Jump to content

Pke

Members
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

  1. Pke

    Oven lukko ei aukea

    Avaimet on pois virtalukosta, ja silti pitää vetää sisäkahvasta 2-3 kertaa. Kuten tuossa aiemmin kirjoitinkin niin veikkaan että kahvojen vaijerit / vivustot vaan "venyy" sen verran että ei enää aukea. Ja tietty se lukkolaite ei enää toimi niin herkästi kuin ennen. Miten tuon typerän "automaattisesti ovet lukoon, kun nopeus n.15km/h" saa pois kotikonstein -03 Ministä???? Ja vielä kun saisi sen "tilalle" paljon tärkeämmän ajovaloautomatiikan.
  2. Pke

    Oven lukko ei aukea

    Vaihdoin uuden kahvan. Maksoi 44€. Ei siinä vanhassa kahvassa mitään NÄKYVÄÄ vikaa ollut. Mutta ilmeisesti kahvassa mukana oleva vaijeri oli sen verran venynyt, että oven aukeaminen ulkopuolelta "korjaantui" vaihtamalla kahva uuteen. Veikkaan että saman asian olisi hoitanut pelkästään pikku vääntö siihen lukkolaitteen vipuun johon kahvan vaijerin "klunssi" tulee kiinni. Tai sitten uuden kahvan vaijerin vedon liike sen verran pidempi, että toimii paremmin yhteen jo hiukan kuluneen lukkolaitteen kanssa. Ei tullut verrattua uutta ja vanhaa tuon suhteen. Asennuksen jälkeen testatessa kaikki näytti hyvältä, toimii... Mutta jo seuraavana päivän pakkasessa huomasin, että vieläkin sisäkahvaa saa joskus vetää pari kertaa että ovi aukeaa sisältä. --> Pitää ottaa vielä ovipahvi auki, ja vääntää vipustoon pikku mutka, jos sielä ei muuta säätöä ole. Ja samallahan sitä voisi varmuuden vuoksi ottaa lukkolaitteen irti, purkaa, (jos purettavissa) putsata ja "uittaa" WD40:ssä.
  3. Olen asentanut suoraan Kiinasta tilatut H7 xenonit Miniin. Tais maksaa jotain 30-40€ sarja. On miniballasteilla, ja ne on kiinni nippusiteillä sielä konepellin sisäsivuissa. Joo, on laittomat, ja valokuviokin hiukan kummallinen. Mutta ei ainakaan kukaan ole vilautellut pitkiä / keskaria. ;)
  4. Pke

