Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 19/01/19 in all areas

  1. 4 points
    Igor

    R53 JCW -06

    Puolan uusiminen korjasi tuon käyntihäiriön, mutta lämpimänä käynnistyy edelleen vähän nihkeästi. Pikkuisen kun polkaisee startatessa kaasua, niin lähtee helpommin tulille. Hiukan myöhemmin käyntihäröjä ilmeni myös isommillla kierroksilla, ja logeissa näkyi että seokset heitteli miten sattuu. Suuttimien käyttöaste heilui 95% päällä, joten pistin isommat tilaukseen. Vanhoja 650cc suuttimia irrottaessa selvisi, että todennäköisempi syy seoksien heittelylle oli suuttimien kärkiä peittävä öljyinen tahmea mönjä. No, ainakaan nuo 1000cc:t ei lopu heti kesken, vaikka overkilliä ovatkin. Maksimi käyttöaste tipahti tuonne 65-67% nurkille. Vanhoja suuttimia peittänyt öljykerros oli todennäköisesti päätynyt sinne huohotusletku(je)n kautta, joten laittelin hyllyllä jo melko pitkään odotelleen oil catch canin pikaisesti paikalleen. Jos nyt säästyis nuo uudet suuttimet samalta käsittelyltä. Varmaan tarttee tuo lisääntyneen huohotuksen syykin jossain kohtaa hoitaa kuntoon... Tuolla setupilla kävin eilen dynossa (kiitokset TuplaPetelle!), ja alkuun vaikutti lukemien saaminen huonolta, kun kärry on vähän matalan puoleinen... tunkin paikkojen alle pienet lankut, niin ei ottanut enää mikään rulliin kiinni, mutta tietysti paino renkailla vähän keveni. Pitoa löytyi onneksi suihkepullosta suunnilleen riittävästi, ja pyöriltä mitattiin 169,1 kW (~227 hv) @ 6960rpm. Laskennalliseksi konetehoksi dyno antoi 197,7 kW, eli noin 265 hepoa. Kaippa tuo on ihan ok 220tkm ajetulle ja itse kadulla säädetylle härvelille.
  2. 3 points
    R56:n JCW-käsijarrukahva sopii myös R53:een. Ihan vaan vinkkinä.
  3. 2 points
    Tervetuloa takaisin. Kiitos kiitos :) Näin kävi, ekaa kertaa ikinä, otin exän takaisin ja aloin uuteen suhteeseen... Nuo valkoiset vanteet on tuhoutuneet matkalla ja pientä sipistelyä vaatii, mutta erittäin siististi ajetut 3,5 vuotta / 50tkm takana. Voi sitä hymyn määrää, kun pedaalia painaa...
  4. 1 point
    MikaJ

    R53 huono tyhjäkäynti kylmänä

    Tuskimpa on fuel trimmeissä vika. Ecu lähtee heti lambdan lämmittyä korjaamaan short term trimmiä ja sitten pienellä viiveellä long termiä. Long term trimmi kun pamahtaa 25-30% tienoille niin vikavalo syttyy. Yleensä fuel trimmit nollaantuu kun nollaa vikakoodit, mutta ei sitä sen takia ikinä ole pakko tehdä. Lisäksi jos lämpimänä toimii ja kylmänä ei, kertoo heti ettei se nyt fuel trimmi ole asian ydin. Ihan persuasioista kannattaa lähteä liikkeelle, katsoa imuvuodot ja lämpöantureiden näyttämät ennen kylmäkäynnistystä. Lisäksi tietenkin vikakoodeista voi löytyä jotain vinkkiä, niitä voi olla vaikka vikavalo ei pala.
  5. 1 point
    tailke

    O: karttavalo

    Tämä olisi ylimääräinen, katso YV.
  6. 1 point
    Purtsi

    IMM 2020

    Perjantaina on Finnlinesillä black friday tarjoukset. Winkwink. Sent from my SM-G970F using Tapatalk
  7. 1 point
    club75

    -65 Austin Mini

    siinäpä olis penkit, jos olet myymässä niin laita viestillä hintaa
  8. 1 point
    club75

    -65 Austin Mini

    joo poikittain on
  9. 1 point
    timot

    Mistä tunnistan viallisen jakopään?

