Jump to content

MikaJ

Members
  • Content Count

    1,152
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

MikaJ last won the day on June 1

MikaJ had the most liked content!

About MikaJ

  • Rank
    God Member

Profile Information

  • Location
    Turku
  • Interests
    Mini Van, Mini SPi, Audi S2A, DKW Munga

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. MikaJ

    Jäähdytysneste

    Ei se ruoste siellä lisäänny kun on jäähdytinnesteet sisällä. Laita vaikka moderni VAG G13 spekan täyttävä neste niin ei tartte vaihdella kuin vaikka vuosikymmenen välein harrasteautossa. Tuo vedetön jäähdytinneste on järjetön tuote, muutakuin valmistajalle ja myyjälle.
  2. MikaJ

    Hayabusa Miniin

    Prochargerin hinta on 1500-2000e. Tuskimpa juurikaan halvemmalla lähtee jos laatu on kunnossa.
  3. Termari tosiaan on ihan tarpeellinen öljynJÄÄHDYTTÄJÄN kanssa. Öljynlauhduttimesta en tiedä kun en ole ikinä missään autossa sellaista nähnyt. Jos öljynlämmöt rupeaa nousemaan huimasti yli sadan asteen normaalisti niin sitten pitää miettiä sen jäähdytystä.
  4. Onhan sitä nyt kuuma keli, mutta tuskin vielä näillä keleillä on mitään tarvetta öljynlauhduttimelle
  5. Ruiskuttelee tyhjäkäynnillä jotain palavaa ainetta potenttiaalisiin vuotokohteisiin niin huomaa onko vuotoa, startti pilottia, brake clean yms. Happianturi tosiaan pitäis vaihtaa parin vuoden välein, mutta riippuen mallista niin virhe ei ihan älyttömästi äkkiä kasva. Kun alempaa kuvaa kattoo niin jotain on tosi paljon pielessä vaikka HC ja CO on about kohdallaan. CO + CO2 pitäis olla yhteensä noin 15% kun seos on sinnepäin kunnossa, kuten ylemmässä kuvassa. Varmista vielä sytkäennakkokin uudestaan. Tarkista ihan ensin että sun merkit kampuralla on varmasti oikein. Ykkönen tulpanreidästä rautalanka sisään ja pyörittää konetta niin että se on yläkuolokohdassa. Sitten merkin tarkistus kampuralta ja vaikka tussilla se uusiksi/näkyväksi.
  6. Ootko kokeillut säätää rikkaammalle? Vaikuttaisi että vois olla myös reilusti laihalla säätö, silloin Co ja happi nousee kanssa reilusti. Imuvuodot tarkistettu? Puristuspainemittaus olisi myös hyvä tehdä, vähän vuotava venttiili saa tyhjäkäynnillä seokset helposti sekaisin.
  7. Miten niin epärelevantti? Mikäli tulevaisuudessa alkuperäinen pilvipalvelu ei enää toimi, muutetaan koodia niin että ottaa yhteyden korvaavaan palveluun ja appiin. Ei nää asiat ole niin monimutkaisia, ihmiset ne on tehnyt... Ei se nykyinenkään museoauto parkkiin jää jos ei merkkitiskiltä enää saa kärkiä jakajaan. Laitetaan tarvikkeena vastaava tai sovelletaan jotain muuta.
  8. Ei mikään ongelma, aina joku tekee korvaavan palvelun mikäli sellaiselle on oikea tarve. Tesla on hyvä esimerkki, täysin ulkopuolisilta suljettu järjetestelmä tehtaalta lähtiessään, omistaja tai ulkopuolinen korjaamo ei pysty tekemään mitään. Noh, lähetät modulit oikealle pajalle niin ne tulee sieltä takaisin custom ohjelmilla jonka jälkeen huoltotilat ovat omistajan käytettävissä. Ihan samaa mutinaa taisi tulla kun autoon ekan kerran asennettiin kumipyörät, miten näitä kukaan pitää kunnossa kun ei voi puusta veistää uusia...
  9. Jos ei ole pakoventtiileissä seetirenkaita. Seetirenkaalisen kannen kanssa turha lutrata lisäaineiden kanssa.
  10. Normaalisti ei mitään, kyllä nyt sen verran kunnossa ja luottoa pitää olla että auto toimii. Mutta pidemmillä reissuilla työkalusalkku. Mielestäni turhaa mitään yksittäisiä irtoavaimia pitää mukana, koska kuitenkin hajoaa sitten joku jossa tarvitsisi ihan jotain muuta työkalua kuin se mikä on mukana. Toki salkun kanssakin voi käydä noin, mutta jos on mukana milliset ja tuumaset hylsyt/kiintolenkit niin pitkälle niitten kanssa pärjää.
  11. MikaJ

