Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 19/11/13 in all areas

  1. 4 points
    Igor

    R53 JCW -06

    Puolan uusiminen korjasi tuon käyntihäiriön, mutta lämpimänä käynnistyy edelleen vähän nihkeästi. Pikkuisen kun polkaisee startatessa kaasua, niin lähtee helpommin tulille. Hiukan myöhemmin käyntihäröjä ilmeni myös isommillla kierroksilla, ja logeissa näkyi että seokset heitteli miten sattuu. Suuttimien käyttöaste heilui 95% päällä, joten pistin isommat tilaukseen. Vanhoja 650cc suuttimia irrottaessa selvisi, että todennäköisempi syy seoksien heittelylle oli suuttimien kärkiä peittävä öljyinen tahmea mönjä. No, ainakaan nuo 1000cc:t ei lopu heti kesken, vaikka overkilliä ovatkin. Maksimi käyttöaste tipahti tuonne 65-67% nurkille. Vanhoja suuttimia peittänyt öljykerros oli todennäköisesti päätynyt sinne huohotusletku(je)n kautta, joten laittelin hyllyllä jo melko pitkään odotelleen oil catch canin pikaisesti paikalleen. Jos nyt säästyis nuo uudet suuttimet samalta käsittelyltä. Varmaan tarttee tuo lisääntyneen huohotuksen syykin jossain kohtaa hoitaa kuntoon... Tuolla setupilla kävin eilen dynossa (kiitokset TuplaPetelle!), ja alkuun vaikutti lukemien saaminen huonolta, kun kärry on vähän matalan puoleinen... tunkin paikkojen alle pienet lankut, niin ei ottanut enää mikään rulliin kiinni, mutta tietysti paino renkailla vähän keveni. Pitoa löytyi onneksi suihkepullosta suunnilleen riittävästi, ja pyöriltä mitattiin 169,1 kW (~227 hv) @ 6960rpm. Laskennalliseksi konetehoksi dyno antoi 197,7 kW, eli noin 265 hepoa. Kaippa tuo on ihan ok 220tkm ajetulle ja itse kadulla säädetylle härvelille.
  2. 4 points
    skithund

    R53 ahtimen ääni

    Kun aikoinaan mun ex-R53:n vaihdettiin pienempi ahtimen rulla, niin hihnankiristin (tai siinä oleva kaasujousi) sanoi samassa remontissa sopimuksensa irti. Kävin hakemassa marmoritiskiltä uuden kiristimen ja vein pajalle. Kun hain valmiin auton seuraavana päivänä takaisin, oli asentajan terveiset muistaakseni seuraavat: "Oli sit vittu viimenen MINI mihin kosken". Et kai se on jotenkin ärsyttävää hommaa
  3. 3 points
    timot

    Uusi Mini tuli jälleen taloon.

    Nyt tuli kolmas Mini taloon, Mini Countryman S , Paceman S ja Cooper. Tämä tuntuu jo sairaudelta keräillä näitä. Se Paceman on uusin hankinta.
  4. 2 points
    sami_espoo

    Valoja mittari täyteen!

    Laturi vaihdettu (olihan varsin ahdas vaihtaa ) ja taas Mini kulkee. Sami
  5. 2 points
    johnny

    Käsijarrun säätö R53

    oliko se löysä ennen kuin aloit tekemään jarruremonttia? jos ei niin jätä vaijeri rauhaan ja tee homma uusiksi.. tässä järjestyksessä, ensin suositeltavaa säätää/pyörittää mäntä niin likeelle kuin pystyy, lyödä kaikki kasaan ja sen jälkeen pumpata jarrupoljinta et saa viimeisetki "löysät" pois ja vasta tämän jälkeen voi/saa kokeilla kässäriä kahvasta. jos taas oli löysä, niin tarkistitko et kaliiperista ei ollu vivut jääny "päälle" asentoon? toi vaijerinsäätö on semmonen et siihen ei oikeastaan tarvitse eikä pidä koskea ku vaiskoja vaihdettaessa, eri juttu sitten esim jotku erillisillä kässärikengillä olevat katiskat joissa säätö saattaa olla pelkästään vaijerissa. eli älkää enää ikinä koskeko siihen vaijerisäätöön ja sanokaa myös kaikille teidän tutuille etteivät koskisi siihen
  6. 2 points
    johnny

    Harrasteajoneuvoparkki Hyvinkää

    nonniin nyt päästään arvuuttelemaan.. mä voin aloittaa. ensimmäinen rivi.. ekasta ei oo mitään hajua, joku omavalmiste? x) okei veikataan vaik sussukkii, sitten on pari trumppaa, kupla, chopattu vito ja punainen laguna. toinen rivi.. jawa, heraldi, mg a, ysisatkusaappi, viva, e30 kupee ja isohytti silverado. kolmas rivi.. 142 volvo, c4, g astra, saab 9-5 ja v50nen ja ihan reunimmaisena tietysti v10 touareg aamen
  7. 2 points
    johnny

