Jump to content

minorv8

Members
  • Viestit

    1 438
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    12

minorv8 last won the day on Helmikuu 27

minorv8 had the most liked content!

Tietoja käyttäjästä minorv8

  • Taso
    God Member

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. minorv8

    Osien tilaaminen kun Brexit tulee

    Minihän on tunnetusti kallis värkki harrastaa joten onneksi Brexit ei köyhää kirpaise Vielä jun saisi sillä kalliilla hinnalla laadukasta kamaa. Just nauratti kun yksi jenkkikaveri tuskaili tarvikeosien kanssa (laturi, jarrupääsylinteri). Uusi tarvikeosa oli valmiiksi susi, tilalle saatu tarvikeosa sama juttu. Oli säästänyt pari kymppiä ostamalla tarvikeosan. Kolmatta kertaa jarrujärjestelmää ilmatessa oli ollut jo vähän jortikka pystyssä otsassa.
  2. minorv8

    Takatukivarret

    Esim. tässä oikeaoppista autotalliähellystä : Aksel on laakeroitu toisesta päästä neulalaakerilla ja toisesta päästä puslalla. Niiden pitää olla samalla linjalla jotta akseli menee paikoilleen. Pusla on sisähalkaisijaltaan liian pieni ja se tarvii kalvaa akselin mittaan. Ainoa ongelma tuossa operaatiossa on että kalvain pitäisi saada linjattua neulalaakerin suhteen. Voi sitä yrittää räpeltää käsivaralta mutta yleensä se menee munille ja akseli ei menekään paikoilleen. Tossa videossa on säädettävä kalvain jossa on ohjaus neulalaakerin pesästä irtoholkilla. (huom: neulalaakeria ei siis vielä ole painettu paikoilleen.) Tässä toinen linkki missä näkyy hommaan tarkoitettu kiinteä kalvain. Sitä käytettäessä neulalaakeri on paikoillaan ja työ tehdään puslan puolelta neulalaakeria kohti. http://www.theminiforum.co.uk/forums/topic/289308-radius-arm-reaming-tool/
  3. minorv8

    Mini 1000 vm74

    Vetolaippa ei ole jarrukilvessä kiinni. Ei ole edes mahdollista koska sittenhän se vetolaippa ei edes pyörisi...
  4. minorv8

    Vahva bensan käry takakontissa

    Aikoinaan kun myin Cooper S:n Norjaan niin ostaja viestitteli vahvasta bensankärystä. Autossa oli vielä tuplatankit. Noh, syy löytyi alkuperäistyyppisistä letkuista joilla oli ikää about 3 vuotta. Ne vuosi ja bensa oli tietty löytänyt tiensä korin saumoista kabiinin puolelle ja imeytynyt takapenkin pehmusteisiin. Oli kuulemma vaatinut aika pitkän tuuletuksen ennen kuin olivat taas kelvolliset...
  5. minorv8

    Mini city

    Mulla on moottorimaalina ollut Tundra-niminen versio, ei ole kaukana totuudesta sekään.
  6. minorv8

    Austin van -62

    Tohon lämppärikeskusteluun liittyen: isävainaan kanssa haalattiin aikoinaan yksi vani nurkkiin pyörimään ja tossa on kuva sen konehuoneesta. Vuosimallia en muista mutta vamistenumero oli M-AV4L-174185. 1960-luvun alusta joka tapauksessa. Toi mosa muuten lähti vuosikymmenien seisomisen jälkeen tuossa kuosissa käymään !
  7. minorv8

    Mini city

    On
  8. minorv8

    Ovipahvien irroittaminen

    Kato myös sähkövermeet, niissä on leimat kuukausi/vuosi.
  9. minorv8

    Mini- 66:n turbo päivitys

    Kyllä se nakutus riittää, takoo renkaiden uran piukaksi ja toi on lopputulos. Yhdet Powermaxit pistin roskiin kun kaikki männät oli samassa kunnossa.
  10. minorv8

    Mini- 66:n turbo päivitys

    No huh huh !
  11. minorv8

    Mini- 66:n turbo päivitys

    Eikö mitkään renkaat käy ?
  12. minorv8

    Vaihdelaatikossa häikkää

    Eikä tuo tunneli käy sun lattiaan mun se on muutettu tankovälitteisen lattiaksi. Mailerin tunnelin ja perän välillä on tommoinen pelti/kumi välikappale joka tulee 4 pultilla kiinni (pultit vaakatasossa). Minin tunnelissa tommoista kikkaretta ei ole ja pultit tulee enempi vähempi pystysuorassa altapäin. Mailerin peräkoppa sopii kyllä Minin laatikon kuoriin ja jos käy ihan helvetinmoinen tsägä niin voi perän poskien tasopinnat ja laakerien reiät sattua kohdilleen. Yleensä ei... Tuo mailerin välikappale on vanhemmiten aika valmista kauraa eikä niitä taida enää helpolla löytää mistään. Mini tunneli vaan hakuseen jos laatikko on muuten kelvollinen. Jos se on pitkään seissyt niin vaatii varmaan laakeroinnin. Ryhmäpyörän ja pääakselin neulalaakerit ei tykkää seisomisesta, yleensä laakeripinnoille syöpyy neulojen jäljet ja se on sitä mukaa sitten entinen.
  13. minorv8

    Vaihdelaatikossa häikkää

    Pikkuisen eri mieltä. Ekassa kuvassa on tunnelista leikattu apparin puolen patti kokonaan veks. Samoin poikkipalkki ja lattia. Tokassa kuvassa on tankomallisen poikkipalkki, pätkä tunnelia ja apparin takalattia.
  14. minorv8

    Mini city

    Hanan mutterit 1/4" UNF.
  15. minorv8

    Mini 1000 vm.74

    Onko levyt vai rummut ? Sekin vaikuttaa. Levyjarrullisessa todennäköisesti 5x12 vaatii levikkeet. Perstuntumalla 6x12 vaatii levikkeet jarruista riippumatta.
×