Jump to content

Purtsi

Members
  • Content Count

    601
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Purtsi last won the day on January 10

Purtsi had the most liked content!

About Purtsi

  • Rank
    God Member

Contact Methods

  • MSN
    ministi@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    0
  • Autotalli
    '77 16v Twincam ja '62 Kustom Van

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Turbo Metron vetolaipat tuo levyä 5mm ulospäin tavallisiin verrattuna. Mulla on sellaiset hyllyssä jos tarvii mittailla tms. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  2. Noh... kattotaan, että tuleeko siitä milloin valmista tahi toimivaa [emoji10] Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  3. Et todennäköisesti tule sitten tykkäämään mun minin viimeisimmästä inkarnaatiosta kuhan se valmistuu... [emoji11] Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  4. Pellit pillerikapseleilla :) Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  5. Tuossa se yks pulju vielä, olikin jenkki eikä känädälainen https://www.facebook.com/Mcgees-Custom-Minis-266785820018607 Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  6. Jenkeistä saa B/D/K -sarjalaisiin, mutta tuskin mitään muuta kuin D-sarjalaista saa täällä kilpien väliin heppojen vuoksi. Www.Superfastminis.com, Saksassa myyvät myös kyseisiä kelkkoja tüv-hyväksyttyinä. Facebookin puolelta löytyy myös yks kanadalainen heppu joka tekee D-sarjalaiseen hyvännäköistä kittiä. Pitää kaivaa se esiin. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  7. Purtsi

    jousitus

    Säädä ne iskarit ensin jäykimmälle ja testaa kuinka kovaksi menee ennen vihreiden tilaamista :) tuon mun kirjoituksen jälkeenhän on tullut kilsoja alle ja muistaakseni hieman jäykemmäksi iskarit säädin jolloin löytyi sopiva ajotuntuma suomen kuoppaisille teille. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  8. Mä en nyt ihan täysin ymmärrä myyjän logiikkaa, että jos joku haluaa siitä osia (vaikkakin auton kokonaisena) niin se maksaa, mutta tuhoaminen on sen sijaan maksutonta? Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  9. Purtsi

    mielipide autosta

    Äkkiseltään näyttää Fortecin korisarjalta. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  10. Purtsi

    Levityspalat

    Jos ei ole vannevalmistajan leimaa/ papruja, niin ovat laittomat. Tosin katsuri voi silti tehdä oman päätöksensä asiasta. Näin ainakin viimeksi kun kävin katsastamassa. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  11. Luuria kouraan tai privaviestiä jos kaipaat tuosta lisäinfoa :)
  12. Noniin, eihän se perheellisen aika riitä ylläpitämään kahta harrasteautoa, joten farkku päätyy myyntiin (fiksumpi myisi 2-paikkaisen pois, mutta ei siitä sen enempää). Mini rakennettiin täysin uudestaan uusilla osilla viitisen vuotta sitten. Moottorina on kevyesti viritetty A+ 1,3l Hif44:lla, Maniflown peltisarjoilla ja ässän jarruilla. Hilot ja säädettävät Gazin iskarit löytyvät joka kulmasta. Kuvat kertovat paljon ja soittamalla / viestimällä saa lisätietoja. HP. 7900€ / tarjous. O4O-7568164
  13. Tuossa ohje jos käytät levyjarrunapoja: http://retromini.weebly.com/old-retromini-archive/fiesta-brake-conversion Tuossa aika monta sivua muutenkin aiheesta. http://www.theminiforum.co.uk/forums/topic/7909-mk1-fiesta-caliper-conversion/ En nyt tähän hätään löytänyt omiakaan muistiinpanoja, että millainen laippa pitäisi tehdä jos käyttää rumpujarrunapaa. Muistaakseni jarrulevyt mitä siinä käytettiin on Fiat 127:sta. Mulla on todennäköisesti tallissa jemmassa yksi laippa, mutta sitä on modattu sen verran, ettei ole enää käyttökelpoinen. Samoin pitäisi löytyä pari jarrusatulaa, mutta nekin on sen verta modattu että niitä voi käyttää enää korkeintaan mallaamiseen, käyttöön niitä ei uskalla ottaa. Jarrupalat on varmaan ainoat käyttökelpoiset osat niistä =P
  14. Fiesta jos ei tarvitse olla jäähdytetyt. Nekään ei tosin mahdu peltivanteiden sisään. Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
  15. Pitänee nyt itsekin kommentoida tähän kun on noita jarrumuutoksia tullut tehtyä pariinkin otteeseen. Fiestan satulat tosiaan menee heittämällä kiinni ja pelitti hyvin, mutta koska piti saada isommat ja jäähdytetyt tehokkaamman koneen vuoksi, niin ne Sierran satulat piti saada alle. Se 5mm spaceri siellä välissä on kyllä ollut yksi murheenkryyni. Sen vuoksi mm. vetolaipan korkeudesta on lähtenyt pari milliä. Se tulee poistumaan kun palikat käy vähän koneistuksessa talven aikana. Mutta mitä kustannuksiin tulee, niin satulathan ei yleensä purkaamoilla paria kymppiä enempää maksa, mutta se kehitystyö maksaa kun pitää erinäisiä palikoita hankkia ja testailla, että miten sopii yhteen. En nyt ole noita pahemmin laskenut, mutta huomattavasti helpommalla ja ehkä halvemmallakin ois päässyt jos ois hankkinut esim käytetyt 7,9" minisportin jarrut. Mutta kuten sanottua, se itse väsääminen on niin kivaa ja antoisaa puuhaa :)
×
×
  • Create New...