Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 20/05/19 in all areas

  1. 2 points
    johnny

    Käsijarrun säätö R53

    oliko se löysä ennen kuin aloit tekemään jarruremonttia? jos ei niin jätä vaijeri rauhaan ja tee homma uusiksi.. tässä järjestyksessä, ensin suositeltavaa säätää/pyörittää mäntä niin likeelle kuin pystyy, lyödä kaikki kasaan ja sen jälkeen pumpata jarrupoljinta et saa viimeisetki "löysät" pois ja vasta tämän jälkeen voi/saa kokeilla kässäriä kahvasta. jos taas oli löysä, niin tarkistitko et kaliiperista ei ollu vivut jääny "päälle" asentoon? toi vaijerinsäätö on semmonen et siihen ei oikeastaan tarvitse eikä pidä koskea ku vaiskoja vaihdettaessa, eri juttu sitten esim jotku erillisillä kässärikengillä olevat katiskat joissa säätö saattaa olla pelkästään vaijerissa. eli älkää enää ikinä koskeko siihen vaijerisäätöön ja sanokaa myös kaikille teidän tutuille etteivät koskisi siihen
  2. 1 point
    Larry

    Survival työkalusetti

    Tällainen lista löytyy autonomistajan oppaasta vuodelta -67
  3. 1 point
    No niin, kiinanihme saapui ja masensin sen AUX -reikään, sehän lähti soimaan että heilahti. Samalla nyppäsin johdon tuosta iPodismista irti ettei se suotta tarjoa Mode -napin takaa CD-vaihtajan valintaa lainkaan (ja itke puuttuvasta makasiinista), eli jäljelle jäi FM/CD/AUX. Tämä on tarpeeksi hyvä näin.
  4. 1 point
    minorv8

    "Quickrack" hammastanko

    En ole koskaan kokenut että Minin vakio ohjaus olisi tavallisessa katukäytössä liian hidas.
  5. 1 point
    Tim

    M: Bilstein B14 Coilovers /R53

    I have for sale, a used set of Bilstein B14 coilovers in good condition, no leaks, no knocks. Height adjustable. TUV approval for katsastus. They come with some old front top mounts which need replacement. if you like track days these are excellent! They are available in Espoo. EUR 450 (cost new > EUR 900)
  6. 1 point
    tailke

    Mini Tonni historiaa

    Pari kuvaa 1978 Sadan Auton Ajojen ohjelmalehtisestä. Katso myytävänä osasto.
  7. 1 point
    Vuosikausia jatkuneen Minikuumeen jälkeen saimme viimein hankittua ikioman Cooper S:n. Koirien vuoksi päädyimme Clubman-malliin. Aivan ihastuttava auto sekä päältä että ratin takaa. Olen suunnitellut Ministä "harrastekäyttöautoa", jota voisin vähitellen sipistellä oikein nätiksi ja tehdä muutamia pikku parannuksia. Auto on jo valmiiksi siisti ja pakollista ajoa meillä on vähän, joten lähtökohdat ovat kunnossa. Ensimmäisenä parannuskohteena Minissä iskee silmään (tai oikeastaan korvaan) äänentoisto. Soittimen vaihtaminen taitaa olla aika työlästä ja takakontti on varattu subbarin sijasta koirille. Alkuperäiskaiuttimien vaihto ja pieni vaimennusprojekti tekisi kuitenkin mieli tehdä vielä tänä kesänä. Tältä foorumilta ja muualta netistä olen lueskellut vinkkejä ja katsellut videoita. Muutama juttu kuitenkin askarruttaa... 1. Kaksitiesarja vai 4 tuuman koaksiaali + 6,5 tuuman midbasso? Aika moni on korvannut Minin peruskajarit kaksitiesarjalla ja laittanut diskantin oveen nelituumaisen tilalle. Minua houkuttaisi laittaa joku kohtuuhyvä pieni koaksiaali oven ylempään kaiutinpaikkaan. Erillinen diskantti ei kuitenkaan taida oven sisään jemmattuna päästä ihan oikeuksiinsa. Onko kellään kokemuksia alle satasen nelituumaisista koaksiaaleista? Paras olisi varmaan laittaa erillinen diskantti A-pilarin luo, mutta piuhojen vetäminen ei tässä vaiheessa oikein innosta. 2. Onko Minin alkuperäisessä johtosarjassa jakosuotimia? Ovatko hankalassa paikassa, jos niitä haluaa poistaa? Paras olisi taas varmasti vetää kokonaan uudet piuhat, mutta siihen en tosiaan haluaisi just nyt ryhtyä. 3. Vahvistin. Oliko se niin, että Minin kontissa on erillinen (vaatimaton) vahvistin? Vai onko se vaan Harman Kardon -stereoissa? Meneekö tuolle vahvistimelle signaali perinteiseen tyyliin analogisena vai onko se jotenkin kytketty auton CAN-väylään tms systeemeihin? Laitan kuvia ja lisää pohdintoja, kunhan suunnitelmat tarkentuvat.
  8. 1 point
    next

