Jump to content

Igor

Members
  • Viestit

    735
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    83

Igor last won the day on Marraskuu 8

Igor had the most liked content!

1 seuraaja

Tietoja käyttäjästä Igor

  • Taso
    Lahjoittaja

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Tampere
  • Autotalli
    -06 Cooper S JCW++
    -92 Clio S

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Igor

    Cooper S -05 "BRG"

    Kun avain nyt on auki, niin oletko tsekannut sen akun jännitteen? Jos se on alhainen ja sulla on sähköhammasharja, niin kannattaa koittaa avaimen lataamista sen laturilla. Avaimen akku on saattanut vain tyhjentyä. Itse luulin omastani akun pimenneen, kun kaukosäätö lakkasi toimimasta, enkä saanut paritettua avainta auton kanssa. Tilasin uuden akun ja parin viikon päästä siitä vaivauduin puukottamaan avaimen auki. Ennen kolvin lämmittämistä mittasin akun jännitteen, ja se oli ihan speksissä (muistaakseni 3.xx volttia). Menin samantien kokeilemaan avaimen parittamista, ja se toimi. Ilmeisesti siinä välissä ajettu yksi pidempi reissu oli ladannut sen akun taas täyteen. Ja jos se akku tosiaan on sökönä, niin uuden avaimen hinta taitaa olla n. 20x uuden akun hinta...
  2. Igor

    Cooper S -05 "BRG"

    Onnittelut hankinnasta! Oliko by-pass -venttiilissä jotain vikaa, vai miksi päädyit tilaamaan uuden?
  3. Igor

    Uusi harrastaja / mistä osia

    Jep, powerflexit. Ei tartte sit vaihtaa enää toiste.
  4. Igor

    R53 Cooper S optimointi

    Pelkällä ahtimen pyörän vaihdolla pääsee jo aika lähelle noita teholukemia. Siis ilman ohjelmointia. Ja paljon halvemmalla. Äänetkin paranee. Pelkällä ohjelmoinnilla 3hp lisäys on lähempänä totuutta näissä vehkeissä.
  5. Igor

    Mini r53 low.

    Kas, lempiaiheeni, takapoikkituki... Mihin väliin pistit sen?
  6. Igor

    Mini r53 low.

    Kyllä se minusta näyttäisi olevan tuossa puskurissa... Siistin näköinen kulkine. Jännä tuo radio, en ole tommosta mallia aikaisemmin nähnytkään. Ja ehdottomasti projektikuvia tulemaan jos meinaat pussittaa tuon.
  7. Igor

    R53 JCW -06

    Enpä ole ehtinyt tuolle tutkan sensorille tehdä mitään, eikä parkkitutka enää edes valita kun laittaa pakin päälle. Pitänee lueskella vikakoodeja, että onko siellä jotain muutakin nyt rikki. Parkkitutkan sensorin kanssa samassa paketissa tuli käytetty kaasuläppä, ja sen vaihdolla auto alkoi pysymään käynnissä myös moottorijarrutuksen jälkeen. Tyhjäkäynninkin saattoi laskea alle 1000rpm:n. Kesällä vaihdoin pa-suodattimen, kun edellisestä vaihdosta oli jo melko monta metriä. Samalla tutkailin suodattimen kotelon yhteydessä olevaa bensamittarin anturia, mutta siitä ei löytynyt syytä toimimattomaan mittariin. Vaihdoin myös kevennetyn ja vaimentamattoman kampuran hihnapyörän PRW:n Fluid Gel -malliseen, ja liimailin vähän lisää äänieristeitä takakonttiin. Niillä eväillä metelit vähän pieneni, ja kärryllä tehtiin pikku lenkki Hangon kautta Nuorgamiin. Tuolla n. 3500km reissulla ei ilmennut ongelmia, ja kesä meni muutenkin ilman isompia automurheita. Mitä nyt pari vuotta sitten vaihtamani tarvike-lambda näyttäisi vetelevän viimeisiään. Seuraavaksi laitan orkkiksen, kun niitä näköjään saa ebaystä tarviketta halvemmalla... Talveksi Mini on menossa talliin, jossa olisi tarkoitus asennella siihen nurkkiin kertyneitä osia, sekä vaihtaa ahtimen öljyt. Ja mahdollisesti viimeinkin hommaan sen säädettävän takavakaajankin, kun se kuulemma on se mikä tuohon kannattaa ensimmäisenä laittaa ajo-ominaisuuksia parantamaan. Järkevän käyttöauton virkaa hoitaneesta V6 Activasta meni leima vanhaksi kesäkuussa (käsijarruvaijeri poikki, öljypohjan tiiviste vuotaa...), ja jollain tarttis talvellakin liikkua. Katsoin helpoimmaksi myydä Activan pois, ja ostaa tilalle jotain jossa on lohkolämmitin. Activa siis lähti erään sitikkaharrastajan talliin odottamaan uutta elämää, ja minä ostin punaisen -92 Clio S:n valkoisilla vanteilla...
  8. Igor

    Cooper R53

    Ei mulla ainakaan trafin tiedoissa ole mitään mainintaa JCW:stä. Tehojen kohdalla kyllä lukee 155kW, ja vekotin on tehtaalta tilattu JCW-kitillä. Ja Cooper S -logo tässä on ollut. JCW-kitin tunnistaa ehkä helpoiten siitä sarjanumerolla varustetusta JCW-lätkästä venakopan päällä ja harmaasta välijäähyn ilmanohjaimesta, jossa on myös JCW-lätkä. Ne pitäs löytyä sekä 200hv että 210hv kitistä. Ilmansuodatinboksi muuttui kaiketi vasta 210hv kitissä, eli siinä tuota logoa välttämättä ole, jos autossa on vain tuo aikaisempi 200hv kitti. 210hv kitissä on myös isommat suuttimet, ja ne erottaa sinisestä väristä kun kurkkaa välijäähyn alle. Myös pakoputkisto on JCW:ssä erilainen kuin normi ässässä, ja pakoputken päissä on JCW-logot...
  9. Igor

    Runflat, ei koskaan enää

    Jos 205/45-17 löytyy heikosti, niin 215/45-17 toimii siellä ihan yhtä kivasti.
  10. Igor

    R53 kytkin vingahtaa

    Korjaamisen vaiva ja kustannus on käytännössä sama kuin kytkimen vaihdossa. Eli en lähtisi tekemään mitään, jos auto liikkuu ja vaihteet vaihtuu normaalisti. Omassa tosiaan ääntely alkoi siinä vähän sadantuhannen jälkeen, ja kytkimen vaihdoin 187tkm kohdalla...
  11. Igor

    cooper -02

    Tai näin.
  12. Igor

    cooper -02

    Static se olla pitää. Hydrauliikka/ilmajouset on nössöille.
  13. Igor

    cooper -02

    Tuommonen jaappanialainen camber etukselille voikin teettää vähän töitä.
  14. Igor

    Moottoriöljyn mittatikku katkesi

    Varmasti saa, mutta R50:ssä ne tikut ei taida juuri katkeilla, kun se putki on lähes suora.
  15. Igor

    Moottoriöljyn mittatikku katkesi

    Onen kanssa pääseekin sitten todella helpolla. Vaihteistoa ei tarvi irroittaa.
×