Jump to content

Turbodiesel

Members
  • Content Count

    50
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Turbodiesel last won the day on April 11

Turbodiesel had the most liked content!

About Turbodiesel

  • Rank
    Full Member

Recent Profile Visitors

615 profile views
  1. En tiiä et ilkeekö tätä enää yrittää museona katsastaa, joku häpy pitää olla ja tieto lisää tuskaa. Tekis mieli laittaa eteen HI-LO:t nyt kun joutuu jokatapauksessa purkamaan trumpetit pois. Se ois taas vaan kauemmaksi alkuperäisestä... Oli varmaan liian kova ostokiima, kun kävin tään hakemassa Ois ehkä joku asioista tietävä pitäny ottaa mukaan... Kyllä tästä vielä hyvä tai ainakin siedettävä ajopeli tulee, kun jaksaa väkertää
  2. Oon varmaan täällä jo aiemminkin maininnut tästä aiheesta. Viime kesänä oli jo tiedossa, kun ihmettelin että miten voi vuotaa öljyä nivelen läpi. Eli lyötävä tulppa oli silikonilla liimattuna tulpaksi. Turasin sen uudelleen kiinni ja ei oo vuotanut sen jälkeen. En oo kyllä paljoo uskaltanut tään löydön jälkeen ajella Hommasin foorumilta käytetyt vetarit ja kohta ne on kasassa, Sparesin kuormassa vaan yks haitarikumi vielä matkalla... Tää projekti vaan paisuu, näköjään etu trumpettien kuulanivelten kumit sökönä. Nää on varsin kiva vaihtaa... Kohta vois jo tehä uuden projekti topicin
  3. Hommaan näillä näkymin sen alkuperäisen vivuston ja kokeilen passailla sen kohdilleen vaikka kiinnikettä muokkaamalla. Jotain alkuperäistä sentään sitten autossa, paitsi ei ookkaan, kun täänhän pitäs olla tunnelilla Eipä siinä, mukaavaahan tämä minin laittelu on, kun ois vaan paremmin aikaa. Purin toisen vetarin pois ja tarvitsin näköjään pidätin renkaat boori akseleille. Ei näköjään vetarit putoo vaikka ei ookkaan mitään lukitusta Tässä siis oli kumiristikoilla ja muutan CV nivelille.
  4. Uusi yritys... Alatanko 675mm ja ylätanko 553mm(kokonaispituus haarukan päästä).
  5. Alatanko on 490mm holkin päästä vaihteensiirtäjän runkoon. Kuvista varsin selkenee, että mitä tarkoitan. Ylätanko on kans kiinnityspultin reiän keskeltä siirtäjän runkoon 490mm. Turbo 69 kuvassa tangot lyhyemmät?
  6. Joo, kyllähän mini on aika äänekäs ja silläpä viimein aloin laittelemaan äänieristystä lisää. 80km/h ihan vielä siedettävä, mutta siitä kun kivutaan satasta kohti, niin peltorit pitää olla Kai näillä satastakin pitäs pystyy ajamaan, jos uskaltaa... Ajelen myös aika paljon sorateitä, niin kivien ropina pitäs saada vähän hiljasemmaksi. Saa vähän eri ajo fiilistä kuin V70 Volvolla. Joo laittelen kuvia, kunhan saan (helvetin kalliit)kiinnikkeet sparesilta. Pari päivää sitten jo tilasin, mutta ei vielä tietoakaan lähetyksestä, en oikein ymmärrä tätä sparesin ainaista vitkastelua...
  7. Vieläkö laitetaan sarjaan innovatiiviset ratkaisut tämä miun mittariteline Finnfoam, vaneri ja keinonahkalla verhoilu. Eipä tästä ensikertalainen huomannut päälle päin mitään outoa. Aika paljon vaivaa nähty... Ja ei taida mittarikaan olla alkuperäinen? Ja nyt menee jo totaalisen offtopiciksi Tää projekti nyt vähän paisuu, kun aatelin vähän parannella äänieristystä ja laittaa taakse turvavyöt, ketuttaa hitsailla maalattua autoa, mut pitää ne kiinnikkeet kunnolla tehdä... Ja on muuten ne tunneli mallisen siirtäjän kiinnitysreiät hitsattu piiloon ja tankomallisen reiät vielä näkyvissä eli on saattanut olla ideana laittaa myöhemmin oikeanlainen kiinnike, ehkä.
