Jump to content

MikaJ

Members
  • Content Count

    1,200
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

MikaJ last won the day on February 22

MikaJ had the most liked content!

About MikaJ

  • Rank
    God Member

Profile Information

  • Location
    Turku
  • Interests
    Mini Van, Mini SPi, Audi S2A, DKW Munga

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Totta, jos ei noi urat mätsää niin sit voi olla loputon tappelu että pysyykö kiinni millään. Linkki pariin tuotteeseen nettikauppaan, nämä on just niitä tuotteita kun on ärsyttävä etsiä kun ei oikeen kellään ole suoraa listausta tämmöisistä yleisosista vaan pitää hakusanoilla etsiä: https://aeromotors.fi/kataloog/article/5212119/vkjml-01003-skf https://aeromotors.fi/kataloog/article/2379114/17988-mapco Vaikka itselläni on Biltema ja Motonet yms paikat tässä ihan vieressä, niin todella harvoin tulee niistä ostettua mitään kun hinnat ovat niin järjettömiä. Eilen tilasin kasan
  2. https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-varaosat/voimansiirto/vetonivelen-suojakumit/vetonivelen-suojakumin-kiinnitin-2-kpl-2000034790 Ton tyylisiä itse aina käytän, kokoskaala on niin laaja että ei oo niveltä tullut mihin ei menisi. Hyllyssä on hyvä aina pitää muutama sarja, kun ne kuitenkin sopii aina kaikkiin.
  3. 22,225mm ensiövedon välirattaan akselin halkaisija, se kait on kaikissa A+ laatikoissa, ehkä. Mutta sitten tosiaan on noi 79-83 (???) early A+ laatikot mitkä on välimuotoja kaikenkaikkiaan, en muista onko niissä laatikon kuori sama kuin myöhemmissä "normi" A+ laatikoissa. Mutta noin pääpiirteittäin A ja A+ laatikot on osiltaan ihan erilaisia. A+ laatikko on vahvempi, kasvatettu laakerikokoja. Sulla on ihan normi A sarjan 4synkattu laatikko nyt todennäköisesti. Yks mikä sen vielä varmistaa on pääakselin sisäänmenolaakeripinnan koko, 18mm on kait kaikissa A+ laatikoissa.
  4. Muista myös tilata uusi/parempi 1-2 kytkentäholkki. Se on varmasti myös paskana jos kakkosen kytkennät on tossa kunnossa.
  5. A+ laatikkoa on kahdenlaisilla rattailla, alkupään laatikot olivat A laatikon tyylisellä ratasprofiililla.
  6. Muovipussiin lämmintä vettä ja pistää sen korkkia/ympärystää vasten. Ei ole kokemusta just tosta korkista, mutta nopea/helppo/harmiton kikka mikä on aina auttanut kun on tarve ollut.
  7. Kyllä minun mielestäni ajatus on että se menee juuri noin, perustelumuistiostakin luettuna. Mikäli tehot nousevat yli 20% niin sitten mennään vertailuauton tehopainosuhteen laskentaan. Jos autossa tehopainosuhde on jo tehtaalta alle mitä saa olla, niitä saa siis virittää vain 20%. En minäkään yllytä ketään tekemään rumpujarrullista viriminiä, tämä on vain periaatteellista yksinkertaistamista miten uudet säännöt menevät.
  8. Laitetaan vielä sen verran että paljeväli ei sais olla 1-3mm, muuten nakutus rupeaa vaivaamaan herkästi. Paljeväli on se mitä männän ja kannen tasaisen osan väliin jää kone kasattuna. Itse rakentelen 0,6-0,8mm väliin paljevälin. Jos kannentiiviste siis on puristettuna 1mm paksu, niin männän voi antaa tulla 0,2-0,4mm lohkon pinnan yli. Moderneissa vakiomoottoreissa yleensä paljeväli on 0,8mm. Tämä on yksi osa-alue miksi puristussuhteet ovat huomattavasti isompia nykypäivänä kuin 60vuotta sitten.
  9. Käytämme 850cc Miniä vertailuajoneuvona jolloin tehopainosuhde saa olla 12kg/kW. Jos omapainoa on 600kg niin sitten tehoa saa olla 68heppaa 850cc jarruilla ja alustalla. Tämä riittää 1275cc vakiomoottorille. 1100cc mikä on käsittääkseni tehokkain rumpujarrulaitos, äkkiä katottuna vertailuautona tehopainosuhde painuu 10kg/kw. 600kilon omapainolla se tekee 81hevosta mahdollisen uuden tekniikan teholle. Levyjarruilla sitten pääsee 7kg/kW tehopainosuhteeseen. 600kilon omapainolla se tekee 116heposta. Mukavasti siis tulee moderneja pikkuisia turbomoottoreita vaihtoehdoksi vier
  10. Vikun V8 Mini vaatinee vieläkin erikoisluvan, en ainakaan äkkiseltään keksi miten sen saisi muutoskatsastuksella läpi.
  11. Ei tarvitse penkittää tehoja, kuten ei ennenkään. Nyt saa laittaa sen kasipätkän tilalle 1275cc ”vakiokoneen” ilman mitään muutoksia jarruihin yms.
  12. Totta kaikki. Minulla on kantavuutta noin 650kiloa josta tuon noin 400kiloa voin uhrata kun on tarkoitus pitää kaksipaikkaisena. Käytännössä nyt riittäisi 120kiloa että saa vakio 1.8t VAG turbokoneen keulalle. Lisäksi vielä tiedän että tuon omapainossa ei ole kuskin laskennallista painos mukana, joten jos se lasketaan mukaan niin uusi moottori voimalinjoineen varmaan jo lisää painoa riittävästi, lyijyllä sit loput.
  13. Itsekkin koittanut tuota vähän sisäistää, kun olisi yksi projekti joka tuota on odottanut. Mikäli käsitin oikein niin niin omapainoa kasvattamalla voi saada isompitehoisen koneen paikalleen. "Muutetun ajoneuvon omamassa tarkastetaan muutoskatsastuksen yhteydessä punnitsemalla ja muutetusta moottorista tulee esittää tehomittaustodistus". Se mihin tehopainoluokkaan kuuluu niin lasketaan toki alkuperäisestä omapainosta, mutta sitten se minkä tehoinen moottori saa maksimissaan olla riippuu lopputuloksen mitatusta omapainosta mikä antaa hyvän mahdollisuuden kikkailuun. Varsinkin kun minulla on 400k
  14. Musta se on hetken käytön jälkeen kun kerää hiilipölyn pumpusta, ei sitä kannata säikähtää.
  15. Periaatteessa toimittajan kuuluisi aina ilmoittaa tuotteen alkuperämaa ja tullikoodi jokaisesta tuotteesta, joten luulisi sen tiedon saavan kun onhan nuo isommat Miniliikkeet jo iäisyyden tehnyt kauppaa EUn ulkopuolelle. B2B kaupassa tämä on itsestäänselvyys ettei kamat seiso tullissa turhaan odottamassa lisätietoja, mutta kuluttajakauppiailla välillä hakusessa.
×
×
  • Create New...