Jump to content

A Cooper

Members
  • Content Count

    91
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

A Cooper last won the day on January 14

A Cooper had the most liked content!

About A Cooper

  • Rank
    Full Member

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Espoo
  • Autotalli
    Jorvas; Mini Cooper -94, Mini Cooper -19, Austin Healey 3000 MK3 -65 (projekti)

Recent Profile Visitors

1,029 profile views
  1. Tänään käyty katsastuksella Lohjan Leijona-katsastuksessa. Kaikki muuten ok paitsi että aikaisemmin Kirkkonummella viime vuonna hyväksytty vain toista takapyörää jarruttava käsijarru pitää korjata niin, että molempia takapyöriä jarrutetaan. Oma moka mutta taas opittu jotakin. Huomenna korjaan asian. Piti käydä kahvilla Muijala Akatemiassa ja oivaltaa pari asiaa jarruvaijerin asennuksen tiimoilta. Papu on jo siinä vaiheessa että A Cooper hiljenee tällä kanavalla. Uusi projekti on juuri saapunut Vuosaaren satamaan eikä sen projektin kommentointi sovi tänne. Laita yksityisviesti mikäli halua
  2. Uuden projektin käynnistys siirtyy rahtiliikenteen viiveiden vuoksi kesäkuulle. Jo vuoden ajokunnossa olleen Papun pähkäilyyn jäi sopivasti aikaa. Alkuperäisvalmistusta (?) olevan konepellin kiinnitys on vaatinut pientä viritystä. Jossakin olen nähnyt kuvan sellaisesta kiinnityskoukusta, jonka avulla konepellin voi nostaa miltei pystyasentoon. Työtilaa olisi enemmän. Oletan, että kunnostettuihin vanteisiin liimaamani keskiöt ovat alkuperäisen mukaisia/näköisiä. Netistä löytyvissä SPI:n kuvissa näkyy tosin paljon erilaisia keskiöitä. Saksasta eBay:n kautta tilaamani keskiöosat piti liimata
  3. Uuden projektin käynnistys siirtyy rahtiliikenteen viiveiden vuoksi kesäkuulle. Jo vuoden ajokunnossa olleen Papun pähkäilyyn jäi sopivasti aikaa. Alkuperäisvalmistusta (?) olevan konepellin kiinnitys on vaatinut pientä viritystä. Jossakin olen nähnyt kuvan sellaisesta kiinnityskoukusta, jonka avulla konepellin voi nostaa miltei pystyasentoon. Työtilaa olisi enemmän.

    Oletan, että kunnostettuihin vanteisiin liimaamani keskiöt ovat alkuperäisen mukaisia/näköisiä. Netistä löytyvissä SPI:n kuvissa näkyy tosin paljon erilaisia keskiöitä. Saksasta eBay:n kautta tilaamani keskiöosat piti liimata. Pidikkeet on tehty hieman pienempää aukkoa varten.