    Jarruvalot jää palamaan

    .. ja diodit. sellainen sieltä ilmeisesti myös pamahtaa. tässä joku linkki
  8. 2 points
    Aki

    -93 cooperin kulku ongelma

    Mulla on spi mpi yhteensopiva testeri.
  9. 2 points
    Mini1380

    -93 cooperin kulku ongelma

    Turussa Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkisellä on muistaakseni SPi Miniin sopiva Snap-On:in testeri ja ohjelmistot.
  10. 2 points
    Tervetuloa takaisin. Kiitos kiitos :) Näin kävi, ekaa kertaa ikinä, otin exän takaisin ja aloin uuteen suhteeseen... Nuo valkoiset vanteet on tuhoutuneet matkalla ja pientä sipistelyä vaatii, mutta erittäin siististi ajetut 3,5 vuotta / 50tkm takana. Voi sitä hymyn määrää, kun pedaalia painaa...
  11. 2 points
    Igor

    R53 Cooper S optimointi

    Sen pultin oikea momentti on 115Nm.
  12. 2 points
    "Täysin alkuperäinen yksilö"
  13. 2 points
    Taky

    AirBagin valo

    No niin Airbag merkkivalo sammutettu.... Purkuautosta hakittu MSR4 moduli ja vaihdettu orggiksen tilalle, INPA;lla koodattu autolle tiettäväksi ja poistettu vikakoodit. Koodaukset asiantuntijan toimesta etänä sivusta seuraanneena - muutama minuutti meni koko hommaan. Koodauksessa ei tavitse Minissä VIN purkkiin kirjottaa kuten BMW:ssä , sen vain kerrotaan autolle näkyväksi.
  14. 2 points
    Igor

    F5X ECU piristystä

    Vastaavia löytyy myös muilta valmistajilta, kuten Bytetronik: https://www.bytetronik.com/services/f-series-ecu-tuning/ R53:een saa Bytetronikilta kustomoidun etäohjelmoinnin, mutta se vaatii että autoon asennetaan laajakaista-lambda ja lähetetään logit määritellyistä ajosykleistä. Sitä en tiedä onko heidän F-sarjan ohjelmoinnit mallia purkki vai kustom. Mulla on R53:ssa Bytetronikin FullAccess, jolla olen tehnyt ohjelmoinnit ihan itse kustomoiden. Yllättävän vähän olen saanut sillä mitään hajalle. :D
  15. 2 points
    Juge

    Miten Countryman nostetaan?

    Siitä renkaiden ihan välittömässä läheisyydessä on tunkalle paikat. Ne on yleensä kerrottu myös ohjekirjassa. Ihan tavallisella, noin parin kymmenen euron tunkalla on pärjännyt. Tosin, kun noita hommia tekee vähänkin useammin niin olisi varmaan hyvä satsata noin satasen hallitunkkaan jolloin ite tunkan laatu on vähän toista luokkaa kuin noissa parin kympin tunkissa. Ite oon ainakin niistä aina nostellut eikä ikään ole ollut ongelmia. Toinen vaihtoehto on ajaa Countrymani ristiriipuntaan tarpeeksi ison ojan päälle...:
  16. 1 point
    Kiitti, täytyy kysyä tuoltakin, jos intoonnun optimointihommiin. Peruutustutka lakkasi toimimasta. Myyjäliikkeen mielestä tutkan anturit ovat kulutusosia. En jaksanut alkaa asiasta kinaamaan, vaan tilasin uuden anturin Ebaystä. Tuli kotiin kannettuna alle viikossa ja maksoi alle 15 euroa. Oli vieläpä oikea osa. Anturi olikin sitten tosi helppo vaihtaa Clubmaniin! Tutkan anturit ovat aivan puskurin alareunassa. Käsiksi pääsee helposti ihan parkkipaikalla, ei tarvinnut tunkata autoa ylös eikä mitään. En tosin keksinyt, että miten Minissä saisi testattua, mikä antureista on pimeänä. Virrat ja pakki päällä ei kuulunut mitään nakutusta antureista. No, päätin kokeilla yksi kerrallaan. Vastoin Murphyn lakia osuin vieläpä ekalla oikeaan.
  17. 1 point
    Igor

    Jakopää remontti

    Mä uusin jakopään omaani 183tkm kohdilla, kun oli kone muutenkin levällään. Kyllähän se käyntiääni pikkuisen muuttui sivistyneemmäksi, ainakin tyhjäkäynnillä. Ajossa tuossa on sitten kaikkea muuta meteliä.
  18. 1 point
    minorv8

