Jump to content

Mini76

Members
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Mini76 last won the day on July 11 2017

Mini76 had the most liked content!

About Mini76

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Turku

Recent Profile Visitors

551 profile views
  1. Ostetaan varmatoiminen, luotettava ja asennusvalmis moottori/vaihdelaatikko paketti. Voimanlähteen historiasta kaikki tieto otetaan ilolla vastaan. Ensisijaisesti haussa "tunnelimallin" vaihteensiirrolla. (onkohan tällä merkitystä) Kaikki moottorikoot kiinnostavat. Nyt paikalla 850cc, rekisteriotteessa 1000cc. Tähän autoon (1976) tarve: https://drive.google.com/drive/folders/0B0NmkG5erocDQy1tUTBFYjNKUk0?usp=sharing Nykyinen kone irroitetaan ja asennetaan uusi voimanlähde "heittämällä" paikalleen. Vanha kone kunnostetaan ja/tai myydään seuraavalle tarvitsijalle. Auto asustaa Turun alueella, "uusi" kone voidaan noutaa lähialueelta, tai vastaanottaa rahtina. Uusia saa uuden hinnalla, romurautaa kilohinnalla, mutta nyt hakusessa toimiva, järkevänhintainen paketti. Tarjoa omaasi, jos tallistasi löytyy sopiva ratkaisu. Kesä lähestyy... Yhteydenotot mieluusti sähköpostiin, tarjottavan mottorin kuvien kera. Toni Andersson 040 8455632 toni.j.andersson@gmail.com
  2. Mini76

    850cc 1976

    0,1mm shimmit lisätty molempiin etunapoihin. 0,3mm oli liikaa jäi klappia Enempää ei tarvinnut kokeilla. Laakeriliikkeestä 32mm sisähalkaisia, 45mm ulkohalkaisia standardikoko. Saksilla ylimääräiset pois ulkokehältä. Laakereihin sopiva ulkomitta on noin 38-39mm. Kiristys momenttiin, ja seuraavaan sopivaan reikään sokka paikalleen. Pyörii kevyesti, ei klappia mihinkään suuntaan. Lyhyen koeajon jälkeen sokat edelleen liikkuvat, eli kartioprikka ja mutteri pitävät kuorman, ei sokka. Vaikuttaa silta että uusien napojen koneistus ei ole osunut aivan kohdalleen, koska molemmilla puolilla sama 0,1mm shimmi teki tehtävänsä. Tarkkaillaan tilannetta kun kilometrejä kertyy enemmän. Ryyppyvaijeri asennettu (puuttui kokonaan) Alustan nippoihin painettu rasvaa. Takajarrut säädetty, se muutaman euron työkalu on ihan oikeasti hyvä ostos... Öljyt ja suodattimet vaihdettu. Samassa pesty ulkopuolelta koneen alakerta/vaihdelaatikko. Helpottaa jatkossa mahdollisten öljyvuotojen alkuperän paikallistamista.
  3. Mini76

    850cc 1976

    Ulkomaan forumeita selatessa tuli vastaan: Laakerit, kehät ja väliholkki ovat sovitettu keskenään yhteensopiviksi, ja näitä ei saisi sekoittaa keskenään. Täytyy tunnustaa että paketteja aukaistessa menivät kaikki osat sekaisin.
  4. Mini76

    850cc 1976

    Tänään huomattua: Rumpujarruille tarkoitetuissa jarruletkuissa on liian pitkä nippa jarrusatulan päässä. Painaa suoraan mäntää ulos. Eli satulassa männät sisällä, jarruletkua kiinnitettäessä, sisempi mäntä tuli ulos noin 3-4mm. Testimielessä tavallisia teräsprikkoja jarruletkun ja satulan väliin, nyt pysyy männät oikeassa kohtaa. Jarrupääsylinterin alle lisätty kierros prikkoja. Ei jää enää jarrut makaamaan kiinni. Levyjarruille tarkoitetut jarruletkut tilattu Minitronilta. Joku täällä jo ehdottikin ettei rumpujarrujen letkut käy levyjarruihin. Luulin että letkun pituus oli ainoa murhe. Pyöränlaakereiden kiristys: Sopivasti kireälle ettei tunnu klappia rengas paikoillaan vaaka- tai pystysuunnassa. Momentti on mitä sattuu, kunhan tuntuu hyvältä. Tuskin aikoinaan minihuolloissa tai korjaamoissakaan on shimmilevyjen kanssa leikitty? Tuleeko tästä ruumiita? Pitkästä aikaa hieman valoa tunnelin päässä.
  5. Mini76

