Jump to content
MINI² foorumi

Igor

Members
  • Viestit

    630
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    71

Igor last won the day on Marraskuu 25

Igor had the most liked content!

1 seuraaja

Tietoja käyttäjästä Igor

  • Taso
    Lahjoittaja

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Tampere
  • Autotalli
    -06 Cooper S JCW++
    -98 Xantia V6 Activa
  1. Testerit

    Dashboardeja pystyy tekemään myös noilla halvemmilla OBD2-lukijoilla. Torque-niminen softa on siihen aika hyvä. Mutta toi sun linkkaama on toki siinä hommassa nopeutensa vuoksi parempi.
  2. Testerit

    Tolla linkkaamallani lukijalla saa ainakin mun kärrystä myös kuitattua ne koodit. Tokihan ne vikakoodit ilmestyy melkein heti uudelleen jos itse vikaa ei ole korjattu... :)
  3. R53 JCW -06

    Asiaa kun selvitteli enemmän, niin ilmeisesti tää ajonesto estää myös startin pyörimisen. No, siitä nyt tuskin on kyse. Vikakoodeja en ole katsonut. Vaihdoin kärryyn parkkipaikalla täyteen ladatun akun samalla kun jäätävää tihkua satoi vaakatasossa, ja piti katsoa koodit jos ei edelleenkään starttaa. Starttiyritys päättyi kuitenkin virtalukon sulakkeen (50A) kärähtämiseen. Sen jälkeen poistuin sisätiloihin lämmittelemään. Siitä on nyt pari viikkoa.
  4. Testerit

    Jos ECUn vikakoodien lukeminen riittää, niin tällä pärjää: https://www.mmyynti.com/tuote/elm-327-miniobdii-vikakoodinlukija-bluetooth/ Halvemmallakin noita saa kiinasta/ebaystä, mutta toi nyt ainakin toimii, eikä tarvi odottaa viikkoja. Verkkokaupan Fujitech-merkkinen lukija ei toiminut meikäläisen R53:ssa. Vikakoodinlukijoista oli tuossa toinenkin keskustelu juuri menossa, mutta siellä kaivattiin vähän enemmän toiminnallisuuksia:
  5. Vikakoodinlukijoista

    Mulla on yksi tuollainen ebaystä ostettu INPA/ediabas -hässäkkä. Softien asentaminen oli melkoista kikkailua, ja toiminta on kiinni tuurista, auringonpilkuista ja kuun asennosta. Pääsi sillä ainakin R53:n ABS:n vikakoodeihin kiinni silloin kun se sattui saamaan autoon yhteyden. NCS expertin takia sen oikeastaan hommasin, että sais ohjelmoitua päiväajovalot ja muuta jännää, mutta into laantui noihin yhteysongelmiin.
  6. Start and fan problem

    Water temp sensor and air intake temp sensor. No idea of the cost tho. But any good car service should be able to diagnose them. Reading the fault codes from the ECU might help pinpoint the problem. Buying a bluetooth OBD2 reader is probably cheaper than taking it to a service for fault code reading...
  7. Start and fan problem

    Does it do that only on cold starts or every time? I guess it could be a temperature sensor problem if it only does that on cold starts.
  8. Uusi käyttäjä tervehtii!

    Tervetuloa! Teipit ei varsinaisesti ole omaan makuun, omasta poistin heti ensimmäiseksi. Mutta pitäähän sitä personoida. :) Alustasarja ei taida olla madaltavaa mallia? Ja onko toi siis kompuran vai kampuran hihnapyörä mikä on vaihdettu? Ahtimelle yleensä pistetään pienempää pyörää... Moottorin kylkeä varmaan kastelee venakopan tiivisteen vuoto. Helppo ja halpa remontti. 235 leveä kumi tuonne ei ihan helpolla mahdu. 215/45-17 ja sopivalla vanteen ET:llä tai spacereilla saa kaaren aika kivasti täyteen. Mutta silloinkin saattaa raapia kaareen kiinni. Ei ole iso ongelma, muovi antaa kyllä periksi. :) Ei se vesi sieltä lisäjarruvalolta kattoverhoiluun pääse. Kannattaa se tiiviste laittaa kuntoon. Lisäjarruvalo on muistaakseni kolmella pultilla kiinni. Ne näkyy kun avaat takaluukun.
  9. R53 JCW -06

