Jump to content

minorv8

Members
  • Viestit

    1 457
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    13

minorv8 last won the day on Helmikuu 11

minorv8 had the most liked content!

Tietoja käyttäjästä minorv8

  • Taso
    God Member

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. minorv8

    Stage 1 kit, kannattaako hommata?

    Eli sulla on kuminivelet ja ajattelit vaihtaa nylonit tilalle ? Ei niihin todellakaan kuulu mitään rasvaa, etenkään kumisiin. Kumiset on aika monessa värkisssä turvonneita koneen öljyvuotojen vuoksi. Nylon ristikot on ihan normi kardaanin ristikot, niissä on vain ne nylonit ympärillä. Osassa on ristikossa rasvanippa, osassa ei. Jos on nippa niin sinne voi laittaa rasvaa vaikka samaan aikaan kuin palloniveliinkin. Maniflow:lla on ollut oma pakosarja kumiristikoille mutta hinta oli aika rapsakka suhteessa normisarjoihin. Eipä noita kumisia ristikoita varmaan enää kauheasti ole joten yhden mutkan lisääminen pakosarjaan ei välttämättä kannata. Kimmo: noita peltisarjoja on small, medium ja large bore. Viittaa putkien halkaisijaan, small pienin ja large tietty suurin. Makuasia sitten mitä valkkaa, 1275 koneeseen karkeasti medium bore jos on kevyt viritysaste ja large bore sitten kiihkeämpiin koneisiin. Esson baarissa ei tietty kelpaa kuin large... Sivuimu vaatii oman imusarjansa, esim: http://minispares.com/product/Classic/Exhaust_and_manifold/Inlet/Inlet/C-AHT776.aspx?110202&ReturnUrl=/search/classic/intake.aspx|Back Noita on käytettynä liikkeellä silloin tällöin, yleensä valettuina. Pituudet ja design vaihtelee, yleensä pidempi pelittää paremmin.
  2. minorv8

    Stage 1 kit, kannattaako hommata?

    Ööö, mitä järkeä laittaa virisarja ja jättää HS2 paikoilleen. Sun sarjasta ei ole mitään riemua pienellä kaasarilla. Vaihda imusarj ja kaasari samalla. En ole waxstattien kanssa pelannut, vaihtanut ne tavallisiin suutinputkiin. En kyllä ostanut mitään uusia runkoja vaan vaihdoin vain sen waxstat suutinputken veke.
  3. minorv8

    Ebay.de selailua

    Myyjä on kuitenkin saksalainen. Standort: Deutschland, surfblue1964 ist eBay-Mitglied seit 13. Jan. 2003
  4. minorv8

    Metron jarrut miniin

    Ellen ihan väärin muista niin normi Metron ja turbon vetolaipoissa on mitoissa eroa ?
  5. minorv8

    Metron jarrut miniin

    Mulla oli Clubmanissa juurikin vastaava paketti. Tai on se edelleenkin siinä.
  6. minorv8

    Mini city

    Miten sä kuvittelet ostavasi oikean propun jos et tiedä reiän kierrettä ? Ihan peruslähtökohta on ettei vanhoissa Mineissä ole millikierteitä. Uudemmissa on. Toinen perussääntö on ettei Minin alumiinivaluissa ole hienoja kierteitä. Lähes poikkeuksetta ne on UNC. 5/8 UNC on kuta kuinkin 16 mm ulkohalkaisijaltaan. Jos laatikon kierteet on paskana niin seuraava millinen vaihtoehto on M18. Toi sun proppus näyttää hienokierteiseltä, joko 1 mm tai todennäköisesti 1,5 mm nousulla. Se ei mene normi M18 kierteelle jonka vakionousu on 2,5. Eli alottaisin kokeilut tavallisella M18 pultilla.
  7. minorv8

    360BHP TURBOCHARGED MINI

    Ei sen nyt ihan niin simppeliä ole että pulttaa föönin mosan kylkeen, jotain tarvii turbojenkin kanssa tietää.
  8. minorv8

    360BHP TURBOCHARGED MINI

    No jaa, iso työ tehty. Imusarjaan tehty hölmö ratkaisu kun plenumin jälkeen on mutkaletkut klemmareilla. Takasiipi ei ole mun makuun. Ihme että pysyy edes paikoillaan, kiimmityskohdat kun ei ole tukevimmat kohdat Minin kopassa.
  9. minorv8

    1275 Kampiakselin tasapainotus pre verto

    A merkillä ei taida olla mitään tekemistä tasapainoituksen kanssa. Vauhtipyörää irroitettaessa niiden pitää olla yläkuolokohdassa ettei ensiörattaan C-prikka muljahda vauhtipyörän keskiön sisään.
  10. minorv8

    bensalinja

    Voihan se riittää vakiomosalle, ei neulaventtiilikään taida olla kovin suuri, ulkomuistista veikkaisin että reilu 2 mm.
  11. minorv8

    Takatukivarret

    Ei sitä puslaa sinne vinoon saa. Se nyt sattuu olemaan mallia koneistetaan loppumittaan. Voihan sen tehdä suoraan akselin halkaisijalle ja sitten prässätä paikoilleen. Puristussovituksessa vaan tuppaa sisäreikä pienenemään inasen. Se sopiva sisäreikä onkin piukka asennuksen jälkeen. Akselin halkaisija voi myös olla mitä sattuu, jollain toleransseilla nekin on tehty. Venttiilin ohjarit on ihan samanlainen tapaus.
  12. minorv8

    MK2 - ovesta muutama kysymys

    On.
  13. minorv8

    MK2 - ovesta muutama kysymys

    Jos saranassa on klappia niin se pitäisi fiksata kuntoon. Niveltapin ja pikkuhelan vaihto auttaa asiaan ellei helan pesä ole jo kulahtanut. Sen jälkeen saranan säätö niinkuin Lari jos tossa totesikin. Joskus tullut semmoinenkin vastaan että lukon vastakappaleen liikevara loppuu kesken eikä sitä saa tarpeeksi sisäänpäin. Minin korit ja ovet on vähän mitä sattuu. Voihan sitä ovea yrittää vääntää mutta siinä helposti tekee enemmän vahinkoa. Se pahvi laitetaan taskun pohjalle ja se ruuvataan 3 (vai kahdella, en enää muista) ruuvilla kiinni.
  14. minorv8

    4wd Mini

    ja tietty normaali muutosprojekti jossa suunnitelmat muuttuu ja hommia tehdään sen vuoksi uuteen uskoon. Joskus on itelläkin näin käynyt, yhden asian muutos porsii aina muutaman lisää.
  15. minorv8

    4wd Mini

    Jep. Jos tuntihintaa laskee niin pelkkä töiden hinta on muutama sata tonnia.
×