    Itsellä kaksi N18 koneella olevaa Miniä Paceman ja Countryman. Kumpaankin vaihdettu vuonna 2015 valmistajan takuuseen jakopää, eli on niissä ollut ongelmia varsinkin alkupään tuotannossa 2010-2012. Öljyt vaihdan 10 tkm välein ja joka toinen öljynvaihto moottoripesu ennen öljynvaihtoa. Halvinta remonttia öljynvaihto.
  10. 1 point
    karvalakki

    Valovika/ R56 one 2010

    Jos vikailmoitus tulee niin kyllä sieltä joku vikakoodikin löytyy. Johdot näyttäisi menevän suoraan GM:lle umpiosta. Mitä tarkoittaa, että umpion nastasta eteenpäin virrat kulkee normaalisti? Tuleeko sinne umpiolle siis jännite? Eikä se polttimo ole varmasti palanut?
  11. 1 point
    Turbo 69

    O: Osia Cooper kilpuriin

    No jos EBAY:hin on laittanu, kai se myös lähettää.
  12. 1 point
    Larry

    OSTETTU: HS4 kaasutin, kotelo ja kaula

    Kaasari löytyi
  13. 1 point
    Vielä näillä näkymin on tarkoitus kunnostaa kone omaan käyttöön, mutta jos matkalla ajatus muuttu niin pietään mielssä Lähtihän se vauhtipyörä irti kun jaksoi lämmittää ja vääntää. Pitää hommata itelle joku rautatanko näitä hommia varten. Parin työkalusetin hylsyjen molemmat jatkovarret kun pisti peräkkäin nii lähti, halvemman sarjan pitempi jatkovarsi tosin vähän vääntyi lisää mutta eipä sillä väliä
  14. 1 point
    Mini1380

    Mikä kampiakseli

    Tos ois aihio: http://www.minispares.com/product/Classic/CAM6292.aspx
  15. 1 point
    Kiitti, täytyy kysyä tuoltakin, jos intoonnun optimointihommiin. Peruutustutka lakkasi toimimasta. Myyjäliikkeen mielestä tutkan anturit ovat kulutusosia. En jaksanut alkaa asiasta kinaamaan, vaan tilasin uuden anturin Ebaystä. Tuli kotiin kannettuna alle viikossa ja maksoi alle 15 euroa. Oli vieläpä oikea osa. Anturi olikin sitten tosi helppo vaihtaa Clubmaniin! Tutkan anturit ovat aivan puskurin alareunassa. Käsiksi pääsee helposti ihan parkkipaikalla, ei tarvinnut tunkata autoa ylös eikä mitään. En tosin keksinyt, että miten Minissä saisi testattua, mikä antureista on pimeänä. Virrat ja pakki päällä ei kuulunut mitään nakutusta antureista. No, päätin kokeilla yksi kerrallaan. Vastoin Murphyn lakia osuin vieläpä ekalla oikeaan.
  16. 1 point
    Larry

    Ylimääräinen pultti moottorissa

    Mulla on ebaysta tilattu muutaman metrin kaapeli joka kiinni läppärissä, sais kans kiinni Android puhelimeen. Ihan toimiva peli, kuvanlaatu ei huippu mutta tarvittava ja hinta 5€ luokkaa, ollut ihan riittävä kun harvoin tarvitsee.
  17. 1 point
    next