    Mahtaiskohan noi imusarjan pinnapultit olla sopivat... pitääpä katsoa tuosta vanhasta kannesta.
  10. R53 JCW -06

    Vara-avainta kokeilin heti ensimmäisenä. Vaikka ei ajonesto taida starttimoottorin pyörimistä estää... eikös se pidä puolan ja suuttimet mykkinä? Vielä en ole ehtinyt enempää tutkimaan. Ajattelin kokeilla seuraavaksi toisella akulla ja/tai kaapeleilla, jos akku on sittenkin kyykähtänyt. Sitten jos tsekkais virtalukon, ja vasta viimeisenä alkais kaivamaan sitä starttia esiin. Jos sen startin joutuu vaihtamaan, niin pitää irrotella ensin pakosarja siitä tieltä. Tuli mieleen että vois siinä samalla vaihtaa pakosarjan pulttien tilalle mutterikiinnityksen. Säästäis varmaan jokusen kirosanan pakosarjaa kiinnittäessä. Pitää vaan selvittää noiden pulttien lujuus, niin osaa hommata sopivaa kierretankoa.
  11. Mikä hihnapyörä soi?

    Mulla on semmonen epäilys, että toi etuvastuksen rikkoutuminen edesauttaa kannen halkeamien syntymistä. Toki kannessa voi olla jotain valu-/valmistusvikaakin, mutta jos lämmöt seilaa jatkuvasti sinne 112 asteeseen (esim. ruuhkassa seistessä) ennen kuin puhallin lähtee päälle, niin ei se voi kovin hyvää tehdä... omassa oli toi etuvastus rikki todennäköisesti jo ostettaessa, ja itse ehdin ajelemaan reilun vuoden verran ennen kuin hoksasin edes tarkistaa puhaltimen toiminnan. Toki virityskin vamasti vaikutti kannen halkeamiseen, mutta on näistä mennyt kansia ihan vakioistakin. Omassa on nyt bytetronikilla säädetty puhallin heräämään pikkuisen pienemmillä lämmöillä, ihan vaan varmuuden vuoksi.
  12. R53 JCW -06

    Nyt se perkele ei sitten käynnisty. Eilen pelasi vielä normaalisti. Akussa on virtaa, mutta avainta kääntäessä ei tapahdu mitään. Startti ei inahdakaan, mutta virtaa se tuntuu ottavan. Tämmöistä vikaa ton kanssa ei vielä ole ollutkaan... kone kyllä pyöri, kun vähän tönäilin kärryä vaihde silmässä.
  13. Mikä hihnapyörä soi?

    R56:een on laitettu tehtaalla ihan eri viat. :D
  14. Mikä hihnapyörä soi?

    Ei varmasti saa testerilläkään kuin yhden nopeuden päälle jos se etuvastus on rikki. :) Mutta sen puhaltimen siis pitäis pyöriä hitaalla nopeudella koko ajan kun ilmastointi on päällä (kun kompura on saanut paineet ylös). Jos vastus on rikki, niin ilmastointi päällä puhallin pyörii täydellä nopeudella pienin väliajoin. Lisäksi niitä nopeuksia ohjaa veden lämmöt: 105 asteessa lähtee hidas nopeus, ja 112 asteessa nopea. Muistaakseni flektille menee eri määrä johtoja riippuen siitä onko auto facelift-mallia vai ei. Faceliftissä puhaltimen releet on jossain sulakeboksin alla ja vanhemmassa siellä puhaltimen yhteydessä. Eli vanhempaan ei mun käsittääkseni voi tehdä tota ohitusleikkausta siihen liittimen tienoille, koska vika on vasta releen toisella puolella. Mulla tosin on kokemuksia vain faceliftistä, joten jos joku tietää paremmin tosta vanhemmasta..? Mutta jos olet ahtimen öljyjä vaihtamassa, niin joudut kuitenkin irrottamaan sen puhaltimen, ja voit vaihtaa sen vastuksen suoraan oikealle paikalleenkin. Mä tilasin vastuksen tohon omaan ohitusleikkaukseen Vaasan elektroniikkakeskuksesta: HSA100-0R47 (eli 100W ja 0,47ohm)
  15. Mikä hihnapyörä soi?

    Juuri näin.
×