    Projekti Papu

    Pienempi Kempin evo 170 on manuaalikone, ei ole mitään hienouksia kuin 200:ssa. Vertautuu siis tuohon ennemmin Telwinin 150 malliin eikä 210, jolloin hintaeroa on aika paljon. Tosin Telwinin 150 mallissa on synerginen/adaptiivinen toiminto mitä ei Kempin 170:ssä vissiin ole lainkaan.
  12. MikaJ

    Projekti Papu

    Testien mukaan mitä itte oon nähnyt, niin kaikki nykyiset "merkki" laitteet synergissä inverttereissä on suht identtisiä hitsaukseltaan. Eroja sitten tulee esim virtalähteen koossa -> kuinka monta minuuttia voi polttaa täydellä teholla. Itse ostin Telwinin, kun pari vuotta sitten Kemppi olis maksanut kolme kertaa enemmän. Toki Kempissä on järeempi virtalähde, mutta ei mun käyttö ole tolla laitteella 100% teholla urakkaa joten Telwin ei häviä siinä mun käytössä lainkaan. Jos vedellään 6mm peltiä urakalla niin sitten tilanne olis toinen. Lisäksi Telwinissä oli pikaliitoksella kolvi, mitä ei Kemppi/Esabeissa ole. Siihen on ihan syynsä, keikkalaitteiksi kun on ammattikäytössä suunniteltu ja kolvin liitin tuo 30cm lisää pituutta laitteeseen. Mutta jos laitteella hitsuutellaan Rautaa, Alumiinia, Rosteria ja CuSia, niin näppärää kun vaihtaa vain oikeen kolvin aina paikoilleen pikaliittimestä. Tosin, esim Telwin 150 ei ole synerginen/adaptiivinen, mutta ihan asiallinen laite kunhan osaa laittaa hitsausasetukset kuntoon. Suosittelen Telwinistä ennemmin 210 mallia. Kaksi kaveria osti ensin tuon 150mallin ja sitten kun tutustui synergiseen 210 malliin niin vaihtoi siihen (kummatkin aloittelivia hitsaajia). Motonetissakin tosin hintaero on jonkunmoinen 500 - 800euroa, mutta suosittelen 300euron lisäsijoitusta. Tolla 210mallilla osaa apinakin hitsata. 500e enempi sitten Kempin 200evo vielä Telwin 210 päälle, ei sekään raha hukkaan varmasti mene kestävyyden ja jälleenmyyntiarvon kanssa. Mutta ihan identtinen on hitsuutella laitteet.
  13. Jos syylärin korkki on rikki niin liian pieni paine jäähdytysjärjestelmässä aiheuttaa kiehumista ennenkuin se mittarissa näkee. Se "90" astetta mittareiden keskiosassa kun voi autovalmistajasta riippuen olla 65-115astetta. "90" keski - "110" punainen väli sitten ei välttämättä oikeasti ole kuin 5astetta. Lämpömittari ei tosiaan ole enää useinkaan mikään tarkkuuslaite kuljettajalle, vaan kertoo että kaikki on hyvin (ja sehän riittää, ei sillä jäähdytysnesteen lämpötilatiedolla mitään yleensä tee kunhan kaikki on ok) Menisi hermot itsellänikin jos aktiivisen jäähdytyslämpötilasäätöisen auton lämpömittari heiluisi koko ajan ajossa, saatikka sitten normikuskit jotka veisi autoja huoltoon kun viisari ei pysy tasalämmössä. 50% jäähdytinnesteen kiehumispiste on siinä 108asteen nurkilla ilman painetta. 0,5bar paineessa 120astetta ja 1bar paineessa 129astetta.
  14. Ei poista välyksiä, lyhentää vain liikkeitä että saa synkronoinnit tuhottua helpommin.
  15. MikaJ

    Huutokaupat.com

    Siis näköjään joku ihminen kuvittelee että autoliike myy priimaa huutokaupalla. Niissä on aina jotain vikaa, ei niitä muuten huutokaupattaisi ilman virhevastuuta... Paljon on autoja tullut ostettua huutokaupat.comista, ihan sellaisia ne on ollut kuin osaa odottaakkin. Juuri ostin yhden auton minkä ilmoituksessa luki ”käy huonosti, meni mielenkiinto tutkia vikaa”. Todellisuus toki oli että vika oli jo löydetty, nelosen mäntä/pytty/kansi paskana. Mutta tietenkin autoa ostaessani laskin että huuto kannattaa vielä vaikka autoon vaihdatetaan uusi moottori. Jos jotain autoa mainostetaan hyvänä, sitä pitää mennä katsomaan ja tehdä perusteellinen koeajo, yleensä kun niissä on jotain vikaa. Hinnat kun ”ehjissä” nousee usein yli markkinahinnankin.
×
×
  • Create New...