Jump to content

Turbo 69

Members
  • Content Count

    1,260
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    32

Turbo 69 last won the day on September 4

Turbo 69 had the most liked content!

About Turbo 69

  • Rank
    Lahjoittaja
  • Birthday 10/10/1966

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Simpele
  • Autotalli
    Austin Mini -69 1330 custom turbo projekti, JCW Coupe -12, Morris Mini-66 1300 turbo.
    Ex.Cooper D automatic-08, Cooper-02.

Recent Profile Visitors

4,908 profile views
  1. Turbo 69

    Projekti Papu

    Itse olen tuon pistehitsaus koneen korvannu poraamalla reiät ja tulppahitsannu. Tai sit tällä rei'ittäjllä tehny tarvittavat reiät. Yks parhaimmista hankinnoista, eikä ollu kallis.
  2. Jatketaas täälläkin päivitystä. Jotta elämä ei olis tylsää, aattelin vaihteeksi vaihtaa ens kesäksi toisen moottorin. Tämä on sillä Garretin T3 turbolla oleva, tämä nääs toimi matkanopeuksissa erittäin hyvin. Ens kesänä olis taas aikomus tehdä pitempi reissu Suomen ulkopuolelle. Tämän laatikossa ilmeneni silloin parivuotta sitten, ylimääräistä ulinaa. Nyt vasta otin auki ja löytyihän sitä vikaa, välipyörä ja toinen laakeri oli kulahtanu. Mikä tuon voi aiheuttaa? 30 vuotta näitä harrastanu, eikä ikinä vastaavaa tapahtunu! Toinen vika löytyi tasauspyörästöstä, akseli lähteny liikkeelle ja vähän jyrsiny laatikon kuoria. Tätäkään ei aikasemmin ole kohdalle sattunu! Onneksi lopetin ajot siihen paikkaan, oli jo syyskuu. Oli välipyörästön akselikin jo kulahtanu.
  3. Ainakaan näissä miun asentamissa,ei ollu mitään ongelmia takajarruissa.
  4. Tarkotinkin, että siinä on automaattinen paineen säätö takajarrujen teholle. Sama periaate, kuin yksipiiri jarruissa. Jossa on se paineensäätäjä erillään takakelkassa.
  5. Eikös näissä uudemmissa 2 piiri jarruissa ole se takapään painesäätö siinä rintapellissä olevassa jakotukissa?
  6. Osta samanlaiset kuin siulla nyt on, ne toimii. Kahteen -78 ja-82 vm.oon vaihtanu levyt eteen,molemmissa on takasylkät jätetty alkuperäisiksi ja ei ongelmia. Vanhemmissa yksipiirisissä oon vaihtanu taakse Cooperin sylkät.
  7. Aikoinaan vaihdoin -78:iin levyt eteen,taakse jätettiin alkuperäiset sylkät. Toimi ihan normaalisti.
  8. Hyvä, kun varmistit sen kunnon. Tässä tapauksessa varmaankin korvataan tuo palkki profiili putkella. Pohjan korjauksessa ihan tarpeeksi töitä. Tästä ei tule museo vehjettä.. Tämmöstä pitsiä kun on pohja.
  9. Otettiin keskipalkki irti, lohduton näky.. Tosin oltiin varauduttu tähän. Zepeteus: otitko omasta tämän irti?
  10. Halvin korjaus, ei välttämättä helpoin, tukivarren kiinnike irti ja reiän jyrsintä soikeaksi. Pystyy ainakin aurausta säätämään. Toinen vaihto-ehto, osta säädettävät kiinnikkeet. Voi sitten säätää kaikki kulmat.
  11. Turbo 69

    Renkaat.

    Johtuu lisäksi tuosta turbokoneen tehoista, sutii joskus ihan vahingossa..
  12. Turbo 69

    Renkaat.

    Meni näköjään neljässä kesässä kumit valmiiksi, -16 keväällä uudet alle, ajettu n:15000km. Kerran vaihdettu edestä taakse.
  13. Turbo 69

    4wd Mini

    Uusi video viimein. Värkkäsivät turboon pakosarjan, mitenkähän virtaa? Eikä sillä meinata pölyisillä teillä ajeta, kun sisä-ilman oton laittoivat pyöräkoteloon. Saattaa sieltä vähän kuminkäryäkin tulla.
  14. No perhana,ainakin olin Reloemin kaavioista kattovinani, että R56:ssa on erilainen. En sitten tiedä, miten se on oikeasti. Mutta omasta mielestäni se aktiivihiili pönttö on turhake.
  15. Mikä siinä nyt sitten oli se vika?
×
×
  • Create New...