Jump to content

A Cooper

Members
  • Viestit

    15
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Tietoja käyttäjästä A Cooper

  • Taso
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Espoo
  • Autotalli
    Jorvas, Mini Cooper -94

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. A Cooper

    Projekti Papu

    Peltitilauksia Minitroniin tekemään siis. Lattian puhdistus suoritettu kuivajäällä. 5 kg:n satsi maksoi Weldshopissa 36 €. 2-3 kg riittäisi hyvin. Lattialevyjä irtosi kevyen keilapallon painon verran eli 4-5 kg. Kuvissa etualalla kuivana taltattuja pieniä palasia, muut lohkottu kylminä. Toimiva ratkaisu. Yksi muuten ehkä piiloon jäänyt reikä löytyi. Nyt valmistautumaan ensi tiistain Mini Akatemiaan.
  2. A Cooper

    Projekti Papu

    -94, ruostuu kuulemma helpommin kuin 60-lukulaiset. Kannattaako ostaa heritage-peltiosia vai halvempia uusvalmisteita?
  3. A Cooper

    Projekti Papu

    -94. Kuulin, että 60-luvun pellit kestävät paremmin. Kesäauto. Turbo 69-tallissa näyttää olevan Cooper -02. Ajattelin hankkia vähän uudemman käytetyn BMW Cooperin, mielellään alle 100 tuhatta ajetun. Mitä versiota suositellaan?
  4. A Cooper

    Projekti Papu

    Papu, alkuperäiseltä nimeltään Vauhtiherne, on nyt purettu ja odottaa korin arviointia ynnä käsittelypäätöksiä. Mietinnässä puhdistus, mitä osia uusiksi, mitä korjataan jne. Kuvissa näkyy vasempaan etukulmaan tullut tälli, joka on korjattu huolimattomasti. Takaluukun lattiaan on hitsattu paikka, jonka nurkan saa kammettua ruuvarilla ylös. Eli tekemistä on.
  5. A Cooper

    Projekti Papu

    Mini Akatemian viime tiistainen tapaaminen auttoi taas eteenpäin. Uutta on mahdollinen hiilihappojään käyttö Papun lattian sisäpuolen eristekerroksen irrottamisessa. Onko kokemuksia hiilihappojäästä? Akateemikot lausuivat mielipiteensä kuvan takakelkasta; "ei paha". Eli tällä mennään puhdistuksen ja maalauksen avulla. Kori on pientä hommaa vaille riisuttu. Kytkinpolkimen sokan irrotus 13-numeroisilla käsillä vaatii näppäryyttä. Seuraavaksi korin arviointi ja jatkotoimista päättäminen. Koko korin ostaminen on poissuljettu vaihtoehto yli 12 k€:n hinnan takia.
  6. A Cooper

    Grilliä tarvis

    Haluaako joku myydä korin työstämiseen sopiva grillin? Tai tehdä sellaisen? e-mail: aarne@nilsson.fi
  7. A Cooper

    Projekti Papu

    Kiitos kommenteista. Takakelkka irroitettu tänään, näyttää melko hyvältä. Kuulin Helsingin Tattarisuolla olevasta Eleko Pintakäsittelystä, joka tekee tuon mainitun manselaisen kaltaista työtä. Manse-firman nimi? Teetän siis puhalluksen ja pohjamaalauksen jossakin. Pitäisikö etulokarit ja vaihdettavat pellit irroittaa ennen puhallusta ja pohjakäsittelyä? Hitsari seuraavaksi haussa.
  8. A Cooper

    Projekti Papu

    Takakelkkakin on nyt valmisteltu irrottamista varten pultteja ja muttereita kärsivällisesti työstäen. Seuraavassa Mini Akatemiassa käsiteltävää asialistaa: mikä puhdistuspuhallustapa on järkevin (sooda, pulveri, lasikuula, jää.. vai mikä)? Voiko jättää osia purkamatta käsittelyn ajaksi? Missä työn voisi suorituttaa, mitä maksaa? Mitä kannattaa tehdä itse? Mitä mieltä?
  9. A Cooper

    Projekti Papu

    Suunnitelmana on täydellinen läpikäynti ja alkuperäisen mukainen lopputulos, ainakin päällisin puolin.
  10. A Cooper

    Projekti Papu

    Korjaamokirjat löytyvät suomeksi ja englanniksi. Youtuben videoita katsellaan. Pultti päivässä kuvaa eläkeläisen asennetta ja käytettävissä olevaa aikaa. Seuraavia kysymyksiä ovat mm. missä kannattaa teettää hitsaustyöt, missä maalaus?
  11. A Cooper

    Projekti Papu

    Papun etuosa saatu pudotettua minimaalisin tappioin. Brittisuunnittelijan logiikkaa ihmettelen. Heillä täytyy olla tosi pienet kädet ja sekalaisia pultteja ja muttereita varastossa. Periaatteena on purkuvaiheessa ollut irrottaa vähintään pultti päivässä. Motonet ja Minitron ovat tuleet tutuiksi. Jokaisen projektin etenemistä tulee seurata ja raportoida. Minulle sopiva raportointimalli on kuukauden ensimmäisen tiistain Mini Akatemia Koivuhaan Nesteellä. Sinne kehtaan mennä taas uuden kysymyslistan kanssa kun olen saanut jotakin aikaan.
  12. A Cooper

    Lämmin tallipaikka Espoon Leppävaarassa

    Oma Mini Cooper talvehtii projektitallissa riisuttuna, joten pienen auton lämmin hallipaikka olisi käytettävissä alustavasti 1.4.2019 asti erikseen sovittavaa kohtuullista korvausta vastaan. Sopiihan siihen tarvittaessa joku prätkäkin. Lisätietoja aarne@nilsson.fi, 0400 444942.
  13. A Cooper

    Tyhjäkäynti kateissa

    Netistä löysin tällaisen korvaavan alipaineletkun: Samco Motorsport 3 mm Silicon Pipe with elbow. Onko kokemuksia, saako Suomesta? Vanhat letkut fiksattu väliaikaisesti ohuella bensaletkun pätkällä ja ilmastointiteipillä. Seuraavaksi moottorikiinnikkeiden vaihto, joka on seuraavaksi opeteltava asia. Isoista käsistä on hyötyä lentopallossa ja keilailussa, ei tässä hommassa. Vielä pitäisi päästä ajelemaan ja sitten siirtyminen projektipuolelle.
  14. A Cooper

    Tyhjäkäynti kateissa

    Kiitos avusta, Kaiden soitto auttoi. Alipaineletku ECU:un oli murtunut ja alipaineyksikköä käsitellessä murtui vielä kaasariinkin menevä liitinosa. Mini on seissyt muutaman vuoden eli tällaista on odotettavissa lisääkin. Näiltä sivuilta löytyy paljon tietoa kun ensin opin sitä etsimään. Nyt kikkaillaan niin kauan, että saadaan uusia osia.
  15. A Cooper

    Tyhjäkäynti kateissa

    Ulkoilutin Cooper SPI -94'sta ja tuli hieman tietöitä ja tärinää vastaan. Moottori sammui ja puolan irronnut johto laitettin paikalleen. Tyhjäkäynti katosi myöhemmin kahvipaussilla hieman nopeamman ajovaiheen jälkeen. Kierroksilla toimii normaalisti. Jotakin on ilmeisesti löysällä tms.. V. Soikkeli varmaan tunnistaisi ongelman mutta en löydä hänen puhelinumeroaan. Löytyisikö apuja?
×