Jump to content

karvalakki

Members
  • Viestit

    161
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    8

karvalakki last won the day on Tammikuu 15

karvalakki had the most liked content!

Tietoja käyttäjästä karvalakki

  • Taso
    Senior Member

Profile Information

  • Location
    Keski-Uusimaa
  • Autotalli
    R50 Cooper
    E36 323i Cabrio
    E90 335i
    F07 530d GT

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. karvalakki

    cooper -02

    Pidennettyjä alatukivarsia en ole eteen löytänyt, mutta entäs joku tämmöinen pallonivel: https://www.powerflexusa.com/shop/product/pff5-132g-mini-r50-r52-r53-front-offset-control-arm-inner-ball-joint-adds-negative-camber-1403
  2. karvalakki

    R53 2002 lopetti toimintansa

    Niinhän se on, mutta ei näissäkään tarvitse kuin penkin nostaa pois ja avaa 4 kpl 10mm kannalla olevia muttereita niin pääsee koputtelemaan No en kyllä montaa kertaa jaksanut itsekään koputella kun pumppu ei maksanut kuin muutaman kympin.
  3. karvalakki

    R53 2002 lopetti toimintansa

    Mulla meni pumppu juuri noin joulunaikaan. Toimi, ei toimi, ja kun koputteli niin toimi taas päivän pari. Mutta ne koodit kannattaa lukea heti, turha arvailla sen enempää.
  4. karvalakki

    R53 2002 lopetti toimintansa

    Koetapa koputtaa pumppua kun vika on seuraavan kerran päällä. Jos lähtee hyrräämään niin vikahan on siinä.
  5. karvalakki

    R53 2002 lopetti toimintansa

    Vikakoodit lukuun, eiköhän se anna aika hyvin osviittaa oikeaan suuntaan. Bensapumpun kyllä pitäisi tehdä paineet heti ovea avatessa, mutta se on niin hiljainen ettei sitä välttämättä kuule. Sijaitsee penkin alla ja helppo tarkistaa. Rikkinäinen bensapumppu ei kyllä anna mitään vikakoodeja!
  6. karvalakki

    Clubman kiikarissa...

    Nyt vasta huomasin, että olet merkinnyt paikkakunnaksesi Lontoo .. eiköhän se Mini ole melkein pakollinen hankinta ...
  7. karvalakki

    Clubman kiikarissa...

    Kuulostaa siltä, että olet jo sielusi myynyt sille autolle, joten eiköhän se ole sama lyödä ne kaupastakin lukkoon? Muuten jäät(te) miettimään että olisiko sittenkin pitänyt ... Mini on kummallinen auto ja sellaisenaan paikkansa ansainnut; täynnä saksalais-brittiläisiä erikoisuuksia ja siksi erilainen. Niistä joko tykkää tai ei. Oman Minini ostin puolihuumorilla ns kun halvalla sain, ja hämmästyin suuresti miten mahtava pikku-kinneri se on. Luokkansa paras ajettava, uskallan väittää. Perheessä on muitakin autoja, kuten ”autotalli” heijastelee, mutta itse ajelen melkein kaikki ajoni Minillä. Kai se jotain kertoo. Huollot/korjaukset ovat kalliita jos merkkiliikettä käyttää ja halpoja jos itse tekee ja omaa asianmukaiset välineet, kuten diagnoosivehkeet. Jätän enemmät kommentoinnit mallin paremmin tunteville, mutta se verran on pakko sanoa että karmittomat ikkunat ovat aivan ahterista. Nykyisistä autoistanikin kolmessa on sellaiset, eikä niistä ole mitään hyvää sanottavaa. Suhina tosin ei ole ollut ongelma missään BMW:ssä, vaan ikkunoiden jäätyminen. Vaan kyllä niiden kanssa pystyy elämään kun muuten autosta tykkää.
  8. karvalakki

    Oven lukko ei aukea

    No niin, nythän se teki sen minullekin, eli kuskin ovi ei suostunut avautumaan sen enempää ulkoa kuin sisältäkään. Lopulta sain sen auki tuolla Tapsan ampumisvinkillä, kiitos vain. Mutta jotain tuolle täytyy tehdä että autoon voi luottaa. Onko se nyt siis niin, että riittää että uusii kahvan, vai pitääkö uusia se lukkomekanismikin. Siis tästä kuvasta nro 1, niinkö? http://minifans.info/parts-catalog/R50/Europe/Cooper-W10/L-N/feb2002/browse/vehicle_trim/front_door_control_door_lock/ Vai lisäksi tästä kuvasta nro 1? http://minifans.info/parts-catalog/R50/Europe/Cooper-W10/L-N/feb2002/browse/vehicle_trim/locking_system_door_front/ Onko tuo 51 21 7 198 471 sen uudenmallisen kahvan numero? Se näyttää ainakin korvanneen alkuperäisen kahvan vuonna 06.
  9. karvalakki

    Akku

    I stand corrected. Kiitos, hyvä tietää, omalle kohdalle ei ole sattunut.
  10. karvalakki

    Akku

    Hyvä pointti. AGM akku tarvitsee ainakin korkeamman latausjännitteen kuin normi lyijyakku, saattaa syklikin olla jotenkin erilainen, en tiedä.
  11. karvalakki

    Akku

    Ministä en tiedä mutta bemareissa sen saa napista pois, mutta seuraavassa startissa se on taas päällä. Koodaamalla sen saa oletusarvoisesti pois.
  12. karvalakki

    R53 2002

    Ei tuo normaalilta kuulosta. Onkos kyseessä automaatti- vai manuaali-ilmastointi? Manuaalisessa taitaa olla vaijerisysteemi ohjaamassa puhallusta, automaattisessa taas sähköiset aktuaattorit. Niiden ja ohjaimen toimintaa voisi diagnosoida testerillä, joka kertoisi myös mahdolliset vikakoodit.
  13. karvalakki

    Akku

    Muutenkin kun akkua latailet, niin muista että 70Ah akun lataaminen tuollaisella virralla kestää lähemmäs vuorokauden.
  14. karvalakki

    Akku

    En minä tätä epänormaalina pidä, jos laturi on kytketty autoon heti ajon jälkeen. Näissä nykyautoissa on kaikki elektroniikka vielä tosi toimissa ainakin vartin verran sammuttamisen jälkeen, eikä 5A kulutus on edes kovin suuri niiden ylläpitämiseen. Tyypillisesti auto käy nukkumaan vasta oliko 15 vai 30 min parkkeerauksen jälkeen.
  15. karvalakki

    Akku

    Kyllä, laturin vika sytyttää latauksen merkkivalon. Yleismalliset vikakoodinlukijat eivät osaa kertoa juuri mitään BMW/Mineistä. Niillä näkee lähinnä moottorinohjauksen ja sieltäkin saa yleensä vain ns. P-koodit. Autossasi on varustelusta riippuen 5-30 muutakin modulia/tietokonetta, joista saisi lisäosviittaa siitä mikä oikeasti on vialla. Esimerkiksi: omassa käyttöautossani vanha akku meni tyhjäksi webasto-käytossä. Akun lataamisen jälkeen auto pelasi moitteettomasti, eikä yleismallin koodinlukija näyttänyt yhtään koodia. BMW-diagnoosijärjestelmä kuitenkin löysi eri moduleista yli 60 alijännitteestä syntynyttä koodia. Tällä esimerkillä oli tarkoitus valaista lähinnä BMW:n omien diagnostiikkajärjestelmien kykyä auttaa ongelman ratkaisussa vs yleismallin koodinlukijat.
×