Jump to content

A Cooper

Members
  • Content Count

    81
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

A Cooper last won the day on May 8

A Cooper had the most liked content!

About A Cooper

  • Rank
    Full Member

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Espoo
  • Autotalli
    Jorvas, Mini Cooper -94, Mini Cooper 2019

Recent Profile Visitors

760 profile views
  1. Hain alkuperäiset työstetyt vanteet Eleko Pintakäsittelystä Tattarisuolta. Jälki näyttää hyvältä vaikka uusia vastaavia taitaa saada lähes samaan hintaan (työ 50 €/rilla). Pari uutta rengasta hommasin vähän huonon näköisten tilalle. Jotakin puuhaa sentään. Keskiöiden täytyy olla jälkeenpäin hankittuja sillä niiden kuviot ovat vinksallaan. Vielä en ole löytänyt uusia keskiöitä vanhojen tilalle. Vanhojen kiinnikkeistä on enää puolet jäljellä. Mini Cooper -tarrat on jo plakkarissa. Onkohan niin, että pitää hankkia keskiöt jostakin ja liimata tarrat ja vaikka lakata päälle? Renkaiden irroitu
  2. Nyt on käyty autosähköasentajan alemman tason itseopiskelukurssin etuvalo-osuus. Sähkökaavioiden luku ja brittisuunnittelun ratkaisut tulivat taas tutummiksi. Vika oli uudemmassa valovaihtimessa, jonka liuskoja taivutin kosketuksen aikaansaamiseksi. Kokeilin ensin vanhalla valovaihtimella, joka toimi hyvin. Uudet tuotteet eivät näytä kovin varmoilta. Seuraavaksi hävisi vasen ajovalo - tämän ongelman korjasin pikakurssin käyneenä nopeasti. Kyse oli edellisen korjaajan liitoksen irtoamisesta. Kuvassa näkyy etuosan johtosekamelska, johon olen maalarinteippiin koodannut johtojen päät. Johtohässäkk
  3. Kesän vajaat 3000 km takana. Vaihdoin mahdollisimman pieniin kenkiin, joilla pärjään vaihtamisessa kohtuullisesti. Uutta projektia ei ole aloitettu ekä ainakaan heti etsitä aktiivisesti. Se tulee vastaan jos on tullakseen. Eturitilällä ja takapuskurilla saatu aikaan siistimpi ulkonäkö. Hommasin uuden kojelaudan ja sitä asennellessa hukkasin ajovalot. Eturitilän takana olevia johtoja on aikaisemmin asenneltu miten sattuu ja sieltä on kai aiheutunut oikari, joka poltti yhden sulakkeen. Etuvalotkin toimivat nyt mutta vain vilkkuviiksestä vedettäessä. Uusin valokytkimen - ei auttanut (oli nuh
  4. Kesän ajokilometrejä on nyt kertynyt 2363 km ja vielä ehtii. Jälkipohdiskelua: 96-mallinen "raato" olisi vanhan kertausta ja sinällään mielenkiintoista mutta mitä kahdella vastaavanlaisella tekisi. 65-mallinen on koriltaan hyvä mutta pelkkä kasaaminen ei sytytä. Otin aikalisän ja lähdin Minitroniin viimeistelyosien ostoon. Naarmuiset ja kuhmuiset osat pistävät silmään, joten uutta tilalle. Sain asiantuntevia neuvoja, esim. nykyinen hieman kolhiintunut etusäleikkö onkin jostakin vanhemmasta versiosta. Etusäleikkö, konepellin etulista ja sen muovi, takapuskuri ja katon reunalista yhteensä a
  5. Olin Lahdessa vain aamupäivän. Ace Cornerin Black Ace burgeri oli maukas, suosittelen.
  6. Projektilla tulee aina olla alku ja loppu. Siksi julistan Papu-projektin päättyneeksi vaikka joitakin ei-ajamista-haittaavia asioita jätin ajokauden jälkeen tehtäviksi. Kesäkaudella esittelen Papulle erilaisia mutkateiden päässä olevia kohteita, esim. kuvan Somerjoki-kioski. Britit kohtaavat Lahdessa ja Espoon Automuseo -kokoontumisiin (kuva) osallistuttiin. Yhteistilaisuuksiin voisi mennä ajoissa porukalla niin, että Minit näkyisivät matkalla ja paikan päällä. Tallissa on tilaa. Työkalut käyttämättöminä. Mitä seuraavaksi? Myynnissä olevat 96- ja 65-projektikohteet polttelevat ajatuksissa
  7. Papu on tuotu kotiin. Eturitilän kiinnitin kromipulteilla niin, ettei uusiin pelteihin tule liikaa reikiä. Ajo on maistunut ja tekniikka on toiminut hyvin. Ensimmäiset ajokerrat tietenkin korvat höröllä outoja ääniä kuunnellen. Tänään asensin lisävalot, joista toisen yläosan pieni murtunut muovipidike jäi maantielle. Ihmettelin kuulemaani kolahdusta ja kävin mielessäni läpi mahdollisesti löystyneet paikat. Parkkiin päästyäni huomasin lisävalon roikkuvan johtojen varassa. Edessä lisävalon uuden pohjan etsintä tai muu fiksaus.
  8. Kiitos onnittelusta. Ajaminen maistui pitkästä aikaa. Kroppa tuntuu jäykistyneen niin, ettei vaihdekepille jää kunnolla liikkumatilaa. Syynä kuskin liian pitkät raajat. Istuin on jo asennettu taka-asentoon siirtopaloin. Kannattaisikohan vaihdekeppiä lyhentää vai onko joku löytänyt keinon saada vaihdekepin pää/nuppi muutamia senttejä oikealle? Kokeilen pienempää rattiakin.
