Jump to content

Rytkis

Members
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Rytkis last won the day on September 1

Rytkis had the most liked content!

About Rytkis

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Location
    Tampere

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nostajilla loppui vikavalon palaminen ja alkoi käydä kaikilla pytyillä. Tuskin ne nostajat konetta rikkoi, mutta melkoisen käyntivamman aiheutti nämä tarvikenostimet. Kävi joutokäyntiä ihan mallikkaasti ja kyllä se hetken ihan ajossakin tuntui hyvältä Chryslerin nostimilla. Alakerta siitä olisi varmaan avattu seuraavaksi. Männäntapin tultua ulos ei enään tarvinut miettiä laakeri vaihtoja. No vaihtomoottori tuntuu ainakin toimivan hyvin. Öljynvaihto tärkein perushuolto, jota ei kannata unohtaa.
  2. Kyllä tämäkin laite kuntoon on saatettu ja käytivika selätetty. Tässähän kävi lopulta niin, että vikakoodit saatiin pysymään poissa ja käymään nätisti. Testilenkillä alkoi tuntua että kaikki ei ole niin kuin kuuluu. Joutokäyntiä kävi hyvin ja kierroksilla n.2000-2500 paikoillaan tuli männäntappi lohkosta kurkistamaan ulkoilmaa. Seurauksena moottori meni tuhannen pas#!#si. Kaiken taistelun jälkeen voisi sanoa että, tuntui jopa helpottavalta. Hajonnut moottori taisi olla vain totaalisen loppuun ajettu kaikilta osin. Käyntivian syyksi epäilen hydraulinostimia. Nämähän uusitti
  3. Kone löytyy. Paljon olet valmis maksamaan

  4. Kiitokset kommenteista. Niistä asiallisista. Jälkiviisasteluita ja päänaukomisia en kaipaa. Olkoon tässä nyt sitten tarinan opetus muillekkin, kuten aiemminkin jo mainittiin! Hyvää kesää arvon harrastajille. Eiköhän tästä taas selvitä omin avuin eteenpäin.
  5. Kyllä siellä todella puristuksia on. Ilmeisesti laakerivikaa alakerrassa.
  6. Ostetaan alakerta tai kokonainen kone.
  7. Tämänhetkinen tuomio on alkerta ja mekaaninen vika.
  8. Kyllä se ihan samalla lailla käydä ryskyttää. Eikös tuossa ole periaatteessa kaksi puolaa 2 ja 3, 1 ja 4 pytyt. Toiseen taitaa tulla vain hukkakipinä, jolloin ei taida olla väliä 2..3 ja 1..4 johtojen sekoituksella. Jako on tehty näillä ohjeilla: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r53-cooper-s-hat/repair-manuals/11-engine/11-31-camshaft/FlXePxy Ylämerkki näkyy huonosti kuvasta. Pyöritelty vielä uudelleen silloin kohdilleen ja todettu hyväksi. Kansi otettu pois ja almerkkiä ei silloin näe, kun on koppa/öljypumppu paikoillaan, mutta koppa on sellainen ettei pitäisi alarattaalta pä
  9. 2.pytyn tulpanjohto 3.pyttyyn edelleen vikakoodi P0303. Eikä näitä tulpanjohtoja kovin helposti väärin mielestäni saa.
  10. Alkaa itsestäkin tuntua jo melko erikoiselta tapauksesta. Jakoketjuvikaisena tämän ostin ja rallatus oli sen mukainen. Ajamalla trailerille ja talliin. Kiristin oli huono. Silloin oli olevinaan sen verran selkeä vika, että ei tullut näin kattavaa vikadiaknoosia tehtyä. Kyllä Inpa antoi saman koodin P0303. Jos joku sopivalla ohjelmalla haluaa tulla tarkastamaan, niin kyllä sen korvaan. Merten takana keskusteluista joku vaihtanut lambdat joku mappi anturit ja kuntoon tullut. Ehkäpä seuraavaksi anturit vaihtoon.
  11. Suuttimille tulee toiseen jatkuvasti +12v virrat päällä, virrat päällä johtojen välillä 3,1v. Virtakynä kiinni maapuolen piuhaan ja toinen pää akun plussaan, tuikkii kivasti. Suutinkisko irti, startilla pyörittäen suutimet purkissa, kaikista suuttimista tulee tavaraa läpi.
  12. Kampuran anturi jos on sökö ei taida lähteä käyntiin? Kokeilinpa ECU resetinkin: https://new.minimania.com/ECU_Reset_Procedure___R50_52_53_MINIs Puoli pulloa jarrucleaneriä ruiskin konehuoneeseen löytämättä alipainevuotoja vieläkään. 3.sylinteristä vetää käydessä tulpanjohdon irti, kipinä kyllä tulee. Tällä ei vaikutusta käyntiin, eli kolmella käy. Vaikuttaisi omasta mielestä ettei saa polttoainetta 3.sylinteriin.
  13. No juu on tosiaan vaihdettu 3.sylinteristä suutin 4.sylinteriin. Vika pysyi silti 3.sylinterissä Kansi tuli nypättyä irti vähän turhan hätäisesti. Oli yksi uusi nostin viallinen, joka aiheutti 2.pyttyyn puristeiden karkaamisen pakoputkeen. Kannessa ei havaittu halkeamia, eikä vuotoja. Nokka-akselissa oli pinta rikki yhdestä nokasta. Taaemman lambdan vaihdoin myös kun joskus oli sitäkin herjaillut.
  14. Moi Alkaa tuskastuttaa pikku käyntivaiva ja apuja/vinkkejä kaivataan. Käy kolmella ja antaa vikakoodin P0303, eli sytyskatkoksia 3-sylinterissä. Yleimallisella ja Inpalla kokeiltu lukea. Nyt tehtyä: -uusittu jakoketjusarja -nostimet uusittu -kansityöt venttiileineen -nokka-akseli -suuttimia napsuteltu 9v patterilla ja laskettu kaasuttimen puhdistusspaytä läpi mitattu vastukset -johtosarjaa ihmetelty. Suutinten ja puolan johdot vaikuttaisi olevan ok moottorinohjaimelle -kokeiltu uusilla tulpilla (kaksilla), puolalla (kolmella), uusilla tulpanjoh
  15. Moi Tälläiset o-renkaat hain itse laakerikaupasta. kampiakselin anturi: 16x2,5 vesipumppu: 34,52x3,53 öljytikun putki: 12x2,5
×
×
  • Create New...