Jump to content

minorv8

Members
  • Content Count

    1,600
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

minorv8 last won the day on February 4

minorv8 had the most liked content!

About minorv8

  • Rank
    God Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tarvitsetko itse takaiskuventtiilin vai kierretapin/pakan ?
  2. Olisin ulkomuistista veikannut kanssa tota 5/8 UNF kierrettä. 9/16 UNF voisi olla yksi vaihtoehto, se on 14,3 mm ulkohalkaisijaltaan ja nousua 18 kierrettä/tuuma. Jos sulla on kierrekampa niin sillä vois tsekata.
  3. Jotain on mennyt ton AAU neulan kanssa vituralleen. Sen pitäis olla mittojen mukaan ekan sentin matkan koko lailla liki AAG neulaa, vasta sen jälkeen rikastuu reippaasti. Itse kun aikoinaan testailin neuloja niin en edes säätänyt tyhjäkäyntiseoksia, sen määrää neulan paksuin osa ja suurimmassa osassa neuloja se on kuta kuinkin saman paksuinen. Jos se nyt käy siedettävää tyhjäkäyntiseosta niin kokeile AAU neulaa uudelleen. AAG:n pitäis jäädä laihalle kiihdyttäessä, kokeile vetää pikkuisen ryyppyä auki. Jos auttaa kiihdytyksessä niin neula on liian paksu (=seos laihalla)
  4. minorv8

    Projekti Papu

    Onnittelut restauroinnista. Ei kun uutta projektia kehiin !
  5. Hydron kelkkaan kuuluu stoppari 21A1520. Päärynän muotoinen, matala ja yhdellä piultilla kiinni. Jos tuo on kahdella pultilla niin se on joku muu stoppari. Kumijousilla iskari rajoittaa ulosjouston mutta eipä tuo stoppari mitään haittaakaan.
  6. minorv8

    Tower bolts

    Tossa alemmassa kuvassa ne näkyy ja ne kuuluu olla. Keskimmäiseen reikään tulee kumitulppa. Kelkka on etu- ja takaosastaan kiinni eikä se sieltä pois putoa. Ei välttämättä ihan optimaalisesti kiinni jos noi yläpultit puuttuu. Pultit on n. 4 tuumaa pitkät ja muistini mukaan 5/16 UNF kierteillä. Kts. Minispares 21A2570FK tai 21A90.
  7. Jep. Vetarit ja perän posket irti. Veikkaan että paikallaan et saa tuota perän koppaa irti, vaatii sen verran tilaa taaksepäin.
  8. Alumiinivalujen hitsaus on vähän arpapeliä, jotkut todella helppoja ja sitten taas jotkut tosi pirullisia. Valu imee itseensä kaikenlaista sontsaa joka sitten hitsatessa tursuaa sieltä ulos. Itsellä on ollut hyviä kokemuksia Roverin V8 lohkon hitsauksesta ja huonoja kokemuksia yhden uuden imusarjan hitsauksesta. Ja kaikkea siltä väliltä. Hitsaushommat olen tehnyt tigillä. Tuossa voi olla jonkinlaisia onnistumisen mahdollisuuksia koska korvakkeeseen ei kuitenkaan kohdistu ihan älyttömiä kuormia. Saattaa korjattuna jopa kestää. Sinänsä mielenkiintoista olis tietää mikä tuon on ylipäätänsä murtanut. Ja juu, ennen kuin edes kysyt niin en ole kiinnostunut korjauksesta :-)
  9. minorv8

    Projekti Papu

    Takapäässä voi kengät hakea pikkuisen paikkaansa. Samalla lailla olen itse säätänyt ne. Käsijarrulla voi pikkuisen nytkyttää niitä. Onhan sulla satulat edessä oikein päin eli ilmaruuvit ylöspäin ?
  10. minorv8

