Jump to content

JemenJ

Members
  • Content Count

    64
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

JemenJ last won the day on August 21

JemenJ had the most liked content!

About JemenJ

  • Rank
    Full Member

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Autotalli
    Mini Cooper S JCW -04
  1. Tarjoukset maalaustöistä vaihtelivat 500-1400€ välillä. Mitä enemmän nyrkkipajalta paikka näytti sen halvempi tarjous yleensä oli. Minun kohdalla kustannukset olivat lähempänä tuota ylärajaa. Paikan valintaan vaikuttivat myös muutamat ennakkosuositukset sekä heidän asenne kyseiseen työhön. Halvemmissa paikoissa voivoteltiin ’kun on niin hankala ja saakohan tuosta hyvää millään’, kun taas MH Colorin tyypeillä oli selkeä visio ja ammattimainen asenne kuinka pitää tehdä että tulee hyvä. liitteenä muutama kuva puhtaasta autosta.
  2. On sen verran kurassa nyt sateiden jälkeen että ei kehtaa kuvata... Pitää pestä ensin, sitten postaan kuvaa!
  3. Nyt kun sain ahtimen kuosiin oli aika ottaa pikku ruostekohdat kiinni ennen kuin koko auto on läpi mätä. Isoimmat ongelmakohdat olivat molempien takavalojen alla, näistä vasen pahempi, sekä takana rekisterikilven päällä olevan lipan yläreuna. Vasemman takavalon alle jouduttiin jopa laittamaan hieman uutta peltiä, sen verran oli päässyt ruostumaan. Kuskin ovesta oli myös pieni pala lohennut maalia joka myös taittoi ruskeaa väriä kohti. Maalattiin siis kuskin ovi, vasen ja oikea takalokari sekä kontin luukku. Homman hoiti MH-Color Vaasasta ja jälki mielestäni priimaa. liitteenä muutama kuva vaurioista.
  4. Leimallakin käytiin ja läpi meni ilman huomautuksia mittarissa tasan 150k Hauska sattuma että katsastusmies oli aikoinaan merkkiliikkeessä asentanut vastaavan works-kitin kuin omassani, siitähän riitti sitten pientä jutunjuurta katsastuksen ajaksi. Vaasassa alkaa asfaltit olemaan näkyvillä joten kaippa se on isompaa vannetta ja gummia laitettava pian alle
  5. JemenJ

    Discoa Mineihin!

