Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 19/11/13 in all areas

  1. 4 points
    Igor

    R53 JCW -06

    Puolan uusiminen korjasi tuon käyntihäiriön, mutta lämpimänä käynnistyy edelleen vähän nihkeästi. Pikkuisen kun polkaisee startatessa kaasua, niin lähtee helpommin tulille. Hiukan myöhemmin käyntihäröjä ilmeni myös isommillla kierroksilla, ja logeissa näkyi että seokset heitteli miten sattuu. Suuttimien käyttöaste heilui 95% päällä, joten pistin isommat tilaukseen. Vanhoja 650cc suuttimia irrottaessa selvisi, että todennäköisempi syy seoksien heittelylle oli suuttimien kärkiä peittävä öljyinen tahmea mönjä. No, ainakaan nuo 1000cc:t ei lopu heti kesken, vaikka overkilliä ovatkin. Maksimi käyttöaste tipahti tuonne 65-67% nurkille. Vanhoja suuttimia peittänyt öljykerros oli todennäköisesti päätynyt sinne huohotusletku(je)n kautta, joten laittelin hyllyllä jo melko pitkään odotelleen oil catch canin pikaisesti paikalleen. Jos nyt säästyis nuo uudet suuttimet samalta käsittelyltä. Varmaan tarttee tuo lisääntyneen huohotuksen syykin jossain kohtaa hoitaa kuntoon... Tuolla setupilla kävin eilen dynossa (kiitokset TuplaPetelle!), ja alkuun vaikutti lukemien saaminen huonolta, kun kärry on vähän matalan puoleinen... tunkin paikkojen alle pienet lankut, niin ei ottanut enää mikään rulliin kiinni, mutta tietysti paino renkailla vähän keveni. Pitoa löytyi onneksi suihkepullosta suunnilleen riittävästi, ja pyöriltä mitattiin 169,1 kW (~227 hv) @ 6960rpm. Laskennalliseksi konetehoksi dyno antoi 197,7 kW, eli noin 265 hepoa. Kaippa tuo on ihan ok 220tkm ajetulle ja itse kadulla säädetylle härvelille.
  2. 3 points
    timot

    Uusi Mini tuli jälleen taloon.

    Nyt tuli kolmas Mini taloon, Mini Countryman S , Paceman S ja Cooper. Tämä tuntuu jo sairaudelta keräillä näitä. Se Paceman on uusin hankinta.
  3. 2 points
    JemenJ

    R53 JCW -04 ostoaikeissa

    Tarjoukset maalaustöistä vaihtelivat 500-1400€ välillä. Mitä enemmän nyrkkipajalta paikka näytti sen halvempi tarjous yleensä oli. Minun kohdalla kustannukset olivat lähempänä tuota ylärajaa. Paikan valintaan vaikuttivat myös muutamat ennakkosuositukset sekä heidän asenne kyseiseen työhön. Halvemmissa paikoissa voivoteltiin ’kun on niin hankala ja saakohan tuosta hyvää millään’, kun taas MH Colorin tyypeillä oli selkeä visio ja ammattimainen asenne kuinka pitää tehdä että tulee hyvä. liitteenä muutama kuva puhtaasta autosta.
  4. 2 points
    sami_espoo

    Valoja mittari täyteen!

    Laturi vaihdettu (olihan varsin ahdas vaihtaa ) ja taas Mini kulkee. Sami
  5. 2 points
    johnny

    Käsijarrun säätö R53

    oliko se löysä ennen kuin aloit tekemään jarruremonttia? jos ei niin jätä vaijeri rauhaan ja tee homma uusiksi.. tässä järjestyksessä, ensin suositeltavaa säätää/pyörittää mäntä niin likeelle kuin pystyy, lyödä kaikki kasaan ja sen jälkeen pumpata jarrupoljinta et saa viimeisetki "löysät" pois ja vasta tämän jälkeen voi/saa kokeilla kässäriä kahvasta. jos taas oli löysä, niin tarkistitko et kaliiperista ei ollu vivut jääny "päälle" asentoon? toi vaijerinsäätö on semmonen et siihen ei oikeastaan tarvitse eikä pidä koskea ku vaiskoja vaihdettaessa, eri juttu sitten esim jotku erillisillä kässärikengillä olevat katiskat joissa säätö saattaa olla pelkästään vaijerissa. eli älkää enää ikinä koskeko siihen vaijerisäätöön ja sanokaa myös kaikille teidän tutuille etteivät koskisi siihen
  6. 2 points
    johnny