    R55/56 ostajan opas ja tunnetut viat

    Sillä mullakin on korkkiin porattu 4mm reikä
  18. 1 point
    next

    Jakopää remontti

    Ja siitä tulee oikeasti tykki kun vertaa siihen one malliin 3 heppaa ja olikohan 7nm enemmän kuin vakio cooperissa tuli tosta omasta mitattuna w dynolla Parolassa. Mulla siis one jossa koodattu bluechip kautta uus ohjelma jossa aukeaa kaasuläppä jne.
  19. 1 point
    Igor

    Jakopää remontti

    Mä uusin jakopään omaani 183tkm kohdilla, kun oli kone muutenkin levällään. Kyllähän se käyntiääni pikkuisen muuttui sivistyneemmäksi, ainakin tyhjäkäynnillä. Ajossa tuossa on sitten kaikkea muuta meteliä.
  20. 1 point
    Jukka Rantala

    Jakopää remontti

    Tänään vaihdettu uusi kiristin .Mut täysin äänettömäksi ei sitä taida saadakaan.kun uusimalla kaikki hilpeet jos silläkään.Kysyin Autokeskuksen huoltomieheltä kehu et pikemmin ominaisuus kun vika.Raision Autokeskuksen Mini Services ei kuulemma ole koskaan vaihdettu ketjua näihin eka koppasiin.(uus Mini)
  21. 1 point
    next

    Jakopää remontti

    Olen samaa mieltä kuin Barclay. Se menee kasaan juuri kasatessa sen takia kun on tyhjä itse öljystä. Voi olla tekemätön jos täyttää.
  22. 1 point
    Barclay

    Jakopää remontti

    Juuh, ei ainakaan mieleen ole jäänyt, että olisi kovasti saanut taistella. Eihän se kiristimen jousi kovin jäykkä ole.
  23. 1 point
    Mini1380

    R53 Cooper S 2004 ilmansuodatin

    Taitaa olla. Saksasta tosin sai originaalia aika edukkaasti noin 1/3 suomen hinnasta. Itse vaan luotan originaalin parempaan suodattavuuteen verrattuna noi "vapaavirtaussuodattimet".
  24. 1 point
    Igor

    Jakopää remontti

    Kiristin on tosiaan tulpan alla, koneen takana öljynsuodattimen jalan vieressä. Ainoa 19mm kanta konepellin alla, vaikea erehtyä. Tulppa auki, ja kiristimen saa vedettyä sormin ulos. Uusi kiristin paikalleen ja tulppa takaisin. Ekalla kerralla hommassa saattaa tosiaan mennä vartti tai pari kun sen joutuu tekemään sormituntumalla sokkona. Tulpan näkee parhaiten repsikan puolen eturenkaan takaa kurkkimalla (en muista näkeekö irrottamatta rengasta), mutta ainakaan mun kädet ja työkalut ei sitä kautta taivu kyseiseen hommaan. Eli yläkautta olen sen vaihtanut 19mm piippuavaimen kanssa. Kuulemma 3/8" räikkä matalalla 19mm hylsyllä sopii myös hommaan. Kun koneen räjäyttää käymään, kestää hetken että uusi kiristin "aukeaa", joten voi rallattaa hetken aika railakkaasti. Korjaamokäsikirjan neuvoma virallinen metodi onkin vapauttaa kiristin painamalla jollain työkalulla jakoketjun laahainta ulospäin ennen käynnistystä, mutta tuo vaatii venttiilikopan irroittamisen.
  25. 1 point
    next

    Cooper s 2002 pyörän pultit

    M12 on ainakin R52 korisessa 04 vuosimallin cabriossa. Muutenhan ei ole väliä mutta ne M14 pultit ei mene osasta vanteista läpi. Sanoisin että ilman muuta m12
  26. 1 point
    Mun kuvassa myös 165/70 10, Dunlopit
  27. 1 point
    On niitä läjäpäin ollut mutta eioo ny viimesee 4vuotee tullut Isälle koitan ettiä kyseistä auto kun on nuoruudessaan omistanut ja aina puhunut siitä
  28. 1 point
    Kimi

