Jump to content

Tommik

Members
  • Content Count

    52
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Tommik last won the day on September 18 2018

Tommik had the most liked content!

About Tommik

  • Rank
    Full Member

Profile Information

  • Location
    Keski-Suomesta löytyy
  • Autotalli
    R56S 07 JCW Dealership

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Alatukivarren pusla pitäisi vaihtaa mutta tuo nivel vastustaa. Olisiko kikkaa kun nyt olen antanut sikaa siihen malliin että kohta hajoaa jotain.. Pallonivelraudalla ei oikein tohdi muksia kun on kumi pian rikki.
  2. Tommik

    Tommin R56

    Kasa odottamassa asennusta Ja toistamineen vaihtoon
  3. Jäi sitten nämä välistä kuumeilun vuoksi. Menossa mukana kuitenkin nettikameran välityksellä!
  4. Tommik

    Tommin R56

    Ja vuosi taas kulunut viimeisestä. Tässä sitten päivitystä. Talven auto oli seisonnassa ja vasta huhtikuussa heräsin että jotain olis tehtävä. Edellistalvena jäätynyt ja korkannut iskari tuli vaihdettua. Redstaffin palat osoittautui Honkajoen radalla 3 kierrosta kestäväksi. Tilalle vaihtui Carpotecin XP8 palat. Kemorassa ja Ahvenistolla testattu kunnialla. Se onko kovalla hinnalla parempaa katetta kuin Ferodon DS2500 jäänee tulevaisuudessa selvitettäväksi. Siviilissä ok.Ei juurikaan vingu. Pinnasta tuli kuorittua kaikki plastidipit. Osa oli jo parhaat päivänsä nähnyt. Poisto ei onnistunut ihan ongelmitta. Liian ohuelti olin aikaisemmin tehnyt. Poistossa Mineraalitärpätti toimi ok. Auto tuli vedettyä hionta, kllineri ja kestovahalla. Uudet värit tuli tehtyä Mastonin Robberilla vanhaa kaavaa noudattaen. Nyt kylläkin kerroksissa ei säästetty. Lokasuojaan kokeilin toimivuutta isomaalle alalle. Plastidip kyllä parempi vaikka puolet kalliimpi. Ensikerralla sitten. Autoshampoota on tullut kokeiltua monia mutta ongelmana on ollut muoviosien ja varsinkin kumimaalin himmeneminen. Nyt löysin Turtlelta Streak Free wash & Wax shampoon jonka käytön jälkeen en ole kertaakaan erikseen kiiloitetta käyttänyt. Lampun pesurin suojan onnistuin hupuloimaan rikki. Onneksi tuon sai korjattua pikku jipolla. Tapletin asennus ollut jo pitempään mielessä. Nyt kun löytyi kohtalaisen toimiva ohjelma GarWebguru. Johdotuksessa + ja - löytyi. Jännite katkeaa n. 30 min auton sammutuksesta. Asensin kytkimen kuitenkin virtakytkimen ennen kuin huomasin tämän "ominaisuuden". Virransyöttöön käytin Deal extremen sku 428274 tuotetta. Sain samasta autokameralle syötön. Äänijohdon vedin pilarista alas kumilistan alla. Johdon pujotukseen näppärä apu on muuten lasinpyyhkijän sulasta löytyvä vahvikerauta. Sivupaneeli lähti aika kivuttomasti irti rikkoutumatta. Telineen tekemiseen käytettiin muutama naulauslevy ja tarranauhaa. Telineestä tuli tukeva ja toimiva.
  5. Itse vaihdoin akkulaturin kanssa ja mitään en saanut rikki.
  6. Tommik

    Tommin R56

    Näinhän nuo mainostavat. Tullut tehtyä kahtena öljynvaihtona peräkkäin. 15/15t. Voinee seuraavan venyttää huolella tulevaisuuteen. Vaihteistolle voisi tehdä myös. Pitäisi vain selvittää tilavuus ja vaihdettava öljy.
  7. Tommik

