Jump to content

A Cooper

Members
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

About A Cooper

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Espoo
  • Autotalli
    Jorvas, Mini Cooper -94

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. A Cooper

    Projekti Papu

    Koria odotellaan hitsausosastolta. Takakelkka on koottuna ja moottoria on kaunisteltu. Alkuun kirkas Motonet-punainen näyttää haalistuvan sopivasti. Venttiilikanteen täytyy tilata uusi merkkilätkä. Muutamille "ylijäämäosille" täytyy vielä löytää paikka, joitakin osia on toisaalta hakusessa tallin nurkissa. Maalari pitäisi löytää alustavasti toukokuulle.
  2. A Cooper

    Projekti Papu

    Korin hitsauksen valmistumista odotellaan. Ruosteisten osien puhdistusta on harjoiteltu eri tekniikoin, joista mieluisin on elektrolyysi. Eli ruokasoodaa, vettä ja sähköä akkulaturista. Kuvissa vain 3 tunnin kylmässä suoritetun elektrolyysikylvyn ja hiomisen tulokset. Musta rauta on rautakaupan ylijäämäputki mutta mikä tahansa musta rauta käy. Plus-napa mustan rautaan. Suosittelevat lämpimää tilaa (varottava vetykaasun muodostumista) ja lämmintä vettä tehokkuuden lisäämiseksi. Youtube-videoissa jättävät muhimaan ulos yön ajaksi.
  3. A Cooper

    Projekti Papu

    Lohjan porukan tallilla on käyty opintomatkalla. Siellä on autoja poikineen, kirjaimellisesti. Etukelkan käsittelin itse. Takakelkka on hiekkapuhalluksessa Hiekanjyvässä Tattarisuolla. Peltipuolen teettämistä seuraavaksi.
  4. A Cooper

    Projekti Papu

    Hankittuna jo kaikki pellit tuulilasista eteenpäin uutta genuinia paitsi moottorin sisä/vieruspellit. Mini Akatemian luennolla ja näiltä sivuilta opin, että nuo genuinit pellit ovat vahvempia, niissä on parempi suojaus ja ne sopivat toisiinsa paremmin. Tuplahinta tarvikeosiin verrattuna mutta on aika vaikea säästää tässä kohdassa. Takaosa on säilynyt paremmin.
  5. A Cooper

    Projekti Papu

    Päivä pulkassa. Pohjamaalaus tehty. Toisen vetoakselin sisäsuojakumi oli katkaistu jonkin toimenpiteen yhteydessä! Tällaisia yllätyksiä tulee vastaan. Huomenna tarkastellaan etukelkkaa. Päivän toteamuksena on, että Maslow´n tarvehierarkian ylätasolta löytyy pultti-ja-mutteri-kulttuuri, jota voi toteuttaa klassikko-Minin kautta. Siis vaihtoehtona muulle taiteelle ja korkeakulttuurille. Jota jääkiekkokin on.
  6. Terve

    Oliko kuka puhaltaja Salossa? On vaan pääosa projekteista siellä... Mutta,aina puhaltajat hukassa 😫

    Jussi

    1. A Cooper

      A Cooper

      Soodapuhallusosasto Tehdaskatu 19, Salo. Olen tyytyväinen suoritettuun työhön.

    2. mini-77

      mini-77

      Pitää pitää mielessä .. oliko kui tyyristä? Ku ei mitään hajua minin puhalluksesta.. Farkku kyllä tykkäisi siitä 🤔 peltiosakasa tulossa....

       

    3. A Cooper

      A Cooper

      3 rahaa meni, aika vähän jäi puhallettavaa kun otin kaikki etupellit pois.

  7. A Cooper

    Projekti Papu

    Pudistusoperaatio takana. Papu mahtui riisuttuna isoon Transit-pakettiautoon. Salossa käytiin ja uusia alan harrastajia löytyi. Pohjamaalit on ostettuna.
  8. A Cooper

    Projekti Papu

    Peltitilauksia Minitroniin tekemään siis. Lattian puhdistus suoritettu kuivajäällä. 5 kg:n satsi maksoi Weldshopissa 36 €. 2-3 kg riittäisi hyvin. Lattialevyjä irtosi kevyen keilapallon painon verran eli 4-5 kg. Kuvissa etualalla kuivana taltattuja pieniä palasia, muut lohkottu kylminä. Toimiva ratkaisu. Yksi muuten ehkä piiloon jäänyt reikä löytyi. Nyt valmistautumaan ensi tiistain Mini Akatemiaan.
  9. A Cooper

    Projekti Papu

    -94, ruostuu kuulemma helpommin kuin 60-lukulaiset. Kannattaako ostaa heritage-peltiosia vai halvempia uusvalmisteita?
  10. A Cooper

    Projekti Papu

    -94. Kuulin, että 60-luvun pellit kestävät paremmin. Kesäauto. Turbo 69-tallissa näyttää olevan Cooper -02. Ajattelin hankkia vähän uudemman käytetyn BMW Cooperin, mielellään alle 100 tuhatta ajetun. Mitä versiota suositellaan?
  11. A Cooper

    Projekti Papu

    Papu, alkuperäiseltä nimeltään Vauhtiherne, on nyt purettu ja odottaa korin arviointia ynnä käsittelypäätöksiä. Mietinnässä puhdistus, mitä osia uusiksi, mitä korjataan jne. Kuvissa näkyy vasempaan etukulmaan tullut tälli, joka on korjattu huolimattomasti. Takaluukun lattiaan on hitsattu paikka, jonka nurkan saa kammettua ruuvarilla ylös. Eli tekemistä on.
  12. A Cooper

    Projekti Papu

    Mini Akatemian viime tiistainen tapaaminen auttoi taas eteenpäin. Uutta on mahdollinen hiilihappojään käyttö Papun lattian sisäpuolen eristekerroksen irrottamisessa. Onko kokemuksia hiilihappojäästä? Akateemikot lausuivat mielipiteensä kuvan takakelkasta; "ei paha". Eli tällä mennään puhdistuksen ja maalauksen avulla. Kori on pientä hommaa vaille riisuttu. Kytkinpolkimen sokan irrotus 13-numeroisilla käsillä vaatii näppäryyttä. Seuraavaksi korin arviointi ja jatkotoimista päättäminen. Koko korin ostaminen on poissuljettu vaihtoehto yli 12 k€:n hinnan takia.
  13. Haluaako joku myydä korin työstämiseen sopiva grillin? Tai tehdä sellaisen? e-mail: aarne@nilsson.fi
  14. A Cooper

    Projekti Papu

    Kiitos kommenteista. Takakelkka irroitettu tänään, näyttää melko hyvältä. Kuulin Helsingin Tattarisuolla olevasta Eleko Pintakäsittelystä, joka tekee tuon mainitun manselaisen kaltaista työtä. Manse-firman nimi? Teetän siis puhalluksen ja pohjamaalauksen jossakin. Pitäisikö etulokarit ja vaihdettavat pellit irroittaa ennen puhallusta ja pohjakäsittelyä? Hitsari seuraavaksi haussa.
  15. A Cooper

    Projekti Papu

    Takakelkkakin on nyt valmisteltu irrottamista varten pultteja ja muttereita kärsivällisesti työstäen. Seuraavassa Mini Akatemiassa käsiteltävää asialistaa: mikä puhdistuspuhallustapa on järkevin (sooda, pulveri, lasikuula, jää.. vai mikä)? Voiko jättää osia purkamatta käsittelyn ajaksi? Missä työn voisi suorituttaa, mitä maksaa? Mitä kannattaa tehdä itse? Mitä mieltä?
×
×
  • Create New...