Jump to content

karvalakki

Members
  • Content Count

    366
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

karvalakki last won the day on December 27 2020

karvalakki had the most liked content!

About karvalakki

  • Rank
    God Member

Profile Information

  • Location
    Keski-Uusimaa
  • Autotalli
    Nyt: R53 Cooper S, E36 323i Cabrio, E90 335i, G30 530e, RAV4. Ex: R50, E30, E34, E36, E46, E61, E90, F07 ja reilu tusina muun merkkisiä.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Miten kova vauhtipyörä toimii Minissä? Tuliko värinöitä tai melua käyntiin?
  2. Onkos näissä yleensä ollut vauhtipyörän kanssa ongelmia, eli kannattaisiko se vaihtaa samalla? Auton kytkin toimii virheettömästi eikä mitään nykimisiä, kolahtelua tai värinöitä ole, mutta ajattelin uuden kytkinpaketin laittaa joka tapauksessa. Pitäisikö vauhtipyörä vaihtaa myös? Se vaan on aika kallis varotoimenpiteenä vaihdettavaksi.
  3. https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Osat/Mini/MINI-ONE&COOPER-COUPE-R50&53/2001_2006/Vaihdelaatikko-&-Vetoakseli-&-Kardaaniakseli/Vaihdelaatikko-Man-5_Vaiht/Kaikki/ Tuolla on pari laatikkoa. Näitä voi löytyä myös eBaysta, Ruotsista ja Virosta. Aiemmin myös briteistä, mutta nyt sieltä taitaa tulla tulli maksettavaksi. Kun etsit laatikkoa, niin huomaa ettei 6v laatikko mene plug'n'play Cooperiin. Myös 5v laatikko vaihtui Getragin tekemään kesken vuoden 2004, joten autoosi sopii helpoiten ns Midland-laatikko toisesta bensa-Ministä.
  4. Tämä oli kyllä pahuksen rohkaiseva video. Jos Ninja irroittaa koneen tunnissa, niin ehkäpä minäkin päivässä. Taidanpa siis lähteä koneenirroitustaktiikalla liikenteeseen. Samalla on helppo vaihtaa tuo ahtimen pyörä ja jakoketjun kiristin, jotka on jo hyllyssä. Olikos tuossa muuta joka kannattaisi tehdä samalla? Ahtimen huolto ja vesipumppu on jo tehty.
  5. Oho, onpas outoa. Ei liiku eteenpäin eikä taaksepäin? Ei liiku työntämälläkään vaihde vapaalla, eikä kytkin pohjassa? Pyöriikö moottori startilla? Lähteekö käyntiin? Onko molemmat etupyörät jumissa, siis pyörä ei pyöri vapaalla eikä kytkin pohjassa jos nostaa pyörän ilmaan?
  6. Thnx. Olen tavannut noita TIS ohjeita ja youtube videoita, mutta ei oikein saa tolkkua kumpi olisi helpompi. Ehkä se tuo koneen irroitus kuitenkin on helpompi tapa. Tunti kuulostaa tosin tosi vähältä, kun autojerry tarjousten työn osuus pyörii 600eur paikkeilla. Mutta on siinä kyllä työpalkkaa vaikka kolmen päivän DIY-askarteluun. Taidan alkaa valmistautumaan koneen irroitukseen.
  7. Ässä vuoti ostaessa öljyä kuin suihkulähde ja vaihdoin siihen ahtimen öljyjen vaihdon yhteydessä kampianturin, öljytikun ja öljypohjan tiivisteet. Nyt moottori on muuten kuiva, mutta vielä tihkuttaa tippasen kytkinkopasta moottoriöljyä, eli kampiakselin stefa tarvitsee vielä vaihtaa. Tämä näyttääkin olevan aikamoinen urakka. Mielessä on kolme vaihtoehtoa: 1. Irroittaa koko koneen ja vaihteiston autosta ja vaihtaa tiivisteen irrallaan kuten korjausohje kannustaa 2. Koettaa tiputta apurungon ja vaihteisto ja vaihtaa tiivisteen kone paikallaan 3. Vien auton korjaamolle ja ant