    Minitonni versio 4

    Marraskuun alussa noudettu green driim ja nyt se on bläkk bjuuti. Aikaa paloi taas sellanen 200h ja rahaa budjetoimaton määrä. Tää silleen tiedoksi että oon tehnyt muutakin kuin pollannut foorumia Kisat alkaa kemoralla toukokuun viimeinen viikonloppu. 25 miniå viivalla. Tervetuloa katsomaan.
  29. 1 point
    Toki löytyisi jos olisi malli mukana, mutta se tarkoittaisi sitä että: - Liikkellä olisi jotain osia joskus hyllyssä - Palat olis mahdollista viedä sinne Itsellä ei ole ropaustilaa, eikä toista autoa (tai no kesäisin on), joten se että olisin saanut palat irti ja vietyä liikkeesen ei ollut nyt optio... Hommalla oli kiire muutenkin kun oli matkoja ja kaikkea, mutte tämä ratkesi sillä että unohdin paskat varaosaliikkeet ja vein Minin läheiseen Fixus-huoltoon joka on myymälän yhteydessä. Sinne varattiin etukäteen palat jotka mekatsu arveli olevan oikeat, mutta hankkisi sopivat jos irrotettaessa kävisi ilmi etteivät olekaan. Vein auton aamulla, ja hain sen saman päivänä pois, palat olivat sopivat. Samalla vaihdettiin levyt joka nurkkaan ja taka-anturi, etuanturi oli kunnossa joten sitä ei vaihdettu. Kolme tuntia töitä a 63€, osineen kaikkineen 450€.
  30. 1 point
    Pitäsköhän näistä "romuista" jo hankkiutua eroon? Ja vi'"t,on näissä kuitenkin jotain tyyliä!!!☝☝☝
  31. 1 point
    Alkaa tuntuun noi R53:n ongelmat aika pieniltä kun näitä lukee...
  32. 1 point
    inno75

    Annettu pois ( 3 pohjapanssaria)

    No romunkerääjältä Kari saa 0,50€/kg
  33. 1 point
    Mini1380

    Pakosarjan ero Mini vs Metro

    Metron mutkat kannesta tulee muistaakseni hiukan taaemmas ja pakosarja ottaisi kiinni tulipeltiin jollen aivan väärin muista. Marteliuksella oli ainakin joskus Metron peltisarjaa ja sen ongelma Minissä oli muistaakseni se että otti tulipeltiin kiinni, tämä muistikuva pienellä varauksella mutta joskus olen moista pidellyt kädesssä.
  34. 1 point
    tailke

    Ostetaan kumikartion puristustyökalu

    Minisparesin sivuilta: Metric thread started in march 1976
  35. 1 point
    Jep! Nyt ajettu konerempan jälkeen n.10 tkm ja mitään kertaalleen korjattua/vaihdettua ei voi pitää"itsestään selvyytenä", kyllä alkaa taas paikat porsia...No, tää on jo saavuttanut "harrasteauto" statuksen....positiivisenä voi tässä viime rempassa pitää sitä,etten ostanut uutta HPFP , vaan Simpeleen-ukolta sain käytetyn ehjän sopivasti...Ja hyvää jakaen, oma' ehjä pumppu joutaa jollekkin ko.ongelman kanssa painivalle lainaa/kokeiltavaksi vian hakuun, löytyy muös bensalinjan työkalu...tää foorumi on vähän niinkuin vertaisryhmä...
  36. 1 point
    Oiskohan lämpötila-anturi sökö? Pyörittää flektiä jonkun aikaa ajon jälkeen, aina,jos lämpötilatiedot on jotenkin epänormaaleja, ecun ohjaama. Tsekkaa lämmöt obd kautta..
  37. 1 point
    Mini1380