    IMG_1105.JPG

    IMG_1138.JPG

  4. Hienosäädöksi menee. Espoon Pultista hain 6 ruuvia ovien koristelistojen kiinnitykseen. Osa ruuveista puuttui ja jäljellä olevat ovat rumia. Muistelen ostaneeni ovivalokytkimen mutta sitä ei vaan löydy. eBay:stä löytyi pienellä hinnalla universaali kytkin. Samalla tilasin uudet keskiölaatat vanteisiin, Mini Cooper -tarrat on jo. Vielä voisin siirtää konepeltiä 2 mm taaksepäin. Edellinen korjaaja oli hukannut sähköflektin. Uusi on vielä kytkemättä (moottori ei ole lämmennyt liikaa kertaakaan). Uudet sisämatot voisi hankkia. Siinä ne oleelliset. Pitänee liittyä Autohistorialliseen Seuraan
  5. Vielä ei ole löytynyt uutta projektia. Papun vaihdelaatikon oikeanpuoleinen vetoakselin kopan tiiviste on vaihdettu ja opittu taas uusi asia; tiivisteen vaihto ahtaassa paikassa. Tiivisteen asentamista piti opiskella. Lähteinä Youtube, Muijala Akatemia ja Minitron. Ohjeistuksen perusteella laitoin paperitiivisteen ja molemmille puolille ohuesti silikonimassaa. Tiiviste oli vaihdettu aikaisemmin ja korjaaja oli tehnyt skraadin alapuolen pintaan, nyt tasoitettu. Käytettyä tiivistemassaa oli jäänyt toiseen sisäpuolella olevaan öljykanavaan. Nopeusmittarin vaijerin alapään asennus onnistui yl
  6. Kojetaulun kiinnityspaloihin lisäsin kuminpalaset tärinöitä vaimentamaan. Kiinnitys ilmastointiteipin palasilla. Nopeusmittarin vaijerin kiinnike piti rikkoa ja taas oli asiaa Minitroniin uutta vaijeria hakemaan. Uuden tarvikeosan mittariin tuleva metalliholkki olikin liian ahdas, joten viilasin vähän mittarin puolta. Pohdittavaksi jäi vaijerin vaihdelaatikon puoleinen kiinnitys, joka on mielenkiitoinen brittisuunnittelun tuote. Isokätisen unelmahomma. Hyvä, että pystyin näkemään vaijerin kiinnityskohdan Papun alla maatessani. Huomasin samalla, että öljyä tihkuu pienesti oikean puolen vetoakse
  7. Olisin halunnut kunnostaa vanhan kojetaulun. Löysin Hollolasta liikkeen, jolta sain pienen määrän harvinaista juuripähkinäviilua. Vanhan viilun irrottamisessa en onnistunut. Puusepänliikkeen arvio työstä oli yli 1000 € koska kaarevan pinnan puristamiseen olisi tarvittu erikoisteline. Erään maahantuojan hinta uudelle kojelaudalle oli 350 €. Tilasin sitten Englannista muistaakseni hintaan 154 €.
  8. Seuraavaksi uuden kojelaudan asennuksen kimppuun. Vanhaa en pystynyt enää pelastamaan. Vien sen Muijala Akatemian hyllylle, joku ehkä haluaa tuunata kojelautaansa. Mini Sparesin opaslehtinen tuli uuden mukana mutta varmuudeksi piti opiskella asennus Youtubesta. Ilmastointiputkesta pitää katkaista osa ja käyttää mukana tulleita joustavia putkiratkaisuja välikappaleina. Kojelaudan kiinnityshakasten päihin haen kumiletkun palaset Etolasta Youtuben Jaguar-miehen vinkin mukaan tärinää vaimentamaan.
  9. Ostin jo viime vuonna Minitronista tiivistesarjan, joka on ollut pitkään myynnissä. Silloin laitoin vain edelliseltä korjaajalta unohtuneen suojakumin. Tänään vietin lauantai-iltaa asentamalla varsinaiset tiivisteet. Edellinen asentaja oli onnistunut jättämään melkoisen skraadin alumiinitiivisteen yläreunaan (kuvassa). Ruuvi on omaa tekemistä. Taas on opittu jotakin. Mietin, että alumiinitiivisteen poistossa voisi käyttää jonkinlaista ohutta ronkkimistyökalua.
  10. Moron

    Nyt kun projektin hankinta toistaiseksi kariutui tarjoan sulle väliprojektiksi  itselläni pahvilaatikko asteelle

    jäänyttä -67 mallista MGB GT:ä. Laittelen lisätietoa ja kuvia mikäli kiinnostus herää.

    Kuvassa auto juuri Nurmijärveltä tulleena 1995.mgb002.thumb.jpg.fa22a47f748dd079ff6b1154f9b3addc.jpg

    Tapio Ketonen

    Moskurintie 5

    38300 Sastamala

    0445135018

    1. A Cooper

      A Cooper

      Terve, kiitos viestistäsi. Pysyttelen vielä Austin Healey 3000 -linjalla ja odottelen USA:ssa asuvan agenttini viestiä mahdollisesta hankinnasta.

