Jump to content

Igor

Members
  • Content Count

    949
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    119

Igor last won the day on April 13

Igor had the most liked content!

1 Follower

About Igor

  • Rank
    Lahjoittaja

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Tampere
  • Autotalli
    -06 Cooper S JCW++

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Niin ja tolla 5% isommalla laturin rullalla tulee edelleen ~14,3 V tyhjäkäynniltä asti. Tosin mä olen joutunut muista syistä nostamaan tyhjäkäyntiä 750 -> 980rpm...
  2. Enpä ole just tommoseen ongelmaan ennen törmännyt. Ehkä laturin merkkiä vaihtamalla paranee..? Vakiona R53:n rajoitin on 6950rpm, GP-mallissa muistaakseni 7150rpm, mutta sama laturi ja hihnapyörät siinäkin on. Mä olen omassani nostanut kierrosrajaa, mutta olen myös vaihtanut laturin hihnapyörän hieman isompaan: http://www.kavsmotorsport.com/mini-tuning-products/mini-alternator-tuning Ajelin kyllä hyvän tovin nostetulla kierrosrajalla ennen ton hihnapyörän vaihtoakin. Laturi mulla on edelleen alkuperäinen.
  3. Ainakin etupenkit sopii suoraan ristiin. Takapenkin selkänojan lukituksessa taitaa olla jotain eroja.
  4. Mun mielestä toi kytkinanturi estää vain starttimoottorin toiminnan. Muutenhan kärry sammuis aina kun kytkin on ylhäällä...
  5. Igor

    IMM 2020

    Varasin voucherilla (no, 9 euroa joutui laittamaan lisää...) lauttaliput heinä-elokuun taitteeseen. Katsoin sellaisen ajankohdan, että Nordschleifelle pääsis ajamaan. Jos tuolloin ei nyt syystä tai kolmannesta pääsekään lähtemään, niin lähtöä voi taas siirtää sen max 12kk (tai jos hyvin käy niin vaihtaa taas voucheriin). Eli vaikka sinne 2022 IMMiin.
  6. Toi OBX osaa kyllä meluta, kun sille antaa happea, mutta Micken Janspeed ilman kattia oli kyllä melko next level... en kuullut siellä rantatunnelissa omaa autoa ollenkaan kun Micke painoi perässä kaasua.
  7. Ja Orranje tuskin möisi noita jos katti olisi käsiin lahoavaa mallia. Sen verran kyllä luotan tohon kauppiaaseen, tuntee R53:t. Kun tein tonne tilausta tässä brexitin jälkeen, niin Orranje luonnollisesti vähensi ostoksen hinnasta sikäläisen VAT:n (muistaakseni 20%), koska ei olla enää samaa arvonlisävero-/tullialuetta. Ja paketti tuli jostain syystä perille ilman että sitä tarvi tullata. Noista halpiksista en tosiaan osaa sanoa. Eniten niissä huolettaa se miten ne istuu paikalleen. Sitä vitutusta, kun ruuvaat vanhaa rikkinäistä osaa takaisin paikalleen epäonnistuneen sovituksen jä
  8. OBX:n mukana tuli tuommoinen laipalla varustettu pätkä, johon irti leikattu orkkiskatti hitsattiin kiinni, ja sitten pultattiin siihen pakosarjan perään: https://live.staticflickr.com/4672/25581420537_475f4700f6_z.jpg Minäkin kyllä jätän hitsaushommat suosiolla niille jotka sen osaa, itse hoidin vain pulttien pyörittämisen. Ensin pistettiin uusi pakosarja paikalleen, niin sai otettua tarvittavat mitat leikkaa/liimaa -operaatiota varten. Milltekin tapauksessa pitänee hommata erikseen se laippa, johon katti sitten hitsataan kiinni. Muuten olettaisin että menee samaan tyyliin. Jos ostaa
  9. Ehkä ensimmäisenä kannattaa tsekata mistä se pörinä sieltä pakosarjasta tulee. Ettei vuoda esim. pakosarjan tiivisteestä. Viripakosarjoista Milltek on varmaan sieltä edullisemmasta päästä, siis sellaisista joita uskaltaisi suositella. Se ei ole mahdottomasti avarampi kuin vakio, mutta jonkun verran kuitenkin. Veikkaan että äänetkin on varsin siedettävät. Janspeed tuntuu olevan suosittu, eikä taatusti ahdista isommillakaan tehoilla. Superspint olis varmaan sieltä parhaasta päästä, mutta hinta on sen mukainen. Itselläni on Supersprintin halpiskopio OBX, mutta sitä en voi ihan varauksetta su
  10. Igor

