Jump to content

karvalakki

Members
  • Content Count

    314
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

karvalakki last won the day on September 11

karvalakki had the most liked content!

About karvalakki

  • Rank
    God Member

Profile Information

  • Location
    Keski-Uusimaa
  • Autotalli
    Tällä hetkellä:
    R53 Cooper S
    R50 Cooper
    E36 323i Cabrio
    E90 335i
    F07 530d GT

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. On tämä nyt vähintään kummallista. Öljynvaihto on todella helppo homma, työläs tosin, mutta siihen ei liity mitään mitä ei mikä tahansa korjaamo pystyisi tekemään. Voi olla että pajat eivät vain ole tutustuneet hommaan eivätkä jaksa alkaa perehtymään sen vertaa että huomaisivat mistä on kyse. Tai voihan olla etteivät jaksa lähteä etsimään sitä öljyä, jota ei ihan joka putiikista löydy. Osta öljyt itse valmiiksi ja pyydä tarjous vesipumpun vaihdosta. Sehän kannattaa vaihtaa samalla joka tapauksessa ja työ on täsmälleen sama. Sitten pyydät että vaihtavat öljyt ahtimesta, kun ah
  2. Toimisiko tämä ohje: https://www.motoringalliance.com/articles/r55-56-service-reset-procedure.83/ Ja muiden BMW kohdalla pitää aina muistaa, että resetointi onnistuu vain kuskinovi suljettuna, vaikka sitä ei missään ohjeessa mainitakaan. Olisiko näin myös Minissä?
  3. Tein muutoksen omaan Cooperiini 2v vuotta sitten koska niitä alkupäänmallisia iskareita oli hankala löytää tarvikkeena ja toisekseen madallusjousien sopivuus ei ollut taattu vanhanmallisten tolppien kanssa. Koiranluiden lisäksi myös yläpäät meni uusiksi kokonaisuudessaan pölysuojia ja pikkuhilppeitä myöten. Jousista en ole täysin varma, koska ne vaihdoin muutenkin. Olka-akseli on sama molemmissa. Muutoskohtahan oli maalis-huhtikuu 2002 valmistuspäivässä.
  4. Offtopic: Jotkut tykkää vähän räväkämmästä /Offtopic
  5. Electric-blue takaluukku löytyi, on tämä mainio foorumi
  6. Laiskana ruosteiden korjaajana voisin ostaa omaan Miniin ehjän R50/R53 takaluukun. Ihan ruosteeton ei senkään tarvitse olla, kunhan ei läpireikiä olisi. Jos vielä sattuisi löytymään electric-blue (870) -värinen, niin aina parempi.
  7. No joo, 2 ja 3 ei mene kovin helposti ristiin kuten kuvasi näyttää. 3 ja 4 menisi helpommin sekaisin, mutta ne sulla on oikein päin. Oheisessa kuvassa omat johtoni. Kävikö se auto muuten johdot tuolleen? INPA ei kyllä anna P-koodeja. Itse kyllä luetuttaisin varmuuden vuoksi koodit INPAlla tai vielä mieluummin ISTAlla joka osaisi laskea diagnosointipolunkin ennen kuin vahtaisin lisää osia summa-mutikassa. Kyllä ne anturitkin yleensä jotain koodia antaisivat.
  8. Tämä on kyllä mystinen juttu. Jos kerran kipinä syntyy, bensaa tulee ja puristukset ovat kunnossa, niin mikä muu se voi olla kuin sytytyksen ajoitus on persiillään? Käykö se varmasti kolmella eikä kahdella? Voisiko olla kahden sytytystulpan piuhat ristissä? Minkähän koodin se INPA antoi?
  9. Moi, Työkaveri olisi harkitsemassa Miniä lahjaksi vaimolleen. Toiveet olisivat ”Ajokuntoinen, tieliikennelaillinen eikä ihan laho. Ei tarvitse olla näyttelypeli. Olisi tärkeää, että olisi nimenomaan ’69”
  10. Suihkiiko se kolmospytyn suutin bensaa? Onkohan sen ohjaus kunnossa? Muistaakseni se on maaohjattu, eli toinen pinni suuttimen liittimessä on virrat päällä aina +12V ja ECU maadoittaa toisen pinnin kun bensaa olisi tarkoitus ruiskia. Itse tsekkaisin seuraavaksi irrallisella suuttimella suihkiiko se auton käydessä bensaa lainkaan. Jos ei, niin tutkisin kolmossuuttimen johdotukset.
  11. Näillä mentiin ja hyvä tuli. Seuraavalle tiedoksi, että noita 34.52x3.53 tarvitaan kaksi kpl vesipumpun vaihdon yhteydessä. Toinen pumpun lähtöön ja toinen laipan tiivistämiseen.
  12. Olikos se niin, että näissä väljenee ne ohjauspylvään murrosnivelet? Googlaamalla steering spindle saa aiheesta osviittaa. Tokihan vika voi olla myös ohjausvaihteessa. Minullakin on kyseinen väljyys toisen Minin ohjauksessa, mutta se on niin pientä, etten ole vielä saanut ajoiksi tutkia asiaa sen enempää.
  13. Moi! Mikä on oikea tapa ilmata R53:n jäähdytysjärjestelmä? Virallinen korjausopas puhuu vain jostain alipainejärjestelmällä ilmaamisesta. Tein BMW tyyliin, eli ilmausruuvi auki, lämppäri kuumalle, järjestelmä täyteen, pieni lenkki sekä nesteiden tarkistus. Riittääkö Minissä? Vaihdoin nääs vesipumpun ahdinhuollon yhteydessä, joten jouduin tyhjäämään jäähdytysjärjestelmänkin.
  14. Juu, puskuri pitää irrottaa jotta saa syylärin huoltoasentoon, mutta Mini on suunniteltu sitä varten ja puskurin irrotus kestää n. 10 min. Luultavasti vain halusivat saada remontin kuulostamaan työläämmältä Ikkunannostin: Schmiedmann, leebmann24, bemariosat jos alkuperäisen haluat. Leebmannilla taisi olla 170€ Ebay, aeromotors, autodoc, spareto jne jos tarvikeosa kelpaa. Hinnat jossain 30-70€. Mutta oletko kokeillut nyrkkikikkaa?
×
×
  • Create New...