    Mini tulee taloon / Gen1 vs. Gen2

    Mulla on Classicissa oikein vanha kunnon Salisburyn kitkalukko, se pitää minkä lupaa mut on kyl välil "vähän" äkänen, toisaalta taas se on aito rehellinen lukko on keli mikä tahansa
  38. 1 point
    Aki

    -93 cooperin kulku ongelma

  39. 1 point
    Kimi

    Myydään hyvä ja halpa pickup

    Very rare ecologic and smooth green seat covers. Already work done in dismanting the doors and interior. Not extra charged. Chopped design roof and lowered doors. Bonnet air intake increased. Flowtested at McLaren woking facilities. Sporty camber and toe settings Very rare historic tyres. Andy Warhol designed front and rear fenders. Only real buyers contact accepted. No price negotiations. Preferrely sold to good home
  40. 1 point
    Takamisakari

    Oven lukko ei aukea

    Sain vaihdatettua molemmat ulkokahvat sekä hanttarin puolen lukkomekanismin, ai että on kiva kun pääsee sekä sisälle, että ulos autosta! Kahvat marmorilta muistaakseni 58€/kpl ja vaihtotyön hinta 150€. Hintansa arvoinen korjaus kyllä.
  41. 1 point
    minorv8

    Stage 1 kit, kannattaako hommata?

    Ööö, mitä järkeä laittaa virisarja ja jättää HS2 paikoilleen. Sun sarjasta ei ole mitään riemua pienellä kaasarilla. Vaihda imusarj ja kaasari samalla. En ole waxstattien kanssa pelannut, vaihtanut ne tavallisiin suutinputkiin. En kyllä ostanut mitään uusia runkoja vaan vaihdoin vain sen waxstat suutinputken veke.
  42. 1 point
    Väliaikatietona että juuri laitoin aineiston painoon
  43. 1 point
    Turbo 69

    R53 2002

    Yleensä olen itse pyrkinyt siihen,ettei lunta kerry yhtään mattoihin.Jos kertyy,viskaan ne pois.
  44. 1 point
    Mini1380

    Akku

    Ei muuten sytytä aina, on jopa kohtuu yleistä että laturi menee siten rikki ettei sytytä latauksen merkkivaloa. Meidänkin R55:ssa laturi hajosi niin että valo ei syttynyt mutta mittarilla mitatessa ei ladannut yhtään. Eli kannattaisi myös mitata auton lataus käydessä ja lisäkuorman kanssa.
  45. 1 point
    maamies

    Akku

    SS saa koodattua myös muistille sekä Bemarissa että Minissä (ainakin suht tuoreissa). Omista olen sen hoitanut aina JW Servicellä ja toimii muistilla eli jos olen napauttanut pois päältä ajossa ja sammutan auton, niin seuraavan kerran käynnistyy myös pois päältä ja toisinpäin. Jos jossain mielenhäiriössä joku heittää ajoasetuksen green niin silloin menee ss myös automaattisesti päälle vaikka olisikin oletuksena pois eli voi pelastaa maailmaa.
  46. 1 point
    next

    Akku

    Ei pelaa start stop sitten vakio akulla kuin jonkin aikaa. Tai lähinnä tulee ongelmaksi se kun se ei kestä sitä virranpurun suuruutta mitä se tekee kun kaikki laitteet kesällä päällä ja sitten sammutetaan lataus. Sama kuin latella eli kallis AGM tilalle mun kokemuksilla.
  47. 1 point
    Turbo 69

    Metron jarrut miniin

    Ulkonäkö ei paljon auta,toivottavasti olis hyötyäkin...Kuten aikasemmin mainitsin,laitoin nää,kun sattu tämmöset edullisesti löytymään.Jos eivät ole yhtään entisiä paremmat,myyn nää ens talvena pois.
  48. 1 point
    minorv8