    R53 JCW -06

    Kaasuläppä putsattu ja vikakoodit taas nollattu. Tyhjensin myös huohottimen öljynkerääjän. Kerrostuu nätisti. Pohjimmaisena lienee etanolia, päällä öljyä, ja siinä välissä ties mitä kuonaa. Kävin myös pienen testilenkin heittämässä, mutta jotain häikkää siinä oli, kun kuivalla asvaltilla löytyi pitoa vasta kolmosvaihteella.
  11. Igor

    R53 JCW -06

    Joo ei se mikään yllätys ole, että vanhassa autossa on vikoja. Niiden vikojen kohteet tahtoo vaan olla välillä vähän yllättäviä. Tässä omassa rakkineessa on esimerkiksi edelleen kaikki alkuperäiset pyöränlaakerit ja koiranluut. Yleensä noita menee kuin leipää.
  12. Igor

    R53 JCW -06

    Mitenkähän ton kaasupolkimen ongelman vois diagnosoida, jos koodit on samat... no, jos sama koodijumppa jatkuu toisella kaasuläpällä, niin sitten täytyy katsella sen polkimen suuntaan. En nyt lähtenyt samantien tilaamaan uutta kaasuläppää, vaan kokeilen parin kympin käytetyllä, siitä lisää myöhemmin... Etupyörien laakerit, jarrunesteet, ja syyläri olis semmoset pakolliset huoltokohteet, että kehtaa ottaa kärryn ajoon. Mutta ahtimen öljynvaihto, vuotava ohjaustehostimen letku, short shifter, R56 takatukivarret ja Whitelinen kallistuksenvakaaja olis myös listalla...
  13. Igor

    R53 JCW -06

    Kärry jäi syksyllä talvisäilöön ihan oma-alotteisesti kaasuläpän heitettyä tauluun muutamat vikakoodit. Vika korjaantui hetkellisesti perinteisellä "käynnistä se uudelleen" -metodilla, eli piuha irti kaasuläpästä, virrat päälle ja pois, piuha kiinni ja vikakoodien resetointi. Kun tuossa viimeksi kävin tota keksintöä herättelemässä, niin siellä oli samat viat taas päällä. Eli VDO:n kaasuläppä kesti sen puolitoista vuotta. Jippii. Ihan niin kuin ei olisi muuta jumppaa edessä tämän kanssa ennen kesäkelejä.
  14. Igor

    R60 5v ->6v

    Olisko siihen 5-loviseen getragiin (R50 2005 eteenpäin) vaihto yhtään helpompi/halvempi? Niitä ei toki taida olla ihan samalla tavalla tarjolla kuin 6-vaihteisia. Vaihdon kannattavuus riippuu tietty siitäkin kauanko autoa aikoo pitää. Midland varmaan hajoaa jossain vaiheessa uudelleen..? 6-vaihteisen vaijerit ja vaihdekepin pään mekanismi muuten vaihtui jossain 2004/2005 tienoilla. Ihan vaan tiedoksi jos ryhdyt osia tilailemaan, ettei tule yllätyksiä.
  15. Ei sitä eroa kyllä ajossa huomaa. Jotkut sanoo että pienillä kierroksilla vedättäessä voi tulla värinöitä, mutta eipä toi pienillä kierroksilla muutenkaan tykkää edetä. Mulla on nyt tullu reilut 50tkm mittariin lisää kytkinrempan jälkeen, ja hyvin se siellä jakselee, rata-ajeluista huolimatta. Ihan mahdottomasti sen tuntuma ei herätä luottamusta tollasessa täyskaasupainotteisessa ajossa 265hv tehoilla, mutta se olikin tiedossa ettei toi mikään viriosa ole. Budjettiratkaisu.
×
×
  • Create New...