    Jarruvalot jää palamaan

    .. ja diodit. sellainen sieltä ilmeisesti myös pamahtaa. tässä joku linkki
  7. 2 points
    Aki

    -93 cooperin kulku ongelma

    Mulla on spi mpi yhteensopiva testeri.
  8. 2 points
    Mini1380

    -93 cooperin kulku ongelma

    Turussa Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkisellä on muistaakseni SPi Miniin sopiva Snap-On:in testeri ja ohjelmistot.
  9. 2 points
    Tervetuloa takaisin. Kiitos kiitos :) Näin kävi, ekaa kertaa ikinä, otin exän takaisin ja aloin uuteen suhteeseen... Nuo valkoiset vanteet on tuhoutuneet matkalla ja pientä sipistelyä vaatii, mutta erittäin siististi ajetut 3,5 vuotta / 50tkm takana. Voi sitä hymyn määrää, kun pedaalia painaa...
  10. 2 points
    Igor

    R53 Cooper S optimointi

    Sen pultin oikea momentti on 115Nm.
  11. 2 points
    "Täysin alkuperäinen yksilö"
  12. 2 points
    Taky

    AirBagin valo

    No niin Airbag merkkivalo sammutettu.... Purkuautosta hakittu MSR4 moduli ja vaihdettu orggiksen tilalle, INPA;lla koodattu autolle tiettäväksi ja poistettu vikakoodit. Koodaukset asiantuntijan toimesta etänä sivusta seuraanneena - muutama minuutti meni koko hommaan. Koodauksessa ei tavitse Minissä VIN purkkiin kirjottaa kuten BMW:ssä , sen vain kerrotaan autolle näkyväksi.
  13. 2 points
    Igor

    F5X ECU piristystä

    Vastaavia löytyy myös muilta valmistajilta, kuten Bytetronik: https://www.bytetronik.com/services/f-series-ecu-tuning/ R53:een saa Bytetronikilta kustomoidun etäohjelmoinnin, mutta se vaatii että autoon asennetaan laajakaista-lambda ja lähetetään logit määritellyistä ajosykleistä. Sitä en tiedä onko heidän F-sarjan ohjelmoinnit mallia purkki vai kustom. Mulla on R53:ssa Bytetronikin FullAccess, jolla olen tehnyt ohjelmoinnit ihan itse kustomoiden. Yllättävän vähän olen saanut sillä mitään hajalle. :D
  14. 2 points
    Juge

    Miten Countryman nostetaan?

    Siitä renkaiden ihan välittömässä läheisyydessä on tunkalle paikat. Ne on yleensä kerrottu myös ohjekirjassa. Ihan tavallisella, noin parin kymmenen euron tunkalla on pärjännyt. Tosin, kun noita hommia tekee vähänkin useammin niin olisi varmaan hyvä satsata noin satasen hallitunkkaan jolloin ite tunkan laatu on vähän toista luokkaa kuin noissa parin kympin tunkissa. Ite oon ainakin niistä aina nostellut eikä ikään ole ollut ongelmia. Toinen vaihtoehto on ajaa Countrymani ristiriipuntaan tarpeeksi ison ojan päälle...:
  15. 1 point
    karvalakki

    Valovika/ R56 one 2010

    Jos vikailmoitus tulee niin kyllä sieltä joku vikakoodikin löytyy. Johdot näyttäisi menevän suoraan GM:lle umpiosta. Mitä tarkoittaa, että umpion nastasta eteenpäin virrat kulkee normaalisti? Tuleeko sinne umpiolle siis jännite? Eikä se polttimo ole varmasti palanut?
  16. 1 point
    Igor

