Jump to content

sir samurai

Members
  • Content Count

    215
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

sir samurai last won the day on January 21

sir samurai had the most liked content!

About sir samurai

  • Rank
    Senior Member
  • Birthday 16/02/1979

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oulu
  • Autotalli
    Austin Mini -70 1,3i
    Mini -76 1,3 (avo)

Recent Profile Visitors

2,314 profile views
  1. Konttorilta lappu haettu huomautuksitta. ps. pisara öljyä oli maassa
  2. Juu, en irrottanu kannakkeita. Syyläri ja sen kiinnike irti moottorin kannakkeesta. Tutkailin kyllä sitä moottorin kannakkeesta irroitusta, mutta sitä ruisku systeemiä sen johtoja muistelin niin tulin siihen tulokseen etten ala moottori jumppaan. Aika tiukilla ne johdot sielä oli ettei hirveästi korissa olevissa ole varaa. Enkä omalla järjellä nähny että tuo tuki siitä miksikään menee jos vähän sipasee pois. Esim hihnaa ei olis saanu hihnapyörän ja moottorin tuen välistä pois, sen verran tiukka sovitus tuo oli. No tuleepa jatkossaki helposti pois jos tarvii
  3. Normaalisti aina isompi nippu työkaluja mukana, mutta nyt kun Minejä kaks ajossa ja talli ei ole kotipihassa, ei raskis kaikkia hommata kolmeen kertaan. Sen kummemin ei ole tullu kiinnitettyä huomiota mitä kokoja minnekin tullu käytettyä kun kaikki ollu niin sanotusti hollilla. Pitää nyt sovitella esim millä koolla kaasarin saa irti kun käy ens kerran tallilla. Tuolta yhden vanhan ketjun bongasin ja siellä oli mm. kiintoavain + hylsy 1/2" kiintoavain + hylsy 9/16" Tulppa-avain + varatulppa Vararengas, pyöränmutterin kokoineinen hylsy ja tunkki. Kysymys kuuluukin mitä työkaluja/varaosia pidätte mukana lyhemmillä reissuilla ja mitä otatte varuiksi mukkaan vähän pitemmälle reisulle. En tarkota kuitenkaan mittään koko euroopan valloitusta
  4. Takapenkki tehty ja paikallaan ja hattuhylly nyt sitte "loistaa" erilaisuudellaan Kaarien verhoiluja vielä laittaa paremmin kun keinonahka vähän asettuu, tarranauhalla kiinni, saa helposti irti ja asennettua paremmin. Paljonhan tuossa on vielä sisustus hommaa, mutta pikku hijaa. Kelit sais lämmitä ettei tarvi pipopäässä ja tuulipuvussa ajella Jos tässä lähiaikoina sais tunattua kojelaudan pohjan, keskimittarin molemminpuolin verhoilun, rokkikoneen + kaiuttimet, lattiaverhoilun, takapuskurin. Nii ja "uusien" etupenkkien verhoilut pitäs purkaa.
  5. Lokasauojan kautta pääsi pulttipyssyllä napauttaan niin lähti irti. Oli liimattu kiinni kuten lukitusprikkakin hihnapyörään. Pikkusen joutui syylärin kannaketta moottorin tuesta remelillä muotoileen että mahtui. Sama homma oli ettei hihnapyörä olisi mahtunut välistä, olis joutunut koko hihnapyörän verran nostamaan moottoria että se sieltä olis tullu pois. Tuplakejut siellä näkyi olevan. Paketti kasassa ja ei vuoda enää öljyä. Remelöinti metallipöly kerätty magneetilla talteen ja huolellisesti puhistettu ettei kulkeudu hihnan uraan. Kytkimin ilmaus, maski ja tuulihaka paikalleen ja pesu, sitten voisi konttorilla käydä, ehkä torstaina joutaa
  6. Juu ei ole tarkoitettu, mutta pakko oli testata että onhan ruista ranteessa tarpeeksi Pitääpä katella jos löytäs sopivaa putkea, veikkaan kyllä kauppareissua.
