Jump to content

maamies

Members
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

About maamies

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Itsellä on auto latauksessa joka yö, mutta joskus on ollut ilmankin eikä varaustaso laske. Tuo esi-ilmastointi luonnollisesti syö ihan kunnolla akkua etenkin talvella jos ei ole samalla latauksessa. Itse veisin tuollaisen resetointiin tai vianetsintään johonkin merkkiliikkeeseen - onhan tuossa varmaan takuukin voimassa. Osaavia BMW korjaamoita on muitakin, mutta vaikea heitellä mitään ehdokkaita kun et ole laittanut mitään ilmansuuntia.
  2. maamies

    Akku

    SS saa koodattua myös muistille sekä Bemarissa että Minissä (ainakin suht tuoreissa). Omista olen sen hoitanut aina JW Servicellä ja toimii muistilla eli jos olen napauttanut pois päältä ajossa ja sammutan auton, niin seuraavan kerran käynnistyy myös pois päältä ja toisinpäin. Jos jossain mielenhäiriössä joku heittää ajoasetuksen green niin silloin menee ss myös automaattisesti päälle vaikka olisikin oletuksena pois eli voi pelastaa maailmaa.
  3. Näyttää olevan aika hankalaa löytää kunnollista kuten itsekin totesin aikanaan. Lauttamuksella Seinäjoella on kaksi ehkä katsomisen arvoista jos siellä päin liikut. Tuntuu olevan 1. sarjan Minit vähänajettuna myös Ruotsista loppu. Saksassa olisi ainakin yksi joka täyttäisi omat vaatimukset 2005 56000km ajettu - ei pitäisi olla pahasti ruosteessa noilla kilsoilla ja hyvät varusteet (linkki kilsan pitkä). Nuo ruostuu ainakin siinä missä muutkin eli se on isoin ongelma tyylin, halpa auto ja sitten ärsyttäviin ruostevaurioihin toinen mokoma. Toki Saksassakin ruostuu, mutta kiviä ja nastoja ei lennä suomen malliin - edelleen esson miesten mukaan siellä ei suolata Oma kokemus on kyllä, että siellä vasta suolataankin, että possumiehet voi turvallisesti painaa vasenta kaistaa eli suola ruostuttaa yhtä lailla. Itse hain pikaisesti pari Miniä Tukholmasta kesällä eli jos sieltä löytyy niin on simppeli ja nopea homma eli kannattaa laajentaa hakua jos oikein hyvää etsii.
  4. Nyt oli oikein. Eli 1 gen S on kompressori eli remmiahdin miksi sitä haluaakaan kutsua. Dieseleissä alusta asti pakokaasuahdin ja 2 gen alkaen myös S mallissa. One ja Cooper aina ahtamattomia bensaversioina edelleen diesseleissä pakokaasuahdin. Nykyisessä mallisarjassa on kaikissa versioissa pakokaasuahtimet, moottorin tilavuus vaihtelee ja luonnollisesti teho. automaattivaihteisto oli Gen 1 CVT portaaton kuminauha ja muistaakseni Gen 2 alkaen oli jo aisinin valmistama 6 vaihteinen momentinmuunninautomaagi. Viimeismpiä vaihteistoja on ollut omissa Mineissä 3:ssa viimeisessä eikä mitään pahaa sanottavaa. Tuo vaihteisto löytyy eri merkeiltä varmaan kymmenistä malleista. Varmaan sekosin jossain, mutta ehkä tuossa oleellisin.
  5. Kun itse noita kävin katsomassa muistaakseni 6 kpl oli silloin "sopivia" niin kaikissa oli tosiaan jotain pikku ruostetta pelleissä ym. mutta moottoritilat oli kaikissa jotenkin sen näköisiä kuin joku olisi kaatanut jotain happoa sisään eli kaikki metallit oli ruosteessa, hapettuneita ym. eli ilmeisen huonolla pidolla tai sitten ominaisuus. Ei edes huvittanut kyykistyä alustaan. Se S ei muuten haittaa - silläkin voi ajaa hiljempaa, mutta perus coopperikin on niin kevyt, että menee ihan kivasti. Tuon CVT voit kyllä unohtaa sitten heti jos etsit "varmaa" ja kivaa ajettavaa. Ilmeisen vikaherkkä laitos ja kuminauhamaiselta ajoltaan ei vaan sitten sovi Miniin mitenkään. Tuo manuaali on hyvä ja tuntuma on tarkka ja jämpti. Jos löydät esim. viimeisiä 1 gen 2006 vuotisia park avenue tai chekmate "erikoismalleja" niin löytyy suunnilleen kaikki mitä noina vuosina on pikkuautoon saanut.
  6. Onnea Minin etsintään. Itsellä on ollut kaikkia mallisarjoja - parhaillaankin kaksi viimeisintä sarjaa. Jos kuitenkin 1 tai 2 sarjan on mielessä niin haasteena on ehkä löytää suht ruosteeton ja muutenkin siisti yksilö. Ainakaan itse en Suomesta löytänyt omaan vaatimukseen sopivaa kun vuosi sitten etsin 1 sarjan cooper s mallia. Itse lähtisin 1 gen cooperista ja jos mahdollista s versiosta, se on noin 50 omistamani auton jälkeen edelleen hauskin ajamani auto ja puhallin vinkuu hienosti. Vioista en osaa sanoa mitään - aika harmittomia on omat olleet, mutta en tosin ole omistanut prince moottorilla varustettua enkä sellaista hanki, vaikka ei se ketjun vaihto mikään iso ja kallis homma ole, mutta aina se jännittäisi.
  7. En tiedä joko löytyi ohjelma, mutta tuolla voisi onnistua http://jw-service.fi/ ,on muutenkin ykköspaikka jos Miniä/Bemua pitää huoltaa tai korjailla.
  8. Täältäkin löytyy yksi maalais hybridi ja löytyy taloudesta myös yksi f56 coopperi. Taitaa olla 7. ja 8. ns. BMW Mini perheessä, mutta jostain syystä foorumi rekisteröinti on jäänyt.
×
×
  • Create New...