Jump to content

Juge

Members
  • Content Count

    347
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

Juge last won the day on October 29 2017

Juge had the most liked content!

About Juge

  • Rank
    Lahjoittaja
  • Birthday 15/01/1979

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.elisanet.fi/hanhikosket

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nurmo
  • Autotalli
    Austin Mini 1000 Mayfair Automatic -88, Mini Cooper S Countryman All4 Automatic -11

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Haussa classic-Minin kaasarin säätäjä, joka osaa säätää Mini 1000 HS4 kaasarin niin että auto menee päästöistä läpi, mutta jaksaa myös kulkea ja vetää. Ilmaiseksi hommaa ei tarvitse tehdä, mutta inhimillisin ja asiallisin korvauksin. Mielellään Etelä-Pohjanmaalta, mutta huomioidaan myös n. 2h ajomatkan sisällä Seinäjoesta olevat.
  2. Joo, tuo se ohje oli, täytyy tänään kokeilla. Ja kyllä, tuo kuskin ovi kiinni -juttu pätee myös MINIssä, sen olen huomannu.
  3. Hei! Vaihdoin rouvan käytössä olevaan Miniin öljyt. Nyt en perkule millään pääse siihen, missä sai nollattua öljynvaihdon merkkivalon. Kokeilin jo sekä ajotietokoneen nappia että tripin nollaus nappia pitää pohjassa, virrat päälle ja x-aika nappi pohjassa, ei onnistunu. Sama myös että kone käyntiin. Mutta ei onnistunu. Mikä multa jäi välistä...?
  4. Vika. Meidän edellinen MINI oli juuri Clubman S vuosimallia 2007. Ei siinä ollut kellon kanssa ikinään mitään vikaa. PAITSI: Kun rouva vaihtoi työpaikkaa, jolloin työajokilsat väheni 80km / päivä -> n. 20km per päivä, talvikylmillä pirssi tiputti ensin kellonajan ja päiväyksen kuuseen. Ja tämä johtui vain ja ainoastaan lyhyestä ajomatkasta ja siitä että talvikeleillä auto ei yksinkertaisesti ehtinyt ladata akkua, ja akku oli muutenkin vanha ja huonokuntoinen. Uudella akulla ja säännöllisellä lataamisella kaikki ookoo.
  5. Ainakin se gen 3 oli rakenteellisesti ihan erilainen, sen huomasi heti. Se rakenne-ero liittyy juuri tuohon venttiilikopan huohotinletkuun ja siihen minne se imusarjassa menee: alkuperäisessä huohotinletku tekee muutaman loivan mutkan ja menee ihan imusarjan alaosaan kaasuläpän luo. Päivitetyssä (ainakin gen 3) huohotinletku lähtee edelleen samasta paikasta, mutta tekee nyt muutaman tiukan mutkan, taittuen imusarjan imukanavien päälle ja haarautuen siitä suoraan imukanaviin T -liittimillä. Ja ainakin meidän Clubmanissa (N14 kone) se jäätämisongelma katosi kokonaan tuolla gen 3 imus
  6. Runkonumeron 7 viimeistä numeroa esim. bimmer.work (ei tahdo aina toimia...), niin selviää millä varusteilla ko. yksilö on tehtaalta lähtenyt, ja tietysti kuvat autosta ulkoa ja sisältä. Ehkä Laakkosen listaus on samanlainen, mutta ainakin meidän molempien Minien (Clubman ja Countryman) kanssa bimmer.workin listaus oli täydellinen. Clubmanin kanssa jopa lehdistöauto oli erikseen merkitty varustelistaukseen (muistaakseni näin: Special inspection - Press Vehicles), eli ovat jo tehtaalla tienneet että tämä yksilö menee lehdistöautoksi. Pakoputken pitäisi erottaa jo siitä, millaiset päät näky
