Jump to content

Igor

Members
  • Content Count

    823
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    92

Igor last won the day on August 31

Igor had the most liked content!

1 Follower

About Igor

  • Rank
    Lahjoittaja

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Tampere
  • Autotalli
    -06 Cooper S JCW++

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Igor

    Lukkoperä R53

    Meillä taisi kahteen pekkaan turatessa mennä yhteensä joku 14h. Samalla vaihdoin etuakseliston nivelet ja puslat, kun ne oli kätevästi käsillä. Niiden laakerien asennus vaatii prässin, joten jos sellaista ei nurkista löydy, niin kannattaa käydä etukäteen jossain prässäämässä ne siihen uuten perämurikkaan. Laatikon sisällä on pyöreä magneetti keräämässä metallihippuja, sen putsaamisesta tuskin on ainakaan haittaa. Ja jos alatukivarsien puslia ei ole vielä vaihdettu, niin tuossa yhteydessä ne kannattaa laittaa. Samoin vakaajan puslat. Öljyksi sopii esim. Redline MTL. Menekki on noin 1,7 litraa.
  2. Igor

    Lukkoperä R53

    GeaR53 -niminen sivusto facebookissa myy paljon purkuosaa näihin ykköskoppaisiin, ehkä kannattaa kysäistä orkkislukkoa sieltä. Myös Minitorque.com -foorumilla näkee noita välillä myynnissä. Sitä en sitten tiedä miten kilometrit vaikuttaa noihin, kun ne kitkapinnat on kuitenkin kuluvaa matskua.
  3. Igor

    Lukkoperä R53

    Siis tuo on joku avoimeen perään lyötävä lisäpalikka? Eipä ole tullut aikaisemmin vastaan moista. Mutta jos myyjän tiedot on niin huteralla pohjalla, että kutsuu 2001-2006 Miniä Austiniksi, niin jättäisin ostamatta...
  4. Igor

    Lukkoperä R53

    Saa sen lukon toki avoimenkin perän tilalle. Työnä se ei eroa mitenkään lukollisen perän vaihdosta. Vaihdelaatikko on muuten identtinen. Uudet perän laakerit on syytä hommata, helpottaa hommaa. Itse tilasin ne Lohenilta samalla kun itse lukonkin: https://www.lohen.co.uk/differential-bearings
  5. Igor

    Korkea mittarilukema

    Tiedätkö onko tuolle koneelle tarvinnut tehdä mitään?
  6. Minkäs mallisesta laitteesta on kyse? Harmaa savu viittaa yleensä kannentiivisteen pettämiseen. Häviääkö jäähdytinnestettä? Kosteus välijäähyssä lähtee aika pian ekan startin jälkeen, ei pitäs paljon pöllytellä. Mulla on R53:ssa occ molemmissa huohotusletkuissa. Vain sieltä repsikan puoleisesta päästä näyttäisi puskevan ölyä.
  7. Igor

    Lukkoperä R53

    Suurimmassa osassa 2005-2006 -mallisista ässistä on lukko, kun se oli ilmainen lisävaruste Chili Packin kanssa. Vanhempiin se on maksanut ekstraa, joten löytyy vähän harvemmasta yksilöstä. Mä vaihdoin omaani orkkislukon tilalle Quaifen. On se miellyttävämpi orkkikseen verrattuna, menee paremmin kaasulla sinne minne ohjaa. Kuivalla asvaltilla siis. Talvella orkkis on paljon parempi. Torsen-tyyppisenä Quaife ei hanskaa tilanteita joissa toisella pyörällä ei ole yhtään pitoa. Jos olisin nyt laittamassa lukkoa, niin valinta olisi Wavetrac. Sekin on torsen-tyyppinen, mutta siinä on jonkinlainen pre-load, joka poistaa tuon nollapito-ongelman. Rataleluun tai muuten vaan isolla budjetilla laittaisin OS Gikenin. Kitkalukko, joten ei ole huoltovapaa kuten torsenit, mutta pitää joka tilanteessa. On myös säädettävissä. Vaihdossa isoin jumppa on ottaa vaihdelaatikko irti. Itse vaihdoin lukon kytkimen vaihdon yhteydessä.
  8. Kyllähän se pienemmällä hihnapyörällä saattaa laihalle mennä. R53:n ecu kyllä oppii vetämään sytkää myöhäisemmälle nakutustilanteissa aika hyvin, mutta ei se laihana käyminen silti hyvää tee. Ihan samoilta noi linkkien suuttimet minusta näyttää. Itsellänikin ollut tuollaiset. Putkisto ei näissä vaadi softaan muutosta, siis jos vaihtaa vaan katista taaksepäin. Pakosarjan vaihto on sitten asia erikseen.
  9. Igor

    Vikakoodin lukija

    INPAn ja NCSExpertin kun sain viimein asennettua toimivana virtuaali-XP:hen, niin otin välittömästi siitä backupin talteen talteen. Saa rauhassa räpeltää, ja voi aina palata toimivaan. Jos riittää pelkät moottorin vikakoodien luvut ja nollaukset, niin reilulla kympillä saa ihan Suomestakin bluetooth OBD2-lukijoita.
  10. No sehän näyttää hyvältä. Noista takalampuistakin saanee varmaan vielä kiillottamalla kirkkaat.
  11. Igor

    R56 MCS öljyvuoto

    En tiedä varsinaisia Mini-huoltoja täältä päin, paitsi tietysti merkkihuolto... mutta Tammer Dieselin huolto Nekalassa vois olla yks pätevä vaihtoehto. Tommin autohuollostakin kannattaa kysäistä. Sit on tietty France-Moteur, joka on sitikan merkkihuolto, ja sitikoissahan on tota samaa konetta nokalla... se on sit eri asia suostuvatko koskemaan Miniin. Mutta tuossa nyt muutama joita uskaltaisin suositella Tampereen seudulta.
  12. Mitäs operaatio kustansi? Tarttis omaan noi takavalojen ympärystät laittaa jossain kohtaa...
  13. Hienoa että vekotin pelaa. Kai muuten tiesit että Oneen saa softalla Cooperin tehot...
  14. Avain on kuitenkin varmuudella auton oma? Kaukosäätimen parituksen olen tehnyt alla olevalla metodilla, kun oli päässyt avaimen akku tyhjenemään. Auto on siis -06, eli kake kolmella napilla. En tiedä toimiiko sama vanhemmissa (pre-facelift). Vanhemmissa ei kai myöskään ole avaimessa virtalukosta ladattava akku, vaan ihan perinteinen patteri? 1.) Close all doors 2.) Switch the ignition switch to KL-R (first turn), switch back off within 5 seconds and remove the key 3.) Within 30 seconds, press and hold the unlock button and at the same time, press and release the lock button (3) times. (Must be completed within 10 seconds) 4.) Release both buttons. The doors will lock/unlock to signal a successful initialization. 5.) If additional keys need to be initialized, repeat steps 3-4 within 30 seconds 6.) Switching the ignition to KL-R completes the initialization
×
×
  • Create New...