Jump to content

sir samurai

Members
  • Viestit

    163
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    3

sir samurai last won the day on Heinäkuu 19

sir samurai had the most liked content!

Tietoja käyttäjästä sir samurai

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oulu
  • Autotalli
    Austin Mini -70 1,3i
    Mini -76 1,3 (Avoprojekti)

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. sir samurai

    minissä vedot hukassa

    Mulla oli vähän samalaisia ongelmia kun luisti ei liikkunut kunnolla vaan jäi jumiin. Alakierroksilla pelas kyllä mutta tosi rikkaalla kävi. Sillä sitte kaikki säädöt tehty. Kun luisti alkoi liikkumaan normaalisti, tais ennakkoa joutua vielä säätään ja kärki väliä kasvatin niin alkoi vasta sitten toimimaan. Sielä kaasarissa on se tappi millä sai helposti testattua liikkuuko luisti alhaalla kunnolla. Ite sormilla nostelin luistia kun oli ilmansuodatin irti niin sai ylös asti kokeiltua. Sitte jos otat sen öljykorkin kaasarista auki ja painat sormella niin huomaa kyllä jos on jääny kanittaan. Alipaineletku irti kaasarista ja kun imaset niin liikkuuko virranjakajassa mitään?
  2. sir samurai

    Mini -76 Project avo

    Reissusta palattu ja konttorilla kävästy. Vielä katsastus asussa eli kaikki muutokset näkyvillä ja ilman verhoilua. Tästä onki hyvä pikku hiljaa sitte jatkaa eteen päin
  3. sir samurai

    Mini -76 Project avo

    En ole ostanu uutta anturia, se on mikä oli moottorissa kiinni kun ostin. Uskosin johtojen olevan oikein, mutta pitää tarkistaa vielä. Mittari nousee muutamassa minuutissa N kirjaimen kohdalle (Smith mittari jossa C-N-H) Ainakin nyt kun ajoin konttorille lämmöt lähti pikku hiljaa nousemaan, varsinkin kun pysähtyi valoihin, ajossa laski aavistuksen. Ihan sinne H valkoiselle alueelle ei päässyt, olisko sentin jääny vajaaksi. Aikasemmin lämmöt pysyi N kohdalla mutta nyt kun kelit oli reippaasti yli 20 astetta niin tyhjäkäynnilläkin lämmöt korkeammalla. Uuden jännitteensäätimen olen vaihtanut mittarin taakse. Bensamittari ei myöskään toimi, eikä nopeus mittarin viisari enää edes värähtänyt, ennen se pomppi holtittomasti.
  4. sir samurai

    Mini -76 Project avo

    Tänään kävi Avo katsastuksessa ja puhtain paperein sai ajella pois. Muutosten ja tekniikan puolesta ei mitään huomautettavaa löytynyt. Erityisehtojen kirjoitteluun otteelle sekä Trafin järjestelmiin ehtojen ja kuvien lisäämiseen ei tänään siellä ollut enää aikaa, mutta kun reissusta tuun ens viikolla takas, voin käydä noutaan kilvet ja paperit. Alkuperäiset kilvetki oli vielä vapaana mutta tohinassa jäi papereiden kirjoittelu kesken Kahdet vanhat rekisterinumerot Minille löytyi. Lämmöt nousi jo menomatkalla turhan korkealle, pitää termostaatti käyttää vielä pöydällä ja jättää vaikka hetkeksi pois. Sähköflektiäkin kyllä mietin. Sitte pääseeki sisustaan ja verhoileen, toki tässä pari pikku juttua vielä mitä ei leimaa varten tarvinu
  5. sir samurai

    Mini -76 Project avo

    Vaihdoin varaosakaasarin suuttimen sekä luisti neulapaketin käytössä olevaan kaasariin, säädin kärjet uudelleen niin nyt alkoi pelaamaan. Kaasuläpän käänsin ylös alas niin että siinä oleva reikä alhaalla. Toki varaosakaasari kun eri kätinen nii ei ryyppyä kiinni siihen suuttimen punaseen mutkaan. Pikkusen rikkaalla niin kyllä se lähti kohtuudella näillä keleillä käyntiin.
  6. sir samurai

    Mini -76 Project avo

    Se on minun varaosa kaasari mikä on tuossa kuvassa. käytössä olevassa on ylöspäin. Pitäskö neulan ollessa pohjassa suutin putkeen puhallattessa tulla yhtään ilmaa läpi?
  7. sir samurai