  9. Katsastus on nyt suoritettu. Papu on valmis tien päälle. Antoivat ensin työlistalle puuttuvan konepellin, sisäpuhaltimen (huurteenpostoon) vippaskonstilla kiinnitetyn mittariston ja pari kömmähdystäni (takaiskarin kiinnitys löysä ja toisessa etupyörässä pientä klappia. Asensin nuo puuttuvat osat, joita en uskonut tarvittavan ja kiristin t arpeelliset jutut. Etugrillin ajattelin kiinnittää pikakromipulttiratkaisulla. Säädän konepellin kun saan tarvittavat kiinnitysosat hankittua. Mennee MiniSpares-tilaukseksi. Nyt pieni hengähdystauko ja viimeistelyasioiden listaus. Ja tietenkin Papu-kahvi
  10. Kun tunnustaa virheensä niin pääsee puolella rangaistuksella. Yritin asentaa takaluukun tiivistettä oman logiikkani mukaan. Aamulla herätessäni oivalsin, että kumin voi asentaa toisellakin tavalla. Putkiaivo on hidas. Luukku istuu nyt ok. Tilasin varoiksi uuden PhoenixTrimiltä, ei niin kallis. Takapuskuri vaati pientä säätöä edellisen korjaajan jäljiltä. Apumiehen ovesta puuttuu sähkökytkin ja ilmeisesti takaluukussakin on kytkimen paikka, kai jokin varashälytysjuttu. Joku aikaisemmista remontoijista on poistanut osia ja lisännyt jostakin syystä toisen sulakerasian ja erinäisiä johtoja. Kyse v
  11. Pari juttua pitäisi vielä hoitaa ennen katsastusta. Helpolta vaikuttava takaluukun ja takapuskurin asennus ei onnistunutkaan tuosta vaan. Luukun uusi tiiviste vaikuttaa liian massiiviselta ja ahtaalta. Luukun alasaranat tulevat liian lähelle puskuria. Siitä puskurissa vanhastaan olevat painautumat ovat peräisin. Näitä harjoitellaan vielä. Ovien uudet tiivisteet olivat myös alkuun mahdottoman paksun tuntuiset mutta jotenkin ne vain asettuivat paikalleen. Asensin taas muutaman kerran ratin alle ohjaustankoon tulevia osia. Viiksiosa repsotti löysänä ostaessani Papun ja osia puuttui. Minispar
  12. Kiitos ohjeista. Jarruasentajaharjoittelija kuittaa työn tehdyksi. Vaihdoin satulat niin, että ilmaruuvit ovat yläpuolella. Vaihdoin oikean puolen letkun, letkun prikan ja jakoboksin alemman kupariprikan uusiin. Jakoboksin ylempää isompaa prikkaa en löytynyt mistään. Annoin sille kuumaa ja kylmää ja takaisin paikalleen. Huomasin takapyörien laakereissa olevan pientä klappia. Kiristin pultin aikaisempaa tiukemmalle ja otin yhden pykälän löysemmäksi. Mikä on oikea kiristystapa, pitäisikö olla pientä klappia?
  13. Ilmaruuvit ovat nyt alapuolella, miten vaikuttaa? Luulen laittaneeni samoin päin kuin oli asennettuna. Korjaan huomenna. Kokeilin jo ilmausta Eezibleedillä. Mainio laite ja ehdottomasti 30 €:n väärti. Oikean etupyörän jarruletkun liitin tihkuu paineella eli taas tuli asiaa Minitroniin; uusi letku, jonka saa kunnolla kiinni. Vanhan letkun avainosa on joskus nyritty täysin pyöreäksi. Kirjoitan itselleni jarruasentajaharjoittelijan työtodistuksen jos saan homman toimimaan huomenna.
  14. G-4062 Eezibleed jarrujen ilmanpoistolaite on nyt tilattu, kiitos vinkistä. Tänään yritettiin aamusella ilmausta ilman onnistumista. Taas piti turvautua Muijala Mini Akatemian apuun. Jarruja alkoi ilmaantua mutta vielä on tarkistettavaa etupään kaliibereissa. Neste tulee läpi heikosti, joten avaan ja tarkistan reitit. Järkevä olisi tietenkin tehnyt tarkistukset oikeaan aikaan mutta seuraavalla kerralla osaan. Jos muistan. Takapyörät krahnaavat pyöritettäessä jossakin kohdassa vaikka jarrukenkien uskoisin olevan oikein. Ne on ensin vedetty kiinni ja sitten löysätty pieneen kitkaan. Tätäkin täyt
  15. Takaluukku on paikallaan mutta uusi tiiviste on oudon jäykkä. Ovien tiivisteiden kanssa oli alkuun samanlaista ongelmaa mutta ovet istuvat nyt hyvin. Silikonia ja kärsivällisyyttä kait. Jarrujen ilmauksen parissa tuli vietettyä 3 päivän rupeama parin eri apurin kanssa. Kokeilin myös ilmaamista omin voimin erikoispurkin avulla mutta sen toimivuus jäi epäselväksi. Soitin lopulta Muijala Mini Akatemian palvelevaan puhelimeen. Kuulin, että muutkin ovat kokeneet samanlaista. Pääsylinteri vaatinee korjaussetin. Ja taas nokka kohti Minitronia. Kotona opiskelua Youtubesta toisen säiliöaukon tapi
×
×
  • Create New...