Jump to content

JemenJ

Members
  • Viestit

    60
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    11

JemenJ last won the day on Helmikuu 20

JemenJ had the most liked content!

Tietoja käyttäjästä JemenJ

  • Taso
    Full Member

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Autotalli
    Mini Cooper S JCW -04
  1. JemenJ

    Discoa Mineihin!

    Laitoin tuossa EP:n ulos 80’s ja 90’s vaikutteista konemusaa, saattaa soida hyvin autossa Tuosta kuunteleen: Sandman - Starcore EP
  2. JemenJ

    R53 JCW -04 ostoaikeissa

    Onhan se selvää että tee-se-itse kaveri pääsee halvemmalla, kukaan ei laskea hintaa omalle ajalle, työkaluille, autotallille jne. Autoja tullut ruuvattua nuorempana mutta enää ei kiinnosta iltoja ressata tallissa. Olihan se toki hieno tunne aina kun pelti auki vielä 23:30 eikä meinaa homma onnistua kun puuttuu just se sopiva työkalu ja aamulla 06:30 pitäs autolla töihin päästä. Herkkua suorastaan. Mielelläni maksan autoni korjaukset ja remontit. Saan työlle takuun ja hommat hoituu sovittuna aikana. Nytkin jos ajattelisi tämän Minin jälleenmyyntiä (en myy!) niin ehkä saisin omia takaisin kun on mustaa valkoisella ahtimen öljyjen vaihdosta, kaiken muun lisäksi. Jos olisin taas ostamassa ja myyjä kertoo tehneensä kaikki itse eikä löydy kuin motonetin kuitteja vuosien takaa niin joopa joo... En ehkä ostaisi.
  3. JemenJ

    R53 JCW -04 ostoaikeissa

    Ahtimen öljyt on nyt vaihdettu. Minin mittarissa tällä hetkellä 149590km joten kai sitä toisen mokoman uskaltaa kurvailla? Homman teki lopulta Vaasan Autopaikka, päivän he askartelivat eikä ongelmia ilmennyt. Samalla tosiaan vaihdettiin nuo aiemmin ostamani osat. Vanhaa öljyä ahtimesta tuli yhteensä n. 95ml, takaosasta kuulemma pieni liru enää. Eli about puolet kokonaismäärästä kadonnut (145ml + 40ml). Onneksi ei ollut kuivana päässyt pyörimään. Kallista lystiä tämä on jos ei mekaanikon veri virtaa suonissa.
  4. JemenJ

    R53 JCW -04 ostoaikeissa

    Joo tuon kiristimen löysin myös edukkaasti monestakin paikasta mutta en tohtinut ostaa, päätin ottaa takkiin ja hankkia kaikki osat alkuperäisinä. Ahtimen rulla on muistaakseni alkuperäinen jcw, voisihan siihen ostaa nipun hihnoja joka rullakoolle, tai sitten jättää vanhan paikalleen jos uusi väärä.
  5. JemenJ

    R53 JCW -04 ostoaikeissa

    Ite vaihdatin merkkiliikkeessä nuo oven rojut. Uloimman kahvan hinta taisi olla sen 60€ jos oikein muistan. Tarvit sen kahvan ja vaijerin.
  6. JemenJ

    R53 JCW -04 ostoaikeissa

    Noniin, alkaa ahtimen huoltotarjouksia tippumaan pikkuhiljaa. Edullisin on tällä hetkellä karvan alle 700€ Laitoin myös tilaukseen uuden vesipumpun, remmin, hydraulisen kiristäjän ja niitä tiivisteitä mitä täällä onkin mainittu. Uusien osien myötä homman kustannukset paisuu tällä hetkellä väkisinkin sinne tonnin huonommalle puolelle. Onkohan tuota kompuran öljyä suomen kaupoissa ollenkaan...? Ebaystä tuota toki saa semi huokeasti.
  7. JemenJ

    R53 JCW -04 ostoaikeissa

    Mun kohdalla tuo puutappi-fix toimi pari päivää. Vähemmällä pääset kun uusit sen uloimman kahvan vaijereineen heti suosiolla. Bayerncar en ole vielä kysellyt.
  8. JemenJ

    R53 JCW -04 ostoaikeissa

    Löytyisikö länsirannikolta (Kokkola/Vaasa/Seinäjoki) tai Jyväskylän alueelta kaveria jolta onnistuu tuo ahtimen öljynvaihto? Itse en sitä aio tehdä. Tässä on tarjouskyselyä menossa paikallisille korjaamoille, ensimmäinen hinta-arvio hommasta oli tonnin pintaan joka tuntuu aika kalliilta. Olen noihin tarjouskyselyihin linkittänyt referenssiksi sen YT-videon missä se jätkä vaihtaa ne öljyt niin saavat osviittaa hommasta. Merkkiliike ei hommaa tee, uutta ahdinta vain olisivat laittamassa keulalle. Eli jos löytyy kaveri jolta homma onnistuu ja on tehnyt sen aiemminkin niin voi ystävällisesti huutaa hep!
  9. JemenJ