    Mini -76 Project avo

    Nettiä taas luettu, seos mutteri pitäs olla kaks kierrosta auki kun alkaa säätään. Nyt kun kasarin neula ei kanita, kone käy hetken, kierrokset sahaa ylös alas ja hetken päästä sammuu. Ryyppy ei auta asiaa, eli saanee bensaa siis riittävästi mistä kertoo nokeentuneet tulpatki. Seos mutteria on pyöritelty suuntaan ja toiseen, mutta eipä se auta. Rikastamalla tulee rajavastaan ettei käynnisty enää. Hetken se tänään päivällä toimi kohtuudella, kerran paukautti kaasarissa. Sitten kone jäähtyi, mitään muuta en tehny välissä kuin säädin käsijarrua En mie oikein keksi ennää muutako että neula on kulunut ja saa liikaa bensaa. Aikasemmin toimi kun neula jumitti ja luistin ei noussut paljoa, sai vielä lisää ilmaa siittä "ylimääräisestä" putkesta mikä nyt tulpattu niin pelasi tyhjäkäynti. Olen kokeillu kahta tai kolme öljyä siihen luistin putkeenki. Neulassa näkyy selvä kuluma, voisko se aiheuttaa nämä ongelmat? Neulaa en saa irti, aattelin hakea huomena diisseliä ja koittaa liettaa siinä. Vaikka kaasuttimen osia ei sais sekotella keskenään ja Inno75 tuolla jo totesi ettei nuo neulat käy samaan kaasariin heräsi kysymys. Onko neula ja tuo wax stat putki pari, voinko vaihtaa ne tuohon toisen kaasariin vai johtuuko sopimattomuus rungosta myös kun molemmat HS4 kaasuttimia.
  8. sir samurai

    Mini -76 Project avo

    Sitkeys ja hiki, sentään ei verta ja kyyneliä tarvittu, mutta nyt on keskitetty. meni tänään ekalla yrityksellä ja nyt kulkee neula koko säätöalueella moitteetta. Korjasin myös o-rengas tiivistyksen, sieltä puuttui prikka nii meni o-rengaat letkun suun eteen ja virtaus oli heikko. Huomena kaasari paikalleen ja toivotaan parasta
  9. sir samurai

    Mini -76 Project avo

    Bensa vuoto korjattu kahdella o-renkaalla ja tiukattu sitten hyvin sillä kiristys mutterilla ja nyt oli letku tiukassa eikä vuoda Edelleen sen keskityksen kanssa ongelmia. Sain toimimaan kun seos ruuvi oli vähintään 5 kokonaista kierrosta auki, silloin ei tartu mistään kiinni, mutta rikkaallahan se käy. Ilman ilmanputsaria vähän kokeilin niin kyllähän se kivasti liikahtaa. Kun putsarin laittoi paikalleen niin tyhjä käynnillä sammuu, en kokeillu säätä enää tyhjäkäyntiä kun ei sitä varmaankaan noin rikkaalle voi jättää. Keskityksestä tekee hankalaa kun suutinputki on selkeästi pienempi kuin se kaasarin reikä. Kun mutteria kiristää nii aina se sitten menee vinoon ja alkaa jumittaan. Silloin kun se kiristysmutteri on vähän löysällä niin keskitys kohillaan. Oon koittanu piettää välissä pientä meisseliä nii saanu sen tiukalle ja edes tuon verta keskitettyä. Toisessa kaasarissa olis just samankokonen ja jousitettu neula, näitä ongelmia ei varmaan olisi sen kanssa? Olisko jolloin jotain hyvää vinkkiä miten saan sen kohdilleen vai vain sitkeästi yrittämällä ja kokeilemalla ja toivoa että osus nappiin.
  10. sir samurai

    Mini -76 Project avo

    Joo-o, no keskitys nyt ei sittein oikein kummiskaan onnistunut. Ekaksi munin sen että ilman kantta keskitin niin ei se liikkunu sitten tikun kanssa. Tajusin vasta paikoilleen laiton jälkeen että reisille se meni, hoksasin myös miksi siinä on se tappi millä luistinta saa nostettua Siinä tuuskatessa sitten alkoi vuotamaan bensaa kohokammion ja letkun välistä. Aika herkkä oli se letku kun vähän liikutin... Kokeilla huomenna vielä tiivistää uudelleen o-renkailla. Jotenki se näyttää niin heppoiselta liitokselta että tekis mieli jottain tiiviste ainetta laittaa. Mutta ennakot sain tallinaapurin avustuksella kuntoon, hyvä että samassa rakennuksessa on autokorjaamo jonka pitäjä on myös omistanut minejä. Kierroksiakin otti mukavasti, mutta kun luistin edelleen kanitti, kaasun löysäyksen jälkeen sammui. Kaasuttimen öljykörkki auki ja painoin luistimen alas, niin taas lähti nätisti käyntiin. No taas tuli oppia roppakaupalla kantapään kautta Melkein tekis mieli hommata käytetty ja toimiva HS4:nen joltaki tai vaikka lainaksi ... Omat taitaa vaatia hieman fiksausta ja osien tilaamista...
  11. sir samurai