    "Quickrack" hammastanko

    En ole koskaan kokenut että Minin vakio ohjaus olisi tavallisessa katukäytössä liian hidas.
  19. 1 point
    Mun kuvassa myös 165/70 10, Dunlopit
  20. 1 point
    Ota laakerista merkinnät ylös ja käy laakeriliikkeessä. Pitäisi löytyä aika kivutta.
  21. 1 point
    Kimi

    Minitonni versio 4

    Marraskuun alussa noudettu green driim ja nyt se on bläkk bjuuti. Aikaa paloi taas sellanen 200h ja rahaa budjetoimaton määrä. Tää silleen tiedoksi että oon tehnyt muutakin kuin pollannut foorumia Kisat alkaa kemoralla toukokuun viimeinen viikonloppu. 25 miniå viivalla. Tervetuloa katsomaan.
  22. 1 point
    Oiskohan lämpötila-anturi sökö? Pyörittää flektiä jonkun aikaa ajon jälkeen, aina,jos lämpötilatiedot on jotenkin epänormaaleja, ecun ohjaama. Tsekkaa lämmöt obd kautta..
  23. 1 point
    MikaJ

    -93 cooperin kulku ongelma

    Sama mulla, tai Mini1380:lle se on jo vuosia ollut matkalla kun ei itselläni ole enää tarvetta Briteistä noita löytyy ihan hyvin.
  24. 1 point
    Aki

    -93 cooperin kulku ongelma

  25. 1 point
    Mini1380

    Akku

    Auton älykäs lataus järjestelmä on suunniteltu toimimaan AGM-akun virran vastaanotto-/luovutuskyvyn kanssa yksiin niin kyllä se AGM-akku siellä kaikkinensa parhaiten toimii. Ja jos se edellinen siellä on kestänyt 11v niin eikai se hiukan kalliimpi AGM vuotta kohden paljoa kustanna
  26. 1 point
    next

    Akku

    Ei pelaa start stop sitten vakio akulla kuin jonkin aikaa. Tai lähinnä tulee ongelmaksi se kun se ei kestä sitä virranpurun suuruutta mitä se tekee kun kaikki laitteet kesällä päällä ja sitten sammutetaan lataus. Sama kuin latella eli kallis AGM tilalle mun kokemuksilla.
  27. 1 point
    Mini1380

    Akku

    Suosittelisin kyllä ihan sen AGM-akun hommaamista ja saman kokoisen kuin alkuperäinenkin.
  28. 1 point
    Turbo 69

    Metron jarrut miniin

    Hyvä.☝.Metron ja Minin 7.5" jarruja ei voi näköjään verrata päittäin sopivuudessa. Miun vetolaipat 8.5" Minin vakiot.Turbo Metrossa ilmeisesti erilaiset. Mutta,näinhän se menee,joutuu aina vähän soveltamaan.Pää-asia,että saa toimivan ja turvallisen systeemin.
  29. 1 point
    Turbo 69

    Metron jarrut miniin

    Ulkonäkö ei paljon auta,toivottavasti olis hyötyäkin...Kuten aikasemmin mainitsin,laitoin nää,kun sattu tämmöset edullisesti löytymään.Jos eivät ole yhtään entisiä paremmat,myyn nää ens talvena pois.
  30. 1 point
    minorv8

    Mini city

    Miten sä kuvittelet ostavasi oikean propun jos et tiedä reiän kierrettä ? Ihan peruslähtökohta on ettei vanhoissa Mineissä ole millikierteitä. Uudemmissa on. Toinen perussääntö on ettei Minin alumiinivaluissa ole hienoja kierteitä. Lähes poikkeuksetta ne on UNC. 5/8 UNC on kuta kuinkin 16 mm ulkohalkaisijaltaan. Jos laatikon kierteet on paskana niin seuraava millinen vaihtoehto on M18. Toi sun proppus näyttää hienokierteiseltä, joko 1 mm tai todennäköisesti 1,5 mm nousulla. Se ei mene normi M18 kierteelle jonka vakionousu on 2,5. Eli alottaisin kokeilut tavallisella M18 pultilla.
  31. 1 point
    Mini1380

    R56 takakontti

    Mielestäni meidän R55:ssa ei ole tuollaista lukkoa, eikä se kyllä koiraverkon kanssa oikein toimisikaan ja onhan R55:ssa muutoinkin valtava tavaratila
  32. 1 point
    Turbo 69

    Kupla.

