Henk koht ottaisin noi sylkät, ja muut osat parempaa kuin en8 ja jarrupaloiksi jotkut vähän paremmat. /kimi1 point
-
Paintless Dent Repair
Micke reacted to karvalakki for a topic
Käytin auton Tuusulassa Sulan alueella sijaitsevassa In-Autofix Oy:ssä. https://inautofix.fi/1 point -
Ylökuolokohta
koirankoppi reacted to minorv8 for a topic
Sen virranjakajan akselin saa niin moneen asentoon kuin akselissa on hampaita. Jos kone on ollut palasina niin voi olla missä asennossa hyvänsä. Oikea asento on tuossa Tailken kuvassa. Jakaja paikallaan ollessa ja ykkönen yläkuolokohdassa puristustahdilla -> pyörijä osoittaa kohti ykkössylinteriä. Tarkista tuo nyt ekana. Jakaja menee ainoastaan yhdessä asennossa akselille koska akselin hahlo on koneistettu epäkeskeisesti. Olen kyllä nähnyt jakajan jota oli asennettu 180 astetta väärin päin pajavasaran kanssa. Ei ollut mennyt pohjaan saakka... Tulpanjohtojen kanssa pelleily on juuri sit1 point -
Mini Cooper S öljyn kulutus
husse reacted to karvalakki for a topic
Riippuu varmaan auton vuosimallista. R53:ssa kyseessä on erillinen venttiili, varaosanumero 11127577568.1 point -
Lähetin inpa kaapelin ja laitoin etänä. 0-100km lähti 3s pois. Espoossa myös onnistuu.1 point
-
Cooper s -03 jäähdytin jäi huriseen
karvalakki reacted to Turbo 69 for a topic
Alakautta mahtui flekti pois, ainakin diesel Minissä. Pohjasuojus pois. Ei tarvinnu pelata nesteitten kanssa.1 point -
Moi Vähän aiheeseen, vastuksen rikkoutuminen aiheuttaa tosiaan hitaan nopeuden katoamisen. Tässä muutama kuva flektin vastuksen korvaamisesta uuteen. Irroitin syylärin jotta sain vastuksen esiin, poistin rikkoutuneen vastuksen ja juotin johdot vastuksen tilalle (en muista saako vastuksen näkyviin ilman syylärin poistoa). Uuden vastuksen vein syylärin eteen jossa jäähtyy paremmin ja on helppo vaihtaa jos hajoaa. Vastus on tilattu Suomesta eikä ollut kuin ehkä pari kymppiä, luotan tähän vastukseen enempi kuin halppis kamaan.1 point
-
Bongasin tällaisen, itsellä ei mitään tekemistä asian kanssa. Aattelin että jotakuta saattaa kiinnistaa https://huutokaupat.com/1930251 /kimi1 point
-
Taka Jarru levyt
Jukka Rantala reacted to Igor for a topic
Käsijarru ja käyttöjarru on samassa. Tästä johtuen jarrusatulan mäntää pitää pyörittää samalla myötäpäivään kun sitä painaa sisään. Tuolla lisää aiheesta ja sopivista (ja sopimattomista) työkaluista: Kulumisilmaisimen merkkivalo näyttää suurinpiirtein tältä:1 point -
En minäkään oikein osaa värinöistä huolestua mutta kun monessa keskustelussa mainittu että kupari kovettuu ja murtuu niin ajattelin sitten varman päälle pelata ja ottaa huomioon jo asennusvaiheessa. tuommoisilla P-klipeillä näkyi olevan sähkökaapeli laitettu (se ei kyllä värinöistä välitä) Löysin myös pussillisen tuollaisia mutkakiinnikkeitä johon menisi samaan hydro + kupari.1 point
-
Mittariston ja raitisilmasuuttimien rinkuloista piilotin kromit, ja sitten olikin aika käyttää kärry katsastuksessa. Ja vain päivän myöhässä. Takapenkin ja -vöiden puuttuminen johti muutoskatsastukseen paikkaluvun osalta, mutta muuta ei papereihin tarvinnut merkitä. Etupyörien laakereissa oli juuri havaittavaa väljyyttä, mutta kaippa ne 231tkm kohdalla jo sietääkin uusia.1 point
-
vanin pohjalevy
koirankoppi reacted to minorv8 for a topic
Mahtaako kaikki vanin ja pikkiksen pohjalevyt olla sedanin levystä jatkettuja ? Niiden takareunaan on hitsattu 4 tuumaa leveä soiro pidempää akseliväliä varten.1 point -
R53 rosteripakoputket
karvalakki reacted to next for a topic
Mulla on nyt tossa perusmallissa joku eBay halppis rosterisarja. Olisko ollu 350€ kuluineen. Äänen kanssa tulee toimeen ja itse tykkään kuten vaimokin mutta muutama kyydissä ollut valitellut että humisee korvaan. Luultavasti mulla ja vaimolla mennyt just siitä kohtaa kuulo huonommaksi kun ei meillä häiritse suosittelen siis varauksella että jos hiljaisen haluaa niin sitä ne ei ole.1 point -
Käytiin MINIn kanssa leimalla tänään, ei löytynyt moitittavaa :) Taas päästellään vuosi eteenpäin ahtimen soinnutusta kuunnellen...1 point
-
1 point
-
suodattimen jalka
Jukka Rantala reacted to holkki for a topic
R56 MCS omistajaa harmittaa aivan pirusti, jos onnistuu rikkomaan edes tiivisteet siitä suodatin jalasta...on nimittäin v-mäinen irroitella ja vaihtaa ne tiivisteet...ei kai kukaan niitä suodatin kansia millään pulttipyssyllä kiinni ammu? mulla on tullut vastaan vuotava kansi, kun se tiivisterengas oli asennettu väärään paikkaan kannessa ja kiinnittäessä ei oikein asettunut...1 point -
suodattimen jalka
Jukka Rantala reacted to Turbo 69 for a topic
Nyt menee mielenkiintoiseksi...kyllä ne on muovisilta vaikuttanu, en kyllä ikinä viilalla tai magneetilla niitä kokeillu.1 point -
suodattimen jalka
Jukka Rantala reacted to next for a topic
Muovikansi siinä on ja ei kestä lämpöä yhtään muuten kuin mitä moottorista tulee. Kovaa kuuluukin olla kiinni ja aukeaa kyllä hylsyllä ja pitkällä vääntimellä. Jos nyt tuntuu siltä ettei saa itse auki niin vie korjaamolle, ne tilaa uuden kannen jos se halkeaa.1 point