Jump to content

Juge

Members
  • Content Count

    364
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

Juge last won the day on October 29 2017

Juge had the most liked content!

About Juge

  • Rank
    Lahjoittaja
  • Birthday 15/01/1979

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.elisanet.fi/hanhikosket

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nurmo
  • Autotalli
    Austin Mini 1000 Mayfair Automatic -88, Mini Cooper S Countryman All4 Automatic -11

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Niin se vain on, että tälläkertaa puskaradio toimi paremmin kuin nykyinen some. Lapualta löytyi Erkki Rintakari, joka sääti classic-Minin koneen. Nyt on HC 500-600, ja CO:t noin 2. Ja dynotettu, pyöriltä tulee jokainen hevosvoima mitä tehdas aikoinaan 998cc koneesta on ottanut eli lähes 40hv. Ja tuo siis momenninmuuntimellisen automaattilaatikon läpi. Erkki on iäkäs mies, mutta mies jolla on tuntuma tähän hommaan. Tiesi heti mitä pitää tehdä eikä lähtenyt arpomaan. Päivän homma ja vähän hintoihin se tuli, mutta nyt on kunnossa. Jos joku etsii classic-Minin säätäjää niin multa sa
  2. Lämppäri on tuon tammikuisen jutun jälkeen toiminut moitteetta. Aivan niinku Karvalakki aiemmin sanoi että huurtuvat lasit on kyllä munki mielestä yksi ensisijaisimmista turvallisuuteen liittyvistä seikoista näin talvikelillä. Mutta koodeja en Ministä ole ulos saanut. En tiedä mihin hittoon tämä aika menee kun ei muka koskaan ehdi tuota tekemään. Tosin tähän vaikuttaa se, että todennäköisesti pitää ensin ajaa noin tunnin matka Vaasaan että tuon saa Miniä lukevaan järjestelmään kiinni. Sitten tulikin mieleeni: Onko porukalla kokemuksia tällaisesta laitteesta: https://www.elekma.com/
  3. Ei pysty sanomaan varmaksi, kun pirssi oli ennen käynnistystään roikassa ja emäntä lähti sillä kauppareissulle ja pyynnöstä ajoi pitkän kautta kunnes matkalta soitti hädissään että autoon ei tule lämmintä ja että lasit menee huuruun. Käskin tulemaan samantien kotia, ja emännän kotiin tullessa huomasin että takalasinlämmittimessä ja penkinlämmittimessä palaa valot. Penkki oli kuitenkin väkisinkin lämmin kun emäntä siinä ehti jo jonkunaikaa istumaan. Ei takalasi kyllä jäässä / pöllynneen lumen peittämä ollu, siitä oon varma. Eli voisi olettaa että takalasinlämmitin ainakin toimi. No pääasia
  4. Joo kunnossa on. Ennen kun saa Ministä saa kaikki koodit ulos, täytyy mennä olettamuksella, että akkujännitteen ollessa alhainen auto tiputtaa ensimmäisten mukana lämppärin moottorin pois pelistä. No omaa syytähän tuo akun huonoksi päästäminen on, kun ei tule autolla ajettua kunnolla. Mutta aika jännä, että noin kovassa pakkasessa auto päättää tiputtaa puhaltimen moottorin kokonaan pois pelistä. Täytyy alkaa etsimään paikkaa missä saa koodit luettua koko autosta.
  5. Tuollainen ajo onkin kaikkista parasta nykyakuille: tuollaisella päivittäisellä ajolla ehtii varmasti lataamaan ajon aikana, eikä siitä tarvi murehtia. Sama juttu oli rouvan edellisessä Clubmanissa: kun työmatka oli 80km per päivä, ei ollut ikään mitään ongelmia. Kunnes vaihtoi lähemmäs että päivittäinen työmatka ehkä max 20km, eka talvi niin ensin tippui kellonaika ja päivämäärä. Ja ainakin tämä R60 lataa "vain" moottorijarrutuksen aikana "täydellä teholla" kun aavistus likaantunut laturinhihna alkaa kitisemään ajon aikana vain tyhjäkäynnillä ja moottorijarrutuksen aikana: normi ajon aik
  6. Löysinkin googlella tuon resistor packin. Pitäisi olla aika helpossa paikassa, kuskin jalkatilassa kaasupolkimen oikealla puolella on suojamuovi jonka alla se vastus on. Antaa pirssin olla nyt latauksessa ainakin huomiseen ja katotaan puhuuko lämppäri mitään kun auton laittaa käyntiin seuraavan kerran.