      T: Aarne

    2. tailke

      tailke

      Onhan Healey ihan eri maailmasta kuin MGB, tämä tarjous ei kuitenkaan maksanut kummallekaan

      mitään. Onnea hyvän projektin etsintään.

      -tapsa-

  11. Varattu toisenlainen brittiprojekti jouduttiin hylkäämään dokumenteissa ilmenneiden outouksien vuoksi. Rahaa ei ole hukattu mutta aikaa kului. Löysin netistä arvostettuna pidetyn kalifornialaisen liikkeen aikaisemmin huutokaupassa myymän ajoneuvon numeron olevan yllättäen saman kuin varaamassani projektiautossa oli. Ei vaikuttanut rehelliseltä. Apua sain Finn-US Logistics'in asiantuntijalta, jota voin suositella vastaavissa hankinnoissa. Projektihaku jatkuu. Tänään ajoin Papun tallille odottamaan vaihteensiirtäjän tiivisteen vaihtoa. Saatan tuikata uudet tiivisteet saamani vinkin perustee
  12. Papun työlista on valmiina alkavalle keväälle. Noin 10 kohdan ohjelma on listattuna uuden kojelaudan asennuksesta valojen tarkistamiseen ja vaihteensiirtäjän tiivisteen vaihtoon. Seuraava projekti ei ole Mini, joten siitä ehkä muualla enemmän. Kansainvälisiltä foorumeilta löytyi kyseisen auton rakentelijaporukka, joten sieltä saa tietoja.
  13. Hain alkuperäiset työstetyt vanteet Eleko Pintakäsittelystä Tattarisuolta. Jälki näyttää hyvältä vaikka uusia vastaavia taitaa saada lähes samaan hintaan (työ 50 €/rilla). Pari uutta rengasta hommasin vähän huonon näköisten tilalle. Jotakin puuhaa sentään. Keskiöiden täytyy olla jälkeenpäin hankittuja sillä niiden kuviot ovat vinksallaan. Vielä en ole löytänyt uusia keskiöitä vanhojen tilalle. Vanhojen kiinnikkeistä on enää puolet jäljellä. Mini Cooper -tarrat on jo plakkarissa. Onkohan niin, että pitää hankkia keskiöt jostakin ja liimata tarrat ja vaikka lakata päälle? Renkaiden irroitu
  14. Nyt on käyty autosähköasentajan alemman tason itseopiskelukurssin etuvalo-osuus. Sähkökaavioiden luku ja brittisuunnittelun ratkaisut tulivat taas tutummiksi. Vika oli uudemmassa valovaihtimessa, jonka liuskoja taivutin kosketuksen aikaansaamiseksi. Kokeilin ensin vanhalla valovaihtimella, joka toimi hyvin. Uudet tuotteet eivät näytä kovin varmoilta. Seuraavaksi hävisi vasen ajovalo - tämän ongelman korjasin pikakurssin käyneenä nopeasti. Kyse oli edellisen korjaajan liitoksen irtoamisesta. Kuvassa näkyy etuosan johtosekamelska, johon olen maalarinteippiin koodannut johtojen päät. Johtohässäkk
  15. Kesän vajaat 3000 km takana. Vaihdoin mahdollisimman pieniin kenkiin, joilla pärjään vaihtamisessa kohtuullisesti. Uutta projektia ei ole aloitettu ekä ainakaan heti etsitä aktiivisesti. Se tulee vastaan jos on tullakseen. Eturitilällä ja takapuskurilla saatu aikaan siistimpi ulkonäkö. Hommasin uuden kojelaudan ja sitä asennellessa hukkasin ajovalot. Eturitilän takana olevia johtoja on aikaisemmin asenneltu miten sattuu ja sieltä on kai aiheutunut oikari, joka poltti yhden sulakkeen. Etuvalotkin toimivat nyt mutta vain vilkkuviiksestä vedettäessä. Uusin valokytkimen - ei auttanut (oli nuh
×
×
  • Create New...