Jump to content

TuplaPete

Members
  • Content Count

    76
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

TuplaPete last won the day on September 17 2018

TuplaPete had the most liked content!

About TuplaPete

  • Rank
    Lahjoittaja

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Raisio
  • Autotalli
    Mini Cooper S JCW -06
    Triumph SpeedTriple 1050
    Suzuki RM-Z 450

Recent Profile Visitors

2,289 profile views
  1. Hienoa että vika selvisi [emoji108] Lähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla
  2. Jaonkin saa suht helposti katsottua. Venakopan kansi pois ja kun pyörittää oikeaan kohtaan, niin jakoketjussa on merkit sekä nokka-akselin rattaassa merkit. Niiden pitäisi olla kohdikkain ja jos ne ovat hypänneet esim yhden piikin verran niin sen pitäisi huomata Lähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla
  3. Sama homma ollut mulla. Viallinen anturi oli syypää vikakoodiin Lähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla
  4. -17% on hyvä valinta Luulisi tuollaisen vaihtotyön onnistuvan melkein millä tahansa korjaamolla. Jos itse on vähänkään motivoitunut laittamaan niin ihan DIY homma. Youtubesta löytyy paljon videoita aiheesta miten homma hoituu. Sitten kun rupeet te enemmänkin laittelemaan niin myyntipalsta voi ostaa 650cc boschin suuttimet hyvään hintaan niin on varaa tehdä jos jonkinnäköisiä modifikaatioita [emoji108] Lähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla
  5. Kuulostaa vähän turhan hienostuneelta hifistelyltä Mulla on perus yksinkertainen setti. Liitos cuulerin/musarjanvälisessä putkessä josta menee ohut putki säädinyksikköön. Eli suoraan ahtopaineeseen perustuva säätö. Nykyään taitaa olla myös Devils Ownilla mahdollisuus ottaa TMAP sensorista ahtolukemat. Mulla on erikseen vielä laitettu kutkin konsoliin josta saan laitettua laitteiston päälle. On ihan mukava ominaisuus, kun ei sitä aina tarvitse ruisku päällä olla. Olen käyttänyt jotain W/M 70/30 suhteella. Vedellä on parempi jäähdytysominaisuus kuin metanolilla, jota ensisijaisesti hain tällä setillä
  6. Itellä on vaan ahtopaineen tunnistus Devils Own setissä. Controllerista saa säädettyä milloin alkaa pumppaamaan ja milloin tulee täysi teho päälle. Uskoisin että tämä toiminto on riittävä sullekkin. Eihän sitä suoraan bensasuuttimien syklissä suoraan sylinteriin pumpata vaan ilman sekaan tasaisesti jäähdyttääkseen ja parantaakseen polttonesteen arvoja. Omalla laitteellani haen ennemminkin jäähdytys ominaisuutta kuin tehonlisäystä. Pitäisi kuitenkin ECU säätää omalle kartalle W/M ruiskun kanssa hakeakseen parasta tehoa. Ja kun karttojen vaihto vaatii kuitenkin läppärityötä, niin ei jaksa edes takas vaihdella karttoja. Siinä kuitenkin kun saa mosan helposti porsimaan kun säätää kiireelle W/M kartalle ja jos sattuu kesken WOT:n metku loppumaan tai pumppu pettämään niin lentää liikaa tavaraa pakoputken päästä pihalle Oma auto kuitenkin on laitettu kulkemaan E85:lla ja haettu sitä kautta tuota extra potkua pannuhuoneen puolelle Metanolia saa ostettua Kärkkäiseltä 10l kanisteriss noin 23€ hintaan. Jos kiinnostaa isommat määrät niin 200l tynnyri maksoi hiukan yli 200€ kun tukkumyyjältä ostaa
  7. Moro Itellä jonkun verran l,aiteltu R53. Siihen olen asentanut Devils Own vesi/metku kitin pari vuotta sitten. On kohtuu helppo laittaa, toki aina pientä sorvaamista ja sopivien liittimen metsästystä joutuu tekemään. Päivittäisessä töihin/takaisin ajoissa en käytä sitä, mutta jos tulee kaasuteltua vähän pidempiä aikoja taikkaa sitten radalla niin ehdottomasti painan virran päälle pumpulle! Radalla kun tulee kaahailtua, niin lämmöt imuilmalämmöt nousee nopeasti sinne ~50c:n nurkille. W/M kitin ollessa kytkettynä, pysyy lämmmöt siinä 30-35 haminoilla. Tietysty asiaan vaikuttaa myös ulkoilman lämpötila. Suosittelen kyseisen järjestelmän asennusta.
  8. Jäänyt ennen tämä vallan huomaamatta. Nyt mukana porukassa pitämässä foorumia pinnalla
  9. Itellä oli R53:n kanssa vähän tyhjäkäynti probleemaa tuossa edelliskesänä. Poistin silloin tuon "ominaisuuden" päästää höyryjä imuilmajärjestelmään. Käynti parani huomattavasti, on tasaisempaa eikä AFR seilaa enää niin pahasti kuin ennen. Vielä kun saisi aikaiseksi ja poistaa tuohon systeemiin liittyvät osat vielä autosta, niin säästää myös muutaman gramman painossa Siis tulppaus imusarjan päähän, tankkin suuntaan pitää jättää letku auki että pystyy vielä hengittämään eikä tankki mene kasaan/räjähdä. Aktiivihiiilipönttö on vielä paikoillaan suodattamassa E85 kaasujen pahimman hajut pois
  10. Myydään otsikon mukaiset Bosch EV6 650cc suuttimet. Sopii ainakin r53 ilman adaptereita Olleet käytössä yhden kesän, noin 5000km Jos suunnittelet muutosta e85 tai muuten hieman korkeampaa viritysastetta, nämä varmistavat että kone saa tarpeeksi tavaraa eikä männät pala liian laihasta seoksesta Hinta 150€
  11. Tässä incar kameran kuvaa https://youtu.be/-SNy4MxXpAg
  12. Tavarat autoon ja ilmasta huolimatta nokka kohti ahvenistoa Lähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla
  13. Mikä muuten ton rullan oikea nimi oli. En saa nyt ite päähän sitä millään Lähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla
  14. Myös se rulla mikä pyörii vain itsekseen kannattaa vaihtaa samalla. Sekin menee vanhaksi ajan myöten Lähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla
  15. Puukkosaha on kyllä toimiva Pusla katki ja pihdeillä ulos. Uusi pusla paksulla jenkatapilla ja prikoilla paikoilleen
×
×
  • Create New...