Jump to content

karvalakki

Members
  • Posts

    399
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    25

karvalakki last won the day on August 20

karvalakki had the most liked content!

Profile Information

  • Location
    Keski-Uusimaa
  • Garage
    Nyt: R53 Cooper S (myös: E36 323i Cabrio, E36 316i, E90 335i, G30 530e, RAV4). Ex: R50, E30, E34, E36, E46, E61, E90, F07 ja reilu tusina muun merkkisiä.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

karvalakki's Achievements

  1. karvalakki

    R53 JCW -06

    Kiitti vinkistä, taidanpa siis seuraavaksi kokeillakin PS4S:ää.
  2. karvalakki

    R53 JCW -06

    Minulla on ollut nyt pitempään 335i:ssä käytössä Michelin Pilot Super Sportit. En tiedä miten ne etuvetoisessa toimivat, mutta itse olen ollut niihin kovin tyytyväinen. Hyvin sopivat myös arkikäyttöön, mutta pito ja kestävyys radalla ovat todella yllättäneet positiivisesti.
  3. Tämä tuli kuntoon, taas mennään ilman vikavaloja.
  4. R53 on alkanut sytytellä satunnaisesti vikakoodia akun plus-navassa olevasta hätäirroituspaukusta, joten täytynee vaihtaa koko napa. Jos sinulla on R53 purkuautosta joutava plus-napa, niin laita priva-viestiä. Kolariauto, siis sellainen josta airbagit ovat poksahtaneet, ei käy, koska silloinhan kyseinen hätäirroitus on lauennut.
  5. Jos ihan hiuksia halkoo, niin soviterenkaiden pääasiallisena tarkoituksena lienee renkaan keskittäminen napaan, väittäisin.
  6. Viallinen kiristin taitaa kuullostaa enemmänkin rallatukselta ja kuuluu usein parhaiten kylmällä koneella heti käynnistyksen jälkeen. Omissa etanoliautoissani (2x BMW) ei kyllä käyntiääni kuullosta yhtään erilaiselta kuin bensalla. Eikä etanolin pitäisi varsinaista nakutusta aiheuttaa, sen oktaanilukuhan on aika selkeästi korkeampi kuin bensan. Bemareissa yksi naputtaja on tankin huohotinventtiili, voisiko tässä olla sama juttu? Se on sinänsä täysin harmiton ääni. Ja eikös tämä ollut suorasuihkutuskone? Suuttimetkinhan pitävät pientä naputusta.
  7. Myydään seuraavat osat R50: Apukuskin puoleinen helmamuovi, osa numero 9 tässä kuvassa: http://minifans.info/parts-catalog/R50/Europe/Cooper-W10/L-N/feb2002/browse/vehicle_trim/door_sill_entrance_cover/. Sisältää myös kiinnikkeet. Kynnyslista Cooper -tekstillä, sopii molemmille puolille. Osa numero 3 tässä kuvassa: http://minifans.info/parts-catalog/R50/Europe/Cooper-W10/L-N/feb2002/browse/vehicle_trim/door_sill_entrance_cover/ R50/R53: Takalokasuojan kaaren koristemuovi apukuskin puolelle. Osa numero 3 tässä kuvassa: http://minifans.info/parts-catalog/R50/Europe/Cooper-W10/L-N/feb2002/browse/vehicle_trim/exterior_trim_grill/ Osat tuli hankittua entiseen autoon, joka tuli myytyä ennen kuin osat tuli vaihdettua. Privalla tavoittaa, osat Keski-Uudellamaalla.
  8. Itseasiassa tuo 28% tuli muistinvaraisesti parin kolmen vuoden takaa, kun tein etanolimuunnoksia omiin autoihin. Kyseessä oli muistaakseni nimenomaan 95e ja e85 ero. Puhtailla aineilla ei taisi olla vielä suurempi.
