Jump to content

sir samurai

Members
  • Content Count

    249
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

sir samurai last won the day on September 17 2019

sir samurai had the most liked content!

About sir samurai

  • Rank
    Senior Member
  • Birthday 16/02/1979

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oulu
  • Autotalli
    Mini -76 1,3 (avo)

Recent Profile Visitors

2,987 profile views
  1. Katsastuksessa hajosi, onneksi siellä rullilla, 2-piirijarrupääsylinteristä tuo muovinen anturi, siis niin että päästi nestettä pihalle. Paras paikka hajota kun vauhtia nolla Löytysköhän tuohon jostaki oikeaa "tulppaa" jolla voisi korvata. Sitä ei kuitenkaan käytetä missään. Koitin kaivella omiakin keskusteluja jossa oli samaa ongelmaa paine-erohaistelijalla, olevalla vastaavalla anturilla, mutta ei nyt tähän hätään löytynyt. Tai jos joku osaa sanoa minkälainen pultti tuohon sopisi tulppaamaan. Toki tuo kourassa kun menee pulttikauppaan nii varmasti saa sopivan. Uusi pääsylinterikin kävi jo mielessä, minitronissa tais olla 140e.
  2. Mulla oli neulan keskitys alussa pielessä, neula kanitti ja koho ei menny pohjaan asti ja ei sitten meinannu noustakkaan. Siinä koho kupin vieressä semmonen tappi jolla voi kokeilla nouseeko koho nätisti ja kilahtaako pohjaan alas tullessaan
  3. Kelit on ollu kohillaan niin ei ole palellu ajella. Motarilla tuli kävästyä, nopeus vajaa 100km/h, tällä perän välityksellä kierrokset korkealla. Noin 80km/h vielä ihan ajettava nopeus suhteessa moottorin ääniin ja viiman suhinaan. Vielähän tuossa paljon on puuhaa että on "valmis" Semmoseen olen kiinnittänyt huomiota, että jos nelosvaihteella ajaa 40-50km/h niin voimansiirrosta kuuluu "ujellusta", mutta kun yli 60km/h nousee nopeus, ääni häviää ja mielestäni ei peity moottorin ääniin. Vapaalla tai kytkin pohjassa kaasuttaessa, kun auto rullaa, "ujellusta" ei kuulu. Ääntä kuuluu myös kolmosella ajettaessa, mutta välityksistä johtuen kolmosella ei juuri 40km/h lujempaa tule ajettua...
  4. Ite sain ilmattua omat 2-piirijarrut niin että ekaksi haynesin antamassa järjestyksessä yks kerrallaan imasin nesteet sisään sillä alipaine härvelillä ja sitten perinteisesti toinen painaa jarrua ja laskin loput ilmat ulos.
  5. Ajokausi avattu, viileää oli kyyti. farkuilla ei oikein tarkene sen verran vinkkala käy. tuulitakki, pipo ja hanskat piti muuten kuskin lämpimänä. Nopeusmittari toimii, "uudet" penkit on mukavat istua ja moottorin äänet vähän vaimeammat kuin ennen. Ehkä moottoritilaan konepellin sisäpuolelle vois jotaki vielä laittaa. Musiikki soi jo paremmin, mutta ei se vielä hyvä ole. Ehkä parempi kotelointi kuin pelkkä kojelauta ja sille tehty alaosa saattas auttaa. Toki pienet ja halvat kajarit, ei voinu ihmeitä tietenkään oottaa. Ikkunoiden veivit pitäs vaihtaa ja vaihdekeppiin se kumi sinne lattian pitäs vielä laittaa. Mankalle vois tehdä uuden telineen ja vähän verhoilla. Kojelaudan alaosalle pitäs se päällinen laittaa ja uudet nappulat ja niiden kehyskin löytyy. Konepellin kiinnistyskumien reiät pitäs saada peittoon. Takapenkkien sivuille verhoilua pitäs tehdä myös. Siinä seuraavat pikku puuhastelut, mutta muuten vois keskittyä ajelemiseen. Puuratti se vähän houkuttelis hankkia, mutta tältä näyttää sisusta tässä vaiheessa.
  6. Projekti etenee, ajamaan ei vielä ehtinyt tälle päivää kun tuli sade kelit. Eilen ei päässy kun ei startannu, solenoidi vaan naksahti. Vaihdoin vanhan solenoidin paikoilleen niin lähti ongelmitta käyntiin. En tiiä olisko menny hitsatessa rikki, akku oli pois autosta niin olisko kuitenki plussa johto ollu runkoon kiinni. Naksahti se tosiaan, mutta starttia ei pyörittänyt. Motonetin penkin päälliset anoppi vähän lyhensi nii saa nyt tässä vaiheessa jonkulaiset päälliset niskatuellisille penkeille. Kannakkeet penkeille pitää hitsata ite kun ei raski alkuperäisiä rikkoa, pitää vähän laskea penkkiä alemmas edestä ja pieni koroke taakse ettei ole pystyssä. Matot on laitettu, niissä on muovia toisella puolen onko ne tarkoitus esim lämmittää että jää muotoonsa vai onko ne vain kosteuden estona? No mukavasti ne sinne istui vaikka lisävahvikkeet tuli vastaan ja piti vähän leikkoa. Peräkontissa on oma valmiste sisustaa takana ja oikeassa kyljessä. Pohja vielä, nii jää vararengas ja akku kivasti piiloon. "Uudessa" mittarissa