Jump to content

villep

Members
  • Content Count

    56
  • Joined

  • Last visited

  1. Nyt kelpaa kaikenlainen apu. Kolmas ja neljäs pytty lakkasivat käymästä mk4 1000 koneessa. Kipinä tulee molemmille, 1 ja 2 sylinterit käy. Käyntiin ei vaikuta jos ottaa 3 ja/tai 4 tulpanjohdot irti. Kuitenkaan tulpat ei kastu vaikka käyttää ilman noita pyttyjä, eli jostain syystä bensaa ei kai sitten tule noihin sylintereihin. Venttiilit liikkuu ihan normaalisti ja mitään vuotoja imusarjalta tai kaasarilta en etsimälläkään löytänyt. Bensasuodatin just ennen kaasaria on kuitenkin täysi, eli bensaa pitäisi kaasarille tulla. Kaasarina HIF38. Kaikki omat konstit on käytetty ja uudet on tervetulleita.
  2. Jesh, toivottavast näin. Levyn ja asetelman vaihdoin noin 2 talvea sitten. Typeryyspäissäni jätin painelaakerin vaihtamatta.
  3. Kytkinpoljin meni kovaksi kesken ajon, työsylinteri oli jämähtänyt ääriasentoon. Äsken purin työsylinterin pois tieltä ja huomasin että kytkimen akseli liikkuu ees ja taas täysin tunnottomasti. Kopan reiästä kurkatessa paineasetelmalla ei luonnollisesti näkynyt liikettä. Menikö multa painelaakeri (piti ääntä kytkin pohjassa) vai onko edessä isompi remontti? Vaihteet menee päälle kun kone ei käy. Hyviä veikkauksia otetaan vastaan.
  4. Onnistuuko takarummuille tulevien jarruputkien vaihto (diagonal split) takakelkkaa irroittamatta?
  5. Tästä on varmasti kymmenen pätevää aikaisempaa keskustelua olemassa mutta kysynpä nyt laiskuuttani vielä kerran. Jos päivitän 1000:n rumpujarrut esim Minisparesin valmiiseen bolt on kittiin, niin mitä katsastusmies mulle ensi kerralla sanoo? Mun käsityksen mukaan mun ei tarvitse laittaa tehostajaa, mutta tarviinko mä siihen jonkun paperin katsastusmiehelle esittää, uskoni tueksi? Vai kannattaako ensin tarkistaa valitsemani konttorin kanta jarrujen päivitykseen? Kiitokset etukäteen.
  6. villep

    Pyörien suuntaus

    Missä olette teettäneet Helsingissä / pääkaupunkiseudulla?
  7. Tsekkaa fuskaako pakosarjan tiiviste.
  8. Otsikon mukainen vetolaippa haussa. 0405452265 / ville.piekkari ( ät ) gmail.com Mielellään Hki tai lähialue.
  9. villep

    Johtosarjat

    Sulakerasia ei tullut mukana. Takapään sarjan ostin erikseen.
  10. villep

    Mini 1000-78

    Mielenkiinnolla seuraillu teidän asiantuntevaa termari- ja lämpökeskustelua. Vaihdoin keväällä hajonneen termarin 88 asteiseen siitä syystä että ajaminen oli tuskaa kun lämmöt ei millään noussut normaaliin käyntilämpöön asti - mikä se sitten ikinä onkaan. Koko kesän aikana lämmöt on kerran noussu yli puolenvälin, silloinkin oli 30 lämmintä ja seisoin ruuhkassa puolisen tuntia. Onkohan mulla joku erityisen tehokas syyläri vai mistä johtuu että en saa lämpöjä tappiin, minä kun en noita syyläreitä kuitenkaan toisistaan erota, yhdennäköisiä vaan nähnyt. Tai sitten mulla on rikkinäinen lämpötilamittari. Oman hyvin rajallisen kokemuksen perusteella väittäisin että termarin astelukua tärkeämpi tekijä on syylärin / koneen puhtaus. Kertaakaan en ole lämpöongelmista kärsinyt sen jälkeen kun molemmat puhdistettiin pari vuotta sitten. Kone on tietysti about vakio 1000, josko syy olisi siinä..
  11. villep

    Austin Mini 1970

    Olikohan tähän mittarin jumittamiseen jotain korjausvinkkiä, juhannusajossa mittari jämähti tasakymppitonnin kohdalle. Teki saman edellisen kanssa mutta sillon se heräs omia aikojaan.. nyt ei tunnu heräävän.
  12. Unohdin sanoa että polttoainemittari näyttää ihan normaalia lukemaa kun kierrokset pysyy kohtuullisella tasolla. Eli kuvitellun ohituksen jälkeen se näyttää taas ihan oikein.
  13. Onko tosta sitten jotain haittaa? Mulla tekee ihan samaa kun kierrättää konetta voimakkaasti, esim ohittaessa motarilla, hah.
  14. Tuhannesti kiitos. Tätä juuri haettiin.
×
×
  • Create New...