    Projekti Papu

    Semmoinenkin ihme on koettu että 2-piirisessä systeemissä etusatuloiden kunnostuksen jälkeen piti ilmata myös takapiiri vaikka siihen ei kajottu ja pääsylinterissä oli takapiirin nestepinta korkealla. En vaivannut päätäni sen enempää miksi näin.
  11. Vaihtoehto A jos linja on alunperin kunnossa eikä uusia laakereita ole murjottu paikoilleen. Nykylaakerit pitäisi olla aika hyvin mitoissaan.
  12. Kupariputken käytöstä löytyy sitten huolella tarinaa, moni sanoo ettei saa käyttää koska voi värinöistä muokkauslujittua ja murtua. Mulla on ollut ihan vesijohtokamaa käytössä eikä ole vielä hajonnut. Jarruputkiksi siihen tarkoitettua kamaa.
  13. minorv8

    Projekti Papu

    Noissa uudemmissa on 12 tai 13 tuuman pyörät. Levyjarrut on 8,4" eli liian isot 10" vanteille.
  14. minorv8

    Pultit

    Korissa suuri osa on 5/16 UNF pultteja ja avainkoko on 1/2". Jos 13 mm avain on pikkuisen väljä niin silloin kierre tyypillisesti on tuo 5/16. Siitä pienempi koko on 1/4 UNF ja avainkoko on 7/16" eli hiukka päälle 11 mm. Tekniikan puolella lähinnä laatikon pultit on UNC kierteellä, niissäkin koot 1/4 ja 5/16. Kantsii opetella noi sukkelasti. Sitten tietty on varmasti kohtia joita on matkan varrella mulkattu millisiksi. Vanhoissa Mineissä ei millisiä jenkoja ole.
  15. minorv8

    Mini vm 67

    Varovainen kyllä. Voit ottaa 850 laatikosta perän kopan irti. Eli sen kikkareen missä sulla on vaihdekeppi kiinni. Se kyllä sopii fyysisesti tonnisen lootaan mutta on hyvin kyseenalaista miten poskien ja pyöränlaakerin pesien koneistukset passaa. Ne kun on koneistettu aina parina (loodan kuoret + perän koppa). Olen noita aikoinaan vaihdellut ja suuri osa on sinne päin. Hyvällä tuurilla sopii, todennäköisesti ei ihan nappiin. Voi tulla vuotava laatikko tai sitten ei... Minkä vuotinen tonninen mahtaa olla kyseessä ? Jos siinä tosiaan on tunnelivaihteensiirto niin vetarit pitäisi olla joko kumi- tai nailonristikolla. Muistaakseni pot jointit tuli vasta tankovälitteiseen laatikkoon. Mutta jos on pot jointit niin joko vetarit vaihtoon tai sitten koko peräklöntti 850 laatikosta. Sitten taas voi tulla jumppaa välityksen kanssa eli voit joutua vaihtamaan myös perän rattaat. Tai sitten heivaa tonnisen perästä pot jointien ulostuloakselit ja vaihtaa tilalle 850 ulostuloakselit + perän poskilaipat. Tekee miten hyvänsä niin jumppaa on tiedossa. Toi on joka tapauksessa kone veks operaatio niin yksi vaihtoehto vois olla vaihtaa tonninen mosa 850 laatikon päälle. Se taitaa olla kyllä 3-synkkainen eikä sinänsä mikään optimi. Tonnisen askit pitäisi olla melko lailla kaikki 4-synkkaisia. 68- 73 4-synkkaisissa oli taikasauva ja siinä oli tailken kuvan mukainen adapterilaippa 22A1717 jolla tunnelimalli muutettiin taikasauvaksi. Toi olis helpoin ratkaisu jos vain jostain semmoinen kaikkine päreineen löytyy. http://www.theminiforum.co.uk/forums/topic/246789-magic-wand-with-4-synchro-remote-gearbox/ Ebayssä näytti olevan ainakin yksi myynnissä: https://www.ebay.co.uk/itm/22A1717-COVER-gear-lever-1968-75-Vans-and-Pick-Ups/383335611599?hash=item5940953ccf:g:SF0AAOSwJPVdA7Ma
×
×
  • Create New...