Jump to content

karvalakki

Members
  • Content Count

    197
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

karvalakki last won the day on August 5

karvalakki had the most liked content!

About karvalakki

  • Rank
    Senior Member

Profile Information

  • Location
    Keski-Uusimaa
  • Autotalli
    R50 Cooper
    E36 323i Cabrio
    E90 335i
    F07 530d GT

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. K+DCAN kaapeli eBaysta ja läppäriin INPA & DIS tai ISTA/D. Koodauksiin NCSExpert. Ehdottamasti paras vaihtoehto.
  2. Ettei olisi lämpömittarin anturi tiensä päässä, jos kerran näyttää maksimia jo kylmällä koneella. Airbag valo: lue vikakoodit ja korjaa vika. Ei missään tapauksessa mitään vastuksia airbag-järjestelmään. Otatko tunnollesi toisen kuoleman, jos airbag ei kolarin sattuessa toimikaan?
  3. No tuohan on helppo ja riskitön juttu. Itseasiassa aika yllättävän höyli vastaus. Veikkaan, että Laakkonen tekee ISTA/P MFSW retrofittauksen, ja samalla varmaan päivittyy auton kaikki softat. Jos homma epäonnistuu, niin aina voit itse yrittää ncsexpertillä tehdä päivityksen vaikka purkki kerrallaan. Laakkosella ei ole ncsexperttiä joten he eivät siihen pysty.
  4. Tai opettele koodauksen salat itse. Tässä pari linkkiä joilla pääset alkuun: https://mini2.fi/forum/topic/8124-ncsexpert-koodauksesta/?tab=comments#comment-49988 https://mini2.fi/forum/topic/8119-obc-retrofit-koodauksesta/?tab=comments#comment-49969
  5. Ok. Toki myös joku näppärä harrastaja voisi auttaa, ja voisi olla jopa parempi vaihtoehto kuin merkkari, jos kerran menee omasta pussista. Merkkiliike kun alkaa heti laskuttaa tuntihintaa jos kaikki ei menekään niin sanotusti putkeen. Kysele oman alueesi NCSExpert-osaajia BMW ja Mini -piireistä.
  6. No, koodausta se vain kaipaa jos johdot on kaikki asennettu. Sinulla kun on maksaja tiedossa, niin ei kun vaan merkkiliikkeeseen.
  7. Aivan alkupään R5x:iin tämä proseduuri ei toimi.
  8. Jännitteen laskeminen sekoittaa kaikki muut järjestelmät. Ensin lataus kuntoon, vikakoodien nollaus INPA/ISTAlla ja sen jälkeen voi tarkistaa onko autossa mitään muuta vikaa. ABS-anturi kyllä aiheutti minullakin tuon TPMS-DSC-ABS yhdistelmän syttymisen, mutta se syttyy kyllä myös ABS-boksin jännitteiden notkahtamisesta.
  9. Esimerkkisi on täysin epärelevantti, mutta turhapä tästä on väitellä, katsotaan 25v kuluttua. Pahoitteluni, että vein keskustelun viereen aiheesta.
  10. On muuten hilpeitä harrastepelinä nämä nykyautot 25v kuluttua, kun pilvistä ja app:sta ei ole kuin muisto.
  11. Miniltä ei taida saada kuin koko flektiä. Pelican Parts on tehnyt vastukselle oman aftermarket korjausosan: https://www.pelicanparts.com/techarticles/MINI/73-ELEC-Fan_Resistor_Replacement/73-ELEC-Fan_Resistor_Replacement.htm Näppärä vaihtaa pelkän vastuksen. Netin viisaat kertoo, että alkuperäinen vastus on 0.34ohm. Tehonkesto pitää vastuksella olla kunnossa, tuostahan menee kymmeniä A läpi. Mutta tokihan se kannattaisi ensin testata. Jos lähistölläsi asuu joku BMW tai Mini harrastaja, niin varmaan löytyy INPA tai ISTA/D, jolla asia hoituu. Tai tokihan sellainen kannattaa hankkia itsellekin
  12. ’02 Cooper on mallia R50. Remmiahtimella varustettu samanikäinen Cooper S on R53. R52 taas on avomalli. Joskus ’07 paikkeilla korimalli muuttuu R56/R57. Kyllähän konetilassa lämmintä on ajon jälkeen. Tuntuuko sinusta että sitä on jotenkin ylenmäärin? Tuohon lämpömittariin ei voi luottaa pätkän vertaa, katso vaikka aiempi postaukseni. Mutta jos et aja sillä radalla, eikä nesteet kiehu eikä vähene, ja kabiiniin saa pyydettäessä lämmintä, niin eiköhän kaikki ole jokseenkin riittävän kunnossa. Siitä flektistä on kyllä varmaan ykkösnopeus rikki, jos arvata pitää. Sen saa selville testerillä, ei muuten.
  13. Jos muut osat on jo löydetty, niin itse tekisin kytkennät ilman tuota johtosarjaa. Eihän siinä muistaakseni ollut kuin 6 johtoa.
  14. Johtosarja voi olla hankala löytää, mutta sen kytkis on mukana MFSW-asennusohjeessa, joten sen voi toki näppäräsorminen tehdä itsekin. Itse olen suunnitellut toteuttavani cruise ilman ratin vaihtoa sijoittamalla napit jonnekin kojelautaan. Ratin vaihto kun nostaa hintaa aika tylysti. Ehtisi vain noilta muilta projekteilta ...
×
×
  • Create New...