Jump to content

minorv8

Members
  • Content Count

    1,533
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

minorv8 last won the day on June 14

minorv8 had the most liked content!

About minorv8

  • Rank
    God Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Vaikea sanoa kokeilematta, joko noi tai sitten puolituumaiset.
  2. Diagonal split rumpusysteemeissä lienee GWC1131 takasylinterit (0,5625" eli luokkaa 14 mm). Todennäköisesti ne pelittää levyjen kanssa.
  3. Ekaksi kannattaisi selvittää mitkä ne kulmat tällä hetkellä on. Muuten niiden korjaaminen on melkoista hakuammuntaa. Toinen perushomma on katsoa onko tukivarren heloissa / akselissa kuinka pahasti välystä. Jos niihin ei ole koskaan kajottu niin todennäköisesti on. jos ne ovat väljät niin ne pitää vaihtaa ennen kuin kulmille tekee mitään.
  4. Edelliseen vielä jatkoa: jos haluaa säilyttää alkuperäisen ulkonäön niin tarjolla on tasavirtalaturin näköisiä vaihtovirtalatureita: https://www.autoelectricsupplies.co.uk/product_list/197 Hinnat toki sika törkeät...
  5. OK, johtosarjasulake oli mulle uusia asia mutta ei ole koskaan ollutkaan Mk2 vehjettä. Jos sen flektin haluaa niin kantsii muuttaa miinusmaalle ja laittaa vaihtovirtalaturi. Se flekti nimittäin kuormittaa ihan oikeasti. Mulla oli alkuaikoina Minorissa Lucasin ACX vaihtovirtalaturi ja moottorin käydessä tyhjäkäyntiä flekti kyllä pyöri. Kun nosti kierroksia niin myös flektin kierrokset nousi. Vaihdoin sitten laturin 70A versioksi ja sen kanssa flekti pyöri aina iloisesti. Miten sen johdottaa ? Ottaisin virran startin solenoidilta sulakkeen kautta anturille ja siitä flektille. Kannattaa harkita myös erillistä katkaisijaa jolla flektin saa pyörimään silloin kun haluaa. Jos haluaa niin flektin voi sähköistää releen kautta.
  6. Jos on Mk2 niin ei taida olla johtosarjasulaketta ?
  7. En henkilökohtaisesti halua kahta eri napaisuutta autoon, ei tarvi kuin johtojen eristeiden kulua puhki ja voi olla sähköpalo aika lähellä. Jos sulla on orggis sähköt niin autosta löytyy tasan kaksi sulaketta ja osa auton sähköistä ei edes mene sulakkeiden kautta. Simppelein ratkaisu on vaihtaa miinus maalle. Muistaakseni lämppärin johdot pitää vaihtaa ristiin ja jännitteensäätäjän kärjet painaa hetkeksi yhteen. Siitä on 30+ vuotta kun ton olen tehnyt. Sittemmin kaikissa kotteroissa on ollut vaihtovirtalaturi (myös tossa mistä vaihdoin napaisuuden).
  8. Jos ymmärsin oikein niin auto pysyy plussa maadotteisena mutta haluat asentaa värkkejä jotka vaatii miinus maan ? MIKSI ??? Jos on tarkoitus laittaa sähköflekti niin museoajoneuvosta ei ainakaan ole kyse. Turvallisin tapa on muuttaa auto miinus maalle ja unohtaa vippaskonstit. Sähköflekti muuten haukkaa yllättävän paljon virtaa ja tasavirtalaturi ei välttämättä riitä.
  9. minorv8

    Mikä kampiakseli

    Päittäislaakereita on ollut 3 kokoa, std, 3/1000" ja 30/1000" ylikokoa. Tietty pystyi käyttämään stanua toisella puolella ja ylikokoista toisella puolella.
  10. minorv8

    Mikä kampiakseli

    Mites tuo päittäislaakerien mitta, onko koneistettu S:n lohkolle vai 1300 lohkolle ?
  11. Jos joku maksaa 13000 puntaa mädän kopan kunnostamisesta niin voisin hetken jopa harkita...
  12. minorv8

    Hayabusa Miniin

    "Prices are not yet finalised, but will be extremely competitive when compared with the overall cost of existing alternatives" Mielenkiintoista nähdä mitä maksaa, hinta heidän mukaan "kilpailukykyinen" muiden vaihtoehtojen kanssa.
  13. Heidän nettisivujen mukaan ilmeisesti olis mahdollista teettää koko auto. Puhuin ihan potaskaa hinnasta, kymppi ei riitä... http://www.bmh-ltd.com/minishell.htm Mutta ihmetyttää sinänsä, näkeehän tuon sokeakin että on ihan päin per*että. Briteissä on kuitenkin mk1 koppaisia vehkeitä pilvin pimein josta näkee miten pitäis tehdä. Kun tuon vaivan näkee niin tekis sitten kunnolla.
  14. Tommoiseen törmäsin Bristolissa. Vetechbusa niminen putka värkkää aika mittavaa muutossettiä jolla Hayabusan tekniikka saadään kätevästi Miniin. Jujuna on alumiinklöntistä koneistettu kampikammio/vaihteisto/perä, johon hayabusan kansi, sylinteritryhmä sekä mosan ja vaihteiston sisuskalut isketään. Oli erittäin nätti paketti ja sopi hienosti Minin apurunkoon. Hinnasta ei ollut tietoa mutta veikkaan että ei ihan ilmainen Kiinnostuneet voivat seurata netistä osoitteessa vetechbusa.co.uk . Ton paketin leimaus Suomessa voi olla haaste...
  15. Bristolissa on British Motor Heritagen osastolla parikin uustuotantokoppaa ja muutama valmis auto joissa oli hyödynnetty ko. koria. Itseä vaivasi muutama kohta enkä ekaksi oikein meinannut hoksata mikä mättää. Aikansa kun sitä tuijotti niin valkenihan se. Ovien / sivuikkunan ja katon väliset kaistaleet on ihan päin persettä. Kuvakulma ei vääristä vaan se kaistale ihan oikeasti kiilaa ja huolella. Ovi istui suht nätisti aukkoonsa mutta ovitiivisteen kanssa voi tulla haasteita B-Pilarin sisäpuolen viimeistely oli mitä sattuu, lähes poikkeuksetta pistehitsisaumoja oli vielä avitettu mig-hitseillä. Itsellä ainakin tulisi itku jos olisin maksanut uudesta kopasta lähes kymppitonnin ja tommoinen pölähtäisi pihaan. BMH:n kamppeiden pitäisi olla parasta mitä on tarjolla mutta tuo koppa ei oikein vakuuttanut.
×
×
  • Create New...