    Oven lukko ei aukea

    Jaahas... Taitaa olla sitten syytä tilata noi uudemmat kahvat. >:( Haulla löysin että 2/2007 ne olis maksanut 34€/kpl. Todellinen harrasteauto taitaa olla...
  5. Tämmönen vika tällä kertaa... Haulla jotain vanhoja juttuja löytyikin, mutta mikäs on nykypäivien tilanne? (R50 Cooper -03 kyseessä) Kaukosäätimestä lukot napsahtaa kyllä auki, ja ovien tapit nousee ylös. (Eli tuskin sähkövika) Mutta kahvasta vetämällä kuskin ovi ei aukea. Painin painuu kahvan sisään, mutta mitään ei tapahdu. Eli ovi on kuin jäässä, mutta ei sitä kuitenkaan ole, anakaan tiivisteistä, mutta entäs vivusto, lukko yms.?? Eikä muuten aukea edes sisältä avaamalla. Kahvat näyttäisi olevan alkuperäiset versiot. Ei ne "keinulla olevat" päivitetyt mallit, joissa kait saa kahvan toisesta päästä painamalla painimen ulos, jos se jää(tyy) kahvan sisään, ja ovea ei sen vuoksi saa kiinni. Aivan varmasti muillakin on ollut vastaavia ongelmia, mutta miten olette ne ratkaisseet? Auttaako ne uudemmat kahvat? Mitä ne maksaa, ja miten ne saa itse vaihdettua? Tarvikkeena jostain? (Jos vaikka tarvikkeet olisi paremmat, kun ei nuo Minin alkuperäiset osat ainakaan vakuuta laadullaan) Tampereen Autokeskuksesta koitin tänään moneen otteeseen jotain "Mini asiantuntijaa" kiinni, mutta eivät "ehdi" vastaamaan puhelimeen. >:( No, sähköposti myös vetämässä, mutta saas nähdä vastataanko... Mukava kömpiä hanttarin puolelta kuskin pukille tuola ostoskeskuksen jne. pihassa. Ihmiset nauraa ja Mini saa ansaitsemaansa "kunniaa".
  6. Joo, tuo säteilylämmitin on varmaa aika easy juttu laittaa. Varmaan ihan mukavaakin näprättävää, jos vaan nosturille pääsee. Mutta toi "perinteinen blogi" vastus on vähän pahempi... No, tais onnistua kun ei ole glygolilammikkoa auton alla ja nesteetkin tuntuu kiertävän. :) :) Ylävesiletkussa olevalle ilmausruuville olikin kyllä käyttöä. Ja oli muuten vihreät glygolit tässä -03 mallissa. Haulla kun etsin, niin jossain vanhassa topicissa oli siitäkin monenmoista mielipidettä. Koko ilta tuossa meni, mutta tulipa vaihdettua samalla moniurahihna ja kiristinkin. Ps. niitäkin on saatava tarvikkeena. INA:n kiristin mulla, ja oli täysin sama kuin oe. Vain puolet halvempi, kun ei ollut Mini -logoa laatikossa.
  7. Osat Motonetista 167€. Elementti, johtosarja ja sisähaarasarja. Eli kannatti näköjään tehdä itse...
  8. Lohkolämppäri ja sisähaara sarja asennettu. Olihan urakka. :o "Akunkenkä irti, irroita startin suojapelti, ja siirrä se sivuun. Poista tulppa moottorin kyljestä" jne. Eli em. oli Defan yksinkertaiselta kuulostava ohje... -> Helpommin vaan sanottu kun tehty. Tilaa kun ei todellakaan ole. Mutta tulipahan tehtyä! Autonosturilla alakautta lopuksi onnistui tulpan poisto metrisellä 12mm tuurnalla ja vasaralla. Samoin lämppärinelementin paikalleen laitto alakautta tuntui luonnikkaammalta, vaikka väkisin joutuikin käden runnomaan pari senttiä liian pieneen rakoon. En tiedä mitä merkkiliike ko hommasta ottaa, mutta sen verran pasha rasti kuitenkin, että tullee ehkä sielä helpommin/halvemmaksi kuin jossain Miniä tuntemattomalla korjaamolla. Saati sitten näin itse tekien kuten minä. Tuli toki asennettua "ilmaiseksi" mutta näin jälkeenpäin olisin siitä kyllä satkun pari voinut maksaakin... Menee meinaan homman miettimiseenkin jo aikansa, jos ei ole ennen lämppäriä Miniin asentanut. Parissa kohdassa avustaja auttaa asiaa huomattavasti, mutta siltikin vähän sellanen turhan vaativa DIY juttu...
