Jump to content

ZepeteuZ

Members
  • Content Count

    249
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

ZepeteuZ last won the day on April 18

ZepeteuZ had the most liked content!

About ZepeteuZ

  • Rank
    Senior Member

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Tampere
  • Interests
    Pienoismallit
  • Autotalli
    Austin 2D Mini 850-MK-II -69

Recent Profile Visitors

2,435 profile views
  1. ZepeteuZ

    Pultit

    IKH:lta löytyy sitten muutaman kappaleen pakkauksina niin UNF kuin UNC,pultit eri pituuksin,mutterit, nylocit,aluslevyt.
  2. Hieno juttu Ukko! Onko pahasti kolaroitu?Missä kunnossa ovat kolmiopellit,ne mihin saranat tulevat kiinni? Yleensä ne ovat vaihtokunnossa,sisempi ja ulompi.Tuulilasin alapuolinen pelti (missä pyyhkimet) on usein hapan siitä lokasuojan yhtymäkohdasta. Se on suht helppo paikkapalalla fixattavissa. Jos vain lokasuojan vaihto niin porailet pistehitsien kohdilta läpi konepellin urasta,naamapellistä ja kolmiopellistä. Uutta kun sovittelet niin pienistä puristimista on iso apu (saa vaikka motonetistä) ja kohdistat ennen hitsauksia nokkapellin kanssa istuvuus. Näiden porausreikien kautta sitten ns.pistehitsaat migillä. Uustuotantopeltiosien kanssa tulee usein kohtaanto ongelmia vanhoihin liitettäessä joten monesti onkin niin että vanhasta kannattaa yrittää jos se vähänkään on mahdollista.(Itse tein näin) Vertaile uutta ja vanhaa ettei tule yllätyksiä,kaikenkirjavia peltejä kun on liikkeellä,omakohtaisesti kokenut.Eikä kannata runnoa väkisin paikalleen koska lopputulos saattaa hirvittää jälkeenpäin. Pistähän kuvia tueksi,kyllä täällä jeesataan nuorta kaveria mainion harrastuksen parissa,tervetuloa vaan porukkaan! Ps.Pistäkäähän muut lisäkommentteja jos ja kun jotain jää unohduksiin...
  3. Onko hyviä vinkkejä miten saa deluxe reunalistan paikoilleen ilman rumia vekkejä? Yhdet meni suteen vaikka lämmitin niitä kuumailmapuhaltimella niin lokarin kaaresta kun pitää taivuttaa toisinpäin helmaan,tulee hikikarpaloita. Normaali kuuma vesi mikä hanasta tulee ei riitä ja jos on 70 asteista,menee lista aivan harmaaksi kuten kaverillani kävi. Kesähelle olis hyvä tai ehkä sauna mutta saunalla ja tallilla liikaa välimatkaa.
  4. ZepeteuZ

    Projekti Papu

    Tuulilasin saa paikoilleen myös ilman narua. Käyttää liukasteena joko saippuavettä tai kuten itse,silikonirasvaa sprayna. Avustimena imukuppi ja huom! muoviset verhoilulastat. Ruuvarit tms.metallityökalut kauas,käyttäen vähintään metrin turvaväliä laseista!Hienosti meni niin vanhaan tiivisteeseen(takalasi)kuin uuteenkin(tuulilasi) yksin ongelmitta.
  5. Ei ollenkaan hankala. Ylätiiviste paikalleen,sitten alatiiviste kromilistaan,lasit siihen uriin ja työnnetään paketti yhdessä niin että lasit menevät oikeisiin uriin ylös pohjaan asti. Sitten liu'utetaan alapuoli listoineen paikalleen.Lasien putoamisen toiselle puolelle olisi hyvä ehkäistä lisäkäsien avulla asennusvaiheessa. Yksinkin onnistuu mutta riskinsä siinä on.Kromilista kiinnitetään alatiivisteen läpi kolmella peltiruuvilla.Alatiivisteeseen pitää tehdä etukäteen läpipaskolla tms.pienet alkureiät ruuvien kohdille. Alatiiviste on sen verran paksu että ruuvin kanta jää liukupinnan alapuolelle,eikä jää sitten ikävästi kantamaan tiivisteen alle ja tekemään välistä liian tiukkaa.
  6. Ompa veikeetä että on jo tuolloin ollut näitä toisenlaisia? Miksiköhän näitä yleensä tehtiin kun eivät toimi. Alkuperäisissähän oli se metallirunkokin.Rele löytyi Britti-Helmet putiikista.Tilasin jalustoja ja vilkun/hätävilkun releitä kaverilleni Briteistä Auto Electrical Sparesista eikä ole mitään kuulunut kolmeen viikkoon. Rahan olivat ottaneet ja lähettivät sähköpostin että tilaus on vastaanotettu ja jos jotain kysyttävää on niin sähköpostia heille. No olen pommittanut mailia heille,saamatta mitään vastausta???
  7. On nämä nykyiset uudet tiivisteet kaameita. Eihän tässä voi liukuikkuna mennä perille saakka jotta lukko salpautuisi!Tiiviste menee edellä karkuun ja krymppääntyy kourun pohjalle niin ettei ikkuna ole kohdallaan.Onneksi Korja-Kumista löytyy alkuperäisen kaltaista joka asentuu hienosti ja lasitkin lukittuu.Kuvassa vasemman puoleinen oli Korja -Kumista. 34 €/m!
  8. Kone sai värin päälleen. Eipä ole paljon enää värkkäämistä mutta jotain kuitenkin ennenkuin hörähtää.
  9. ZepeteuZ

    Projekti Papu

    Telttapatjan elikkä solumuovin saa pysymään erinomaisesti lattiapäällysteitä myyvistä firmoista saatavalla kaksipuoliteipillä. On samantyyppistä mitä liimalistoissakin on valmiina. Pysyy tautisen lujasti.
  10. Onko tämä nyt se vesimarkka? Hillittömän hauskoja kilometrejä kesään!
  11. Alunperin ei juu mutta ompa tungettu moinen mylly nokalle/sisätiloihin joskin lopputulos on melko brutaali...
  12. Keskikupit kruunaa keltaiset kiekot,maalasitko itse? 2 K vai alkydi?Komeet on!
  13. En jaksanut vääntää kun lähetin kuvatkin saloon verhoilluista päällisistä niin ei kuulemma onnistu kuin tuo mikä nyt kiinni.Raitojen lukumäärä sentään täsmää.Ekat oli aivan väärät vaikka väittivät kuuluvan juuri MK2:een.Deluxen suuntaanhan tämä nyt kallistuu muutoinkin.
  14. Edistyttty on. Takaluukun tiivisteen kanssa harmaita hiuksia. Ei kovin hyvin istu nämä nykyiset muovisekotteiset,ei juurikaan jousta. Lukon kohdalta ok mutta reunoilta irvistää. Takaikkuna ja tuulilasi paikoillaan.
  15. Löytyykö kätköistä ko.Lucas vilkunrelettä?
×
×
  • Create New...