    850cc 1976

    ETUPÄÄN LAAKERIT "Jos sulla on laakerikoolit lyöty varmasti pohjaan asti ja laakerirullien välissä holkki, niin sitten on mitoitus osissa pielessä. Tarvii lisää tavaraa holkin lisäksi, jostain vaan hakemaan shimmilevyä ja tekemään eri paksuisia lisäholkkeja ja kokeilemaan millä ei oo välystä mutta pyörii vielä hyvin. Tossa kuvassa stefan sisällä se holkki kun kuuluu laakereitten väliin, ilman sitä on varmasti juntissa: http://minispares.co...0/GHK1140MS.jpg " Kuvassa oleva holkki laakereiden väliin on paikallansa. Toisen puolen laakerikehät taputeltu tuurnalla paikoilleen. Toisen puolen laakerikehät olivat pakastimessa yön yli, ja tiputettu napaan. Molemmat yhtälailla jumissa. Taidan kerran vielä purkaa navat osiin, ja tarkistaa tilanteen. Voiko liiallisella rasvan käytöllä olla vaikutusta? Varmistan että kehät ovat tosiaan napaa vasten. (Samalla mitaten sopivien shimmiprikkojen halkaisijan) "Mie oon noita settejä kasannu 4 kpl,aina kiristäny momenttiin suoraan kartion kanssa,mitään ongelmia ei ole ollu.3 settiä oli Sparekselta ja 1 Minitronilta/Sportilta.Parit laakeritkin vaihtanu,eikä mitään ongelmia. " Ulkomaiden forumeilla "peloteltiin" asennusprikkojen käyttämättömyyttä, siksi ajattelin ottaa varman päälle ja vetää ensin prikoilla osat paikalleen. Toisen vetolaipan senkkaus ainakin oli epäonnistunut, yksi neljästä senkkauksesta oli epäkesko. Oli pakko jättää uppokantaruuvi pois, muuten olisi jäänyt kantamaan vanteeseen. JARRUT: Paljonko fylliä laitetaan pääsylinterin alle? 0,5. 1, 1,5. 2 mm? Prikka kerrallaan ja kokeillen? Ensiksi siis on saatava navat pyörimään, sen jälkeen palataan etujarruihin. Takarumpuihin on myös uudet säätöruuvit ja kiilapalat, "kuha" laittaa etupään ensiksi kuntoon
  6. Mini76

