Jump to content

4minis

Members
  • Content Count

    110
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

4minis last won the day on May 8 2017

4minis had the most liked content!

About 4minis

  • Rank
    Full Member
  • Birthday March 15

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Kuopio
  • Autotalli
    Austin Cooper 998 -65,Morris(po.Mini)850-70,Mini 1000/1275-77,
    MINI 1,6 Cooper cabrio-05, Metro1,3 (kilpa)-83,Metro 1,3 pick up(ei tie
    liikenteessä,)12v lasten cabrio akkuMini-13,DKW F11-64,Fiat 128 3P-78, Saab 96-73 (museorek), pojan/poikien VW Doppel -73,MK1 Golf GTI-82

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Vielä GB vanteet myymättä tai vaihtamatta. 5x10
  2. Meillä on Metrossa LCB eikä sitä ainakaan ole erikseen Metron sarjana ostettu. Mitään ongelmaa en ole huomannut. T. JP
  3. En oikein enää haluaisi puhua mitään ohjaustehostimesta (nuo tarinani siitä) mutta kun minulla tehostin meni ensikerran olin pysäyttänyt auton ja virrat pois. Kuului hurinaa ja haisi palanneelle muoville. Vanhahko akku tyhjeni samalla. Akun vaihdon jälkeen ei mikään valo palanut vaikka tehostin oli mennyt hiilipölystä oikosulkuun ja polttanut muoviosia sähköpäästä. Toisella kertaa ajoin takuukäsittelyn takia pitkään ilman pumppua eikä mikään valo palanut. Ei tämä arvailuasi helpota mutta onnea etsintään. T. JP
  4. Vielä ajankohtaista
  5. Tämä on tekniikkaosaston ohjaustehostinjuttu mutta otan sen tänne kertoakseni esimerkin takuumenettelystä kun usein keskustellaan ja kysellään vain ostamisesta. Siis 2017kesäkuussa ostamani cooperin tehostimen pumppu lakkasi toimimasta juhannuksen aikoihin 2018. Ajettu vajaa 2000km. Ajelin kesällä ilman tehostusta kun oli niin hyvät kelit enkä jaksanut ryhtyä remppahommiin. Lokakuun alussa otin yhteyttä ostopaikkaan eli autodoc'iin eli varaosastoreen ja... Aika moni firma on yhtäkuin autodoc. Sain ohjeet ja lomakkeet takuun anomiseen. Piti vielä todistaa olevansa kelvollinen tekemään työn itse. Mailasin ne ja sain luvan osan palautukseen . Siihen vielä mukaan samat lomakkeet. Postitin osan 12.10 ja postin mukaan osa oli perillä 19.10. 6.12eli 7vkoa myöhemmin ilmoitettiin osan vastaanottamisesta ja lähettämisestä valmistajalle tutkittavaksi. Sitten alkoi tulla kyselyjä kuluista vaikka olin kertonut tehneeni työn itse ja ainut kulu oli postitus 33€. 7.2. eli 9vko myöhemmin tuli ilmoitus että osa oli viallinen ,tosin ensimmäisessä viestissä puhuttiin jotain hyväntahdoneleenä hyvittämisestä .Olin ilmoittanut haluavani uuden osan tilalle niinkuin tälläisessä tapauksessa käsitykseni mukaan toimitaan. Minulle tarjottiin vain alkuperäisen ostoksen hintaa palautettavaksi. Kysyin että heillekö se pantinarvoinen (125-400€) osa jää. No tarjoudun maksamaan väliä kun se alkuperäinen osa tuli aika edullisesti ja nyt ne maksoivat aikapaljon enemmän. No 45€ maksoin ja sain postimaksun tilille mutta ensin myös alkuperäisen hinnan jonka rehellisenä ilmoitin ja palautin. Osa lähti Malmöstä ja oli Kuopiossa aika pian. Seuraavat palautteet saa postnord. Ei mennyt putkeen sekään kun jakelija ei osannut osoitteeseen. Kadun nimi muuttui lähes kolme vuotta sitten. Soitettiin to iltana ja selitin että kokeilkaapa entistä kadunnimeä. No ei tullut pe eikä ma ja silloin sain tarpeekseni ja hain itse. Kuvaan olisi kuulunut että olisivat laittaneet väärän osan mutta oikea näytti olevan. Maileja kaikkiaan n.30 ja aikaa n.5kk eli ei kannata ajoon ratkaisevasti vaikuttavan osan kanssa puuhata. Tuli pitkä tarina mutta toivottavasti muilla on mennyt paremmin ja joku saa tästäkin jotain irti vastaisuuden varalle. Hyvää kevättä t. JP
  6. Hei! Laittaisitko minulle tuon tarrapaketin. Osoite on Juha Pääkkönen Leväniemenranta 1 70800 Kuopio. Puh.044-5150350

