Jump to content

Kaitzu

Members
  • Content Count

    189
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Kaitzu last won the day on January 6

Kaitzu had the most liked content!

About Kaitzu

  • Rank
    Senior Member
  • Birthday 11/10/1971

Contact Methods

  • MSN
    Kaitzu
  • Website URL
    http://kaitzu.arkku.net/

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Pohjois-Pohjanmaa
  • Autotalli
    Volvo S60 T5 AWD Business R-Design '20
    ex. MINI F56 JCW '15

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kaitzu

    Kaitzun Works '15

    87633 oli mittarissa perjantaina 29.11. kun jätin MINIn autoliikkeen pihaan. 4v5kk hauskoja ajoja takana, mutta nyt jatketaan autoilua jenkeissä tehdyllä ruotsalaisella
  2. Nyt tarpeettomana niin etu- kuin takavalojen "kromikehykset", samoin eturitilän "kromikehys". Löytyy myös krominen bensakorkki. Lisäksi konepellin "scooppi" Volcanic Orange-värillä. Hinta tyyliin tarjoa jotain. Sijainti : Oulu
  3. Kaitzu

    Uudet JCW:t

    Kuten myös tuo Countryman, ainoastaan F56:n on edelleen 231 hv. Uusi GP3:ssa on sitten sama kone kuin Clubman/Countryman:ssa, ainoastaan erona että se on etuvetoinen.
  4. Kaitzu

    Uudet JCW:t

    Ai niin se GP3, mitähän lie se kustantaisi ?
  5. Kaitzu

    Uudet JCW:t

    Katselin tuossa uusia hinnastoja kun hieman poltellut nykyisen JCW '15:n päivittäminen. Nelikkoja tutkaillut, mutta kyllä nyt on hinnat ihan pilvissä noissa 4wd-malleissa: - Clubman JCW .... 62 489,74€ - Countryman JCW .... 69 989,74€ Samanlaisen kuin nykyiseni hinta on näemmä pysynyt lähes samana kuin 4 vuotta sitten eli 41 990,69€ Pitää ehkä sittenkin alkaa suunnittelemaan S60 T8 AWD Business R-Design aut:n laittoa, sen hinta ei ole kuin 56 621,03€
  6. Kaitzu

    Akku

    Webastokäyttö kulutti akun, joten eilen vaihdettiin merkkiliikeessä uusi akku tilalle. Jo aiempina talvina kylmillä keleillä (alle -20C) monesti auton järjestelmä ei antanut webaston käynnistää sisätilapuhallusta eli kone oli kyllä ajoon lähtiessä lämmin, mutta kabiini kylmä. Tänä talvena matalan varauksen varoitusteksti ilmaantui autoon vähän väliä vaikka laturia ja pitkiä ajoja tuli käytettyä/suoritettua. Paikalliset "akkutalot" eivät osanneet palvella asiakasta, joten hoidin asian sitten merkkiliikkeessä. Remuc:n softa näytti vanhalle akulle jännitteeksi aina jotain 12,2 - 12,3 V, mutta uudessa se on tyyliin 12,6 - 12,8 V. Toki tämähän ei kerro mitään akun varauksesta.
  7. Kaitzu

