Jump to content

Kuupperi

Members
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

About Kuupperi

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

906 profile views
  1. @Tailke: Tuohan se on. Otin mauserilla mitat ja täsmää tuohon THREAD SIZE 11/32 diameter 24TPI ja lisäksi kantakin tuon mallinen. Luulin kannaan vaan saaneen osumaa ja mitat aika lähellä normaalia M8:ia. Pitää kysellä vielä siltä remonttimieheltä millaisia kiertokangen pultteja on käyttänyt uusissa sisuskaluissa. Mutta siis kaiken järjen mukaan tuon on vuoden 2016 peruja. @Kimi: Kyllä siellä jotain verkkoa näkyi pultin yläpuolella 1,3:kin ja lopputulos oli, että öljyt sisään ja ajo talvisäilytyspaikkaan. Pitää katsoa mitä tuolle keksii talven aikana, jotta saa pultin pois. Laitan kuvaa kun/jos onnistuu jotenkin. Kiitos avusta ja rohkaisusta kaikille!
  2. Kanta ei ole kovin paljon öljypropun reikää suurempi
  3. Osaa tolle jo vähän nauraa, mutta olisi kuva saada varmuus koneen kunnosta. Se ei taida ilman aukaisua selvitä. Pultti on tavallinen M8 ykkösen kierteellä ainakin sen perusteella mitä tuosta ulkona olevasta osasta pystyi mittailemaan. Kanta vaikuttaisi olevan normaali kuusikulmainen ja yleinen kunto viittaisi siihen 2016 vaurioon. Pituutta pultilla on noin 6cm + kantaosa
  4. Sitä on vaikea sanoa, koska koneen sisusta oli palasina. Melkolailla kaikki meni vaihtoon koneen sisältä (kampiakseli, kiertokanget, männät ym.). Alunperin silloinen kone oli tehty huolimattomasti ja kiertokankien pultit olivat irronneet ja se on tainnut olla pääsyy rikkoutumiseen. Nopeutta oli joku 90km/h, kun kone paukahti.
  5. Minulla ei osaamista eikä mahdollisuutta aukaista moottoria tuon tutkimiseksi. Tarkoitus oli hankkia leima autoon, joka onnistuikin, mutta nyt pitäisi ajaa joku 800km kotiin. En taida uskaltaa tuohon lähteä, mutta mistä löytyisi sopiva paikka autolla talvisäilytykseen + osaava henkilö moottorin aukaisuun ja pultin poistoon?
  6. Pultti peräisin ilmeisesti vuoden 2016 koneen rikkoontumisesta. Sen jälkeen täysi koneremppa ja tuo on ilmeisesti piilotellut jossain koneen tai vaihdelaatikon uumenissa. Kone käy ja kukkuu loistavasti, mutta pelkään tuon iskeytyvän kyljestä ulos jossain vaiheessa
  7. Öljynvaihdon yhteydessä tuli tuollainen kuvassa näkyvä pultti kurkisteleen öljynvaihtoreikään.. Sain ohjeen heittää öljyt sisään ja jatkaa ajelua. Voiko tosiaan olla niin, että tuosta ei aiheudu vaaraa? Melkonen homma avata kone tuon poistamiseksi. Pultissa aen verran iso kanta ettei tule suoraan reiästä ulos.
  8. Ostan vm. 91 Miniini vihreät (British Racing Green) ovet. Lukkomekanismeja tai sisustaa en tarvitse. Mikäli sinulla on myös samaa väriä olevat Sportbackin levikkeet, niin sellaisetkin on hakusessa.
  9. Kiitos! Mä olin kans eilen laittanut maahantuojalle ja pariin liikkeeseen kyselyä ja kävin hakemassa öljyt aamupäivästä ennen iltavuoroani. Aditalta kävin omani hakemassa ja vielä jäi kaksi 5litran purkkia hyllyyn.
  10. Moro! Olisko jollain tietoa mistä saisi moista öljyä ostettua pk-seudulla? Siis ihan sellainen liike minne voi mennä ja hakea. Netistä tuntuu löytyvän helposti, mutta nyt pitäisi saada jo keskiviikkoon menessä ja tänään ei tuntunut mistään löytyvän. -Kuupperi
  11. Tuntuu tuo kotikaupunkini olevan kohtalokas paikka Mineille. Omanikin alkoi köhiin siellä ja hetken aikaa hain korjaamoa lähiseudulta. Lopulta kuitenkin päästiin Helsinkiin ja korjaamo löytyi syksymmällä Lopelta. Työhön päästiin siis vasta lokakuun puolella ja projekti on nyt hyvässä vauhdissa, mutta vielä kesken. Mikäli sopivaa korjaamoa ei löydy lähempää, niin voin kysästä mitä mieltä Lopella ollaan tuollaisesta projektista. Ikäähän hänellä on jo, mutta vaikuttaa olevan aktiivinen edelleen alalla Minien ja muidenkin projektien kanssa.
  12. Nyt vaikuttaa siltä, että Mini Coopperini (1991) 1,3 litran kaasarikone sanoi sopimuksen irti. Vaurion laajuudesta ei ole ihan tietoa vielä tässä vaiheessa, mutta metallilastut öljytikussa ei lupaa hyvää. Olisi hyvä saada öljypohja irti ja kurkata hiukan mitä siellä on tapahtunut tulevia korjaus-/moottorinvaihtopäätöksiä varten. Löytyykö Tampereen suunnalta jotain pätevää korjaamoa, jota voisitte suositella? Nopealla haulla löysin vain K. Salosen Autokorjaamon Jokiniemeltä (Loppi), mutta onko jotain muuta lähempänä Tamperetta? Tampereelta etelään on ihan hyvä suunta aina Helsinkiin saakka ja ne PK-seudun paikat löysin jo myöskin. //Tilanne muuttunut sen verran, että kyyti järjestyi ja jatkamme etelään. Olen ollut yhteydessä Karaasiin, mutta vain mailitse. Jotenkin tuo Salosen paikka vaikutti parhaalta, mutta harmi ettei näin sunnuntaina saa yhteyksiä suoraan sinne tai muihin korjaamoihin. Jotain ratkaisuja piti tehdä ja päästä kotiin, työpäivä huomenna. Kiitos Mini1380 vastauksesta! Vaihdelaatikosta tuo metalli tuskin on, mutta virranjakaja vaikuttaa syylliseltä. Se on hiukan pyörähtänyt ja lisäksi akseli liikkunut sivuttain. Jonkinasteinen kiinnileikkaaminen siis kyseessä. Odottelen kalliimmanpuoleista jatkoa harrastukselle ja satan huudella vaihtotekniikka tmv. jatkossa.. Nyt olisi kuitenkin ollut kiva päästä tämä kesä huristeleen tuolla vanhalla tekniikalla, mutta aina ei mene suunnitellusti.
×
×
  • Create New...