Jump to content

imperial

Members
  • Content Count

    191
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

imperial last won the day on November 24 2017

imperial had the most liked content!

About imperial

  • Rank
    Senior Member

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vihti
  • Autotalli
    Morris Mini Clubman -71, MG Magnette ZA -55

Recent Profile Visitors

3,088 profile views
  1. Hyviä kuvia, mutta laatikko ei ole hyvä. Ykkösen ja kakkosen kytkentähampaat melkolailla loppu. Lisäksi ryhmärattaan hampaan lohkeama on ilmeisen riskialtis. Ja noilla kulumisilla on vaikutus sivuakselinkin ja monen muu osan nopeaan kulumiseen. Vanhemmassa tankomallisessa, 75 - 78, on nuo osat samoja. Sellaisen kun vielä laittaa palasiksi, niin voisi jotain saada aikaiseksi. Kaikki laakerit tietysti pitäisi laittaa uusiksi. Kuvassa joku ratas malliksi eli tuollaiselta kytkentähampaat näyttää uutena.
  2. Piper Cams käytti koodia BP*** mutta numeroa 230 ei tunne, ainakaan nykyään. Olisiko kuitenkin 320 ?
  3. Kyllä Standard Salooneissa on ollut aina kumimatot. Mustia plyyshimattoja oli vain joissakin Cooper MK2 :ssa sekä valkoisissa ( Snowberry White WT4) Super De Luxeissa. Siis ainoa vaihtoehto sinisessä autossa on harmaa plyyshimatto väriltään Cumulus Grey ja on materiaalina aina hyväksytty entisöinneissä. Kaikki poikkeukselliset väriyhdistelmät on mallisarjassa Wolseley Hornet ja Riley Elf ja ne onkin sitten jo eri juttu.
  4. Tuttua asiaa. Näin oli jo parikymmentä vuotta sitten. Newtonilla eivät millään uskoneet, että Mk 2 Mineissä on myös ns. "Standard Saloon" versio. Tekivät tuolloinkin vain "Super De-Luxe Saloon" version verhoiluja. Siis juuri näitä pitkillä keskellä olevilla raidoilla. Muutama faksi ja yhden käynnin jälkeen alkoi tapahtua. Itse asiassa piti ihan kyllä kädestä pitäen näyttää Richard Newtonille millaisia penkkejä Suomessa Mineissä on. Ihan samojahan ne kuitenkin on kuin viimeisten Mk 1 mallin " welded, 13 flutes squab and cushion covers". Sujuvasti kaikki alkoi mennä ja monet satsit sitten sieltä tulikin otettua, mutta tarkkana piti olla ja joka kerta varsinkin kun koko auton verhoilusarjoja tilasin. Suomessa en muista nähneeni mk kakkosen Super De-Luxe- mallia. Export Saloon versiossakin lie oli tavalliset penkit vaikka oli muuten pitkälti muuten tätä toista versiota plyyshimattoineen, pehmustetulla etuhyllyn reunalla ja ovaalimittaristolla yms
  5. imperial

    bensalinja

    Näytti nurkassa olevan kuusmetrisiä 316L teräsputkia, päältä alle 6,35 mm, lähempänä ehkä 6,25 ja seinämä pitäisi olla 0,89 mm ja reijäksi jää noin 4,5. Luulisi riittävän.
  6. Pienitehoisin malli sekin tuollaiset 40 000 €. Jäi vielä harkintaan.
  7. imperial

    Allegron kone.

    No jaa. Kaikissa 1300 maileri MkII:sissa oli kaksirivinen jakopää. MkIII:sista, joita ehti Suomeen tulla noin puoli tusinaa, ei ole varmuutta. Tarkistan jos jotain kiinnostaa.. Allegro 1300:ssa kaksirivinen jakopää ilman kiristintä moottorinumeroon 12H 515 AA 96362 asti. Eli koneet ovat mallivuosilta 73 - 74 ehkä..
  8. No nyt on tyyliä: http://static.iltalehti.fi/sarjakuvat/Fingerpori_20180221.gif
  9. imperial

    Poljintuki

    Ihan selvä tekovika. Yksittäistapaus. Ei tuollaista mikään voi tehdä jälkikäteen.
  10. En huomannut, että kukaan olisi maininnut tuosta kampiakselin päässä olevasta ensiövetopyörästä. Se näyttää olevan kelvoton. Ulompi holkki on murtunut ja ei voi toimia tuollaisena. Ehjästä rattaasta ja irtoholkista kuva tässä:
  11. imperial

    1000 kone.

    Lohko lienee peräisin 1098 cc koneesta. Niissä ei ollut reikää kuin vasta myöhemmin 70-luvulla, koska Mailereissa oli pitkään sähköinen bensapumppu. En muista että Mini 998cc koneissa olisi ollut kuvan mukaista lohkoa edes kaikissa ensimmäisissä tonnisissa Coopereissa. Jotenkin nyt tulee mieleen männänlaesta korkeapuristeinen MG 1100:n kone. Kampiakselissa pitäisi sitten olla valunumero 12G82 ja kannessa 12G295. Mutta kyllä männät kuitenkin lie vakiot. Toki jokin muukin selitys tälle lohkolle voi olla.
  12. Ja justiin piti tiistaina mennä katsomaan kasaa ja hakea pois. Hyvä hyvä kun joku ehti ensin. Eihän tuommoisia nyt kukaan..
  13. Girlingin jarrut ovat. Austin Allegrosta.
  14. Tähän piti palata. Jos ketään kiinnostaa - alla tehtaan tiedote asiasta:
×
×
  • Create New...