    Lukkoperä R53

    Suurimmassa osassa 2005-2006 -mallisista ässistä on lukko, kun se oli ilmainen lisävaruste Chili Packin kanssa. Vanhempiin se on maksanut ekstraa, joten löytyy vähän harvemmasta yksilöstä. Mä vaihdoin omaani orkkislukon tilalle Quaifen. On se miellyttävämpi orkkikseen verrattuna, menee paremmin kaasulla sinne minne ohjaa. Kuivalla asvaltilla siis. Talvella orkkis on paljon parempi. Torsen-tyyppisenä Quaife ei hanskaa tilanteita joissa toisella pyörällä ei ole yhtään pitoa. Jos olisin nyt laittamassa lukkoa, niin valinta olisi Wavetrac. Sekin on torsen-tyyppinen, mutta siinä on jonkinlainen pre-load, joka poistaa tuon nollapito-ongelman. Rataleluun tai muuten vaan isolla budjetilla laittaisin OS Gikenin. Kitkalukko, joten ei ole huoltovapaa kuten torsenit, mutta pitää joka tilanteessa. On myös säädettävissä. Vaihdossa isoin jumppa on ottaa vaihdelaatikko irti. Itse vaihdoin lukon kytkimen vaihdon yhteydessä.
  17. 1 point
    Mini1380

    Mikä kampiakseli

    Tos ois aihio: http://www.minispares.com/product/Classic/CAM6292.aspx
  18. 1 point
    Turbo 69

    Mk1 uustuotantokoppa

    Ilmankos ne maksaa, käsityötä. Ja suht hienoa.
  19. 1 point
    Kiitti, täytyy kysyä tuoltakin, jos intoonnun optimointihommiin. Peruutustutka lakkasi toimimasta. Myyjäliikkeen mielestä tutkan anturit ovat kulutusosia. En jaksanut alkaa asiasta kinaamaan, vaan tilasin uuden anturin Ebaystä. Tuli kotiin kannettuna alle viikossa ja maksoi alle 15 euroa. Oli vieläpä oikea osa. Anturi olikin sitten tosi helppo vaihtaa Clubmaniin! Tutkan anturit ovat aivan puskurin alareunassa. Käsiksi pääsee helposti ihan parkkipaikalla, ei tarvinnut tunkata autoa ylös eikä mitään. En tosin keksinyt, että miten Minissä saisi testattua, mikä antureista on pimeänä. Virrat ja pakki päällä ei kuulunut mitään nakutusta antureista. No, päätin kokeilla yksi kerrallaan. Vastoin Murphyn lakia osuin vieläpä ekalla oikeaan.
  20. 1 point
    Kimi

    Ylimääräinen pultti moottorissa

    Kyllä se siellä pysyy! Ei mahdu tulemaan pois mitään kautta missään asennossa, paitsi jos ajaa vehkeen katolleen
  21. 1 point
    next

    R55/56 ostajan opas ja tunnetut viat

    Sillä mullakin on korkkiin porattu 4mm reikä
  22. 1 point
    Tim

    M: Bilstein B14 Coilovers /R53

    I have for sale, a used set of Bilstein B14 coilovers in good condition, no leaks, no knocks. Height adjustable. TUV approval for katsastus. They come with some old front top mounts which need replacement. if you like track days these are excellent! They are available in Espoo. EUR 450 (cost new > EUR 900)
  23. 1 point
    minorv8

    "Quickrack" hammastanko

    En ole koskaan kokenut että Minin vakio ohjaus olisi tavallisessa katukäytössä liian hidas.
  24. 1 point
    tailke

