Jump to content

Taky

Members
  • Content Count

    104
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Taky last won the day on February 19 2018

Taky had the most liked content!

About Taky

  • Rank
    Full Member

Recent Profile Visitors

732 profile views
  1. Taky

    AirBagin valo

    Vaikuttaa kovin samalta kuin omassani oli, uutta (käytetty englannista ebaystä samalla numerolla oleva kuin kiinni ollut) boxia ja homma lähti pelittämään. On sitten kämäsessä paikassa etuistuinten välissä maton alla....
  2. One R50 -01, ei tehostimen tuuletinta, ei ilmastointia - riittää moottorin tuen irroitus öljypohjan irroitukseen tiivisteen vaihtoon? Siis vaihteistoa ei tarvitse irroitella? Pahuksen tiiviste kun laskee öljyä.
  3. Mystistä silti - eipä ole vuosikymmenten aikana moista aikaisemmin tapahtunut - liekkö nyky akut erilaisia.
  4. R50 takajarrusatulan männän pölysuoja... ...rikki. Jarrusylinterissä on kaksi uraa... ...ulompaan tulee pöysuojan reuna, mutta kuuluuko sisemmässä olla jotain? Sylinteri ei vuoda nesteitä, joten tiivisteiden arvelisin olla kunnossa.
  5. Onnistuu R50 alakautta, startti mahtuu apparin pyöränkotelon kautta hammastangon yki pujottelemalla pois. Vaan eipä ongelma sittenkään siinä ollut Uusi startti kiinni (omapahan se nyt ainakin vaihdettu) ja sama solenoidin naksuminen kuin vanhallakin. Rungon ja moottorin välisen maakaapelinkin kiristelin, ei vaikutusta. Uutta akkua peliin ja laakista käyntiin - ainakakin tänään, katsotaan mitä huominen tuo tullessaan. Erikoista että toisella autolla + kaapeleilla ei lähtenyt - kahteenkin kertaan tuli koitettua. Ennen totaali kuolemaan vanhalla akulla (tänään napojen välinen jännite näytti olevan 10,7v) herjaili pari päivää luiston estosta aamun 1. käynnistyksen jälkeen, uudella akulla merkkivalot loistaa poissaolollaan - liekkö sekin sähkön vähyyteen liittyvä juttu?
  6. Siis koko pakoputki pitää purkaa pois että pakosarjasta tilaa jotta startti mahtuu tulemaan? No kiinni ne ei ole kun keväällä on katalysaattorista taakse laiettu uusi rööri.
  7. Ok. Kävin hakemassa pakosarjantiivisteen. Kun sitä katselee on pakoauton reikien ympäristö koholla tiivisteen pinnasta toiselle puolelle. Tuleeko koholla oleva kannen vai pakosarjan puolelle? Pultinreijät äkkiseltään katsottuna symmetrisesti niin niistä ei osaa päätellä ja oletettavasti vanhan tiivisteen pinta tasassa oltuaan puristuksissa kannen ja pakosarjan välissä 2001 vuodesta.
  8. Katsoin, elättelin toiveita että joku olsi keksinyt väylän alakautta ilman enempiä irroittelua. Saattaa - sen näkee kun saa startin kokonaan irti - että voisi mahtua apparin puolisesta reunasta, mutta ne irrallaan olevat lämpöpellit on melkoiset tulpat eikä ne mahdu tulemaan kokonaan pois moottorin ja rintapellin välistä ilman pakosarjan irroitusta.
  9. Toki, startin pyöritys vain loppui laakista ja solenoidi naksuu, niin päätelmä starttiongelmaan, mutta selviää kun uuden saa paikoilleen. Illan saldona toimintasuunnitelma, akun pihojen ja suojapeltien irroitus - lähti pultit melkein käsin auki ja startin ylemmän kiinnityspultin irroitus - yllättäin 15mm räikkälenkillä lähti helposti. Seuraavana auto nosturilla ylös ja altapäin toinen pultti pois & startin piuhat irti. Mistähän startti mahtuu tulemaan pois sijainnistaan ilman pakosarjan irroitusta? Ja kuumaan koneeseen ei hommaan kannata lähteä niin iholla kaikki ympäristön roippeet on.
  10. Pitää kokeilla - ennen purkua - kun pääsee nosturille, mutta jos vanhat muistot menneiltä vuosikymmeniltä niin kun kerran alkaa temppuilla niin sitä rittä siihen saakka kun suosioilla vaihtaa startin tai solenoidin. Näin oletan olevan nykyäänkin ja suosiolla tilasin startin kun ei kustantanut kuin muutaman kympin - tyyriimmäksi tulee kun auto hyytyy jonnekin taipaleelle järkkäillä se siltä sitten talliin takasin.
  11. Eipä se siitä ole kiinni kun ei kaapeleillakaan käynnisty avaimesta, naksuu, ei pyöritä.
  12. Niin ja mäkistartilla kyllä lähtee käyntii ja kukkuu OK.
  13. Mini R50 One 1,6L Torstain katsastuksen jälkeen auto talliin remonttia odottamaan - tankin toinen kannatinpanta poikki. No panta tuli rakenneltua uusiksi, vaan tallista ulos lähtö ei enää onnistunutkaan normisti - auto ei starttaa, siis pyöritä, solenoidi naksuu. Virtaa on, sähkölaitteet pelaa, akun tarkastussilmä kertoo Green OK - no kerrankos akun infot on mitä on... Akku 15 A laturiin vartiksi ja kas lähti avaimesta kääntämällä laakista käyntiin - virratko sittenkin vähissä ja kävi ihan normisti. Auto ulos tallista ja vartin verran käyttöä jotta akku latautuu - jos siitä oli kiinni. Sammutus ja starttaus - ei käyntiin. Solenoidi kyllä naksuu, mutta ei muuta tapahtu - mittarivalot kyykkää. Jaa, kokeillaan nyt toisella autolla ja kaapeleilla - sama homma ei mitään pyöritystä startin suunnalta. Siis starttiko mennyt? Äkkiseltään katsottuna aina kämäinen vaihdettavaksi? Hyviä ohjeita jossain?
  14. Ok, näillä ohjeistuksilla siis mennään.
  15. Pitäisikö jotain erityistä huomioida Mini r50 takapyörän laakeri/napapaketin vaihdossa ettei pahasti mokaa? Esim ABS antureiden kanssa? Videossa ... ... heppu sivelee jotain navan ja rungon sekä navan ja jarrulevyn väliin - ruostumien estoon kaiketi? Menisikö kuparitahna?
×
×
  • Create New...