    850cc 1976

    Jarrusetti asennettu paikalleen, hienosti meni MUTTA... JARRUT: Tuntuu sama ongelma vaivaavan kuin rumpujarrujenkin kanssa. Eli muutama polkaisu ja jarrut jäävät makaamaan kiinni, ei jaksa pyörittää rengasta käsin. Oikea puoli "ilmautui" hyvin, mutta vasemmasta ilmausnipasta ei tule nestettä millään? Jarruletku irti satulasta, ja nestettä tulee letkusta joka polkaisulla. Jarruletku kiinni satulassa, ilmausruuvi auki, käsin painaa mäntää sisäänpäin, nestettä tulee ilmausnipasta. Pääsynterin säiliössä koko ajan riittävästi jarrunestettä. En oikein usko että uudessa satulassa voisi olla vikaa. Aiemmin oli juttua että "piirit ovat ristissä", aiheuttaako tämä ongelman. Jarruneste ei siis pääse palautumaan säiliöön, siksi jäävät jumiin? Autolla ei vielä ajettu metriäkään, vain käsin pyöritetty etupäätä pukkien päällä. Takapää ilmassa, jarrupolkimen painaminen vaikuttaa molempiin takajarruihin,eli uskoisin takapään olevan ok. "Tulikos sulle uudet letkut eteen,nuo rumpujarrujen letkut ei käy. " - Vielä rumpujarrujen letkut paikallaan. Tilaan oikeat letkut kunhan saan ensin jarrut toimimaan. NAVAN MUTTERIN KIRISTYS Kaikki osat kasattu, vedetty prikalla 250 Nm, prikka pois ja kartio tilalle, kiristys 250 Nm ja sokka paikalleen seuraavaan mahdolliseen "kireämpään" paikaan. EI toivoakaan pyörittää käsin, laakerit ns yhtä puuta, ei liiku mihinkään. "Avustava" asentaja tunki navat TÄYTEEEN sinistä rasvaa, tekeekö tämä nyt kiusaa? https://drive.google.com/open?id=0B0NmkG5erocDeHRDem5iQjlodDA Laakerit voideltu paketissa mukana tulleella rasvalla. Kädestä pitäen. mikä kuuluu mihinkin? Onko pääsylinterin käännöllä 180 astetta vaikutusta? Entäs "levy" pääsylinterin alle? Venttiili https://drive.google.com/open?id=0B0NmkG5erocDMWdmNm1HZ2E4Rk0 Pääsylinteri https://drive.google.com/open?id=0B0NmkG5erocDakZaMkxMN0cxdTg Mikä on oikea ratkaisu tähän autoon: 1. http://www.somerfordmini.co.uk/eshop/index.php?main_page=page&id=63 2. http://www.somerfordmini.co.uk/eshop/index.php?main_page=page&id=65 3. http://www.somerfordmini.co.uk/eshop/index.php?main_page=page&id=66 4. http://www.somerfordmini.co.uk/eshop/index.php?main_page=page&id=67 Vanteet mahtuvat juuri ja juuri pyörimään, hieman rättilaikkaa joutunee antamaan vanteen sisäpuolelle ja / tai jarrusatulaan. Muutamasta kohdasta kuuluu krohinaa, ja satulaan jää pieni ruostejälki vanteesta. Kesäkuun alussa: "Jarrut kuntoon ja baanalle" heh heh Heinäkuun Auralaakso miitti jäi väliin, toivottavasti elokuussa pääsee paikalle.
  7. Mini76

    850cc 1976

    DHL paketti vihdoinkin kotona: https://drive.google.com/open?id=0B0NmkG5erocDcXQwSE90YWRCOFE Kerrankin näyttää sopivan "heittämällä" paikalleen: https://drive.google.com/open?id=0B0NmkG5erocDN2Vtb3FvNG5mUjA Auton mukana tulleet vanteet sopivat myös uusien etujarrujen kanssa. Pyörän kiinnitysmutterit alkavat olla elämänsä ehtoopuolella, 4 kpl puutuu kokonaan! Mistä saan "heti" 16 kpl 3/8 renkaiden kiinnitysmutterit peltivanteille? Turku/lähialue? Vetonivelen suojakumin ulompi kiinnityspanta on TODELLA lähellä jarrusatulaa, kiristyksen jälkeen varasalla lyttyyn ja toivotaan parasta. Huomenna toinen puoli etupäästä kasaan ja koeajolle. Samassa lähetyksessä tuli myös takajarruille uudet säätöruuvit ja palat: http://www.minispares.com/product/Classic/Brakes/Shoes/Shoes/17H7620.aspx?040602&ReturnUrl=/search/classic/17H7620.aspx|Back%20to%20search Jarrupääsylinterin kääntö 180 astetta, levy pääsylinterin alle? etu/taka spilt ym muihin putkituksiin palataan myöhemmin. https://www.minispares.com/product/Classic/Accessories/Tools/TOOL21.aspx Näitä prikkoja nyt sorvattu 2 kpl. Saa lainata jos tarvetta ilmenee!
  8. Mini76