    Tommin R56

    Edellisestä päivityksestä sitten kulunut yli vuosi. Aika rullaa niin ettei perässä pysy. Tässäpä siis historialuentoa. Kesärenkaaksi löytyi sopivasti ja edullisesti pienillä hapettumilla olevat OZ ultraleggerat. Hiontaa, maalia ja lakka. Päälle arvuuttelin renkaan kokoa ja pienellä riskillä tilasin Toyo T1R 225/40-18 . Hyvin mahtui pyörimään tuon konin alustan kanssa ja pidin siitä että rengas hiukan pullottaa kyljistä. Näin ei vanne ole aina ensimmäisenä ruvella. Kylmempää ahtoilmaa havitellaan Evolven coolerilla. Vaihtotyö onnistui aika helposti kunhan oli kärsivällinen noiden kiinnikeiden kanssa. Sen verran oli paksumpi tuo cooleri että puskuri jäi irvistämään 5mm saumasta. Annettakoon tuo anteeksi. Turbon suhina alkoi ainakin kuulumaan selvemmin. Psykologista tehonlisäystä tuli haettua konepellin skoopin aukaisulla ja tähän ohjuripelti ilmavirran suuntaamiseksi turbolle. Pakosarjan suoja sai väistyä ja uudeksi suojaksi taivuttelin motonetista löydetyistä rosterisäleiköistä. Kävi muuten suoraan alkuperäisille reijille. Eipähän nokkapelti kupruile ja tuo ohjattu ilma pääsee perille. Kulutuskestävyyttä haettiin RVS käsittelyllä. Tuohan on simppeli tehdä vaikka joka öljynvaihdon yhteydessä. Radalla penkissä pysymisen varmistamiseksi tuli asennettua Simotan vyöt. Niskanojan tukiin asennetut karbiinihaka pitää vyöt ylhäällä. Ideana helppo vöiden irroitus siviiliajoon. Tämä tyyli vain penkissä pysymiseen. Orggisvyö on siis käytössa aina. Jarrunnesteiksi vaihtui Ate suber Blue racing ja levyiksi hommasin MTEC levyt kaverina Red stuffin palat eteen, Greenit taakse. Siviilissä toiminut ihan jees. Pesämäellä näkee sitten paremmin. Ja lopuksi pikku kikka haallistuneelle JCW/ S logolle.
  8. Yritin kaupata mukaan mutta eivät suostuneet sitä pikahuollossa vaihtamaan ellei siinä vikaa ole. On kuulemma hiukan hankala vaihtaa.. Putki olis kustantanut n 70€
  9. Garminin näytöllä normaalisti lämmöt ~103 paikkeilla. Alkoi seilaamaan 106 ja 82 välillä. Paisarissa neste oli alarajalla ja lisäsin 0,5l. Vuotoa ei näyttänyt olevan kuin pientä tiputusta mitä epäilin ilmastoinnin kondenssiksi. Jatkoin kotia kohti ja homma alkoi uudestaan. Pysähdyin ja nyt tulikin selvästi moottorin takaa nestettä. Kotiin pääsin lämppäri täysillä (3km) Haalarit vaihdoin ja söin ja tallille auton nokka ylös. Auto käyntiin ja ei mitään vuotoa.. Kierroksilla lämmöt +100 asteeseen ja vuoto alkoi. Netistä löysinkin tuon yleisimmän vian eli termostaatin kotelon. Mittarissa 150t. Löytyhän tuohon vaihtoon ohjeetkin mutta nyt ei aikaa moiselle harrastukselle. Laakkosen pikahuollossa 370e vaihdettuna. Nyt lämpötila 106-108. Lienee normaalia? Ilmasin vielä reippaasti mutta ei muutosta.
  10. Nyt kun ollaan termostaattikotelon vaihtojonossa Laakkosella niin todennäköisyys saapumisesta tältäosin parantunut!
  11. Camskill toimii hyvin. Maaliskuun puolessavälissä yleensä hinnat nousee.
  12. Tuolla ei taida olla db rajaa?
  13. Joo hiukan kuului toi turbon vihellys paremmin. (Varsinkin viimeisimmän päivityksen jälkeen.. Tästä pitääkin päivitellä projektiin)
  14. Tommik

    Keski-Suomi Team

    Ollaankohan sitä Palokkaan 31.5 kokoontumassa?
  15. Ragazzonin pätkä oli toissakesänä ajossa mutta talveksi oli otettava pois. Ääni koveni ja tallissa kun tuli pidettyä, niin hajuhaittaa oli. Nyt suunnitteilla Bilteman 100 cel istuttaminen. Pitäis vain löytää hyvä ja halpa hitsari.
×
×
  • Create New...