ainakin bensamittari toimii, nopeus selviää kun ajamaan pääsee Mittarivaijerin kiristysmutteri tietenki oli niin huonoksi menny ettei saanu käsin tiukalle kun meni nii ahtaaseen paikkaan. Ehkä jos kokeilis konehuoneen puolelta tiukata, mutta ku ehin jo äänieristeet liimata nii hyvin kiinni Kokeilla ainaki että toimiiko mittari. Onko vaijerin vaihto kova homma? en ole auton alta käyny kurkkiin miten se sieltä näkyy mistä moottorissa kiinni. STP bityylikumia myös tuli laitettua kojelaudan alaosasta lattian rajaan jos äänet vähän vähenis. Jokusen kuvanki laitan kun loput "pikku jutut" saa paikoilleen. Josko sitten kesällä katon tekoon ja syksyllä jos sitten loput muutoskatsastuksen vaatimat hitsaussaumat piiloon ja maalia päälle
  7. Mulla on todella huonokuntoinen verhoilu josta olen pari tukea leikannu irti. Voin sitä lainata malliksi jos tarvetta. Vielä saatan tarvia niitä tukia itekki kun avon kattoprojekti ei ole vielä finaalissa Jonku kuntoset takanurkan paneelitki saattaa olla jossaki, muistaakseni niissä oli maaliroiskeita, mutta taisin jemmata enkä nakata pois.
  8. Ite olen kerran tämän tehnyt ja juuri tällä tavalla. Käsisaippuaa käytin liukasteena ja oliko muoviset verhoilunasennustyökalut motonetista apuna. Sitte se oikea työkalu sille listalle niin ensikertalaisellaki meni ongelmitta. Apuri oli lasia pitämässä ja nostamassa paikoilleen.
  9. Aloitus viestissa vielä osia joita hakusessa.
  10. Oma nopeusmittari on ilmeisesti rikki. Hakusessa olisi VARMASTI toimiva nopeusmittari Km/h näytöllä ja miellellään mustalla pohjalla ja jossa mukana myös toimiva bensamittari. Kyseessä vm -76mini. Ouluun pitäisi saada.
  11. Pistin yleismittarin ohmi lukemille, lukemaa ei tullut anturilta. (mitä se nyt 1:stä näyttää koko ajan oli johdot kiinni tai ei.) Eli anturi lienee siis rikki, pitää tilata uusi.
  12. Bensatankin anturia en viimeksi muistanu mitata mutta pitänee tänään tai huomenna kävässä. Alle 5km tallille eli ei ihan pihapiirissä, mutta ei kovin kaukana jos autolla käy Tilasin sisustus osaa peräkonttiin ja uuden kojelaudan, se vaatis kojelaudan yläosan muuten näyttää hölmötä. Teen sitte molemmat mallien mukkaan ite vähän erilaiset ja jääköön nuo toistaikseksi varalle. Akkuporakoneella mittaria pyörittelin kumpaanki suuntaan, pakilla viisari heiluu hervottomasti riippuen onko porakoneessa kaasu missä asennossa. Viisari heiluu noin 90-120 asteen säteellä vaikka nopeus ei muutu. Matkaa ei tule lisää. Toiseen suuntaan kun pyörittää mittari ei liiku, joten oletan että pakki se oikea suunta Taitaa olla tämä mittari parhaat päivänsä nähny? Käytetty varmasti toimiva nopeusmittari kelpaisi, ettei tarvi uutta ostaa...
  13. Yleismittarilla ja ohmi aluella. Sillä piippaus toiminnolla jos laittoi toisen piikin runkoon ja toisen siihen mihin musta johto tulee niin piippas, se ottaa jo runkoon ilman että johtoja kiinni. Nyt on virta piuhat sen verta levällään ettei uskalla mennä virtoja laittaan päälle, bensapumpun siirto kontista auton alle kelkkaan kesken. mittasin joskus yleismittarilla sieltä tankin päästä auton olessa käynnissä niin kyllä sinne virtaa tuli. Pitää viikonloppuna mennä tutkaileen lisää
  14. Mie maalasin Avon ihan omin pienin kätösin. Kokemusta ei ennestään ollu muutako kaverille maalasin keittiön kaapinovet että vähän ruiskua osas liikutella. Kuten jo edellä mainittua hyvä maalipinta tehdään hyvillä pohjilla. Itellä maalin jälkeen auringon valo paljasti vikoja mitä en tallissa nähny kuinka lampuilla kattelin (osa olisi kyllä pitänyt nähdä) Pohjamaali olisi pitänyt olla filleri eli täyttävä, mutta en semmosta yrityksestä huolimatta saanut ostettua. Oma maalaustekniikka oli paska, tuli valumia ja sitten muualta maalinpinta jäi osittain appelsiini pinnalle. Mutta hiomalla sai ihan hyvän ja sitten kiillottavilla aineilla kun hinkkas pinnasta tuli kiiltävä. Tallinaapurissa on enemmän ammatikseen maalannut ja sanoi että ekaksi vedoksi ei ollenkaan hullumpi ja osasi sanoa että kovetetta olisi saanut myös jäykempää ettie valu nii herkästi. Paksumpi maalikerros olisi mahdollistanut hiomisen kauttaaltaan nii olis saanu vimpan päälle pinnan. Eipä oikeastaan kukaan ole vittuillu pinnasta, itteä sielä muutamat kohat syö miestä. Maalaan uusiksi jossaki välissä kun alkaa liikaa häiritteen. Rohkeasti vaan kokeileen
×
×
  • Create New...