  9. Olisiko kenelläkään käyttöä R50 ABS/ASC-yksikölle? Elektroniikkamodulissa on joku vika, luultavasti huono juotos, koska se sytyttää vikavalon jonkin aikaa lämmettyään. Itse hydrauliikka toimii moitteettomasti. Tämän saa siis ilmaiseksi noudettaessa. Postituskin onnistuu, mutta silloin mielelläni veloittaisin postikulut.
  10. Nuo taitaa olla auton ajotietokoneesta katsottuja lukemia? Nämä flexfuel purkit toimivat siten, että ne pidentävät suuttimen aukioloaikaa polttoaineen etanolipitoisuuden mukaan. ECU ei siis itseasiassa tiedä, että sylinteriin ruiskutetaan enemmän polttoainetta kuin se itse on määrännyt. Ajotietokone seuraa ECUn lähettämää viestiä ja laskee polttoaineenkulutuksen sen mukaan. Käytännössä siis ajotietokoneen lukema näyttää paljonko kulutus olisi ollut bensalla; jos mittaat kulutuksen tankkausten perusteella, niin huomaat että auto kuluttaa 28% enemmän kuin bensalla. Huomaahan sen toki myös siitä, että tankilla pääsee 28% lyhyemmän matkan. Tämäkin kannattaa huomioida ajotietokonetta seuratessa; range on todellisuudessa paljon lyhyempi kuin mitä ajotietokone ehdottaa. Tuo 28% tulee bensiinin ja etanolin energiasisällön erosta. Sille ei mahda mitään, sen verran kulutus nousee jos ajotyyli pysyy samana. Tämö tulee fysiikan laeista; auton siirtäminen vaatii tietyn määrän energiaa, joka otetaan polttoaineesta. Etanolimuunnos ei paranna moottorin hyötysyhdetta, joten polttoainetta menee väkisin sen verran enemmän kuin mitä energiasisällössä on eroa.
  11. Minä löysin R50:stä ja R53:stä ylempää rattipylvään juuresta M8 pultin. Se oli ihan liian ylhäällä vaijerin kiinnitystä varten joten pulttasin siihen kiinni lattaraudan jonka avulla sain sitten tehtyä kiinnityspisteet vaijerille suoraan jarrupolkimen alle. Olisiko R60:ssä mitään tuollaista?
  12. MInulla on ollut 323i avossa Motonetistä 3-4 sitten ostettu eFlexFuel. Ei mitään pahaa sanottavaa. Suuttimet loppuu snadisti kesken täyskaasulla, mutta sehän ei ole purkin vika. Ainoa kauneuspilkku on vähän huono käynnistyminen pakkasilla; käynnistyy kyllä mutta vaatii pitkän startin. Ilmeisesti rikastusta ei ole aivan tarpeeksi. Flex Fueliakin olen pariin autoon kysellyt, mutta en ole saanut vastausta enkä ole osannut väkisinkään ostaa.
  13. Ei taida R53:ssa vielä olla IBS:ää, ei ainakaan minulla. Eikös R5x sähköt ole e46 kanssa sukua, joten latausälykkyyttä ei taida olla vielä?
  14. Sain tulokseksi sekä INPAlla ja akun navoista mittaamalla 13.6V. Aika vähän minustakin, muissa autoissani 14.4V, AGM-akkuisissa enemmänkin.
  15. Minusta litra per 5tkm ei ole paha, vaikka auton ei pitäisikään kuluttaa yhtään öljyä. Tuon vertainen kulutus voi syntyä monesta asiasta ja syyn löytäminen voi olla hankalaa. Mitä taas öljyn vuotamiseen tulee, niin en ole ikinä nähnyt autoa, joka vuotaisi niin paljon öljyä että se näkyisi öljytikussa. Öljy on niin näkyisää, että yksikin tippa tekee läikän auton alle, ja esim desilitra muodostaisi varmaan koko auton kokoisen lammikon.
×
×
  • Create New...