Jump to content

Larry

Members
  • Viestit

    48
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Tietoja käyttäjästä Larry

  • Taso
    Advanced Member

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Larry

    O: Kuppipenkit tai vastaavat

    Vieläkin tarvetta penkeille L
  2. Larry

    O: Kuppipenkit tai vastaavat

    Ostetaan retrohenkiset ja niskatuelliset kuppipenkit tai vastaavat Mk2 Miniin. Mustat penkit hakusessa, mutta tarjoa mitä vain löytyy Yksityisviestiä tulemaan tai nolla4O 5143 74nolla L
  3. Larry

    Jarruletkujen vaihto eteen?

    kiitos, tuotapa en hoksannutkaan, vinkki toimii Nyt kun vielä saisi kaikki ruuvattua irti...aika tiukassa tuntuu olevan
  4. Larry

    Jarruletkujen vaihto eteen?

    Jarruletkut tarkoitus uusia joka kulmaan (MkII), mutta mites se pelkääjän puolen letkun vaihto onnistuu kun rungon puolella pelti tiellä? Sain vinkkiä että peltiä vaan raottaa/vääntää edestä pois ja joku on ilmeisesti myös tehnyt reijän ko. kohtaan peltiä. Mikähän olisi paras keino että näkisi mitä on tekemässä? L
  5. Moro, Levipellit mulle, laitan meiliä heti kun pääsen koneen ääreen -L
  6. Larry

    Pari vinkkiä tarvittaisiin, jarrut & vaihteet, yms.

    Eli käänsin neliöruuveja pyörimissuuntaan about saman verran molempia sitten että pitää kääntään jarrurumpua kunnolla kahdella kädellä. Pitää siis löysätä jonkin verran Ilmausruuvia käänsin myös auki (löytyihän sekin) ja nestettä tuli ainakin pihalle
  7. Larry

    Pari vinkkiä tarvittaisiin, jarrut & vaihteet, yms.

    Nyt olisi etujarrut avattu ja liitteenä pari kuvaa, vasen etujarru. Oikea-etu näytti päälle päin samanlaiselta. Vasen puoli antaa hankaavaa ääntä kun pyöritää renkasta vapaalla ilmassa, mistä johtunee. Jarrurumpua joskaus syystä rälläkällä viistetty, lie jarrukilpi ottanut samalla osumaa. Säädin tiukkuutta nyt niin että juuri ja juuri jaksan kahdella kädellä pyörittää, ilmausta en vielä tehnyt. Onkos noissa kuvissa mitään poikkeavaa? Jarrupalat oikein päin? L
  8. Larry

    Pari vinkkiä tarvittaisiin, jarrut & vaihteet, yms.

    Pientä lenkkiä heitetty ja alkaa vaihteetkin löytymään, varsinkin jos pitää vaihdekepistä vähän alempaa kiinni, niin vaihtaminen sujuu huomattavasti paremmin, pitää varmaan vähän lyhentää vaihdekeppiä Mutta semmoisen huomasin jarruista että vasen etu kahiseen jonkin verran jarrutuksen jälkeen ja kun kurvasin tuohon pihaan tankkauslenkin jälkeen niin etuvanteet on tulikuumat, vanne polttaa kättä, varsinkin tuo vasemman puolen.... Saattaapi johtua myös tuo hyytyminen jarruista. Ryypyn vetäminen ei vaikuta kulkuun. Eli jarrut aikalailla pielessä Ei uskalla tallille ajaa vaan pitää koittaa tuossa pihassa tunkata ja tutkia Jos jarrut noin persiillään ja kuumana, niin ovatko jo helposti entiset? Meinaan kun pitäisi tilata muitakin osia niin siinähän ne tulisi uudet jarrutkin
  9. OSTETTU 10" vanteisiin peltipillerit, 4kpl.
  10. Larry

    Pari vinkkiä tarvittaisiin, jarrut & vaihteet, yms.

