Jump to content

Arsk

Members
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

About Arsk

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Arsk

    Käynnistys kuumana

    Niin joo, neula ja suutin on kyllä vanhoja, vois hyvinkin olla että vuotaa. Eikö neulan vuotaminen aiheuta muita oireita?
  2. Morjes, onko minin kaasarin (HS4) mitään viilennysvirityksiä olemassa/kukaan tehnyt? Viime kesän helteillä kun kuumalla koneella hetkeksi pysähtyi esim. huoltoasemalle sumpille, niin sieltä ei sit ihan heti päässytkään jatkamaan matkaa kun kone ei halunnut käynnistyä. Vaikuttaa siis polttoaineen kaasuuntumiselta liian kuumassa, kun muutenkin mentiin kiehumisen rajoilla. Vaikka on imu/pakosarjan ja kaasarin välissä pakeliitit paikallaan ja ainakin jonkinlainen peltilevy (aika pieni tosin) estämässä säteilylämpöä, niin ei juuri auta. Ainoo mikä nopeutti oli pysäköidä varjoon ja nostaa pelti pystyyn, sit pääsi vartissa jatkamaan matkaa. Kylmänä lähtee tosi kevyesti ja helposti tulille ja kuumanakin käynti ok vaikka H on jo neulan vasemmalla puolella. Kysymykseni kuului siis kuten alussa, onko kaasarille olemassa joku isompi peltinen hässäkkä (ja auttaako se edes mitään) tai kenties joku toimivaksi todettu taukopuhallin viritys tms. mikä vaan häkkäys liian kuuman konetilan viilennykseksi? Sähköflekti tietysti viilentäisi jos se jäis pyörimään, ei vaan ny millään juuri nyt sellasta jaksais lähtee vaihtamaan... toki jos se oikeesti käytännössä poistaa ilmiön niin sitten. Vai onko ko. ominaisuuden syy jotain ihan muuta kun tuo polttoaineen kaasuuntuminen? t: Ari
  3. Arsk

    Takatukivarret

    Kuvien perusteella liukulaakeri puuttuu kokonaan ja tilalla toinen neulalaakeri, eli neulalaakeri molempiin päihin. Jossain tuollasta settiä oli tarjottu Mokeen, onko sen tukivarsissa sitten jotain eroa tavalliseen Miniin. Enkä tiä sitten miten kaks neulalaakeria saa asettumaan suoraan linjaan, jos eivät sitten suoriltaan asetu. Toisaalta en ymmärrä miksei se pusla sitten asetu tukivarressa suoraan linjaan, vaan sen läpi on kairattava akselille suora reitti. Onko sitten joku valutoleranssijuttu tms. Monta ihme asiaa muaalimmaan vaan mahtuu... useimmiten kuitenkin syy on löytynyt aina ittestä jos ei oo jotain ymmärtänyt.
  4. Arsk

    Takatukivarret

    Näyttäis olevan tarjolla akseleiden korjaussarjoja myös kahdella neulalaakerilla, mitä ne sellaset on? Onko muka mahdollista korvat pusla laakerilla? Aika syöpyneet päistään oli mulla akselit, ei ehkä saa niistä tuota työkalua tehtyä... tai no ehkä tekemällä pitkän viisteen ja leikkuu-urat.
  5. Arsk

    Takatukivarret

    Niin siis se messinkipusla, vai mitä se nyt on, on ainoa joka tarvii kalvaa? Laakeriko menee akselille sellasenaan, entä se väliputki? Jossain korjaussarjassa akseli ei mahtunut putkeen... voiko olla mahdollista, vai oliko mulla vaan jotenkin jotkut eriparin vehkeet käsissä. Mikä virka sillä putkella edes on, niitä on näköjään muovisiakin, lieneekö muoviset käyttökelposia.
  6. Arsk

    Takatukivarret

    No nyt tajusin, kiitos! Pitäsköhän sittenkin teettää, säästyis muutama "harjotussarja" ja lopulta jää kalvaimet ja ohjurit hyllyyn. vieläköhän se Kaivo-oja Kangasalla minejä korjailee, tai joku muu?
  7. Arsk

    Takatukivarret

    Takatukivarret päässeet jonkin verran väljiksi, tarttis varmaan hoitaa laittamalla joku korjaussarja. Nyt oon vaan vähän pihalla siitä mitä kaikkee ja miten ja miksi sille pitää tehdä. Osaisko joku, tai varmasti osaa, mutta viittiskö joku selittää mulle yksinkertasin sanakääntein sen akselin ja laakerin ja holkin ja mitä siellä onkaan sovittamisen periaatteen, ja mitä kaikkee siellä pitäis esim. kalvaa oikeeseen kokoon ja minkä takia... Eli siis helppotajunen "takatukivarsi for dummies" -juttu. Tai sit tietysti joku hyvä linkki käy kans, jos joku on jo homman ymmärrettävästi jossain kuvannut.
×
×
  • Create New...