Jump to content

Tommik

Members
  • Content Count

    57
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Tommik last won the day on September 18 2018

Tommik had the most liked content!

About Tommik

  • Rank
    Full Member

Profile Information

  • Location
    Keski-Suomesta löytyy
  • Autotalli
    R56S 07 JCW Dealership

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tuli tuossa ekaa kertaa käytettyä Castrol Engine Shampoo koneessa kun on kilometrejä jo tuon +150t. Pitäskös nyt suosiolla pyöräyttää öljyt 1h käynnillä (auto pukilla) ja vaihtaa uudet öljyt / suodatin + vanos? Entä tohon pesuun onko pakko olla Castrollit vai tohtiiko käyttää halppis synteettiset?
  2. Tommik

    mini clubman s

    Vaihtaisin kuitenkin ensin tuon " Tank breather valve " ennen kun korkeapainepumppua lähtisin vaihtamaan. Laakkoselta 80€ OEM. Ei anna välttämättä suoraan koodia...
  3. Eli jätit venttiilin paikoilleen liittimen päähän niin ei tule vikakoodia? Itse siirsin imusarjalle menevän letkun putsariin ja jätin venttiilin muuten toimimaan. Luin jostain että kokonaan ohituksessa voi bensaa päästä moottoritilaan jos heittää autolla nurin..
  4. Tuo Meat&Dorianin pumppu käy ainakin R56S 07 N14 ihan hyvin. Varaosamaailmasta löytyy myös (770€) heti mutta kun ei ole speksattu juuri ko.autolle niin vastuu kuulemma ostajan -> ei palautusoikeutta. Päädyin ostamaan Autodocista viikon toimitusajalla. 78524 tuotenumerolla löytyy. Hinta heiluu 480-530€ välillä. Palautusturvalla. Laakkoselta 1150€ OEM Tarkistaisin / vaihtaisin kuitenkin ensin tuon " Tank breather valve " kun siinä ilmeni todellinen vika -> alipaine tankissa. Laakkoselta 80€ OEM. Ja se ohitus ei sitten toimi. Heittää vialle viimeistään
  5. Jos mittariin tulee hälytys / auto pukille kuva niin koodin saa pitkään valintaviiksestä painamalla. Ps; 7v takana ja vasta eka. Eikä edes paha. CC-ID 1 – Active Cruise Control Disabled, Poor Conditions CC-ID 2 – Active Cruise Control Disabled, Poor Signal CC-ID 3 – Active Cruise Control Failure CC-ID 4 – Trailer Parking Light Left CC-ID 5 – Trailer Parking Light Right CC-ID 6 – Trailer Indicator Left CC-ID 7 – Trailer Indicator Right CC-ID 8 – Trailer Brake Lights CC-ID 9 – Trailer Fog Light CC-ID 10 – ARS Roll Malfunct
  6. Alatukivarren pusla pitäisi vaihtaa mutta tuo nivel vastustaa. Olisiko kikkaa kun nyt olen antanut sikaa siihen malliin että kohta hajoaa jotain.. Pallonivelraudalla ei oikein tohdi muksia kun on kumi pian rikki.
  7. Tommik

    Tommin R56

    Kasa odottamassa asennusta Ja toistamineen vaihtoon
  8. Jäi sitten nämä välistä kuumeilun vuoksi. Menossa mukana kuitenkin nettikameran välityksellä!
  9. Tommik

    Tommin R56

    Ja vuosi taas kulunut viimeisestä. Tässä sitten päivitystä. Talven auto oli seisonnassa ja vasta huhtikuussa heräsin että jotain olis tehtävä. Edellistalvena jäätynyt ja korkannut iskari tuli vaihdettua. Redstaffin palat osoittautui Honkajoen radalla 3 kierrosta kestäväksi. Tilalle vaihtui Carpotecin XP8 palat. Kemorassa ja Ahvenistolla testattu kunnialla. Se onko kovalla hinnalla parempaa katetta kuin Ferodon DS2500 jäänee tulevaisuudessa selvitettäväksi. Siviilissä ok.Ei juurikaan vingu. Pinnasta tuli kuorittua kaikki plastidipit. Osa oli jo parhaat päivänsä
  10. Itse vaihdoin akkulaturin kanssa ja mitään en saanut rikki.
  11. Tommik

    Tommin R56

    Näinhän nuo mainostavat. Tullut tehtyä kahtena öljynvaihtona peräkkäin. 15/15t. Voinee seuraavan venyttää huolella tulevaisuuteen. Vaihteistolle voisi tehdä myös. Pitäisi vain selvittää tilavuus ja vaihdettava öljy.
  12. Tommik

    Tommin R56

    Edellisestä päivityksestä sitten kulunut yli vuosi. Aika rullaa niin ettei perässä pysy. Tässäpä siis historialuentoa. Kesärenkaaksi löytyi sopivasti ja edullisesti pienillä hapettumilla olevat OZ ultraleggerat. Hiontaa, maalia ja lakka. Päälle arvuuttelin renkaan kokoa ja pienellä riskillä tilasin Toyo T1R 225/40-18 . Hyvin mahtui pyörimään tuon konin alustan kanssa ja pidin siitä että rengas hiukan pullottaa kyljistä. Näin ei vanne ole aina ensimmäisenä ruvella. Kylmempää ahtoilmaa havitellaan Evolven coolerilla. Vaihtotyö onnistui aika helposti kunhan oli kärsivällinen
  13. Yritin kaupata mukaan mutta eivät suostuneet sitä pikahuollossa vaihtamaan ellei siinä vikaa ole. On kuulemma hiukan hankala vaihtaa.. Putki olis kustantanut n 70€
  14. Garminin näytöllä normaalisti lämmöt ~103 paikkeilla. Alkoi seilaamaan 106 ja 82 välillä. Paisarissa neste oli alarajalla ja lisäsin 0,5l. Vuotoa ei näyttänyt olevan kuin pientä tiputusta mitä epäilin ilmastoinnin kondenssiksi. Jatkoin kotia kohti ja homma alkoi uudestaan. Pysähdyin ja nyt tulikin selvästi moottorin takaa nestettä. Kotiin pääsin lämppäri täysillä (3km) Haalarit vaihdoin ja söin ja tallille auton nokka ylös. Auto käyntiin ja ei mitään vuotoa.. Kierroksilla lämmöt +100 asteeseen ja vuoto alkoi. Netistä löysinkin tuon yleisimmän vian eli termostaatin kotelon. Mittari
  15. Nyt kun ollaan termostaattikotelon vaihtojonossa Laakkosella niin todennäköisyys saapumisesta tältäosin parantunut!
×
×
  • Create New...