    Käsikopelolla en edestä ilmaruuveja löytänyt kummaltakaan puolelta, pitää ajella joku ilta tallille ja nostaa ilmaan, pihassa hiekkapohjalla tunkkaaminen vähän niin ja näin. Jarrut edellisen omistajan jäljiltä, niin en tiedä vielä sen tarkemmin mitä syöneet, kun en ole avannut, eiköhön tuo avaaminen onnistune Kovalla lattialla siis tunkille ja purku päälle, laittelen sitten kuvia
  11. Larry

    Pari vinkkiä tarvittaisiin, jarrut & vaihteet, yms.

    Ei siis vika vaan ominaisuus pitääpä tutkia kumipusla 1. Vielä noista jarrujen ilmaamisesta: Takaa löytyy helposti nipat, mutta missäs ne on edessä? Neliöruuvi säätö löytyy kyllä mutta selkeetä nippaa ei ole? Siinä missä pitäisi nippa periaatteessa olla, kiertää putki vain akselin toiselle puolelle.. Netistä kaivelin mutta onko ne sitten samassa takapään kanssa? Kyseessä siis rumpujarrut ja 1-piirinen, metallinen tötterö/jarrusylinteri
  12. Larry

    Pari vinkkiä tarvittaisiin, jarrut & vaihteet, yms.

    1. tsekataas 2. Hmm... Lyhyt keppi tunnelin päällä, suojakumi tuommoinen: https://www.minitron.fi/tuote/vaihdekepin-suojakumi-tunnelimalli/ Kunnolla kun kepittää kaasua pohjaan niin tuntuu niijaavan keppi alaspäin, onko ominaisuus vai moottorin kiinnikkeet jo tiensä päässä? 3. kokeillaas tuota vinkkiä kiitos vinkeistä ja todettakoon että kyseinen auto seisonut reilut 20v. ennen viime syksyä ja läheskään kaikkea ei ole siitä läpikäyty edellisen omistajan toimesta, sillä kyselen ihan perusjuttuja että sai edes jonkinlaisen ajomukavuuden Miniin
  13. Nyt viimein vanhan Minin omistajana, tallissa Morris -69, 1000 kone Pari havaintoa joihin kaipaisin vähän vinkkejä näin noviisina että mistä aloitan tutkimaan tarkemmin: 1. Jarrut Viime vuonna kuulemma uusittu joka kulmalla, mutta aika tehottomat ovat ja jarruttaessa puoltaa oikealla. Vuotoja tai muuta näkyvää ongelmaa en löytänyt. Ilmaus vai uutta jarrusylinteriä yms. uutta osaa? 2. Vaihteet Vaihdekeppi hirvee kohlo. Saa veivata ainakansa että löydän vaihteen, ei kuitenkaan rusahtele ja menee hyvin silmään, mutta arpomista on, ei oikein ole tuntumaa (ominaisuus?) Öljyn vaihto? 3. Veto poissa 1-3 vaihteilla kun ajelee niin mielestäni kiihtyy kuten kuuluukin, mutta 4sta silmään ja jonkin verran hyytyy. Isompi mäki niin pitää 3nen heittää silmään että jaksaa, mutta 3lla sitten jaksaa ihan ok Kaasarin putsaus? Näkemättä kenenkään vaikea antaa diagnoosia, mutta vinkit kelpaa mistä aloittaa, ja iso kiitos jo tässä vaiheessa vastailijoille, hyvin on tullut asiallista tietoa kun aiemminkin kysellyt asioita
  14. Larry

    -69 Miniin turvavyöt?

    Jep, kiitos tiedoista, näillä pääsee hyvin eteenpäin L
  15. Larry

    -69 Miniin turvavyöt?

    Kiitos tiedosta, Jos pohjasta ko. kohdasta uusittu pelti, niin onko originaalissa vain mutteri/reikä lattiassa vain onko jotain vahvistetta pohjan puolella, yms ? Meinaan että jos pohjasta puuttuu, niin tehtävissä on uusi, kun tietää vain millainen..?
×