    850cc 1976

    Etunavat irrotettu. https://drive.google.com/drive/folders/0B0NmkG5erocDdVZZTEt2UWtreXc Pallot irtosivat hyvin tällä : http://www.motonet.fi/fi/tuote/804023/Ulosvetaja-raidetangon-paallepallonivelelle Vetonivelet lähtivät vetoakseleista irti napakalla vasaran kopautuksella. 2 henkilön työ: Henkilö 1 pitää työntää kaikin voimin vetoakselia vaihdelaatikkoa päin ja pitää koko paketin suorassa. Henkilö 2 naputtaa kevyesti vasaralla nivelen irti vetoakselilta. Irtosi yllättävän nätisti. Voi olla että kerrankin oli tuuria mukana. Suojakumit olivat ehjät, ja nivelissä ei tuntunut klappia. Jotenkin hölmöä ettei jarruletkussa ollut pyörivää liitintä, piti pyörittää koko napaa saadakseen jarruletkut irti. Uudet levyjarruosat saapuvat viikon kuluttua. Maailman forumeita selatessa: Kuinka välttämätön tämä työkalu on? https://www.minispares.com/product/Classic/Accessories/Tools/TOOL21.aspx Tollasen sorvaa kaffepaussilla, mutta onko oikeasti tarvetta? Tästä tuntuu olevan kahta mielipidettä. Onko jotain vinkkejä mitä tulisi ottaa huomioon uutta settiä kasatessa ja asennettaessa? Tämä siis tulloillaan: http://www.minispares.com/product/Classic/Brakes/Front/Calipers/C-AJJ4028MS.aspx?
  9. Mini76

    850cc 1976

    Tämä setti tilattu: http://www.minispares.com/product/Classic/C-AJJ4028MS.aspx Auton 40 vuoden historiaan mahtuu varmasti monenlaista rakentelijaa, ei tosiaan helpota tilannetta. Hissukseen korjataan löytyviä epäkohtia. Päivitellään tilannetta kunhan osat saapuvat.
  10. Mini76

    850cc 1976

    Jotain tapahtunut tallilla: Etujarrut: Kuvia: https://drive.google.com/drive/folders/0B0NmkG5erocDZ284VEx3aWpUN28?usp=sharing Oikealta puolelta ainakin puuttuu jarrukenkien kiinnitysjouset etusylintereihin. Joku seppä porannut reikiä molempiin jarrukilpiin, lisäksi hitsattu putken palaset. Säätötappeja uitettu irroitusöljyssä, kaikki liikkuvat kohtuu nätisti, kun vääntää putkitongeilla jarrunauhojen ollessa pois edestä. Kaksi neljästä liikkuu myös avaimella jarrukilven takaa, kuten tarkoitus on. Loput säätöruuvien kannat ovat jarrukilven takaa niin hakattuja, ettei niistä saa enää otetta millään. Nyt oikea jarru ei enää kuumene, ongelma siirtyi vasemmalle puolelle, kuumenee ja vetää auton poikittain jarruttaessa. Ei pysty säätämään koska säätöruuvit ovat murheellisessa kunnossa. Säädetty "perstuntumalla" ennen rumpujen kiinnittämistä. Jarrupoljin tulee todella kovaksi, ja liikerata on pieni. Jos nyt kuitenkin mennään rumpujarruilla eteenpäin? Tässä muutama hahmotelma osien tilaamiseksi: Minitron: https://drive.google.com/open?id=0B0NmkG5erocDcHRTaURtRDlBNms 411€ Minisport: https://drive.google.com/open?id=0B0NmkG5erocDZzhMMzctYUdBN3c 300€ Mieluusti tukisin suomalaista yrittäjää. Sisältää myös muita kuin tarvittavat jarruosat, otin myös hieman pilssivaraa jarrujen kiinnitysjousiin. Aiemmmin oli juttua levyjarruista: Autossa on kumiset vetoakselin liitokset. https://drive.google.com/drive/folders/0B0NmkG5erocDZ284VEx3aWpUN28 Ei siis mene tämä heittämällä paikalleen: https://www.minisport.com/ms2680-cooper-s-7-5-disc-drive-assembly.html Vaatinee erilaiset vetarit? Sopivatko nykyiset vanteet näille jarruille? Muutama yleiskuva konehuoneesta: https://drive.google.com/drive/folders/0B0NmkG5erocDSElXZWU5TEtqajg Kytkimen säätömutteri "tahallaan" päin persettä, nyt hierotaan jarrut kuntoon. Ainoa asento missä autoa pystyy ajamaan. Keltainen johto termostaattikotelosta on sähköiseen vedenlämpötilamittariin. (kytkemättä) Kapillaarimittaus on kait paskottu aikanaan.
  11. Mini76

