Jump to content

MRo

Members
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1
  1. No joo...hpfp meni sitten vaihtoon. Ebaysta olisi saanut genuine Mini osan noin 400,- mutta toisaalta PSA varaosanrolla reilu 600,- suoraan hyllystä. Lienee myös jotkut aiemmat ajoittaiset nykimiset ja misfiret johtuneet syöttövirheestä ja liian laihasta seoksesta....etenkin, kun kansi on tehty uusiksi, joten karstaakaan ei ole enää palamassa.
  2. No nyt ei meinaa lähteä enää millään käyntiin. Lopulta kun lähtee, niin ei kärsi kaasua yhtään ja lykkää reilusti savua. Vikakoodi missfirestä. Hetken käytyä ja lämmettyä alkaa taas pelaamaan. Katsotaan huomenna pajalla lämpötila-anturi ja polttoaineen saanti. Selvinnee kai myös tuon railin paineanturin toiminta. Kai se on kohta tilailtava uusi hpfp....
  3. Vähän saman suuntaisia oireita MCS R56 -07 kanssa. Välillä käynnistyy hyvin, joskus saa painella nappia kymmenenkin kertaa, ennen, kun jää käyntiin. Starttaa ja pyörähtää hetken, mutta ei jaksa käydä. Kun sitten lopulta jää käyntiin, pelaa ihan hyvin. Nämä oireet vaan kylmänä. Vaihdetaan nyt varoiksi aktiivihiilikannu ja suodatin. "Tank luft valve" vaihdettu vajaa vuosi sitten. Kuulostaisi kyllä hpfp ongelmalta (150 tkm ajettu), mutta meneekö ne yleensä kokonaan pimeäksi, vai oireeleko aiemmin ? Mitään koodeja ei jätä talteen.
  4. Päivitetään kansiremonttia.... tosiaan kakkospytyn pakovena palanut-> pala pois. Autolla ajettu siis 150 tkm. Lahden kansityö hoiti kansihomman. Pakopuolen kaikki ohjurit kuluneet "tiimalasin" muotoisiksi ja varren kumit kovat ja kuluneet. Vaihettiin siis ohjurit ja kaikki pakovenat. Imupuoli kaikin puolin ok. Orkkiks pakovenat 48 €/kpl...onneksi TRW 11,20 kpl. Samalla meni uusiksi nokkaketju, joka oli vaihdettu 30 tkm sitten...ilmeisesti kiinamalli, koska oli venynyt yli toleranssin, tai sitten vaan kirjailtu vaihto huoltokirjaan ?? Öljyn lämmönvaihdin oli syöpynyt tiivisteiden alta, tihkui öljyä ulos ja vesitilaan-> vaihtoon. Yläpään tiivistesarja törkeän hintainen, joten kaikki erikseen ostamalla säästi reilun satkun. Samalla vaihdettiin kaikkea pikkuhilpettä ja termarikotelo. Nyt käy ja kukkuu hienosti. Halpaa harrastamista Onhan tossa vielä turbo vaihtamatta jos käy tylsäksi.
  5. Mahtaisikohan olla apuja nykimisiin tai puolan kestoon ? https://www.m7tuning.com/gen-2-mini-cooper-turbo-ignition-coil-kit
  6. Lahden kansityölle menossa kansi myös...kiitos ohjuri vinkistä.
  7. Täsmälleen samat oireet, kun skidoolla -> MCS -07 kakkospytyn pakoventtiili palanut....ajettu 150 tkm, venttiilit putsattu imusarjan vaihdon yhteydessä 20 tkm sitten.
  8. Tulikohan tämä projekti kuntoon ? Meidän MCS R56 sama vika....alkoi pätkimään kesken ajon. Meno hyytyi, kävi vajailla pytyillä ja tuloksena korjaamon mukaan vuotava kakkospytyn pakovena. Selvittivät juurikin paineella ja pyörittelemällä venttilejä kiinni. No selviää varmasti viimeistään, kun saa kannen aikanaan ylös... Ei oireillut aiemmin muutoin, kun ajoittaisilla nykimisillä ja mustan pölläyttelyillä, josta täällä juttua aiemminkin. Imukanavat putsattu pari kymmpiä sitten.
  9. MRo

    Kromilista

    Onko tietoa, miten R56 takalasin alareunan kromilista irtoaa. Siellä on ilmeisesti erillinen kiinnityslista, johon kromikuori painetaan ??
  10. Nyt vaihdettu sekä etu, että taka lambdat.... taas toimii. Eteen Bosch ja katin jälkeen Delphi.
  11. No joo...hankala putsata MAF, kun sitä ei ole . Ilmeisesti vasta tuoreemmissa malleissa on.....tämä kun on -07. Mistäköhän tuo haistelee ilmamäärää ?? Ainakin yksi vikakohde vähemmän.
  12. Nonniin, taas jatkuu tämä rumba. Muutama sammuminen käynnistyksen jälkeen ja nyt vikavalo tauluun. 2D52 Super knockin, 2DBC/2DCC Fuel shut off due to super knocking cyl.1 ja 2, 2A8B Oxycen sensor before catalytic converter calibration cable, 2A56 Oxycen sensor heater after catalytic converter, function. Edelleen pölläyttelee kiihdyttäessä, yleensä 3 ja 4 vaihteiden välillä. Nuo em. tulpatkin vaihtoon yleensä 5 tkm välein. Mitäköhän seuraavaksi keksisi vaihtaa...happi tunnistimen, HPFP ?? Jenkkifoorumilla paljonkin juttua tuosta pölläyttelystä, mutta eipä sielläkään oikein selviä syytä. Jollakin MAF putsaus auttanuta, joillain hpfp, toisilla taas imukanavien putsaus. Kai se on toi pumppu vaihdettava, kun melkein muut on kokeiltu.
  13. Unohtuipa tähän vielä vastailla. Nyt koneessa ollut NGK 95770 (ILZKBR7B8DG) Laser Iridiumit. Kestäneet moitteetta ja väriltäänkin kuten pitää. Taisivat olla jostakin eBaysta karvan alle 50,-
  14. Nyt on kytkin vaihdettu. Osat tuli Neo Bros car partsilta Briteistä (eBay). Valeo asetelma ja Sachs kaksoismassa... toimitettuna 471€. Tilaus perjantaina ja osat kotiovella seuraavan vkon keskiviikkona. Kampuran stefa Autokeskukselta 41 €. Vaihtotyö Bosch Car Servicellä 8 h, eli kustannus mielestä hyvinkin edullinen. Purettavaa todellakin melkoisesti, kuten Holkin kuvista voi todeta. Etupurkuria ei kuulemma tarvinnut irroittaa apurungon tiputusta varten. Apurungon etuosa menee juuri riittävästi kasaan, että mahtuu tippumaan. Vanha levy oli ihan loppu...lähes niiteillä. Siihen nähden toimi vielä hyvin, paitsi painelaakeri parkui.
  15. Kyllä varmaan tulee päädyttyä teettämään homma. Melkoisesti kuitenkin työtä ja kyselykierroksen perusteella korjaamot ottavat karvan alle tonnin rempasta. Tekevät kuulemma apurungon irroittamalla.... Lueskelin ja 1-massaan siirtymisestä, mutta siitä on mielipiteitä niin vastaan, kun puolestakin. Olen kuitenkin päätymässä Valeon pakettiin kaksoismassoineen ja tosiaan alkuperäiseen stefaan. Kiitos holkki tiedoista ja hyvistä kuvista !
×
×
  • Create New...