Jump to content

Igor

Members
  • Content Count

    902
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    108

Igor last won the day on May 26

Igor had the most liked content!

1 Follower

About Igor

  • Rank
    Lahjoittaja

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Tampere
  • Autotalli
    -06 Cooper S JCW++

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tuolla yllä jo linkkasin toiseen ketjuun jossa nämä työkalut käytiin läpi... sieltä olisi löytynyt tämäkin "erikoistyökalu".
  2. Juu ei löydy mistään valikoista. Ja vilkkujen yhteydessä on ainakin näissä vanhemmissa parkit. Aika vähän yhteistä 1 ja 2 gen välillä lopulta on. DRL on näissä R50/53 -malleissa pitkät puolella teholla (kuvassa). Ainakin faceliftissä. Mullakin näkyy tuo S896 varustelistalla VIN decoderilla katsottaessa, mutta itse se piti NCS Expertillä laittaa päälle jotta sai käyttöön. Eli nyt kun on virrat päällä palaa pitkät puolella teholla kun valokatkaisin on O (off) tai A (auto) -asennossa. Takavalot on silloin pimeänä. Ja A-asennossa ajovalot menee automaattisesti päälle pimeällä/tunneleissa. Tuo automatiikka lienee varustekoodilla S563..?
  3. Muutaman vuoden verran on kokemuksia tosta jo kertynyt. Kylmäkäynnistyksen jälkeen koneen pitää antaa pari minuuttia lämmetä, jotta kulkee nikottelematta. Ja lämpimänäkin tyhjäkäynti saattaa satunnaisesti vähän röpöttää. Ripeät liikkeellelähdöt paikaltaan onnistuu harvoin sulavasti, mutta R53 on siihen hommaan muutenkin väärä väline. Mutta kun kierrokset on yli 2500rpm, niin jo alkaa hymyilyttämään. :D Newman ph3/4 on kuulemma paljon sivistyneempi nokka jokapäiväiseen ajoon, eikä se häviä tehossa paljoa 469:lle, ainakaan vakiokannen kanssa.
  4. Catcams '469' (jota 1320 myös myy) ei ainakaan aiheuta katsastuksessa ongelmia, kunhan sen saa käymään tyhjäkäyntiä alle 1000rpm. :)
  5. Etäohjelmointi on sitten mallia lukittu, eli niitä karttoja ei pääse itse lukemaan tai muokkaamaan.
  6. Väittäisin ettei siitä tule korjausmaalipensselöinnillä kovin pitkäikäinen korjaus. Mulla on tuossa takavalojen alla samanlaista kuprua, ja lisää löytyi oviaukkojen alareunoista ovitiivisteen alta. Veikkaan että säkin löydät sieltä samanlaista hapettumaa, kun nostat tiivistettä hieman... Tiivisteen alla oleva osuus jää niin kivasti silmältä piiloon, että päätin harjoittelin korjausmaalausta siellä. Hioin pellistä ruosteet (porakoneen avustuksella), ja siinä vaiheessa selvisi ettei takalamppujen ympärystästä varmasti tule siistiä ilman pakkelointia, sen verran ruoste oli tuollakin syönyt peltiä epätasaiseksi. Kirkkaalle pellille hionnan jälkeen levittelin päälle vielä varmuuden vuoksi ruosteenpysäyttäjää (Car-Rep Rust Stop), sitten spray-purkista pohjamaali, pintamaali ja lakka. Koska toi ei jää näkyviin, niin en välittänyt rajauksista tai edes siitä ettei käyttämäni maali ollut ihan 100% vastaava alkuperäisen kanssa. Takavalojen ympärille en tuollaista jälkeä kyllä huolisi, mutta uskoisin että ruosteen eteneminen ainakin pysähtyi.
  7. Komea kuva! Mitkäs vanteet nuo on?
  8. Igor