    Mini Tonni historiaa

    Pari kuvaa 1978 Sadan Auton Ajojen ohjelmalehtisestä. Katso myytävänä osasto.
  25. 1 point
    Jos syylärin korkki on rikki niin liian pieni paine jäähdytysjärjestelmässä aiheuttaa kiehumista ennenkuin se mittarissa näkee. Se "90" astetta mittareiden keskiosassa kun voi autovalmistajasta riippuen olla 65-115astetta. "90" keski - "110" punainen väli sitten ei välttämättä oikeasti ole kuin 5astetta. Lämpömittari ei tosiaan ole enää useinkaan mikään tarkkuuslaite kuljettajalle, vaan kertoo että kaikki on hyvin (ja sehän riittää, ei sillä jäähdytysnesteen lämpötilatiedolla mitään yleensä tee kunhan kaikki on ok) Menisi hermot itsellänikin jos aktiivisen jäähdytyslämpötilasäätöisen auton lämpömittari heiluisi koko ajan ajossa, saatikka sitten normikuskit jotka veisi autoja huoltoon kun viisari ei pysy tasalämmössä. 50% jäähdytinnesteen kiehumispiste on siinä 108asteen nurkilla ilman painetta. 0,5bar paineessa 120astetta ja 1bar paineessa 129astetta.
  26. 1 point
    Mini1380

    Pakosarjan ero Mini vs Metro

    Metron mutkat kannesta tulee muistaakseni hiukan taaemmas ja pakosarja ottaisi kiinni tulipeltiin jollen aivan väärin muista. Marteliuksella oli ainakin joskus Metron peltisarjaa ja sen ongelma Minissä oli muistaakseni se että otti tulipeltiin kiinni, tämä muistikuva pienellä varauksella mutta joskus olen moista pidellyt kädesssä.
  27. 1 point
    tailke

    Ostetaan kumikartion puristustyökalu

    Minisparesin sivuilta: Metric thread started in march 1976
  28. 1 point
    Takamisakari

    Oven lukko ei aukea

    Sain vaihdatettua molemmat ulkokahvat sekä hanttarin puolen lukkomekanismin, ai että on kiva kun pääsee sekä sisälle, että ulos autosta! Kahvat marmorilta muistaakseni 58€/kpl ja vaihtotyön hinta 150€. Hintansa arvoinen korjaus kyllä.
  29. 1 point
    minorv8

    Stage 1 kit, kannattaako hommata?

    Ööö, mitä järkeä laittaa virisarja ja jättää HS2 paikoilleen. Sun sarjasta ei ole mitään riemua pienellä kaasarilla. Vaihda imusarj ja kaasari samalla. En ole waxstattien kanssa pelannut, vaihtanut ne tavallisiin suutinputkiin. En kyllä ostanut mitään uusia runkoja vaan vaihdoin vain sen waxstat suutinputken veke.
  30. 1 point
    ZepeteuZ

    Austin mini 850 -69

    Kori sai epoksia pintaan,verhoiluja fixattu ja osaa niistä ei voi enää pelastaa taikka niitä ei ole edes olemassa. Kiiruusti kalliimpia artikkeleita tilasin ennen mahdollista brexitiä. Moottorikin on paloina ja hyväksi aihioksi todettu.Kojelaudan/c-pilarin verhoilun värikuosi tuotti ihmetystä kun väri ei ollutkaan white. Kyseessä olikin Grey headlining. Kiitos hyvälle ja nopealle Newton Commercialille! Pyysin yksi sunnuntaiehtoo sähköpostilla tarjousta,vastaus tuli maanantaina aamupäivällä ja sanoivat pistäneensä harmaan kangasmallin postiin,se tuli omaan laatikkoon keskiviikkona!?!!
  31. 1 point
    maamies

    Akku

    SS saa koodattua myös muistille sekä Bemarissa että Minissä (ainakin suht tuoreissa). Omista olen sen hoitanut aina JW Servicellä ja toimii muistilla eli jos olen napauttanut pois päältä ajossa ja sammutan auton, niin seuraavan kerran käynnistyy myös pois päältä ja toisinpäin. Jos jossain mielenhäiriössä joku heittää ajoasetuksen green niin silloin menee ss myös automaattisesti päälle vaikka olisikin oletuksena pois eli voi pelastaa maailmaa.
  32. 1 point
    next

