Jump to content

Tapsa

Members
  • Content Count

    60
  • Joined

  • Last visited

About Tapsa

  • Rank
    Full Member

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Oulu
  • Autotalli
    MINI Cooper S Countryman All4 A -11
    ex--MINI Cooper 1.6 -02
    ex--VW Golf V GT-Sport -08
    ex--Mazda CX-7 2.3T -07

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kyselläämpä uudelleen. Eli tietääkö kukaan missä olis järkevin asennuspaikka Webastolle ? Auto siis Countryman S All4 automaattivaihteinen. Vähän vaikutti että sopiva asennuspaikka saattais löytyä tulipellistä hammastangon yläpuolelta imusarjan alta. Ja jos jollain sattuu olevan asennettuna ja jaksaa nähä vaivaa että laittaa muutaman kuvan, olisin kiitollinen. -Tapsa
  2. Tere Kuulostaa ns. "liimaventtiililtä", on hyvinkin yleinen vaiva kun kylmästä ilmasta ajetaan max minuutin verran auto sisään, moottori ei ehdi lämmetä kuin hetken ja jäähtyessään venttiilit jäätyvät / kuivuvat venttiilin ohjureihin kiinni. En tarkkaan tiedä mitä venttiileille tapahtuu mutta korjaamoilla hyvinkin yleinen vaiva (uskoisin), kun ajetaan -20°C pakkasesta auto sisälle ni seuraavana aamuna 20% autoista tahtoo tehä ton tempun. Lähtee jarrukliinerillä käyntiin ku antaa sumuna imuputkeen. Suosittelen siis jos aikoo ajaa auton sulamaan että autoa käytetään jonkin aikaan ennen sammutusta.
  3. Moro Onko kukaan asentanu R60 Countrymaniin Webastoa ? Itellä olis tarpeet (jäi edellisestä autosta) ja haluaisin talvella lasit sulaksi. Sen mitä varaosaliikkeistä kyselin ni eivät kuulemma saaneet / löytäneet ohjeita. Kiinnostais tietää mm. fyysinen asennuspaikka ja sähkökytkennät puhaltimelle. Kiitos etukäteen. -Tapsa
  4. Kiitos vastauksista. Täytyypä kysellä mitä ne Wetterillä pyytävät kartasta ja sen jälkeen miettiä etsiikö netistä. Jakoketju vaihdettiin koska auton koeajolenkin ensinmäisessä käynnistyksessä kuului ketjun "rallatus" n. 1sek ajan. Ja edelliseltä omistajalta sain myös vastauksen että ketju rallatellut kylmäkäynnistyksissä. Ketjun vaihdon jälkeen alkoivat Vanos-solenoidit antamaan vikakoodeja sekä takertelemaan, niiden vaihdolla korjaantui häiriövalot. Osaako joku kertoa vesipumpun toiminnasta ? Kuuluuko toimia siten että välillä se sähköinen välikiristin kiristää vesipumppua vasten ja pumppu alkaa pyörimään ja välillä taas vesipumppu levossa ? Onko muilla kuulunut resonoivaa ääntä kylmänä ? Niin kuin jokin pakosarja lämpöpelti hieman rämisis hetken kunnes moottori lämpeää ? Jakopäästä ääni ei tule.
  5. Hei Nyt ois auto saatu päivitettyä 8v uudempaan entisestä (uuteen ei vielä varaa ). Exä oli -02 Cooper ajettu n. 370tkm. Mietinnässä ollut: Kuinka navigaattori päivitetään (Vissiin jokin Navigation Business) ? Mistä tiedä voinko käyttää MINI Connected sovellusta (onko autossani ko. ominaisuus) ? Onnistuuko näyttöön kytkeä helposti peruutuskameraa (Plug in -tyylisesti) ? Myös muut erikoisuudet joita ei välttämättä heti hoksaa kiinnostavat. Auto siis: MINI Cooper S Countryman All4 Automaatti. Vm 2011 (rek.pvä 30.12.2010) PS. Jakoketju VVT-pyörineen vaihdettu sekä vanos -solenoidit.
  6. Hei Meijän MINIllä ajettu noin 350tkm ja ainut vika tällähetkellä on rusahtava vitonen (synkhro paskana). Sekin vikahan on todennäköisesti edellisen omistajan aiheuttama. Toki niinkuin ylempänä sanottiinkin niin aika paljon hajontaa autojen kestävyydessä johtuen auton käyttötavasta aiemmilla omistajilla. Ja auto on ihan perus Coopperi -02. Ja tarkemmin ku aloin miettii ni onhan siinä toinenki vika: Painelaakeri ääntää, ja on ääntänyt jo pari vuotta. Mut sekinhän on normaali kuluva osa. Voimakkaasti aiemmin ääntäneen ohjaustehostimen sähkömoottorin olen puhdistanut hiilipölystä, jonka seurauksena ääni vaimeni voimakkaasti.
  7. Paljonko ajettu pumppu ? Onko ollut minkäänlaista ongelmaa ? Ääntääkö ? Autona Cooper ?
  8. Veikkaus: tulppavika. Ei väännetty oikeaan momenttiin ja sitä myöten haljennut eriste. Tahtoo olla aika tarkkoja nykytulpat tiukkuudesta, helppo vääntää rikki. Kohta joku tietty kommentoi ettei koskaan ole hajonnut, mutta kyllä ne kiristystiukkuudet on vaan tehty noudatettaviksi :D
  9. Onhan rengas kiinni ?
  10. Eli tarkoitin vetonivelen mutteria (tai pultti) joka kiristyy pyörän napaan.
  11. Rallatus tyhjäkäynnillä kun loppuu kytkintä painettaessa, kytkimen painelaakeria veikkaisin. Auton mallista ei mulla tietoo, mut JOS autossa on kaksoismassavauhtipyörä, se on toinen vaihtoehto äänelle. Napsahtavasta äänestä veikkaus: vetonivel löysällä tai jokin nivel väljänä.
  12. Mulla omassa (Cooper -01/02) ääni pieneni huomattavasti kun käytin pumpun irti ja purin ja puhdistin hiilipölyn poies. Ehti temppuilla varmaa 10krt ennen ku otin työn alle. Ongelmat ilmenivät käynnistyksen jälkeisenä toimimattomuutena --> Korjaus aina oli et auto sammuksiin ja uudelleen käyntiin, muutaman kerran vaimo ajeli kotia ilman tehostinta ku ei ollut useiden käynnistyskertojenkaan jälkeen alkanut toimimaan. Suosittelen puhdistamaan ja samalla vaihtamaan öljyt sinne (jos se on siis samanlainen ohjaus ku omassani).
  13. Todennäköisesti valomuisti täytyy koodata testerillä. Sanoisin et pätee 1gen MINEIHIN.
  14. Lämmönsäätimen taustavalot voi vaihtaa, koko paneeli irti ja takapuolelta vaihtui (käänsin vain hieman sivuun). Vaihdoin omaani n. 3 vuotta sitten joten tarkalleen en muista. Työkaluiksi ainakin Torx 20 tai 25, ja taisi olla myös T40 kannalla muutama pultti.
  15. Minkä hintanen on tommonen rattiin tuleva vakionopeussäädin ? Ja mistä semmosen vois hommata ?
×
×
  • Create New...