    850cc 1976

    "Tanko jarrupolkimelta pääsylinterille kannattaa tarkistaa, ottaako kiinni jonnekin, vai onko väärässä asennossa?" - Tarkistan tämän " Kuvien mukaan autossa on jarrupiirit ristissä, jumittaako ristikkäiset pyörät vaiko vain etupää? Joskus aiemminkin on asiasta väännetty, mutta ratkaisu jäi muiden tietoon: " - Ainoastaan etupäässä jumittaa pelkääjän puoli. Kylmillä jarruilla jää hiekalle jarrutusjäljet joka renkaasta, eli jokaisessa kulmassa on elämää. "Onko jarrusylinterin ja kytkinsylinterin alla se peltilevy mikä sinne kuuluu?" - Tarkistan tämän "Neuvoisin hankkimaan korjausoppaan. Niitä on ymmärtääkseni saatavilla ihan suomenkielisiäkin. Ainakin kopioina harrastajilta. Helpottaa huomattavasti, jos ei ihan jokaista yksityiskohtaa tarvitsisi kysyä ja olisi hyvät kuvat tukena että tietää mistä puhutaan. Jos aiot päivittää isommalle koneelle ja muutenkin kunnostaa, niin oma ehdotukseni on että jarrupuolella alat ihan puhtaalta pöydältä. Hommaat asialliset levyjarrut eteen. Jos haluat säilyttää 10":n pyörillä niin S:n jarrut. Jos taas haikailet isompia pyöriä niin sitten uudemman Minin levyt. Tehostaja myös suositeltava, ollut myös ainakin aiemmin vaatimus 1275 koneen/levyjen kanssa katsastuksessa. Ja Minin kohdalla puhutaan kustannuspuolella sen verran kohtuuhinnoista, että kaikki uusiksi. Jos siis haluaa ihan oikeasti hyvät jarrut ja haluaa ajaa huolettomasti vuosia. Voihan vanhojen roippeitten kanssakin tuhrata, jos haluaa joka reissun jälkeen räplätä. Kiinnostaako enempi Minillä ajaminen, vai sen jatkuva roplaaminen. ;). Se on jokaisen oma valinta Kustannukset tulevat pitemmällä tähtäimellä olemaan kuitenkin samat" - Korjausopas on ostettu jo vuosi ennen minin hankintaa, räjäytyskuvia, varaosaluetteloita ja muuta materiaalia tulostettu mappitolkulla. Tarkoitus siis tehdä kerralla kuntoon luotettava kesäpeli, eli ajaminen kiinnostaa roplaamista enemmän. Tehostin levyjarruille ei siis ole välttämätön nykyisen moottorin (850cc) tai 1000cc kanssa ? Jos "isolohkoa" sovitetaan paikalleen, tulee ilmeisesti katsastussedän vaatimukset eteen ? "Olin vetänyt jarruputken ihan ahtimen vierestä ja muutaman kilsan ajon jälkeen alkoi jarruttamaan itsestään." - Tarkistan, mutta tuskin on liian kuuma paikka. "Jos jarruja ei ole asennettu niinkuin ne pitää, niin ei sitä vikaa tarvitse sen pitemmältä ainakaan alkuun lähteä hakemaan. Purkaa kaikki ja laittaa kunnolla paikalleen ohjeitten/oikeitten osien kanssa. Ota rumpu irti ja lähikuva miten osat on sinne laitettu. Siitä ehkä pystyy jo päättelemään jotain. Elämän aikana on tullut nähtyä kaikenlaisia jousivirityksiä ja hajonneitten säätöjen korvikkeita" - Etujarrut puran kokonaan atomeiksi, kuvia otetaan. "Katopa kuvaa 12, ootko nähnyt ennen pakoputkea jarrukilvessä?" - Mitäs tässä on haettu? Jäähdytystä? Ei taida olla ihan orkkis... "Jos oletettaisiin että kaikki asennukset olisi ok, niin ei olisi aivan tavatonta että uusi nyky valmisteinen jarruletku olisi jo uutena niin pienellä olemattomalla reijällä, että paine ei pääse palautumaan kunnolla." - Ainakin jarruja ilmatessa tuntui jarruletku "normaalilta" Yhteenvetona: Tarkistan ylläolevat asiat. Kokeillan siis ensin olemassa olevilla osilla. Jos ei lähde pelittämään, tilaan 7,5" levyjarrusetin, tätähän voi käytää oli vannekoko mikä tahansa? Kesäloma alkaa piakkoin ja talliaika lisääntyy. Kiitos vinkeistä.
  12. Mini76

