Jump to content

uZu

Members
  • Content Count

    55
  • Joined

  • Last visited

  1. Muistikuva olis, että vetoakselit on erilaiset. Leimamies ei niistä varmaankaan välitä, mutta ässän vetarit on kai ihan syystä vahvemmat.
  2. Äkkiseltään ei näyttäisi löytyvän. Tuo melkein kannattaa ihan paperisena tilata.
  3. Lueskelin muutaman testin läpi. Ensimmäisessä tüv-testissä saadaan aikaan hyvin pieniä eroja, eikä niitäkään joka autolle. Yhdellä yksilöllä kulutus ja päästöt jopa nousevat. Asiallisesti ovat laskeneet useamman mittauksen keskiarvoista tulokset. Yksittäisten mittausten hajonta kuitenkin on lähes samaa luokkaa kuin lopputulosten erot. Missään ei kerrota, paljonko vanhoilla öljyillä oli kelattu. Pelkällä öljynvaihdollahan saadaan noihin testeihin jo paremmat tulokset. Pärrän tehomittauksessa on myös "unohdettu" mainita vanha öljytilanne. Käyrien muodot ovat hieman erilaiset. Pelkkä kitkan pienentyminen pitäisi käyrät hyvin samanmuotoisina. Kertoo jotain dynotestien luotettavuudesta ja testien toistettavuudesta. Öljyn kulumistestissä todistettiin vain, että 60tkm ajolla öljyn kunto oli vielä ihan hyvä. Numerot kuitenkin kertovat, että 60tkm ajettu rvs-käsitelty öljy oli huonompaa kuin 30tkm ajettu käsittelemätön. Kriittisempi lukija kaipailisi tuohon vertailutestiä, joka kertoisi missä kunnossa öljy olisi ilman käsittelyä. Minulle noin epämääräiset testit kertovat ennemminkin kusetuksesta kuin ihmetuotteesta.
  4. uZu

    Xenonien eroista.

    Heijastinumpiossa käytetään käsittääkseni D2R-polttimoa, projektorissa D2S. Erona noissa on vain heijastinumpion polttimossa olevat mustat "teippaukset", jotka muokkaavat valokuviota. D2R-polttimon asentaminen D2S-polttimolle tarkoitettuun umpioon ei aiheuta ongelmia, ainoastaan valoteho voi olla hieman heikompi. Toisinpäin asennettaessa valokuvio menee päin helevettejä. Vääränmallisen polttimon asentamista ei voi oikein perustella edes säästösyillä, molempia kun saa kaupasta muutamalla kympillä. Ballastit eivät kai sähköiseltä toiminnaltaan eroa toisistaan. Eri asia sitten onko kiinnitykset ja johdotukset samanlaisia.
  5. Nuo öljyjen lisäaineet ovat kyllä hieno aihe. Itsehän en ole käyttänyt koskaan, ja kaikki vehkeet ovat siitä huolimatta aina pelanneet. ;) Sen verran skeptinen olen, etten mitään markkinamiestä usko ilman luotettavan oloisia testituloksia. Sillain tuntuu hölmöltä, että suuret moottori/vaihteisto/öljy/autovalmistajat eivät ole litkuja ottaneet käyttöön, vaikka ne lupaavat kuun ja tähdet taivaalta. Forte aikanaan osasi markkinoinnin, kun toi tuotteensa myyntiin mukamas vain korjaamokäyttöön. Huollon yhteydessä kun lorautettiin jotakin tankkiin tai öljyjen sekaan, oli auto paljon parempi kuin ennen. Missään nimessä syy ei voinut olla vaihdetuissa öljyissä tai muissa osissa.
  6. Olen pistänyt merkille, että lämppäri puskee haaleaa ilmaa vielä pitkään, vaikka lämpömittari on normaaliasennossaan. Vartin ajelun jälkeen alkaa vasta saada tosissaan kuumaa ilmaa kabiiniin. Mistä tuommoinen salavalikko löytyy?
  7. Toi happitunnistimen vikakoodi tosiaan vois kertoa takimmaisen lambdan olevan rikki. Katin vikakoodiin taas ei voi luottaa niin kauan kun lambdassa on vikaa, koska katin toimintaa valvotaan juuri sillä anturilla. Kolmanteen ei uskalla arvata mitään, kun ei ymmärrä mitä tuo tarkoittaa. Alkuperäinen vikakoodi englanninkielisellä kuvauksella olisi varmasti informatiivisempi. Mutta ekana tosiaan lambdaa vaihtoon ja koodien nollaus. Sitten uutta ihmettelyä jos ongelmat jatkuvat.
  8. Ainakin ne osat mitä olen paikallisesta tiskistä joutunut ostamaan, maksavat tuolla lähes saman verran. Muutaman prosentin ovat edullisempia. Tavaraa pitäisi tilata siis lavallinen, jotta postikulujen jälkeen olisi omillaan. Saako KL-Varaosilta Minin palikoita? Samoja reittejähän nuo kulkevat kuin bemarin osatkin...
  9. Ei tainnut tuohon aikaan olla missään autoissa erityisempiä vaatimuksia. Linkin nesteet käyvät siis hyvin. Kun kuitenkin vaihtamassa olet, suosittelisin nesteen vaihtamista punaiseen. Nyt en tarkempia speksejä litkulle muista, mutta käytetään uudemmissa autoissa. Hieman kalliimpaa, mutta vaihtoväli on pidempi. Vaihdon yhteydessä tietysti kevyt huuhtelu puhtaalla vedellä koko järjestelmälle, mahdollisuuksien mukaan.
  10. Oliko kone täytetty ölynvaihdossa ylärajaan asti? Ei tuo mahottomalta kulutukselta kuulosta. Mulla menee muutama litra kymmeneen tuhanteen kilometriin. On syytä muistaa, että ehjä moottori syö AINA öljyä.
  11. Noissa huolloissa on kaikenkaikkiaan niin vähän ja niin yksinkertaisia huoltokohteita, ettei pitäisi olla ongelma millekkään pajalle. Mahtoiko kakkoshuolto sisältää edes muuta kuin öljyt, suodattimet, tulpat ja moniurahihnan? Hitosti tietysti kaikkia tarkistuksia, mutta epäilen vahvasti jaksavatko merkkiliikkeessäkään joka saranaa voidella.
  12. Jossain on sitten tullut moka. Ei muuta kuin liikkeeseen vaan.
  13. Molempia malleja saa tarvikkeena. Ainakin Kaha tuo maahan ja pitää varastossaan.
  14. Äkkiseltään pikainen REALOEM-selailu kertoo, että jarrusatulat ja letkut vaihtuvat 2003 toisenlaisiin. Perstuntumalta heitän arvauksen, että tarvikepuolella on saatavana vain uudempaa mallia, jolloin letkukin pitäisi vaihtaa samalla.
  15. Ekana lähtisin kyselemään satulan myyneeltä taholta, että olisiko sattunut joku viallinen kappale kohdalle.
×
×
  • Create New...