Jump to content

Igor

Members
  • Viestit

    720
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    82

Igor last won the day on Syyskuu 4

Igor had the most liked content!

1 seuraaja

Tietoja käyttäjästä Igor

  • Taso
    Lahjoittaja

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Tampere
  • Autotalli
    -06 Cooper S JCW++
    -98 Xantia V6 Activa

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Igor

    Moottoriöljyn mittatikku katkesi

    Minusta se öljytikku tulee kampikammioon sellaisessa kulmassa, ettei sen pitäisi osua kuin korkeintaan öljypohjan pohjaan. Voin toki olla väärässäkin... Tikun reikä (johon se putki kiinnittyy) näkyy tuossa yläreunassa, keskeltä hieman oikealle. Öljypohjan irroittaminen vaatii ilmastoinnin kompuran irroittamisen, koska se kiinnittyy öljypohjaan. Sitä varten pitää tietysti ensin ottaa apulaitehihna irti (ja sit uusi tilalle jos ei ole ihan hiljattain vaihdettu). Kompuran voi ripustaa jonnekin sivuun pois tieltä, ja letkut voi jättää kiinni, joten ilmastointia ei tarvitse tyhjentää. Myös moottorin alatuki ja ohjaustehostimen tuuletin pitää irroittaa. Sitten vain pohjasta pultit auki...
  2. Igor

    O: -04 Mini korjaus

    Jos korjaamo ei osaa/viitsi tuon paremmin selvittää miten öljypohja lähtee irti, niin kannattaa tosiaan etsiä pätevämpi paikka. Tampereelta osaisin vinkata korjaamon, mutta pk-seudulta valitettavasti en. Tuolla toisessa keskustelussa mainittu tikun kaivaminen yläkautta kannattaa tietysti kokeilla ensin.
  3. Igor

    MCFF Syysratapäivä 15.09.2018

    Pari ei ihan niin märkää kierrosta ratapäiviltä... videolla näkyy myös TuplaPete ja Purtsi. https://youtu.be/-DIVPJnCyOQ
  4. Igor

    MCFF Syysratapäivä 15.09.2018

    Kierroksen verran erittäin märkää Ahvenistoa keltaisen R50 Cooperin(?) perässä: https://youtu.be/mrdeZsTxi8I
  5. Igor

    R53 kytkin vingahtaa

    Tekeekö jatkuvasti vai vain kylmänä? Omassa oli tuota oiretta kylmästartin jälkeen ekalla liikkeellelähdöllä, ja yleensä ainoastaan kylmillä keleillä. Sellainen Chewbacca-ulvahdus. Ekasta ääntelystä meni noin neljä vuotta ja 80tkm siihen kun piti vaihtaa kytkin (painelaakeri petti). Ääntely on kohtuu yleinen vaiva kun lukee ulkomaisia foorumeita, mutta harvoin siitä on seurannut kytkinremppaa. Saattaa johtua kampuran stefan vuotamisesta, jolloin öljyä päätyy vääriin paikkoihin, tai sitten ei.
  6. Igor

    Moottoriöljyn mittatikku katkesi

    Ebaystä löytyy muuten nykyään orkkistikun näköinen tekele, jonka ei pitäisi katketa (eri materiaali). Ja on paljon halvempi kuin tuolla ylempänä (5 vuotta sitten) linkkaamani Cravenspeed.
  7. Igor

    Starttiko kaput, Mini R50 1,6?

    Jos siitä vanhasta tiivisteestä ei näe kummin päin se on ollut, niin liekö sillä sitten väliäkään kummin päin sen pistää. En kyllä muista kummin päin sen aikoinaan laitoin omassani. Mutta sen muistan, että vaikein osuus alkuperäisen pakosarjan irrottamisessa oli ne pakoputken pään pultit. Piti leikellä auki.
  8. Igor

    O: -04 Mini korjaus

    Eiköhän tuon tee mikä tahansa korjaamo. Öljytikun metsästys saattaa vaatia öljypohjan aukaisun, sen tiiviste kannattaa uusia samalla...
  9. Igor

    Starttiko kaput, Mini R50 1,6?

    Katsoitko ton videon minkä linkitin aikaisemmin? Siinä R53:ssa siirretään vähän paisaria ja tehostimen säiliötä sivuun, ja startti mahtuu tulemaan ylös pakosarjan vierestä vaihdelootan puolelta. Ilmaboxin tietty joutuu ensin irroittamaan. R50:ssä taitaa olla siinä kohtaa akkukotelo, eli sen joutunee irroittelemaan.
  10. Igor

    Starttiko kaput, Mini R50 1,6?

    Onhan se aika kettumaisessa paikassa pakosarjan alla. Itse kaivauduin sinne tuossa keväällä, mutta ei onneksi tarvinnut vaihtaa. Korjaamokäsikirja neuvoo aloittamaan pakosarjan irroittamisella, mutta Youtubesta löytyy ohjeet joilla tuon stepin pystyy skippaamaan (ainakin Cooper S:ssä): https://www.youtube.com/watch?v=GBGnEqK4arg
  11. Igor

    Starttiko kaput, Mini R50 1,6?

    Meinaat että tuon pystyy tekemään purkamatta mitään tieltä pois?
  12. Igor

    R53 mysteeri

    Jeps.Se maksoi tuolla aeromotorsissa SKF:n tekeleenä n. 16€. Aikamoista raksumista piti alkuperäinen 213tkm ajettu vapaarulla...
  13. Igor

    R53 mysteeri

    67€ Gatesin tarvikkeena, tuossa pari viikkoa sitten tuli yksi kappale aeromotors.fi:stä. Näyttäisi olevan sama palikka kuin oem. SKF:n versio vähän kalliimpi, mutta kuvien perusteella sama palikka sekin. https://aeromotors.fi/kataloog/search/t38404/gates
  14. Igor

    R53 mysteeri

    Niin ja ahtimen öljyjen vaihto vaatii sit ahtimen irroittamisen, ja se taas vaatii koko keulan purkamisen. Tarkistamaankaan niitä öljyjä ei pääse sen helpommin. Tällä videolla selviää homman juju: https://www.youtube.com/watch?v=FA9QIXtBGuM
  15. Igor

    R53 mysteeri

    Kesäkauden avajaistapahtumassa kävi yksi mattaharmaaksi teipattu yksilö, mutta tämä onkin plastidipattu. Eri laite siis. Yllättävän siisti lopputulos, ainakin tuosta kuvasta päätellen. Tuossa on näköjään MSD:n puolapakettikin (kun on punainen). Lienee ihan toimiva, mutta mitään se ei tee vakiota paremmin. Nämä ei ylikuumene niin kauan kun alkuperäinen flekti toimii. Veikkaan että tuossa on flektin etuvastus hajonnut (kuten käytännössä näissä kaikissa), ja se on korjattu laittamalla kytkin... parempi vaihtaa sinne ehjä flekti. Eikä se etuvastuksen hajoaminenkaan ylikuumenemista aiheuta... Se diginäyttö lienee joku Scangauge tms., kiinni OBD2-portissa. Ihan kätevä, sillä näissä se kojalaudan lämpömittari näyttää 90 astetta vaikka koneessa lämmöt olis 110°C. Onko tossa muuten navi vai chronopack-mittaristo siinä keskellä kojelautaa?
×