    Cooper s 2002 pyörän pultit

    M12 on ainakin R52 korisessa 04 vuosimallin cabriossa. Muutenhan ei ole väliä mutta ne M14 pultit ei mene osasta vanteista läpi. Sanoisin että ilman muuta m12
  9. 1 point
    Jos syylärin korkki on rikki niin liian pieni paine jäähdytysjärjestelmässä aiheuttaa kiehumista ennenkuin se mittarissa näkee. Se "90" astetta mittareiden keskiosassa kun voi autovalmistajasta riippuen olla 65-115astetta. "90" keski - "110" punainen väli sitten ei välttämättä oikeasti ole kuin 5astetta. Lämpömittari ei tosiaan ole enää useinkaan mikään tarkkuuslaite kuljettajalle, vaan kertoo että kaikki on hyvin (ja sehän riittää, ei sillä jäähdytysnesteen lämpötilatiedolla mitään yleensä tee kunhan kaikki on ok) Menisi hermot itsellänikin jos aktiivisen jäähdytyslämpötilasäätöisen auton lämpömittari heiluisi koko ajan ajossa, saatikka sitten normikuskit jotka veisi autoja huoltoon kun viisari ei pysy tasalämmössä. 50% jäähdytinnesteen kiehumispiste on siinä 108asteen nurkilla ilman painetta. 0,5bar paineessa 120astetta ja 1bar paineessa 129astetta.
  10. 1 point
    Igor

    R53 JCW -06

    Puolan uusiminen korjasi tuon käyntihäiriön, mutta lämpimänä käynnistyy edelleen vähän nihkeästi. Pikkuisen kun polkaisee startatessa kaasua, niin lähtee helpommin tulille. Hiukan myöhemmin käyntihäröjä ilmeni myös isommillla kierroksilla, ja logeissa näkyi että seokset heitteli miten sattuu. Suuttimien käyttöaste heilui 95% päällä, joten pistin isommat tilaukseen. Vanhoja 650cc suuttimia irrottaessa selvisi, että todennäköisempi syy seoksien heittelylle oli suuttimien kärkiä peittävä öljyinen tahmea mönjä. No, ainakaan nuo 1000cc:t ei lopu heti kesken, vaikka overkilliä ovatkin. Maksimi käyttöaste tipahti tuonne 65-67% nurkille. Vanhoja suuttimia peittänyt öljykerros oli todennäköisesti päätynyt sinne huohotusletku(je)n kautta, joten laittelin hyllyllä jo melko pitkään odotelleen oil catch canin pikaisesti paikalleen. Jos nyt säästyis nuo uudet suuttimet samalta käsittelyltä. Varmaan tarttee tuo lisääntyneen huohotuksen syykin jossain kohtaa hoitaa kuntoon... Tuolla setupilla kävin eilen dynossa (kiitokset TuplaPetelle!), ja alkuun vaikutti lukemien saaminen huonolta, kun kärry on vähän matalan puoleinen... tunkin paikkojen alle pienet lankut, niin ei ottanut enää mikään rulliin kiinni, mutta tietysti paino renkailla vähän keveni. Pitoa löytyi onneksi suihkepullosta suunnilleen riittävästi, ja pyöriltä mitattiin 169,1 kW (~227 hv) @ 6960rpm. Laskennalliseksi konetehoksi dyno antoi 197,7 kW, eli noin 265 hepoa. Kaippa tuo on ihan ok 220tkm ajetulle ja itse kadulla säädetylle härvelille.
×
×
  • Create New...