    Mini -76 Project avo

    Kiitos taas avusta. Neula kanitti koska se suutin ei ollut keskellä, nyt ainakin kaasari irrallaan koneesta neula kulki moitteetta oli seos ruuvi missä asennossa tahansa Huomena kaasari paikalleen ja kokeilemaan. Ymmärsinhän oikein että öljyä laitetaan sinne putkeen niin että se on melkein täys, silloin kun se mäntä on sielä putkessa.
  12. sir samurai

    Mini -76 Project avo

    Selvä homma, siittä heräskin kysymys kun luulin että molemmat HS4 kaasareita vai onko niitä vielä erilaisia ja miten ne tunnistaa keskenään? Varmaanki jossakin kohtaa tunnisteumero? Rungossa? Molempien nuo luistimet oli AUC 1331 käytössä olevassa lisämerkintä PDC 5A ja varaosassa PDC 7. Voiko nuita luistimiä vaihtaa päittäin, jos saisin hommattua siihen opivan neulan? Pitää yrittää saada tuo neula irti tänään. Varasosakaasarista on kuva tämän ketjun kolmannessa viestissä, seuraavassa viestissä oli arvioitu sen olevan marinasta. Vaihtoehdot taitaa olla 1. saada neula irti ja uusi neula, jousi ja se ohjain rulla siihen ympärille. 2. tuohon toiseen luistimeen uusi neula, jos niitä voi käyttää ristiin. 3. Kokeilla tuota varaosakaasaria jos sen sais toimimaan. tätä kyllä epäilen, tais olla se wax stat letku ainaki rikki. Neulassa on varmaanki jossaki kohtaan merkinnät mikä neula. jos en saa vanhaa irti, miten tiedän mikä neula tuohon kaasariin sopii?
  13. sir samurai

    Mini -76 Project avo

    Vika löytyi, luistin ei sittenkään liiku kunnolla. Vaikutti liikkuvan mukavasti, mutta kun kerran kaasua painaa niin sitten palautuu jousella alas, neula jumittaa. Siihen on kulunut pieni jälikin. Mutta neula on täysin jumissa, ei liiku mihinkään suuntaan eikä saa edes irti Varaosakaasarin purin ja siinä neula liikkuu ylös alas ja neulan saa irti ruuvin irrottamalla. Varaosakaasarissa nykyinen luistin ja neula liikkuu vaivattomasti. Varaosakaasarin luistin ja neula liikkuu vaivattomasti paikallaan olevassa kaasarissa, mutta ei lähe käyntiin. Neula on huomattavasti pidempi. Varaosakaasarin toimminnasta ei ole muutenkaan mitään tietoa. kuvakin siitä taitaa täälä ketjussa olla. Neula varmaanki ollut jumissa koko ajan, purin kyllä muutama vuosi sitten kaasarin, mutta ilmeisesti kaikkea on ole käyttänyt irti. Millähän tuon neulan sais irti, koitin semmosta ruisteenirrotus suihketta mutta ei alkanu milleen...
  14. sir samurai

    Mini -76 Project avo

    Katkojan kärkiväli oli aluksi 0.5mm, haynesillä oli että 0.35 - 0.4mm, nyt aika tarkka tuo 0.35mm. Pitää tänään tutkailla uudelleen tuota seoksen säätöä. Mutta onko tuo normaalia että jos kuvassa punasella olevan putken pätkän tulppaa niin mini ei käynnisty? -> voiko viitata ettei saa ilmaa tarpeeksi muuten, liian rikkaalla?
  15. sir samurai

    Mini -76 Project avo

    Öljyä on ja kyllä se minusta ihan hyvin liikkuu. Siitä Wax Stat hommasta se mutteri on noin puolessa välissä. laskin monta kierrosta voi kiertää ja laitoin puoliväliin. Ryyppyä isommilla kierroksilla en ole kokeillu. Veto loppuu oli huono kuvaus, parempi olis että kierrokset ei nouse enää ja kierroksia ei kovin hirveästi vielä ole. Tallinaapuri joka enempi autoja värkänny meinas ettei sytytys enää osu isoilla kieroksilla kohilleen, käski kokeileen sen alipaine systeemin toiminnan. Mutta eikö jottain ole pielessä kaasarissa jos kuvassa punasella oleva putki on tukittu niin kone ei käynnisty.? Olen lukenu että jotku tulppaa sen?
×