    Laitoin tuossa EP:n ulos 80’s ja 90’s vaikutteista konemusaa, saattaa soida hyvin autossa Tuosta kuunteleen: Sandman - Starcore EP
  6. Onhan se selvää että tee-se-itse kaveri pääsee halvemmalla, kukaan ei laskea hintaa omalle ajalle, työkaluille, autotallille jne. Autoja tullut ruuvattua nuorempana mutta enää ei kiinnosta iltoja ressata tallissa. Olihan se toki hieno tunne aina kun pelti auki vielä 23:30 eikä meinaa homma onnistua kun puuttuu just se sopiva työkalu ja aamulla 06:30 pitäs autolla töihin päästä. Herkkua suorastaan. Mielelläni maksan autoni korjaukset ja remontit. Saan työlle takuun ja hommat hoituu sovittuna aikana. Nytkin jos ajattelisi tämän Minin jälleenmyyntiä (en myy!) niin ehkä saisin omia takaisin kun on mustaa valkoisella ahtimen öljyjen vaihdosta, kaiken muun lisäksi. Jos olisin taas ostamassa ja myyjä kertoo tehneensä kaikki itse eikä löydy kuin motonetin kuitteja vuosien takaa niin joopa joo... En ehkä ostaisi.
  7. Ahtimen öljyt on nyt vaihdettu. Minin mittarissa tällä hetkellä 149590km joten kai sitä toisen mokoman uskaltaa kurvailla? Homman teki lopulta Vaasan Autopaikka, päivän he askartelivat eikä ongelmia ilmennyt. Samalla tosiaan vaihdettiin nuo aiemmin ostamani osat. Vanhaa öljyä ahtimesta tuli yhteensä n. 95ml, takaosasta kuulemma pieni liru enää. Eli about puolet kokonaismäärästä kadonnut (145ml + 40ml). Onneksi ei ollut kuivana päässyt pyörimään. Kallista lystiä tämä on jos ei mekaanikon veri virtaa suonissa.
  8. Joo tuon kiristimen löysin myös edukkaasti monestakin paikasta mutta en tohtinut ostaa, päätin ottaa takkiin ja hankkia kaikki osat alkuperäisinä. Ahtimen rulla on muistaakseni alkuperäinen jcw, voisihan siihen ostaa nipun hihnoja joka rullakoolle, tai sitten jättää vanhan paikalleen jos uusi väärä.
  9. Ite vaihdatin merkkiliikkeessä nuo oven rojut. Uloimman kahvan hinta taisi olla sen 60€ jos oikein muistan. Tarvit sen kahvan ja vaijerin.
  10. Noniin, alkaa ahtimen huoltotarjouksia tippumaan pikkuhiljaa. Edullisin on tällä hetkellä karvan alle 700€ Laitoin myös tilaukseen uuden vesipumpun, remmin, hydraulisen kiristäjän ja niitä tiivisteitä mitä täällä onkin mainittu. Uusien osien myötä homman kustannukset paisuu tällä hetkellä väkisinkin sinne tonnin huonommalle puolelle. Onkohan tuota kompuran öljyä suomen kaupoissa ollenkaan...? Ebaystä tuota toki saa semi huokeasti.
  11. Mun kohdalla tuo puutappi-fix toimi pari päivää. Vähemmällä pääset kun uusit sen uloimman kahvan vaijereineen heti suosiolla. Bayerncar en ole vielä kysellyt.
  12. Löytyisikö länsirannikolta (Kokkola/Vaasa/Seinäjoki) tai Jyväskylän alueelta kaveria jolta onnistuu tuo ahtimen öljynvaihto? Itse en sitä aio tehdä. Tässä on tarjouskyselyä menossa paikallisille korjaamoille, ensimmäinen hinta-arvio hommasta oli tonnin pintaan joka tuntuu aika kalliilta. Olen noihin tarjouskyselyihin linkittänyt referenssiksi sen YT-videon missä se jätkä vaihtaa ne öljyt niin saavat osviittaa hommasta. Merkkiliike ei hommaa tee, uutta ahdinta vain olisivat laittamassa keulalle. Eli jos löytyy kaveri jolta homma onnistuu ja on tehnyt sen aiemminkin niin voi ystävällisesti huutaa hep!
  13. Oho! Pian vuosi edellisestä postauksesta. Edelleen Mini kuljettaa hienosti. Mittarissa 143tkm. Sen verran ollut ´remppaa´että kampiakselin asentotunnistin meni vaihtoon 2017 syksyllä. Homma ilmeni luistoneston vikavalolla, vikakoodit sitten paljastivat tuon asentotunnistimen kyykänneen. Luistonestohan siis rajoittaa moottorin tehoja kun pyörät sutivat, jos asentotunnistin sökö ei moottorinohjaus saa kaikkea tarvittavaa tietoa jne... Tämä sitten ilmeni luistoneston vikana mittaristossa. Leimalla päästivät rimaa hipoen läpi, syynä alarajoilla olevat jarrulevyt joka nurkassa. Nyt kevään aikana on tarkoitus uusia kaikki 4 nurkkaa levyjen ja palojen osalta. Kannattaako perus katu/maantie ajelun takia lähteä satsaamaan 'performance' palikoihin vai iskeä suosiolla OEM kamat? Esim. lohen.co.uk myy EBC:n jarrulevyjä ja niihin suosittelevat Greenstuff jarrupaloja, onko porukalla kokemuksia näistä? Hinnat on tosiaan about tuplat OEM palikkoihin verrattuna. Toimisiko Greenstuff jarrupalat OEM levyjen kanssa, kehuvat että eivät pölise niin pahasti kuin vakiopalat? Ajan valkoisilla vanteilla kesää-talvea ja jarrupöly näkyy pirun hyvin, siksi nuo Greenstuff palat kiinnostaa. Eli: OEM kamat (Levyt ja palat), EBC:n performancet (Levyt ja palat) vai OEM levyt ja EBC:n greenstuff palat?
  14. Eipä tuo niksipirkan vinkki tuohon oven avautumiseen kovin pitkä ratkaisu minun kohdalla ollut. Puutappi murtui muutaman päivän jälkeen. Sitten viritin vaijarein kireämmälle rautalangan avulla. Toimi taas hetken kunnes kahva murtui eikä sisäpuolen vaijeria enää saanut kiinni minnekään järkevästi. Ovea ei siis saanut auki sisältä ollenkaan. Ulkoakin todella raskas painaa kahva sisään. Välillä kahva jumiutui sisä-asentoon ja se piti avittaa takaisin ulos että oven sai kiinni. Eli todella pahaa jumia oli jossain. Eikun lakki kouraan ja marmoritiskille. Vaihdettiin seuraavat osat: - Oven ulkokahva - Lukkomekanismi - Sisäpuolen vaijeri (jos venynyt) - Sisäpuolen kahva, koska murtunut. Vaihtotyön jälkeen kuulemma kaikissa osissa oli ollut 'vikaa' mutta ymmärsin että suurin syyllinen on tuo uloin kahva ja siinä mukana tuleva vaijeri. Kahvan sisälle nimittäin pääsee vesi/kosteus ja se ruostuttaa tuon vaijerin, vaijeri lopulta jumittaa niin lujaa että ovi tahmaa kunnolla. Todennäköisesti olisin selvinnyt pelkällä uloimman kahvan vaihdolla mutta eipä tuota ennakkoon voinut tietää. Eli jos muilla R53 ovet tahmaa/jumittaa niin vaihdattakaan ensin ulkokahva, osa maksaa n. 60€. Luultavasti pelkästään tämän osan vaihto poistaa ongelman. Tiesivät sanoa että tuttu ongelma BMW-kuskeille....
×
×
  • Create New...