  8. Miten se rykäisy ilmenee D:lle vauhdettaessa? Notkahtaako kierrokset vai yrittääkö auto liikkeelle vaihteen kytkeytyessä? Joka tapauksessa, en usko että lambda-anturi aiheuttaa rykäisyä. Lambda- ohjaus ei taida edes olla käytössä aivan kylmällä koneella, ja siksi toisekseen, jos koodi on oikein ja tulee jälkimmäisestä lambdasta, niin sitä ei edes kaiketi käytetä moottorin ohjaukseen, ainoastaan päästöjen valvontaan.
  9. Tässä kun odotellaan kokeneempien näkymyksiä, niin pari kommenttia: - vikakoodit kannattaisi lukea BMW/Mini laitteella, koska ne kykenevät aina antamaan huomattavasti lisätietoa ja jopa diagnoosiohjeet. Esimerkiksi ISTA/D löytyy monelta harrastajalta. INPAkin on hyvä, vaikkei annakaan diagnoosia (sitä varten INPAn pariksi on DIS-softa) - noiden koodien pohjalta vaikuttaisi, että jälkimmäinen lambda-anturi piiputtaa ja ilmeisesti yhteys tankki-antureihin pätkii. Toimiiko bensamittari? Jos ei toimi, niin vika voisi olla esim tankin sisällä olevissa liittimissä, joihin on helppo pääsyn
  10. Katsoitko ebaystä? Osanumero taitaa olla 51476952367
  11. Ei ole kokemusta juuri tuosta laitteesta, mutta monesta muusta BMW/Mini yhteensopivasta lukijasta on ja siltä pohjalta sanoisin että säästä rahasi. Perusteet: ensinnäkin mainospuheessakin luvataan vain moottori, vaihteisto, ABS ja Airbag tuki. Omissa autoissani on 12-40 modulia, joten aika rajoittunut näkymä autoon syntyy, jos vain neljä modulia pääsee lukemaan. Siksi toisekseen, aika rajoittuneet ovat aktuointiotiminnot tuossa vehkeessä, jos ainoastaan jarrujen vapautus, akun koodaus ja rattianturin kalibrointi löytyy. No, jos juuri ne toiminnot tarvitaan, niin hyvä, mutta aika kallis h
  12. Tämä Mini löysi uuden kodin, toivotaan yhtä huolettomia ja nautinnollisia kilometrejä uudelle omistajalle kuin mitä me saimme!
  13. MYYTY!! Täytynee haikein mielin laittaa myyntiin tyttäreni käyttöön kolme vuotta sitten ostamani kirkkaankeltainen Mini Cooper. Tilalle tarvitaan hiukan tilavampi vetokoukullinen auto. Auto on vuosimallia 2002 (valmistettu 2/2002) ja ajettu nyt noin 225tkm. Autossa on huoltokirja, ja siihen löytyy kahdet kevytmetallivanteet (15" ja 16"). Koska auto tuli tyttäreni käyttöön, niin tein heti heti auton ostettuani hiukan ennakoivaa huoltoa. Vaihdoin autoon tuolloin - alatukivarret pallonivelineen sekä alatukivarsien takapään helat - etuiskunvaimentimet ja niihin uudemmanmall
  14. Ok, tämä selittää. Lyön vetoa että auto-moodissa kulutus tippuu helposti sinne 6 l/100km lukemiin. Tuo polttomoottori on älyttömän huono hyötysuhteeltaan ja autolla on hyvä kyky ottaa energiaa talteen liike-energiasta, mikä selittää miksi kulutus nousee reilusti. Sitä battery control vai battery saver asentoa ei kyllä taida kannattaa käyttää koskaan.
  15. Aika paljolta kuulostaa. Hydridi-Ministä ei kyllä ole kokemusta, mutta tuolla 530e:lläkin matka-ajon kulutus on huomattavasti pienempi. Esimerkiksi reilu viikko sitten kävimme 1500km reissun Etelä-Suomesta Oulun seudulle ja takaisin. Neljä henkeä, auto täynnä tavaraa, ja kokonaiskulutus oli 6.2l/100km. Laskin tuon tankkauksista ja ajokilometreistä, mutta ajotietokone antoi saman lukeman. Matkaan lähdettiin täydellä akulla, mutta matkanvarrella en ladannut yhtään kertaa. Luulisi, että hybridi-Minillä pääsisi vähemmällä, kun noilla meidänkin perheen Mineillä pääsee matka-ajossa tuohon 6-6.5 l/10
×
×
  • Create New...