Jump to content

johansson

Members
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

johansson last won the day on July 28 2016

johansson had the most liked content!

About johansson

  • Rank
    Junior Member

Recent Profile Visitors

1,105 profile views
  1. Kävin tänään parin tunnin koeajolle, mukavahan se oli. Plussaa tosiaan tuo lähes täysin polttiksen mukainen ulkonäkö, ihan ok suorituskyky ja yleinen tuttuus kun on Minit ja BMW:t entuudestaan tuttuja. Miinusta oletuksena kovin ärhäkkä rekuperaatio (jota saa kyllä rukattua pienemmäksi joskaan ei kai pysyvästi), rengasäänet jotka tosin saattoivat tuntua todellista kovemmilta moottoriäänien puuttuessa ja pienihän se on. Täydellä akulla rangea näytti hiukan vajaat 200 km kesäisessä 21 C kelissä, palautettaessa jäljellä ~160 km, mutta en tullut sen tarkemmin seuranneeksi kilometrejä ja kulutusta. Green+ -tila nosti rangea jonkun 25...30 km, mutta silloin ei ole edes ilmastointi päällä. Saattaisi jäädä käyttämättä. Hinnat alkaen -mallikin on riittävästi varusteltu, mm lämpöpumppu, comfort access, pikku navi, langaton CarPlay-tuki jne. Seuraavan varustetason (=Experience) 2600 euron lisähinnalla isomman navin, adaptiiviset ledit, Harman/Kardonin äänentoiston ja HUDin. Kolmostasoon taisi tulla vielä nahkat ja panoraamakatto. Yhtään lisävarustetta ei ole sellaisenaan valittavissa, vain nuo kolme varustetasoa. Yksityisleasing on tosiaan 353 e/kk 30 tkm:n kilometreillä per 36 kk sopimuskausi. Ajomäärää voi säätää 5000 km pätkissä, lisäkustannus abt 16 e/kk: 40 tkm olisi 384 e/kk. Experience vastaavasti 432 e/kk (30 tkm) ja 465 e/kk (40 tkm). Nyt jos tilaisi, voisi vielä elokuun tuotantoon ehtiä. Hmmm...
  2. Kappas, aika pitkät on toimitusajat vieläkin. Hertsikan Mini-kauppias soitti äsken ja vakuutteli toimitusajan olevan noin 3...5 kk, riippuen vähän milloin tilaus saadaan sisälle ja saadaanko vielä elokuun tuotantoon. Koeajettavana olisi yksi.
  3. Jokos tästä on kokemuksia palstalaisilla? Pitkästä aikaa tarjolla normaalin näköinen täyssähköauto ja rangekin riittäisi nurkkapyöritykseen hyvin. Pitäisi kakkosauto vaihtaa: yksityisleasing-Cooper SE alkoi kiinnostaa kovasti, kolmen vuoden liisarilla 353 e/kk, tosin vain 10 tkm vuodessa. Johan tuollaisen vajaan 40 000 euron arvoisen auton arvonalenema ensimmäisen kolmen vuoden aikana on tuota luokkaa, kuulostaisi varsin hyvälle diilille.
  4. No nimenomaan Sehän tulikin Karvalakin ohjeilla kuntoon, silkkaa säästöä tämäkin päivä.
  5. Kappas, mainioita tipsejä (ja huonoja myyntimiehiä ). Ebaysta tosiaan näytti löytyvän, mutta on viime aikoina ollut niin järkyttävän pitkät toimitusajat kaikkialta että ajattelin josko löytyisi nopeammin - taidan kuitenkin aloittaa purkamalla & putsaamalla, josko sillä korjaantuisi.
  6. EI TARVETTA ENÄÄ - tuli korjaamalla kuntoon. Spoilerissa oleva lisäjarru näyttää simahtaneen, eikä taida korjaantua polttimon vaihdolla: löytyisikö joltain ylimääräistä? Järvenpää/Helsinki-akselilta onnistuu nouto hyvin, mutta kustikin varmaan polkee.
