Jump to content

koirankoppi

Members
  • Content Count

    2,172
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

koirankoppi last won the day on March 26

koirankoppi had the most liked content!

About koirankoppi

  • Rank
    God Member

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Pirkkala
  • Autotalli
    Morris Cooper S -64, Morris Mini Traveller -67 (vaimon) ja paljon käyttökelvotonta ja jonkin verran käyttökelpoistakin romua.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Normiajossa takapää Minissä ihan aavistus aurauksella tai ihan nollillakin ok
  2. Olen aika laiska nesteitten vaihtelija. Ensimmäiset 13 vuotta tuli ajeltua Travellerilla samoilla nesteillä ja sitten pikku kolarivaurion jälkeen tuli pakkovaihto, niillä nyt ajeltu 3 vuotta. Lämpökäyttäytyminen on säilynyt vakiona koko ajan. Lievästi piristetty 1100 on pysynyt hyvin normilämmöissä kohtuu raskaissakin ajoissa. Kerran kuin ajettiin Saksan autobahnaa +30 asteen helteessä, poksi katolla ja muutenkin täydellä kuormalla, niin piti pistää välillä lämppäri kierrolle että laski normaaliin
  3. Saattaapi olla hyvää ainetta korroosiopointin takia? Mutta sinun vakio 850 uudella jäähdyttäjällä ja puhtaalla lohkolla ei tule kärsimään lämpöongelmista, jos/kun kaikki säädöt on viimosen päälle kunnossa. Jos vakio Minin kanssa on lämpöongelmia, niin jotain on silloin pielessä.
  4. koirankoppi

    Dunlop vanne

    Nuo uustuotannot ovat kartiomuttereilla, eivät holkkimuttereilla niinkuin aidot oikeat. Sanoisin että tuo matta sävy on oikea. Ihan uusia alkuperäisiä en ole pitänyt käsissä, mutta kaikissa käytetyissä ollut matta
  5. koirankoppi

    Vanha ässä?

    Jossain vanhassa 60 luvun VM:ssä muistelisin nähneeni kuvan mustasta Cooperista jossa ruutulippukatto..? Täytyy penkoa arkistoja kun ehtii
  6. koirankoppi

    Jarrutehostaja

    Jos on kyse 10" pyöräisen S:n jarruista, niin tehostin parantaa kyllä merkittävästi jarrutustehoa, tai ehkä ei varsinaisesti tehoa, mutta huomattavasti pienemmällä poljinvoimalla. Aikanaan kun perusminin muutoskatsasti 1275 koneelle, niin vaadittiin aina tehostetut levyjarrut eteen. Se oli maahantuojalta saadun muutosluvan keskeinen ehto. Nykyisten isompien jarrujen ja 1275 koneen yhdistelmästä en tiedä. Ja käytännöt muutoskatsastuksissa ovat vaihtuneet. Ja vaihtelivat joskus ennen ja vielä nykyisinkin myös paikkakunta/katsastusmies kohtaisesti
  7. Cosmic on minun mielestäni vanhempi merkki Minin alu/magn vanteena kuin Dunlop
  8. Löytyykö kenenkään nurkista HS4 SU:n peltistä ilmanputsarinkoteloa? Samanlainen kuin muovinen 70 luvun mineissä, kaasari pilkistää keskeltä Oli 60 luvun Mailereissa ja autom. Mineissä. Kaveri hakee autom.Miniin. Pistä vaikka yv:tä jos löytyy
  9. Oinosen maalaamossa Pirkkalassa ei pari vuotta sitten ollut ainakaan mitään ongelmaa löytää oikeaa sävyä
  10. Tuskin ne sinne näyttelykentälle kaikkein huonointa valitsi. Mutta minulle sinänsä ihan yhdentekevää. En ole ajatellut hankkia. Jos kuka on katsonut niitä vanhoja 60 luvun filmejä tehtaasta missä prässättiin koripeltejä ja vähän uudempaakin tallennetta, niin ihmettelisin jos tuolla firmalla on vastaavat käytössä. Mutta eihän se mahdotonta ole. Luulisi kyllä siinä tapauksessa että kaikki ovat sitten juurikin samanlaisia
  11. Nilskin tulossa vanhaksi. Piti vaan ostaa eikä myydä mitään
  12. Taitaa olla ihan alkupään 998:ja jos on vielä jousiasetelma. Niistähän luovuttiin jo 60 luvun alkupuolella. Ei kannata kyllä niillä osilla enää kasata
  13. Kuinkahan monesta eri palasta noita korin osia yhdistellään? Tuskin on sellaisia prässejä käytössä, että esim tuo kylki olisi yhdestä palasta niinkuin alunperin Joka palaan tulee aina jotain mittahäikkää/vajausta ja sitten harsitaan yhteen. Siellä IMMI:ssä oli varmaan paljon aitoja Works Coopereita, joissa oli vastaava kylkilinjaus
  14. Näyttäisi laatu olevan hyvin linjassa muittenkin uustuotanto osien kanssa
  15. Mielestäni nuo 2 oli GT Mailerin mittareita
×
×
  • Create New...