Jump to content
MINI² foorumi

Kimi

Members
  • Viestit

    321
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    13

Kimi last won the day on Joulukuu 8

Kimi had the most liked content!

Tietoja käyttäjästä Kimi

  • Taso
    God Member
  1. Kitkalukko

    Moi, Perän vetoakseleiden välissä, keskellä perää on jousi joka painaa perän vetorattaita ulospäin, akseleissa on kitkalevyt. Kun voimaa on vähän, kitka jaksaa pitää perän vetoakselit samassa pidossa. Kun voimaa tulee lisää, kitka petää ja perä rupee luistamaan. Käytännössä idea on sama kuin huonossa kytkimessä, kun antaa kenkää kunnolla niin kytkin rupee luistamaan. Kun perän rattaa pyörii eri nopetta, niin perän planeettarattaat rupee painamaan vetarin rattaita ulospäin ja tämä taas tuottaa enempi kitkaa levyihin ja perä rupeaa taas pitämään enempi ja menee lukkoon. Kun vetareiden nopeus tasaantuu kytkin vapautuu ja taas ollaan normaalissa tilanteessa. Tuossa hyvä video.
  2. Laatikko

    Tarkoittaa vetareiden liitosta. /kimi
  3. Laatikko

    Siel oli liika höpötystä, en viittiny vastata. Toi "101 on" tarkoittaa 101 - 284 asti. Tavallinen 1000 pata eli 60.9 cid. Mittaa tönärillä iskunpituus, niin se on 76,2mm . 1000 kone jostain elf rileystä kuppimännillä. Numero ja laatikko kombinaatio kertoo että rileystä. Jos on pitempi isku niin jälkikäteen vaihettu 1100 kampi. Tehtaalta ei lähtenyt 99h merkinnällä pitkällä iskulla mottoreita. Kaikki 1100:t oli 10x prefixillä. Mulla tullut vastaan 2 pataa jossa 1100 kampi, kummatkin oli porattu isommiks ja lisäksi kankien lukitukset oli kahdesti taitettu. 998 dished pistons. MOWOG M2039. 6cc dish. C-cliped pins. Sun männässä m2039, eli 998 mäntä. /kimi 99H/-/101 on Wolseley/ Riley Mini Clubman, Mini 1000cc 1970 in MKII dished piston
  4. Laatikko

    Moips, 22G846 4 Synchro, Remote 22G927 3.76 Rubber Joint Hornet/Elf /kimi
  5. Laatikko

    Vähän laiska oon mäkin etsiin :-) Tunnelimallinen minin vaihdelaatikko näyttää olevan. Alla tarkemmin. Em primeiro lugar é necessário um carter remote de 4 sincronizadas (22G1128 ou 22G846) e o conjunto de carretos pretendido para lá. Depois é necessário trocar a tampa de diferencial desse carter pela tampa da caixa 850. Esta troca não é directa porque na origem cada tampa foi maquinada em específico para cada carter, fazendo um conjunto que não deve sofrer trocas. Como tal, ao trocar a tampa, é preciso partir de uma que seja viável (nem todas são) e deve haver uma rectificação em linha para acertar os rolamentos do diferencial e lateral, se necessário, para as tampas. Há ainda que ter em atenção o encaixe dos dentes da roda de coroa com o pinhão do diferencial. Tendo dito isto, no meu caso particular, tinha um carter sem tampa e consegui encontrar uma tampa que encaixasse lá perfeitamente sem precisar de ir à rectificadora... mas eu tinha 9 tampas para escolher e apenas uma serviu.
  6. Mikä lie romu varmaan sooperi

    Moi, Tavara vaihtanut omistajaa. Sain vaihdossa saman painon verran vakio vauhtipyöriä ja 850 kampiakseleita. Hyvä diili kun romikset ei halua vastaanottaa öljystä tavaraa. /kimi
  7. 1000 kone.

    Moi, mulla noita 998 a-lohkoja blankkoina 5-7 kpl, ei mitään ihmeellistä. http://www.somerfordmini.co.uk/eshop/index.php?main_page=page&id=162 /kimi
  8. Mikä lie romu varmaan sooperi

    Moi, En usko että on sama kasa. /kimi
  9. Mikä lie romu varmaan sooperi

    Ei kestänyt kaveri enää katsoa 30v vanhaa romuläjää ja mun poika ties mistä kyse niin ostin pois. .20 koossa. Paljon on saanut kyytiä kun hampaatkin laatikossa suoristunut.
  10. Mikä lie romu varmaan sooperi

    Tämmönen aeg312, 9F-SA-Y 35213. Suorat hampaat laatikossa. En40 kampi katki vauhtipyörän kohalta. Ei tälle varmaan oo mitään käyttöä. P.s. postasin vahingos väärään osioon ekan.
  11. Kiinanjarrut

    Moi, Toi oli noin kolme vuotta sitten. Paketit oli kopioita ja aivan alkuperäisen näköisiä holosinettiä myöden. Pintamateriaali oli keramikkkavalmistuksen kuona-ainetta ,asbestia ja lämmityksessä käytettyä tuhka-ainetta joka oli sekoitus lehmän ja norsun paskaa. Kitkapala irtos levystä kun löi lujasti pöytää vastaan. Kun sitä rapsutti, niin tuli vahva lannan haju. Ostaja teki piraatti-ilmoituksen asiasta ja tulli takavarikoi kamat palautuksen yhteydessä. Eihän tolla asbestilla ole mitään merkitystä, sehän on takana ajavan ongelma. Lukekaa toi. http://www.news.com.au/finance/business/manufacturing/toyota-has-issued-a-warning-about-thousands-of-counterfeit-brake-pads-containing-deadly-asbestos/news-story/b367ae352c742f7da14a02967b49fd3e Baltian pojat ostelee avk autoja ja ihmettelevät kovasti miksi suomi turvatyyny maksa 1500eur kun kiina yhtä hyvä ja maksa vain 300 eur ja varastamalla melkein ilmainen. Miksi ostan öljyt autokaupasta kun voin ostaa ne samalla kertaa kun haen kukkamultaa. https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/rikosepaily-suomessa-myyty-vaarennettya-moottorioljya-autoilijoille/5688306#gs.3U4LQyQ
  12. Kiinanjarrut

    Näyttää hyvältä! Tilaa kaikki turvallisuuteen liittyvä tuolta. /kimi
  13. Levyjarrut laippakiinnikkeillä

    Englannista tuotu. /kimi
  14. Levyjarrut laippakiinnikkeillä

    Simmottiis!
  15. Levyjarrut laippakiinnikkeillä

    Juu, ja sitten kun on tehoa, ja huonot vetonivelet ja kääntövarrt, niin sitten menee rikki jostain muualta. Pakko laittaa säädettävät reaktiotanko ja alatukivarret, about 200e, jos ei tee halvalla itse. Minitonnareissa ei ole noin 5:een vuoteen näkynyt fiestan jarruja. Viimeset vaihdetiin pois yhdestä pelistä viime kesänä. Moottorista sen verran että tuossa liitteenä mitä maksaa minitonnikone tehtynä. Paljon on tullut itse tehtyä tyhjästä ja aina on tullut tuplasti kalliimmaksi jos kuin ois valmiiksi ostettuna. Näitä kutsutaan harrastus tai kehityskuluiksi. /kimi
×