    Akku

    Ei pelaa start stop sitten vakio akulla kuin jonkin aikaa. Tai lähinnä tulee ongelmaksi se kun se ei kestä sitä virranpurun suuruutta mitä se tekee kun kaikki laitteet kesällä päällä ja sitten sammutetaan lataus. Sama kuin latella eli kallis AGM tilalle mun kokemuksilla.
  33. 1 point
    minorv8

    Mini city

    Miten sä kuvittelet ostavasi oikean propun jos et tiedä reiän kierrettä ? Ihan peruslähtökohta on ettei vanhoissa Mineissä ole millikierteitä. Uudemmissa on. Toinen perussääntö on ettei Minin alumiinivaluissa ole hienoja kierteitä. Lähes poikkeuksetta ne on UNC. 5/8 UNC on kuta kuinkin 16 mm ulkohalkaisijaltaan. Jos laatikon kierteet on paskana niin seuraava millinen vaihtoehto on M18. Toi sun proppus näyttää hienokierteiseltä, joko 1 mm tai todennäköisesti 1,5 mm nousulla. Se ei mene normi M18 kierteelle jonka vakionousu on 2,5. Eli alottaisin kokeilut tavallisella M18 pultilla.
  34. 1 point
    Kaitzu

    Kaitzun Works '15

    3,5 vuotta & 70 000km ajoja takana ja edelleen tällä mennään Huolenpitosoppariinkin otin jatkoa eli nyt on huollot maksettu 5v/100tkm asti eli ei ole vielä mitään vaihtohinkua ollut. Toiminut lähes moitteetta. Vajaa vuosi (~55tkm) sitten alkoi takajarrut vinkumaan eli jarrut laahasi. Uusilla paloilla ja puhdistuksella korjaantui. Viikko sitten auto halusi etujarrupalat vaihdettavaksi. Levyjä ei tarvinnut vielä vaihtaa. Akku varmaan pitäis vaihdattaa. Jo viime talvena kovemmilla pakkasilla järjestelmä ilmoitteli ajottain virran vähyyttä. Toki auto on aina käynnistynyt, mutta "vikatila" estää webastoa käytettäessä sisätilapuhalluksen käynnistymisen.
  35. 1 point
    Mini1380

    Runflat, ei koskaan enää

    Alatukivarren takimmaisten puslien kunto kannattaa myös tarkistaa jos on kovin vaeltelevainen ja päivittää ne samalla esim.Powerflexin pusliin.
  36. 1 point
    ZepeteuZ

    Projekti Papu

    http://www.sevenmod.fi/
  37. 1 point
    Igor

    R53 JCW -06

    Aika hyvin piti ennuste paikkansa; eilen tuli päätös muuntotuen myöntämisestä.
  38. 1 point
    johnny

    Valojen pesimet veks?

    lyhtyjäkö niillä jäähdytellään vai mihin se tarve perustuu?
  39. 1 point
    Turbo 69

    Mini- 66:n turbo päivitys

    Jes!!Koneesta savut otettu!?.Tekemistä vielä vähän on,tulee tosin viikon tauko,lähdetään Italiaan.Antaa teitten kuivua.Tavoite olis Mobiliaan,tullaan joka tapauksessa,Coupella vaikka.?.
  40. 1 point
    Turbo 69

    90-luvun Mini, onko pommi?

    Sama vanhemmissa,hitsattuja.
  41. 1 point
    Kimi

    Allegron kone.

