Jump to content

karvalakki

Members
  • Content Count

    221
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

karvalakki last won the day on October 2

karvalakki had the most liked content!

About karvalakki

  • Rank
    Senior Member

Profile Information

  • Location
    Keski-Uusimaa
  • Autotalli
    R50 Cooper
    E36 323i Cabrio
    E90 335i
    F07 530d GT

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Eiköhän kyse ole vain tästä. Hienoa että toimii!
  2. Jos vikailmoitus tulee niin kyllä sieltä joku vikakoodikin löytyy. Johdot näyttäisi menevän suoraan GM:lle umpiosta. Mitä tarkoittaa, että umpion nastasta eteenpäin virrat kulkee normaalisti? Tuleeko sinne umpiolle siis jännite? Eikä se polttimo ole varmasti palanut?
  3. Jaa, vaikuttaako auton käynnissä oleminen mitenkään? Jospa GM:n jännite kyykkää kun koettaa säätää molempia?
  4. No onpas kummallista. Johdotus näyttää tulevan eri GM:n pinneistä eri umpiolle eikä välissä ole mitään. Tietysti tietoa ei ole miten nuo on GM:n sisällä kytketty, mutta vaikuttaisi jotenkin johdotus ongelmalta. Ei näytä kyllä olevan aivan ainutkertainen tapaus, jos se lohduttaa: https://www.mini2.com/threads/headlight-motor-failure.91805/
  5. Osanumero 51231491315 googleen ja alkaa löytyä. Näyttää olevan siinä kolmen kympin huudeilla.
  6. Kiitos vinkistä! Taitaa tosin olla myyjän kikkailua eikä eBayn vika. Kuka oli myyjä? Yleensä jos summa ei täsmää tai tavara ei ole sitä mitä pitää niin eBay Buyer Protection auttaa. Itselle ei ole kyllä sattunut mitään kataluuksia eBayssä vaikka kohta sata ostosta tehty. Tosin olen aika kranttu, ostan vain ns hyvämaineisilta myyjiltä.
  7. Ohessa kuva oman autoni kuskinpuoleisesta umpiosta. Luukku/aukko kuvissa siis mustalla jesarilla peitettynä. Saisiko noista hahmotettua? Reikä on siis tuossa pesurin vieressä suht tasaisessa kohdassa. Siinä kohdassa on takana korkeussäädön tankoja ja se jumittava pallonivel. Niin, minulla siis halogeenivalot.
  8. Eikö se anna mitään vikakoodia?
  9. Tästä kuvakulmasta hankala neuvoa kun se tulee tuonne umpion kylkeen. Koetan huomenna muistaa ottaa valoisassa kuvan omasta umpiosta.
  10. Jotenkin luulin ettei TUV- lappuja enää edes tarvitsisi. Kunhan on joku vakuutus valmistajalta sopivuudesta ja korkeusmitat kaaresta? Voin olla väärässä, kuten aina.
  11. Itse funtsin tämän siten , että lohko on metallia ja sillä on toista sataa kiloa massaa. Öljyä on öljypohjassa joku kolmisen kiloa. Jos lämmittää lohkon ja startissa imaisee kiertoon kylmät öljyt niin ne ovat hetkessä lämpimät eikä lohko siitä paljon jäähdy. Jos taas lämmittää öljyt ja vetäisee startissa ne kylmään lohkoon, niin ne eivät ehdi kiertää kuin vaaksan verran kanavissa kun ovat taas kylmät. Yhdessä autossa minulla oli tuollainen paistinlasta öljypohjassa ja sillä ei kyllä ollut mitään vaikutusta mihinkään. Vanha kunnon vastus lohkossa ja kone on startissa jo oikeasti lämmin; ei sen voittanutta. Tai, no yhdessä nykyisistä autoistani on 1800W TT Thermo ja se on kyllä tehokas myös.
  12. Säätörullan pinnien 1 ja 2 välisen vastuksen pitäisi muuttua kun säätörullaa kääntää. GM ohjaa suoraan umpion säätömoottoria, umpion liittimen pinnit 2, 3, 4 ja 5. Näin tulkitsin kytkentäkaaviota.
  13. Sen umpion kuin ottaa käteen ja kurkistelee sisälle polttimonvaihtoaukoista niin näkee sen kanittavan pallonivelen ja hahmottaa hyvin mihin aukko kannattaa leikata. Siinä on semmoinen sopiva tasainen/suora kohtakin, että on helppo esim dremelillä tehdä. Itse tein suorakaiteen muotoisen aukon josta jätin yhden sivun leikkaamatta niin sai siististi ja tiiviisti kiinnikin.
  14. Niin, se unohtui sanoa, että ostin nuo Johnsin umpiot autodocista ja ne olivat kyllä ihan ok tuntuiset. Käytin toista paikallaankin mutta lopulta palautin kun sain omat toimimaan.
×
×
  • Create New...