Jump to content

Weikko

Members
  • Content Count

    154
  • Joined

  • Last visited

About Weikko

  • Rank
    Senior Member
  • Birthday February 23

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Autotalli
    Morris mini -68
    Morris mini -73/2
    Mini 1000 -77

Recent Profile Visitors

1,103 profile views
  1. Moi. Penkit kiinnostaisi. Voitko laittaa kuvan. jarmo81@gmail.com Mitäs ne maksais? Entäs alumiinitunneli ja keppivaihteensäädin?

  2. Mitariston pelti kiinnostaa. 10;-?

    Tatu

    O4OO 2882O5

  3. Ylimääräisiä varaosia alkaa olla liiaksi, joten myyn tai vaihdan johonkin tarpeelliseen, tuotot menee projektiin. Imusarja tuplille 12G 299VAF. Virranjakaja ja kansi koneesta jossa tankomallin vaihteensiirtäjä. Turvavyön vastakappaleet. Jäähdytin, pitää vettä mutta saanut osumaa. Täydellinen rattiakseli hilppeineen, ratteineen, lukkoineen ja yksi avain. MK3 Virtalukko, yksi avain. Austin 850 Takaluukun merkki. Leyland 1000 - Takaluukun merkki, löytyy krominen sekä uudempi neliskanttinen Alkuperäinen MK3 ratti. Käsijarrukahva MK3. -> Ovenkahvat ja ikkunaveivit MK3. -> 2X Tuhkakuppi. 2X Trumpetit eteen ja taakse. Takavalot MK3, vasemmassa lyhdyssä ainakin yksi reikä. Jarrupääsylinteri 1-piiri, vaatii kunnostuksen. Jarrupääsylinteri 2-piiri, vaatii korjaussarjan. Krominen peili lokasuojaan, vasen. Etukelkka + osa ripustuksista, vaatii uudet pinnapultit. Ovia, vaatii korjausta MK2. Takaluukkuja MK2. Etunapoja rumpujarruille. Alumiinitunneli + vaihdekeppi Tummansininen penkki Takaluukun saranat MK3. Kaikki lasit MK3, toinen sarana takasivuikkunasta ainakin rikki. Tasavirta startteja. SU-kaasareita, saattaa olla osapuitteita. Puretun moottorin osia 850/1000cc ____________________________ Hinta on mallia tarjoa. YV Vaihdossa voin ottaa: Leveämmät 10" pyörät. Levyjarrusetti 10" pyörille. Osia saattaa tulla lisää listalle.
  4. Voi olla että kone on muutenkin remontin tarpeessa ja kuitenkin täytyisi vaihtaa vaihdelaatikko tunnelimalliin. Luulen että kone on kuitenkin suhteellisen puhdas ettei mitään hirveyksiä tapahdu kun hetken käyttää puhtailla öljyillä ja pesuaineella.
  5. Juuri näin, ajattelin korjata otsikon ettei tule lisää väärinkäsityksiä.
  6. Tosiaan öljyn sekaan laitettavaa ainetta tarkoitin, en tajunnut mainita. :D Kumminkin tuli tänään vaihdettua öljyt ja sutari ja lisäsin aineen joukkoon, sitten pitäisi vielä saada kone käyntiin ja toistaa prosessi.
  7. Monessa paikassa vaan varoiteltu että saattaa aiheuttaa tukoksia kun irtoaa töhnää koneesta, mutta luulen että tämä pätee enemmän moderneihin koneisiin missä löytyy pieniä kanavia yms. Ajattelin uusilla öljyillä käyttää ja katsoa tehoaako tuommoinen motonetin halpislitku, meni syteen taikka saveen.
  8. Mitä mieltä olette moottorin huuhteluaineista, onko kukaan käyttänyt vanhassa minissä tms? Pitkään seisseen moottorin elvytys on menossa ja öljyt lähtee vaihtoon joten tuli tälläinen mieleen tarvikkeita hakiessa kun osui aine silmiin kaupan hyllyllä.
  9. Weikko

    Mini 1000 -77

    Nyt ovien välit pitäisi pysyä kohdillaan. Mahtaako tarvita pitkittäistuen jos irroittaa keski/pakoputkitunnelin?
  10. Weikko

    Mini 1000 -77

    Ovet kyllä istui hyvin, tämän jälkeen hitsasin karmien väliin putket. Mahtaisiko riittää, jos näiden väliin hitsaisin vielä poikittaistuen?
  11. Weikko

    Mini 1000 -77

    Ei kori niin mätä ole etteikö kestäisi, ja ovien tilalle hitsattu tukiraudat. Tietysti lisää tukia laittelen kunhan kerkiän. Osa kerrallaan olisi tarkoitus tehdä eikä kerralla silpoa kaikkea pois.
  12. Weikko

    Mini 1000 -77

    Taas jäänyt projekti/t huonolle kun muuta hommaa ja kiirettä pitänyt. Nyt kori on vanhojen kumien päällä kyljellään ja nyt funtsannut että mistä kannattaa aloittaa kun lattiat ja takapelti menee uusiksi helmojen kanssa? Takakelkka kun joutui paaliin niin täytyy vissiin tehdä ainakin sellainen "jigi" jotta saan palikat oikeille kohdilleen. Viikonloppuna vasta tajusin, että joku leikannut saumat pois ja hitsannut päittäin esim: takakyljen/helman.. hankaloittaa vähän, mutta kun menee kuitenkin uusiksi niin ei sinänsä väliä.
  13. Weikko

    Mini 1000 -77

    Boksista tuli joo vähän isompi mitä alunperin suunnittelin, mutta ompahan tilaa riittävästi. :) Kelkan luulin pystyväni hitsaamaan kuntoon ennen irrottamista, harmi sinänsä että oli niin huonossa hapessa.
  14. Weikko

    Mini 1000 -77

    Täytyisi nyt vaan yrittää keskittyä itse korin raatoon.. hirvee homma ja fabrikointi kun on räitty kaikenlaisia lätkiä sun muuta epämääräistä joka koloon. :D Taas muutama kuva lisää vaikka lähes mitään ole tehnykkään. Boksi muuten hyvä paitsi, että en ottanut huomioon että ylälaita pitäisi saada taitettua koria vasten ja ei tietysti mahdu taitettuna tuulilasin aluspellin alta menemään ja paikallaan ei mahdu taittamaan. Täytyy kai joku erillinen L-pala tehdä että saa ylälaidan umpeen. :D Ohjaamon puolelta poikittaistuet työn alla, jotka tulee boksin takaseinään kiinni. Yläpoikittaistuki vähän suunnittelun alla, että mitä meinaan tuon tuulilasin lämmitys pellin kanssa.. muokkaanko vai teenkö uuden joka tulee putkeen sitten kiinni? Poljinasetelma istuu hyvin boksin kanssa, mutta en ole varma mahtuuko menemään paikalleen vai pitääkö asetelmaa muokata esim: läpipulteilla jarru/kytkin pääsylkät kiinni. Takakelkka lähti romulavalle, sillä ei mitään järkeä korjata kuten totesin jo aikaisemmin, sitä on joku yrittänyt elvyttää monta kertaa kun lappuja joka kohdassa.
  15. Weikko

    Mini 1000 -77

    Juuri noin ajattelinkin, täytyy sitten tilata englannista muiden hilppeiden sekaan ne kiinteät kiinnikkeet ja lätkät tolppiin.
×
×
  • Create New...