Jump to content

minorv8

Members
  • Content Count

    1,485
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

minorv8 last won the day on April 4

minorv8 had the most liked content!

About minorv8

  • Rank
    God Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Eiköhän ne asiansa aja. Joskus mulla on tainnut olla pelkät imupuolen kumit, logiikkana se että pakoventtiilille ei tule imua. Toki sinne valuu koneen seistessä öljyt samalla lailla kuin imuventtiilin varteenkin.
  2. Mites tommoisen saa leimaan ?
  3. Hosumalla ei tule kuin ku*ipäisiä lapsia...
  4. No joo, pieniä ja pieniä kanavia. Ei ne Mini lohkossakaan mitään hervottomia kanavia ole. Jokainen tekee koneellaan mitä haluaa. Jos siellä on ihan oikeasti paksut tervat sisällä niin en kyllä uskaltaisi laittaa peseviä litkuja. Roverin kaseissa esim. voi kansissa olla parin sentin paksuudelta semmoinen mönjä joka ei lähde koneistamon pesukoneilla. Ainoa konsti on mekaaninen raapiminen ja pesu esim. bensalla. Jos tommoinen töhjä lähtee liikkeelle niin laakerit voi sanoa moron. Mä olen koneremppojen yhteydessä avannut lohkon pituussuuntaiset öljykanavat. Yleensä ollut tarpeellinen toimenpide
  5. Tossa kuva mun ekasta turbo-Minin kannesta. Siihen piti saada iso tilavuus kun tilavuus oli 1380 ja tarkoitus oli käyttää ahtopaineita 0,5 bar enemmän. Lopputulos oli 42 cc. Tuo oli joko Marinan tai Allegron kansi jossa oli seetit jo pikkuisen painuneet. Nysväsin palotilan pohjan syvemmäksi ja muuten muoto normaalia muotoa mukaillen. Geometria tietty menee vähän vituralleen jos venttiilit on "syvemmällä" kannessa. Se taas vaatii pikkuisen lisätoimenpiteitä. Seuraava kansi taisi olla jo vähän maltillisempi.
  6. Sisäjouset on lyhyemmät kuin ulommat. Ihan jo senkin takia että yläpäässä pitää olla ohjaus jouselle. Alapäässä on ollut Cooper S malleissa kauluksella oleva lautanen sisäjouselle. Muistan nähneeni myös toisenlaisen ohjauksen jousen alapäähän: sitten pelkkä rengasmainen kikkare ohjarin ympärillä. Puristuspaineet on eri asia kuin puristussuhde. Se mikä sitten on sopiva puristussuhde riippuu monesta asiasta. Jos sulla on suht vakio nokka niin noi puristukset on ihan passelit, voishan ne tietty olla jossain 10 kantturoilla mutta et sä nyt mitään hirveitä tehoja katukäytössä menetä. Viittaus Vizardiin liittyy varmaankin mun kommenttiin. En kommentoinut kanavia millään lailla, aika vaikea on pelkän kuvan perusteella sanoa mikä toimii ja mikä ei. Tietty jos ne nyt on kaivettu miten sattuu niin se on eri asia. Muistaakseni totesin että palotila muistuttaa Vizardin viimeisimmän eepoksen mukaista muotoa. Pistin tohon kuvan liitteeksi, jokainen voi sitten siitä arpoa muistuttaako vai ei. Mulla voi olla parikin sarjaa tuplajousien lautasia jossain kätköissä (on montakin tosi hyvää kätköä joita en ole vain enää löytänyt... :-)) Tarkistetaan...
  7. Ainakin laatikon kuoria... Allegrossa isot pyörät niin välitys lienee jossain 4,1 kieppeillä.
  8. Sulla on leivottuna tankovälitteisen keskitunneli niin siinähän on alkuperäisen kannakkeen pultinreiät. Näkyy ekan sivun kuvissa... Selkein ratkaisu on hommata vakiokannake ja käyttää sitä alkuperäisellä paikalla. Tietty voi tulla ongelmaksi nuo vivustot jos jäävät lyhyiksi. Mutta ammattimies on tosiaankin ollut asialla
  9. Jep, jos sulla on nytkin itse värkätty niin modaa sitä. Oleellista on että toi mekanismi pääsis elämään koneen liikkuessa. Voi siinä loodassa olla siitä huolimatta jotain ruikkua...
  10. Tuo osa 15 lienee ihan vakio himmeli tasaiseen kardaanitunneliin. Ei kai tuollaisen vääntäminen kovin paha rasti ole, muokkaat tuota nykyistä siten että laitat kaksi kumityynyä tuon korvakkeen ja lattian väliin nykyisen pultin molemmin puolin. Samalla tietty pitää porata pitkälle pultille uudet reiät kymityynyn korkeuden verran ylemmäs. Minisparesissa: http://minispares.com/product/Classic/Gearbox/MSSK053.aspx?15&ReturnUrl=/search/classic/rod change bracket.aspx|Back to search
  11. Venttiilinlukot on ihan ok, niissä kuuluu olla pieni päittäisvälys kun ne on paikallaan. Teksti kansitasossa on tiivisteestä.
  12. Olikos 76 mallissa jo metrinen kierre palleroissa ?
  13. Mulla pleksilevy jossa reikä. Se vaseliinilla kanteen kiinni. Vettä lääkeruiskulla kunnes palotila on täynnä. Jos iso palotila niin 20 ml, pienille 5 ja 10 ml.
  14. Juu ja jos noi jousilautaset tosiaan on alsaa tai titaania niin itse jättäisin ne pois katumoottorista. Molempien materiaalien elinikä venttiilikoneistossa on vähän mitä sattuu, niillä kun ei varsinaisesti ole samaa väsymiskäyttäytymistä kuin teräksellä. Molempia on vielä eri seostuksella ja lämpökäsittelyllä eikä aina tiedä varmuudella mitä rahalla saa. Paitsi jos halvalla saa... melkein voi olla varma ettei ainakaan hyvää. Käytetyt hilut vielä oma lukunsa kun niiden historiaa ei tiedä.Kisakoneissa ne vaihdetaan käyttötuntien perusteella varmuuden vuoksi ennen kuin kilahtaa. Mutta jokainen tekeen koneensa niin kuin lystää, sitä voi sitten laskea mitä tuhoa tulee jos lukot tulee lautasesta läpi ja vena putoaa kyydistä. OEM maailmassa hyvä esimerkki Corvette, olisko ollut LS7 missä on titaaniveivit. Niissä oli ongelmia jo heti pian uutena vaikka piti kestää vaikka mitä. No kesti ainakin sen moottorin käyttöiän . Sittemmin GM sai homman kaiketi kuntoon. Tai sitten ei... tossa linkissä mielenkiintoisia kuvia https://www.corvetteforum.com/forums/c6-corvette-zr1-and-z06/4187803-ls7-titanium-rod-failure.html Uusi veivisarja GM:ltä $5200 !
×
×
  • Create New...