    Volkkari bongaus Amsterdamissa. Yhtään classic Miniä ei nähty.
  33. 1 point
    tailke

    Kampiakselin etu tiiviste

    Ja stefan huuleen rasvaa, kuiva kumi rikkoo itsensä.
  34. 1 point
    Mini1380

    R53 moottorin vikatila

    Mulla antoi muistaakseni tuon koodin kun imusarjan TMAP-anturi oli pskana.
  35. 1 point
    Mini1380

    Runflat, ei koskaan enää

    Alatukivarren takimmaisten puslien kunto kannattaa myös tarkistaa jos on kovin vaeltelevainen ja päivittää ne samalla esim.Powerflexin pusliin.
  36. 1 point
    Mini1380

    R53 mysteeri

    Idler pulley aika usein
  37. 1 point
    karvalakki

    cooper -02

    Teepäs tuollainen kun sulla selvästi pysyy työkalut hyppysissä!
  38. 1 point
    Igor

    Vesipumpun vaihto cooper S

    Joo, sit kun ahdin on ensin irti, niin sit se on just noin helppoa. :D Sent from my SGP611 using Tapatalk
  39. 1 point
    cmro85

    Uusi mahdollinen Mini-harrastaja kysyy

    Ota mahdollinen rekisterinumero ja etsi trafilta tiedot. Myös runkonumerolla löytyy konttorilta. Kadonneet paperit saa kyllä. ja ne pitää myyjän hommata. Onko auto myyjän nimissä? Luovareilla ei enää autoja ole myyty vuosiin. Joillekkin tullut isoja laskuja trafilta, kun ostettu luovareilla. Kysy konttorilta apua jos on epäselvyyksiä. Tee karkea arvio mitä autoon pitää uusia tai korjata.
  40. 1 point
    06cooperSr53

    Renkaat

    "Myydään 225/50/17 gummit"
  41. 1 point
    holkki

    Foorumin päivitys ja muutto

    Jep! Mini 1380 esimerkkiä seuraten , tämän vuoden panos foorumin ylläpitoon annettu...
  42. 1 point
    Oltsu

    Austin 1300 Mailer -69

    Jaa tuli tämäkin laite leimattua remonttien jälkeen viime vuonna. Nyt on leima tällekin vuodelle, kovaa ajoa vaan!
  43. 1 point
    Turbo 69

    Mini- 66:n turbo päivitys

    Jes!!Koneesta savut otettu!?.Tekemistä vielä vähän on,tulee tosin viikon tauko,lähdetään Italiaan.Antaa teitten kuivua.Tavoite olis Mobiliaan,tullaan joka tapauksessa,Coupella vaikka.?.
  44. 1 point
    MRo

    MCS kytkimen painelaakeri

    Nyt on kytkin vaihdettu. Osat tuli Neo Bros car partsilta Briteistä (eBay). Valeo asetelma ja Sachs kaksoismassa... toimitettuna 471€. Tilaus perjantaina ja osat kotiovella seuraavan vkon keskiviikkona. Kampuran stefa Autokeskukselta 41 €. Vaihtotyö Bosch Car Servicellä 8 h, eli kustannus mielestä hyvinkin edullinen. Purettavaa todellakin melkoisesti, kuten Holkin kuvista voi todeta. Etupurkuria ei kuulemma tarvinnut irroittaa apurungon tiputusta varten. Apurungon etuosa menee juuri riittävästi kasaan, että mahtuu tippumaan. Vanha levy oli ihan loppu...lähes niiteillä. Siihen nähden toimi vielä hyvin, paitsi painelaakeri parkui.
  45. 1 point
    claymad

    Mini 69, Käy!

    no nyt mahtuu penkki ja takatuki tulee ylös...
  46. 1 point
    Taky

    AirBagin valo

    Suksista tiiä ;-) , mutta NCS:n ohjeistusta mm http://blog.obdii365.com/2016/04/19/ncs-expert-coding-guide-for-beginners/ linkissä.
  47. 1 point
    Igor

    Tuulilasin/takalasipesuri R50

    Toimikos se pumppu niin että se pyörii tuulilasia pestessä yhteen suuntaan ja takalasia pestessä toiseen? Kenties tuo suunnan muutos jumittaa moottorin? Alla yksi ratkaisu ongelmaan. ;)
  48. 1 point
    Turbo 69

    Mini- 66:n turbo päivitys

    Ei tietoa,miulla on tuohon mittatilauksena teetetty AMW:llä.Mahtuu pellin alle.Ollu pari kesää jo käytössä.
  49. 1 point
    kaksoismassan hyvät puolet taitavat jäädä pelkästään sinne jonnekkin teorian asteelle ja paperille.. huonot taas tulevatkin sitten tutuiksi käytännössä. (vitutus nyt lähinnä ja tietysti isot kustannukset) tää on jotenkin huvittavaa miksi puolustella tuollaisen häkkyrän ominaisuuksia joka ei kestä edes sataatuhatta?
  50. 1 point
    skithund

    Foorumin päivitys ja muutto

    Ja tämän pitäisi olla korjattu palvelimen keksisäätöjen kautta. En saanut ainakaan itse enää toistettua ongelmaa.
×
×
  • Create New...