Jump to content

TimoJussi

Members
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

About TimoJussi

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tänäänkin kun lädin lumiselle tielle laitoin save battery tilan päälle. Ministä tuli etuvetoinen ja sähkö moottori avittaa tarvittaessa takapäätä jolloin siitä tulee nelivetoinen. Senhän tuntee oikein hyvin. Kun tulin takaisin ja keli oli parantunut laitoin battery tilan päälle ja ajoin sähköllä (takavetoisena). Kitkarenkailla ainakin neliveto jäisellä lumenpeittämällä pinnalla tuntuu turvalliselta.
  2. Tuossa viime viikolla kun oli -30 pakkasta. Lähdin Minillä lämpimästä tallista jolloin toimii akuilla, Minillä pääsi vain vajaa 16 km. Aika hintsusti. Autossani on laitettu oletus asetukseksi Max e Draiv. Eikös Sports asetuksessa ole aika voimakas moottorijarrutus ?
  3. Joo jossain -5 ja -10 välillä jolloin ei toimi sähköllä ja tietenkin siitä kylmemmällä. Sähköä vie kuitenkin eikös nää vielä lämpiä sähköllä. Laitan Battery saven päälle jos haluan ajaa nelivedolla. Niin olen ainakin oppinut. Eilen viimeksi kun aura auto oli tehnyt vallin ja sähköllä ja takavedolla jäin jumiin portille. Battery save moodi päälle ja kone käynnistyi ja lähdettiin nelivedolla kui hauki rannasta.
  4. Moi Ei valittamista vajaa 60.000km ajettu. Ei kolise eikä rämise kaikki toimiin kuin uudesa. Eikä mitään vikoja ole ollut. Mitään nesteitä ei ole joutunut lisäämään. Yhdessä määräaikais huollossa käynyt, Talvella kitkarenkaat ja neliveto, menee vaikka puuhun. Akun kapasiteetti ehkä aavistuksen hiipunut. Keskikulutus Minin oman tietokoneen mukaan 4,1. Veikkaisin että parin vuoden sisällä tulee ihän uusi malli. Osta pois muistaakseni akuissa on 100.000km takuu
  5. TimoJussi

    IMM 2020

    Tuolta voi sivulta katsella www.Finnlines.com messu yms tarjouksia
  6. TimoJussi

    IMM 2020

    Vuosikaudeolen käyttänyt Finlinesiä, mitä aikaisemmin tilaat se halvemmalla saa. Kesällä on juhanus rajana hinnalle, hinta nousee. Mustana perjantaina tilasin kaksi aikuista ja Mini edestakaisin, paremmalla hytillä. Ajankohta on kyllä helmikuun alku, hiihtolomat taas nostaa hintaa. Hinta oli karvan päälle 600€. Kesämatkalle tilaan Autoliiton kautta, se on osoittautunut halvimmaksi. Maksu heti eikä voi muuttaa on halvin. Ateriapaketteja ei ole ostettu, saahan siellä muitakin annoksia baareista.
  7. Sähkö lämmittää sisätiloja mutta en tiedä lämmittääkö se moottoria ja miten . Lämmin Mini kyllä on. Töistä ulkoa kun lähtee kovilla pakkasella lähtee moottori käyntiin mutta kun akut lämpiävät toimii sähköllä. Mutta muista se on silloin takavetoinen. Talvikitkoilla lipsuu joskus, neliveto auttaa. Muuten Mini majailee kotona lämpimässä tallissa. Mini Connected älypuhelin sovellutuksella voi ohjelmoida ohjaamo lämmitystä, niinkuin Webasto yms. Sähköä kyllä kuluu lämmitykseen silloin.
  8. Hyvä valinta. Kyllä toimii talvella ja pakkasessa. Jos on tosi kylmää jossain 10-15 asteen huitteissa muistaakseni niin ei lähde sähköllä. Työpaikalla ei tallia kotona on. Kolmessa kympissä ei toimi siis sähkö. Talvella huonossa kelissä tulee ajettua bensa koneella kun sähkötoimisena on takavetoinen. Joten bensa koneella on nelivetoinen kun sähkö avustaa takapäätä.
  9. En ole ainakaan omassa hybridissä huomannut moista. Vaikka viikonlopun seisoisi on lataus määrä sama.
  10. Kohta 25000km moisella vehkeellä ajaneena voin sanoa, edelleen hauska. Tänää palattiin kolmen viikon Saksa/Itävalta alppi matkalta. Aika herkästi ottaa autobaanalla 180, ihan huomaamatta. Ei ollut tarpeen koittaa enempää (lomalla ei kiire). Kaikki matkat keskimäärin on Minin tietokoneen mukaan kulutus 4L. Kyllähä oikeissa olosuhteissa sen 42 km ajaa sähköllä. Ja talvella tietysti neli veto.
  11. Vois yksi kappale kiinnostaa. Vaikka pelini on uudempi. Mutta kaikkea ei voi muistin varaan laittaa.
  12. Työmatkaa kun ajelee säännöllisesti voi tehdä havaintoja. Pakkasen puolella akuston virta vähenee n.20%. Lämmitys valot ja akkujen kylmeneminen varmaan vie sen tehon kesään verrattaessa. Kitkarenkailla on varmaan myös isompi vierintävastus. Epätieteellinen päätelmä lämmitys vie enemmän kuin ilmastointi. Mini kyllä lämpenee nopeasti.
  13. No niin on palattu viikon Lapin lomalta ja ajettu parituhatta kilometriä. Minillä on hyvä ja vaivatonta vetää pitkää siivua. Penkin reuna tosin painaa vakkari päällä ajattaessa kun jalat on enempi koukussa. Tuulilasin pyyhkimen automaatti on tosin herkkä menee täysille ja huitoo kuin heikkopäinen. Oven karmin koristelista tippui ovea avattaessa, painettu takaisin Polttoaineen kulutus pysyi 5,5-6,5 tasolla. Nopeusrajoitusten mukaan ja vakkari päällä. Sähkölla ajeltiin kuudenkympin ja alle olevissa nopeuksissa. Eli käytännössä kaupungeissa ja taajamissa. Tosin erämaa taipaleella joutui jarr
  14. Omaa reilun viikon ajelua kun miettii niin 80 rajoituksella menee n.30 km. Moottoritie nopeudessa sähkö hurahtaa melko nopeasti. Siitä tuli mieleen käyttöohjekirjaa selaillessani sattui silmään. Ei saisi ottaa 4500 kierrosta koneesta eikä ajaa 160:piä kovempaa ensimmäisen kahdentuhannen kilometrin aikana. Täytyy siis ajaa rauhallisemmin.
×
×
  • Create New...