Jump to content

minorv8

Members
  • Content Count

    1,615
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

minorv8 last won the day on November 17

minorv8 had the most liked content!

About minorv8

  • Rank
    God Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. minorv8

    Mini "mix" -72

    Joku vois sanoa että tolla hinnalla voi jo vähän shimmatakin.
  2. minorv8

    Mini "mix" -72

    Ulkomuistista nuo shimmit ovat nykyään aika paksuja eikä niitä tule nivelen mukana kovin montaa. Itse olen jemmannut kaikki vanhat shimmit mitä on sarjoista jäänyt yli ja samoin kaikki mitä olen vanhoista purkanut. Niillä on pärjännyt.
  3. Mulla oli omassa turbossa Minisparesista ostettu. Ei ongelmia.
  4. minorv8

    Ylökuolokohta

    Osa vanhoista jakajista on sen verran kulahtaneita että ei niistä oikein enää kalua saa. Toki jos sorvaisi uudet helat runkoon. Tuo uustuotantojuttu pitää kutinsa, ne voi olla mitä hyvänsä. Mä ostin muutama vuosi sitten Roverin V8 jakajaan uuden hammasrattaan ja se tuli ilman sokan reikää. Oli vaan niin s*atanan kovaa kamaa että en saanut porattua siihen reikää edes kobolttiseosteisella poralla. Yleensä ne puree sentään kohtuuhyvin vähän kovempaankin kamaan. Vedin sen vielä kiukkuspäissäni tigillä punahehkuiseksi ja annoin jäähtyä. Edelleen yhtä kivikovaa kamaa. Voi vain miettiä miten nopeasti
  5. minorv8

    Ylökuolokohta

    Sen virranjakajan akselin saa niin moneen asentoon kuin akselissa on hampaita. Jos kone on ollut palasina niin voi olla missä asennossa hyvänsä. Oikea asento on tuossa Tailken kuvassa. Jakaja paikallaan ollessa ja ykkönen yläkuolokohdassa puristustahdilla -> pyörijä osoittaa kohti ykkössylinteriä. Tarkista tuo nyt ekana. Jakaja menee ainoastaan yhdessä asennossa akselille koska akselin hahlo on koneistettu epäkeskeisesti. Olen kyllä nähnyt jakajan jota oli asennettu 180 astetta väärin päin pajavasaran kanssa. Ei ollut mennyt pohjaan saakka... Tulpanjohtojen kanssa pelleily on juuri sit
  6. minorv8

    Ylökuolokohta

    Jos kone on nyt käyntikuntoinen vanhalla jakajalla niin todennäköisesti lähtee käymään ihan laittamalla uuden jakajan paikalleen. Jos ei niin simppelein tapa lienee pyörittää ykkösen mäntä yläkuolokohtaan. Sen voi tihrustaa tulpan reiästä ja/tai katsomalla ajoitusmerkit vauhtipyörältä. Neloskoneessa ykkönen ja nelonen ovat samaan aikaan yläkuolokohdassa. Mistä tietää kumpi sylinteri "sytyttää" ? Jos nelosen venttiilit vaihtaa (toinen sulkeutuu ja toinen lähtee aukeamaan) niin ykkönen sytyttää. Jos on päin vastoin niin pyöräytä mosaa yksi kierros. Jos jakajan akselia ei ole irroitettu (ja jos
  7. minorv8

    Mini "mix" -72

    Mulla ei ole koskaan tullut noin huonoa vastaan eikä Saksasta ostetuissa jarruosissa aina ollut kehumista. Lakkeritkin näyttää aika kuivilta.
  8. Korit ja ovet ovat yksilöitä ja vaihtelevat myös vuosimallin mukaan. Joskus oli brittien IMMissä muutama sata kilsaa ajettu orggis vehje jota oli kiva kiertää ja tutkia. Eipä se ovien ja luukkujen istuminen ollut uutenakaan kaksinen. Sitten kun meillä kunnostetaan moneen kertaan kipeää saanutta koppaa jota ajan mittaan on ehkä jouduttu vähän jopa hitsailemaan niin ei ihme ettei oikein hilut sovi. Eikä NMk1/2 ovet muutenkaan ole mitään jäykkyyden perikuvia. Mk3 ovet saa sopimaan huomattavasti paremmin. Pickupin ovia sovittelin kanssa aika pitkään ja ne istui nätisti. Siihen asti kun laittoi tii
  9. minorv8

    Mini "mix" -72

    Eipä siinä sitten ole muuta vaihtoehtoa kuin että nivel on jämähtänyt laakereihin kiinni. Kyllä se sieltä lähtee.
  10. minorv8

    Mini "mix" -72

    Lähteekö nivelen mutteri, kartioprikka ja vetolaippa irti ?
  11. minorv8

    Mini "mix" -72

    Rummut vai levyt ? Molemmissa samankokoiset laakerit, levyissä on nivelen ulkohalkaisija suurempi. Rummuissa pidempi nivelen rihla ja vastaava vetolaipan rihla ja todennäköisesti ahdistaa sieltä. Lisää voimaa... Rumpujarrullisen vetolaippa: http://minispares.com/product/Classic/Suspension/21A231.aspx?19&ReturnUrl=/search/classic/drive flange.aspx|Back to search Rumpujarrullisen nivel: http://minispares.com/product/Classic/Drivetrain/CV Joints/GCV1105.aspx?0801&ReturnUrl=/shop/classic/Drivetrain/CV~Joints.aspx|Back to shop
  12. minorv8

    Levikesarjat

    Jarrulevyn ja satulan koko määrää sen mikä vanne mahtuu jarrujen ympärille. Vakiorojuista 7" (Cooper) ja 7,5" levyjarrut käy kaikille vanteille mutta 8,4" levyjarrut vaativat vähintään 12" vannekoon. Sitten on tarjolla myös 8,4" jarruihin pohjautuvia sarjoja joissa on pienemmäksi sorvatut levyt, luokkaa 7,9" ja spesiaalisatulat. Ne mahtuvat suurimpaan osaan 10" vanteita, ei välttämättä kaikkiin. Pyörän navan mitat on sitten mitä on. Siihen et oikeastaan voi vaikuttaa mitenkään. Rumpunapaan verrattua levyjarrunapa on karkeasti tuuman ulompana ja sen takia levyillä pyörä on vääjäämättä ulom
  13. Koskas meistattu numero tuli pakolliseksi ? Olisko vasta 60-luvun puolivälissä ?
  14. Itse ottaisin noista kahdesta sen 65-mallisen. Ainakin teknisesti helpompi koska ei ole mitään turhia härpäkkeitä.
  15. Mistä kohtaa se säätöruuvi on katkennut ? Se pitäis saada kuumennettua jotta säätöruuvin sais liikkeelle. Paikalleen päin hankala tehdä, helpoin vaihtoehto ehkä irrottaa kilpi. Itse olen irrottanut jämähtäneitä pultteja yms hitsaamalla niihin migillä pultin kantaan matskua. Katkenneisiin pultteihin olen hitsannut ison mutterin. Pultin jäähdyttyä varovasti avaus.
×
×
  • Create New...