    Alakerran kun avaat niin näkee onko ollut auki vai ei. Allegron ostajat ei ole ollut rikkaammasta päästä joten kyl täs on omistaja tai paja säästänyt. /kimi
  42. 1 point
    MRo

    MCS kytkimen painelaakeri

    Nyt on kytkin vaihdettu. Osat tuli Neo Bros car partsilta Briteistä (eBay). Valeo asetelma ja Sachs kaksoismassa... toimitettuna 471€. Tilaus perjantaina ja osat kotiovella seuraavan vkon keskiviikkona. Kampuran stefa Autokeskukselta 41 €. Vaihtotyö Bosch Car Servicellä 8 h, eli kustannus mielestä hyvinkin edullinen. Purettavaa todellakin melkoisesti, kuten Holkin kuvista voi todeta. Etupurkuria ei kuulemma tarvinnut irroittaa apurungon tiputusta varten. Apurungon etuosa menee juuri riittävästi kasaan, että mahtuu tippumaan. Vanha levy oli ihan loppu...lähes niiteillä. Siihen nähden toimi vielä hyvin, paitsi painelaakeri parkui.
  43. 1 point
    skithund

    R55 akun lataus

    Done and dusted. Kävin akkuliikkeessä varmuuden vuoksi näyttämässä autoa ja myyntimiehen mukaan akku vaihtokunnossa (mitä se ikinä tarkoittaakaan) ja "melkolailla aika pieni varustetasoon nähden". Autossa oli alkuperäinen perus 60Ah akku, eikä tätä oltu edellisen omistajan toimesta vaihdettu, joten automyyjän höpinöitä sekin. JCW malleissahan ei ole start/stoppia ainakaan N14 moottoreilla. Uusi akku Exide EA770 77Ah (tämäkään ei AGM). Ryystin kupposen kaffia sillä välin, kun ukkeli vaihtoi akun ja koodasi akun vaihdon autoon. Akkulaturin verran saa onneksi rahaa takaisin tästä harmista.
  44. 1 point
    claymad

    Mini 69, Käy!

    no nyt mahtuu penkki ja takatuki tulee ylös...
  45. 1 point
    Mini1380

    Cooperin sähköt

    Jos edellä minitut valot palaa samanaikaisesti on yleensä joku ABS:in pyöräsensoreista rikki.
  46. 1 point
    Turbo 69

    Mini- 66:n turbo päivitys

    Ei tietoa,miulla on tuohon mittatilauksena teetetty AMW:llä.Mahtuu pellin alle.Ollu pari kesää jo käytössä.
  47. 1 point
    Jonte

    Mikä hihnapyörä soi?

    Tein tällaisen työkalun ja hyvin toimi. Hihna tuli vaihdettua. Työkalun mitat pdf-tiedostoissa, jos joku muukin haluaa tehdä itse. Ohjurirullan laakeri kuulosti hieman kuivalta, joten täytyy vaihtaa se. Josko "soiminen" tai kiljunta loppuu siihen. Hihnatyökalu.PDF Lapa.PDF Varsi.PDF
  48. 1 point
    skithund

    Foorumin päivitys ja muutto

    Ja tämän pitäisi olla korjattu palvelimen keksisäätöjen kautta. En saanut ainakaan itse enää toistettua ongelmaa.
  49. 1 point
    skithund

    Foorumin päivitys ja muutto

    Kyllä maar. Tämä on tutkinnassa. Kirjautuminen myös tuntuu epäonnistuvan ensimmäisellä yrittämällä.
  50. 1 point
    Nappasin ovipahvin, sen uloimman kehän irti, mutta en minä nyt suoraan siellä mitään korkeussäätöjä näe? Pitääkö se keskiosakin vielä ottaa edestä pois? Kurkistelemalla oven sisään näin etu- ja takapäässä olevat säädöt mutta ne vissiin ohjaavat lasia sisemmäksi/ulommaksi? minun tarvitsisi saada vain lasia takapäästä ylemmäksi, että lasin yläosa tulee vaakaan ja siten nousee tarpeeksi korkealle. Hiton hankala selittää :D EDIT: Piti vaan näköjään ottaa silmä käteen ja katsoa uudelleen... Korkeussäätöhän on näköjään lasin kiinnityksessä nostimeen :) Nyt on säädetty ja ikkuna nousee sinne minne pitääkin.
×
×
  • Create New...