Jump to content

minorv8

Members
  • Content Count

    1,648
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

minorv8 last won the day on January 9

minorv8 had the most liked content!

About minorv8

  • Rank
    God Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Moi,

    Levyjarrun napa ja Mpi:n puola johtoineen kelpaisivat.

    Onko startti Mpi:n?

    t:Erkki Hakaniemi

    1. Show previous comments  3 more
    2. meerha

      meerha

      Moi,

      Joo, kysyinkin siitä selkänojasta. Kaverilla ei kuitenkaan ollut mitään muita penkkejä kuin selkänoja niin säästyy 100 euroa. Taitaa mennä penkit Newton Commericalin tehtäväksi tulevaisuudessa.

      Taitaa mustat ovipahvit omassa MPi:ssä.

      Mites nykyään kuljet Suomea ristiin rastiin? Osuuko Jämsä matkan varrelle? Eli kulkeutuisiko nuo startti, puola ja etunapa tännepäin? Voidaan toki lähetelläkin postilla ta matkahuollon kautta.

      t:Erkki

       

    3. minorv8

      minorv8

      Moi,

      Aika vähän olen viime vuosina tullut reissattua joten joutuu postittamaan. Posti taitaa olla halvempi vaihtoehto.

      T. Jukka

    4. meerha

      meerha

      Moi,

      Aika vähän tulee nykyään käytyä Etelä-Suomessa. Tampereella olen sentään vielä viitsinyt käydä.

      Tässä olisi osoite:

      Erkki Hakaniemi

      Hangaslammintie 14

      42300 JÄMSÄNKOSKI

      p. 050 3499 179

      Laita tilinumerosi niin maksan rahat suoraan tilillesi.

      t:Erkki

  2. Nurkkia siivotessa löytyi kaikenlaista tarpeetonta: starttimoottori pre-engaged versio lähes uusi 50 € (Myyty) Mpi coil pack johtoineen 15 € (Myyty) Mpi virtalukko + avain 15 € (Myyty) turbo-Metron uusi virranjakaja 70 € (Myyty) vaihteiston pääakseli 22G833 75 € vaihteiston 3/4 synkkalaite uusi 50 € levyjarrunapa RH (vaatii ehkä satulan kiinnityspintojen oikaisun) 20 € (Myyty) Osat Helsingissä. Jukka yv tai 040-1871449
  3. Vetonivelessä olen käyttänyt. Pysyi muutaman kymmenen kilsan ajan kiinni. Vetarin suojakumeissa on eroja, itse nivelessä on kumille puolipyöreä ura, kumeissa voi olla puolipyöreä, kantikas tai jotain sen väliltä. Sekin voi hankaloittaa kiinnipysymistä
  4. Mulla pitäis olla käyttökelpoinen 2-ratas.
  5. Alemmassa kuvassa näyttäis yksi hammas murtuneen ? Vai onko näköharha ?
  6. Ryhmäpyörän akseli ja laakerit tais jossain vaiheessa päivittyä A+ laatikoissa vähän eri kokoisiksi ? Vanhoissa A+ laatikoissa kuitenkin samat kuin A-sarjalaisissa.
  7. Mä olen käyttänyt 38 mm hylsyä. Voi löytyä helpommin kuin 1,5" hylsy. Mun hylsy on 3/4" vääntiöllä ja käytän sitä joko 3/4" -> 1/2" adapterilla tai 3/4" varrella, kumpi nyt sattuu helpommin löytymään.
  8. Bilteman rst nippusiteet aivan paskat. Löystyy omia aikojaan.
  9. minorv8

    Mini "mix" -72

    Meni tuossa tuhratessa pari viikkoa, toki tiivistekumeja sai odotella viikon eikä sarjassa ollut kaikkea tarvittavaa. Oli kyllä ylimääräistäkin. Tärkein mikä uupui oli iso O-rengas joka tulee sylinterin ja muovisylinterin väliin. Ja tietty se sitten vuoti kun laittoi nesteet säiliöön. Mutta kun pääsylinteri oli viimein nipussa niin viikonloppuna sai kytkimen pelaamaan.
  10. minorv8

    Mini "mix" -72

    Tossa vielä kuva auton alta, työsylinteri on "periaatteessa helpossa paikassa". Siinä ei juurikaan ole tilaa joten se pitää ujuttaa tietyssä asennossa paikalleen. Ylempi mutteri vaatii melkoista kikkailua, se pitää käytännössä saada paikalleen sokkona ja sinne ei sormet yllä. Kuva vähän valehtelee, korin ja sylinterin välissä on reilu sentti tilaa. Itse suunnittelin kardaanitunnelin...
  11. minorv8

    Mini "mix" -72

    Voin lohduttaa että menee ne hermot vielä 40 vuoden harrastamisenkin jälkeen päreiksi. Varsinkin kun ei enää muista mitä on tehnyt Mä sain loistoajatuksen että Minor tarvii ehdottomasti uuden vaihdelaatikon ja samalla vois koneenkin ehostaa. Tai oikeastaan koota nurkissa lojuneet rojut uudeksi mosaksi. No laatikon vaihto nyt tietty poikii lisäjumppaa: vähän lisätilaa koriin, jarruputkien siirtoa, kytkinputken muutos, yms yms. No, kone ja laatikko viimein nipussa ja korissa kiinni. Nurkkia siivotessa löytyi uusi painelaakeri (ja vanha laatikosta irroitettu). Uuden piti olla paikallaan..
  12. Onko loogista jos kasipätkän tapauksessa tuon ekan kohdan sääntö ei täyty ja sitten sovelletaan samaan kotteroon tehopainosuhdetta jolla sitten isompi moottori voidaankin hyväksyä ? Ei liene ihan Trafin ajatus enkä usko että leimalla menis läpi. Ei ole mun päänsärky mutta en todellakaan lähtisi Miniä virittämään rumpujarruilla. Mutta kukin tyylillään...
  13. Land Roverissa 3500 V8 92 hp mosa. Tosta löytyy Land Roverin tehtaan lausunto. Rangessa joku 130 heppaa.
  14. Tailkea kompaten: ei ehkä ihan 1.3 aamusta kannata rynnätä konttorille. Epäilen vahvasti ettei maaliskuun alussa Traficomilla ole tarjota mitään tulkintaohjeita konttoreille. Tämän uuden käytännön sisäänajo voi kestää oman aikansa. Mutta ainakin paperilla monen asian pitäisi helpottua.
  15. Tota jarruhommaa en täysin allekirjoita: "Alkuperäiseen moottoriin verrattuna ajoneuvon moottorin tehoa saa kasvattaa enintään 20 prosenttia tai ajoneuvon moottorin vaihtaa enintään 20 prosenttia tehok-kaammaksi ilman, että ajoneuvo muutetaan vertailuajoneuvoa vastaavaksi." Jos Miniä ajattelee niin ehkä 1100 -> 1275 muutos menee tod. näk. noihin rajoihin. Tarkkaan en tehtaan ilmoittamina tehoja muista. Kasipätkä ei. Tonnisen tehoja en muista mutta ei taida paljoa 40 hepasta uupua. Hikisin 1275 lienee jossain reilu 50 heppaa. Jos ei ole raakaa faktaa tehoista niin voi joutua teho
×
×
  • Create New...