    1. Larry

      Larry

      Moro!

      jep, kiitos tilauksesta, minä laitan tällä viikolla postiin

      Lauri H

  7. 4minis

    ohjaustehostin

    Kyllä se pumppu oli viallinen. Kesti se TRW:n pumppu melkein 2000km. Meni takuuseen mutta siitä prosessista ja kestosta kerron kun pumppu viimein on kotona.
  8. Kummasti avain voi "kuolla". Minulla avain toimi ihan normaalisti vaikka tuolla ohjaustehostinta toistaiseksi vailla olevalla ei paljon ole tullut ajettua. N.30km ajon jälkeen kaupan pihassa ei sitten mitään tapahtunutkaan. Itse herättelyohjeet eivät toimineet.
  9. Ei näkynyt Hyvärilässä ainakaan la päivänä. T.jp
  10. 4minis

    ohjaustehostin

    No niin uusintamittaus on tehty. Jokunen sulakekin sinnesuuntaan viittava löytyi mutta ehjiä olivat. Yhteen pinniin tuli akkujännite 12+v virtojen ollessa poiskäännetty. Virrat päällä myös toiseen ja koneen käydessä myös kolmanteen ja kaikkiin silloin yli 14v. Sain myös ohjeet miten takuu (2v) pitäisi hoitaa. Lomake pääasiassa edellyttää ammattitaitoisella korjaamolla asennusta/purkua ja mahd. vian toteamista. Myös itse tehtynä voi mennä läpi jos osittaa koulutusta tai työkokemusta riittävästi. Riittäisköhän tuo tekun auto/kulj. inssin paperi kopiona. Täytyypä ottaa pumppu pois kun viitsin ja katsoa mikä sitä vaivaa. Jos se on täynnä pölyä niin ei se ainakaan uusi ole ollut niinkuin piti. Riippuu viasta jätänkö sen ja tilaan uuden (max.450,-panttia n.83,- palauttamatta halvin zf:n valmistama) vai rupeanko leikkimään takuun kanssa. Kerronpa sitten joskus. Toistaiseksi taidan kasvattaa vain käsivoimia ja ajella kauniilla ilmalla pääosin maantiellä. Kiitos vielä vinkeistä. Juha P.
  11. 4minis

    ohjaustehostin

    Kiitos tiedosta,pitääpä mittailla uudelleen ennenkuin otan pumpun pois. jp
  12. 4minis

    ohjaustehostin

    Nyt olen mitannut. Kyllä lataa14,4v. Yritin mitata pumpulle tulevasta liittimestä jossa on kolme johtoa tuleeko sinne mitään. En saanut kuin yhdestä välistä 0,1v koneen käydessä ja rattia käännettäessä .En tosin tiennyt mitä johdot olivat, vihreävalkeaa epäilin maaksi. Minnehän se johtonippu mahtaa mennä kun ei näe. Mistähän löytyis kuva kun nyt en löydä vaikka ennen olen katsellut,muisti varmaan pätkii. Lisäapuja kaivataan, pumpun osaan nyt ottaa helposti pois mutta en vielä viitsisi. t.jp
  13. 4minis

    ohjaustehostin

    Hei ja kiitos vinkistä. Ei varmaan ole kuitenkaan kyse samasta kun pyörät ilmassa ratti kääntyy kevyesti puolelta toiselle. Ketjuissa joku puhuu sulakken tarkastamisesta. Missä se on? Alkuperäisen pumpun pöly aiheutti oikosulun ja poltti jopa muovia hiilien välistä eikä mikään sulake palanut. Monella on ollut hetkellisiä toimintahäiriöitä johtuen hiilipölystä mutta ei tuolla voi olla sekään syynä kun ei ole juuri ajettukaan. Mistä pumppu saa herätteen,että tietää toimia.Jostain rattiakselitahan sen pitää lähteä, mistä? Vihjeitä ja tietoa Kiitos! jp
  14. 4minis

    ohjaustehostin

    Kertokaapa viisaammat voiko vika olla jossain muualla kuin ohjaustehostimen pumpussa. Pumppu on TRW ja ollut vuoden paikoillaan ja ajettu ehkä 1-2 tkm. Viikko sitten talliin ajaessa kaikki ok. Ei tyhjentänyt akkua ei ole nestevuotoa. Tuntuu,että ajaessa vähän tehostaisi mutta paikallaan mitään surinaa ei kuulu ja on raskas. Liittimet tarkistin pumpulta ja vähän koputtelinkin. Akkukin oli irti tunnin verran. Auto on Cooper Cabrio 2005. t.jp
  15. Vielä voimassa! Keskikupit voin tarvittaessa ottaa toisista vanteista. Myyn jos ei vaihtoa tule. Hinta 300€.
×
×
  • Create New...