    Mini city

    Miten sä kuvittelet ostavasi oikean propun jos et tiedä reiän kierrettä ? Ihan peruslähtökohta on ettei vanhoissa Mineissä ole millikierteitä. Uudemmissa on. Toinen perussääntö on ettei Minin alumiinivaluissa ole hienoja kierteitä. Lähes poikkeuksetta ne on UNC. 5/8 UNC on kuta kuinkin 16 mm ulkohalkaisijaltaan. Jos laatikon kierteet on paskana niin seuraava millinen vaihtoehto on M18. Toi sun proppus näyttää hienokierteiseltä, joko 1 mm tai todennäköisesti 1,5 mm nousulla. Se ei mene normi M18 kierteelle jonka vakionousu on 2,5. Eli alottaisin kokeilut tavallisella M18 pultilla.
  49. 1 point
    Tommik

    Tommin R56

    Kasa odottamassa asennusta Ja toistamineen vaihtoon
  50. 0 points
    4minis

    Näin takuu toimii!

    Tämä on tekniikkaosaston ohjaustehostinjuttu mutta otan sen tänne kertoakseni esimerkin takuumenettelystä kun usein keskustellaan ja kysellään vain ostamisesta. Siis 2017kesäkuussa ostamani cooperin tehostimen pumppu lakkasi toimimasta juhannuksen aikoihin 2018. Ajettu vajaa 2000km. Ajelin kesällä ilman tehostusta kun oli niin hyvät kelit enkä jaksanut ryhtyä remppahommiin. Lokakuun alussa otin yhteyttä ostopaikkaan eli autodoc'iin eli varaosastoreen ja... Aika moni firma on yhtäkuin autodoc. Sain ohjeet ja lomakkeet takuun anomiseen. Piti vielä todistaa olevansa kelvollinen tekemään työn itse. Mailasin ne ja sain luvan osan palautukseen . Siihen vielä mukaan samat lomakkeet. Postitin osan 12.10 ja postin mukaan osa oli perillä 19.10. 6.12eli 7vkoa myöhemmin ilmoitettiin osan vastaanottamisesta ja lähettämisestä valmistajalle tutkittavaksi. Sitten alkoi tulla kyselyjä kuluista vaikka olin kertonut tehneeni työn itse ja ainut kulu oli postitus 33€. 7.2. eli 9vko myöhemmin tuli ilmoitus että osa oli viallinen ,tosin ensimmäisessä viestissä puhuttiin jotain hyväntahdoneleenä hyvittämisestä .Olin ilmoittanut haluavani uuden osan tilalle niinkuin tälläisessä tapauksessa käsitykseni mukaan toimitaan. Minulle tarjottiin vain alkuperäisen ostoksen hintaa palautettavaksi. Kysyin että heillekö se pantinarvoinen (125-400€) osa jää. No tarjoudun maksamaan väliä kun se alkuperäinen osa tuli aika edullisesti ja nyt ne maksoivat aikapaljon enemmän. No 45€ maksoin ja sain postimaksun tilille mutta ensin myös alkuperäisen hinnan jonka rehellisenä ilmoitin ja palautin. Osa lähti Malmöstä ja oli Kuopiossa aika pian. Seuraavat palautteet saa postnord. Ei mennyt putkeen sekään kun jakelija ei osannut osoitteeseen. Kadun nimi muuttui lähes kolme vuotta sitten. Soitettiin to iltana ja selitin että kokeilkaapa entistä kadunnimeä. No ei tullut pe eikä ma ja silloin sain tarpeekseni ja hain itse. Kuvaan olisi kuulunut että olisivat laittaneet väärän osan mutta oikea näytti olevan. Maileja kaikkiaan n.30 ja aikaa n.5kk eli ei kannata ajoon ratkaisevasti vaikuttavan osan kanssa puuhata. Tuli pitkä tarina mutta toivottavasti muilla on mennyt paremmin ja joku saa tästäkin jotain irti vastaisuuden varalle. Hyvää kevättä t. JP
×
×
  • Create New...