Jump to content

Minimaalinen

Members
  • Content Count

    112
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Minimaalinen last won the day on November 27 2015

Minimaalinen had the most liked content!

About Minimaalinen

  • Rank
    Full Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Myydään: Minisparesin säädettävät alatukivarret ja heavy duty säädettävät reaktiotangot. Powerflexin uretaanipuslat. Käyttämättömät 100€ Minispares takakelkan kiinnityskumit. Uudet eikä edes vanhat. 4*pikkukumit ja 2*isot. Yhteensä 10€ Minisparesin takakelkan isot uretaanipuslat. Käyttämättömät ja uudet. 5€ Yv:llä saa kiinni. Osat Helsingissä. -Timo Sent from my SM-G973F using Tapatalk
  2. Kävin espoon pultissa eikä siellä ollut tuumakokoja uppokannalla ja suosittelivat tilaamaan ulkomailta. Otin kerralla Ebaysta isomman setin. Eiköhän niillä pärjää jonkun aikaa. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  3. Kiitos. Näitähän tulee. Mä luulen että olen joskus käynytkin Ruuvi Sävessä, mutta olikohan sillä joku toinen nimi silloin. Onkohan jossain noista esim uppokantaisia ristipääruuveja, joilla on oven saranat kiinni? Perus kuusioruuveja näyttääkin olevan vaikka missä. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  4. Mistä olette ostaneet tuumakokoisia ruuveja ja muttereita vanhaan miniin? Tarkoitus olisi ostaa isompi kasa niin ei tarvitse kokoonpanovaiheessa ihmetellä. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  5. Minimaalinen

    4wd Mini

    Projekti sai jatkoa Sent from my Redmi 4 using Tapatalk
  6. Täältä www​.16vminiclub.com/ Sent from my Redmi 4 using Tapatalk
  7. Mulla on jo pidempään samanlaisia suunnitelmia, mutta ei ole ollut vaan aikaa toteuttaa. Tarkoitus olisi laittaa d15 moottori allspeedin apurunkoon. Aluksi meinasin tehdä apurungon itse, mutta se katsastuskonttorin mukaan luvallista. 16v minifoorumilla on oma osio Hondan moottoreilla oleville mineille. Sitä kannattaa selata. Tämä ketju tuli varmaan vahingossa bmw minin puolelle ja kannattaa siirtää tai aloittaa uusi classic mini projekteissa. Sent from my Redmi 4 using Tapatalk
  8. Pitäisi ostaa uusi taka-apurunko kun hyviä käytettyjä tuntuu olevan kovin vähän liikkeellä. Onko tarvikeapurungot yleensä säädyllisiä vai kannattaako panostaa alkuperäiseen? Sent from my Redmi 4 using Tapatalk
  9. Myyty Sykes-Pickavant 66030000 vauhtipyörän ulosvetäjä A sarjan moottoreille. Kerran käytetty. Hinta 20€ ja yv:llä saa kiinni. Lähetetty minun XT1068 laitteesta Tapatalkilla
  10. Myyty HS4 ADE neula + jousi Hinta 5€
  11. MG metron veteen jäähdyttävä öljynjäähdytin. Lämmittää kylmän öljyn ja jäähdyttää kuuman. Tulee suodattimen väliin. Näitä on jotkut asennelleet mineihinkin, mutta itsellä ei ole ollut koskaan kiinni. Vaatii mahdollisesti pientä modausta apurunkoon. Hinta 20€
  12. Jos jakoketjun rallatus kyllästyttää tai muuten vaan on tarvetta säädettävälle jakopäälle, niin tästä lähtisi edullisesti säädettävä jakopää hihnalla. Tässä mainostekstiä Minisparesin sivuilta, mutta kyseessä ei siis ole sparesin tuote. "General: Fitment of an uprated cam drive system is essential when building a performance engine. Timing scatter induced by the standard set up can reach up to 15 degrees once the single row chain has stretched, which it does after only a few miles. This scatter not only affects the cam timing, but also the ignition, the distributor being driven by the camshaft. Power loss suffered by this phenomenon is substantial. Replacing the standard single row (simplex) system with a dual row (duplex) system greatly reduces the problem; use of a toothed belt system all but eliminates it. The belt system vastly reduces valve train noise and also helps damp out some of the odd harmonics generated by the 3 main bearing 'A' series engine. It is also extremely important to time any cam in to its required setting to obtain maximum performance, especially with performance cams. The 'dot to dot' method can, because of manufacturing tolerances, be out by as much as 15 degrees. Anything above 2 degrees out and power suffers -- most noticeably in small bore engines. In race engines you probably lose 1 hp for every degree the cam is out, more when over 6 degrees!" Hinta 130€
  13. Jos jollain on jäänyt miniprojektista seuraavia mk3 korjauspeltejä ylimääräiseksi, saa tarjota yv:llä: Vasemman oven pinta a-paneli vasen+oikea kynnys (http://minispares.com//product/classic/MS16L.aspx) vasen+oikea tällainen http://minispares.com//product/classic/ALA6473GEN.aspxvasen+oikea etulattiat vasen+oikea -T
  14. Toki muovillekin on omat kittinsä, mutta usein muovikitistä puhuttaessa tarkoitetaan polyesterikittiä joka on... muovia. Jonkinlainen synonyymi polyesterikitille on myös sinkkikitti. Hiontamaalina en käyttäisi spray maalia koska oman kokemuksen perusteella sillä on vaikea saada paksumpaa kalvoa. Spray maalia käytetään tosin joissain automaalaamoissakin. Olisiko sitten pohjista kiinni :D Mun resepti: Hionta Sinkkikitti Kitin muotoilu p120 yms Päälle p320 epäkeskolla Pelti ja kittikohtiin happopohjamaali Pohjamaalien kevyt läpikäynti karhunkielellä Hiontaväri Hionta p320 epäkeskolla + läpikäynti karhunkielellä Huolellinen puhdistus + läpikäynti liimarätillä Akryyli pintaväri Mulle on opetettu että epoksipohjamaali vedetään peltipinnalle ja kitti päälle, mutta muuten kitti suoraan pellin päälle. Eli käytännössä on mennyt niin että jos ottaa maalit pois koko autosta, niin sitten epoksipohjamaali ja sen jälkeen kittailemaan. Hienokittiä ei ole tullut käytettyä erikseen. Lähetetty minun XT1068 laitteesta Tapatalkilla
  15. Ok. Hyvä tietää. Taidan käydä itsekin konttorilla juttelemassa etukäteen.
×
×
  • Create New...