    R53 JCW -04 ostoaikeissa

    Oho! Pian vuosi edellisestä postauksesta. Edelleen Mini kuljettaa hienosti. Mittarissa 143tkm. Sen verran ollut ´remppaa´että kampiakselin asentotunnistin meni vaihtoon 2017 syksyllä. Homma ilmeni luistoneston vikavalolla, vikakoodit sitten paljastivat tuon asentotunnistimen kyykänneen. Luistonestohan siis rajoittaa moottorin tehoja kun pyörät sutivat, jos asentotunnistin sökö ei moottorinohjaus saa kaikkea tarvittavaa tietoa jne... Tämä sitten ilmeni luistoneston vikana mittaristossa. Leimalla päästivät rimaa hipoen läpi, syynä alarajoilla olevat jarrulevyt joka nurkassa. Nyt kevään aikana on tarkoitus uusia kaikki 4 nurkkaa levyjen ja palojen osalta. Kannattaako perus katu/maantie ajelun takia lähteä satsaamaan 'performance' palikoihin vai iskeä suosiolla OEM kamat? Esim. lohen.co.uk myy EBC:n jarrulevyjä ja niihin suosittelevat Greenstuff jarrupaloja, onko porukalla kokemuksia näistä? Hinnat on tosiaan about tuplat OEM palikkoihin verrattuna. Toimisiko Greenstuff jarrupalat OEM levyjen kanssa, kehuvat että eivät pölise niin pahasti kuin vakiopalat? Ajan valkoisilla vanteilla kesää-talvea ja jarrupöly näkyy pirun hyvin, siksi nuo Greenstuff palat kiinnostaa. Eli: OEM kamat (Levyt ja palat), EBC:n performancet (Levyt ja palat) vai OEM levyt ja EBC:n greenstuff palat?
  10. JemenJ

    R53 JCW -04 ostoaikeissa

    Eipä tuo niksipirkan vinkki tuohon oven avautumiseen kovin pitkä ratkaisu minun kohdalla ollut. Puutappi murtui muutaman päivän jälkeen. Sitten viritin vaijarein kireämmälle rautalangan avulla. Toimi taas hetken kunnes kahva murtui eikä sisäpuolen vaijeria enää saanut kiinni minnekään järkevästi. Ovea ei siis saanut auki sisältä ollenkaan. Ulkoakin todella raskas painaa kahva sisään. Välillä kahva jumiutui sisä-asentoon ja se piti avittaa takaisin ulos että oven sai kiinni. Eli todella pahaa jumia oli jossain. Eikun lakki kouraan ja marmoritiskille. Vaihdettiin seuraavat osat: - Oven ulkokahva - Lukkomekanismi - Sisäpuolen vaijeri (jos venynyt) - Sisäpuolen kahva, koska murtunut. Vaihtotyön jälkeen kuulemma kaikissa osissa oli ollut 'vikaa' mutta ymmärsin että suurin syyllinen on tuo uloin kahva ja siinä mukana tuleva vaijeri. Kahvan sisälle nimittäin pääsee vesi/kosteus ja se ruostuttaa tuon vaijerin, vaijeri lopulta jumittaa niin lujaa että ovi tahmaa kunnolla. Todennäköisesti olisin selvinnyt pelkällä uloimman kahvan vaihdolla mutta eipä tuota ennakkoon voinut tietää. Eli jos muilla R53 ovet tahmaa/jumittaa niin vaihdattakaan ensin ulkokahva, osa maksaa n. 60€. Luultavasti pelkästään tämän osan vaihto poistaa ongelman. Tiesivät sanoa että tuttu ongelma BMW-kuskeille....
  11. JemenJ

    O: Mini Cooper S R53 2004 ->

    Vanha suola janottaa? :)
  12. JemenJ

    O: Kaiutin elementti R53 oveen

    Vieläkö tarvit? Multa löytyis...
  13. JemenJ

    R53 JCW -04 ostoaikeissa

    Tuli tässä kevättalvella hommattua uutta vannetta kesäksi. Alun perin tarkoitus oli hommatta kunnon setti OZ:n kiekkoa mutta on ne vaan niin pirun kalliita ettei raaskinut. Sattumalta selailin sitten tori.fi sivustoa ja bongasin tästä lähistöltä 7,5x17 MOMO GT2 vanteet. Klassikko kiekot mutta olivat maaliltaan aivan rapakunnossa. Noh, rohkeasti testaamaan miltä näyttää ET yms. Testihetkellä vanteissa oli liian pienet gummit päällä joten näytti vähän hassulta mutta päätin kuitenkin ne ottaa, hintaakin saatiin viilattua alas kun vanteiden kunto oli mitä oli. Sitten alkoi tallissa hionta sekä kolojen tasoitus ennen pulverimaalausta. Vaasassa Hiekkapuhallus Lehmus Oy on tunnettu vanteiden fiksaaja, jälki on hyvää ja hinta myös kohdillaan. Vanteet siis puhallukseen ja pulverimaalaukseen. Vanteiden alkuperäisistä keskikupeista oli yksi kadonnut vuosien saatossa eikä niiden värikään enää täsmäisi uuden valkoisen pinnan kanssa. Ebay tuli apuun josta muutamalla eurolla lähti JCW-logolla varustetut keskikupit matkalle kohti pohjolaa. Vanteet tulivat maalauksesta, sitten avattiin 'koristepulttien' kierteet maalista kierretapilla ja pultit kiinni, samalla liimattiin JCW-kesikupit paikalleen. Paikallinen Rengasliike vaihtoi vielä vanhoista MINI:n orkkisvanteista kummit MOMOjen päälle sekä tilasi sopivat soviterankaat keskireikään. Nyt on suht harvinaiset MOMOt MINI:n alla ja hyvältä näyttää ainakin omaan silmään. ET on just sopiva vanne on hienosti kaarien kanssa tasalla. Renkaan (205/45R17 kulutuspinta on juuri ja juuri kaaren sisällä. Ehkä pientä ulkonäkömadallusta joutuu jossain vaiheessa harkitsemaan.
×
×
  • Luo uusi...