Jump to content

MikaJ

Members
  • Content Count

    1,176
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

MikaJ last won the day on November 25

MikaJ had the most liked content!

About MikaJ

  • Rank
    God Member

Profile Information

  • Location
    Turku
  • Interests
    Mini Van, Mini SPi, Audi S2A, DKW Munga

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. MikaJ

    Mini "mix" -72

    Ei taida olla hyviä niveliä olemassa, noista guess worksin shimmittömistä en tiedä onko kellään täältä kokemusta niiden kestosta. Mutta en tiedä voiko huonoimmatkaan olla niin huonoja että kuluu merkittävästi ikinä normi Ministin kilometreillä. Spareksen nivelet kyllä on ollut ihan hyviä omalla kokemuksella, en minä muutama kuukausi sitten tainut edes niitä hioa muistaakseni kun auto ei ole omassa tallissa eikä ollut tahnaa mukana. Eikä vanhat viiden kesän ajojen jälkeen ollut väljistynyt edes, vaihdoin vaan uusiksi kun kaikki muukin tuli uutta pulveripintaa myöden.
  2. MikaJ

    Ylökuolokohta

    Kyllähän sen puolan kuuluukin lämmetä jos on kärkijakaja ja kärjet kiinni kuten usein on kun moottori on pysähtynyt.
  3. MikaJ

    Mini "mix" -72

    Shimmithän ovat eri paksuisia (tai siis pitäisi olla) ja niitä yhdistelemällä saa oikean paksuuden. Juuri Spareksen nivelet kasasin ja sen verran vähän niittenkin mukana shimmejä tuli että myös joitain vanhoja piti käyttää.
  4. AMR300 on äkkiseltään ajateltuna sen verran pieni että sillä saa vain vähennettyä kampiakselitehoa. Eikös sen tilavuus ole 0,3litraa/kierros ja maksimikierrokset 18krpm?
  5. Ihan älyttömiä lisätehoja ei saa päästömääräysten takia, mutta kyllähän se ihan kivasti muuttuu kun kaikki hommat tekee uusiksi ja kunnolla. Itse tein jokunen vuosi sitten, ja olen todella tyytyväinen vaikka epäilyttikin että kuinka turhaa on. Äkkiä päässä ajateltuna/laskettuna hintaa moiselle operaatiolle sitten tulee helposti 5000euroa, jos ei ollut jo tiedossa projektin todellista kustannusta.
  6. MikaJ

    Projekti Papu

    Tuon tyylinen tiiviste laitetaan narulla, ei tosiaan Minin tiivistettä. Kun sitä Minin tiivistettä kattoo ajatuksella niin järkevintähän se on laittaa tiiviste ensin koppaan ja lasi sitten vasta. Itsekkin aiemmin laitoinin Minin lasit narulla, mutta kun kerrottiin miten ne oikeesti kuuluu laittaa niin helpostihan ne menee.
  7. MikaJ

    Projekti Papu

    Jos varmuudella haluaa siistin niin itse maalaaminen on haastavaa kun harvemmalla on maalauskammiota kotona. Mutta jos ei haittaa muutama roska ja jälkityöt maalipinnassa niin helposti se maalaa tallissa kunhan sen vain putsaa ja kelmutaa. monet osat ja autot maalattu tallissa, eikä normi ihminen tehdaspinnasta erota. Tuppaa nuo ammattimaalarit olemaan niin työllistettyjä että pakko se on itse maalata...
  8. Voi olla myös sisäisesti muurautunut umpeen sopivasti vaikka letkut on kuumia, aika yleistäkin jos ei ole jäähdytinesteitä vaihdettu ajoissa tai on sekoitettu eri nesteitä. Tämän saa helpoiten tarkistettua niin että tulikuuman auton antaa hetken käydä korkeilla kierroksilla ilman sisätilanpuhallusta. Sitten puhallus päälle ja jos hetken tulee lämmintä niin kenno on vaihtokunnossa.
  9. Tuskimpa on fuel trimmeissä vika. Ecu lähtee heti lambdan lämmittyä korjaamaan short term trimmiä ja sitten pienellä viiveellä long termiä. Long term trimmi kun pamahtaa 25-30% tienoille niin vikavalo syttyy. Yleensä fuel trimmit nollaantuu kun nollaa vikakoodit, mutta ei sitä sen takia ikinä ole pakko tehdä. Lisäksi jos lämpimänä toimii ja kylmänä ei, kertoo heti ettei se nyt fuel trimmi ole asian ydin. Ihan persuasioista kannattaa lähteä liikkeelle, katsoa imuvuodot ja lämpöantureiden näyttämät ennen kylmäkäynnistystä. Lisäksi tietenkin vikakoodeista voi löytyä jotain vinkkiä, ni
  10. Paukkumisen voisi aiheuttaa liian tiukka shimmaus/jousipaine ja/tai väärät öljyt.
  11. Juu, kyllä vaihdevälin lyhentimellä momentti pienenee. Se vain on silti usein ihan liian iso jos vaihdekeppiä liikuttaa vauhdilla. Alkuperäisellä vivustolla liikematka on niin pitkä että ilman apinanraivoa kytkentä on riittävän hidas. Minin laatikon synkat ovat todella antiikkiset, eivät ne kestä nopeita vaihtoja. Toisin on modernit kolmivaiheset/yms synkat kun kestää rajummassakin käsittelyssä 100tkm ajon.
  12. Hei, jos se kepin vaan lyhentää niin silloin ei saa riittävästi voimaa että saisi synkrot samantien paskaksi! Vaihdevälin lyhentimellä saa mukavasti lisää momenttia ja kytkentähampaat huutamaan.
  13. Diagnostiikkalaite kiinni ja katsoo mistä kiukuttelee, aika turha lähteä arvailemaan. Sieltä sitten näkee onko ajonesto pois päältä ja meneekö starttipyyntö mihinkään eteenpäin.
  14. Kuulostaa kyllä ihan normi helicoileilta jos ei ole paikallaan pysynyt. Ratkaisuja siis on nimenomaan siihen että kantta ei tarvitse irroittaa, esim time sertillä on ihan hyvä ratkaisu. https://www.timesert.com/html/howtosp.html
  15. Tulpanreikiin on ihan oman korjauskierteensä, eivät nekään paikoillaan 100% varmasti pysy mutta paremmin kuin perus "helicoil".
×
×
  • Create New...