    850cc 1976

    https://mini2.fi/forum/topic/7590-850cc-1976-kysymyksi%C3%A4/ Siirretty tänne yleiseltä puolelta: Ostin auton 5/17 KUVIA: https://drive.google.com/open?id=0B0NmkG5erocDQy1tUTBFYjNKUk0 Tilanne edelleen entisellään, (etu) jarrut jumittuvat pienen ajon jälkeen. Unohdetaan toistaiseksi muut murheet. NYT tämä jarruasia selvitetään. Edellisen omistajan toimesta 2/16 ostetut osat: Näillä "ajettu" 50 Km Brittiosa: GWC126 - Jarrusylinteri, etu, oikea,halkaisija 23,81mm, Mini 2 kpl GWC127 - Jarrusylinteri etu, vasen, halkaisija 23,81mm, Mini 2 kpl GWC1102 - Jarrusylinteri, taka, halkaisija 19,05mm, Mini 2 kpl GBH170- Jarruletku, rumpujarru, etu, Mini 67-84 2kpl "avustavan" asentajan toimesta jarrujen säätöpulttien kannat ovat pyöreät. Ei ollut oikeaa työkalua, ja säätöpulttien kannat rikottiin. Auto kuitenkin tarkoitus pitää "ikuisesti". Mitä tehdään? Tilaanko levyjarrut eteen: https://www.minisport.com/ms2680-cooper-s-7-5-disc-drive-assembly.html680 € sopiiko "heittämällä"? vai koitetaanko vielä rumpujarruilla https://www.minisport.com/ms2693-mini-front-drum-brake-assembly-pair-1959-1984.html125€ https://www.minisport.com/ebcdm019-ebc-rear-brake-drum-standard-without-spacer.html 26€x2 Moottori/vaihdelaatikko otetaan pois talven aikana, saattaa vaihtua tehokkaampaan. nyt 850cc, myöhemin jotain muuta.... Jos nyt päivitän jarrut, ei varmasti mene hukkaan? Auto tallissa Paraisilla, jos joku innokas miniguru haluaa tulla tarkistamaan tilanteen, vaivanpalkka kyllä maksetaan. Jos tänä kesänä pääsisi edes kerran kahville ? Budjetti avoin, mutta elämää on toistaiseksi minin ulkopuolellakin.
  13. "Kytkimen säädät siten että vedät varresta ulospäin ja sitten säädät sen stoppariruuvin Niin että jää pieni välys, noin 0,3mm." Tätä koitettu hieroa viime aikoina. Säätömutteri "33" liikkuu käsin hienosti, mutta lukitusmutteri "42" ei lukitse säätömutteria, koska lukitusmutterin kierteet on rikottu. Jää noin 10mm tyhjää ,mutterreiden väliin, säätämutteri siis pääsee tärisemään auki. Säätömutteri "33" liikkuu osan "32" kierteillä hienosti. Osat puhdistettu ja voideltu. Säätömutteri "33" säädetty siten että poljintuntuma on perstuntumalla sopiva. Vaihteet toimivat, ja viuvusto liikkuu hyvin. Aika paljon tuntui klappia tuntui joka paikassa kun heiluttelin osia. "Millainen vaihdekeppi sun Minissä on? Onko auton alla alumiinitunneli vaihdekepille? Tangoilla? Vai jopa 850:n pitkä keppi kojelaudan alle? Ei tuo ykkönen kovin hienosti vauhdista päälle