Jump to content

Igor

Members
  • Content Count

    924
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    112

Igor last won the day on September 10

Igor had the most liked content!

1 Follower

About Igor

  • Rank
    Lahjoittaja

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Tampere
  • Autotalli
    -06 Cooper S JCW++

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Just. Mutta eihän tuo laskennalliseen arvoon viittaa. Sieltä vaan kerrotaan joku korvaava arvo mittarille (90 astetta?), ja ecu menee limp home modeen? Lämpömittari on toki "puskuroitu", eli viisari näyttää tasan 90 astetta, kunhan todellinen lämpötila on 75-114 asteen haarukassa. Voi hyvinkin keittää ilman että mittari reagoi, vaikka anturi olisi ehjä.
  2. Mistäs tämmöinen tieto on peräisin?
  3. INPA löytyy ja asustelen Tre keskustan liepeillä. En osaa sanoa saako sillä tarkempaa tietoa lambdan sielunelämästä, mutta ainahan sitä voi kokeilla. Lambda kytkeytyy ecuun, ja 0.2V (laiha seos) - 0.8V (rikas seos) sieltä pitäisi tulla.
  4. Itse tein samoin. Tallilla oli vielä lisäturvana Mini-raamattu, eli Bentleyn Service Manual. Ja tarkotus olis tehdä homma pian uusiksi, kun edellisestä vaihdosta on jo 80tkm.
  5. Tätä veikkaan minäkin syyksi. Toi ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan, joten siitä tuskin löytyy mitään virallista tehtaan ohjeistusta josta näkisi työaika-arvion ja öljyjen määrän & laadun. Pitäisi luottaa googleen.
  6. Mini-huoltoihin erikoistuneista paikoista Helsinki Motor Company saattaisi kyseisen homman tehdä. Ja varmasti joku ennakkoluuloton pienempi pajakin. Tampereen suunnalla lähtisin kysymään Tommin Autohuollosta. 95% ahtimen öljynvaihdon vaatimasta työstä on sen irrottamista ja kiinnittämistä. Loppu 5% on avata ne kaksi proppua ja kaataa vanhat öljyt ulos ja uudet sisään. Eli ei sitä mihinkään kannata toimittaa pelkkään öljynvaihtoon, jos sen on jo kaivanut irti.
  7. Sääennusteet näyttää sen verran hyvältä, että eiköhän mekin ilmestytä paikalle.
  8. Vuotoja en ole puhdistusaineilla koittanut korjailla, mutta muuten olen niitä kyllä käyttänyt useammassakin autossa. Melkoisesti sitä paskaa niillä kyllä irtoaa, myös niihin uusiin öljyihin. Montaa sataa kilometriä en niillä ajaisi ennen uutta öljynvaihtoa.
  9. Igor

    Vanteet miniin

    Väittäisin että mahtuu helposti. Takaa saattaa raapia töyssyissä kaariin, jos on isosti madallettu, mutta ne muovikaaret on helppo trimmata.
  10. Jako on varmasti kohdillaan? Sekin kuulostaa erikoiselta että lambda tai MAP-anturit vaikuttais vain yhteen pyttyyn. Ykkös- ja kakkos-lambda on identtisiä keskenään, joten ne voi testata vaihtamalla päikseen. Tai otat ykköslambdan piuhan vaan irti, kone kyllä käy ilmankin sitä, joskin aika rikkaalla. T-MAP ja MAP-anturin kunnon pystyy varmaan mittaamaankin... tässä jotain infoa niistä: https://workshop-manuals.com/mini/cooper_s_(r53)/l4-1.6l_sc_(w11)/powertrain_management/computers_and_control_systems/absolute_pressure_sensor/component_information/diagrams/page_5536/
  11. Scooppi sähköautossa on kyllä melkoinen aivopieru. Tosin näön vuoksihan se noissa uusimmissa on muutenkin.
  12. Kävikö se kolmella jo ennen kansi-/jakopääremppaa, vai oliko joku muu käyntihäiriö ennen sitä? Tietty se ecukin voi olla viallinen, mutta en ole aikaisemmin kuullut niiden lahonneen tuolla tavalla. Toki kun näillä alkaa olla ikää, niin elektroniikkavikojen mahdollisuus alkaa kasvaa...
  13. Renkaisiin pykälää korkeampi profiili, ja vaihtaa samalla runflatit pois, niin rengasmeteli varmasti pienenee. Todennäköisesti ajettavuuskin paranee. Ja miksei samantien kevyemmät vanteet vähän pienemmällä ET:llä, niin paranee sekä ulkonäkö että range.
  14. Tuohan näyttää heti fiksummalta kun siitä on riisuttu kaikki räikeimmät "hei, olen sähkömopo" -koristeet. EDIT: Ja siitähän puuttuu myös se F56 Cooper S:n lerpattava alahuuli. Ilmankos se näyttää niin kivalta.
  15. Onpas mystisen kuuloinen ongelma. Suuttimia lienee kokeiltu eri pytyissä ja vika pysyy kolmosessa? Nokan ja kampuran anturit tsekattu? Niistä kyllä luulis tulevan vikakoodit. Mulla on tuossa uusi kampuran asentoanturi jos haluat sitä kokeilla, kun näyt olevan samalta suunnalta. Ja jos jaksat askarrella, niin kyllä tuosta meikäläisen kärrystä voi nokan anturia kokeilla siihen. Kansitöiden ohessa varmaan olis huomattu mahdolliset halkeamat, tulee meinaan samanlainen oire siitä.
×
×
  • Create New...