  7. Joo, näin taitaa olla. Konalan Autokeskukseen soitinkin jo; eivät näe auton tiedoillakaan mikä versio lukkopultista on autoon asennettu vaan pitää käydä paikan päällä testaamassa.
  8. **LÖYTYI** Väistämätön tapahtui ja lukkopulttiadapteri hukkui; ei olisi jäänyt ylimääräistä kenellekään? Rouvan Cooper (vm 2004) pitäisi saada keskiviikkona huoltoon, pikalainakin piisaisi siiheksi jos uuden toimitusaika venyy. Oletettavasti samanlainen löytyy lukuisista BMW:stäkin (E46, E39...), kuvan osa 2 siis. Tarve Järvenpäässä, arkisin Vantaalla. Edit: Löytyikin marmorilta suoraan tiskiltä; 9 e/kpl ja tosiaan noita suurinpiirtein samanlaisia oli testisalkku täynnä, ts. lainaaminen olisi ollut tuuripeliä. Pro-tip: olisi kannattanut tsekata etukäteen adapterin numerokoodi talteen, helpottaisi seuraavan hukkuneen tilalle uuden hankkimista tai lainaamista.
  9. Leebmannilta näyttäisi löytyvän vain koko kisko edulliseen 331,30 euron hintaan. Taitaa mugelot joutua taiteilemaan itsensä pienemmästä kolosta sisään, jos ei pelkän vaijerin vaihto onnistu jollain näppärällä konstilla.
  10. Hmm, olisin taipuvainen ostamaan Minicin näkemykseen vaijerin venymisestä poikkiolemisen sijaan; siirto kuitenkin pelaa aina silloin tällöin. Onkohan siihen säätö olemassa vai pitääkö vaihtaa vaijeri/kisko/penkki/joku muu?
  11. Lainaan topicia, kun on vähän samaa teemaa; apukuskin penkin eteenpäin siirto toimii vain satunnaisesti, penkin kallistus kyllä pelaa niinkuin pitääkin. Onkohan tuosta kenelläkään kokemusta? edit. siis normaali eteen/taakse -säätö toimii, vain tuo Easy Entry on jumissa.
  12. Juu, menee ihan plug&play - tein frouvan Cooperiin (R50) taannoin saman operaation ja tuuppasin soittimen perään samalla bluetooth-vastaanottimen, niin saa Spotifyt soimaan mukavammin. Varaosahausta (varaosahaku.fi) näyttäisi muuten löytyvän soitin satkulla Suomestakin, jos ebayn toimituskulut karkaa käsistä.
  13. Ostin tori.fi:stä joltain tuusulalaista m*lkulta suorina myydyt alumiinivanteet, joista pari sitten osoittautuikin kolhuja saaneiksi: en viitsinyt edes alle laittaa, yksi keskilätkäkin on jäänyt välille. Leveys 7" (7J15), ET 35, pulttijako 4*100, keskireikä lienee se 56,1 mm. Olisiko jollain käyttöä, vai nakkaanko suoraan metallinkeräykseen? Hintapyyntö 0 euroa tai vaihto alsacelaiseen Rieslingiin, vain nouto Järvenpäästä. YV tai 0405878372 tavoittaa. Pari kuvaa ohessa.
  14. Ihan vaan vinkkinä: omaani hain stopparit marmorilta, taisivat maksaa huimat 30 e/kpl tjsp. Vanhat & kuluneet lähtee edullisesti, jos 30 e on liikaa ;) Matot tilasin ebaystä.
  15. Näyttäisi oikean ajovaloumpion halkeama päästävän vettä sisuksiinsa, joten korvaavalle olisi käyttöä: haussa 1st gen pre-facelift Cooperin halogeeniumpio. Ilmeisesti faceliftatun umpiokin sopii, mutta pitäisi vaihtaa samalla kummatkin. YV tai 0405878372 tavoittaa.
×
×
  • Create New...