mene synkronoitunakaan, välikaasu/kaksoispoljenta." Ilmeiseti on ns lyhyt vaihdekeppi. Auton alla on alumiinen vaihdetunneli. Vaihdetunnelin vaihdelaatikoon menevästä päästä puuttui 2 pulttia, ja toiset 2 olivat löysällä. Vaikuttanee osittain vaihteiston käyttäytymiseen? Taidan tehdä tästä autosta oman osion "projektit" alueelle, helpompi sitten pähkäillä asioita. Otan runsaasti kuvia ongelmakohdista, ja autosta yleisesti, jatketaan sitten siitä. Turun alueella pyörivien minigurujen yhteystietoja myös toivoisin. Olisi hienoa saada asiantuntijan apuja kuinka projektissa tulisi edetä. Jos joku innokas haluaisi tulla talliin vilkaisemaan tilannetta. Kahvit/pullat/oluet tai sopiva vaivanpalkka kyllä maksetaan. Hyvää juhannusta kaikille.
  14. https://www.tori.fi/satakunta/Mini_37693253.htm?aw=1 "Tuommonen mini kaupan jos jollekkin tarvetta esim varaosia. Runko pohjasta mätä. Jostakin kuoinpesästä aikanaan ostettu. Etuvaloa ym ikkunaa löytyy ehjänä. Kioski ikkuna mini. Sijaitsee leineperissä ulvilassa. Moottorikin löytyy tosin ajansaatossa jumittunut. JOKu traileri tarvii olla jos haluaa mukaansa. Tarjouksia kuunnellaan." Jollekin osia kaipaavalle ? Ei oma ilmoitukseni, tuli vastaan toria selatessa.
  15. Kiitosia vastauksia, tuntuu ministit olevan avuliasta porukkaa. Jarrut avattu ja tutkiskeltu tilannetta, säätö ei ihan osunut kohdalleen. Nyt jarruttaessa auto kääntyy oikealle. Säädetään jarrut uudestaan iskareiden asennuksen yhteydessä. Kytkin: Ilmattu, ei näkyviä vuotoja systeemissä. Painelaakerin akseli ja (pitkä) kytkinvipu, sekä tapit molemmissa päissä tuntuvat kuluneilta, aika reilusti klappia joka suuntaan. Palautusjousi puutuu kokonaan. Kytkinpoljin on huomattavasti jarrupoljinta alempana. Vaihteet toimivat kuten tämän ikäiseltä autolta voi odottaa, Vaihto 2 --> 1 on hankalaa, muuten pelaa kohtuullisesti. Eli "pystyy ajamaan", mutta hajoaako jotain jos ei heti korjata. Vuosimallista: Rekisteriotteessa käyttöönottopäivä 00.00.1976 Takaluukun lukkoon stanssattu 1976. Rekisteriotteessa moottorin tilavuus 990cm 2DSEDAN 1000-XL2SIN/2040 Takaluukkuun on stanssattu 1976 Eli kori on vm 1976, mutta moottori vaihtunut 40 vuoden aikana pienempään ? "Sitten hyviä uutisia: Kytkin on kunnossa. Ja heti perään ne huonot: Ääni tulee moottorin ja vaihteiston välipyörästöstä ja tarkoittaa remonttia." Valaisetko hieman ylläolevaa? Tarkoitus oli tänä kesänä ajella muutaman kerran kahville, talven aikana sitten konetta irti ja auki.
×
×
  • Create New...