  9. Viimeinkin sain tavarat kotiin ja aikaa järjestyyn. Eli hihna ja kiristin vaihdettu. Rengas ja sisälokasuoja pois, sivuleikkureilla vanha hihna poikki, niin sitten jo onnistuikin kohtuullisen helposti, vaikka tilaa onkin niukasti. Mini ei ole muuten minkään lapiokouran laite. Onneksi itsellä on sopivan kokoiset tassut. :) Kitkutus ei vaan hävinnyt. :( Mutta sisälokarin vielä poissa ollessa sain äänen paikallistettua (rautatanko korvaan ja laite kerraallaan kuunteluun) ilmastoinnin kompuran hihnapyörään. Siinä on joku kummallinen "juttu" siinä päässä joka antaa sellasta epäsäännöllistä rallatusta/kitkutusta. Muilla kokemuksia???
  10. Pikaisen Googletuksen perusteella tuo Autologic ei näyttäisi olevan ihan tee-se-itse miesten budjettiin sopiva peli. Tiedätkö hintaa? Muuten kyllä vaikuttaisi pätevältä. Tommonen OBD2 kaapeli löytyisi, mutta sillä ei taideta pitkälle pötkiä. Ainakaan ilman jotain BMW/Mini special ohjelmaa. http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=862 Ja tiivisteet tuli joku päivä sitten kyllästettyä siliconilla. Vihaan ko. ainetta vaan siinä määrin, että spraynä en sitä laittanut vaan rätillä pelkkiin tiivisteisiin.
  11. Moro taas gurut. ;) Saakos -03 Cooperista jotenkin "koodattua" pois päältä automaattisesti lukkoon menevät ovet? (Saksasta tuotu auto, en tiedä onko "suomiautoissa "ko. aivan turha automatiikka.) Entäs sitten ajovaloautomatiikka? Saako ajovalot siten, että ne on aina päällä kun auto käy? (Ja sammuu tietysti parkkeja myöten kun auto sammutetaan) Sitten haluaisin pois myös kaukosäätimestä automaattisesti aukeavat lasit ja kattoluukun (ainakin talveksi). Kauhistuttaa ajatuskin, että tulee esim taskussa vahinkopainallus, ja jää luukut auki esim räntäsateeseen tms. Onkos tuo lasien auki/kiinni nytkähtäminen ovia avattaessa toiminut ihan ok talvikäytössä? (pois jotenkin??)
  12. Kyseessä on niin selvä tyyppivika kun vaan voi olla. Omakohtaista kokemusta juuri tästä ei ole, mutta silti väittäsin, että olet melkoisen vahvoilla, kun riitautat asian. Hommahan ei edes ole takuujuttu, vaan virhe tuotteessa, joka tehtaan on pakko korvata. Tuo BMW Suomi on näköjään poikkeuksellisen v-mäinen näissä takuu/virhevastuu asioissa, eli kovat piippuun... Soittele tuonne nyt aluksi, ja sen jälkeen uudestaan yhteys sinne huoltoon/BMW:lle... http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... janeuvoja/
  13. Joo se kierre on luokkaa 70-80mm ja avainkoko 36mm... Mutta jos 60cm varrella pitää vääntää tosissaan osaa, jonka pitäis olla 25Nm kireydessä, niin ei se ihan normaalia ole. Varsinkin kun se jalka on lohkossa kiinni kolmella M8 pultilla. Kyse ei ollut vaimattomuudesta, vaan siitä että mistä aukee/rikkuu. Ps, puurot on syöty kyllä, ei sinus siitä tarvi huolestua.
  14. Kuka puhu muovikuorisesta? Tai pelti... Toi kun on paksua alumeetia, tuossa R50 Minissä.
  15. AUKES! Joko tuo WD-40 liuotus tai sitten kannen kunnon naputtelu auttoi. Ja ihan ite sain sen auki. ;) Ehkä uskalsin käyttää enemmän voimaa... Ei vaan, kun löytyi rekkafirmasta sopivan mallinen ja jämerä lenkkiavain, niin aukes ekalla tönäisyllä. Kaipa noista erinäisistä herättelykeinoista joku sai sen lopuksi antautumaan. Eikä ollut muuten hapettunut tms. Ihan ok kaikki, paitsi O-rengas saattoi olla kuiva. Ei voi muuta todeta, kun on nuo japsien jne. normaalit peltipurkki suodattimet sitten käteviä. Ai niin, öljynvaihtovälinkin sain "nollattua". No niin. Nyt saakin sitten keskittyä seuravaan ongelmaan, eli tuohon moniurahihnaan. Kiristäjä tais löytyä tarvikkeena sopivaan hintaan. On vaan tehdastilaustavaraa, eli kestää n. 3vk. :P
×
×
  • Create New...