  7. Hihnapyörä jäätävän lujassa. Lukitus prikka avattu, vaihde päällä ja jarru pohjassa, momenttiavaimella 220nm ja ei edes sillä voimalla irronnu. Täytynee irottaa startti ja lukita vauhtipyörä ja kokeilla uudelleen josko vasaralla avaimeen iskemällä aukeais. (en iske momenttiavainta vasaralla )
  8. Kelit kohillaan avolla päästellä. Bensa tuntuu maistuvan, tulpat ei ollu nokiset, mutta oliskohan silti rikkaalla, kun bensalle vähän tuoksahtaa vaatteet ajelun jälkeen. Talvella tuli kaverilta tuplakaasarit hommattua korjaussarjoineen niin josko tässä kunnostas yhden kaasarin. Turvakaaret verhoiltu, pikkusen joutuu vielä kesän mittaan korjaan. Takapenkit nyt työn alla, ne kun valmiit nii kuvaaki ilmestyy. Hattuhyllyn verhoilun askartelin vanhasta, vähän piti pienentää kun vahvikkeita tullu. Verhoilla vielä sekin uudelleen kun vähän karun värinen. Rupuset niskatuelliset etupenkit tuli hommattua ja anoppi lupas nekin verhoilla. Kojelauta pahvista askarreltu, jotain levyä hommata ja verhoilla. Edelleen äänieristyksen kysymykset valideja sekä tämä "Kattelin tuossa kuvia ja ei mulla ole kummasskaan minissä syylärin ja korin välissä semmosta tunnelia mihin se kumiremmi laitettas, taitaa olla vain vm. 75 ja sitä ennen?" Konepellin lukitus systeemin laitoin, pääsee kumi hakasista eroon jossaki vaiheessa ja mahtuu myös konepellin listan kaveriksi säleikön reunalistat. Joulupukki toi rokkikoneen, haynesin kirjassa oli radion piuha, siitä vissiin saa sähköt vai onko se vain heräte? edelleen sähköhommat hieman arveluttaa tehdä kyselemättä
  9. Paketti viimein kassassa ja käyntiinki lähti mukavasti. Kannen välistä ei enää öljyä vuoda. Mutta jonkun aikaa kun käynnissä oli maahan jokunen pisara öljyä tuli, mutta ei kannen välistä, että tämä onneksi nyt kunnossa. Onko se nyt jakoketjun suojakotelo minkä pohjasta pisaraa tiputtelee. Kuvassa punasen ympyärän sisälle pisat putoilee, voisko se tuon kotelon tiiviste vuotaa tai stefa tuolle hihnapyörän akselille? ps. kuva ei omasta autosta vaan turbo69 kuvasta leikattu
  10. Niin se talvi taas meni ja melkein kaikki jäi tekemättä, no kesä aikaa. Maskin kehyksiä ja merkkejä sentään tuli hommattua sekä systykseen uutta osaa. Piti se käydä kausi avaamassa, ilman kattoa Oulun 15 astetta tuntui kohtuu viileältä ja pipo piti laittaa päähän. Edellisen viestin havainnot ja pari kysymystä edelleen valideja.
  11. Pistin nuo missä jouset näkyy, eli kuvassa ylimmät 4kpl, pakoventtiileihin. Viikonloppuna olis tarkotus saada paketti kasaan ja jos ens viikolla pääsis leiman hakkuun.
  12. Kiitos vastauksesta. Minitroniltakin tuli kuittaus että niitä on eri valmistajien tekemiä osia ja molemmat ovat toimineet. Kannattaako laittaa pakopuolelle nuo jossa jouset näkyy?
  13. Niinpäs näkyi vaihtoehdot olevan Mites nuo kumit, onko nuo 4:jä ylempää ihan kunnolliset, aika hepposilta minusta vaikuttavat, mutta onko pako/imu venoissa erilaiset?
  14. Tarkoitus oli aloitella kasaamista, mutta venttilivarren kumit hieman ihmetytti. Niitä oli kahta vähän eri näköistä kun ylhäältä päin katsoo. 4kpl joista kiristysjouset jouset näkyy, helposti tuntuu jouset niistä lähtevän irti verrattuna nuihin toisiin 4kpl joista ei näy. Entiset 8kpl oli mallia joista ylhäältä ei näy jouset. Onko nuo nyt huonot vai pitääkö imu ja pako venoissa olla erilaiset? Venttilivarren ohjureista tuli semmonen havainto että yksi tarttui magneettiin ja loput ei, olisko 7kpl alumiinia ja yksi terästä?
×
×
  • Create New...