  8. On tää viritys ollut kaks vuotta tekijällä käytössä ja sen pari kesää ite kruisaillut. Ajelut varsin aika vähäsiä ollut edellisellä ja itsekään en ole paljoa kerennyt. Ei ollut minulla muuta ongelmaa aiemmin kuin ykkösen pois hyppääminen alamäkeen valutellessa. Lie moottorin kumityynyt sen verran huonontuneet, että ongelmat alkoi. Viikonloppuna, kun siirsin minin omaan talliin, niin tiukkasin kiinnikkeen ja vaihteet pelas suht ok kotiin asti.
  9. Tämmönen kilpi moottorissa.
  10. Vaikea sanoa, että mikä paikka on oikealla kohdalla eli natsaako nuo alkuperäiset kannakkeen pultinreiät. Kai se menee tuon poikki palkin sijoittelun mukaan, niin kait on kohillaan. Tässä voi olla vaihdekeppi taaempana kuin normaalisti, koska ottaa kiinni käpärin kahvaan vaihtaessa kakkoselle ja neloselle. Ei varmaan tehtaalta lähtiessä ole ollut tällaista ominaisuutta? Ei se siis jää mitenkään kaniin kahvaa vasten, mutta sivuaa kuitenkin. Paljon on tehnyt museopelejä tämän auton kasaaja ja varmaan hallitsee vanhat pelit. Ei ehkä kuitenkaan timanttisin tietämys ole ollut mineistä ja museokatsastaja ilmeisen hyvä tuttu, kun mennyt tämäkin läpi. Pitää nähdä positiivisen kautta, ongelma kerrallaan purkautuu minin salat auki ja saattaa käydä niin, että itsekin tietää näistä jo jotain joku kaunis päivä Iso peukku kaikille ystävilliselle neuvojille, kun jaksatte selvittää ongelmia auki. Ja sellaisen alkuperäisen kiinnikkeen voin lunastaa myös, jos jollain on, privalla tavoittaa. Tällä hetkellä kiinni oleva ei vaikuttanut tuollaiselta mistä Turbo 69 laittoi kuvan. Edit: Ekan sivun kuvaa, kun kattoo tarkemmin, niin taidettu jättää tunnelimallisen lattiaa sen verran, että kiinnitys reiät jäänyt ja uus lattia osio tankomallin kiinnitysreikineen päälle...
  11. Tään minin "entisöijä" on ollut suorastaan ihailtavan innovatiivinen ratkasuissaan, vähän vaan aiheuttaa päänvaivaa minulle. On myllyssä tuhkaluukut ja jokin tyyppikilpikin, laittelen illalla kuvia kunhan pääsen tallille. Pitää mittailla nuo tangot, lie molemmat modatut... Jos jollain ylimääräisenä tankoja tai koko hässäkkä, niin voisin ostaa pois.
  12. Pari kuvaa... Vaihteensiirtäjän ylempi tanko on mallia suora, ei liene yleisesti käytössä? Engine stabilsaattoreita ei ole, eli niitä puslatankoja jotka tulee apurungosta laatikon kylkiin. Pitäskö olla? Toinen moottorin kumityynyistä jonkin verran pykinyt, jos vaihtas molemmat, niin ei niistä tartteis ainakaan murehtia.
  13. Eilen ajoin minin talvisäilytyspaikasta omaan talliin, niin saattaa saada jotain ajoiksikin. Tänään nostan pukeille ja kattelen ne moottorin kumityynyt yms. aiheeseen liittyvät ja pistän tilausta menemään englannin suuntaan. Brexit tulee, niin katotaan miten sotkeutuu toimitus Tämä 7ent.com ja minimanian kiinnike taitaa olla muotoiltu siten, että kiinnitys reiät tulee taaemmaksi kuin orginellissa? Oiskohan kiinnitysreikien tarkoutus olla jopa poikkipalkin takapuolella? No pitää katella illalla, että saisiko muokattua nykyisesta, saattaa olla jopa alkuperäinen murjottuna ja ilman tyynyjä.
  14. Kiitti Larry, tarkistin tälle postit, niin laskuri näytti 26$. Ei enää paha, tosin tulee vain tälle osalle, tuskin muuta otan tuolta. Tullihan siihen saattaapi tulla, mutta tuskin enää muita kuluja...
  15. Tällaisen kiinnikkeen löysin 7ent.com sivuilta ja kaiketi olisi käyttökelpoinen ratkaisu vaihteenvalitsimen kiinnitykseen. Ongelmana suht karkea 182$ toimituskulu Onko joku törmännyt vastaavaan jossain kauppassa lätäkön tällä puolen?
×
×
  • Create New...