    Kaitzun Works '15

    3,5 vuotta & 70 000km ajoja takana ja edelleen tällä mennään Huolenpitosoppariinkin otin jatkoa eli nyt on huollot maksettu 5v/100tkm asti eli ei ole vielä mitään vaihtohinkua ollut. Toiminut lähes moitteetta. Vajaa vuosi (~55tkm) sitten alkoi takajarrut vinkumaan eli jarrut laahasi. Uusilla paloilla ja puhdistuksella korjaantui. Viikko sitten auto halusi etujarrupalat vaihdettavaksi. Levyjä ei tarvinnut vielä vaihtaa. Akku varmaan pitäis vaihdattaa. Jo viime talvena kovemmilla pakkasilla järjestelmä ilmoitteli ajottain virran vähyyttä. Toki auto on aina käynnistynyt, mutta "vikatila" estää webastoa käytettäessä sisätilapuhalluksen käynnistymisen.
  8. Ei ole noita edustajia kuin siellä eteleässä, niin varmaan tänne reilu 600km:n päähän koeajoauton saaminen ei liene helppoa Tätä tietoa olen yrittänyt välillä etsiä löytämättä kuitenkaan. Kiitos siitä. Firman parkkialueen tolpat on "surkeat", virrat päällä vain talvisin ja silloinkin kahdelle autolle tolpassa 6A eli jos molemmissa lohkot ja toinen säännöistä huolimatta laittaa sisälämppärin päälle, niin "POKS" eli jos minä lataisin MINIä ja toinen laittaa lohkon, niin taas palaa sulake.
  9. Hetken mietin/suunnittelin vaihtavani nykyisen JCW:n hybridiin, mutta kun työmatkaa tulee 30km sivu ja töissä ei ainakaan kesäaikaan latausmahdolisuutta (ja talvellakin lienee mahdottomuus tolppien pienistä sulakkeista johtuen, vaikuttaa tämä lautaukseen? ). Niin jäi sitten suunnittelun asteelle, kun joutuis toisen suuntaan ajamaan pelkällä polttomoottorilla eli vajailla tehoilla. Ajotyylini kun on hieman ronski eli haluan käyttööni kaiken tehoreservin aina
  10. Aika heikkoa on tarjonta heillä F5x-sarjalaisiin https://www.chip-tuning.fi/brand/car/Mini/
  11. 2018 alusta myös brittiläisen CelticTuning-softia Suomessa asentavat paikat myös alkavat tekemään päivityksiä suoraan OBD:n kautta eli ei tartte ECU:a irroitella. Hinnoiltaan vaikuttavat edullisemmilta kuin tässä ketjussa mainitut.
  12. Nuo lämpötilaerot ja niiden tuomat ongelmat on MINIllekin ominaisia. Oma JCW kun on tovin webastolla lämmitetty, niin käynnistäessä moottorilämpömittari ei osaa näyttää lämpöjä ja järjestelmä ymmärtää että kone on huomattavasti lämpimämpi kuin imuilma, niin huudattaa flektejä (ja pahimmassa tapauksessa sytyttää vikavalon). Flektien huudattamisen ja lämpömittarin näyttämän saa aisoihin sammuttamalla auton ja käynnistämällä heti uudestaan. Vikavalon saa pois OBD-palikan avulla, yleensä en jaksa tuota poistaa kun on koko talven ominaisuus, yleensä satunnaisesti tutkin ettei muita koodeja ole kuin P10D5 - Coolant temperature sensor, plausability, cold start: Temperature too high.
  13. Lisää testailuja .... Löysin laatikosta vanhan iPhone 3GS:n ja eiku sen lataamista ja autoon testaamaan. Pariliitoksen jälkeen lähti puhelimessa olevat musiikit hienosti soimaan auton kaiuttimista. Samalla huomasin kyllä että musiikkikirjaston selattavuutta ei löydy kummoisesti eli ainoastaan seuraava / edellinen kappale on mahdollista valita autosta. Muut valinnat täytyi tehdä sitten puhelimesta. Lopputulemana taitaa fiksuin vaihtoehto olla parille vuosittaiselle pitemmällä ajomatkalle valita musiikit USB-tikulle (tämäkin vain sen takia että aika heikosti nuo kuuntelmani radiokanavat kuuluu isompien taajamien ulkopuolella).
  14. Päivityksen jälkeen tuo Sony toimii edelleen tuolleen että ohjaus onnistuu autosta, mutta musiikki kuuluu puhelimesta. Ainoa ero päivityksen jälkeen on että kappaleiden tiedot näkyy näytöltä eli ei enään lue "tuntematon kappale tuntemattomalta esittäjältä" :D
  15. Takuu mennyt umpeen kesällä eli tämä ei enään vaihtoehto.
×
×
  • Create New...