Jump to content

Sampsa

Members
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Sampsa last won the day on August 5 2020

Sampsa had the most liked content!

About Sampsa

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Location
    Korkeakoski
  • Autotalli
    Austin Mini -65

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hakusessa parempikuntoiset takakelkan kiinnityspalikat. Omissa paikoin jopa kolmasosa paksuudesta syöpynyt pois, kuvassa olevasta silmä vielä venähtänyt millin verran soikeaksi! Ilmeisesti uudempi versio kahdella pitkällä kiinnityspultilla käy myös mk1:seen, semmoisiakin voi tarjota. YV tavoittaa.
  2. Itsekin tilasin kokeeksi syksyllä eu.minisport.com:n kautta...mutta kylläpä se paketti silloin tuli briteistä Tullimaksu on auton osissa 1,7-8% (tullin laskurin mukaan) riippuen onko moottorin osa, korin osa, verhoilua jne. Mutta sitä ei peritä alle 150€ arvoisista tilauksista. Suomen Alv. on suurempi ku brittien, taisi olla 20% siellä. Jos tilauksessa on osia useista eri tulliryhmistä meneekin jo hankalammaksi selvitellä jokainen erikseen.
  3. Ostan käyttökelpoisen mk1/2 kuskin puolen oven yläsaranan, numerot 3 ja 4. Pelkkä etuosakin (nro 4) riittää. YV tai o4o-869332nolla.
  4. Niin, aika monessa kunnostettujenkin mk1/2 Minien kuvissa nuo irvistää ja raon leveyskin vaihtelee monesti. Pyörilläänhän nuo ovet kaiketi pitäis koittaa saada mahdollisimman kohdilleen. Parempi asennoitua siihen että ei ne vaan istu kunnolla vaikka kuinka monta tuntia näpräisi! Täytyy lisäksi ainakin heftata sisempikin A-pelti paikoilleen niin nuo saranat eivät joustaisi ihan niin paljoa.
  5. Mittailin ovia ja nähtävästi tämä on ollut uudesta asti vinossa, koska karmin oven sisään jatkuva alaosa oli eri mitoissa suhteessa oven runkoon kuin muut ovet. Tuumasin että turha vääntää väkisin, pistehitsit vaan auki ja johan kääntyy!
  6. Ei onnistunut kahdella langalla, koska välissä on peltikotelo jolla tämän osa ilmeisesti on ajateltu pysyvän paikoillaan. Rautalanka päähän ja sain pujoteltua paikoilleen yläkautta, sieltä se kotelo on auki. Nyhräämisessä ei mennyt kuin puoli tuntia Pilarin takana oleva rako rako ei ollut montaakaan milliä leveä mutta siitähän se pujahti. Seuraavaksi taas ovenkarmin kimppuun..
  7. Laatikoita kaivellessa löytyi oven lukon taustapala. Täytyy koittaa pujottaa takakautta jotenkin, mutta hankalalta vaikuttaa. Jos ei muuta niin laikalla auki tuosta edestä, palikka paikoilleen ja migillä kiinni.
  8. Löytyi parempikuntoinen ovi (kiitokset Koirankopille), mutta on tässäkin työtä. Karmin etuosa on aika sisässä, ottaa ylhäältä kiinni karmiin ennen kuin ovi on edes kokonaan kiinni! Kuvastakin tuo näkyy hyvin, ero kasvaa tasaisesti eli liitoskohta muuhun oveen on väärässä kulmassa. Takaosa on puolestaan OK.
  9. Hyvä huomio, kävinpä kaivamassa vanhat ovitiivisteet vintiltä. Vasemmalle puolelle laitoin paikoilleen, ja pullistaahan se ovi varsinkin etu-alakulmasta. Tiiviste on painunut siitä ihan kasaan ja silti on 6-7mm irti pintalevystä. Saranan reikiä ei vielä ole tehty A-peltiin joten en päässyt kokeilemaan josko painuisi sen verran... Toisaalta, eipä tuossa A-pellin laitossa ole säätövaraa, vaan on laitettava ylä- ja alareuna linjaan vanhan rakenteen kanssa. Löytyi kolmaskin ovitiiviste, muistaakseni jostain 70-lukulaisesta. Se vaikutti paksummalta joten en edes yrittänyt sek kanssa.
  10. Etukulman palapeliä on muutama ilta kasailtu, alkaa olemaan "sinne päin" mutta ei vielä ihan kohdallaan. Sisempi A-paneeli ei vielä sovi vielä ollenkaan, vaan jää liian eteen. Sovitin toisesta mk1:stä peräisi olevaan punaista ovea, ja se ei sovi oikein mitenkään. Korissa kynnyskotelo on pari-kolme milliä koholla keskeltä, liekkö normaalia? Kuskin puolella sama homma. Sen lisäksi ovipellin alareuna on millin-pari kupera alaspäin, lopputulos kuvan mukainen eli ottaa keskeltä kiinni. Alkuperäisen oven alareuna on suora, ja se sopii paremmin. Harmi vaan että sekä ovipelti että runko
  11. Myydään kuvassa näkyvät hydron osat. Lisäksi neljäskin muovikuppi löytynee mukaan. Toimivana irroitettu, puhallettu ja ruiskumaalattu. Pölysuojat hapertuneet, muuten näyttävät hyviltä. H. 200eur nol4nol-869332o tai YV
  12. Myytävänä NOS mäntäsarja 1098-koneeseen 0.040 ylikoossa. Valmistaja Karl Schmidt, jonka männät ovat Vizardinkin mukaan erinomaisia ja vahvoja mäntiä! Hp. 160eur + postit. Myös 1098 lohko löytyy 0.020 ylikoon porauksella. Vaihdossa voin harkita esim. 1275 mäntäsarjaa 0.020 ylikoossa tai katukäyttöön sopivaa, ehjää virinokkaa. YV. tavoittaa
  13. Näin on, merkkasin lokarin reunan linjan maskiin ja tuulilasin alapeltiin, niin pääsee hollille mutta parempi tarkistaa pellinkin kanssa! Motivaatiota varmasti vielä jossain vaiheessa tarvitaan
  14. Pistehitsausten porausta, rälläköintiä ja sovittelua. Kohtuullisen hyvin ruo heritage-lokasuoja istuu. No, lampun alapuolella vähän porrastaa, siitä kohtaa alkuperäinen lokasuoja taittuu selvästi eteenpäin. Ensi viikolla pitäisi tulla briteistä A-paneelin sisäpuoli, sen sovitus ulomman a-paneelin ja lokasuojan voikin sitten olla isompi homma
  15. Mulla löytyi -65:ssa numerot moottoritilan oikean puolen vinotuesta, oli vain niin huonosti stanssattu että oli peittynyt jo pohjamaalinkin alle. Eli voivat olla hyvin peitossakin kun kerta jo maalattu
×
×
  • Create New...