  7. Täytyy tutkia tuo lämppärin moottori. Missähän tuo etuvastus mahtaa olla? Onko kuinka vaikeassa paikassa vaihtaa? Täydellä puhalluksella, eikä huurtenpoistomoodilla ollu mitään vaikutusta puhaltimen nopeuteen. En tarkemmin kysyny, mutta oletan että tuo auto nosturilla + abs, ajonvakautus ja huutomerkkivalo tuli heti tai pian käynnistyksen jälkeen. Jotain kytkyä niillä on, kun menin autoon ja laitoin vain virran päälle niin eka tuli tuo auto nosturilla -kuva kierroslukumittarin neliskanttiseen näyttöön, siinä ehkä kaksi minuuttia niin keltainen akun kuva. Ja kun emäntä tuli kaupasta, oli t
  8. Ja jatkuu: rouva sanoi että auto heitti seuraavat vikavalot kauppareissulla: auto nosturilla keltaisena, lisäksi ainakin abs ja ajonvakauden merkkivalot keltaisina. Ohjekirja sanoo että "Elektroniikkahäiriö, ajoa ei voi jatkaa". Auto kuitenkin kävi ja toimi muuten normaalisti mutta lämmityslaitteen moottori ei puhaltanut lehmänhenkäystä kovempaa, ja rouva pääsi sillä kaupasta kotiin. Seuraavaksi kun koitin lukea vikakoodeja, auto antoi keltaisen akun kuvan. Mini laturin nokkaan ja nyt ootellaan, josko nyt olisi käynyt se perinteinen, eli akun taso vähissä ja elektroniikka sekoaa...
  9. Aijoo, unohdin mainita että ite tuulettimen moottori ei ole jumissa, tuulettimen lapoihin pääsee käsiksi raikkarin kautta ja se pyörii siististi. Ja moottorin lämmöt ei nouse tappiin.
  10. Hei, Mini Countryman R60 vm 2011. Nyt kovien pakkasten tultua, auto lähti kyllä hienosti käyntiin oltuaan pari tuntia kiertovesipumpullisessa vesiletkulämmittimessä, mutta tuli yksi ongelma eteen: Lämmityslaitteen puhaltimen moottori puhaltaa vain lehmänhenkäystä. Lämppäristä tulee kyllä lämmintä, mutta hemmetin hitaasti. Kun sammutat koko lämmityslaitteen pitämällä x -ajan tuulettimen nopeusnapin miinusta pohjassa, laite sammuu ja se pienikin lehmänhenkäys lakkaa. Kun päällä ollessa muutat ilman suuntaa, sekin vaihtuu, kuuluu äänet kun läpät kääntyy. Kun lisäät tai vähennät manuaal
  11. Hienosti kyllä tämä Calixin kiertovesipumpuillinen lämmitin toimii. Pakkasta noin 15 astetta, lämmitin päällä noin 2.5 tuntia (varmaan ylikin), ja heti käynnistyksen jälkeen Scangauge näytti 27 plussaa moottorin jäähdytinnesteelle. Ja lähti komeasti käyntiin. Ja eikä nesteen lämpötila laskenut rajusti käynnistyksen jälkeen niinkuin aiemmalla lämmittimellä teki. Mutta samalla oli mielenkiintoista huomata se, miten vaikuttaa pakkasen koventuminen ja lämmittimen päälläolon pidentyminen jäähdytinnesteen lämpötilaan: 0 astetta ja noin tunti, veden lämpö oli 22 astetta, kymmenen pakkasta j
  12. Tänään tuli tuota kiertovesipumpullista lämmitintä testattua uudelleen. Pakkasta 10 astetta, 1.5 tuntia roikassa ja käyntiin. Scangauge näytti heti Minin käynnistyttyä moottorin jäähdytinnesteelle 20 astetta plussaa, ja auto lähti todella hienosti käyntiin. Katotaan josko noi pakkaset tuosta nousevat, miten sitten tuo käyttäytyy. Mutta nyt jo uskaltaa antaa erittäin suuren suosituksen tällaiselle kiertovesipumpulliselle lämmittimelle.
  13. Letkuliittimet oli tosiaan 16mm halkaisijaltaan. Tässä pari kuvaa:
  14. Ei ole ollut classic-Minissä, mutta näissä uudemmissa Mineissä on ollut. Liittimet on standardi 16mm halkaisijaltaan (tarkistan tuon mitan). Se on siis toimivana otettu pois käytöstä, kun ei kunnolla lämmittänyt R60 Minin moottoria: vesi ei kiertänyt ilman kiertovesipumpullista lämmitintä. Ja on pieni kooltaan. Jos vielä kiinnostaa niin laitan kuvat ja hinta vois olla muutaman kympin luokkaa.
  15. Meillä vois olla Calixin perus-letkulämmitin ylimääräisenä kun tilalle laitettiin kiertovesipumpullinen versio. 500W tehoiltaan, littana muodoiltaan ja mun mielestä aika pieni kooltaan. Johtosarjan pitää vain tuohon hankkia kun johtosarja jäi autoon käyttöön. Jos kiinnostaa niin voin laittaa kuvia lämmittimestä.
×
×
  • Create New...