Jump to content

next

Members
  • Content Count

    433
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    24

next last won the day on November 26 2020

next had the most liked content!

About next

  • Rank
    God Member

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recent Profile Visitors

3,484 profile views
  1. Ellei ota alakautta apurungon kanssa. Mä nostin auton pois päältä eli jäi kaikki apurunkoon niin se tunti oli aika tiukka. Toisaalta kaikki oli ollut irti vuoden sisällä niin sai ampua kaikki pultit ja mutterit vaan irti pyssyllä. Ekalla kerralla tosiaan tein itsekkin niin että tiputin apurungon auton alle taakse vain ja siitä purkaen paikallaan. Kone roikkui palkin varassa samalla kun tein kytkinrempan siinä. Virhe oli tosiaan ostaa tarviketiiviste ja se siellä vuotaakin taas 15 tonnia myöhemmin jostain syystä. Viikonloppu meni itsellä niin että aloitin pe iltana ulkona k
  2. Vaihdoin itse kun tuhosi pumpun E85 siirtymisen yhteydessä. Oli aivan tukossa itselläni ja musta myöskin. Pumppuna mulla on vieläkin aemin pumppu kun se vakio oli aivan saakelin kallis(349€ silloin). Mutta hyvin toikin on tuolla pelannut.
  3. Ei tuossakaan akussa varsinaisesti vikaa ole jos ei vaan kuormita kylmässä. Siellä oli vikakoodi jo kahden vuoden takaa alijännitteisestä varoituksesta joten oletan että akussa ollut jo alkujaan jotain vikaa. Mulla itsellä alla 2007 mallin BMW E61 jossa Webasto niin siitä meni keväällä 2020 akku ja oli ensiasennus agm akku. Sillä pääsi 13 vuotta ja 258Tkm
  4. Kyllä se akku on entinen. Edellinen korimalli teki samat temput. Tämä uusi 2016 mallin vekotin ei herjaa mitään mutta ei lähde käyntiin, ei siis edes yritä oikein. Silti akku ihan täynnä jne. Kun akun lämmitti niin tärähti kuin palmun alta. Tämä versio siis ilman lohkaria. Akun kävin tänään just hakemassa kun eipä nuo enää kestä näkyy. Agm akku, 4 vuotta, 5kk ja 106tkm kilsaa se jaksoi.
  5. Jos sieltä poskilaakeri on vain soseena niin teetä siihen remontti. Osineen varmaan 200-300€ remppa pelkät poskilaakerit. Siis jos et halua itse leikkiä välyksiä kohdilleen. Uus (35tkm) "ehjä" loota oli ruotsista 1300€ kuluineen ja sekin äänesi jo valmiiksi eli pääakselin laakerit kuluneet. Harmi kun omasta oli tosiaan pikkurattaiden pinnat rikki ja en siihen hätään saanut pelkkää perää mistään niin oli pakko rako ostaa sinne ehjä.
  6. Jouduin itse hakemaan ihan bemarilta öljyt itse. Tai no siis niiden varaosatiskiltä jostain maanautosta tms mikä olikaan. Ei kannata laittaa mitä sattuu. Eikä tuo ollut kuin 20€ purkki ja riittää moneksi vuodeksi tuntuu vaikka vaihtaisi öljyt.
  7. Joo niitä on myös 5 lovisissa. Mulla on toi avo 2004 ja siinä on getrag josta perän rattaista lähti pinnat.
  8. Ei taida olla uusissa avattava vaan koko tehostin menee uusiksi. Kalvohan sieltä on rikki oltava jos se vuotaa ellei vika ole jossain letkussa? Lähinnä siis onko siellä nyt vuoto vai mitä meinaat tuolla pihinällä?
  9. Jaahas egr reagoi liian hitaasti ja läpissä jotain herjaa. Huomenna saan paperilla mitä vaatii remonttiin mutta ilmeisesti egr ja läppien servo tms oli alustava puhe. Saa nähdä mites käy liikkeen kanssa jos joutuu vääntämään kovasti niin täytyy ohjelmoida noi molemmat pois tuolta. Tyyriin oloisia ainakin vaihto+osat.
  10. Tällä pääsi nyt tuhannen kilometriä oston jälkeen ja seisoo rutinohvimaisesti korjaamon pihalla. Mahdollisesti tänään saa pois. Heittää siis moottorijarrulla vikatilaan joka häviää miltei samantien mutta limb mode jäi sentään päälle että luulisi sieltä koodia löytyvän mikä mättää.
  11. Tosta meni laturi jossain 120 kohdilla, meni toisaalta laatikkokin samoilla lukemilla. Tai perä sieltä hajos mutta vaihdoin koko lootan. Rutinohvi tää on mutta halvat osat ja kiva ajaa niin mikäs tässä Katto oli ostaessa nopeampi ja sitä rasvailin ja ihmettelin kun se tosiaan oli hidastunut ja esimerkiksi ei jaksanut uudellakaan akulla avata kattoa normaalisti. Se tosiaan loppui uudella laturilla kun ei akku jäänyt enää vajaille latauksille.
  12. Ai voisikin kokeilla vaihtaa Englannin kielelle. On sen verran ärsyttävä opastaa että luulee koko ajan että mainos tulee radiosta kun se puhuu. On tossa jo muutama omituisuuskin ollut. Tänään ajaessa herjasi teho alennettu mutta en muista mikä oli syy ja ota huoltoon yhteyttä. Teksti hävisi ja kaikki sanoo että ok jne. Olettaisin jotenkin liittyvän moottorin lämpöihin kun ne oli vasta alhana ja olen sitä nyt seuraillut siitä pikkunäytöstä kauanko menee että kone normi lämmöissä. Tai jotenkin tuohon sportti asentoon kun sen siihen tyrkkäsin jo sisään vaikka kone oli vielä kylmä.
  13. Ai niin ja tehostin huutanut 64tkm aina nyt 135tkm asti jo 8 vuotta. Laturi tiputtaa tosiaan ison kasan kaikkea pois kun ei lataa. Rättikatto hidastui jo vuotta ennen laturin hajoamista ja palautui kun se vaihdettiin. Ilmeisesti oli ladannut jo heikommin sen vuoden verran.
  14. Muuten tekisin kuten karvalakki meinas mutta en irrottaisi imusarjaa. Sen saa sieltä puljattua välistä pois kunhan keulan tosiaan purkaa siihen huoltoasentoon ja jaksaa sitä kieritellä siellä. Jotenkin oli muistikuva että joutu purkamaan jotain kuitenkin edestä vielä. Mulla siis sama R52 2004 cabriolet.
×
×
  • Create New...