    R53 AFR-asennus

    Mulla on MTX-L ilman plussaa, eli varmaan aika pitkälti sama laite... anturi on mulla pakosarjassa repsikan puolella, joten toin piuhan ylös konehuoneseen samalle puolelle, ja päässä oleva liitin päätyi siihen muovikaukalon kylkeen mikä erottaa ABS/DSC-yksikön moottoritilasta. Piuhan siitä liittimeltä mittarille vein sen samaisen muovikaukalon sisällä kuskin puolelle, ja käytin jarrutehostimen takaa/jarrupääsylinterin vierestä löytyvää läpivientiä, josta menee mm. kytkimen hydrauliputki. Virran otin sulakehaaroittimella (https://www.motonet.fi/fi/tuote/481772/Sulakehaaroitin-mini-laattasulakkeille) penkinlämmitimen sulakkeelta. Oikeaoppinen tapa olisi tietysti tuoda suoraan akulta sulakkeellinen piuha releelle jne., mutta ongelmitta tuokin on pelannut, kun siinä on vain tuo yksi mittari. Maadoituksen vedin konehuoneen puolelle samaan pisteeseen missä on ECUn maa, kun luin ohjeet alkuun vähän turhan ylimalkaisesti... noin suositellaan tehtäväksi jos kytkee MTX-L:n analogilähdön ECUun matkimaan orkkis-lambdaa (en ole kytkenyt, kun ei kuulemma oikein pelaa R53 ECUn kanssa). Lähempääkin mittaria kyllä löytyy maadoituspisteitä. Himmennyspiuhan kytkin niin että himmennys on käytössä koko ajan. Ilman himmennystä se oli mun makuun vähän turhan kirkas siinä kiekkamittarin vieressä.
  9. Mini ei halunnut palata Turkuun, en mä tohon muuta keksi. Nojoo, laturi saattas olla vahva ehdokas, jos jäähdyttelyllä korjaantui. Ei ole omalle kohdalle just tuollaista sattunut.
  10. Tuolla joku mainosti tekevänsä ohjelmointeja Cooperin softalla:
  11. Mulla pitäis jossain tallin hyllyssä olla kyseinen o-rengas odottamassa vaihtohetkeä, voin mittailla jos löydän sen... Ootko kysynyt KL-varaosista? Harvoin on mennyt orkkis-osien kanssa yli viikkoa siellä.
  12. Käsijarru ja käyttöjarru on samassa. Tästä johtuen jarrusatulan mäntää pitää pyörittää samalla myötäpäivään kun sitä painaa sisään. Tuolla lisää aiheesta ja sopivista (ja sopimattomista) työkaluista: Kulumisilmaisimen merkkivalo näyttää suurinpiirtein tältä:
  13. Igor

    IMM 2020

    No niin, nyt tuli uutta tietoa Finnlinesiltä. Lähtöpäivän voi siirtää vaikka vuoden päähän, eli nyt voisi melkein laittaa Italian IMMin uudelleen harkintaan... - https://www.finnlines.com/fi/uutishuone/koronavirusepidemiasta-johtuvat-viranomaispaatokset-vaikuttavat-finnlinesin
  14. Chip Tuning Riihimäellä ainakin tekee ohjelmointeja R53 Miniin: https://www.chip-tuning.fi Mulla on Bytetronik, mutta en ottanut etäohjelmointia, vaan opettelin ecun säätämisen sillä itse. Bytetronikin etäohjelmointi on ihan toimiva systeemi, mutta koska tiesin että viripalikoita tulee pikkuhiljaa lisää, niin en halunnut maksaa joka softamuutoksesta erikseen. Ei tuo säätäminen mikään mahdoton opeteltava ole, mutta aikaa se ottaa, ja tietysti siinä on omat riskinsä...
  15. Tuosta ne kaikki R50/53 ruostuu, ennemmin tai myöhemmin. Oma Saksasta tuotu -06 kuplii samasta paikasta.
×
×
  • Create New...