  7. Hei! Tässä osat, joilla Clubman S:ssä korjaantui jäätävä imusarja: 11-61-4-584-240 97MI INTAKE MANIFOLD: 116010 ja 13-74-2-756-043 31MI AIR CHANNEL: 13709974 Tai ainakin meidän ex-Clubmanissa noi osat vaihtamalla jäätäminen lakkasi. Erokin imusarjoilla oli: alkuperäisessä jäätävässä imusarjassa huohotin lähtee moottorin vasemmalta puolelta (edestäpäin katsottuna), tekee muutaman lovain mutkan ja menee imusarjaan ihan alas, lähelle kaasuläppää. Kun uudessa huohotin lähtee edelleen samasta paikasta, mutta tekee muutaman tiukan mutkan, tullen imusarjan imukanavien päälle ja haarautuen
  8. Nuokin jakkarat näyttää siltä että kyydissä pysyy kun kaarteeseen ajaa :D
  9. Talvirenkaissa ja talvirenkaissa on eroja. 16" nastat olettaisi olevan hiljaiset - ellei ne nastarenkaat ole jotain kiinanrengasta. Edellisessä autossa (Volvo V50) oli Continentalin ContiIceContact 2:set ja olivat hilaiset ja hyvät. Rouvan 4wd Countryman S:ssä on 225x45x18 Hakkapeliitta 8:it, ja ovat hiljaisemmat kuin meidän toisessa päivittäisajossa olevassa Hyundai ix55:ssa Sailun Iceblazer 255x55x18 nastat jotka tuli ix55:sen mukana. Kitkoja en välttämättä ihan heti laittaisi noin pieneen ja kevyeen autoon, ellet itse ole sellainen jolla on kokemusta vain ja ainoastaan kitkarenkailla a
  10. No johan on hinnat tulleet alaspäin noissakin osissa. No ei mitään, sehän on vain hyvä. Ja noiden hintojen perusteella 1800 Euron hinta-arvio on kyllä sitten niin metsässä kun tulla ja olla voi. Ehdota että otat vastaan hinnanalennuksena tuon 1800 Euroa ja teetätä itse remontti muualla :D
  11. Mulla ei itellä ole kokemusta r56:sen jakopääremontista eikä sen hinnasta, mutta 350 Eurolla kaikki osat jakopäähän kuulostaa aika halvalta. Ellei sitten bemari ole mennyt halpuuttamaan osien hintaa, niinkuin ne teki n14 koneen imusarjan kanssa.
  12. Kiristin on helppo vaihtaa itsekin. Mutta kannattaa ensin varmistaa että vaihtokiristin on kaikkista uusin versio, niitä versioita on monta. Muistaakseni kiristin ei ihan järkyttävän kallis ollu. Jos kiristimen vaihdon jälkeen rallatukset jatkuu, sitten se iso remontti. Mutta liian pitkään ei kannata ajella rallattavalla jakoketjulla koska remontin hinta moninkertaistuu kun jako hyppää venyneen ketjun takia. Onko auton historiassa mitään merkintää että jakopäähän olis jotain tehty? Paljonko autossa on mittarissa? Jos en ihan väärin muista, r56:sen jakoketju tulee kasettina ylhää
  13. Joo, 4 ovisten penkit ei käänny pikana. Ajatuksissa oli 400sen ja 200sen penkit, ja erittäin likellä on 400sen harmaat kangaspenkit tyrkyllä. Huono puoli oli että ne tosiaan on 4 ovisen penkit. Ellei sitten saa yhdistettyä penkin alusmekaniikkaa Minin penkeistä 400sen penkkeihin. Rover 25sen 5 ovisessa versioissa on ainakin joissain versioissa ollut se pikalukko, pitää varmaan niitä etsiskellä.
  14. Hei Aikomuksena vaihtaa classic-Miniin etupenkit paremman niskatuen toiveissa. Classic-Mineihinhän on vaihdettu aika monesti varsinkin etupenkit. Mitä kaikkea katsastukessa vaaditaan, jos meinaa esim. sisarmerkistä laittaa penkit Miniin? Pitääkö olla valmiiksi kolmiovisen mallin penkit, vai saako jollainlailla laitettua esim. 4-ovisesta penkit?
  15. Hei. Ainakin Mini R55 Clubmanissa ollut säteilylämmitin oli ihan toimiva ratkaisu. Tehokkuudesta vrt. letkulämmitun en osaa sanoa. Nykyisessä R60 Countrymanissa on letkulämmitin, mutta pitäisi olla kiertovesipumpullinen lämmitin että lämmennyt vesi kiertäisi paremmin.
×
×
  • Create New...