Jump to content
MINI² foorumi

minorv8

Members
  • Viestit

    1 390
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    12

minorv8 last won the day on Helmikuu 27

minorv8 had the most liked content!

Tietoja käyttäjästä minorv8

  • Taso
    God Member

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. minorv8

    jännitteen säädin

    Todennäköisesti laturi on normaali värkki jossa on sisäänrakennettu säädin. Vanhasta tasavirtasäätimestä on kytketty muutama karva yhteen kun ei ole viitsitty tehdä johdotuksia uusiksi. Se on sitten ihan eri juttu onko homma onnistunut... Tässä yksi linkki mistä löytyy kaavio moiseen muutokseen: https://www.mmoc.org.uk/Messageboard/viewtopic.php?t=36486
  2. minorv8

    4wd Mini

    aika nypläystä !
  3. minorv8

    Myydään Allegro

    Overdrivella myynti-ilmoitus. Tosta jollekin 1,3 kone ja loput paaliin...
  4. minorv8

    Mittarin valojen merkitys :D

    Vihreä vilkun merkkivalo. Välkkyy vilkun ollessa päällä. IGN latauksen merkkivalo: palaa kun kääntää virrat päällä, sammuu koneen käydessä (olettaen että laturi lataa...) Vastaavat merkkivalot löytyy ihan uusistakin autoista...
  5. minorv8

    Mini -76 Project avo

    Kyllä ne kuuluu sivussa oleviin kontakteihin. Ei niillä pitäis olla mitään merkitystä muuhun kuin katkaisijan merkkivaloon.
  6. minorv8

    Mini- 66:n turbo päivitys

    Niinhän sen pitäisi... Mulla oli omassa turbossa jarruputki joka meni turhan läheltä ahdinta. Muutaman kilsan ajon jälkeen veti etujarrun pikkuhiljaa lukkoon. Ilmaruuvia raottamalla sai paineet pois ja matkan jatkumaan. Homma korjaantui laittamalla lämpöeristeen jarruputken ja ahtimen välille.
  7. minorv8

    austin morris 1300

    Luulis sen olevan oikein jos välillä käy normaalisti ja sitten taas ei.
  8. minorv8

    Mini 1000 -77

    Kori on muuten sitten yllättävän lötkö kun siitä alkaa silpomaan peltejä pois. Kannattais kiltisti tukea sen ennen kuin aloittaa. Ovien kannalta fiksuinta kun katsois ekaksi saranat kuntoon, sitten tarkistais että ovet mahtuu reikäänsä ja vasta sitten alkaisi tukemaan.
  9. minorv8

    Alatukivarrret

    Ellen nyt ihan väärin muista niin +1,5 astetta lisää camberia antavat tukivarret oli fyysisesti samanmittaiset mutta reiät oli porattu ulommaksi. Toi saattaa olla myös Austin Mailerista.
  10. minorv8

    Mini -76 Project avo

    Eri kierteet ? Kyllä kaikissa vanhan mallisissa on ollut sama kierre, jopa uustuotannoissa. Verto-mallisessakin on säätömutteri samalla varaosanumerolla eli sama kierre. Briit ei onneksi koskaan yllätä !
  11. minorv8

    Mini -76 Project avo

    Kuvasta päätellen on kulahtanut ihan huolella. Kokeile samalla tuosta pallon vastinpinnasta painelaakerin akselin sisältä. Jos siellä on kuoppaa niin noiden yhteisvaikutus on yllättävän iso. En muista vipusuhdetta mutta kuvasta arvioituna on 6:1. Eli milli klappia kytkinakselilla on 6 milliä työsylinterillä. Teoriassa tuon pitäisi kompensoitua kun säätää vivun välyksen mutta käytännössä välttämättä ei. En oikein usko että painelaakeri olis kulahtanut. Mikäs sitä edes kuluttaa jos laakeri pyörii normaalisti ? Ja jos painelaakerista olis pintaa lähtenyt niin se näkyis myös tuossa levyjousen prikassa. Ja se on kuvassa ihan virheetön.
  12. minorv8

    Mini- 66:n turbo päivitys

    Mä olen omassani siirtänyt pikkuisen vaijerin paikkaa mutta ahdas se on silti. Mulla on kanssa kone puoli tuumaa edempänä mutta ei vetarit ole valittaneet.
  13. minorv8

    austin morris 1300

    Kyllä noi britti töötit pelittää ihan irrallaan jos vain ovat kunnossa. Joissaín Lucasin tuotteissa voi olla liittimien niittaukset löysällä eivätkä kunnolla yhdistä.
  14. minorv8

    Hihnapyörä

    Kiilaura on vähän murjotun näköinen. En ole koskaan törmännyt säröilleeseen hihnapyörään.
  15. minorv8

    austin morris 1300

    1969 asti Mineissä violetti menee sulakkeeltä töötille ja sieltä sitten viikselle.Töötin painaminen maadoittaa piirin. Nyt kantsis sitten mennä johto kerralla piiriä läpi. Ja tsekata myös töötit irtoakulla niin kuin jo aiemmin ehdotettiin. Mulla oli MG:ssä kaksi tööttiä, en muista miten perusmailerissa on. Jos sulake palaa töötin takia niin silloin vika lienee sulakkeen ja töötin välillä. Eli virta menee jossain maihin. Jos se menis töötin jälkeen maihin niin huutais koko ajan. Mineissä on kaksi violettia, toinen töötille ja toinen mm. sisävalolle. Irrota vuorotellen molemmat ja yritä saada sulake paukkumaan. Se kertoo sitten kumman piirin takana on häikkää. Myöhemmissä Mineissä virta kulkee katkaisijan kautta ja töötti on maadoitettu.
×