Jump to content
MINI² foorumi

claymad

Members
  • Viestit

    458
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    5

claymad last won the day on Heinäkuu 29 2016

claymad had the most liked content!

Tietoja käyttäjästä claymad

  • Taso
    God Member
  • Syntymäpäivä 01.07.1979

Profile Information

  • Location
    Turku
  • Interests
    Mini -69 1380 Turbo
  1. Metro turbon jarrut minin navoilla

    Kiitos kimi kommentista tätä juuri hain eli uraherkkyys kasvaa kun on enemmän camperia. Täytynee myöa harkita toisia vanteita. Muistatko lari oliko heidin aiemmissa vanteissa et myös -7?
  2. Metro turbon jarrut minin navoilla

    katselin säätö lappuja niin camberi on edessä -3 astetta... kaikki muut paitsi alatukivarret on säädettäviä joten tuota nyt ei pysty säätämään kuin vaihtamalla alkuperäiset tai sitten nostamalla hiloja. dyno laput oli samassa pinossa niin tietysti toi reilu 200Nm kanssa osasyy vetelyyn ;)
  3. Metro turbon jarrut minin navoilla

    En nyt muista omia arvojani, mutta casteria on juuri niin paljon kuin mahdollista, että pyörä mahtuu kääntymään edestä. Tukivarsista lähinnä kysyin siksi että onko camperilla vaikutusta vetelyyn, aika paljon sitä mulla nyt,on.
  4. Metro turbon jarrut minin navoilla

    googlailujen jälkeen päädyin siihen et minin navathan noi mun on vaikka toi ohuempi navan pää kuvissa hämääkin. Mitå mahtaa noi pidemmät alatukivarret tehdä ajettavuudelle... pitäisköhän laittaa hyllystä vakiot.
  5. Metro turbon jarrut minin navoilla

    joo alatukivarret on pidemmät.
  6. Metro turbon jarrut minin navoilla

    onkohan si niin et on minin napa... Mä ton paketin muistaakseni ostin sillä speksillä et on metron napa... pitää mennä kattomaan tyyppi koodia Kuvassa on siis mun kelkka.
  7. Metro turbon jarrut minin navoilla

    kyllä noi metron navat on, tässä on kuva molemmista ja minin navassa on tuo kavennus lopussa.
  8. Ei sittenkään tarvetta...
  9. Metro turbon jarrut minin navoilla

    Eli mulla on nyt metron napa ja minin ohjauksen kääntövarsi. Joten luultavasti siitä tuo vetely aiheutuu... eli siis ihan kun kaistaa vaihtaa niin vetää rajusti. tossa siis joku vanha kuva setupista. Eli käytännössä nyt raidetanko ei ole suorassa josta tuo bump steer aiheutuu.
  10. Metro turbon jarrut minin navoilla

    Onkos tietoa pystyisikö turbo metron jarrusatulan ja levyt vaihtamaan minin napaan, jos pystyy niin mitä pitäisi muuttaa. Mulla on tuo setuppi ollut käytössä, mutta pyörät tulee ensiksikin aika paljon ulos, joka aiheuttaa sen että pyörät ottaa kiinni levikkeisiin. Toinen ongelma on raju pump steer eli vetelee rajusti töyssyissä tai kaistaa vaihtaessa, Tämä siis johtunee väärästä geometriasta, kun käytän minin olkaakseleita(tai siis akseli mikä kiinnittyy raidetankoon) Paras olisi jos voisi vaan vaihtaa minin navat, mutta mitä muuta tämä vaatii, vai onnistuuko ollenkaan.
  11. Mini 69, Käy!

    On kyllä aivan eri auto tolla gt17:lla ahdot nousee miltei välittömästi ja ahtaa ainakin 1bar asti. Bensaakin tuntuu nyt riittävän.
  12. Mini 69, Käy!

    Joo siihen t3 pakosarjaan toi on kiinnitetty. Pakosarjasta vingutin niihin kanavan päätyihin aukot ja turbon päästä on avarrin sitä laipan kohtaa mahdollisimman paljon. Koitin saada ton tehtyä siten et ahtain kohta vastaa tuota valusarjan kanavaa. Ei varmaan oo ihan optimi mut mielestäni on silti paremmin virtaava mitä putkesta hitsatut valmiit pakosarjat.
  13. Mini 69, Käy!

    Sanoisinko et perkeleen moinen homma, mut kaikki näyttäis mahtuvan. Ei ihan niin helposti tippunu toi gt17 tonne kun turbo minis foorumin projekteissa. Uuden bensalinjat tuli myös testattua 2bar paineilla kun uusi säädin oli esisäädetty vähän korkeeks.
  14. Mini 69, Käy!

    Kaikki kilkkeet kasassa saa nähdä mahtuuko kaikki...
  15. Mini 69, Käy!

    Juu pikku homma toi turbon päivitys, mut aikaa vaan tuntuu pirusti menevän. Nyt alkaisi olemaan kaikki palikat valmiina josko sais paketin kasattua pikapuoliin ja katsottua mikä liitos vuotaa mistäkin. Tällasen boan tusasin....
×