Jump to content

minorv8

Members
  • Viestit

    1 421
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    12

minorv8 last won the day on Helmikuu 27

minorv8 had the most liked content!

Tietoja käyttäjästä minorv8

  • Taso
    God Member

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Terve. Lueskelin tuossa vanhoja kirjoituksia ja yhdessä mainitsit että sinulta löytyisi suomenkielinen korjaamo käsikirja pdf muodossa. Olisitko niin ystävällinen että minullekkin tuon opuksen lähettäisit. Itse tuli juuri hommattua -79 vuoden mini ja ei minkäänlaista aiempaa kokemusta mineistä. Kiitos ja ohessa vielä meili osoite: jaris@phnet.fi

    T:Jari

    1. minorv8

      minorv8

      Moro,

      Mulla ei ole suomenkielistä opasta eikä ole tainnut koskaan ollakaan. Englannin kielinen kyllä on.

      T. Jukka

    2. JariV

      JariV

      Ok..Olishan siitäkin apua. Jos viitsisit sen laittaa. kiitos T:Jari

  2. minorv8

    Vaihdelaatikossa häikkää

    Meinasin kirjoittaa että loodan perusrempan tekee suht halvalla jos selviää pelkillä kulutusosilla ja tekee itse. Tsekkasin Minisparesin sivuilta ja hyvälaatuinen korjaussarja oli £333. Sitten jos joutuu osia vaihtamaan niin hinta pomppaa (jos niitä kunnollisia osia edes löytää...). 520 € on edullinen JOS se on kunnolla tehty. Ja tietty helppo vaihtoehto koska ei paljoa tarvi ponnistella. 3,7 välitys on ehkä turhan tiuha. Synkrot on aina ollut Minin laatikossa, poislukien ykkösvaihde joka oli synkronoimaton vuoden 68 loppupuolelle asti (kuten tailke jo edellä toteskin). Voi hyvin olla että Suomessa vm. -69 Minissä voi olla 3-synkkainen laatikko riippuen siitä koska se on tehty/myyty.
  3. minorv8

    Vaihdelaatikossa häikkää

    Lienee tunnelimallin laatikko ? Niissä voi olla aika kulahtaneet nivelet mutta sen pitäisi vaivata myös muila vaihteilla. 1/2 vaihteiden synkkalaite voi olla entinen, samoin siirtäjähaarukat voi olla loppuunkuluneet. Saako kakkosta päälle jos moottori ei käy ?
  4. minorv8

    Allegron kone.

    Mailereissa ei tainnut olla 2-rivisiä kuin gt mailerissa. Normivehkeissä 1-riviset ilman kiristintä. Imperial osaisi kertoa faktat ?
  5. minorv8

    Allegron kone.

    Mahtoiko Allegrossa (tai Marinassa) olla ylipäätänsä 2-rivistä jakopäätä ? Mitä noita on tullut pilkottua niin aina oli kiristin.
  6. minorv8

    Kannentiiviste

    Eiköhän niissä lue TOP jos on väliä miten päin asennetaan. Enkä nyt ulkomuistista ihan osaa sanoa saako sitä edes väärinpäin asennettua. Ainakaan niin että kaikki reiät olis kohdillaan.
  7. minorv8

    Kuulaniveln

    Jos sulla on suojakumi niin sen alta pitäis kuppi löytyä. Kumi kiinnitetään kupin reunoihin.
  8. minorv8

    Kannentiiviste

    Tuskin se mitään eksoottista kaipaa. Laita tonnisen perustiiviste.
  9. minorv8

    Hyvä esimerkki bolt-on laatuosista

    Ostin talvella sähköisen nopeusmittarin ja sitä varten Minisparesista nopeusanturin. Niitä on itse asiassa Sparesilla kahta sorttia: GSD1000 ja GSD1001. Eka on pre1980 ja toka 1980-on malleille. Mikä niiden fyysinen ero sitten on ???, ei hajuakaan. Vaijerin alapää taitaa olla kaikissa sama ja se on tässä tapauksessa se oleellinen asia. No, värkki on kuvan mukainen pötkylä (Hall-anturi, 6 sykäystä/vaijerin kierros) ja tarkoitettu moottoripyöriin. Siihen tulee sitten adapteri laatikkoa varten. Fiksu ajatus mutta käytännön toteutus vähän yskii. Anturissa oleva vetopää ("=vaijerin pää") on 0,1"x0,1" ja Minin laatikon nopeusmittarin rattaan akselin neliskanttinen pää vähän isompi. Eli sutii tyhjää... Se isompi ongelma on että koottuna se vetopää ei edes yllä huulille vaan jää karkeasti mitattuna 5 mm rattaan akselista. Ei siis ihme että mittari ei saa signaalia laatikolta. Kuvassa näkyy myös viritelty akseli. Katkaisin akselin päästä alkuperäisen neliöprofiilin ja sorvasin akselin reikää hiukka isommaksi. Uusi akselin pää löytyi vanhasta nopeusmittarista. Vähän Loctiteä ja prässäämällä hilut yhteen. Tämmöinen bolt-on tällä kertaa...
  10. minorv8

    Miniin Hondan moottori...

    Jos muisti ei pahasti petä niin 12 pinnaa meni pelkästä moottorista, oheislaitteet tais tehdä 3 prossaa. Laatikosta sitten vielä jotain lisää, olisko ollut 10 % ? Nykyään jyvitys pikkuisen muuttunut, olisko yhteensä 26 % ? Moottorinvaihdon yhteydessä vaihtuu lähes poikkeuksetta loota eli noi prossat ei oikein natsaa. Äkkipäätään tulee mieleen se että sylinterikannen vaihto rinnastetaan moottorinvaihtoon ja jotkut ovat siitä rokottaneet prossat. Eli voi olla myös Minin 1300 kone vieraalla kannella. Mutta kai siihen otteeseen kuuluva autokin jossain on niin ei tarvi arpoa millä tekniikalla on
  11. minorv8

    Miniin Hondan moottori...

    Kirjoitan lisää aiheesta, kun olen saanut laitteen kilpiin. pari kysymystä: Oletko lähestynyt ystävällistä katsastuskonttoria projektin tiimoilta ? millainen projektiaikataulu sulla on ? Muuten iso peukku projektille !
  12. minorv8

    Miniin Hondan moottori...

    Samaa peliä muistelin itsekin ...
  13. minorv8

    Miniin Hondan moottori...

    Kilvetkään ei vielä todista mitään. 2-litrainen Minissä kuulostaa aika mahdottomalta jopa vanhan lainsäädännön aikakaudella.
  14. minorv8

    Takapenkin turvavyöt (asennus)

    Rullamekanismi olis Minissä just tankin kohdalla. Ei tuo ko. kohta Minorissakaan maailman vahvin kohta ole joten olis ollut kiva nähdä miten heebo vahvisti nuo kiinnityskohdat (kuten tekstissä mainitsi...) Itse hitsasin ne C-pilarin vahvikkeet kun auto oli muutenkin menossa maalaukseen.
  15. minorv8

    Miniin Hondan moottori...

    Varmaankin VTECit voi Minin tapauksessa unohtaa ?
×